rss
  • Skoda Rapid - 500 literes csomagtartóval

  • Skoda Rapid -  500 literes csomagtartóvalAz indiai piac központi szerepet tölt be, mivel Kína és Oroszország mellett kétségkívül a legnagyobb lehetőségeket rejtő piac. A 2011-es Rapid pedig e régiók számára a megfelelő autó a megfelelő időben, egyben nagy lépés az elkövetkező évekre tervbe vett növekedésünk útján. Szakértői becslések szerint India az évtized végére a világ öt legnagyobb gépjármű-piaca közé léphet elő. A Punéban készülő Rapid hossza 4,39, szélessége 1,70, míg magassága 1,47 méter, így a Fabia és az Octavia sorozatok közé pozicionálható.

    A legifjabb Skoda belső térkínálata is felettébb nagyvonalú: öt teljes értékű ülés, bőséges láb- és fejtér, illetve közel 500 literes csomagtartó gondoskodik arról, hogy akár öt személy is kényelmesen autózhasson.

    A Rapid benzin- és dízelmotorral, valamint manuális és automata sebességváltóval egyaránt szerepel majd a kínálatban. Benzines erőforrásként a jól bevált, 105 lóerő teljesítményű, 1,6 literes motor szolgál, a common-rail technikával és turbófeltöltéssel működő 1,6 literes dízel pedig szintén 105 lóerőt produkál.

    A Skoda immár 2001 óta aktív az indiai piacon, s az idei év során is jelentősen, szeptember végéig bő 50 százalékkal növelte indiai eladásait.

    A Pune városában működő Volkswagen üzem 2009-ben kezdte meg működését, az új Rapid a Fabia után a márka immár második itt készülő modellje. A Skoda Pune mellett az indiai Maharashtra tartományában fekvő Aurangabadban is termel, ahol a Superb, a Laura (Octavia) és Yeti modelljei készülnek.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Bemutatkozik az M sportcsomag a 7-es BMW-hez!

    A BMW az átdolgozott hathengeres, 40d jelû 306 lóerõs dízelmotor és az összkerékhajtás bevezetése után újabb opcióval gazdagítja 7-es sorozat vásárlóinak lehetõségeit, a várva várt M sportcsomag ugyanis megérkezett a kínálatba. Technikailag mindössze a dynamic drive változott, ezen kívül pedig a szokásos kiegészítõket kapja az autó.

    A bajor autógyártó tavaly bevezetett luxuslimuzinja a gazdasági válság ellenére tavalyi bemutatása óta máris komoly sikereket ért el, a németek mégsem ültek bebérjaikon, hiszen folyamatosan bõvítették komoly múltra visszatekintõ 7-es szériájuk modellpalettáját.

  • A Fiat megszünteti a Thesis gyártását

    A hírek szerint a Fiat a csökkenõ kereslet hatására megszünteti a Thesis gyártását.

    Az utolsó darab tavasszal gördülhet le a gyártósorról, utódjáról pedig egyelõre pletykákat sem hallani a márka háza tájáról.

    Már jó ideje lehet tudni, hogy a Fiat meg kívánja szüntetni a Lancia legnagyobb modelljének gyártását.

  • Aero TT - 1350 lóerõs motorral

    Sokáig a Bugatti Veyron volt a világ leggyorsabb utcai autója, mígnem 2007-ben érkezett az SSC Ultimate Aero, amely 407-rõl, 410 km/órára javította a rekordot. Idén nyáron a Bugatti bemutatta, a Veyron Super Supersportot, amely 431 km/órával száguldott a tesztpályán.

    Az más kérdés, hogy az eladott autók 415 km/óránál többel nem mehetnek.

    Az amerikaiak így lemondhattak a címrõl, de talán nem sokáig. Elkészült ugyanis az Aero TT, amelyrõl a Top Gear magazin közölt képeket és némi információt.

  • Felfrissítik a Mitsubishi Pajero-t, 40 lóerõves erõsebb motort kap!

    Idén felfrissíti nagy terepjáróját a japán gyártó. A szokásos apró módosításokon túl egy új motor is belekerül a kínálatba, amely a jelenlegi, 3,2 literes gázolajosra épül, ám annál 40 lóerõvel és 60 Nm-rel erõsebb.

    A Mitsubishi 2006-ban mutatta be a jelenlegi, negyedik generációt, amely világszerte nagy népszerûségnek örvend. A modellt most, három év után felfrissíti a gyártó.

    Igazi terepjáróhoz mérten nem számíthatunk látványos változásokra, a mérnökök a külsõ helyett ezúttal a kényelemre és a technikára koncentráltak.

  • Átcimkézett Tiida az elsõ Chrysler-Nissan

    Dodge Trazo az autó neve, és valójában régi ismerõs: egy átcímkézett, négyajtós Nissan Tiida, ugyanaz az autó, amely Japánban 2004, Európában 2007 óta ijesztgeti a vásárlókat.

    A Trazo kizárólag Latin-Amerikában lesz kapható, méghozzá nem is Dodge jelvénnyel: a Chryslernél terveztek hozzá egy saját jelvényt, mintha új márkát indítottak volna.

    A hivatalos neve is Trazo by Dodge, azaz szabad fordításban Trazo a Dodge-tól.

  • Genfben mutatkozik be az új Mazda6

    A Mazda6 frissített változata idén márciusban, a Genfi Autószalonon mutatkozik be. A modell új, továbbfejlesztett verziójának fogyasztása mérséklõdött, kevésbé terheli környezetét.

    A frissített Mazda6 tartja a Mazda új arculatát, amely az enyhén módosított elsõ és hátsó lámpatestekkel együtt sportosabb és markánsabb karaktert kölcsönöz a kocsinak. A frissített Mazda6 hat motorral választható majd, köztük a nagyteljesítményû, új, 2,0 literes DISI benzinmotorral, amelynek fogyasztása alacsonyabb, ill. károsanyag-kibocsátása is mérséklõdött a kétliteres elõdhöz képest.

  • Mutatós elektromos limuzin Kínából

    Elõállt elsõ, prémium jellegû elektromos autójával a Daimler kínai partnere, a BAIC. Hatalmas gyárkomplexumot is épít a márka, meghatározó akar lenni elsõ lépésben a helyi, aztán az egész ázsiai piacon.

    Kína is megy az autóipari trendekkel, az ázsiai országban egyre inkább elõtérbe kerülnek az elektromos és hibrid modellek. Két helyi gyártónak, a BYD-nek és a Cherynek már több villanyautója van, ám hamarosan meghatározó piaci szereplõ lesz a Beijing Automotive Industry Holding Corp. (BAIC) is.

  • Egyedi Fiat 500-as Kínának

    Kínai motívumokkal tarkított 500-asokkal alkot kulturális hidat Olaszország és Kína között a Fiat.

    Mutatós darab.

    2011 Július 12-én, azaz pontosan egy évvel azután, hogy az Egyesült Államokba megérkezett az elsõ ötszáz darabos Fiat 500-as kontingens, Lorenzo Sistino, a Fiat nemzetközi mûveleteinek alelnöke bemutatta az öt fiatal kínai tervezõ által megálmodott mintákkal díszített, kizárólag a kínai piacra szánt, ezúttal csak száz darabos Fiat 500 First Edition sorozatot.

  • Új, összkerékhajtású MINI a menõ

    A Mini már régóta bejelentette, hogy egy összkerékhajtású szabadidõautó piacra kerülésére számíthatunk, melynek alapja a Clubman változat lesz.

    A bajor tulajdonú gyártó a Párizsi Autószalonra elhozza az újdonság koncepcióváltozatát.

    Úgy tûnik, hogy a MINI-nél tényleg nem vicceltek, amikor kijelentették, hogy nemsokára egy, az alapmodellhez képest megemelt és jelentõsen átalakított szabadidõautót szeretnének piacra dobni.

  • Skoda Rapid

    Skoda Rapid14 millió Skoda Rapidot gyártottak Indiában, a helyszín a távol-keleti piac fontosságának is szól. A Fabiánál nagyobb, az Octaviánál kisebb, 4,39 méter hosszú és 1,66 méter széles karosszériával bíró szedánt a csehek elsősorban India, Kína, s vélhetően még Orosz- és Törökország számára készítik. De nem csak nekik, hanem nekünk, a lépcsőshátú forma közép-kelet-európai kedvelőinek is. Talán a Citigo-féle háromhengerest is megkapja, várható árát illetően pedig annyi a támpont, hogy német alapára 3,8 millió forintnak megfelelő euró.

  • Luxuskocsi extra extrái

    A gépjármûvezetés kényelmét és biztonságát a gyártók az alapmodellhez nem járó, de rendelhetõ berendezésekkel, eszközökkel, szerkezetekkel, úgynevezett extrákkal szolgálják. A luxuskategóriába sorolható személyautók 2009-es extrái közül a jármûvezetõ informáltságát segítõ készülékekbõl szemezgettünk.

    Manapság egy modern felsõ osztályú személyautó értékének legalább az egyharmadát a különféle kényelmi és biztonsági extrák teszik ki (a beszélõ GPS-tõl a külsõ fénytõl önmûködõen elsötétülõ ablakokon át az önbeálló és fûthetõ odaltükrökig).

  • Peugeot 508 2011

    A Peugeot 508 szedán és kombi karosszériával már rendelhetõ hazánkban is, az 1,6 literes benzinmotorral felszerelt alapváltozat ára 6,29 millió forint. A motorteljesítmény 112-204 lóerõ között mozog; a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mindegyik erõforrás esetében nagyon alacsony. Késõbb lesz hibrid változat is, 200 lóerõvel és összkerék-hajtással. Az 508 a PSA csoport 3. padlóvázára épült, amely kedvezõ felépítést tett lehetõvé. Az 508 10,1 centivel hosszabb a 407-nél (SW 9,6 cm), elsõ túlnyúlása valamivel rövidebb, a hátsó viszont hosszabb. Bár az 508-as nagyobb méretû és felszereltsége is gazdagabb, a szedán 25 kg-mal, míg az SW 45 kg-mal könnyebb az elõdnél.

  • Peugeot 208, az új generáció

    Peugeot 208, az új generációElődeinek történelmi sikere után - több mint 15 millió 200-as készült harminc év alatt - a 208 egyetlen céllal érkezik a szegmensbe: vissza akarja szerezni a kategória elsőségét Európában. A széles vevőkör megnyerésére és egyesítésére szánt A9 projekt, azaz a jövőbeli 208 a márka valaha vállalt legmerészebb újításaival hajtja végre a valóságos nemzedéki ugrást. A 208 kereskedelmi bevezetése kora tavasszal lesz; az első teljes évben (2013) világszerte 550 ezer darab értékesítését tervezik.

  • Megérkezett a boxer dízel

    Idén elsõ körben a Legacy és az Outback kapja meg az új fejlesztésû, common rail befecskendezéses 2 literes 150 lóerõs erõforrást. A Legacy modellben debütált a világ elsõ horizontális elrendezésû személyautó-dízelmotorja. A Subaru boxer dízel ugyanazokat az elõnyöket mutatja fel, mint a boxer benzinmotor: könnyû súly, alacsony tömegközéppont, minimális vibráció és gyors reakció.

  • Százéves a T-Ford

    Bádog Böske és a magyar feltaláló "románca"

    A világ elsõ, szalagrendszeren gyártott gépjármûtípusa, a Ford gyár T-modellje éppen százesztendõs. A kilencedik Ford-típus megtervezésében éppúgy, mint a technológia kidolgozásában a Makóról elszármazott Galamb Józsefé a fõ érdem. A szinte népautóként forgalmazott T-Fordot a korabeli autósok Tin Lizzynek (Bádog Böskének) becézték.