rss
  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővel

  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővelAz autógyártók közül elsőként az Opel jelentkezett ilyen innovatív üvegezéssel, mégpedig 2006-ban, a GTC Astra elődmodelljén. Európában 18 ezer vevő döntött azóta az újszerű szélvédő mellett, amelyre a fejlesztés során összesen 11 szabadalmat jelentettek be a rüsselsheimi mérnökök. Kívülről nézve egységes felületnek tűnik a panoráma-szélvédő a feketére fényezett acéltetővel együtt. Tovább erősíti ezt a benyomást, hogy fekete az A-és a B-oszlop burkolata, illetve a tetőkárpit is.

    Erős napsütésben árnyékoló roló gondoskodik a kellemes klímáról. A műanyag burkolat közepén elhelyezett forgókapcsolóval állítható tetszőleges helyzetbe. Az árnyékoló, amelyhez integrált napellenzők tartoznak, nyitott állapotban eltűnik a tető hátsó részében.

    A GTC Astra panoráma-szélvédőjének ára 1200 eurótól indul.

    Bővült az új GTC Astra kínálata a hajtóművek terén is. A rendelések júniusi elindítása óta ötféle motor állt rendelkezésre - négy benzines az 1,4-től (100 LE) az 1,6 Turbóig (180 LE), illetve a közös nyomócsöves 2,0 CDTI turbódízel (165 LE). Minden motortípus társítható hatfokozatú sebességváltóval. A dízelpalettát azonban most két új, változó geometriájú turbóval felszerelt 1,7 CDTI motor egészíti ki. Teljesítményük 110 és 130 LE, nyomatékuk 280 és 300 Nm.

    A GTC Astra 1,7 CDTI ecoFLEX mindkét teljesítményszintjéhez hatfokozatú sebességváltó és az Opel által kifejlesztett Start/Stop tartozik, amely előnyösen hat az emisszióra (119 g/km CO2) és a fogyasztásra (4,5 l/100 km) is. Hatfokozatú automata 2012 elejétől kapható a GTC Astra 1,4-es turbó benzineséhez és a 2,0 CDTI turbódízeléhez. Szintén 2012-től kapható a nagyteljesítményű OPC változat is.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Volkswagen Touran 2010-es frissités útán

    Újra modellfrissítésen esett át a Volkswagen Touran, a kompakt egyterû új hûtõrácsot, elsõ lökhárítót és az aktuális, hatos Golffal elindított márkaarculatba illõ fényszórókat kapott. Négy éve volt már egy komolyabb ráncfelvarrása, akkor is új lámpákat. turbós-kompresszoros 1,4-es motorokat és DSG-váltókat kapott az autó. Most már hátul LED-esek lettek az új Sharanról koppintott lámpák, valamint felcsavaroztak a mérnökök egy új légterelõt, amely a kompakt egyterû aerodinamikai együtthatóját 0,32-rõl 0,29-re javította.

  • Az új Mercedes E-osztály kabrió!

    Különösen vonzó változattal egészül ki a Mercedes-Benz E-osztály családja. Érkezik a vászontetõs, kétajtós Cabriolet, amelynek értékesítése 2010. január 11.-én indul. A „négy évszak, négy személy" mottónak megfelelõen fõ fejlesztési cél volt az egész éves használhatóság; az E-osztály kabrió télen is élvezettel használható. Többek között automatikus szélfogóval és továbbfejlesztett nyakfûtéssel is felszerelték.

  • 430 km/h végsebességû az SSC Ultimate Aero

    Már az elõd is gond nélkül megdöntötte a Bugatti Veyron sebességrekordját, de a készítõknek még ez sem volt elég: az SSC Ultimate Aero ugyanis már csaknem 1300 lóerõs, amivel a tervek szerint meg tudják majd dönteni a 2008-as modell szédületes 413,7 km/h-s rekordját is.

    Miközben a válság miatt a tömeggyártók egyre több modell fejlesztését fújják le, és kényszerpihenõre küldik dolgozóikat, addig a kis üzemek egyre több sebesség-, lóerõ- és árrekorder autót mutatnak be azon keveseknek, akiket a válság vajmi kevéssé érint.

  • Bemutatták a Volkswagen középmotoros Roadster-ét

    A Volkswagen immár többedszerre állt elõ egy könnyû roadster koncepció bemutatásával.

    A németek legfrissebb próbálkozása azonban komolynak tûnik, hiszen a középmotoros hátsókerékhajtású sportautó szériagyártása már akár 2012-ben megkezdõdhet.

    Már régóta terjengtek a hírek arról, hogy a német autógyártó-óriás egy könnyû kétüléses nyitott sportautó piacra dobását tervezi.

  • Mercedes CL 2011 - keveset eszik a luxus autó

    Úgy tûnik, már a legvastagabb luxuskupékat is az alacsony szén-dioxid-kibocsátással lehet eladni. A Mercedes legalábbis új motort fejlesztett ennek érdekében a CL 500-hoz.

    Keveset eszik a luxus autó

    Némi ellentmondás fedezhetõ fel az adatok és a megállapítás között, de a 435 lóerõs, két turbós V8-as takarékos. Új pofát is kapott a 2011-es CL, de a németek az új, közvetlen befecskendezéses, 4,7 literes motort dicsérik inkább.

  • Protoscar Lampo 2: 408 lóerõ tisztán

    A Protoscar elõször tavaly jelentkezett tisztán elektromos roadster-prototípusával. A négymotoros sportkocsit összesen 268 lóerõ és 440 Nm mozgatta, ami egyáltalán nem rossz, de az idei Genfi Autószalonra egy továbbfejlesztett változatot készítettek. A villanymotorok teljesítményét sikerült tovább növelni, így együtt 408 lóerõsek, és 640 Nm-t tudnak leadni, viszont az autó hatótávolsága nem változott: elvben továbbra is 200 kilométer megtételére alkalmas a Li-ion akkumulátorok egy feltöltésével.

  • Bemutatkozik a több mint 500 lóerõs Rolls-Royce 200EX

    A Rolls-Royce a Genfi Autószalonon mutatta be következõ modelljének tanulmányautó változatát, a 200EX-et.

    A premier alkalmával több részlet is kiderült az autóról, most azonban a gyár megerõsítette, hogy egy vadonatúj erõforrás lesz az autó szíve.

    Míg a gazdasági válság és az újautó eladások visszaesése komoly problémát okoz némely gyártónak, addig a Rolls-Royce tavaly 1212 autót értékesített, amelynek köszönhetõen történelmének legsikeresebb évét zárta.

  • BMW M5 2011 - 560 lóerõvel

    A rengeteg kémfotó és pletyka után végre megmutatta magát a bajorok leggyorsabb szedánjának, az M5-nek a legújabb generációja, amely egy kivételével minden tekintetben felülmúlja elõdjét.

    Ez természetesen nem más, mint a hengerek száma, a BMW vezetõsége ugyanis kidobta a gyönyörû hangú V10-est, hogy ismét nyolchengeres motor hajthassa az M5-öst.

    Eddig csupán találgatások voltak a teljesítményrõl, most azonban lehullt a lepel a biturbó blokkról is.

  • Hyundai Accent 2010

    Az új Accent – vagy ahogy Dél-Koreában ismerik, a Verna – az elõdeihez képest kifejezetten nagynak tûnik: inkább a Skoda Octaviához vagy a Volkswagen Jettához hasonlítható méreteiben, mint a korábbi generációkhoz, amelyek egyfajta határesetet képeztek a B és a C szegmens – a kisautók és a kompaktok – között.

    A formaterv is a növekedést hangsúlyozza: az autó elölrõl csaknem ugyanúgy néz ki, mint a nemrégiben bemutatott Sonata, nagy, ferdén metszett elsõ lámpáival és vigyorgó hûtõrácsával.

  • Az Irmscher bemutatta az Astra sportosabb változatát!

    Bár az új Astra még be sem mutatkozott, az Opelek tuningolásával foglalkozó Irmscher máris bemutatta elsõ fotóit az Astra sportosabb változatáról, amely a szériaváltozatnál alacsonyabb lesz, agresszívebb külsõt kap, no és persze a motorok sem maradnak érintetlenek.

    Az Opel Astra legújabb generációja õsszel kerül a kereskedésekbe, de az Irmscher máris nyilvánosságra hozott néhány részletet az õ változatukról, amely a szokásoknak megfelelõen sportos lesz.

  • A Kia Sorento második generációját is bemutatják a Koreaiak

    A Kia rögtön két újdonsággal is képviselni fogja magát a Frankfurti Autószalonon, hiszen a frissített C'eed mellett a Sorento második generációját is bemutatják a Koreaiak. Az autó az eddigi információk és képek alapján jó választás lehet kategóriájában, hiszen mind technikailag, mind pedig formailag felveszi a versenyt konkurenseivel.

    Már többször is beszámoltunk arról, hogy a Kia egy éven belül két terepjáróval indít offenzívát a szabadidõautók piacán. A még csak tesztköreit futó Sportage mellett (melyet a koreaiak a Hyundai Tucson testvérmodelljeként dobnak piacra) ugyanis õsszel a vadonatúj Sorentóról is lerántják a leplet.

  • Abruzzi Spirit of Le Mans - ez nem széria járgány

    A hajmeresztõ formatervû sportkocsit az amerikai Panoznál tervezték. A teljes neve Abruzzi Spirit of Le Mans, ami nem teljesen véletlen. A Panoz 13 éve jelent meg elõször a hosszú távú versenyeken, és a GTR-1 1998-ban még gyári gépeket is lenyomott Le Mans-ban, megszerezve a 7. helyet. Késõbb, 2006-ban ugyanitt, de már az utcai sportkocsira épülõ Esperante GT-LM-mel sikerült megnyerni a GT2 kategóriát – így érthetõ a kötõdés a francia versenyhez. A bemutatót is a verseny hétvégéjére idõzítették, és maga az autó is számos részletében emlékeztet a Panoz legelsõ versenyautóira.

  • Nissan 370Z Yellow Edition az angoloknak

    Többször láthattuk már, hogy különleges szériákat dobott piacra a Nissan, pedig kifejezetten fiatal modell a 370Z. Ilyen a nemrégen kiadott Nürburgring Edition is, amelyet csak a német piacra szán a japán gyártó.

    Most az angolok is kaptak egy limitált kiadást, amely egyedi sárga fényezéssel, és fekete feliratokkal érkezik a szigetországba.

    Alig pár hónapja mutatkozott be a Nissan 350Z-t leváltó 370Z, máris egy különleges, limitált szériával szeretnék rá felhívni a figyelmet japánok.

  • Suzuki MR Wagon 2011 - akár 64 lóerõs motorral is

    A 3,395 méter hosszú, 1,475 méter széles és 1,625 méter magas doboz egyelõre csak a japán piacon kapható, méghozzá az adókedvezményes Kei kategória legújabb versenyzõje.

    Ennek megfelelõen 660 köbcentis, háromhengeres motort szerelnek bele, kétféle kivitelben.

    A szívómotor 54, a turbós 64 lóerõs. Ahogy ezeknél a modelleknél megszokott, az MR Wagon kapható lesz elsõ- és összkerék-hajtással, viszont csak fokozatmentes automata váltóval gyártják majd.

  • Audi TT 2010

    Új elsõ lökhárító és hûtõrács került a TT modellekre, a fényszórók alsó részében pedig 12 fehér LED jelent meg, amelyek a nappali fényt biztosítják. Módosítottak a hátsó lámpaburákon, nagyobbak lettek a kipufogóvégek és a diffúzorbetét, a változtatások két centiméterrel dobták meg a teljes hosszúságot.

    Másféle arcot kaptak az erõsebb TTS modellek, eltérõ a hûtõrács és a légbeömlõk is krómozottak lettek, a TT RS nem változott.