rss
  • Skoda Rapid - 500 literes csomagtartóval

  • Skoda Rapid -  500 literes csomagtartóvalAz indiai piac központi szerepet tölt be, mivel Kína és Oroszország mellett kétségkívül a legnagyobb lehetőségeket rejtő piac. A 2011-es Rapid pedig e régiók számára a megfelelő autó a megfelelő időben, egyben nagy lépés az elkövetkező évekre tervbe vett növekedésünk útján. Szakértői becslések szerint India az évtized végére a világ öt legnagyobb gépjármű-piaca közé léphet elő. A Punéban készülő Rapid hossza 4,39, szélessége 1,70, míg magassága 1,47 méter, így a Fabia és az Octavia sorozatok közé pozicionálható.

    A legifjabb Skoda belső térkínálata is felettébb nagyvonalú: öt teljes értékű ülés, bőséges láb- és fejtér, illetve közel 500 literes csomagtartó gondoskodik arról, hogy akár öt személy is kényelmesen autózhasson.

    A Rapid benzin- és dízelmotorral, valamint manuális és automata sebességváltóval egyaránt szerepel majd a kínálatban. Benzines erőforrásként a jól bevált, 105 lóerő teljesítményű, 1,6 literes motor szolgál, a common-rail technikával és turbófeltöltéssel működő 1,6 literes dízel pedig szintén 105 lóerőt produkál.

    A Skoda immár 2001 óta aktív az indiai piacon, s az idei év során is jelentősen, szeptember végéig bő 50 százalékkal növelte indiai eladásait.

    A Pune városában működő Volkswagen üzem 2009-ben kezdte meg működését, az új Rapid a Fabia után a márka immár második itt készülő modellje. A Skoda Pune mellett az indiai Maharashtra tartományában fekvő Aurangabadban is termel, ahol a Superb, a Laura (Octavia) és Yeti modelljei készülnek.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Bemutatkozik az 510 lóerõs V12-es Aston Martin Vantage

    Jövõ hónapban mutatkozik be a brit gyártó történetének leggyorsabb szériamodellje, az 510 lóerõs V12-es benzinessel hajtott Vantage, amely 4,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és 305 km/h a végsebessége.

    Az Aston Martin 95 éves története során rengeteg gyönyörû sportautóval ajándékozta már meg az autósokat, ezek között azonban nem túl sok olyan volt, amelyet kifejezetten a vezetési élményre hangoltak volna. A gyártó legújabb darabja azonban a hivatalos álláspont szerint is a legjobb sportautó, amit valaha is készítettek.

  • MINI a strandra

    A MINI-ben még sok lehetõség rejlik, ezt bizonyítja a legfrissebb Beachcomber Concept is. A jármû alapötletét az 1964-ben piacra dobott Mini Moke adta; ennek sem volt ajtaja és teteje. Az összkerékhajtású Beachcomber ideális partner a szabadidõ aktív eltöltéséhez. Az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon (2010. január 16-24.) mutatkozik be.

    A 4 méter hosszú MINI Beachcomber Conceptnek nincsenek ajtói, sem tetõeleme és hátsó szélvédõje.

  • Új motor az Octaviában

    Új erõforrással bõvül a ©koda Octavia motorkínálata. Turbófeltöltésû, négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses 1.2 TSI az újdonság.

    Harmonikusan illeszkedve a „downsizing” – vagyis az alacsonyabb hengerûrtartalom mellett kínált magas teljesítményszint – trendjébe, az Octavia 1.2 TSI 100 kilométerenként 5,7 liternyi kombinált üzemanyag-fogyasztása mellett az EU 5 kipufogógáz-szabvány elõírásainak is megfelel, s jelenleg az Octavia-család leggazdaságosabb benzines tagja.

  • Nissan Murano 2,5 dci - 190 lóerõs motorral

    Nem tudni, hogy a Nissan miért választotta luxus-terepjárójának ezt a nevet.

    Velencétõl olyan messze van, mint Makó Jeruzsálemtõl, a tûzvészhez sincs sok köze, hacsak nem próbáljuk ráerõltetni, hogy legalább annyira forró, mint egy üveghuta. Igazság szerint azonban nem az. A Muranot eredetileg Amerikába szánták Nissanék, idehaza csak elvétve lehetett látni belõle a korai példányokból. Most viszont nálunk is próbálja megvetni a kerekét a tengerentúliaknak mintázott SUV.

  • Dodge Charger 2011 - akár összkerék-hajtással is

    Épp annyit finomítottak a formán, hogy még kívánatosabbá váljon a hatalmas sport szedán.

    Jól sikerültek a módosítások.

    Az eddig is egyértelmû volt, hogy a Chryslernél teljes modellváltásokra mostanság nem számíthatunk, de ez nem jelenti, hogy ne próbálnák vonzóbbá tenni a már meglevõ típusokat.

    Elõször a Jeep Grand Cherokee kapott új, vonzóbb formákat, most pedig a Dodge Chargert alakították át.

  • A 30 millió dolláros autó - Drágább mint Picasso vagy Monet némelyik képe

    A Bugatti Atlantic nevû modelljébõl mindössze négy darab készült. Az autó az oldtimerek közül az egyik legfeltûnõbb, a hosszanti irányban rajta végigfutó alumíniumcsík az évtizedek alatt a négykerekû védjegyévé vált. Az egyik példány nemrégiben a világ legdrágább oldtimere lett, 30 millió dollárért cserélt gazdát - ez több, mint amennyit Pablo Picasso vagy Claude Monet egy-egy festményéért adnak. Azt, hogy képzõmûvészeti alkotásokért nem sajnálnak ennyi pénzt, már senkit sem ejt ámulatba, de hogy valaki egy autóért 6,2 milliárd forintnak megfelelõ összeget fizessen?

  • Maybach Xenatec - coupé luxus kivitelben

    Xenatec, valószínûleg nem sokat mond ez a név az autóiparban csak felületesen jártasaknak, mostantól azonban tudni fogják, hogy egy speciális átépítésekkel foglalkozó német cégrõl van szó. Õk látták meg a remek lehetõséget a Maybach kupéban, ezért le is szerzõdtették gyorsan Fredrik Burchhardtot, a csodálatosan szép Exelero-közúti teszt-tanulmány formatervezõjét. Az Exelero - minden potenciális vásárló nagy bánatára - csak egyetlen példányban készült el annak idején, a Fulda nagy sebességindexû gumiabroncsait tesztelték rajta, majd 8 millió dollárért megvette André A. Jackson dél-afrikai gyémántmilliárdos.

  • Hatalmas áruszállító furgon a Nissan NV2500

    Önállóan fejlesztett áruszállító furgon prototípusát mutatta be a Nissan, ám az NV2500 egyelõre csak tanulmányautóként jelent meg. Az autó jóval terjedelmesebb az Európában megszokottnál.

    Európában jelenleg a Renault haszonjármûveinek átnevezett változataival van jelen az áruszállítók piacán a Nissan, de egy korábbi tanulmányautóval már elõrevetítették, hogy önálló modelleken dolgoznak. Most itt egy újabb prototípus, az NV2500, amellyel az amerikai piacot kívánják meghódítani.

  • Felfedték a Peugeot 308 CC-t

    A franciák közzétették a nagyobbik kupé-kabriójuk elsõ adatait és képeit, bár az élõ bemutatóra csak az õsz folyamán kerül sor.

    A Peugeot tervezõi az elõdnél már bevált receptet követték a 308 CC esetében is.

    Gyakorlatilag változatlanül hagyták a 308-as orrát, viszont a szélvédõtõl hátrafelé teljesen új autót készítettek. Az elsõ ablak eleve jóval laposabb szögben indul, mint a típuscsalád többi változatánál.

  • 272 lóerõs, elektromos hajtású sportautó a Chrysler-tõl

    A Detroiti Autószalonon az amerikai autógyártók bõvelkednek az újdonságokban, az egyik legnagyobb érdekesség viszont kétségtelenül a Dodge Circuit EV. A Lotus alapú koncepcióautót egy 272 lóerõs elektromotor hajtja, szériagyártását viszont egyelõre sajnos nem tervezik.

    Az elõzetes híresztelések ellenére, miszerint rengeteg gyártó nem képviselteti magát a Detroiti Autószalonon és hogy évekre visszamenõleg az idei kiállításon lesz a legnagyobb pangás.

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi - a 2010-es modell

    Már nem egy dél-koreai gépkocsigyártó esetében (nem mintha olyan sok lenne, de kettõ biztosan) felvetõdött, hogy ezek a mostani, 2010 derekán forgalmazott autók bizony már nem azok a gyerekbetegségekkel küzdõ, olcsóbb és igénytelenebb anyagokból összetákolt, alapvetõen a nagy, leginkább presztízsmárkákat majmoló kreálmányok, amelyektõl az embert kirázta a hideg.

    Pedig akkor is volt már viszonyítási alap, hiszen nem beszélünk negyed századdal ezelõtti idõkrõl, jó, ha 10-12 évvel korábbra tekintünk csak vissza.

  • A Koenigsegg egy 700 lóerõs négyajtós sportautót tervez

    A Porschéhoz és az Aston Martinhoz hasonlóan a svéd Koenigsegg is egy négyajtós sportautó megalkotásán dolgozik. A 2011-ben megjelenõ újdonság elõreláthatólag 700 lóerõt teljesít majd és a cég szerint a legkönnyebb sportszedán lesz a piacon.

    A mindössze 15 éve megalakult svéd cég eddig szélvészgyors szupersportautóiról vált híressé, a 2002-ben bemutatott CC8S megjelenése óta pedig rengeteg rekordot tudhat magáénak az északi manufaktúra.

  • Eladó az egyedi óriáskupé a Maybach-Exlero

    Eladó az egyedi óriáskupé a Maybach-Exlero, egy dúsgazdag gyûjtõ kezébe kerülhet a kuriózum, ha egyáltalán akad valaki, aki hajlandó kifizetni döbbenetes vételárát.

    A 2005-ben bemutatott tanulmányért, amelyet a Fulda gumigyár számára készítettek egyfajta mozgó tesztlabornak a legnagyobb teljesítményû gumiabroncsok kifejlesztéséhez, kerek 5 millió eurót kérnek.

  • Lotus Elise 2010!

    Ráncfelvarráson esett át a világ valószínûleg legtakarékosabb benzinmotoros sportkocsija, a Lotus Elise. A könnyûsúlyú kétüléses a jövõben 1,6-os motorral is elérhetõ.

    Szinten negyedévente készít a Lotus újabb és újabb variánsokat a Elise modellbõl. Most ismét hír jött az autóról, de ezúttal nemcsak egyedi fényezésrõl, felnirõl, spoilerrõl tudunk beszámolni, hanem egy komolyabb felújításról. Ráncfelvarráson esett át az apró kétüléses sportkocsi.

  • Lancia Musa 1,6-os JTD motorral

    Az apró egyterûben is bevetik a Fiat-csoport legújabb, 1,6 literes JTD motorját, amely egyenesen a kínálat csúcsán landol.

    Eddig a legerõsebb Musa is csupán 100 lóerõs volt, az új motor azonban kerek 120 lóerõ és 300 Nm kifejtésére képes, így meglepõen élénkké teszi az egybeszabott kisautót. A Musa az új dízellel akár 9,9 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s sebességet, és akár 190 km/h-val is haladhat.