rss
  • Lexus GS 350 F-Sport - sportosság és luxus

  • Lexus GS 350 F-Sport  - sportosság és luxusA 2011-es Lexus GS már alaphangon is sportosabb formát kapott, mint az elődmodell. A japánok viszont elkészítették saját sportcsomagjukat a felső-középkategóriás autóhoz. Az F-Sport modellek látványosabb lökhárítókat kapnak, de az utastérben is inkább a sportosság került előtérbe. A külsőségek mellett a futómű hangolása is feszesebb lett. Hivatalosan már a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Lexus GS új generációja.

    Az új felső-középkategóriás modell esetében a legnagyobb változást egyértelműen a formavilág jelenti, amely a hagyományosabb irányban ment el. A japánok reményei szerint a GS a sportosabb megjelenésnek köszönhetően nagyobb eséllyel veszi fel a kesztyűt a német konkurensek ellen.

    Szintén germán mintára nem maradhat el a gyári sportcsomag sem. Ami az Audinál az S-Line, a BMW-nél az M Packet, a Mercedes-Benznél pedig az AMG Packet, az a Lexusnál az F-Sport. A japánok először a GS 350-hez kínálják majd a sportcsomagot. Az F-Sport változatok újításai egyébként szembeötlőek. Sokkal agresszívabb lett az első lökhárító formája, a hátsó pedig diffúzort kapott, de egy visszafogott hátsó spoiler is felkerült a GS-re. A hátsókerekes modell 19 colos felnijére elől 235/40-es, hátul pedig 265/35-ös gumi kerül. Az F-Sport csomag két új színt kap a Riviera piros és a Liquid Platinum személyében.

    Az utastérben új alumínium betétek, szintén alumínium pedálok és új kormány található, a különleges, perforált bőrkárpit pedig akár Cabernet pirosban is kérhető. Felárért új, 16 irányban állítható vezetőülés is rendelhető. A külső és belső változások mellett a műszaki tartalmat sem hagyták érintetlenül. Feszesebbre hangolták az adaptív futóművet, nagyobb első féktárcsákat kapott, valamint opcióként megrendelhető az új fejlesztésű négykerék-kormányzás, amelynek köszönhetően 80 km/h alatt ellentétesen fordulnak a kerekek, 80 km/h fölött pedig azonos irányban.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Volkswagen Eos 2011 - egy felújított modell rengeteg extrával

    Beállt a sorba a Volkswagen Eos is. 2010-ben 12 új, vagy felújított modell mutatkozott be a Volkswagennél, amelyek már az új családjegyekkel születtek, az Eos a 13. Immár ez is jobban hasonlít a Hatos Golfra.

    Ehhez a kocsi orrán lecserélték a fényszórókat, a lökhárítót és a hûtõmaszkot, hátul is újak a lámpák és az ütközõ, utóbbiban diffúzort alakítottak ki. Az utastérben az multifunkciós képernyõ és a bõrhuzat az újdonság, utóbbi azért, mert képes visszaverni a napfényt és a hõt, csökkentve az átforrósodást.

  • Volkswagen Touran 2010-es frissités útán

    Újra modellfrissítésen esett át a Volkswagen Touran, a kompakt egyterû új hûtõrácsot, elsõ lökhárítót és az aktuális, hatos Golffal elindított márkaarculatba illõ fényszórókat kapott. Négy éve volt már egy komolyabb ráncfelvarrása, akkor is új lámpákat. turbós-kompresszoros 1,4-es motorokat és DSG-váltókat kapott az autó. Most már hátul LED-esek lettek az új Sharanról koppintott lámpák, valamint felcsavaroztak a mérnökök egy új légterelõt, amely a kompakt egyterû aerodinamikai együtthatóját 0,32-rõl 0,29-re javította.

  • Ford Explorer 2010 - újfajta kanyarodást segítõ rendszerrel

    Alvázas helyett önhordó karosszériát kapott a Ford népszerû amerikai terepjárója.

    Kisebb károsanyag-kibocsátását alacsonyabb tömeggel és korszerûbb, turbómotort is tartalmazó motorpalettával érték el.

    Világújdonságként felfúvódó biztonsági övekkel és egy újfajta, kanyarodást segítõ rendszerrel is felszerelték. A minden ízében modern megjelenésû új Explorer könnyen felismerhetõ lesz jellegzetes hûtõmaszkjáról, feketére festett.

  • Ferrari FF 2011 - családi a autó a Ferraritól

    A Ferrarinál alighanem úgy gondolták, már kimerítették a klasszikus luxuskupé-sémában rejlõ lehetõségeket, így a 612 Scaglietti utódját már új elvek alapján tervezték.

    Jól sikerült példány.

    Ami elõször szemet szúrhat, az a magasan végzõdõ tetõvonal: az FF (Ferrari Four) nevû modell egyfajta átmenetet képvisel a kombik és a kupék között, ami nyilvánvalóan jót tesz a helykínálatnak, bár elég merész húzás épp a legdrágább, és hagyományosan konzervatív vásárlókat megszólító modell esetében.

  • Autóipari szenzáció: limuzint dob piacra a Porsche

    Hamburg - Szakítva több évtizedes hagyományával, a sportautók és kupék gyártásával, a jövõ év elején limuzinnal kíván betörni az autópiacra a Porsche.

    A stuttgarti cég 60 éves fennállásának elsõ "normál" gépkocsija persze csöppet sem lesz szokványos. A Panamera elnevezésû négyajtós limuzin mind felszereltségét és méretét, mind pedig árát tekintve a felsõ kategóriába tartozik. Motorját és alvázát a népszerû Cayenne modelltõl "örökölte".

  • Szuperolcsó indiai miniautó

    A szuperolcsó indiai miniautó benzinmotorral sem különösebben iszákos, de állítólag már majdnem készen van egy még alacsonyabb fogyasztású dízelváltozat.

    Úgy tudjuk, ez a második motor is kéthengeres lesz, akárcsak a benzines, és elég korszerû, hogy akár Európában is forgalmazhassák. A 800 köbcentis, turbófeltöltéses, és közös nyomócsöves befecskendezésû apróságot állítólag több nagy nevû európai céggel együtt alakította ki a Tata.

  • LP650-4 Roadster az újabb egyedi Lamborghini

    Az olaszok nyilvánosságra hozták az elsõ képeket a Murcielago újabb limitált szériájáról, amely erõsebb motorral, kétféle fényezéssel és a Reventonra hajazó lökhárítóval mutatkozik be, és mindössze ötven darab készül majd belõle.

    Bár a Murcielago LP670-SV bemutatásakor azt írtuk, hogy hamarosan vége szakad a Lamborghini nagyobbik modelljének pályafutása, a taljánok ránk cáfoltak, és még egy limitált sorozatot dobnak piacra a modellbõl.

  • Edo Competition legújabb csodája a 4,3 literes Ferrari California!

    A német Edo Competition tuningcég legutoljára a Ferrari Californiát vette kezelésbe, az eredmény pedig magáért beszél.

    Az autóhoz megannyi kiegészítõ mellett motortuningot is kínál a cég, amellyel az olasz modell eddig is tiszteletreméltó teljesítménye 500 lóerõre duzzad.

    Egy Ferrari California Spider gyári állapotban is óriási feltûnést kelt az utcákon, nem ha még egy tuningcég is kezelésbe veszi.

  • Hivatalosan is bemutatták a Megane RS-t!

    Hivatalosan is bemutatták Genfben a Renault legújabb sportmodelljét, a Megane RS-t.

    Az eddigi legerõsebb Megane egy kétliteres, négyhengeres turbós erõforrást kap, melynek 250 lóereje 20-szal múlja felül az eddigi R26.R modellét.

    Genfben járhatott csodájára a nagyközönség a Renault új sportmodelljének, a Megane RS-nek. A gyár korábban adott már ki hivatalos képet az "újoncról", és leplezetlen kémfotókon is láthattuk az RS-t, de az eredmény mégis minden várakozást felülmúl.

  • Sportback duplakuplungos váltót szerel kisebb modelljeibe a BMW

    Immár az Audi legkisebb sportmodelljei, az S3 és az S3 Sportback is elérhetõ duplakuplungos váltóval.

    Az új változatok jobban gyorsulnak, mint hagyományos társaik, ugyanakkor kisebb az átlagfogyasztásuk.

    Tovább bõvíti az A3-as sorozat sportváltozatának kínálatát az Audi. Már az S3-as is elérhetõ duplakuplungos automata váltóval. Mind a háromajtós, mind az ötajtós Sportback felszerelhetõ az innovatív szerkezettel.

  • Fenice Milano Dolce Vita Fiat 500C Abarth - 138 milliót ér a kisautó

    Valószínûleg ez az autó a valaha volt legdrágább Fiat 500-as, és nem is várható, hogy lesz másik. Az aranyozott tojást egyedi megrendelésre készítette a Fenice Milano.

    A megrendelõ egy gazdag kínai üzletember, aki egy különleges, nyitott Fiat 500-as révén mutatná meg, milyen jól megy a bolt. Kerek félmillió eurót, átszámítva valamivel több, mint 138 millió forintot szánt az autó átalakítására, amelyért amúgy alig ötmilliót kérnének – ennyit is csak azért, mert az Abarth kivitelen alapul az olasz tuningcég egyedi kreációja.

  • A Fiat felfrissítette a Grande Punto-t!

    A Fiat négy év után felfrissíti kompakt modelljét, amely átdolgozott motorokat, bõvebb felszereltséget, jelentõsen módosuló belteret és start-stop automatikát kap.

    A kocsi a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be élõben.

    A felfrissülõ Grande Puntót már korábban sikerült lencsevégre kapnia mobiltelefonnal egy szemfüles gyári dolgozónak, most azonban hivatalos képeket és adatokat is közölt a márka.

  • Mutatós elektromos limuzin Kínából

    Elõállt elsõ, prémium jellegû elektromos autójával a Daimler kínai partnere, a BAIC. Hatalmas gyárkomplexumot is épít a márka, meghatározó akar lenni elsõ lépésben a helyi, aztán az egész ázsiai piacon.

    Kína is megy az autóipari trendekkel, az ázsiai országban egyre inkább elõtérbe kerülnek az elektromos és hibrid modellek. Két helyi gyártónak, a BYD-nek és a Cherynek már több villanyautója van, ám hamarosan meghatározó piaci szereplõ lesz a Beijing Automotive Industry Holding Corp. (BAIC) is.

  • Új szedánon dolgozik a KIA!

    Két új szedánon dolgozik a Kia. Az KND-5 végleges változatát a luxuskategóriába szánja a távol-keleti gyár, míg az Amanti az olcsóbb limuzinok közt foglal majd helyet. Mindkét autó motorterében 3,5 literes V6-os benzines egység duruzsol majd.

    Jól látható a távol-keleti autógyártók menetelése a nagyautó szegmensben, hiszen elérhetõ áron készítenek méteres szedánokat. A Kia tervezõmérnökei is tisztában vannak azzal, hogy egyre fontosabb a károsanyag kibocsátást csökkentése, ezért takarékosabb motorokat terveznek új autóikba, illetve a súlycsökkentésre is egyre nagyobb szerepet tölt be.

  • Már elérhetõ a Prius konnektorról tölthetõ változata

    Mielõtt a Toyota bemutatta volna a Prius konnektorról tölthetõ változatát, vagy a Chevrolet elkezdte volna a Volt forgalmazását, egy szemfüles kaliforniai vállalkozás bemutatta saját átalakító készletét az autóhoz.

    Aki nem tud várni addig, amíg a jó elõre beharangozott Chevrolet Volt a kereskedésekbe kerül, már most megvásárolhatja saját konnektorról tölthetõ hibrid autóját, ráadásul a bevált Toyota Prius alapjain.