Elõdjénél nagyobb, takarékosabb és vagányabb a harmadik generációs Fiat Panda. A Fiat bejelentése szerint a 2011 szeptemberében Frankfurti Autószalonon bemutatkozó új Panda már teljesen szériakész, a kisautó legújabb változata jelentõs elõrelépést jelent kényelem, technológia, biztonsági felszerelések és megjelenés tekintetében elõdjéhez képes. A kizárólag öt ajtóval kapható Pandát minden irányban megnövelték, 3650 mm hosszú, 1640 mm széles és 1550 mm magas: az elõdjénél 12 cm-rel hosszabb, 6 cm-rel szélesebb és 1 cm-rel magasabb autóban így mind az utastér, mind a csomagtér nagyobb lett. Fõleg városi használatra optimalizált, kis hengerûrtartalmú motorok alkotják az autó motorválasztékát. Háromféle benzinessel indul a forgalmazás, ezek közül az 1,2 literes 69 lóerõs egység régi ismerõs, de, legalábbis a Panda motorterében új a 875 cm3-es kéthengeres motor. Az alapváltozat 65 lóerõs, míg a feltöltött TwinAir turbo 85 lóerõt teljesít. Kicsivel a forgalmazás megkezdése után jön a start-stop rendszerrel felszerelt 1,3 Multijet dízel és két kettõs üzemû, a benzin/metángáz hajtású 0,9 turbó, valamint a benzin/földgáz üzemû 1,2-es szívómotor.
Mivel a 100HP korábban nagy siker volt, egy Abarth csúcsmodell megjelenése sem elképzelhetetlen, mégpedig a 875 cm3-es motor 105 lóerõs turbóváltozatával. Idõvel megjelenik a robotizált mûködésû Dualogic váltó, jövõre pedig érkezik az új automatikus aktív fékrendszer, mely észleli a jármû elõtt levõ akadályokat, és 30 km/h-s sebességig akár teljesen meg is állítja az autót.


