rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővel

  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővelAz autógyártók közül elsőként az Opel jelentkezett ilyen innovatív üvegezéssel, mégpedig 2006-ban, a GTC Astra elődmodelljén. Európában 18 ezer vevő döntött azóta az újszerű szélvédő mellett, amelyre a fejlesztés során összesen 11 szabadalmat jelentettek be a rüsselsheimi mérnökök. Kívülről nézve egységes felületnek tűnik a panoráma-szélvédő a feketére fényezett acéltetővel együtt. Tovább erősíti ezt a benyomást, hogy fekete az A-és a B-oszlop burkolata, illetve a tetőkárpit is.

    Erős napsütésben árnyékoló roló gondoskodik a kellemes klímáról. A műanyag burkolat közepén elhelyezett forgókapcsolóval állítható tetszőleges helyzetbe. Az árnyékoló, amelyhez integrált napellenzők tartoznak, nyitott állapotban eltűnik a tető hátsó részében.

    A GTC Astra panoráma-szélvédőjének ára 1200 eurótól indul.

    Bővült az új GTC Astra kínálata a hajtóművek terén is. A rendelések júniusi elindítása óta ötféle motor állt rendelkezésre - négy benzines az 1,4-től (100 LE) az 1,6 Turbóig (180 LE), illetve a közös nyomócsöves 2,0 CDTI turbódízel (165 LE). Minden motortípus társítható hatfokozatú sebességváltóval. A dízelpalettát azonban most két új, változó geometriájú turbóval felszerelt 1,7 CDTI motor egészíti ki. Teljesítményük 110 és 130 LE, nyomatékuk 280 és 300 Nm.

    A GTC Astra 1,7 CDTI ecoFLEX mindkét teljesítményszintjéhez hatfokozatú sebességváltó és az Opel által kifejlesztett Start/Stop tartozik, amely előnyösen hat az emisszióra (119 g/km CO2) és a fogyasztásra (4,5 l/100 km) is. Hatfokozatú automata 2012 elejétől kapható a GTC Astra 1,4-es turbó benzineséhez és a 2,0 CDTI turbódízeléhez. Szintén 2012-től kapható a nagyteljesítményű OPC változat is.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Cadillac XTS

    A Cadillac sok szép napot megért már, és a General Motors lelkes tagja 101 éve. Most mégis inkább lennének függetlenebbek, ugyanis eddig büszkén mutogatott GM logót, most szeretnék mindenhol eltüntetni.

    Ez az anyavállalat rossz hírnevével magyarázható, a csõd közeli állapot, a rengeteg állami hitel, így nem is csoda, hogy megpróbálják a GM vonatkoztatásokat eltüntetni. Az "eltüntetés" sikere nem garantált. A Caddilac addig sem ül a babérjain, és saját kitûnõ eredményeivel kérkedik, hanem megpróbál újat alkotni, az XTS tanulmányautó személyében.

  • Láthatáron a hibrid Touareg!

    Nyilvánosságra hozta a Volkswagen a közeljövõben piacra kerülõ hibrid Touareg adatait, és információkat közölt a gázzal és benzinnel is üzemelõ Passat dual-fuel TSI Ecofuelrõl is, amely szintén 2010-ben mutatkozik be.

    A Mercedeshez és a BMW-hez képest alig fél évvel lemaradva a Volkswagen is piacra dobja elsõ sorozatgyártású hibridjét.

    A két prémiummárkához hasonlóan a wolfsburgiak is az egyik legnagyobb modelljükben, jelen esetben a Touaregben debütáltatják az elektromos rendszert.

  • Együléses Toyota Yaris

    Valahogy el kéne hitetni az amerikaiakkal, hogy a városi kisautónk, amirõl azt gondolják, egy nyomott kis gnóm, igazából klassz kis gép. Valami effélét gondolhattak a Toyotánál, amikor kiadták a megbízást a Yaris Club tanulmány elkészítésére.

    A Five Axis nevû tuningcég kapta a feladatot, hogy a Yarisból vérforraló versenyautót faragjon az 1960-as évek Toyota 7 sportkocsi-portotípusának mintájára. Mentségükre szóljon, tényleg megpróbáltak mindent, de vannak feladatok, amelyek eleve kudarcra ítéltettek.

  • Ferrari 612 Scaglietti - kicsit feltuningolta a Novitec Rosso

    A Novitec Rosso kezelésbe vette a Ferrari jelenlegi csúcsmodelljét, a 612 Scagliettit. A 2+2 üléses kocsi V12-es motorját 565 lóerõsre húzták, amellyel a korántsem pehelysúlyú autó 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 325 km/h.

    A 612 Scaglietti nem új a tuningcég kínálatában, a németek azonban most felfrissítették a típushoz kínált csomagjukat, ráadásul a mechanikai és optikai változások mellett bõvítették a kocsihoz kapható kiegészítõk kínálatát is.

  • A Seat Exeo a régebbi Audi A4 alapjaira építkezik

    Néhány kiszivárogtatott fotó után a Seat hivatalos ízelítõket tett közzé az új Exeo szedánról. A régebbi Audi A4 alapjaira építkezõ modell az új Ibiza által megkezdett formatervezõi irányvonalat képviseli majd.

    A második generációs Seat Toledo megjelenésével kizárólag a Cordoba maradt a spanyol márka egyetlen szedánja, ám az meglehetõsen szûkös hátsó lábtere miatt nem kategóriájának legsikeresebb modellje.

  • Audi R8 GT Spyder - R-tronic 6 sebességes váltóval

    A már ismert hengerûrtartalmú, V10-es erõforrás ezúttal 6.500 fõtengelyfordulat mellett 540 Nm nyomatékkal nyüstöli az abroncsokat, miközben 560 paripa nyerít fel, hogy a ménes minden tagja alig 2,93 kilogrammot vegyen a nyergébe.

    Nem csoda hát, hogy 3,8 másodperc alatt gyorsíthatunk álló helyzetbõl 100 km/órára, s sebességünket akár 317 km/óráig fokozhatjuk. Az Audi már lehetõvé sem teszi a manuális sebességváltó választását, így a motorhoz minden esetben a hatsebességes R-tronic egység kapcsolódik.

  • Dagger GT 2010 - a 2 000 lóerõs masina

    2000 lóerõs, nyomatéka 2710 Nm, végsebessége 483 km/h - ezek a Dagger GT adatai, amelybõl három példányt állítólag már el is adtak. Az autót amerikaiak fejlesztik, és ára 360 000 euró, azaz kb. 102 millió forint.

    Igazi szörny!

    Csak nincs vége a lóerõ-hajhászásnak, pedig nagyon úgy tûnik, hogy az ezer lóerõs Veyron csak a kezdet volt. Fõleg az USA "mérnökeinek" a szemét csípi a német-francia gép, és egyre több, ezer lóerõnél is erõsebb szörnnyel állnak elõ.

  • Citroën DS3 -matt szürke, limitált széria

    A DS modellcsalád létrehozása kétségkívül a Citroën legjobb döntése volt az utóbbi néhány évben. Az elsõ fecske, a DS3 egy különleges szériával gyarapodik. A matt szürke fényezés mellé több króm kiegészítõ, látványos felni és fekete vagy fehér tetõ jár, míg a motortérben a 120 lóerõs VTI és 155 lóerõs THP kaphat helyet. A Citroën DS3 bemutatása óta sikert sikerre halmoz, 2010-ben több díjat, többek között a Top Gear Év Autója kitüntetését is bezsebelte. Idén egy újabb díjjal gazdagodott a divatos mini, ugyanis 14 újságíró és autóversenyzõ hölgy az Év Nõi Autójának választotta meg a DS3-at.

  • R8 V10 Biturbo - 777 lóerõvel

    A német tuningcég a 2011-es Genfi autószalonon mutatja be az R8 V10 Biturbo nevû modelljét.

    Az alapvetõ paraméterekhez nem kell magyarázat, a csillogás pedig onnan, hogy az alumínium autónak nincs fényezése, hanem felpolírozták.

    Az MTM-nél szeretik az Audi V10 biturbó változatát, korábban az RS6-ost is tuningolták, igaz, csak 730 lovasra. Most ugyanezt a motort még tovább húzták, egészen 777 lóerõig, és 888 newtonméterig, majd beépítették az R8-ba.

  • Binz E osztály szuperkombi - 5,76 méterhosszú a járgány

    Elõször azt hittük, halottaskocsi, de azt fölösleges lenne álcázva tesztelni. Behegesztenék a toldást, elglettelnék, és már mehetne is a temetkezési vállalkozóhoz, ralizni úgyse fog vele. De nem, ez egy úgynevezett szuperkombi, a zöldségesek álma. Errõl az autóról elmondhatjuk, hogy van csomagtartója.

    A stuttgarti Binz karosszériagyártónak évtizedes tapasztalata van a Mercedesek átépítésében. Mentõautókat, pullman limuzinokat, hullaszállítókat farigcsálnak, elsõsorban E osztályokból.

  • Koenigsegg Aguilera

    Nem sikerült megszereznie a Koenigseggnek a szintén svéd Saabot, cserébe legalább saját kínálata bõvítésére fordíthatta erõforrásait. Új szupersportkocsit mutatott be a márka, mellyel 15. születésnapjukat is ünneplik a skandinávok.

    Ahogy a Koenigsegg minden modellje, úgy az Agera is a jól ismert CC-re épül, hossza 4,29, szélessége 1,99, magassága pedig 1,12 méter. Szénszálas erõsítésû az alumínium alapú váz, a segédkeretek szintén a könnyû fémbõl készülnek.

  • Leleplezték a Volvo S60 Conceptet!

    A sejtelmes és nem sokat mutató fotók után a svédek végre leleplezték az S60 Conceptet. A hírek szerint a tanulmány formaterve alig fog változni az új S60 2010-es megjelenéséig, így szemügyre vehetjük a Volvónak az XC60-nal megkezdett új formatervezési irányvonalát.

    A márka az S60 Concept-tel új vizekre evezett, hiszen ennyire agresszív formájú autója még sosem volt, az északiak termékeit mindig is a visszafogottság jellemezte.

  • Narancsban pompázik a Ford Ranger Max platós terepjáró

    Platós terepjáróját tette még látványosabbá a Ford, a Ranger Max tanulmányautó a thaiföldi autószalonon mutatkozott be.

    Terepképességei és rakodókapacitása a régi maradt, de karosszériája sokkal divatosabb lett a koncepciónak.

    Egészen eddig férfiasan szögletes, de inkább hagyományos külsõ megjelenésûnek ismertük a Ford platós terepjáróját.

  • Megérkezett a 225 lóerõs, V6-os TDI VW Touareg TDI BlueMotion

    A Volkswagen bemutatta a Touareg takarékosságra hangolt változatát.

    A 225 lóerõs, V6-os TDI motorral szerelt autó tíz százalékkal fogyaszt kevesebbet a mezei modellnél. Ennél alig eszik többet a jövõre érkezõ, 374 lóerõs TSI-vel szerelt hibrid, amely kilenc litert fogyaszt.

    Tovább bõvíti takarékosabb, BlueMotion változatban is kapható autóinak listáját a Volkswagen. A Polo, a Golf, a Passat, a Sharan és a Touran után immár a Touareg is kapható ebben a kivitelben.

  • Bowler Nemesis EXR 2011

    A BMW X6 M és a Porsche Cayenne Turbo elhízott kocogónak látszik a Bowler elsõ utcai gépe mellett. A Nemesis EXR ultrakönnyû terep-versenyautó, ami valamilyen véletlen folytán rendszámot is kaphatott. A Bowler nevét itthon legfeljebb Palik László emlékezetes, 2004-es Dakar-bukása kapcsán ismerhetjük, pedig a brit autóépítõ több figyelmet érdemelne.

    Valószínûleg itt készülnek a legjobb Land Rover technikára alapuló tereprali-versenyautók a világon – a Nemesis például a Range Rover Sport hajtásrendszerét örökölte.