rss
  • Toyota Hilux 2012 - tágasabb utastérrel

  • Alaposan átdolgozták az autó utasterét, a kabin immár személyautós kényelmet kínál.

    Az utastér jellegzetes eleme a mûszerfal felsõ részének új kialakítása, itt kapott helyet a vízszintesen elhelyezett új, központi mûszeregység.

    Ez a megoldás szélesebbé és tágasabbá varázsolja az utaskabint.

    Itt látható a Toyota Touch multimédiás egység 15,2 cm-es, színes érintõképernyõje is.

    Az A oszloptól elõre teljesen átformálták a 2012-es Hilux orr-részét: új a motorházfedél, a hûtõrács, a fényszóró és az elsõ lökhárító. Az új tervezésû elsõ és hátsó sárvédõk tovább javítják az összképet, akárcsak az áttervezett 15 és 17 hüvelykes acél, illetve könnyûfém keréktárcsák és az új külsõ tükrök.

    A haszonjármû két- és négykerékhajtású (a hátsókerekes modellek nálunk 2012-tõl kaphatóak csak) változatban, 2,5 D-4D és 3,0 D-4D motorral, manuális- és automatikus váltóval, szimpakabinos, extrakabinos és duplakabinos kivitelben kapható. A változó geometriájú turbófeltöltõ alkalmazása révén a 2012-es Hilux

    kétkerékhajtású, 2,5 literes D-4D motorral szerelt változata 24 lóerõvel erõsebb lett. Az erõforrás teljesítménye immár 144 lóerõ 3600-as fordulatszámnál, forgatónyomatéka pedig 343 Nm 2000 1/percnél. A nagyobb teljesítmény ellenére a vegyes üzemben mért fogyasztás 1 literrel, 7,3 l/100 km értékre csökkent, s a CO₂-kibocsátás is 26 g/km-rel kevesebb lett (193 g/km).

    Mindezek mellett a 2012-es Hilux kétkerékhajtású változata megkapta a 4WD kivitel robusztusabb alvázát is. Ennek révén nemcsak az autó szabad magassága növekedett, hanem a kétkerékhajtású modell vontató kapacitása is 2,5 tonnára nõtt. A dízel részecskeszûrõ (DPF) alkalmazásának köszönhetõen immár mind a 2,5
    D-4D, mind pedig a 3,0 D-4D erõforrások teljesítik az Euro 5 károsanyagkibocsátási elõírásokat.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Vorsteiner Porsche Panamera - Tuningolt Panamera

    Nem mindenkinek tetszik a Panamera, de a számok a stuttgartiakat igazolják: egy év alatt több mint 25 ezret sikerült eladni belõle.

    Erre felkapták a fejüket a tuningosok is, hiszen a Porsche-vásárlók szívesen költenek autóikra, hogy még egyedibbé tehessék.

    Erre tökéletes a Vorsteiner alkotása: úgy néz ki, mintha a csúfolódással nagyon felbõszítették volna a púpos Porschét.

  • Hazánkban is elérhetõ a hatodik generációs Volkswagen Golf Plus!

    Hozzánk is megérkezett az új Golf Plus, amely a tavaly bemutatott hatodik generációs Golf formajegyeit örökölte.

    A külsõ mellett a motorkínálat is megváltozott, ugyanis a PD TDI dízeleket a közös nyomócsöves CR TDI erõforrások váltották, amelyek akár 0,8 literrel takarékosabbak elõdeinél.

    Immár hazánkban is rendelhetõ a megújult Volkswagen Golf Plus, amely hivatalosan a tavalyi Bolognai Autószalonon mutatkozott be.

  • Saab 9-XBioHybrid az autóipar jövõje

    Idén az év különleges tanulmányautója díjat a Saab legutóbbi tanulmánya nyerte. Egy észak-amerikai autós szakírókból álló zsûri szavazta meg.

    A 9-XBioHybridrõl a Saab 2010 tájékán piacra kerülõ 9-1X kompaktjának elõfutára.
    A díjat a dearborni Autós Hírességek Csarnokában adták át, és azt a tanulmányt ismerik el vele, "amely a legnagyobb valószínûséggel lesz hatással az autóipar jövõjére."

  • Portofino Concept a Fiat új strandautója

    A hangulatos olasz városkáról elnevezett tanulmányautó a Fiat 1960-as évekbeli strandautóit hivatott idézni, amelyek korábban ellepték az olasz tengerpartot.

    A Portofino Concept a Fiat Fiorino alapjaira épül, ám jól láthatólag ezernyi dologban különbözik a donormodelltõl.

    A koncepció külsõ és belsõ formatervét is a Pininfarina álmodta meg, amelyet elárul az autó oldalán található felirat is.

  • 3,0 literes HDi dízelmotrot kap a Peugeot 407 Coupé

    Kissé felfrissül a Peugeot 407 Coupé, amely során két új gázolajos erõforrás is bemutatkozik, amelytõl a kereslet növekedését várják a franciák.

    Az új dízelmotorok nem csak erõsebbek, hanem takarékosabban és környezetbarátabbak is, mint a jelenlegi HDi-k.

    A Peugeot 407 Coupé 2006 óta van forgalomba, így eljött az ideje a szokásos modellközi frissítésnek. A franciák nem vitték túlzásba a változásokat, elsõsorban a lemezek alatt találunk újdonságokat.

  • A 2009-es modellévre felfrissül a Rolls-Royce Phantom

    A 2009-es modellévre felfrissül a Rolls-Royce Phantom, amelybõl az autóipart is mélyen érintõ válság ellenére is rekordmennyiségû, 1212 darabot sikerült értékesíteni. A BMW égisze alá tartozó márka mindössze apró változtatásokat eszközölt sikermodelljén.

    Az utóbbi hónapokban globálisan zuhantak az újautó eladások, amely sok gyártót nehéz helyzetbe hoztak, többek között a Rolls-Royce tulajdonosát, a BMW-t is. A brit gyártó azonban azon kevés márkák egyike, amely nem érezte meg a gazdasági válság hatásait, ugyanis rekordmennyiségû, 1212 Phantom talált gazdára tavaly.

  • Bemutatkozott a Scion iQ

    Scion-logós iQ-t mutatott be a Toyota a New York-i Autószalonon, ahol megérkezett a tC kupé második generációja is.

    A fiatalokra koncentráló Scion kínálatában is megjelent a Toyota iQ, a miniautó a New York-i Autószalonon mutatkozott be. Eltekintve a sötétített fényszóróktól és hátsó lámpáktól, valamint az átszabott lökhárítótól és lecserélt logótól, az autó megegyezik az Európában is forgalmazott modellel.

  • Ferrari alapokon az világ legerõsebb Citroen 2CV-je!

    Az olaszországi Nimik manufaktúra egy különleges Citroen 2 CV Furgonettét alkotott, melynek alapjait és hajtásláncát egy 90-es évekbõl származó Ferrari F355-ös adta. A dobozos így nem kevesebb, mint 380 lóerõt teljesít és minden idõk leggyorsabb 2CV-jévé vált.

    Már megszokhattuk, hogy egyes elvetemült és ötletes manufaktúrák különféle õrült ötletekkel állnak elõ és a tervezõk fantáziája nem ismer lehetetlent. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az olasz Nimik cég legújabb alkotása, egy Ferrari F355 alapjaira épített Citroen 2 CV furgon.

  • Ford Focus kombi 2010

    Detroitban a négy- és ötajtós, Genfben a Ford Focus kombi mutatkozott be, ezt a karosszéria-kivitelt ugyanis kifejezetten az európai vásárlóknak szánja a Ford. A kétféle C-Max, valamint a Detroitban látott Focusok mellett a kombi az ötödik modell, amely a Ford új C-padlólemezére épül.

    Formailag nem hozott újdonságot a Focus kombi, a már ismert stílusjegyek és hátsó lámpák láthatóak rajta, puttonyosként kicsit emlékeztet a Mondeóra. Részletes mûszaki adatokkal nem untatott senkit a Fordl.

  • Gyémánttal diszített Lotus a márka 60. születésnapjára

    A márka egy különleges példánnyal ünnepli fennállásának hatvanadik évfordulóját; az autó különlegessége, hogy több helyen is brilliánsok díszítik, de egyéb apró változtatások is felfedezhetõek a karosszérián és a beltérben egyaránt.

    Az angol sportkocsigyártó nem mindennapi módon emlékezik meg a jeles dátumról, amely e hónap 14-én volt esedékes. A britek ugyanis a kelet-angliai gyémánt-specialistával, Windsor Bishoppal szövetkeztek, hogy a jubileumi Europa valóban egyedi és jellegzetes legyen.

  • Íme a 2500 lóerõs Mosler MT 900 GTR XX

    Az Intense Automotive Design bemutatta a Mosler MT 900 GTR XX-re épülõ Land Shark-ot, amellyel nem titkolt célja a világ leggyorsabb szériaautója cím elnyerése. A szárazföldi cápa becenevû autónak 2500 lóerõs teljesítményével és feltankoltan is mindössze 861 kg-os súlyával erre minden esélye megvan.

    Nem mindennapi autót leplezett le az amerikai Intense Automotive Design. Legújabb modelljük a kissé koros Mosler MT 900 GTR XX-en alapul, az amerikai mérnökök azonban minden porcikáját átdolgozták az autónak, így született meg a Land Shark, vagyis a szárazföldi cápa.

  • A G-Power egy 750 lovas monstrumot hozott ki a BMW M6 Hurrican-ból!

    A német tunningcég mûhelyében készült 750 lóerõs Hurrican CS végsebessége 370 km/h.

    Az autó számos kiegészítõje karbonból készül, míg a nagy sebesség miatt szükséges különleges gumiabroncsokat a Michelin fejlesztette, amelyek 21 colos könnyûfém felnikre kerülnek majd fel. A BMW tuningolásra specializálódott G-Power cég újabb fenevaddal állt elõ. Nem egyszerû tunningról szól a 25 éves német manufaktúra programja. Szinte csak a karosszéria formája marad meg az eredeti autóból.

  • Év elejétõl indul az 'argentin dakar'!

    A küzdelem január 3-án, Buenos Airesbõl indul, s bõ két héttel késõbb, január 18-án, ugyancsak az argentin fõvárosban ér véget.

    A szervezõk állítják, legalább olyan nehéz viadal lesz a dél-amerikai Dakar-rali, mint a korábbi afrikai futamok.

    A 2008-ban Magyarországon az Év autóversenyzõjének választott, az idei honi tereprali-bajnokságot megnyerõ Palik László, Darázsi Gábor páros is tisztában van azzal, hogy pokoli, kínzó napokat kell eltöltenie Argentínában és Chilében.

  • Cadillac XTS

    A Cadillac sok szép napot megért már, és a General Motors lelkes tagja 101 éve. Most mégis inkább lennének függetlenebbek, ugyanis eddig büszkén mutogatott GM logót, most szeretnék mindenhol eltüntetni.

    Ez az anyavállalat rossz hírnevével magyarázható, a csõd közeli állapot, a rengeteg állami hitel, így nem is csoda, hogy megpróbálják a GM vonatkoztatásokat eltüntetni. Az "eltüntetés" sikere nem garantált. A Caddilac addig sem ül a babérjain, és saját kitûnõ eredményeivel kérkedik, hanem megpróbál újat alkotni, az XTS tanulmányautó személyében.

  • Honda Accord 2011 - elegáns külsõvel

    A tervezõbb elegánsabbra rajzolták a változatlan vonalú lámpákat, lecserélték a lökhárítókat, új hûtõráccsal vértezték fel a modellt, friss felnikkel díszítették a kocsit és néhány új színárnyalatot is a palettára küldtek. Az eddig is tökéletes minõségû utastérbe még finomabb anyagok érkeztek, a bõrborítású kezelõszerveket pedig diszkrét fémbetétek dobják fel – ezen kívül a 2,2 literes 180 lovas dízelmotorral és a 2,4-es 201 lóerõs benzines egységgel hajtott sportos Type-S kivitelek hangulatos alcantara-bõr kárpitozást és vörös varrásokat, valamint kék helyett vörös lábtér-világítást kaptak.