rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Lexus GS 350 F-Sport - sportosság és luxus

  • Lexus GS 350 F-Sport  - sportosság és luxusA 2011-es Lexus GS már alaphangon is sportosabb formát kapott, mint az elődmodell. A japánok viszont elkészítették saját sportcsomagjukat a felső-középkategóriás autóhoz. Az F-Sport modellek látványosabb lökhárítókat kapnak, de az utastérben is inkább a sportosság került előtérbe. A külsőségek mellett a futómű hangolása is feszesebb lett. Hivatalosan már a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Lexus GS új generációja.

    Az új felső-középkategóriás modell esetében a legnagyobb változást egyértelműen a formavilág jelenti, amely a hagyományosabb irányban ment el. A japánok reményei szerint a GS a sportosabb megjelenésnek köszönhetően nagyobb eséllyel veszi fel a kesztyűt a német konkurensek ellen.

    Szintén germán mintára nem maradhat el a gyári sportcsomag sem. Ami az Audinál az S-Line, a BMW-nél az M Packet, a Mercedes-Benznél pedig az AMG Packet, az a Lexusnál az F-Sport. A japánok először a GS 350-hez kínálják majd a sportcsomagot. Az F-Sport változatok újításai egyébként szembeötlőek. Sokkal agresszívabb lett az első lökhárító formája, a hátsó pedig diffúzort kapott, de egy visszafogott hátsó spoiler is felkerült a GS-re. A hátsókerekes modell 19 colos felnijére elől 235/40-es, hátul pedig 265/35-ös gumi kerül. Az F-Sport csomag két új színt kap a Riviera piros és a Liquid Platinum személyében.

    Az utastérben új alumínium betétek, szintén alumínium pedálok és új kormány található, a különleges, perforált bőrkárpit pedig akár Cabernet pirosban is kérhető. Felárért új, 16 irányban állítható vezetőülés is rendelhető. A külső és belső változások mellett a műszaki tartalmat sem hagyták érintetlenül. Feszesebbre hangolták az adaptív futóművet, nagyobb első féktárcsákat kapott, valamint opcióként megrendelhető az új fejlesztésű négykerék-kormányzás, amelynek köszönhetően 80 km/h alatt ellentétesen fordulnak a kerekek, 80 km/h fölött pedig azonos irányban.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Peugeot SR1: Ugrani készül a 200 éves oroszlán

    Új logóval és modellekkel köszönti a 200 éves márkanevet a Peugeot, elkészült az SR1 tanulmányautó, tavasszal érkezik az RCZ, s jól haladnak a dízel hibriddel is.

    2906 új gépjármûvet adott el tavaly Magyarországon a Peugeot, ezzel 4,1 százalékos a piaci részesedése, a márkák sorában pedig a kilencedik – hangzott el a héten egy budapesti sajtótájékoztatón. A magyar piac átlagos 60 százalékos csökkenésnél valamivel rosszabb eredményt felmutató márka erre az évre már 15 százalékos forgalomemelkedéssel számol.

  • BMW G-Power M3 GT2 S - 600 lovas BMW

    A G-Power bõ 600 lóerõt hozott ki a legerõsebb 3-as BMW motorjából, és kétféle körítéssel tálalja a brutálisan erõs V8-ast.

    A visszafogottabb változat a Tornado CS nevet kapta – ez emlékeztet jobban az utcai M3-asokra. Kapott egy állítható Clubsport futómûvet, nagyméretû felniket és néhány karbonszálas kiegészítõt a karosszériaelemek alsó peremére. A G-Power elsõsorban arra szánja, hogy a 911 GT3 RS BMW-megfelelõje legyen, azaz egy olyan utcai sportkocsi, amely versenypályák nyílt napjain sem érzi idegenül magát.

  • Citroen DS3

    A franciák sokadszor próbálják bevenni a prémium-kategóriát, de most máshonnan közelítik a problémát, mint korábban.

    Nagy meglepetésrõl persze nincsen szó, a végleges autó nagy vonalakban megegyezik a DS Inside tanulmánnyal. Csak néhány jelentéktelen részleten változtattak – például elmaradtak a ködlámpák krómkeretei –, bár az is elképzelhetõ, hogy valamelyik felszereltségi szinthez ezt is kínálják. A DS3-as legnagyobb attrakciója ugyanis a testre szabhatóság: összesen hétféle felszereltségi változatban kerül gyártásba.

  • Kia Picanto - a legkisebb kategóriás 2011-es autója

    A legkisebb kategóriába is megérkezett 2011-ben az elsõ igazán ígéretes koreai versenyzõ, a második generációs Kia Picanto. Egyelõre csak a gyári fotókat tették közzé, de már ezek alapján is megkockáztatnánk, hogy van mitõl tartania a konkurenciának. Eddig a legnépszerûbb kategóriákra koncentrált a Hyundai-Kia, a legkisebb városi autók közt a kissé már koros Picanto, illetve a korrekt, de unalmas i10 alkotta a kínálatot.

    Ezekkel nemigen tudtak labdába rúgni Európában, de az új Picanto révén könnyen változhat a helyzet.

  • Chrysler 200 2010 - akár összkerék hajtással is

    Az évtized tévedését próbálja kijavítani az amerikai cég új típusa. A legutóbbi Sebring eladásai finoman szólva siralmasak voltak, de a Chrysler abban reménykedik, hogy egy alapos átdolgozással kihúzza, amíg megérkezik a Fiat-alapú utód. hogy sejteni lehetett, a Chryslernél nem volt pénz a 200C tanulmány elkészítésére, de a kísérleti jármû stíluselemeit azért felhasználták a Sebring átalakításánál. Meghagyták a sikertelen típus mûszaki alapjait – ami egyértelmûen látszik az új 200-as arányain és változatlan tetõvonalán –, de a karosszériát szépen lesimították, a karosszériaelemek nagy részét pedig kicserélték, a belsõ teret átdolgozták, valamint lecserélték az egyik motort is.

  • Egyedi Fiat 500-as Kínának

    Kínai motívumokkal tarkított 500-asokkal alkot kulturális hidat Olaszország és Kína között a Fiat.

    Mutatós darab.

    2011 Július 12-én, azaz pontosan egy évvel azután, hogy az Egyesült Államokba megérkezett az elsõ ötszáz darabos Fiat 500-as kontingens, Lorenzo Sistino, a Fiat nemzetközi mûveleteinek alelnöke bemutatta az öt fiatal kínai tervezõ által megálmodott mintákkal díszített, kizárólag a kínai piacra szánt, ezúttal csak száz darabos Fiat 500 First Edition sorozatot.

  • A Peugeot nyilvánosságra hozta az új 5008 elsõ fotóit és technikai adatait!

    A Peugeot nyilvánosságra hozta új egyterûja, az 5008 elsõ fotóit és technikai adatait.

    A 3008-ra épülõ, ám annál tágasabb modell hét személyt is képes szállítani, motorterében pedig kétféle benzines, vagy háromféle dízelmotort találhatunk.

    A Peugeot az õszi Frankfurti Autószalonon mutatja be a nagyközönségnek új, közepes méretû egyterûjét, ám máris nyilvánosságra hozták az elsõ fotókat és technikai információkat az autóról.

  • Audi TT 2010

    Új elsõ lökhárító és hûtõrács került a TT modellekre, a fényszórók alsó részében pedig 12 fehér LED jelent meg, amelyek a nappali fényt biztosítják. Módosítottak a hátsó lámpaburákon, nagyobbak lettek a kipufogóvégek és a diffúzorbetét, a változtatások két centiméterrel dobták meg a teljes hosszúságot.

    Másféle arcot kaptak az erõsebb TTS modellek, eltérõ a hûtõrács és a légbeömlõk is krómozottak lettek, a TT RS nem változott.

  • Itthon a Suzuki volt a nyerõ 2009-ben

    A Suzukinak a magyar autópiac 2009-ben tapasztalt mélyrepülése ellenére is sikerült megõriznie piacelsõségét a személygépjármûvek értékesítésében, 8112 forgalomba helyezett gépjármûvel.

    Nem csupán a 2009-es évet nyerte meg belföldön a Suzuki – miközben eladásai természetesen ugyancsak visszaestek –, de 13 egymást követõ évben sikerült megtartania vezetõ helyét. A személygépkocsi-értékesítésben elért 13,48 százalékos piacrésszel a tavalyi évben a Suzuki ismét megelõzte versenytársait.

  • Elegángs az új Renault Thalia

    A Renault a Moszkvai Autószalonon mutatta be az Új Thaliát. A "Renault Kötelezettségvállalások 2009" terv keretében megszületett új modell vonalai eleganciát sugároznak.

    A státusznövelõ orr-részt hangsúlyozzák a formatervezett fényszórók és a különleges, krómbetétes hûtõrács.

    Az utastér finom kidolgozású és kényelmes. Országtól függõen három felszereltségi szint szerepel a kínálatban: Authentique, Expression és Privilège.

  • Százéves tuja a szegedi villamosközlekedés centenáriumára

    Szeged - Korhûen felújítottak egy százesztendõs villamost abból az alkalomból, hogy az országban ötödikként, pontosan száz éve, 1908. október 1-jén indult el a villamosközlekedés Szegeden.

    A tíztonnás súlyú és harmincnyolc férõhelyes, két esztendõ alatt felújított jármûvet szerdán mutatták be a csongrádi megyeszékhelyen.

    Az utazóközönség a következõ napokban nosztalgiajáratként találkozhat a kocsival - mondta el Dózsa Gábor, a Szegedi Közlekedési Társaság igazgatója.

  • Zenvo ST-1 - 1250 lóerõvel

    Zenvo és a Red Sea Distribution, a márka észak-amerikai importõre limitált modellt mutatott be, kifejezetten az amerikai piacra készítve. A dán gyártó ST1 néven futó szuper-sportkocsija eddig sem volt egy sûrû darab (összesen 15 gyártását tervezték), de az új változatból mindössze három készül. Sõt, mindegyik más színû: egy piros, egy kék és egy fehér.

    A Zenvo ST1 50S néven futó modell emellett magnézium keréktárcsákat, névre szóló üléseket kap, de jár hozzá egy svájci karóra is, amely eddig extra volt és önmagában 9 millió forintba kerül.

  • Volkswagen Bulli Concept - ötletnek nem rossz

    A németek ezúttal a 2011-es Genfi Autószalonon mutatnak be olyan tanulmányt, amely a legendás Samba buszra emlékeztet. Az elõzõbõl, amelyet 2001 januárjában mutattak be a közönségnek, némi ígérgetés után végül nem lett semmi, ez az újabb változat azonban még megvalósulhat. A Bulli concept – a név a VW elsõ furgonjának német becenevébõl származik – nem sokban hasonlít a célszerû és stílusos, de lassú elõdre. A hossza csupán 3,99 méter, azaz lényegében nem nagyobb egy városi kiskocsinál. Ugyanakkor a tengelytávja 2,62 méter, a szélessége 1,75 méter, a magassága pedig 1,7 méter, ami meglehetõsen tágas belsõ teret sejttet.

  • Tanulmányként is megjelenik a BMW X5

    Tanulmányként is megjelenik a BMW X5A BMW X5-ös harmadik generációja nem csak újdonságként, de tanulmányként is tiszteletét teszi a Frankfurti Autószalonon, ahol konnektorról tölthető hibridként is megjelenik a szabadidő-autó. A karosszéria legnagyobb újdonsága a néhány helyen tetten érhető kék betét, amivel az i almárkára utalnak, ezen kívül még a bal első sárvédőben vágtak egy nyílást az elektromos csatlakozásnak. A 21 colos könnyűfém felnik is egyediek, és a tetősínek is speciális darabok. Elektromotorral akár 120 km/ órás tempóra is képes felgyorsulni.

  • Két különleges luxusterepjáróval rukkol elõ a Land Rover

    A britek két különleges luxusterepjáróval lepik meg rajongóikat: az egyik a Range Rover alapjaira épült és a Bourneville fantázianevet kapta, míg a másik egy Range Rover Sport, melyet egyszerûen Black & White névre kereszteltek megálmodóik.

    A Bourneville mindössze 100 példányban lát majd napvilágot, legnagyobb különlegessége pedig az egyedi csokoládébarna fényezés. A szerencsés és gazdag vásárlók kétféle belsõ színkombinációban is választhatják a típust.