
Az utastér jellegzetes eleme a mûszerfal felsõ részének új kialakítása, itt kapott helyet a vízszintesen elhelyezett új, központi mûszeregység.
Ez a megoldás szélesebbé és tágasabbá varázsolja az utaskabint.
Itt látható a Toyota Touch multimédiás egység 15,2 cm-es, színes érintõképernyõje is.
A haszonjármû két- és négykerékhajtású (a hátsókerekes modellek nálunk 2012-tõl kaphatóak csak) változatban, 2,5 D-4D és 3,0 D-4D motorral, manuális- és automatikus váltóval, szimpakabinos, extrakabinos és duplakabinos kivitelben kapható. A változó geometriájú turbófeltöltõ alkalmazása révén a 2012-es Hilux
kétkerékhajtású, 2,5 literes D-4D motorral szerelt változata 24 lóerõvel erõsebb lett. Az erõforrás teljesítménye immár 144 lóerõ 3600-as fordulatszámnál, forgatónyomatéka pedig 343 Nm 2000 1/percnél. A nagyobb teljesítmény ellenére a vegyes üzemben mért fogyasztás 1 literrel, 7,3 l/100 km értékre csökkent, s a CO₂-kibocsátás is 26 g/km-rel kevesebb lett (193 g/km).
Mindezek mellett a 2012-es Hilux kétkerékhajtású változata megkapta a 4WD kivitel robusztusabb alvázát is. Ennek révén nemcsak az autó szabad magassága növekedett, hanem a kétkerékhajtású modell vontató kapacitása is 2,5 tonnára nõtt. A dízel részecskeszûrõ (DPF) alkalmazásának köszönhetõen immár mind a 2,5
D-4D, mind pedig a 3,0 D-4D erõforrások teljesítik az Euro 5 károsanyagkibocsátási elõírásokat.

