rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővel

  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővelAz autógyártók közül elsőként az Opel jelentkezett ilyen innovatív üvegezéssel, mégpedig 2006-ban, a GTC Astra elődmodelljén. Európában 18 ezer vevő döntött azóta az újszerű szélvédő mellett, amelyre a fejlesztés során összesen 11 szabadalmat jelentettek be a rüsselsheimi mérnökök. Kívülről nézve egységes felületnek tűnik a panoráma-szélvédő a feketére fényezett acéltetővel együtt. Tovább erősíti ezt a benyomást, hogy fekete az A-és a B-oszlop burkolata, illetve a tetőkárpit is.

    Erős napsütésben árnyékoló roló gondoskodik a kellemes klímáról. A műanyag burkolat közepén elhelyezett forgókapcsolóval állítható tetszőleges helyzetbe. Az árnyékoló, amelyhez integrált napellenzők tartoznak, nyitott állapotban eltűnik a tető hátsó részében.

    A GTC Astra panoráma-szélvédőjének ára 1200 eurótól indul.

    Bővült az új GTC Astra kínálata a hajtóművek terén is. A rendelések júniusi elindítása óta ötféle motor állt rendelkezésre - négy benzines az 1,4-től (100 LE) az 1,6 Turbóig (180 LE), illetve a közös nyomócsöves 2,0 CDTI turbódízel (165 LE). Minden motortípus társítható hatfokozatú sebességváltóval. A dízelpalettát azonban most két új, változó geometriájú turbóval felszerelt 1,7 CDTI motor egészíti ki. Teljesítményük 110 és 130 LE, nyomatékuk 280 és 300 Nm.

    A GTC Astra 1,7 CDTI ecoFLEX mindkét teljesítményszintjéhez hatfokozatú sebességváltó és az Opel által kifejlesztett Start/Stop tartozik, amely előnyösen hat az emisszióra (119 g/km CO2) és a fogyasztásra (4,5 l/100 km) is. Hatfokozatú automata 2012 elejétől kapható a GTC Astra 1,4-es turbó benzineséhez és a 2,0 CDTI turbódízeléhez. Szintén 2012-től kapható a nagyteljesítményű OPC változat is.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • BMW X6 M - nagyot alkotott az AC Schnitzer

    A BMW X6 M gyárilag sem ártatlan kinézetét az AC Schnitzer tovább vadította. Az aacheni központú tuningcég egyelõre a külsõ és belsõ optikai csomaggal készült el, de folyamatban van a motortuning összeállítása is. Az X6 M-hez akár 23 hüvelykes felnit is kérhet a vevõ. A nagy múltra visszatekintõ AC Schnitzer az 555 lóerõs kupé-szabadidõautó teljesítményét biztosan 600 lóerõ fölé srófolja majd, ezt az értéket valószínûleg már a vezérlõ elektronika átprogramozásával és egy sportkipufogó-rendszer felszerelésével is eléri. A csomagban benne foglaltatik a végsebesség kitolása is.

  • Okos Skodás és VW Seat multimédia

    Az univerzális dupla DIN mobil multimédia / navigációs fejegységek korszakát éljük, melybõl a kiutat az egyedi, autóspecifikus megoldások jelentik! A Kenwood DNX520VBT pontosan ilyen forrásegység, mely kifejezetten a VW, Seat, ©koda tulajdonosoknak jelent megfizethetõ all-in-one navigációs csomagot. A mindentudó Kenwood DNY520VBT tökéletesen passzol a VW, Seat és ©koda gépjármûvek többségébe, melyek dupla DIN autórádió egységek fogadására alkalmasak. A DNX520VBT gombvilgágítás színében is remekül harmonizál az autónk belteréhez, ahogy az egész külsõ megjelenés is erre lett tervezve.

  • Üvegtetõs Porsche változat

    A mostanság felfrissített 911 után a Porsche bemutatta annak üvegtetõs változatát is.

    A Targa kivitel az alapmodellhez hasonlóan technikailag is megújult, és továbbra is kizárólag összkerék-hajtással érhetõ el.

    A júniusban felfrissített Porsche 911 után a németek bemutatták a sikermodell üvegtetõs változatát is, amely az alapmodellhez hasonlóan rengeteg technikai újdonságot is tartalmaz.

  • Renault Latitude - elegáns autó a Renault-tól

    Az új autó alapját a Renault dél-koreai leányvállalata, a Samsung Motors SM5 modellje adja. Lényegében ugyanarról az autóról van szó, minimális külsõ eltérésekkel. Az elegáns autó 4,89 méter hosszú, 1,83 m széles, míg a magassága egy centi híján másfél méter. Ezzel a Latitude 20 centivel hosszabb a Lagunánál, de hét centit ráígér az igencsak nyúlánk Mondeóra is. Az alapmodellbe 2,0 literes turbómotor kerülhet 205 lóerõvel, amely mellett a másik benzines 3,5 V6-os lehet 240 lóerõvel. Elõbbibe hatfokozatú manuális, a másik hasonló, de automata váltóval párosítva.

  • Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát - 350 km/órás végsebesség!!!

    A Nokia Siemens Networs kommunikációs rendszerének kiépítésével Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát Bejiing és Tianjin között, melyen akár a 350 km/órás végsebesség is elérhetõvé vált.

    A kínai Beijing-Tianjin vonalon kiépítettt GSM-R kommunikációs rendszer nagy sebességet, biztonságos utazást és sûrûbb vasúti forgalmat biztosít a két város között. A Nokia Siemens Networks vasúti kommunikációs technológiája, a GSM-R egy forgalomirányítási és ellenõrzési információkat továbbító integrált rendszer.

  • Hétüléses családi egyterû a Honda Odyssey

    Bemutatták az Odyssey negyedik generációját, amely a hétüléses családi egyterûek mezõnyét erõsíti.

    A Honda új modelljét a fotók alapján ormótlan középkategóriás kombinak néznénk, csakhogy az Odyssey bõ egy számmal nagyobb azoknál.

    A belsõ tér láttán az is egyértelmû, hogy a három üléssor közül az utolsó is alkalmas két felnõtt szállítására, négy személynek pedig keleti kényelmet kínálnak az elsõ két üléssor foteljei.

  • Hyundai i40W - új modell a Mondeo helyett?

    A koreai felzárkózási hullám lassan eléri a középkategóriát is – a Sonata utódja könnyen felkavarhatja az állóvizet maga körül.

    Ahogy az i10, az i20 és az i30 révén a kisebb kategóriákban már versenyképesnek tûnik a Hyundai Európában. E típusoknál bevált az európai formatervezés – persze az ugrásszerû minõségjavulással és a hihetetlen ütemû mûszaki fejlõdéssel együtt – így a középkategóriában is erõsítenek a koreaiak, az i40 sorozattal. Elsõként érdekes módon a W jelû kombi vázlatait mutatták meg, és ezek alapján kifejezetten karakteres külsejû, és divatos modell van születõben.

  • BMW M3 Tiger 2010 - egyedi BMW kínának

    Egyedi M3-as modellt mutatott be a BMW Kína számára, amely narancssárga fényezést kapott és egyedi belsõt. A limitált szériás modellek hamar elfogyhatnak, mindössze 250 darab készült belõlük.

    A kínai autópiac egyértelmûen kezd az egyik legfontosabbá válni az európai gyártóknak is, ahol szép számban adnak el négykerekûeket a prémiumgyártók is. A BMW évek óta jelen van az országban, sõt egyes modelljeit már itt mutatta be, ilyen például az új Gran Tourismo is.

  • Infiniti M35h - luxus hibrid kis fogyasztással

    Az Infiniti nyilvánosságra hozta a vállalat elsõ hibrid modelljének mûszaki adatait. Az új változat a luxus M modellcsalád legerõsebb tagja. Az Infiniti M35h 3,5 literes benzin- és a villanymotorjának kombinált teljesítménye 364 lóerõ.

    A hibrid Infiniti képes akár 80 km/órás sebességet is elérni kizárólag elektromos üzemmódban, így a hibrid rendszer elõnyei már nem csak a lassú városi forgalomban érezhetõk. A tesztelés során az M35h a vegyes körülmények között zajló próbaút több mint 50%-át képes volt kizárólag elektromos hajtással megtenni.

  • Peugeot Hoggar

    A franciák kínálatából eddig hiányzott egy praktikus platós modell – hát most megjött. Ámuldozzon ön is a Hoggar látványán.

    A Peugeot a Fiat Strada receptjét vette át a pick-up építéshez. Miután sem alvázas terepjáró, sem semmi hasonló nincsen a kínálatban, inkább az öreg 206-os alapjait használták fel a teherjármû felépítéséhez. A hasonlóság a platós Fiat Albeához nem is teljesen véletlen: a fejlesztés ugyanott, Brazíliában folyt, ahol a Stradáé, az ottani vásárlók igényeinek megfelelõen.

  • Skoda Rapid - 500 literes csomagtartóval

    Skoda Rapid -  500 literes csomagtartóvalAz indiai piac központi szerepet tölt be, mivel Kína és Oroszország mellett kétségkívül a legnagyobb lehetőségeket rejtő piac. A 2011-es Rapid pedig e régiók számára a megfelelő autó a megfelelő időben, egyben nagy lépés az elkövetkező évekre tervbe vett növekedésünk útján. Szakértői becslések szerint India az évtized végére a világ öt legnagyobb gépjármű-piaca közé léphet elő. A Punéban készülő Rapid hossza 4,39, szélessége 1,70, míg magassága 1,47 méter, így a Fabia és az Octavia sorozatok közé pozicionálható.

  • A Honda belehúz a sportautógyártásba - Utódot kap az NSX, S2000, és CRX is

    Míg a 90-es évek derekán még dúskáltunk japán sportautókban, addig mára szegényesebbé vált a kínálat "rizsrakétákból". Ha a Hondán múlik, akkor hamarosan visszatérnek a japán sportolók, ugyanis hamarosan feltámasztja néhány legendás modelljét.

    A CR-Z elérhetõ árú sportmodell lesz!

    Az évtized végére komoly japán sportautó offenzíva várható, mivel a Nissan GT-R után a Lexus és a Toyota is sportautót dob piacra.

  • Egyedi Fiat 500-as Kínának

    Kínai motívumokkal tarkított 500-asokkal alkot kulturális hidat Olaszország és Kína között a Fiat.

    Mutatós darab.

    2011 Július 12-én, azaz pontosan egy évvel azután, hogy az Egyesült Államokba megérkezett az elsõ ötszáz darabos Fiat 500-as kontingens, Lorenzo Sistino, a Fiat nemzetközi mûveleteinek alelnöke bemutatta az öt fiatal kínai tervezõ által megálmodott mintákkal díszített, kizárólag a kínai piacra szánt, ezúttal csak száz darabos Fiat 500 First Edition sorozatot.

  • Maybach Zeppelin 2010

    A Maybach nagyobb, erõsebb és kényelmesebb, mint a brit vetélytársak, de ez sem volt elég: Németországon kívül nagyon hiányzott egy igazán jól csengõ név – mondjuk amilyen a Mercedesé. Így a méregdrága autók nem fogytak igazán, és ebbõl kifolyólag a paletta fejlesztésére sem maradt pénz. Nem tudni, hogy a Daimler miért döntött az 57-es és a 62-es átalakítása mellett – ennél azért több kéne, hogy új életet leheljenek a márkába, mondjuk még legalább egy másik modell, és a jelenlegiek leváltása – de egy átlagos modellfrissítésnél 2010-ben sem telt többre.

  • 5,9 liter fogyaszt az új Scorpion

    A texasi Ronn Motors tervezte a képeken látható Scorpion nevû modellt, melynek benzinnel és hidrogénnel hajtott motorja elképesztõ teljesítményre képes, hihetetlenül alacsony fogyasztás mellett.

    A Ronn Motors mérnökei egy Acura TL 3,5 literes hathengeresét vették alapul a Scorpion hajtásához. A motorra két turbót és egy intercoolert csavaroztak, így sikerült elérni a közel félezer lóerõt, de az igazi okosság az üzemanyagrendszerben található.