rss
  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővel

  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővelAz autógyártók közül elsőként az Opel jelentkezett ilyen innovatív üvegezéssel, mégpedig 2006-ban, a GTC Astra elődmodelljén. Európában 18 ezer vevő döntött azóta az újszerű szélvédő mellett, amelyre a fejlesztés során összesen 11 szabadalmat jelentettek be a rüsselsheimi mérnökök. Kívülről nézve egységes felületnek tűnik a panoráma-szélvédő a feketére fényezett acéltetővel együtt. Tovább erősíti ezt a benyomást, hogy fekete az A-és a B-oszlop burkolata, illetve a tetőkárpit is.

    Erős napsütésben árnyékoló roló gondoskodik a kellemes klímáról. A műanyag burkolat közepén elhelyezett forgókapcsolóval állítható tetszőleges helyzetbe. Az árnyékoló, amelyhez integrált napellenzők tartoznak, nyitott állapotban eltűnik a tető hátsó részében.

    A GTC Astra panoráma-szélvédőjének ára 1200 eurótól indul.

    Bővült az új GTC Astra kínálata a hajtóművek terén is. A rendelések júniusi elindítása óta ötféle motor állt rendelkezésre - négy benzines az 1,4-től (100 LE) az 1,6 Turbóig (180 LE), illetve a közös nyomócsöves 2,0 CDTI turbódízel (165 LE). Minden motortípus társítható hatfokozatú sebességváltóval. A dízelpalettát azonban most két új, változó geometriájú turbóval felszerelt 1,7 CDTI motor egészíti ki. Teljesítményük 110 és 130 LE, nyomatékuk 280 és 300 Nm.

    A GTC Astra 1,7 CDTI ecoFLEX mindkét teljesítményszintjéhez hatfokozatú sebességváltó és az Opel által kifejlesztett Start/Stop tartozik, amely előnyösen hat az emisszióra (119 g/km CO2) és a fogyasztásra (4,5 l/100 km) is. Hatfokozatú automata 2012 elejétől kapható a GTC Astra 1,4-es turbó benzineséhez és a 2,0 CDTI turbódízeléhez. Szintén 2012-től kapható a nagyteljesítményű OPC változat is.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Továbbra sem vesz részt a versenypályákon a Mitsubishi Evo X

    Továbbra sem terveznek nemzetközi futamokon induló gyári versenyautót az Evo X-bõl, de a Mitsubishi brit képviselete szükségesnek látta, hogy legalább a hazai versenypályákon sikerre vigye a típust.

    Az Evo X versenyváltozatának kifejlesztését az ADR Racing-re bízták, ám a márka nem raliversenyeken, hanem a Britcar Championship nevû hosszú távú versenysorozaton indítják el. Megbízhatóságának és ésszerû fogyasztásának megtartása érdekében a kétliteres turbómotort visszafogott tuningnak vetették alá.

  • BMW G-Power M3 GT2 S - 600 lovas BMW

    A G-Power bõ 600 lóerõt hozott ki a legerõsebb 3-as BMW motorjából, és kétféle körítéssel tálalja a brutálisan erõs V8-ast.

    A visszafogottabb változat a Tornado CS nevet kapta – ez emlékeztet jobban az utcai M3-asokra. Kapott egy állítható Clubsport futómûvet, nagyméretû felniket és néhány karbonszálas kiegészítõt a karosszériaelemek alsó peremére. A G-Power elsõsorban arra szánja, hogy a 911 GT3 RS BMW-megfelelõje legyen, azaz egy olyan utcai sportkocsi, amely versenypályák nyílt napjain sem érzi idegenül magát.

  • Audi A3 2011 - 1.4-es 140 lóerős motorral

    Audi A3 2011 - 1.4-es 140 lóerős motorralAz Audi bemutatta a 2011-es A3-ast, és egyúttal mindent el is árult a gépkocsiról. Legrövidebb a háromajtós és az abból kialakított kabrió, melynek 4,26 méteres hosszához 2,595 méteres tengelytáv tartozik majd. Az ötajtós Sportback és a négyajtós szedán 4,44 méter hosszú, 2,630 méteres tengelytávolsággal - az egyes modellek szélessége nem változik. Az Audi vezető dizájnere, Stefan Sielaff elmondta: az A3 modellpalettája hasonló lesz az A4-A5 pároséhoz - ahol az A5 adja az A4 sportos megfelelőjét.

  • Vagányabb lett az új Ford Ranger!

    A frissítésre megérett Ranger változatlan tartalommal, azonban új köntösbe csomagolva vág neki a következõ modellciklusnak. Az egész világon be szeretné vezetni az Európában igazán sikeres modellt a Ford. A jövõben szebb forma, új színek, azonban változatlan motorválaszték jellemzi a jármûvet

    A Genfi Autószalonon bemutatkozó új Ford Ranger nem tér el sokban elõdjétõl. Az autó leginkább külsõ megjelenésében különbözik a 2007-ben bemutatott modelltõl, melyhez képest lényegesen divatosabb kinézetet kapott.

  • 680 lóerõs tuning a Väth-tól

    Van valami ellenállhatatlan az ikonikus Mercedes G-osztályban. Érzik ezt a tuningcégek is és vissza-visszatérnek a dobozformájú terepjáróhoz. A nagy Mercedes tunerek között számon tartott Väth sem hagyta feledésbe merülni a nagyvasat és be is szerzett egy 500 lovas G55 AMG példányt. Tevékenysége nyomán a G-osztályból egy 680 lóerõs és 840 Nm nyomatékú szörny lett, amely 265 km/órával képes tolni a levegõt. A motort alaposan átépítették a mûhelyben; a finomhangolás mellett az erõforrás kapott új leömlõket, új kipufogórendszert, új szívórendszert és hûtõket.

  • Hétüléses családi egyterû a Honda Odyssey

    Bemutatták az Odyssey negyedik generációját, amely a hétüléses családi egyterûek mezõnyét erõsíti.

    A Honda új modelljét a fotók alapján ormótlan középkategóriás kombinak néznénk, csakhogy az Odyssey bõ egy számmal nagyobb azoknál.

    A belsõ tér láttán az is egyértelmû, hogy a három üléssor közül az utolsó is alkalmas két felnõtt szállítására, négy személynek pedig keleti kényelmet kínálnak az elsõ két üléssor foteljei.

  • A Honda Element még mindig az osztály bohóca

    A részletek változtak, de a lényeg nem: az Element még mindig az osztály bohóca, egy olyan autó, ami csak akkor nem meglepõ, ha kisgyerekekkezében látjuk a homokozóban.

    A Honda bohókás szabadidõ-autóját még 2001-ben készítették, eredetileg érdekes tanulmányautónak, de olyan nagy érdeklõdés övezte, hogy két év múltán elkezdték sorozatban gyártani.

    Esetlenül kedves formája mellett olyan praktikus megoldásokat vonultatott fel, mint a kétszárnyú oldalajtók.

  • Megújult a Nissan Patrol!

    Leleplezte új szabadidõ-autóját a Nissan. A bõdületes méretû Patrolt az egyik várható fõ piacon, az Egyesült Arab Emirátusokban mutatták be.

    Abu-Dzabiban bemutatkozott az új Nissan Patrol, a hetedik generáció. Az autó bõdületesen nagy. Ha a méreteket írnánk le az nem lenne olyan meggyõzõ, mint az a kép, amikor Carlos Ghosn, a Nissan-Renault elnöke áll a kocsi mellett.

  • A Hyundai Sonata dízelfronton erõs modell!

    A kémfotók után végre hivatalos képeken is láthatjuk a Hyundai új nagyautóját, amely Európába i40 néven érkezik. Az autó technikai adatait szeptember 10-én árulják el a gyártó illetékesei, ám azt már most lehet tudni, hogy dízelfrontos erõs lesz a modell.

    Bár az új Sonatát már korábban is láthattuk kémfotókon, a mostani képek nem félsötétben készültek mobiltelefonnal, így több részlet derül ki az autóról. A fotók egyébként egy koreai fórumon bukkantak fel alig néhány órával azelõtt, hogy a gyártó hivatalosan is nyilvánosságra hozta volna a számítógépes grafikákat.

  • A Honda belehúz a sportautógyártásba - Utódot kap az NSX, S2000, és CRX is

    Míg a 90-es évek derekán még dúskáltunk japán sportautókban, addig mára szegényesebbé vált a kínálat "rizsrakétákból". Ha a Hondán múlik, akkor hamarosan visszatérnek a japán sportolók, ugyanis hamarosan feltámasztja néhány legendás modelljét.

    A CR-Z elérhetõ árú sportmodell lesz!

    Az évtized végére komoly japán sportautó offenzíva várható, mivel a Nissan GT-R után a Lexus és a Toyota is sportautót dob piacra.

  • A Ferrari mutatta be elsõként vadonatúj forma-1-es versenyautóját!

    A Ferrari elsõként mutatta be vadonatúj forma-1-es versenyautóját az idei évben, amely a hagyományoktól eltérõen az F60-as kódszámot kapta. A 2009-es modell az új szabályok miatt, minden tekintetben eltér elõdjétõl.

    A Ferrari a tervezett idõpontban, reggel 9 órakor nyilvánosságra hozta új autója elsõ stúdiófotóit saját weboldalán.Az elsõ szembetûnõ változáshoz még csak rá sem kellett nézni az új modellre, hiszen annak neve a várt F2009 helyett F60 lett.

  • Exagon Furtive e-GT

    Exagon Furtive e-GTKettő villanymotorja összesen 402 lóerőt és 516 Newtonmétert szabadít a hátsó kerekekre: ezzel 3,5 másodperc szökken százra (pont lépést tartva a Porsche 911 GT3-mal), és akár 250 km/órával képes száguldani a tisztán elektromos hajtású Exagon Furtive e-GT. A francia manufaktúra minden részletre odafigyelt. A Furtive e-GT formavilága a diszkrét első légterelőtől kezdve a dupla buborék tetőn át a masszív diffúzorig mind azt hirdetik: ezt az autót jobb komolyan venni.

  • Pininfarina Nido EV - villanyautó a Ferrari tervezõitõl

    Bár elsõsorban a Ferrarinak megálmodott szebbnél szebb autók miatt emlékezetes az olasz Pininfarina tervezõstúdió, a 80. évfordulón egy aprócska villanyautót leplezett le a cég.

    A Battista "Pinin" Farina által 1930-ban alapított vállalat azt tervezi, hogy megvalósítja a Nido névre hallgató kocsit, amely elsõsorban közüzemi vállalatok, önkormányzatok számára lehet vonzó. A 2004-ben kiállított tanulmány nyomán megvalósított prototípus kétszemélyes, de a tervek között 2+2-es kialakítás és kis áruszállító forma is szerepel.

  • Konnektoros hibrid bemutatása a Volkswagen-tõl

    A Volkswagen nem törõdik bele, hogy ne övé legyen az elsõbbség az elsõ szériagyártású konnektoros hibrid bemutatását illetõen. Bár a németek a GM-mel szemben nem adták meg autójuk pontos megjelenési dátumát, második ilyen jellegû koncepciójuk bemutatása sokat elárul terveikrõl.

    Néhány hónappal korábban a Volkswagen már jelezte szándékát, miszerint be kíván szállni az ultratakarékos konnektoros hibridek versenyébe és be is mutatott egy koncepciót az V-ös Golf alapjain.

  • Alfa Romeo 2uettottanta

    Az olasz formatervezõ cég genfi standján egy csodaszép, kétüléses kabriót mutattak be, amellyel az Alfa Romeo századik születésnapja elõtt tisztelegtek.

    Az egyszerre futurisztikus és klasszikus formájú Pininfarina-tanulmány a 2uettottanta nevet kapta, amely egyértelmû utalás az Alfa Romeo Duetto nevû modelljére még 1966-ból. A méretes motorháztetõ alatt a Fiat-konszern 1750 köbcentis turbós motorját építették, ahogy egy igazi sportkocsihoz illik, hosszában.