2024.03.29. - Auguszta

Fiat Freemont - akár 1461 literes csomagtartóval

Fiat Freemont - akár 1461 literes csomagtartóval
Nem kevés szegmensben kell helytállnia az Amerikából származó, konkrétan a Mexikóban készülõ Dodge Journey átiratának számító Freemontnak, a Fiat ugyanis egyrészt a személyautóból faragott kompakt egyterûek, a hagyományos középkategóriás kombik, a középkategóriás egyterûek és még a szabadidõautók körében is e modellel kíván versenyezni.

Bátor vállalkozás, fõként az alapján, hogy voltaképp egy eredetileg a tengerentúli piacra fejlesztett modellrõl van szó.
Ám a Fiat biztos a dolgában, állítólag rendet tettek a mexikói gyárban, azaz az olasz autók egyre jobb minõségével várhatók az európai ízléshez közelített, például áthangolt (elöl MacPherson, hátul multilink) futómûvel érkezõ tengerentúli „olaszok”.

Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy minek dob piacra hétüléses modellt a Fiat, amikor van már neki ilyenje, ám nem kell félni, nem a fél méterrel rövidebb Dobló vevõibõl verbuválódnak majd a 4,89 méter hosszú, 1,88 széles és 1,69 magas Freemont vásárlói. Utóbbi raktere ugyanis a hosszabb karosszéria ellenére is mintegy fele a Doblóénak. Na persze, hiszen a Freemontból a hét üléssel 145 literes raktér teljes kapacitásra, azaz 1461 literesre bõvítéséhez nem kell kiemelni a hátsó üléseket, hanem elegendõ õket a padlóba hajtani, máris megvan a síkpadlós raktér, mely jobb oldalán a síkba hajtható utasoldali üléstámlával a mûszerfalig nyújtózik. Pakolni tehát a Freemontba is bõven lehet - nem csak nagyobb, hanem kisebb holmikat is, a csomagtér padlójában és a második üléssori székek elõtt egyaránt rekeszek lapulnak.

Noha kezdetben csak egyetlen motorral, kétféle teljesítményszinttel kerül gyártásba a hazai piacra már a nyár elsõ felében megérkezõ Freemont, a legfontosabb verziót, azaz a 2,0 literes dízelt megkapjuk. Ez utóbbi teljesítménye 140 és 170 lóerõ is lehet. Mindkét egység Euro5 normás, részecskeszûrõs, és még 6,4 liter /100 kilométeres vegyes fogyasztási értékükkel is egyeznek, a belépõ 12,3 másodperces 100 km/órára gyorsítást és 180 km/órás végsebességet „vállal”, az izmosabb 11,0 s és 195 km/óra értékekkel mérkõzik. Késõbb állítólag automataváltó, összkerékhajtás és 3,6 literes, V6-os, 276 lóerõs Chrysler-Pentastar blokk is színesíti majd a kínálatot. /autonavigator.hu/