rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Skoda Rapid - 500 literes csomagtartóval

  • Skoda Rapid -  500 literes csomagtartóvalAz indiai piac központi szerepet tölt be, mivel Kína és Oroszország mellett kétségkívül a legnagyobb lehetőségeket rejtő piac. A 2011-es Rapid pedig e régiók számára a megfelelő autó a megfelelő időben, egyben nagy lépés az elkövetkező évekre tervbe vett növekedésünk útján. Szakértői becslések szerint India az évtized végére a világ öt legnagyobb gépjármű-piaca közé léphet elő. A Punéban készülő Rapid hossza 4,39, szélessége 1,70, míg magassága 1,47 méter, így a Fabia és az Octavia sorozatok közé pozicionálható.

    A legifjabb Skoda belső térkínálata is felettébb nagyvonalú: öt teljes értékű ülés, bőséges láb- és fejtér, illetve közel 500 literes csomagtartó gondoskodik arról, hogy akár öt személy is kényelmesen autózhasson.

    A Rapid benzin- és dízelmotorral, valamint manuális és automata sebességváltóval egyaránt szerepel majd a kínálatban. Benzines erőforrásként a jól bevált, 105 lóerő teljesítményű, 1,6 literes motor szolgál, a common-rail technikával és turbófeltöltéssel működő 1,6 literes dízel pedig szintén 105 lóerőt produkál.

    A Skoda immár 2001 óta aktív az indiai piacon, s az idei év során is jelentősen, szeptember végéig bő 50 százalékkal növelte indiai eladásait.

    A Pune városában működő Volkswagen üzem 2009-ben kezdte meg működését, az új Rapid a Fabia után a márka immár második itt készülő modellje. A Skoda Pune mellett az indiai Maharashtra tartományában fekvő Aurangabadban is termel, ahol a Superb, a Laura (Octavia) és Yeti modelljei készülnek.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 430 km/h végsebességû az SSC Ultimate Aero

    Már az elõd is gond nélkül megdöntötte a Bugatti Veyron sebességrekordját, de a készítõknek még ez sem volt elég: az SSC Ultimate Aero ugyanis már csaknem 1300 lóerõs, amivel a tervek szerint meg tudják majd dönteni a 2008-as modell szédületes 413,7 km/h-s rekordját is.

    Miközben a válság miatt a tömeggyártók egyre több modell fejlesztését fújják le, és kényszerpihenõre küldik dolgozóikat, addig a kis üzemek egyre több sebesség-, lóerõ- és árrekorder autót mutatnak be azon keveseknek, akiket a válság vajmi kevéssé érint.

  • Nem lesz dízelmotoros Ferrari

    A szigorodó EU-s törvények a sportautókat készítõ autógyártókkal sem tesznek kivételt, így a Ferrarinak is csökkentenie kell modelljeinek fogyasztását és szén-dioxid kibocsátását.

    Amedeo Felisa, az olaszok vezérigazgatója megerõsítette, hogy egy dízelmotor tervezése nem szerepel a gyár ötéves tervei között.

    A távolabbi jövõben sem lát sok esélyt egy gázolajjal mûködõ erõforrás beépítésére.

  • Bugatti Veyron Grand Sport Lor Blanc - 16 hengeres motorral

    Bugatti Veyron Grand Sport Lor Blanc - 16 hengeres motorralEgy Bugatti Veyron már önmagában az autózás non plus ultrája, hiszen a négy turbóval lélegeztetett, 16 hengeres erőforrás páratlan menetteljesítményeket kölcsönöz a méregdrága járgánynak. A valaha francia, jelenleg a Volkswagen tulajdonában álló márkánál azonban úgy gondolták, egyetlen példányban készítenek egy olyan változatot, amely méltó a gyáralapító Ettore Bugatti hagyományaihoz, aki szeretett játszani a különféle anyagokkal. Az alkotók választása a Veyron nyitott kiadására, a Grand Sportra esett, amelyet szó szerint törékennyé tettek.

  • A Peugeot nyilvánosságra hozta az új 5008 elsõ fotóit és technikai adatait!

    A Peugeot nyilvánosságra hozta új egyterûja, az 5008 elsõ fotóit és technikai adatait.

    A 3008-ra épülõ, ám annál tágasabb modell hét személyt is képes szállítani, motorterében pedig kétféle benzines, vagy háromféle dízelmotort találhatunk.

    A Peugeot az õszi Frankfurti Autószalonon mutatja be a nagyközönségnek új, közepes méretû egyterûjét, ám máris nyilvánosságra hozták az elsõ fotókat és technikai információkat az autóról.

  • Ford Explorer

    Végre megérkezett a Ford legújabb szabadidõ autója, a legendás Explorer legújabb modellje. Nyugodtan mondhatjuk, hogy a márka egyik legnagyobb tartópillére az Explorer család, mivel a 90-es évektõl kezdve uralkodó pozíciót töltött be a SUV-ok piacán.

    A Ford F sorozat után a második legkelendõbb modellként tartották számon és évi közel 400.000 darab talált gazdára belõle. Mivel az autó súlya és teljesítménye egyaránt magas volt, az ezredforduló hozta olajdrágulás jócskán betett az Explorer eladási rátáinak. Az évi eladások száma tavalyra már alig 50.000 darabra csökkent.

  • Konnektoros hibrid bemutatása a Volkswagen-tõl

    A Volkswagen nem törõdik bele, hogy ne övé legyen az elsõbbség az elsõ szériagyártású konnektoros hibrid bemutatását illetõen. Bár a németek a GM-mel szemben nem adták meg autójuk pontos megjelenési dátumát, második ilyen jellegû koncepciójuk bemutatása sokat elárul terveikrõl.

    Néhány hónappal korábban a Volkswagen már jelezte szándékát, miszerint be kíván szállni az ultratakarékos konnektoros hibridek versenyébe és be is mutatott egy koncepciót az V-ös Golf alapjain.

  • Porsche Cayenne

    Ahogy ígérte a Porsche, az új Cayenne az alacsonyabbra húzott tetõvonalnak köszönhetõen jóval dinamikusabb lett elõdjénél, kabinját pedig teljesen áttervezték. A mûszerfal és középkonzol a Panamerára emlékeztet, bár a Cayenne-ben hosszabbnak tûnik a mélyen, az elsõ ülések közé húzott egység.

    Az alkatrészek egy részén is osztozik a Panamerával a Cayenne, melynek tengelytávja negyven milliméterrel nõtt, a teljes hosszúság pedig 48 milliméterrel lett nagyobb, pedig az elsõ hírek még arról szóltak, hogy összemegy a modell.

  • Vak mûvész látta elõször az új Volvo S60-ast

    Civilként egy vak török mûvész látta elõször a csak jövõre érkezõ új Volvo S60-ast, s mindjárt le is festhette.

    Esref Armagan török mûvész volt az elsõ nem Volvo-alkalmazott, akit a cég meghívott Svédországba, hogy megismerkedjen, és egyúttal lefesse a még mindig titkos új Volvo S60 modellt.

    Bár az autót csak 2010 tavaszán, Genfben mutatják be, a mûvész alkotását a Facebook közösségi oldal tagjai már megtekinthetik.

  • 808 lóerõs Ferrari a németektõl!

    A német Novitec Rosso szívesen veszi kezelésbe az olasz sportautógyártó exkluzív modelljeit.

    Legújabb "delikvensnek" a Ferrari 599 GTB Fiorano következett a tuning cégnek.

    A maranellói gyártó erõmûvére két kompresszort is aggattak a Novitec mérnökei.

    A sportos négykerekûek közötti is több kategória létezik. Vannak a sportautók, a szupersportatók és ezek után következik a Ferrari 599 GTB Fiorano Novitec Rosso átiratban.

  • Újra van mivel álmodni: Lexus LFA

    A Tokiói Autószalonon végre bemutatták a Lexus szupersportkocsiját. Az 560 lóerõs autó 2010 tavaszán kerül piacra.

    A Lexus történelmének ez az elsõ szupersport-autója, és a cég presztízse nem engedheti meg a kísérletezést, mindennek klappolnia kellett – többek között ezért húzta-halasztotta a japán gyártó a modell bemutatását: már 2005-ben bemutatták az elsõ tanulmányt, majd 2007-ben újabb prototípussal próbálkoztak.

  • Geiger Cars Európába hozta a saját Camaróját!

    A várható érdeklõdés ellenére a General Motors nem hozza forgalomba Európában a Chevrolet Camarót.

    A német Geiger Cars jóvoltából azonban az öreg kontinensen is elérhetõ lesz az amerikai modell, amelyen természetesen kisebb változtatásokat is eszközöltek.

    A General Motors már a Chevrolet Camaro bemutatásakor is megerõsítette, hogy a Ford Mustang ellenfelének szánt modell nem kerül forgalomba az európai piacon.

  • Maybach Xenatec - coupé luxus kivitelben

    Xenatec, valószínûleg nem sokat mond ez a név az autóiparban csak felületesen jártasaknak, mostantól azonban tudni fogják, hogy egy speciális átépítésekkel foglalkozó német cégrõl van szó. Õk látták meg a remek lehetõséget a Maybach kupéban, ezért le is szerzõdtették gyorsan Fredrik Burchhardtot, a csodálatosan szép Exelero-közúti teszt-tanulmány formatervezõjét. Az Exelero - minden potenciális vásárló nagy bánatára - csak egyetlen példányban készült el annak idején, a Fulda nagy sebességindexû gumiabroncsait tesztelték rajta, majd 8 millió dollárért megvette André A. Jackson dél-afrikai gyémántmilliárdos.

  • Red Bull X1 - gázturbinás versenyautó

    A Sony Entertainment és a Red Bull Racing példaértékû együttmûködésébõl egy teljesen új versenyautó, a Red Bull X1 Prototype jött létre.

    Megszokott, hogy a számítógépes játékok készítõi licenceket vásároljanak egy-egy autógyártótól, annak érdekében, hogy azok autói megjelenhessenek a szoftver repertoárjában. A szükséges fizikai és külsõleges lemodellezéseket követõen rengeteg játékkedvelõ hajthatta már így a legnagyobb klasszikusokat, ritkaságokat, ha nem is a valóságban, csupán egy monitor elõtt.

  • Lerántották a leplet a Mercedes-Benz C-osztály Special Editionrõl!

    A többi autógyártóhoz hasonlóan az utóbbi idõkben a Mercedes-Benz is szívesen rukkol elõ egyedi szériákkal, amellyel a németek célja egyértelmûen a kereslet növelése. A stuttgarti márka legújabb dobása a Special Edition C-osztály, amelyet kívül-belül kicsinosítottak.

    Az autóipart is érzékenyen érintõ gazdasági válság óta megszaporodtak a limitált szériás modellek is, amelyeket elsõsorban az eladások növelése érdekében mutatnak be. Az egyedi modellek terén az élen jár többek között a Mercedes-Benz is, a stuttgartiak pedig le is rántották a leplet a Mercedes-Benz C-osztály Special Editionrõl.

  • Fiat Uno 2010

    Célszerû kis doboz, amilyen az elõdje volt, kedves karakterrel. A karrierje Brazíliából indul, de jelentõs esély van rá, hogy Európában is bevetik, hasonló szerepben, mint a Renault a Dacia Sanderót. Lassan el is felejtettük, hogy létezett az egyszerû kis Uno. Eltûnése, 1995 óta három generációnyi Puntót fogyasztott el az európai piac. Brazíliában viszont egészen mostanáig készült, azok számára, akik drágább autót nem tudtak volna megfizetni. A brazil piac növekedésben van, így a Fiatnak megérte kifejleszteni az Uno utódját és megtartani a bevált márkanevet, hogy tovább szaporítsa dél-amerikai vásárlói számát.