
S ha már a beveztõben megemlítettük az erõforrást, kezdjük is az autó megismerését itt. A Brabus a Mercedes 5,5 literes V12-esét vette alapul, de darabokra szedték, s szinte az alapokról építették újjá.
Ahhoz, hogy a kitûzött célt elérjék, a blokknak kettõ darab feltöltõre is szükség volt, s hogy ezek hatásfokát növeljék, 4 darab(!) intercoolert is a rendszerbe kapcsoltak. Amikor kész volt a blokk, természetesen át kellett írni az elektronikus motorvezérlõ elektronikát.
A végeredmény paraméterei megdöbbentõek. A blokk 800 lóerõs maximális teljesítménye is letaglózó, de az - elméleti - 1.420 Nm-es nyomatékplafon egyenesen hihetetlen. A hajtáslánc védelmében ez utóbbi értéket 1.100 Nm-ben maximalizálták.
S hogy fenti értékek hogyan is manifesztálódnak a dinamikában, arra a következõ adatok álljanak itt. Az autó 3,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, 200-ra 9,9, míg 300-ra mindössze 23,9 szekundum kell neki. A végsebesség pedig 370 km/h, ergo a modell jelenleg csúcstartó kategóriájában.
A Brabus újdonsága állítható felfüggesztéseket, s radikális fékrendszert is kapott.
A formavilág már sejtet valamit a fentiekbõl, de az optika mégsem harsogja annyira világgá az autó tudását. Kellemes szélesítések, módosított, a hûtõk felé sokkal nagyobb mennyiségû levegõt engedni képes elülsõ lökhárítók, a csomagtartón kis szárny és az oldalankénti két-két kipufogócsõ-vég jellemzi azt a pluszt, amivel az E Convertible-t felvértezték. De mellettük természetesen a hatalmas és széles felnik, illetve a több helyen megjelenõ karbon betétek is megjelennek.
Az autó négyüléses utasterét már nem egyedül a fekete szín uralja: a piros ülések, ajtóbetétek, közép- és kardánkonzol mellett az Alcantarával bevont mûszerfal felsõrész piros cérnával van varrva. Az elsõ ülések háttámlája szénszálból készült, s csipetnyi krómdíszítés is az exkluzivitás egyik fokmérõje.

