rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Audi A3 2011 - 1.4-es 140 lóerős motorral

  • Audi A3 2011 - 1.4-es 140 lóerős motorralAz Audi bemutatta a 2011-es A3-ast, és egyúttal mindent el is árult a gépkocsiról. Legrövidebb a háromajtós és az abból kialakított kabrió, melynek 4,26 méteres hosszához 2,595 méteres tengelytáv tartozik majd. Az ötajtós Sportback és a négyajtós szedán 4,44 méter hosszú, 2,630 méteres tengelytávolsággal - az egyes modellek szélessége nem változik. Az Audi vezető dizájnere, Stefan Sielaff elmondta: az A3 modellpalettája hasonló lesz az A4-A5 pároséhoz - ahol az A5 adja az A4 sportos megfelelőjét.

    Elmondta azt is, hogy az A3 belsejét az A3 e-tron tanulmányautó ihlette.

    Az A3-hoz vadonatúj motort is fejleszt az Audi. Az 1.4-es benzines 140 lóerő teljesítményt lesz képes leadni, ám ami még ennél is izgalmasabb, hogy két hengerét akár menet közben is képes lesz lekapcsolni, 1 literrel csökkentve az autó fogyasztását!




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Nissan Murano - akár V6-os motorral is

    A számos pletyka és egy ízelítõ kép után végre teljes valójában megmutatta magát a nyitott Nissan Murano 2010 novemberében. A CC ez esetben a CrossCabriolet név rövidítése. A japán modell világújdonságnak számít, ennek ellenére már jövõ év elején megkezdõdhet tengerentúli forgalmazása.

    Az utóbbi években az autógyártók elõszeretettel ötvöztek különbözõ kategóriákat, azonban a Nissan idei meglepetése túltesz minden eddigi próbálkozáson. A japánok ugyanis a terepjáró fajt keresztezték a kabrióval, így született meg a CrossCabriolet.

  • VW CrossTouran 2011 - ízléses, letisztult formák

    A Volkswagen bemutatta a 2011-es CrossTouran-t, a népszerû egyterû magasított változatát.

    Többféle motorral

    Ahogy az elõdjéhez 2007-ben, az új CrossTouranhoz is rengetegféle motort választhatunk, az ismert dízel és benzinmotorok mellett lesz azonban egy újdonság, az új modellt már gázüzemû Eco Fuel motorral is árusítják majd.

    A CrossTouran új lökhárítókat kapott és 20 milliméterrel magasabban van az alja az új rugóknak köszönhetõen.

  • Aero TT - 1350 lóerõs motorral

    Sokáig a Bugatti Veyron volt a világ leggyorsabb utcai autója, mígnem 2007-ben érkezett az SSC Ultimate Aero, amely 407-rõl, 410 km/órára javította a rekordot. Idén nyáron a Bugatti bemutatta, a Veyron Super Supersportot, amely 431 km/órával száguldott a tesztpályán.

    Az más kérdés, hogy az eladott autók 415 km/óránál többel nem mehetnek.

    Az amerikaiak így lemondhattak a címrõl, de talán nem sokáig. Elkészült ugyanis az Aero TT, amelyrõl a Top Gear magazin közölt képeket és némi információt.

  • Filléres befektetéssel környezetbarát a Lotusnál

    Nem feltétlen kell milliárdokat ölni hibrid hajtásláncok, vagy étvágytalan dízelmotorok fejlesztésébe, hogy egy autó kevesebb kárt okozzon a környezetének.

    Erre szolgáltat példát a Lotus legújabb tanulmányautója, a Londonban bemutatkozó Eco Elise Concept

    A Lotusnál azt gondolták, a környezet védelme a gyártásnál kezdõdik.

  • Itt a legolcsóbb Volvo: C30

    Amikor elõször megláttam ezt a gyönyörû autót, teljesen levett a lábamról. Tökéletesnek tûnõ kidolgozottság, a legapróbb részletekben is. Még szerencse, hogy ebben a hibátlannak tûnõ autóban is vannak (apró?) bakik. Ha nem lennének, azt hinném az Ördög mûve! Emlékeim között kutakodva, a C30 bevezetésének idején nem vacakoltak sokat a magyarok, a külföldön bevált reklámokat nyomták nálunk is mindenfelé. Az üzenet kb. az volt, hogy "a nagypapák most már mind Volvóval járnak, nesztek tinik, nektek is csináltunk egy vagány autót.

  • Hatsebességes, dupla kuplungos Scirocco 270 lóerõvel

    Sportváltozatot idézõ tanulmányautót mutatott be a Volkswagen a Scirocco alapjain.

    A Bolognai Autószalonon debütáló Studie R a GT24 versenyautó mintájára készült, és egy késõbbi csúcsmodell elõfutára lehet.

    Idén májusban állt a 24 órás nürburgringi megbízhatósági verseny rajtjához a Volkswagen Scirocco alapjaira épített GT24 versenyautó olyan híres pilótákkal a volánnál, mint Hans-Joachim Stuck és Carlos Sainz.

  • Infiniti M35h - luxus hibrid kis fogyasztással

    Az Infiniti nyilvánosságra hozta a vállalat elsõ hibrid modelljének mûszaki adatait. Az új változat a luxus M modellcsalád legerõsebb tagja. Az Infiniti M35h 3,5 literes benzin- és a villanymotorjának kombinált teljesítménye 364 lóerõ.

    A hibrid Infiniti képes akár 80 km/órás sebességet is elérni kizárólag elektromos üzemmódban, így a hibrid rendszer elõnyei már nem csak a lassú városi forgalomban érezhetõk. A tesztelés során az M35h a vegyes körülmények között zajló próbaút több mint 50%-át képes volt kizárólag elektromos hajtással megtenni.

  • Marussia F2 - Az orosz csoda

    A furcsa sportkocsik után egy masszív terepjáróval lepte meg a közönséget az orosz autóépítõ mûhely. Az F2-est azonban nem csak a gazdagok játékszerének szánják, de hatóságoknak és katonai felhasználásra is. Alighanem ennek köszönhetõek a kis ablakfelületek: már a tervezéskor számoltak a lehetõséggel, hogy az autót késõbb páncélozni kell, ami kisebb ablaknyílásokat használva egyszerûbb feladat. Ugyanakkor épp ez adja a Marussia egyedi karakterét: lõrésszerû ablakai és az aktuális divatnak megfelelõ, bár kissé kusza vonalvezetés egyedi jelleget kölcsönöz az F2-esnek.

  • Mercedes SL 500 Inden Design módra

    A német Inden Design tuningcég legutóbb a Mercedes SL500-as modelljét vette kezelésbe, ám a legtöbb konkurens tuningcsapattal ellentétben õk nem a teljesítménynövelére, hanem inkább az autó külsõ dizájnjára fektették a hangsúlyt.

    Az Inden Design egy fõleg Mercedes modellekkel foglalatoskodó német tuningcég, ám õk különböznek a legtöbb Mercedeseket tuningoló csapattól. Az Inden Design a külsõ részletes és igényes kidolgozására helyezi a hangsúlyt.

  • Ford Explorer 2010 - újfajta kanyarodást segítõ rendszerrel

    Alvázas helyett önhordó karosszériát kapott a Ford népszerû amerikai terepjárója.

    Kisebb károsanyag-kibocsátását alacsonyabb tömeggel és korszerûbb, turbómotort is tartalmazó motorpalettával érték el.

    Világújdonságként felfúvódó biztonsági övekkel és egy újfajta, kanyarodást segítõ rendszerrel is felszerelték. A minden ízében modern megjelenésû új Explorer könnyen felismerhetõ lesz jellegzetes hûtõmaszkjáról, feketére festett.

  • Izmos szállítók

    Száznyolcvan lóerõ, majd kétszázas végsebesség, tíz alatti gyorsulás – nem csak takarékosan, biztonságosan szállítanak, szükség esetén repeszteni is tudnak a Volkswagen új T5-ös generációjának modelljei.

    Novemberben érkeznek a magyar piacra a megújult Volkswagen Multivan, Transporter, Caravelle és California modellek. Kategóriájában Európa legnépszerûbb – T5-ös belsõ kóddal jelölt – modellsorozatának új generációja takarékosabbá, tisztább üzemûvé, kulturáltabb járásúvá és dinamikusabbá vált a gyár szerint.

  • Az Opel Ampera

    Az Ampera lényegében nem más, mint egy átcimkézett Chevrolet Volt, azaz az elsõ Ampera legyártása csak a szándékon múlt – a Voltból már elkészült jónéhány hasonló elõszériás példány – és azon, hogy mikorra készítettek Opel-fazonú hûtõrácsot a típushoz. Az Észak-Amerikában gyártott autót néhány társával együtt állítólag Európába viszi a GM, hogy további adatokat nyerjenek belõle a Voltec hajtáslánc finomítására, hiszen a Chevy Volt forgalmazását még 2010-ben, az Opel Amperáét pedig 2011-ben szeretnék beindítani.

  • Arany Kormánykerék díjas a Mercedes SLS AMG

    Az év szupersport-autójának járó díjat idén a 300 SL szellemi utódjának számító Mercedes-Benz SLS AMG-nek ítélték oda.

    Negyedmillióan szavaztak az év szupersport-autójára, ami idén az 570 lóerõs V8-as motorral szerelt SLS AMG lett, 17 másik esélyest utasítva maga mögé. Az SLS AMG V8-as blokkja a hátsó kereket hajtja – az összkerékhajtás túl nehéz lett volna, míg az elöl kaparós megoldás méltatlan egy ilyen sportkocsihoz.

  • Középkategóriás szedánt fejleszt a Tesla

    A BMW 3 kategóriájába érkezik 2015-ben.

    A Model S után újabb modellel bõvíti palettáját néhány éven belül az amerikai Tesla. Az újdonság egy középkategóriás szedán lesz, amelybõl legalább kétféle karosszériaváltozat is készül. A kocsi ára 30 000 font, azaz kb. 9-10 millió forint körül alakulhat. Bár a Tesla gyakorlatilag megalapítása óta veszteséges, a milliárdos cégvezér, Elon Musk nem adja fel. Egyre-másra jelenti be az újabb modellek fejlesztésének megkezdését, most például egy középkategóriás szedánról adott közre néhány információt.

  • Hivatalosan is bemutatták a Megane RS-t!

    Hivatalosan is bemutatták Genfben a Renault legújabb sportmodelljét, a Megane RS-t.

    Az eddigi legerõsebb Megane egy kétliteres, négyhengeres turbós erõforrást kap, melynek 250 lóereje 20-szal múlja felül az eddigi R26.R modellét.

    Genfben járhatott csodájára a nagyközönség a Renault új sportmodelljének, a Megane RS-nek. A gyár korábban adott már ki hivatalos képet az "újoncról", és leplezetlen kémfotókon is láthattuk az RS-t, de az eredmény mégis minden várakozást felülmúl.