rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Skoda Rapid - 500 literes csomagtartóval

  • Skoda Rapid -  500 literes csomagtartóvalAz indiai piac központi szerepet tölt be, mivel Kína és Oroszország mellett kétségkívül a legnagyobb lehetőségeket rejtő piac. A 2011-es Rapid pedig e régiók számára a megfelelő autó a megfelelő időben, egyben nagy lépés az elkövetkező évekre tervbe vett növekedésünk útján. Szakértői becslések szerint India az évtized végére a világ öt legnagyobb gépjármű-piaca közé léphet elő. A Punéban készülő Rapid hossza 4,39, szélessége 1,70, míg magassága 1,47 méter, így a Fabia és az Octavia sorozatok közé pozicionálható.

    A legifjabb Skoda belső térkínálata is felettébb nagyvonalú: öt teljes értékű ülés, bőséges láb- és fejtér, illetve közel 500 literes csomagtartó gondoskodik arról, hogy akár öt személy is kényelmesen autózhasson.

    A Rapid benzin- és dízelmotorral, valamint manuális és automata sebességváltóval egyaránt szerepel majd a kínálatban. Benzines erőforrásként a jól bevált, 105 lóerő teljesítményű, 1,6 literes motor szolgál, a common-rail technikával és turbófeltöltéssel működő 1,6 literes dízel pedig szintén 105 lóerőt produkál.

    A Skoda immár 2001 óta aktív az indiai piacon, s az idei év során is jelentősen, szeptember végéig bő 50 százalékkal növelte indiai eladásait.

    A Pune városában működő Volkswagen üzem 2009-ben kezdte meg működését, az új Rapid a Fabia után a márka immár második itt készülő modellje. A Skoda Pune mellett az indiai Maharashtra tartományában fekvő Aurangabadban is termel, ahol a Superb, a Laura (Octavia) és Yeti modelljei készülnek.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Infiniti Q50

    Infiniti Q50Az Infiniti új belépőmodellje előremutató technológiai megoldásaival remélhet magának sikert az európai prémium-középkategória felső sávjában. Mindössze két erőforrással lép be az európai piacra a mennyiségi helyett minőségi erősítésben gondolkodó Infiniti újdonsága, a modellpalettát alulról támogató Q50. A modellkínálat belépő tagját 2,2 literes, négyhengeres dízelmotor hajtja, 170 lóereje és 400 Nm nyomatéka megfelel a kategória átlagának, ahogy ebben a teljesítménysávban az ár sem számít kirívóan magasnak.

  • Genfi Autószalon 2011 - Alfa Romeo 4C

    Leleplezték a Genfi Autószalonon az Alfa Romeo új, szuperkönnyû sportkocsiját, a 4C-t. Ugyan a gyártó csak tanulmánynak nevezi, gyakorlatilag a végleges modellt tisztelhetjük benne, jövõre az értékesítés is elkezdõdik. Körülbelül négy méter hosszú a formailag a 8C Competizionébõl építkezõ újdonság, tengelytávja 2,4 méter.

    Vadonatúj, könnyûsúlyú építési technológiával készült, ennek köszönhetõen üresen mindössze 850 kilós a sportkocsi. 1,7 literes, a Giuliettából már ismert turbómotort kapott, duplakuplungos váltót kapcsoltak hozzá.

  • Chris Barnard 617 lóerõs szupersportkocsija Dél-Afrikából

    A válság ellenére újabb és újabb szupersportkocsit mutatnak be hétrõl hétre a legkülönbözõbb országok kis mûhelyei.

    A legújabb példány egy dél-afrikai tervezõ, Chris Barnard mûve, aki magáról nevezte el a Porsche turbómotorjával kapható autót.

    A tavalyi év végétõl folyamatosan érkeznek hírek a nagy gyártók háza tájáról elbocsátásokról, új, leginkább résmodellek bemutatásának elhalasztásáról.

  • Az Infiniti Essence egy 3,7 literes benzines V6-os, 592 lóerõs luxuscsoda!

    A Nissan luxusmárkája igazi csemegével kápráztatta el az autórajongókat a Genfi Autószalonon; az Essence gyönyörû kupé, amelynek 3,7 literes benzines V6-osát elektromotorok segítik 592 lóerõs teljesítményhez.

    A gyártó a hivatalos álláspont szerint azért készítette el a kupét, hogy ünnepelje a márka huszadik születésnapját, és egyben megmutassa annak jövõbeni formai irányvonalát.

    Mamuro Aoki, a márka fõ formatervezõje úgy nyilatkozott az autóról, hogy "bepillantást enged az Infiniti jövõjébe".

  • Mercedes SL63 AMG

    Mercedes SL63 AMGNem véletlenül cserélte le a Mercedes GP nevet Mercedes AMG-re a csillagos márka gyári Forma-1-es istállója. Ahogyan azt a névváltoztatáskor közölték, igyekeznek szorosabbra fűzni a szálakat a házi tuningműhely és a Forma-1-es istálló között, s ennek első, jól látható jele volt keddi F1-es autóbemutató. Michael Schumacher és Nico Rosberg egy-egy SL63 AMG-vel gurultak végig a Circuit de Catalunya boxutcáján, ahol megmutatta a W03-ast a felgyülemlett fotóshadnak.

  • Új motor az Octaviában

    Új erõforrással bõvül a ©koda Octavia motorkínálata. Turbófeltöltésû, négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses 1.2 TSI az újdonság.

    Harmonikusan illeszkedve a „downsizing” – vagyis az alacsonyabb hengerûrtartalom mellett kínált magas teljesítményszint – trendjébe, az Octavia 1.2 TSI 100 kilométerenként 5,7 liternyi kombinált üzemanyag-fogyasztása mellett az EU 5 kipufogógáz-szabvány elõírásainak is megfelel, s jelenleg az Octavia-család leggazdaságosabb benzines tagja.

  • Polestar Volvo C30 - 400 lóerõs motorral

    A svéd gyártó eddig nemigen erõltette a sportos vonalat: volt ugyan korábban néhány nagyon gyors R modell, de ezek sem teljesítményben, sem radikalizmusban nemigen versenyezhettek az M-es BMW-kkel, az RS Audikkal vagy az AMG Mercedesekkel.

    Most azonban új partnerrel próbálnak túltenni a konkurencián.

    A Volvo házi tuningcégének szerepét az a Polestar vállalta fel, amely a C30-asból készített versenygépet a svéd túrakocsi-bajnokság, illetve a WTCC futamaira.

  • Subaru GT-86 - 200 lóerős, hátsókerekes változat

    Subaru GT-86 - 200 lóerős, hátsókerekes változat2011 november 29-én a Toyota megmutatta a nagyvilágnak GT-86 névre keresztelt hátsókerekes, egyébként már regés-rég várt sportautóját, ma pedig a testvérmodell, a Subaru BRZ kerül górcső alá. A boxermotoros japán sportgép sokak kedvence lehet, főleg a nemrég látott STI változattal az élén. Természetesen a szériaérett változat már nem viseli magán az STI nevével fémjelzett koncepció látványos aerodinamikai csomagját, így sem vasalódeszkányi hátsó szárny sem morcos orr nem tartozik a gyártáskész BRZ-hez, ahogy a karbon kiegészítők is kényszerpályára kerültek.

  • BMW Gran Coupe 2010

    Már egyáltalán nem kapjuk fel a fejünk, ha kupé formájú négyajtóst látunk. Beleették magukat ezek az utcaképbe, nézzenek csak körül: hány Mercedes CLS-t, Volkswagen Passat Cc-t látnak, akár itthon? Sokat. És persze, a Porsche Panamera, az Aston Martin Rapide kevésbé reprezentált Magyarországon, de CLS-bõl és Cc-bõl van egy rakat. A felmérések szerint egyetlen oka van, amiért az emberek az – amúgy számukra kevésbé praktikus – kupéra izgulnak a szedánnal szemben: a szebb vonalai miatt, amiben nyilván nincsen racionalitás, csak érzelem.

  • Elkészült a 2010-es MINI - tele újdonsággal

    Megújult a MINI. Továbbfejlesztett 2010-es, tisztább üzemû és jobb hatékonyságú motorok kerültek a küllemében csak minimálisan megváltoztatott jármûbe. Továbbra is csak 1,6-os motorok vannak a brit kisautóban. A benzinesek 75, 95, 122, 184 lóerõsek, utóbbi természetesen turbós, mindegyikben szerepel a BMW-tõl eredõ Valvetronic fokozatmenetesen változó szelepvezérlés. Az igazi újdonság a dízelmotorokra vonatkozik, azok ugyanis a PSA Peugeot Citroën második generációs 1,6-os családjából származnak. Bár sok tekintetben hasonlítanak elõdjeikre, ezek új konstrukciók.

  • Saab 9-3 2011 - frissitett széria

    A Saab 2011 februárában bemutatta a megújult 9-3-as sorozatot. A felfrissített külsõvel, valamint módosított belsõvel készülõ modellekbe erõsebb, takarékosabb motorok kerülnek.

    Látszólag csak a lökhárítót rajzolták át a modellfrissítés során a svéd gyárban, de a hûtõmaszk és a fényszórók is mások. Utóbbi átvette az új 9-5-ösnél alkalmazott "jégtömb" megoldást, azaz, hogy nappal kék/zöld árnyalatú a lámpa. A hûtõmaszkon pedig kicsit hangsúlyosabb a Saab felirat. Hátul szintén az emblémával babráltak kicsit, illetve a lépcsõs hátú változatok légterelõvel is gazdagodnak.

  • Arany Kormánykerék díjas a Mercedes SLS AMG

    Az év szupersport-autójának járó díjat idén a 300 SL szellemi utódjának számító Mercedes-Benz SLS AMG-nek ítélték oda.

    Negyedmillióan szavaztak az év szupersport-autójára, ami idén az 570 lóerõs V8-as motorral szerelt SLS AMG lett, 17 másik esélyest utasítva maga mögé. Az SLS AMG V8-as blokkja a hátsó kereket hajtja – az összkerékhajtás túl nehéz lett volna, míg az elöl kaparós megoldás méltatlan egy ilyen sportkocsihoz.

  • Audi A8L 2010

    A presztízs az elsõ: megtartották a W12-es motort a legnagyobb Audiban, igaz, alaposan továbbfejlesztették.

    Az õsbemutatóról ugyan hiányzott az A8-as sofõrös változata, az A8L, de az Audi nem várhatott sokat a leleplezésével, nehogy a szintén vadiúj hetes BMW elorozza a potenciális vásárlókat. Az alapmodell karosszériájába 130 millimétert toldottak be középtájon, így a tengelytáv 3,122 méterre nõtt, az autó teljes hossza pedig 5,267 méter lett.

  • A Renault Laguna új V6-os motort kap

    Bár már jó ideje kapható a Renault Laguna legújabb generációja, egészen mostanáig kellett várnunk a két hathengeres csúcsmotor bemutatására.

    A benzines teljesen Nissan fejlesztés, a vadonatúj dízel pedig a francia-japán együttmûködés gyümölcse.

    A Renault Laguna elõzõ generációit mind meg lehetett vásárolni V6-os benzinmotorral, így várható volt, hogy hamarosan az új modellhez is elérhetõvé tesznek egy hathengeres erõforrást.

  • Jól reagált Amerika az új Ford Focusra

    A Detroiti Autószalon történt leleplezését követõen az AutoWeek, az Egyesült Államok legjelentõsebb autós magazinja a közel 40 világpremierjét tartó modell közül az új Focus-t választotta 2010 legjelentõsebb modelljének.

    Az új trendi és sportos új Ford Focus valódi globális modell lesz, világszintû forgalmazása 2011 elején kezdõdik meg, mintegy 122 országban. A Ford új C padlólemezére épülõ modellt további 9 követi majd, így éves szinten mintegy 2 millió autót épít majd a Ford az új platformra.