2024.04.19. - Emma

Mazda 5 - 7 személyes személyautó

Mazda 5 - 7 személyes személyautó
Dízelfronton eddig adva volt a Mazda5-öshöz egy 2,0 literes aggregát, mely kétféle teljesítményszinttel volt konfigurálható. Aki beérte kevesebb lóerõvel, az választhatta a 110 lovas kivitelt, melynek vaskos, 310 Nm-es nyomatéka egészen 177 km/órás csúcstempóig repítette az autót.

A temperamentumosabb sofõrök a 143 lóerõs változatot részesítették elõnyben, mely +50 Nm-rel és 19 km/órával nagyobb végsebességgel kecsegtetett. Az Euro5-ös norma és a költséghatékonyság azonban nyugdíjazta a nagy dízeleket, helyükbe a 115 lovas 1,6-os lépett.
Az 1,6-os, négyhengeres, nyolcszelepes motor meglepõen jól muzsikál a jókora Mazda5-ösben. A 270 Nm-es nyomaték ugyan szerényebb a korábbinál, viszont szélesebb tartományban rendelkezésre áll (1750-2500/perc), az új blokk és a kompaktabb váltó párosa pedig 120 kilogrammal könnyebb, mint a leköszönõ típusé. Persze a 13,7 másodperces százas szintidõ nem valami bravúros eredmény, szerencsére azonban meglehetõsen ritkán adódik olyan helyzet, amikor sprintelni kell. Sokkal inkább fontos, hogy a nyomatékleadása valóban remek, tényleg 1750-es percenkénti fordulatszámtól kiaknázható a 270 Nm.

A Mazda5-ös a belsõ átalakíthatóság területén nem eminens, csupán az átlagot hozza. Kabinja tágas, elöl és középen gond nélkül elférnek benne négyen. Igen, négyen, és ez itt a bökkenõ! A második sor középsõ ülése egy lóca kényelmét produkálja, szélessége – vagy inkább keskenysége? – elhanyagolható, jobb behajtogatni a mellette lévõ ülés lapja alá, s helyére a hálós tárolót kihajtani a túloldalról. A raktér padlójából felhajtható üléseket egy mozdulat a helyükre állítani, de itt – ahogy a kategóriatársak legtöbbjénél – valójában csak gyerekek férnek el kényelmesen.

A kabin mûanyagjai gusztusosak, de kemény felületûek, az áttekinthetõség elsõ osztályú. A mûszerfalon minden ott van, ahol ösztönösen keresnénk, igazából pontosan azt kapja a vevõ, amire egy Mazdánál számít. Apró dolog, de zavaró, hogy a külsõ visszapillantó tükrök lapjai behajtás után – ez csak kézzel lehetséges, elektromos behajtási funkció nem érhetõ el – kissé elállítódnak, így azt minduntalan igazgatni kell. Hátra átlósan a kilátás nem az igazi, a tolatóradar erõsen ajánlott tétel, azonban csak a középsõ, TX-szinttõl konfigurálható./automotor.hu/