2024.04.25. - Márk

Toyota Hilux 2012 - tágasabb utastérrel

Toyota Hilux 2012 - tágasabb utastérrel
Alaposan átdolgozták az autó utasterét, a kabin immár személyautós kényelmet kínál.

Az utastér jellegzetes eleme a mûszerfal felsõ részének új kialakítása, itt kapott helyet a vízszintesen elhelyezett új, központi mûszeregység.

Ez a megoldás szélesebbé és tágasabbá varázsolja az utaskabint.

Itt látható a Toyota Touch multimédiás egység 15,2 cm-es, színes érintõképernyõje is.
Az A oszloptól elõre teljesen átformálták a 2012-es Hilux orr-részét: új a motorházfedél, a hûtõrács, a fényszóró és az elsõ lökhárító. Az új tervezésû elsõ és hátsó sárvédõk tovább javítják az összképet, akárcsak az áttervezett 15 és 17 hüvelykes acél, illetve könnyûfém keréktárcsák és az új külsõ tükrök.

A haszonjármû két- és négykerékhajtású (a hátsókerekes modellek nálunk 2012-tõl kaphatóak csak) változatban, 2,5 D-4D és 3,0 D-4D motorral, manuális- és automatikus váltóval, szimpakabinos, extrakabinos és duplakabinos kivitelben kapható. A változó geometriájú turbófeltöltõ alkalmazása révén a 2012-es Hilux

kétkerékhajtású, 2,5 literes D-4D motorral szerelt változata 24 lóerõvel erõsebb lett. Az erõforrás teljesítménye immár 144 lóerõ 3600-as fordulatszámnál, forgatónyomatéka pedig 343 Nm 2000 1/percnél. A nagyobb teljesítmény ellenére a vegyes üzemben mért fogyasztás 1 literrel, 7,3 l/100 km értékre csökkent, s a CO₂-kibocsátás is 26 g/km-rel kevesebb lett (193 g/km).

Mindezek mellett a 2012-es Hilux kétkerékhajtású változata megkapta a 4WD kivitel robusztusabb alvázát is. Ennek révén nemcsak az autó szabad magassága növekedett, hanem a kétkerékhajtású modell vontató kapacitása is 2,5 tonnára nõtt. A dízel részecskeszûrõ (DPF) alkalmazásának köszönhetõen immár mind a 2,5
D-4D, mind pedig a 3,0 D-4D erõforrások teljesítik az Euro 5 károsanyagkibocsátási elõírásokat.