rss
  • Skoda Rapid - 500 literes csomagtartóval

  • Skoda Rapid -  500 literes csomagtartóvalAz indiai piac központi szerepet tölt be, mivel Kína és Oroszország mellett kétségkívül a legnagyobb lehetőségeket rejtő piac. A 2011-es Rapid pedig e régiók számára a megfelelő autó a megfelelő időben, egyben nagy lépés az elkövetkező évekre tervbe vett növekedésünk útján. Szakértői becslések szerint India az évtized végére a világ öt legnagyobb gépjármű-piaca közé léphet elő. A Punéban készülő Rapid hossza 4,39, szélessége 1,70, míg magassága 1,47 méter, így a Fabia és az Octavia sorozatok közé pozicionálható.

    A legifjabb Skoda belső térkínálata is felettébb nagyvonalú: öt teljes értékű ülés, bőséges láb- és fejtér, illetve közel 500 literes csomagtartó gondoskodik arról, hogy akár öt személy is kényelmesen autózhasson.

    A Rapid benzin- és dízelmotorral, valamint manuális és automata sebességváltóval egyaránt szerepel majd a kínálatban. Benzines erőforrásként a jól bevált, 105 lóerő teljesítményű, 1,6 literes motor szolgál, a common-rail technikával és turbófeltöltéssel működő 1,6 literes dízel pedig szintén 105 lóerőt produkál.

    A Skoda immár 2001 óta aktív az indiai piacon, s az idei év során is jelentősen, szeptember végéig bő 50 százalékkal növelte indiai eladásait.

    A Pune városában működő Volkswagen üzem 2009-ben kezdte meg működését, az új Rapid a Fabia után a márka immár második itt készülő modellje. A Skoda Pune mellett az indiai Maharashtra tartományában fekvő Aurangabadban is termel, ahol a Superb, a Laura (Octavia) és Yeti modelljei készülnek.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Audi e-tron – második menet

    A detroiti Audi e-tron tanulmány az Audi korábban bemutatott elektromos autójának továbbfejlesztett változata

    2010 elsõ jelentõs autókiállításán az Audi tisztán elektromos hajtású kompakt sportautó koncepcióját állította ki. A detroiti Audi e-tron tanulmány (3,93 méter hosszú, 1,78 méter széles, 1,22 méter magas kétüléses) néhány hónappal az Audi e-tron Frankfurtban, a 2009-es IAA alkalmával tartott világpremierjét követõen, a négykarikás márka második elektromos koncepciómodelljeként mutatkozhatott be.

  • Mercedes C63 AMG - 480 lóerõvel

    Noha a neve alapján koncepció, a C63 Concept 358 akár már holnap gyártásba kerülhetne. A speciális C-osztály egyedi fényezést, gazdag alapfelszereltséget, de ami a legfontosabb, erõsebb motort kapott. A 480 lóerõs autó a Sydney Autószalonon debütált. Bár Ausztrália nem túl népes ország a maga 21 milliós lakosságával, a gyártóknak igenis fontos ez a piac, ez jól látszik az itt kapható egyedi és sportos modellek számán is. A Mercedes-Benz itteni divíziója a Sydney Autószalon alkalmából két egyedi gépet is készített a helyiek legnagyobb örömére. Az egyik egy speciális fényezéssel ellátott SLS MG, míg a másik a C63 AMG Concept 358.

  • Hatalmas áruszállító furgon a Nissan NV2500

    Önállóan fejlesztett áruszállító furgon prototípusát mutatta be a Nissan, ám az NV2500 egyelõre csak tanulmányautóként jelent meg. Az autó jóval terjedelmesebb az Európában megszokottnál.

    Európában jelenleg a Renault haszonjármûveinek átnevezett változataival van jelen az áruszállítók piacán a Nissan, de egy korábbi tanulmányautóval már elõrevetítették, hogy önálló modelleken dolgoznak. Most itt egy újabb prototípus, az NV2500, amellyel az amerikai piacot kívánják meghódítani.

  • Hyundai Genesis Coupé - 8 másodperc alatt 100-on

    Magyarországra is megérkezett 2011 júniusában a Hyundai hátsókerékhajtású kupéja, amely 210 és 303 lóerõs motorokkal, átfogó felszereltséggel és a szokásos 5 éves, kilométer-korlátozás nélküli garanciával listaáron már 9,99 millió forinttól hazavihetõ. Ezért az árért a kétliteres, 210 lóerõs turbós benzinmotorral szerelt példányt kapjuk, hatfokozatú kézi váltóval. Az egyetlen felszereltségi szintben kapható négyhengeres kiadás szinte teljes felszereltséget kap; a nagytestvér 19 colos felnijeit õ is birtokolja, viszont a részlegesen önzáró (sperr) differenciálmû, a napfénytetõ, és a bõrkárpitozás belõle kimarad.

  • A Porsche Panamera újabb díja

    A Porsche Panamera elnyerte az „Arany Kormánykerék” díjat. A luxus elõnyben. A Porsche Panamera az „Év Legjobb Új Autójaként” a nagyteljesítményû luxusmodellek kategóriájában elnyerte az „Arany Kormánykerék díjat”. A Porsche Gran Turismo újdonsága kényelme és kiemelkedõ sportossága, valamint egyéni formavilága révén gyõzte meg a versenyzõkbõl, mérnökökbõl, közismert személyiségekbõl és az Auto Bild Magazin Csoport fõszerkesztõibõl álló, a jelölt modelleket részletes tesztek során megismerõ 50-tagú zsûrit.

  • Local Motors Rally Fighter - homokra és aszfaltra

    A SEMA Motor Show közönsége találkozhat elõször a Local Motors Rally Fighter modelljével, amely „különleges on- és offroad élményt kínál".

    A Rally Fightert nehéz kategorizálni, leginkább egy sportos terepkupé, a dakaros raligépekre hasonlít. Még érdekesebb, hogy a kocsi külsejét és utasterét beküldött számítógépes grafikák alapján alakították ki. A motortérben egy 3 literes duplaturbós BMW dízelmotor teljesít szolgálatot, 265 lóerõvel és 571 Nm nyomatékkal.

  • Ford Mustang Boss 302 - 440 lovas motorral

    Az új Boss 302 félelmetesebb, mint bármelyik korábbi névrokona: 440 lóerõt szabadít az aszfaltra, így méltó 1969-es elõdjének félelmetes hírnevéhez.

    A Ford sokáig adós maradt az igazán erõs, mégis megfizethetõ Mustanggal – a korlátozott példányszámban gyártott, kompresszoros Shelby GT 500-ast nem számítva –, az új, ötliteres V8-assal azonban új dimenziók nyíltak az izom-kupé elõtt. A 412 lovas GT után itt egy még erõsebb kivitel, amely a legendás Boss 302 nevet kapta meg, és nem csupán erõsebb, látványosabb is a többi kivitelnél.

  • Öszvérjármû a Peugeot-tól - Ime a Peugeot Prologue

    Fura öszvérjármûvet mutat be a Peugeot Párizsban, egyelõre tanulmányként, de könnyen lehet, hogy hamarosan szériamodell lesz belõle.

    A Peugeot kínálatában nem találunk sem kompakt egyterût, sem kis méretû szabadidõ-autót, de az új tanulmány mintha egyszerre próbálna megfelelni mindkét kategória elvárásainak.

    Mindenekelõtt feltûnõen magas és egybeszabott, ami az egyterûekhez teszi hasonlatossá.

  • Luxgen 7 SUV és MPV - egy új tavjani autómárka

    A Luxgen mintha a földbõl nõtt volna ki, mégis, igazán korszerû autókat tudtak összehozni, viszonylag rövid idõ alatt.

    Hogy sikerült létrejönni?

    A magyarázat egyszerû: mivel pénz volt bõven, a legnevesebb autóipari beszállítókkal és fejlesztõcégekkel végeztették el a munkát. Az autók a Renault Espace platformján alapulnak, de a hasonlóság nem szembetûnõ.

  • 565 lóerõs Mercedes SLK

    A VATH V58 a Mercedes SLK 55 AMG alapjaira épül, csak éppen sokkal durvább.

    Ahogy a német tuningcégtõl már megszokhattuk, ezúttal is alaposan kezelésbe vették a donort, nem álltak meg a motortuningnál, a kasztninak is nekiestek. VÄTH V58 szénszálas elsõ lökhárítót és hátsó diffúzort kapott, egyedi alufelnijei 19 hüvelykesek. A fékrendszer is új, hatdugattyús fékek állítják meg a felpaprikázott SLK-t.Az 5,5 literes V8-as a VÄTH V58-ban 5,8 literesre nõtt, ráadásul kompresszort is csatlakoztattak a motorhoz.

  • A BMW Sauber bajnoki címet vár az F1.09-es modelltõl!

    A BMW Sauber is lerántotta a leplet idei versenygépérõl a spanyolországi Valenciában, ahol a csapat meg is kezdi az F1.09-es elsõ komolyabb tesztprogramját.

    A BMW Sauber a hatodik forma-1-es alakulat, amely bemutatta vadonatúj versenygépét a nagyközönségnek.

    Az F1.09 kinézetét tekintve teljesen eltér elõdjétõl, jóval egyszerûbb és letisztultabb, ami az idei évben bevezetésre kerülõ, megváltozott aerodinamikai szabályoknak köszönhetõ.

  • A PSA és a Bosch közösen fejleszt hibridautót

    Az egyre nagyobb hibridautók iránti keresletnek köszönhetõen minden autógyártó gõzerõvel fejleszti saját rendszerét, hiszen minden év késésnek komoly nyoma lehet az eladásokra nézve.

    A PSA-ról már korábban hallhattunk híreket, hogy mérnökeik egy gázolajos-elektromos hajtást fejlesztenek, amivel igazán ütõképesek lehetnek.

    Sõt, már több kiállításon is állítottak ki a franciák ily módon hajtott autókat, ám ezen modellek sorozatgyártásának idõpontjáról hallgattak az illetékesek.

  • Három 2011-es villanyautó a Ford-tól

    A Ford három 2010-es elektromos hajtású modellt mutatott be. A sort az amerikai piacon 2011 végén megjelenõ Ford Focus Electric nyitja meg, ezt követõen pedig a Ford Észak-Amerikában 2012-ben, Európában pedig 2013-ban vezeti be a C-MAX Energi plug-in hibrid és a C-MAX Hybrid modelleket.

    A Ford elektromos hajtású jármûveinek bemutatása csupán az egyik része annak a nagyszabású tervsorozatnak, amelynek célja, hogy a vállalat minden modellje a lehetõ legkevesebb üzemanyaggal mûködjön, vásárlók milliói számára biztosítva a takarékos és megfizethetõ autókat.

  • Új márkát alapít a BMW

    A BMW, a Mini és a Rolls-Royce után negyedik márkáját alapítja a német gyártó a városi elektromos jármûvei számára.

    A környezetbarát autók valószínûleg I-setta név alatt futnak majd.

    Külön csoportot képeznek majd a német márkán belül annak teljesen elektromos jármûvei, kezdve a 2015-ben megjelenõ Megacity-vel - jelentette be Norbert Reithofer elnök-vezérigazgató.

  • Rekordrepülés pilóta nélkül

    London - Világcsúcsot állított fel a pilóta nélkül repülõgépek kategóriájában egy napenergiával hajtott brit fejlesztésû gép, amely 83 órát és 37 percet repült egyhuzamban.

    A Zephyr így bõven megduplázta az eddigi csúcstartó, az amerikai Northrop Grunmann haditechnikai cég Global Hawk típusú robotrepülõgépének 33 óra 6 perces eredményét, az új rekordot azonban valószínûleg nem hitelesítik, mert a kísérlet nem felelt meg mindenben a nemzetközi repülõsport-szövetség feltételeinek. "Inkább magára a repülésre koncentráltunk és nem a rekordra" - mondta Douglas Millard, a Zephyrt tervezõ QinetiQ szóvivõje.