rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Audi A3 2011 - 1.4-es 140 lóerős motorral

  • Audi A3 2011 - 1.4-es 140 lóerős motorralAz Audi bemutatta a 2011-es A3-ast, és egyúttal mindent el is árult a gépkocsiról. Legrövidebb a háromajtós és az abból kialakított kabrió, melynek 4,26 méteres hosszához 2,595 méteres tengelytáv tartozik majd. Az ötajtós Sportback és a négyajtós szedán 4,44 méter hosszú, 2,630 méteres tengelytávolsággal - az egyes modellek szélessége nem változik. Az Audi vezető dizájnere, Stefan Sielaff elmondta: az A3 modellpalettája hasonló lesz az A4-A5 pároséhoz - ahol az A5 adja az A4 sportos megfelelőjét.

    Elmondta azt is, hogy az A3 belsejét az A3 e-tron tanulmányautó ihlette.

    Az A3-hoz vadonatúj motort is fejleszt az Audi. Az 1.4-es benzines 140 lóerő teljesítményt lesz képes leadni, ám ami még ennél is izgalmasabb, hogy két hengerét akár menet közben is képes lesz lekapcsolni, 1 literrel csökkentve az autó fogyasztását!




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 185 lóerõs az új Chevrolet Equinox szabadidõs terepjáró

    Megmutatta a Chevrolet, milyen lesz a januári Detroiti Autószalonon bemutatkozó új Equinox. A közepes méretû szabadidõs terepjárót teljesen áttervezték, és hozzá a 185 lóerõs, közvetlen befecskendezéses négyhengerest ajánlja a gyártó.

    Pénzügyi világválság idején nem éppen szerencsés dolog szabadidõs terepjárót bemutatni, de ha a Chevrolet éppen jövõ januárra idõzítette az új Equinox bemutatóját, a krízis miatt már nem fogja elhalasztani azt.

  • A B2-es lopakodó

    A lopakodó repülõgép olyan repülõgép, amelyet úgy terveztek meg, hogy elnyelje / eltérítse a radarsugarakat. Ezek a gépek nem láthatatlanok a radar számára, hanem nehezebb õket észlelni radarral.

    A lopakodó technológia alkalmazásának célja az, hogy a repülõgép még azelõtt, vagy akár a nélkül támadhasson, hogy az ellenség észlelné. Bár sokan az SR-71A Blackbirdöt tartják az elsõ valódi lopakodó repülõgépnek, igazából az F-117 Nighthawk tekinthetõ annak.

  • Furgonnyit visz a Superb kombija

    Ezt csináld utánam – mondhatná az új Skoda Superb kombi, csomagtartója ugyanis alaphelyzetben 633, maximumon 1865 liter. Ez már majdnem furgon.

    Hatalmas autó a Superb, majdnem öt méter hosszú (4838 mm), több mint 1,8 méter széles (1817 mm), vagyis nem véletlen a nagy poggyásztér. Opcióként mind a csomagtérajtó, mind a fedõ roló elektromosan mozgatható, miközben a bõröndök, táskák rögzítésérõl alumíniumsínek, hálók és kampók gondoskodnak.

  • Az 510 lóerõs Spider akár 315 km/h-val is száguldhat

    Az olasz autógyártó hónapok óta tartó pletykának vetett véget azzal, hogy tegnap bemutatta az F430-as versenypályára optimalizált változatából készített kabriót. Az 510 lóerõs Spider akár 315 km/h-val is száguldhat. Nem panaszkodhat mostanában Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke.

    A nemrég bemutatott California óriási sikernek örvend, a vásárlók már évekre elõre lefoglalták az összes gyártókapacitást, és a többi modellre is hosszúak a várólisták. Ennek ellenére nem tétlenkednek a maranellóiak, hiszen újra és újra elõrukkolnak újdonságokkal.

  • A BMW-be kinetikus energiaátalakító rendszer kerülhet

    A BMW is bejelentette, hogy a Forma-1-ben jövõre bevezetendõ kinetikus energiaátalakító rendszert a közúti autóikba is átültetik. A technológiát a BMW M divíziója is felhasználhatja a jövõ sportos BMW-iben.

    A BMW nem napelemet, vagy üzemanyagcellát szán a következõ M5-be, hanem a Forma-1-ben jövõre debütáló Kinetic Energy Recovery System (KERS), azaz kinetikus energiaátalakító rendszer egyszerûbb változatát építheti be a sportautóiba.

  • Audi RS3 - 340 lóerõs motorral

    A német B&B 50 százalékkal növelte az Audi RS3 teljesítményét. Az átalakítás után a kompakt modell Porschékkal bandázhat az Autobahnon.

    Kevés olyan izgalmas ötajtós modell van, mint az Audi RS3. A Magyarországon, Gyõrben készülõ autó kiemelkedõ vezetési élményt kínál 2,5 literes turbómotorja és összkerékhajtása révén. A 340 lóerõs öthengeresben azonban még sok tartalék lakozik. A német B&B többlépcsõs teljesítményfokozást kínál a modellhez, amelybõl végül szuper-sportkocsikra jellemzõ dinamikát csalnak elõ.

  • Légzsákos helikopter a NASA ötlete alapján

    Egy texasi helikoptergyártó vállalat új ötlettel állt elõ: a NASA marsjáróinál alkalmazott légzsákok mintájára olyan helikoptert tervezett, amelynek alján légzsákok fújódnak fel baleset esetén a becsapódás csillapítására.

    Mivel a NASA számos marsjárója sikeresen landolt a vörös bolygón a légzsákoknak is köszönhetõen a Bell Helicopter nevû texasi cég tervezõi elhatározták, hogy helikoptereknél is alkalmazhatóvá teszik a módszert.

  • A Trabant szomorú, a BMW dühös tekintetû

    Autók "pofatesztelését" végezték a Bécsi Egyetem kutatói: 40 fiatal nõt és férfit kérdeztek meg 38 jelenleg futó modellrõl.
    Az alanyoknak egyebek közt azt kellett eldönteniük a kocsikkal "farkasszemet" nézve, hogy nõi vagy férfias tekintetûek-e a jármûvek, barátságosak vagy ellenségesek-e, boldognak tûnnek-e, félnek-e, inkább felnõttes a "képük" vagy gyermeki. A végeredmény alapján a BMW-k dühösek, a Trabantok szomorúak, a Volkswagen Bogarak csodálkozók, a Renault Twingók mosolyosak, az új Nissan Micrák gyermekiek.

  • Audi A3 Cabriolet második generációja

    Audi A3 Cabriolet második generációjaA legfontosabb változás a lépcsős hátú befejezés, ami egyfelől a formának másfelől a csomagtér méretének is jót tesz. Utóbbi tér már 287 literes, ami 60 literes bővülés az elődhöz viszonyítva, és a nagyobb méretű nyílás miatt könnyebben is megpakolni. A karosszéria egyébként 18 centivel hosszabb, 442 centiméteres, a szélesség 2 centivel bővült, a magasság 1,5 centivel alacsonyabb, a tengelytáv 2,6 méter. Szériafelszerelés az elektromos tetőmozgatás, gombnyomásra 18 másodperc alatt tűnik el a tető akár menet közben, legfeljebb 50 km/órás sebességgel haladva.

  • Nissan New Mobility Concept - igazi városi járgány

    New Mobility Concept - már a név is nagyszerû újításokat sejtet, és a Nissan városi jármûve valóban nem mindennapi darab. Ha valakinek mégis nagyon ismerõs lenne, az nem téved nagyot: megmutatták már ezt az autót, csak akkor még Renault Twizynek nevezték.

    Az azonosság persze nem meglepõ, hiszen a Renault-Nissan szövetség közös jövõképérõl van szó: az alig 2,3 méteres, 20 lóerõs elektromos törpeautó a hírek szerint nem csak valami elszállt formatanulmány, hanem egy késõbbi sorozatgyártmány prototípusa.

  • Hyundai RB - hasonló, mint az Accent

    Moszkvában 2010. augusztusában leplezték le a négyajtós tanulmányt, amely alighanem az Accent megfelelõje lesz Európában.

    Az RB egyelõre tanulmányautó státusban van, de nincs rajta semmi, ami miatt ne kerülhetne akár holnaptól gyártásba.

    A karosszéria nagyrészben azonos az Accent, illetve Verna néven már bemutatott szedánéval, csak az elejét alakították át, méghozzá az európai piacon kapható Hyundai modellek stílusában.

  • Fényûzõ luxus: Honda Legend 3.5 V6

    A Honda maga is elismeri, hogy a Legend elõzõ generációjával kudarcot vallott. Az új modellbe minden létezõ technikai extrát belepasszíroztak a japánok. Õszintén szólva, a Legend nem a legfrissebb újdonságok egyike. Az új generációt még tavaly mutatta be a Honda, mi meg azóta vártuk, hogy végre rátehessük a kezünket. Hogy miért? Mert nem mindennap ülhet az ember olyan autóba, melynek gyártója az elõdrõl lazán elismeri, hogy bizony bukás volt a köbön, sõt, még azt is hozzáteszi, hogy miért.

  • Agresszív köntösben az új Mazda3!

    A Mazda végre hivatalos fotókat közölt a márciusban bemutatandó legvadabb 3-asról, az MPS-rõl. Az autó az elõzetes várakozásoknak megfelelõen agresszív köntöst kapott, fõleg a töltõlevegõ-hûtõ motorháztetõn trónoló nyílása sugallja a nem mindennapi teljesítményt.

    A japán gyártó már a tavalyi Los Angelesi Autószalonon bemutatott 3-as szedán körül hatalmas felhajtást csapott, hiszen apránként csepegtette az információkat, skicceket, álcázott és sejtelmes fotókat közölt, majd a Bolognai Autószalonon végre bemutatkozott a csapotthátú változat.

  • Versenyzésre szánják az új Lexus IS-F-et!

    Annak ellenére, hogy rengeteg autógyár nem vesz rész az õszi Tokiói Autószalonon, a Lexus gõzerõvel készül hazai autószalonjára.

    Az Autoexpress információi szerint ugyanis akkor mutatkozik be a könnyített és még erõsebb IS-F.

    A Lexus IS-F-et a gyár nyíltan a BMW M3, az Audi RS4 és a Mercedes C63 AMG ellenfelének szánta, és a brit Autoexpress információi szerint a japánok már gõzerõvel dolgoznak az autó még erõsebb és könnyebb változatán, amely IS-F Evolution néven érkezhet.

  • Megvannak a kötelezõ biztosítás díjai

    November végéig dönthettek az autósok, hogy maradnak-e eddigi biztosítójuknál, vagy váltanak. Amennyiben felmondták a szerzõdésüket, az év végéig kell kiválasztaniuk új társaságukat.

    A biztosítók egyelõre még csak megbecsülni tudják, hogyan változik ügyfeleik száma.

    Az azonban már most látható, hogy sokkal kevesebben váltanak biztosítót, mint egy éve.