rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővel

  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővelAz autógyártók közül elsőként az Opel jelentkezett ilyen innovatív üvegezéssel, mégpedig 2006-ban, a GTC Astra elődmodelljén. Európában 18 ezer vevő döntött azóta az újszerű szélvédő mellett, amelyre a fejlesztés során összesen 11 szabadalmat jelentettek be a rüsselsheimi mérnökök. Kívülről nézve egységes felületnek tűnik a panoráma-szélvédő a feketére fényezett acéltetővel együtt. Tovább erősíti ezt a benyomást, hogy fekete az A-és a B-oszlop burkolata, illetve a tetőkárpit is.

    Erős napsütésben árnyékoló roló gondoskodik a kellemes klímáról. A műanyag burkolat közepén elhelyezett forgókapcsolóval állítható tetszőleges helyzetbe. Az árnyékoló, amelyhez integrált napellenzők tartoznak, nyitott állapotban eltűnik a tető hátsó részében.

    A GTC Astra panoráma-szélvédőjének ára 1200 eurótól indul.

    Bővült az új GTC Astra kínálata a hajtóművek terén is. A rendelések júniusi elindítása óta ötféle motor állt rendelkezésre - négy benzines az 1,4-től (100 LE) az 1,6 Turbóig (180 LE), illetve a közös nyomócsöves 2,0 CDTI turbódízel (165 LE). Minden motortípus társítható hatfokozatú sebességváltóval. A dízelpalettát azonban most két új, változó geometriájú turbóval felszerelt 1,7 CDTI motor egészíti ki. Teljesítményük 110 és 130 LE, nyomatékuk 280 és 300 Nm.

    A GTC Astra 1,7 CDTI ecoFLEX mindkét teljesítményszintjéhez hatfokozatú sebességváltó és az Opel által kifejlesztett Start/Stop tartozik, amely előnyösen hat az emisszióra (119 g/km CO2) és a fogyasztásra (4,5 l/100 km) is. Hatfokozatú automata 2012 elejétől kapható a GTC Astra 1,4-es turbó benzineséhez és a 2,0 CDTI turbódízeléhez. Szintén 2012-től kapható a nagyteljesítményű OPC változat is.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Hivatalos fényképek a Hyundai ix35-rõl!

    A napokban jelentek meg az elsõ hivatalos fényképek a Hyundai következõ SUV-járól, az ix35-rõl, így az autó külseje mellett már az utasteret is szemügyre vehetjük. A Tucson utódjaként érkezõ koreai újdonság mind elsõ-, mind pedig hátsókerékhajtással elérhetõ lesz majd. Az autó jövõ hónapban, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be hivatalosan.

    Már korábban is jelentek meg gyári vázlatok a Hyundai Tucson utódjaként érkezõ új ix35-rõl, ám hivatalos fényképeken csak most elõször csodálhatjuk meg az autót.

  • Év elejétõl indul az 'argentin dakar'!

    A küzdelem január 3-án, Buenos Airesbõl indul, s bõ két héttel késõbb, január 18-án, ugyancsak az argentin fõvárosban ér véget.

    A szervezõk állítják, legalább olyan nehéz viadal lesz a dél-amerikai Dakar-rali, mint a korábbi afrikai futamok.

    A 2008-ban Magyarországon az Év autóversenyzõjének választott, az idei honi tereprali-bajnokságot megnyerõ Palik László, Darázsi Gábor páros is tisztában van azzal, hogy pokoli, kínzó napokat kell eltöltenie Argentínában és Chilében.

  • A Phantom vonalati örökölte az új Rolls Royce200EX

    Eredetileg csak a Genfi Autószalonon mutatkozott volna be a Rolls-Royce legújabb tanulmányautója, amely a 200EX néven érkezik.

    Az eddig RR4 néven emlegetett autó a 7-es BMW alapjaira épül, azonban külsõ és belsõ formajegyei a Phantomot idézik.

    A Rolls-Royce tavaly rekordmennyiségû, 1212 darab Phantomot értékesített, amely jelenleg a márka egyetlen modellje. Nem kell azonban sokat várni az újabb brit modellre, ugyanis a Genfi Autószalonon mutatkozik be élõben a 200EX tanulmányautó.

  • Átlagosan 9,7 litert eszik a 7-es BMW hibrid változata!

    A BMW az X6-osban már korábban látott ActiveHybrid rendszert beépítette hetes sorozatába is, az autó pedig a gyáriak szerint már most szériaérett. A 750i 407 lóerõs benzinmotorját egy 21 lovas elektromos egység erõsíti, az autó átlagfogyasztása pedig a gyáriak szerint a kiindulási modellnél 15 százalékkal kisebb lesz.

    A bajor autógyártó szériaéretté tette vadonatúj hibrid hajtásláncát, melyet legutóbb a 7-es BMW-ben mutatott be. A BMW emellett természetesen folyamatosan fejleszti az üzemanyagcellás, hidrogénhajtású modelljét is, ám ennek sorozatgyártására még biztosan sokáig kell várnunk.

  • VW Beetle 240 lóerõs motorral

    Az újdonság a szokásokhoz híven kétliteres benzines turbómotort kap, ám a Golf vagy a Scirocco R 270 lóerõ feletti teljesítményével ellentétben itt 240 tagú ménest találunk.

    Ezzel így is kellemes pluszt kapunk az eddigi 213 lóerõs csúcsmodellhez képest, viszont ezzel nem áll meg a továbbfejlesztések sora. Az elsõkerékhajtású bogár ugyanis feszesebb futómûvet, nagyobb légbeömlõket és egyéb aerodinamikai elemeket, nagyobb fékeket valamint sportra hangolt belsõ teret is kap.

  • Opel Corsa OPC - 192 lóerõs motorral

    2010 szeptemberétõl már csak az Euro 5-ös emissziós normáknak megfelelõ autókat lehet újként eladni az Európai Unióban.

    Ennek megfelelõen az Opel is átdolgozta a Corsa legerõsebb variánsát az OPC-t. A mérnökök jó munkát végeztek, hiszen az 1,6-os turbómotor teljesítménye nem változott mégis sikerült az új szabályokhoz igazítani, ezzel a fogyasztása is csökkent. A 2007-es bemutatása óta 13000 eladott példánnyal büszkélkedõ Corsa OPC teljesítménye továbbra is 192 lóerõ, míg egyenletes nyomatékcsúcsa 230 Nm.

  • Audi TT 2010

    Új elsõ lökhárító és hûtõrács került a TT modellekre, a fényszórók alsó részében pedig 12 fehér LED jelent meg, amelyek a nappali fényt biztosítják. Módosítottak a hátsó lámpaburákon, nagyobbak lettek a kipufogóvégek és a diffúzorbetét, a változtatások két centiméterrel dobták meg a teljes hosszúságot.

    Másféle arcot kaptak az erõsebb TTS modellek, eltérõ a hûtõrács és a légbeömlõk is krómozottak lettek, a TT RS nem változott.

  • A G-Power egy 750 lovas monstrumot hozott ki a BMW M6 Hurrican-ból!

    A német tunningcég mûhelyében készült 750 lóerõs Hurrican CS végsebessége 370 km/h.

    Az autó számos kiegészítõje karbonból készül, míg a nagy sebesség miatt szükséges különleges gumiabroncsokat a Michelin fejlesztette, amelyek 21 colos könnyûfém felnikre kerülnek majd fel. A BMW tuningolásra specializálódott G-Power cég újabb fenevaddal állt elõ. Nem egyszerû tunningról szól a 25 éves német manufaktúra programja. Szinte csak a karosszéria formája marad meg az eredeti autóból.

  • Hyundai Veloster - egy igazi kompakt kupé

    Élményautóval bõvíti kínálatát a Hyundai. A 2011-es Detroiti Autószalonon mutatkozott be a Veloster néven futó kompakt kupé. Ez utóbbi jellemzés annál is igazabb, mert az autó balról egy kupé, jobbról egy ötajtós sportos kompakt benyomását kelti.

    A Velosteren ugyanis balról csak egy, míg jobbról két ajtót alakítottak ki. A Hyundai nem rejti véka alá, hogy ellenfeleinek az Honda CR-Z-t, a MINI-t és az Európában nem kapható Scion tC-t tekinti. A Hyundai állítása szerint autójuk ezeknél tágasabb, könnyebb vele parkolni, miközben a vezetési élményben is versenyre kel velük.

  • Renault Fluence

    Fluence - azaz folyékonyság. Ezzel a névvel mutatja be a 2010-es modelljét a Renault. Érdekes ez a névválasztás, hiszen 2004-ben ugyanígy hívták a Renault Laguna tanulmányautó kivitelét. Aminek nem sok köze van a mostani jármûhöz.

    Kétféle benzinmotor kerül az autóba, a kisebbik 1,6-os 110 lovas, míg az erõsebb 2,0 literes 140 lóerõs. A manuális sebességváltó helyett mindkettõhöz kérhetõ automata váltó, a nagyobbhoz folyamatosan változó áttételû CVT.

  • GWA E63 AMG Wagon - igazi csajozós autó

    Az E osztályból még a brutális AMG változat is úgy néz ki messzirõl, mint bármelyik német taxi, de vannak, akik kifelé is többet mutatnának az 525 lóerõbõl.

    Jól sikerült tuning

    A GWA nevû tuningcég 2010-es átalakító csomagja megoldás lehet a problémára: az elegáns családi autóból fenyegetõ vaddisznót faragtak, anélkül, hogy a végeredmény agyonvágná a formaterv összhangját.

  • Minden a hibrid BMW X6-ról

    A világ legerõsebb hibridjeként beharangozott benzin-elektromos coupé-SUV 2010-ben már nálunk is kapható lesz.

    Elsõnek az észak-amerikai és a német piacon vezetik be az új modellt, de 2010 folyamán biztosan a magyar szalonokba is eljutnak az elsõ példányok. A brutális erejû X6 ActiveHybrid-et a Frankfurti Autószalonon mutatták be. A kocsi mozgatásáról egy 4,4 literes ikerturbós V8-as, valamint két villanymotor (86 és 91 lóerõvel) gondoskodik – összesen 480 lóerõs teljesítménnyel.

  • Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570S

    Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570SElkészült a McLaren nem is akármilyen 10 000. darabja. A mennyiség helyett inkább a minőséget helyezte mindig is előtérbe a McLaren. A brit cég tavaly 1654 autót értékesített, idén azonban sikerült átlépniük a bűvös 3000-es határt. Ezért is különösen jelentős eseménynek számít, hogy a 750 főt foglalkoztató wokingi gyárukban elkészült a 10 000. modell. A szép kerek szám második felét mindössze 22 hónap alatt teljesítették a dolgozók, a jubileumi darab pedig egy igencsak mutatós és tetszetős, Ceramic Grey színben pompázó McLaren 570S lett.

  • Honda FCX Clarity - a hidrogénautó

    A Honda 2011-es fejlesztése nyomán lehetõség nyílhat arra, hogy teljesen függetlenítsük háztartásunkat a közmûvektõl. A japán vállalat az ígéri, hogy 2012. március 31-re elektromos aljzattal szereli fel üzemanyagcellás autóját, az FCX Clarity modellt.

    Ez valamivel komolyabb lesz, mint a már ismert 12 voltos szivargyújtó, sõt még csak nem is a néhány gyártó kínálatában megtalálható, 220 voltos kimenetre kell gondolni: a fejlesztõk legalább 10 kilowatt teljesítményû tápról beszélnek, ami a számítások szerint két átlagos háztartás teljes körû kiszolgálására elegendõ.

  • Eladó az egyedi óriáskupé a Maybach-Exlero

    Eladó az egyedi óriáskupé a Maybach-Exlero, egy dúsgazdag gyûjtõ kezébe kerülhet a kuriózum, ha egyáltalán akad valaki, aki hajlandó kifizetni döbbenetes vételárát.

    A 2005-ben bemutatott tanulmányért, amelyet a Fulda gumigyár számára készítettek egyfajta mozgó tesztlabornak a legnagyobb teljesítményû gumiabroncsok kifejlesztéséhez, kerek 5 millió eurót kérnek.