rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Lexus GS 350 F-Sport - sportosság és luxus

  • Lexus GS 350 F-Sport  - sportosság és luxusA 2011-es Lexus GS már alaphangon is sportosabb formát kapott, mint az elődmodell. A japánok viszont elkészítették saját sportcsomagjukat a felső-középkategóriás autóhoz. Az F-Sport modellek látványosabb lökhárítókat kapnak, de az utastérben is inkább a sportosság került előtérbe. A külsőségek mellett a futómű hangolása is feszesebb lett. Hivatalosan már a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Lexus GS új generációja.

    Az új felső-középkategóriás modell esetében a legnagyobb változást egyértelműen a formavilág jelenti, amely a hagyományosabb irányban ment el. A japánok reményei szerint a GS a sportosabb megjelenésnek köszönhetően nagyobb eséllyel veszi fel a kesztyűt a német konkurensek ellen.

    Szintén germán mintára nem maradhat el a gyári sportcsomag sem. Ami az Audinál az S-Line, a BMW-nél az M Packet, a Mercedes-Benznél pedig az AMG Packet, az a Lexusnál az F-Sport. A japánok először a GS 350-hez kínálják majd a sportcsomagot. Az F-Sport változatok újításai egyébként szembeötlőek. Sokkal agresszívabb lett az első lökhárító formája, a hátsó pedig diffúzort kapott, de egy visszafogott hátsó spoiler is felkerült a GS-re. A hátsókerekes modell 19 colos felnijére elől 235/40-es, hátul pedig 265/35-ös gumi kerül. Az F-Sport csomag két új színt kap a Riviera piros és a Liquid Platinum személyében.

    Az utastérben új alumínium betétek, szintén alumínium pedálok és új kormány található, a különleges, perforált bőrkárpit pedig akár Cabernet pirosban is kérhető. Felárért új, 16 irányban állítható vezetőülés is rendelhető. A külső és belső változások mellett a műszaki tartalmat sem hagyták érintetlenül. Feszesebbre hangolták az adaptív futóművet, nagyobb első féktárcsákat kapott, valamint opcióként megrendelhető az új fejlesztésű négykerék-kormányzás, amelynek köszönhetően 80 km/h alatt ellentétesen fordulnak a kerekek, 80 km/h fölött pedig azonos irányban.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Carlsson bemutatta legújabb büszkeségét, a 435 lóerõs CK50-et!

    A Mercedes-Benz és a Smart modellekre specializálódott Carlsson bemutatta legújabb büszkeségét, a CK50-et. A 435 lóerõs és 600 Newtonméternyi nyomatékú modell alapját az E500 Coupé adja, de a német cég kívül-belül átdolgozta az autót.

    Bemutatása óta igen sikeres a jelenlegi Mercedes-Benz E-osztály, és a Coupé is hamar elnyerte a vásárlók szívét. A kétajtós változat csúcsmodelljének orrában egy 388 lóerõs, 530 Newtonméternyi nyomatékú V8-as motor dolgozik, ám aki nem elégszik meg ekkora teljesítménnyel, annak a Carlsson elkészített egy erõsebb változatot.

  • Bioetanolos Bentley a britektõl!

    A patinás brit autógyártó is komoly lépésekkel száll harcba a szigorú károsanyag-kibocsátást szabályozó törvényeknek való megfelelés céljából.

    A Bentley a bioetanol alkalmazásával fogja csökkenteni jármûvei széndioxid-kibocsátását, mégpedig nem is kis mértékben. Az autógyártók mérnökei a válságos helyzet ellenére is költségeket nem kímélve keményen munkálkodnak azon, hogy modelljeik károsanyag-kibocsátását minél jobban leszoríthassák annak érdekében, hogy az új szén-dioxid törvénynek megfeleljenek.

  • Nagy reményeket fûz a Seat a hibrid Leon Twin Drive Ecomotive-hez

    A spanyol gyártó eddig ugyan nem jeleskedett hibridek terén, most azonban bemutatták elsõ ilyen modelljüket.

    A Leon Twin Drive Ecomotive-hez nagy reményeket fûz a spanyol márka vezérkara, bár sorozatgyártásáig még legalább öt év hátravan.

    Miután a Volkswagen is beszállt a hibridek fejlesztésébe, a spanyol márka elõtt eddig zárt ajtók tárultak ki, amelynek elsõ eredménye egy hibrid tanulmányautó, amely a Seat Leon Twin Drive Ecomotive nevet viseli.

  • Audi A8 Hybrid - 40 százalékkal könnyebb karosszériárával

    Az Audi A8 Hybrid beéri átlagosan 6,4 liter benzinnel 100 kilométeren. Úgy látszik, a négykarikásokat nem érdekli a hengerek száma, mert hiszik, hogy "a haladás technikája" gyõzedelmeskedik a sznobizmus felett.

    A szimplán csak A8 Hybrid néven futó modell külsõségeiben ugyanolyan szerény, mint konkurensei, azaz nincsenek rajta figyelemfelkeltõ faksznik, csak a hátfalon, valamint az utastérben diszkréten elhelyezett „hybrid” feliratok, és néhány apróság – ilyen a szériában 18, opcionálisan 19 colos, tízküllõs, turbinalapát mintázatú könnyûfém felni, valamint a csak ehhez a modellhez kérhetõ Arctic ezüst metálfényezés.

  • BMW G-Power M3 GT2 S - 600 lovas BMW

    A G-Power bõ 600 lóerõt hozott ki a legerõsebb 3-as BMW motorjából, és kétféle körítéssel tálalja a brutálisan erõs V8-ast.

    A visszafogottabb változat a Tornado CS nevet kapta – ez emlékeztet jobban az utcai M3-asokra. Kapott egy állítható Clubsport futómûvet, nagyméretû felniket és néhány karbonszálas kiegészítõt a karosszériaelemek alsó peremére. A G-Power elsõsorban arra szánja, hogy a 911 GT3 RS BMW-megfelelõje legyen, azaz egy olyan utcai sportkocsi, amely versenypályák nyílt napjain sem érzi idegenül magát.

  • V6-os Porsche Panamera!

    Ha sok a nyolc henger és a 10 liter feletti fogyasztás, de mégis négyajtós Porsche kell, itt a megoldás.

    A tervezõk természetesen a Volkswagen raktáraiból válogattak megfelelõ hathengerest a Panamera számára.

    A 3,6 literes, közvetlen befecskendezéses V motort, amelyet a VW elsõsorban terepjárókban használ, persze átdolgozták a sportkocsigyártónál, így a négyajtós kupéban 280 helyett kerek 300 lóerõs, a csúcsnyomatéka pedig 400 Nm.

  • Legördült a futószalagról az utolsó BMW Z4

    Legördült a futószalagról az utolsó BMW Z4 is a bajorok észak-amerikai üzemében. A 2002 óta gyártott modell utódja a Los Angelesi Autószalonon debütál majd, míg az autó gyártása Németországban folytatódik.

    Befejezték a 2002 óta gyártott BMW Z4 összeszerelését a gyár észak-amerikai, Spartanburgban található üzemében. Az utolsó megrendeléskor több mint 9300 roadster gördült le a futószalagokról, amelyek már útban vannak az Egyesült Államok és Európa kereskedései felé, így aki még szeretne vásárolni a kifutó sorozatból, annak gyorsan kell lépnie az ügyben.

  • Egy fiatal formatervezõ érdekes 6-os BMW álma!

    Egy, a milánói mûszaki egyetem formatervezõ szakán nemrégiben végzett fiatalember egy különös tervet álmodott meg, mely személyében a következõ generációs 6-os BMW-t álmodta meg, a koncepciót pedig S.X. Conceptnek nevezte.

    Reméljük, hogy lesz jövõje a gyönyörû autónak, amivel egy álom valóra válhat.

    Már megszokhattuk, hogy egyes dizájnstúdiók különféle tanulmányokat készítenek bizonyos autók alapjaira, melyek sok esetben meg is valósulnak.

  • Kompakt és elõremutató formával érkezik az új Hyundai Coupe

    A 2011-ben bemutatkozó új Hyundai Coupe-t teljesen más szellemiséggel tervezik, mint elõdeit. Az újdonság kompakt és igen könnyû lesz, formája pedig igencsak elõremutató.

    A motorháztetõ alatt pedig egy modern 1,6 literes benzinest találunk.

    A Hyundai már a 2007-es Szöuli Autószalonon leleplezett Veloster Concept bemutatásakor jelezte, a tanulmány az új Coupe elõfutára, mi több, a végleges változat formája 70-80%-ban teljesen megegyezik majd az akkori koncepcióéval.

  • Filléres befektetéssel környezetbarát a Lotusnál

    Nem feltétlen kell milliárdokat ölni hibrid hajtásláncok, vagy étvágytalan dízelmotorok fejlesztésébe, hogy egy autó kevesebb kárt okozzon a környezetének.

    Erre szolgáltat példát a Lotus legújabb tanulmányautója, a Londonban bemutatkozó Eco Elise Concept

    A Lotusnál azt gondolták, a környezet védelme a gyártásnál kezdõdik.

  • Novitec Rosso Ferrari - 888 lóerõvel

    Az olasz telivérekre szakosodott profi nemesítõ mûhely, a Novitec Rosso újabb nagyágyút hozott össze az idei Genfi seregszemlére. 888 lóerõ és több mint 340 km/órás végsebesség jellemzi az általuk felpiszkált Ferrari 599 GTO-t. 888 lóerõ nem piskóta - az 599 GTO 6 literes V12-es erõmûve a kétkompresszoros kényszerlélegeztetés hatására ennyit állít elõ a fõtengelyen.

    A feltöltés mellett a Novitec Rosso szakemberei a motor szívó- és kipufogóoldalát is átépítették, a benzint pedig nagyobb teljesítményû injektorok szállítják.

  • Chevrolet Orlando - Egy olcsóbb egyterû

    A szörnyeteg Tacuma helyére érkezõ Orlandóval próbál új vásárlókat szerezni a GM olcsó márkája.

    Az elõdmodellt jóformán csak spórolós taxisok vásárolták: a Daewoo örökség utolsó maradványa vállalhatatlanul nézett ki, és reménytelenül elavult technikára épült. Ehhez képest az Orlando kétségtelen elõrelépést jelent, hiszen egy átlagos külsejû családi jármûnek tûnik. A tervezõk nem ragaszkodtak a klasszikus buborék-formához, amely a legtöbb konkurens sajátja, inkább hobbiterepjáróra emlékeztet a széles, szögletes bakancsforma, pedig az Orlando semmivel nem jobb terepjáró, mint bármelyik személyautó.

  • Brabus iBusiness S-Class - komoly üzletembereknek

    Fõleg a komoly, gazdag üzletembereket célozza a Brabus iBusiness nevû kiegészítõ csomagja. A legújabb S-osztályos Mercedesekbe rendelhetõ kit – többek között – némi motortuningot és Apple elektronikai termékeket tartalmaz.

    Természetesen az autók külseje is változik: kicsit átdolgozták a kötényeket, lejjebb húzták az oldalszoknyákat, módosították a diffúzort, de nem hagyták ki a sport kipufogórendszert és a 21 colos könnyûfém kerekeket sem.

  • Elegángs az új Renault Thalia

    A Renault a Moszkvai Autószalonon mutatta be az Új Thaliát. A "Renault Kötelezettségvállalások 2009" terv keretében megszületett új modell vonalai eleganciát sugároznak.

    A státusznövelõ orr-részt hangsúlyozzák a formatervezett fényszórók és a különleges, krómbetétes hûtõrács.

    Az utastér finom kidolgozású és kényelmes. Országtól függõen három felszereltségi szint szerepel a kínálatban: Authentique, Expression és Privilège.

  • 2010-es frissítésen esett át a Volkswagen Caddy

    Modellfrissítésen esett át a Volkswagen Caddy, amely a külsõ mellett némileg az utastérben is megváltozott. A látható módosítások mellett a lemezek alatt is felfrissül a német újdonság, a koros dízel egységek helyét ugyanis korszerûbb és takarékosabb változatok veszik át, ami pedig a benzines vonalat illeti, szeptembertõl az 1.2 literes TSI-vel is rendelhetjük a Caddy-t. A Caddy volt talán az utolsó láncszem, amelynek formaterve még nem igazodott a Volkswagen aktuális márkaarculatába, most azonban orvosolták a problémát Wolfsburgban, és bemutatták az autó modellfrissített változatát.