2024.03.29. - Auguszta

Seat IBL és Exeo 2011

Seat IBL és Exeo 2011
Két újdonságot mutatott be a SEAT a 2011-es Frankfurti Autószalonon: az egyik a futurisztikus külsõvel rendelkezõ IBL koncepcióautó, míg a másik az Exeo felfrissített változata.

Akár az Audi standját is erõsíthette volna a SEAT eddig ismeretlen, jövõbe mutató autója, az IBL. Az eddigi dizájntól próbált eltávolodni - valljuk be, nem sikertelenül, hiszen ha összehasonlítjuk a felfrissített Exeóval, láthatjuk, hogy nem igazán hasonlóak az elemek és arányok a két gépen.
Az üzleti limuzinként elkönyvelt IBL 4,67 méter hosszú, tengelytávja pedig 2,67 méter, amely méretek a középkategória méltó résztvevõjévé tehetik a négykerekût. A négyüléses prémium belsõvel rendelkezõ IBL-t konnektorról is tölthetõ hibrid motor mozgatja, melyrõl sajnos egyelõre többet nem árult el a SEAT.

Ha nem is egy konkrét modellt ismerhettünk meg az IBL személyében, annyi bizonyos, hogy a gyártó jövõbeli stílusirányzatát hivatott megmutatni számunkra.

Az elsõ Exeo a B6 generációs Audi A4-es „seatosítása”. A facelift még jobban Audira hajaz, amit az átrajzolt légbeömlõ, az új lámpák és a beléjük integrált LED nappali fénysorok, továbbá az új kerekek erõsítenek.

Ahogy arra számítani lehetett, motor fronton minimális változások történtek, mert a mérnökök inkább a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére mentek rá. Egyelõre még nincsenek pontosabb adatok, de annyit biztos, hogy az összes TDI változat károsanyag-kibocsátása nagyjából 7 g/km értékkel csökken. Továbbá az Exeo Ecomotive modell megkapja a Start/Stop rendszert is, mellyel a CO2-szintet 120 g/km alá csökkenti.