rss
  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővel

  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővelAz autógyártók közül elsőként az Opel jelentkezett ilyen innovatív üvegezéssel, mégpedig 2006-ban, a GTC Astra elődmodelljén. Európában 18 ezer vevő döntött azóta az újszerű szélvédő mellett, amelyre a fejlesztés során összesen 11 szabadalmat jelentettek be a rüsselsheimi mérnökök. Kívülről nézve egységes felületnek tűnik a panoráma-szélvédő a feketére fényezett acéltetővel együtt. Tovább erősíti ezt a benyomást, hogy fekete az A-és a B-oszlop burkolata, illetve a tetőkárpit is.

    Erős napsütésben árnyékoló roló gondoskodik a kellemes klímáról. A műanyag burkolat közepén elhelyezett forgókapcsolóval állítható tetszőleges helyzetbe. Az árnyékoló, amelyhez integrált napellenzők tartoznak, nyitott állapotban eltűnik a tető hátsó részében.

    A GTC Astra panoráma-szélvédőjének ára 1200 eurótól indul.

    Bővült az új GTC Astra kínálata a hajtóművek terén is. A rendelések júniusi elindítása óta ötféle motor állt rendelkezésre - négy benzines az 1,4-től (100 LE) az 1,6 Turbóig (180 LE), illetve a közös nyomócsöves 2,0 CDTI turbódízel (165 LE). Minden motortípus társítható hatfokozatú sebességváltóval. A dízelpalettát azonban most két új, változó geometriájú turbóval felszerelt 1,7 CDTI motor egészíti ki. Teljesítményük 110 és 130 LE, nyomatékuk 280 és 300 Nm.

    A GTC Astra 1,7 CDTI ecoFLEX mindkét teljesítményszintjéhez hatfokozatú sebességváltó és az Opel által kifejlesztett Start/Stop tartozik, amely előnyösen hat az emisszióra (119 g/km CO2) és a fogyasztásra (4,5 l/100 km) is. Hatfokozatú automata 2012 elejétől kapható a GTC Astra 1,4-es turbó benzineséhez és a 2,0 CDTI turbódízeléhez. Szintén 2012-től kapható a nagyteljesítményű OPC változat is.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • BMW M3 DTM 2012 - 480 lóerõvel

    A BMW már két évtizede nem indított autót a Német Túraautó Bajnokságon.

    Azonban 2012-ben változik a helyzet, s a konkurenciának már most fejtörést okozhat az újdonság.

    A minap bemutatott M3 DTM-verzió az új jövevény a Deutsche Tourenwagen Masters, az idén még Audi és Mercedes uralta mezõnyében: az elõzetesen nyilvánosságra hozott autó már majdnem a végleges formáját mutatja, de persze apróbb dolgok még változhatnak.

  • Hátsókerekes Audi az MTM-tõl

    A közelmúltból (2010 év elején) egy olyan eset említhetõ, amikor egy összkerékhajtású gépet hátsókerekessé alakítottak át: a Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni ilyen volt. A Motoren Technik Mayer (MTM) most ismét elkövette ezt, de egy Audi R8 sportkocsin. A GT3-2 560 lóerõs, 3,9 másodperc alatt sprintel százra és a megfelelõ helyen, hátul kapar.

    Az MTM természetesen nem csupán az elsõ hajtást választotta le, hanem a hátsó tengelyre beszerelt egy korlátozottan önzáró differenciálmûvet.

  • Audi A1 a 'kisautó'

    Az A1 négyféle motorral és kétféle felszereltségi szinttel indul alapvetõen fiatalos lendületû vásárlók kegyeiért. A hivatalos közlemény szerint a repülõgépek szárnya és hajtómûve ihlette a belsõ tér formáit. Már évek óta tudjuk, hogy az Audi újra visszatérne a kisautógyártók közé. Az A2 bukása után most egy izgalmasabb, sportosabb karakterû autóval próbálkoznak, melynek elsõdleges célja, hogy a MINI által meghatározott szegmensben vevõket szerezzen. Az A1 ugyanazok az értékeket hozza, mint brit társa: izgalmas külsõ, sportos karakterrel, prémium minõségû utastérrel párosítva.

  • A Mustang mintájára megújult a Shelby GT500

    A Mustang mintájára az idei évre a széria csúcsmodellje, a Shelby GT500 is megújult. A legendás autót jelentõsen átdolgozták a mérnökök: amellett, hogy új köntöst kapott, motorja tovább erõsödött, valamint teljes hajtáslánca és futómûve is megváltozott - természetesen elõnyére.

    Caroll Shelby neve az autósvilágban már önmagában is felér egy legendával és ha egy négykerekûre nevét adja, akkor esetében garantáltan egy igazán izgalmas darabbal van dolgunk.

  • BMW X6 M - nagyot alkotott az AC Schnitzer

    A BMW X6 M gyárilag sem ártatlan kinézetét az AC Schnitzer tovább vadította. Az aacheni központú tuningcég egyelõre a külsõ és belsõ optikai csomaggal készült el, de folyamatban van a motortuning összeállítása is. Az X6 M-hez akár 23 hüvelykes felnit is kérhet a vevõ. A nagy múltra visszatekintõ AC Schnitzer az 555 lóerõs kupé-szabadidõautó teljesítményét biztosan 600 lóerõ fölé srófolja majd, ezt az értéket valószínûleg már a vezérlõ elektronika átprogramozásával és egy sportkipufogó-rendszer felszerelésével is eléri. A csomagban benne foglaltatik a végsebesség kitolása is.

  • Elkészült az Audi S5 Sportback ötajtós változata!

    Végre elkészült az Audi S5 ötajtós változata, amelyrõl már az elsõ gyári felvételek is napvilágot láttak. Az S5 Sportback meghajtásáról egy hathengeres kompresszoros erõforrás gondoskodik majd, melynek maximális teljesítménye 333 lóerõ. A német újdonság a jövõ hónapban, Frankfurtban mutatkozik be.

    Az Audi elkészítette az A5 Sportback legerõsebb változatát. Az S5 Sportback-rõl már az elsõ képek is megjelentek. Bár a Sportback teljesítménye elmarad a kétajtós változatétól, azért így sincs miért szégyenkeznie.

  • MKB Mercedes SL 65 AMG Black Series P 1000 - ezer lóerõ felett

    Különösebb izzadtságszag nélkül futja meg a 370 km/h-t az átalakított Black Series – az AMG V12-esében látszólag végtelen tartalékok rejlenek.

    Eleve az egyik legbrutálisabb Mercedes az SL 65 AMG Black Series, de az MKB nevû tuningcég továbbfejlesztette az eredeti koncepciót. A hatliteres motor nagyobb turbófeltöltõket, bõségesebben méretezett hûtõrendszert, átprogramozott elektronikát és új vezérmûtengelyeket kapott – és ennyi elég volt, hogy elérje az 1015 lóerõt, illetve az 1300 Nm-es csúcsnyomatékot.

  • Mazda CX-5 - kiváló kilátással

    Mazda CX-5 - kiváló kilátássalAzt adja, amire a vevőknek szükségük van - vélik a Mazda CX-5 tervezői, a kvalitások között pedig kiemelt helyen szerepel, hogy ki lehet belőle látni. A 4,54x1,84x1,71 méteres, 2,7 méter tengelytávú SUV egyértelműen kisebb a CX-7-esnél, de még a középkategóriás Mazda 6-nál is. Utóbbival pontosan egyező tengelytávú, de vadonatúj, SkyActiv padlólemezre, tömegcsökkentést hozó SkyActiv karosszériával készül, utasterében pedig olyan meggyőző helykínálatot ad, hogy szép lassan ki is fogja szorítani azt a CX-7 jövőbeni gyártását.

  • Láthatáron a bébi Range Rover!

    Jövõre érkezik a Land Rover legújabb modellje, amely bébi Range Roverként kerül majd piacra.

    Az autó a tavaly bemutatott LRX tanulmányautón alapszik majd, fejlesztéséhez pedig a brit kormány is hozzájárul egy kisebb összeggel.

    Az indiai Tata áldását adta a Land Rover legújabb modelljére, amely Range Rover márkanév alatt kerül majd piacra. A tavalyi Detroiti Autószalonon bemutatott LRX koncepció szériagyártású változatának fejlesztéséhez a brit kormány is hozzájárul 27 millió fonttal.

  • Nyerõ a Mazda i-Stop

    A Mazda Motor Corporation bejelentette, hogy a 2009-es Japán Autóipari Kutatók és Újságírók Konferenciája (RJC) a Mazda i-Stop rendszerét jutalmazta az “Év technikai fejlesztése” díjjal. A júniusában bemutatott különleges i-Stop rendszer – amelyet a Mazda a közvetlen befecskendezéses benzinmotorokhoz fejlesztett –, álló helyzetben a motor automatikus leállításával mérsékli az üzemanyag-fogyasztást, és a belsõ égés energiáját felhasználva, a konkurensekhez képest feleannyi idõ, alig 0,35 másodperc alatt indítja a motort újra.

  • A Phantom vonalati örökölte az új Rolls Royce200EX

    Eredetileg csak a Genfi Autószalonon mutatkozott volna be a Rolls-Royce legújabb tanulmányautója, amely a 200EX néven érkezik.

    Az eddig RR4 néven emlegetett autó a 7-es BMW alapjaira épül, azonban külsõ és belsõ formajegyei a Phantomot idézik.

    A Rolls-Royce tavaly rekordmennyiségû, 1212 darab Phantomot értékesített, amely jelenleg a márka egyetlen modellje. Nem kell azonban sokat várni az újabb brit modellre, ugyanis a Genfi Autószalonon mutatkozik be élõben a 200EX tanulmányautó.

  • Nissan 370Z Yellow Edition az angoloknak

    Többször láthattuk már, hogy különleges szériákat dobott piacra a Nissan, pedig kifejezetten fiatal modell a 370Z. Ilyen a nemrégen kiadott Nürburgring Edition is, amelyet csak a német piacra szán a japán gyártó.

    Most az angolok is kaptak egy limitált kiadást, amely egyedi sárga fényezéssel, és fekete feliratokkal érkezik a szigetországba.

    Alig pár hónapja mutatkozott be a Nissan 350Z-t leváltó 370Z, máris egy különleges, limitált szériával szeretnék rá felhívni a figyelmet japánok.

  • Citroën DS3 -matt szürke, limitált széria

    A DS modellcsalád létrehozása kétségkívül a Citroën legjobb döntése volt az utóbbi néhány évben. Az elsõ fecske, a DS3 egy különleges szériával gyarapodik. A matt szürke fényezés mellé több króm kiegészítõ, látványos felni és fekete vagy fehér tetõ jár, míg a motortérben a 120 lóerõs VTI és 155 lóerõs THP kaphat helyet. A Citroën DS3 bemutatása óta sikert sikerre halmoz, 2010-ben több díjat, többek között a Top Gear Év Autója kitüntetését is bezsebelte. Idén egy újabb díjjal gazdagodott a divatos mini, ugyanis 14 újságíró és autóversenyzõ hölgy az Év Nõi Autójának választotta meg a DS3-at.

  • Ráncfelvarrást kapott a 3-as BMW

    A BMW 3-as sorozatának kupé és kabrió kivitele megkapta a modellciklusuk felénél esedékes ráncfelvarrást.

    A formai frissítés igen óvatos lett, LED-es fényszórók, új elsõ- és hátsó lökhárító, illetve új hátsó lámpák. Ezek mentén pár millimétert nõttek az autó túlnyúlásai. A belsõ térben kipróbáltak egy új eljárást, ami során az üléseket fényvisszaverõ réteggel vonják be, így a bõrkárpit tûzõ napon sem válik perzselõen forróvá – a gyár állítása szerint így akár 20 fokkal is csökkenthetõ így az ülések hõmérséklete.

  • A 30 millió dolláros autó - Drágább mint Picasso vagy Monet némelyik képe

    A Bugatti Atlantic nevû modelljébõl mindössze négy darab készült. Az autó az oldtimerek közül az egyik legfeltûnõbb, a hosszanti irányban rajta végigfutó alumíniumcsík az évtizedek alatt a négykerekû védjegyévé vált. Az egyik példány nemrégiben a világ legdrágább oldtimere lett, 30 millió dollárért cserélt gazdát - ez több, mint amennyit Pablo Picasso vagy Claude Monet egy-egy festményéért adnak. Azt, hogy képzõmûvészeti alkotásokért nem sajnálnak ennyi pénzt, már senkit sem ejt ámulatba, de hogy valaki egy autóért 6,2 milliárd forintnak megfelelõ összeget fizessen?