rss
  • Lexus GS 350 F-Sport - sportosság és luxus

  • Lexus GS 350 F-Sport  - sportosság és luxusA 2011-es Lexus GS már alaphangon is sportosabb formát kapott, mint az elődmodell. A japánok viszont elkészítették saját sportcsomagjukat a felső-középkategóriás autóhoz. Az F-Sport modellek látványosabb lökhárítókat kapnak, de az utastérben is inkább a sportosság került előtérbe. A külsőségek mellett a futómű hangolása is feszesebb lett. Hivatalosan már a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Lexus GS új generációja.

    Az új felső-középkategóriás modell esetében a legnagyobb változást egyértelműen a formavilág jelenti, amely a hagyományosabb irányban ment el. A japánok reményei szerint a GS a sportosabb megjelenésnek köszönhetően nagyobb eséllyel veszi fel a kesztyűt a német konkurensek ellen.

    Szintén germán mintára nem maradhat el a gyári sportcsomag sem. Ami az Audinál az S-Line, a BMW-nél az M Packet, a Mercedes-Benznél pedig az AMG Packet, az a Lexusnál az F-Sport. A japánok először a GS 350-hez kínálják majd a sportcsomagot. Az F-Sport változatok újításai egyébként szembeötlőek. Sokkal agresszívabb lett az első lökhárító formája, a hátsó pedig diffúzort kapott, de egy visszafogott hátsó spoiler is felkerült a GS-re. A hátsókerekes modell 19 colos felnijére elől 235/40-es, hátul pedig 265/35-ös gumi kerül. Az F-Sport csomag két új színt kap a Riviera piros és a Liquid Platinum személyében.

    Az utastérben új alumínium betétek, szintén alumínium pedálok és új kormány található, a különleges, perforált bőrkárpit pedig akár Cabernet pirosban is kérhető. Felárért új, 16 irányban állítható vezetőülés is rendelhető. A külső és belső változások mellett a műszaki tartalmat sem hagyták érintetlenül. Feszesebbre hangolták az adaptív futóművet, nagyobb első féktárcsákat kapott, valamint opcióként megrendelhető az új fejlesztésű négykerék-kormányzás, amelynek köszönhetően 80 km/h alatt ellentétesen fordulnak a kerekek, 80 km/h fölött pedig azonos irányban.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • V12-es motor és 600 lóerõ jellemzi a nyolcas BMW-t

    Az új hetes sokkal konzervatívabb lett, mint azt a tavalyi Concept CS láttán sokan sejtették, de a BMW az óriási négyajtós kupé ötletét sem adta fel. A CS szériaváltozatának fejlesztésérõl a BMW M divíziójának vezetõje, Ludwig Willsch tett említést.

    Az igazgató szerint jelenleg ez a sportrészleg elsõ számú feladata.

  • V10-es motort kapott az Audi R10 TDI!

    Az Audi bemutatta a hosszú távú versenyekre épített idei versenygépét, az R15 TDI-t.

    Az autó V12-es helyett egy V10-es motort kapott, amely több mint 600 lóerõs és 1050 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, ám így sem lesz könnyû legyõzni Le Mansban a rivális Peugeot-t.

    Amikor az Audi 2006-ban bejelentette, hogy dízel versenygépet készítenek a Le Mans-i 24 órás versenyre, a riválisok egy vállrándítással elintézték az ügyet, mondván, ez csak marketing.

  • BMW M3 CRT - 1580 kilós önsúllyal

    Különleges változat készült a BMW M3 szedánból. Az M3 CRT a szénszálas mûanyag technológiának köszönhetõen könnyebb társainál, miközben motorja erõsebb.

    Neve a Carbon Racing Technology rövidítésébõl ered, ami modell fõ technikai újítását hordozza.

    A BMW-nél jelenleg komoly erõkkel folyik a szénszálas mûanyagok technológiájának fejlesztése, hiszen az új elektromos típusok komplett karosszériáját ebbõl kívánják majd kialakítani.

  • Szabadidõs autót mutatott be a Mahindra

    Finoman szólva is megkérdõjelezhetõ formatervû szabadidõs autót mutatott be a Mahindra.

    A terepjáróiról ismert indiai autómárka végül nem a Renault közremûködésével készítette el a XYLO modellt, amit elsõsorban ottani igényeknek megfelelõen terveztek.

    A kínai és indiai autókat sosem formatervükért szerették, bár az európai szemmel különös típusok teljes egészében kielégítették a helyi vásárlók igényeit.

  • Audi A3 Cabriolet

    Szlovákiát egyelõre nem értük utol az autógyártás területén, de az Audi újabb modellel gondoskodott arról, hogy csökkenjen a hátrányunk. A képzeletbeli versenypályán egy kabrió állt rajtvonalhoz. November utolsó napján újabb Audi modell gyártása kezdõdött hazánkban. Hogy a gyõri székhelyû Audi megabázis rangot adjon a világpremiernek, az elsõ A3 Cabriolet Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke jelenlétében gurult le a gyártósorról.

  • 45 milliós magyar hibrid?!

    Trabantból való a kormánymûve, ezt leszámítva azonban akár a jövõ egyik modern autója lehet a mûegyetem tanárai által két és fél éve készülõ Hidrocar. Az egyelõre karosszéria nélküli elektromotoros szuperkocsi jelentõsége, hogy bioetanollal és hidrogénnel is üzemel, megoldották tehát a hidrogén tárolását, amely a legnagyobb autógyáraknak is csak nagyon drágán sikerült.

    Annyira megy a hibrid, hogy egy kövér gázadás után a NASA volt ûrhajósa azelõtt elszáguldott vele, hogy a fõkonstruktõr elmagyarázta volna neki a kezelését.

  • Honda Jazz Hybrid - Egy igazán takarékos járgány

    A Jazz korábbi erényeihez hozzácsaptak még egyet: az új változat elképesztõen takarékosnak ígérkezik. A japánok hibrid hajtáslánca itt végre megcsillanthatja meg valódi erényeit.

    Eddig valahogy nem jött össze a Hondánál egy igazán jó hibrid. A két Insight autónak borzasztó, a Civic szedánba pedig egyszerûen kevés az 1,3 literes motor. A CRZ-rõl ugyan jó kritikákat hallani, de az gyakorlatilag kétszemélyes. Most azonban megtalálhatja a helyét az IMA hajtáslánc a jelenleg kapható legcélszerûbb Hondában, a Jazzben.

  • A BMW bemutatta a Mini Cabrio második generációját

    A BMW végre bemutatta a Mini Cabrio várva várt második generációját. Az autó látványra nagy meglepetéseket nem tartogat, de mégis teljes egészében megújult és a lemezek alatt is komoly változások történtek.

    A Mini Cabrio második generációjának érkezését már nagyon várták az autó rajongói, hiszen a jelenlegi modell alapját még mindig az elõzõ Mini adja annak ellenére, hogy a keménytetõs változat már közel két éve megújult.

  • BMW Alpina D5 - 350 lovas dízel motorral

    A német autógyártó folytatva a D3-mal megkezdett szokásait: ismét dízelmotort helyezett teljesítményorientált, ám kényelmes modelljébe.

    Ehhez az alapot az 5-ös BMW nyújtotta, a végeredmény pedig 350 lóerõ és szívmelengetõ fogyasztás lett.

    A soros hathengeres, kétlépcsõs feltöltésû öngyulladós valós képességei akkor tûnnek igazán ki, ha a gyári csúcsdízelhez, az 535d-hez hasonlítjuk. A 313 lóerõ helyett itt rögtön 350 áll rendelkezésre 4000 és 4200 fordulat/perc között.

  • Mazda BT 50 - lekerekített idomokkal

    Az új BT-50 búcsút int a bevált hasábformának: a Mitsubishi L200-ashoz hasonló, személyautósan változatos formatervet kapott.

    Az autógyáraknál évtizedekig a pick-upok közelébe sem engedték a formatervezõket, így az egyszerû munkagépnek szánt platós modelleket jóformán csak a jelvényük alapján lehetett megkülönböztetni. Idõközben azonban változott a pick-upok státusa: egyre többen használják akár elsõ autóként, fõként Ázsia egyes részein, Európában és Ausztráliában, egyre többet számít a formaterv.

  • Láthatáron a bébi Range Rover!

    Jövõre érkezik a Land Rover legújabb modellje, amely bébi Range Roverként kerül majd piacra.

    Az autó a tavaly bemutatott LRX tanulmányautón alapszik majd, fejlesztéséhez pedig a brit kormány is hozzájárul egy kisebb összeggel.

    Az indiai Tata áldását adta a Land Rover legújabb modelljére, amely Range Rover márkanév alatt kerül majd piacra. A tavalyi Detroiti Autószalonon bemutatott LRX koncepció szériagyártású változatának fejlesztéséhez a brit kormány is hozzájárul 27 millió fonttal.

  • Egy 507 lóerõs BMW M6-os 2009-ben a legfürgébb gyorshajtó

    Közzétette a 2009-es "legeket" a rendõrség. Itt sorakozik a legtöbb haláleset, a legnagyobb bírság és a legdurvább gyorshajtó.

    Túl vagyunk 2009-en, amely közlekedésrendészetei szempontból jól sikerült, hiszen a remek 2008-as idényt is megfejelve tovább csökkent a közúti közlekedési balesetben elhunytak száma. Utoljára a 60-as években szedett csupán ennyi áldozatot a közlekedés, persze a tökéletestõl még messze vagyunk.

  • Porsche 911 Speedster - limitált széria

    A Porsche a legendás 356 Speedster emlékére egy nem mindennapi szériát dob piacra a 911-es kabrió változatából. A 911 Speedster meredekebb és kisebb szélvédõt, fekete karosszéria-elemeket, erõsebb motort és egyedi fekete bõr belsõt kapott.

    A Porsche történetét ismerõknek sokat mond a Speedster név: 1953-ban ezzel a megjelöléssel mutatkozott be a 356 speciális változata, amelyet leginkább két fekete sportülésérõl, mûanyag oldalsó ablakairól és alacsonyabb, elegáns szélvédõjérõl lehetett megismerni.

  • Opel Corsa OPC - 192 lóerõs motorral

    2010 szeptemberétõl már csak az Euro 5-ös emissziós normáknak megfelelõ autókat lehet újként eladni az Európai Unióban.

    Ennek megfelelõen az Opel is átdolgozta a Corsa legerõsebb variánsát az OPC-t. A mérnökök jó munkát végeztek, hiszen az 1,6-os turbómotor teljesítménye nem változott mégis sikerült az új szabályokhoz igazítani, ezzel a fogyasztása is csökkent. A 2007-es bemutatása óta 13000 eladott példánnyal büszkélkedõ Corsa OPC teljesítménye továbbra is 192 lóerõ, míg egyenletes nyomatékcsúcsa 230 Nm.

  • Protoscar Lampo 2: 408 lóerõ tisztán

    A Protoscar elõször tavaly jelentkezett tisztán elektromos roadster-prototípusával. A négymotoros sportkocsit összesen 268 lóerõ és 440 Nm mozgatta, ami egyáltalán nem rossz, de az idei Genfi Autószalonra egy továbbfejlesztett változatot készítettek. A villanymotorok teljesítményét sikerült tovább növelni, így együtt 408 lóerõsek, és 640 Nm-t tudnak leadni, viszont az autó hatótávolsága nem változott: elvben továbbra is 200 kilométer megtételére alkalmas a Li-ion akkumulátorok egy feltöltésével.