rss
  • Lexus GS 350 F-Sport - sportosság és luxus

  • Lexus GS 350 F-Sport  - sportosság és luxusA 2011-es Lexus GS már alaphangon is sportosabb formát kapott, mint az elődmodell. A japánok viszont elkészítették saját sportcsomagjukat a felső-középkategóriás autóhoz. Az F-Sport modellek látványosabb lökhárítókat kapnak, de az utastérben is inkább a sportosság került előtérbe. A külsőségek mellett a futómű hangolása is feszesebb lett. Hivatalosan már a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Lexus GS új generációja.

    Az új felső-középkategóriás modell esetében a legnagyobb változást egyértelműen a formavilág jelenti, amely a hagyományosabb irányban ment el. A japánok reményei szerint a GS a sportosabb megjelenésnek köszönhetően nagyobb eséllyel veszi fel a kesztyűt a német konkurensek ellen.

    Szintén germán mintára nem maradhat el a gyári sportcsomag sem. Ami az Audinál az S-Line, a BMW-nél az M Packet, a Mercedes-Benznél pedig az AMG Packet, az a Lexusnál az F-Sport. A japánok először a GS 350-hez kínálják majd a sportcsomagot. Az F-Sport változatok újításai egyébként szembeötlőek. Sokkal agresszívabb lett az első lökhárító formája, a hátsó pedig diffúzort kapott, de egy visszafogott hátsó spoiler is felkerült a GS-re. A hátsókerekes modell 19 colos felnijére elől 235/40-es, hátul pedig 265/35-ös gumi kerül. Az F-Sport csomag két új színt kap a Riviera piros és a Liquid Platinum személyében.

    Az utastérben új alumínium betétek, szintén alumínium pedálok és új kormány található, a különleges, perforált bőrkárpit pedig akár Cabernet pirosban is kérhető. Felárért új, 16 irányban állítható vezetőülés is rendelhető. A külső és belső változások mellett a műszaki tartalmat sem hagyták érintetlenül. Feszesebbre hangolták az adaptív futóművet, nagyobb első féktárcsákat kapott, valamint opcióként megrendelhető az új fejlesztésű négykerék-kormányzás, amelynek köszönhetően 80 km/h alatt ellentétesen fordulnak a kerekek, 80 km/h fölött pedig azonos irányban.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Epic EV Torq - háromkerekû elektromos autó 200 lóerõvel

    Szokatlan kialakítású elektromos autót épített az Epic Electric Vehicles: a Torqnak mindössze három kereke van. Nem mindennapi autóval lép piacra az Epic Electric Vehicles: a Torq kicsit olyan, mintha egy KTM X-Bow lenne, de az osztrák modellel ellentétben elektromos hajtáslánccal és csak három kerékkel készül.

    Nem sokat tudni a Torqról, de méretei legalább rendelkezésre állnak: 411 centiméter hosszú, 221 centiméter széles és 122 centiméter magas, tengelytávja (ha lehet ilyesmit értelmezni egy darab hátsó keréknél) 282 centiméter.

  • Hazánkban is elérhetõ a hatodik generációs Volkswagen Golf Plus!

    Hozzánk is megérkezett az új Golf Plus, amely a tavaly bemutatott hatodik generációs Golf formajegyeit örökölte.

    A külsõ mellett a motorkínálat is megváltozott, ugyanis a PD TDI dízeleket a közös nyomócsöves CR TDI erõforrások váltották, amelyek akár 0,8 literrel takarékosabbak elõdeinél.

    Immár hazánkban is rendelhetõ a megújult Volkswagen Golf Plus, amely hivatalosan a tavalyi Bolognai Autószalonon mutatkozott be.

  • Már rendelhetõ az új Astra

    4 340 000 forint az alapára az új Opel Astrának. Nyugat-Európában ugranak rá, nemsokára kiderül nálunk mi a helyzet.

    Európa szerte már 35 000 új Opel Astrára érkezett megrendelés, mától a magyar vásárlók is növelhetik ezt a számot. Az elsõ autók mostantól érkeznek a márkakereskedésekbe, a hivatalos kereskedelmi rajtot egy nyitott hétvégével az Opel január közepére tervezi. Van mit várni, hiszen az új Opel Astra már elnyerte az Arany Kormánykerék díjat és esélyes az európai Év Autója választáson (legutóbb az Insignia lett az Év Autója).

  • VW XL1 - 9dl gázolaj 100 kilóméterre!

    A 2011-es Katari Autókiállításon bemutatkozó szupertakarékos VW nem az elsõ fecske a németek háza táján, hanem az 1-litre concept és az L1 tanulmányok büszke utódja, amely minden eddigi VW-nél kevesebbet fogyaszt az ígéretek szerint. Anno 2002-ben mutatták be a kétüléses fogyasztásbajnok autó elsõ generációját a 1-litre concept személyében, az L1 tanulmányt pedig a 2009-es Frakfurti Autószalonon csodálhatta meg elsõ ízben a közönség. A wolfsburgiak tovább csiszolták az autót, így született meg az XL1, amely az SEV, azaz super efficient vehicle (szupertakarékos jármû) kategóriában száll ringbe.

  • A Hamann elkészítette minden idõk legvadabb kinézetû Fiat 500-asát!

    A német Hamann elkészítette minden idõk legvadabb kinézetû és minden bizonnyal legerõsebb 500-asát. Az 1,4 literes turbómotort 265 lóerõsre húzták, kívülrõl pedig négy kipufogó és agresszív spoilerszett árulkodik a teljesítményrõl.

    A Fiat 500-as kiugró sikerérõl mi sem árulkodik jobban, mint hogy a tuningcégek sorra dobják piacra saját átirataikat. Frankfurtban a Ferrari mellett a Hamann is leleplezte saját 500-asát. Bár a maranellóiak által készített 695 Tributo sem nevezhetõ visszafogottnak vagy éppen gyengének, a németek jóval tovább mentek.

  • LP650-4 Roadster az újabb egyedi Lamborghini

    Az olaszok nyilvánosságra hozták az elsõ képeket a Murcielago újabb limitált szériájáról, amely erõsebb motorral, kétféle fényezéssel és a Reventonra hajazó lökhárítóval mutatkozik be, és mindössze ötven darab készül majd belõle.

    Bár a Murcielago LP670-SV bemutatásakor azt írtuk, hogy hamarosan vége szakad a Lamborghini nagyobbik modelljének pályafutása, a taljánok ránk cáfoltak, és még egy limitált sorozatot dobnak piacra a modellbõl.

  • Két különleges luxusterepjáróval rukkol elõ a Land Rover

    A britek két különleges luxusterepjáróval lepik meg rajongóikat: az egyik a Range Rover alapjaira épült és a Bourneville fantázianevet kapta, míg a másik egy Range Rover Sport, melyet egyszerûen Black & White névre kereszteltek megálmodóik.

    A Bourneville mindössze 100 példányban lát majd napvilágot, legnagyobb különlegessége pedig az egyedi csokoládébarna fényezés. A szerencsés és gazdag vásárlók kétféle belsõ színkombinációban is választhatják a típust.

  • Brabus SL 65 AMG Black Series

    130 lóerõvel fejelte meg a legerõsebb utcai Mercedes teljesítményét a Brabus. Az átalakított SL 65 AMG Black Series könnyedén gyorsabb lehetne, mint korábban, de nem. Így aztán értelme sincs.

    Az autó a Mercedes legerõsebb utcai sportmodellje, a 670 lóerõs SL 65 AMG Black Series átalakításával született. Az úgynevezett T65 RS motortuning során új csúcsminõségû turbókkal és kipufogórendszerrel látják el 6,0 literes motort. Négy új intercooler segít hûteni a motorba érkezõ levegõt, ezek miatt került a motorháztetõre az érdekes karbon borítás.

  • FVT eVaro - csúcssebességû hibrid

    Az elektromos autók legégetõbb problémája az energia tárolása. Hiszen a kötött pályás módszer már õsidõk óta jól mûködik, a troli, metró, villamos, nagyon jól elvannak elektromos hajtással. Az autóban viszont tárolni kell az energiát, és itt jönnek képbe a még nehéz, nehezen tölthetõ, kis kapacitású akkumulátorok. Hiába a komoly fejlesztés, eddig még nem sikerült áttörést elérni, egyszerûen nem lehet elég kraftot a lítiumion telepekbe gyömöszölni. Ezért marad még egy darabig a hibrid megoldás, de azon belül lehet nagyot alkotni. Az FVT kutató, fejlesztõ csapata pont ezzel próbálkozik a tengerentúlon.

  • Citroën DS3 -matt szürke, limitált széria

    A DS modellcsalád létrehozása kétségkívül a Citroën legjobb döntése volt az utóbbi néhány évben. Az elsõ fecske, a DS3 egy különleges szériával gyarapodik. A matt szürke fényezés mellé több króm kiegészítõ, látványos felni és fekete vagy fehér tetõ jár, míg a motortérben a 120 lóerõs VTI és 155 lóerõs THP kaphat helyet. A Citroën DS3 bemutatása óta sikert sikerre halmoz, 2010-ben több díjat, többek között a Top Gear Év Autója kitüntetését is bezsebelte. Idén egy újabb díjjal gazdagodott a divatos mini, ugyanis 14 újságíró és autóversenyzõ hölgy az Év Nõi Autójának választotta meg a DS3-at.

  • Okos Skodás és VW Seat multimédia

    Az univerzális dupla DIN mobil multimédia / navigációs fejegységek korszakát éljük, melybõl a kiutat az egyedi, autóspecifikus megoldások jelentik! A Kenwood DNX520VBT pontosan ilyen forrásegység, mely kifejezetten a VW, Seat, ©koda tulajdonosoknak jelent megfizethetõ all-in-one navigációs csomagot. A mindentudó Kenwood DNY520VBT tökéletesen passzol a VW, Seat és ©koda gépjármûvek többségébe, melyek dupla DIN autórádió egységek fogadására alkalmasak. A DNX520VBT gombvilgágítás színében is remekül harmonizál az autónk belteréhez, ahogy az egész külsõ megjelenés is erre lett tervezve.

  • Hátsókerékhajtású BMW X?

    A legújabb pletykák szerint a BMW az összkerékhajtásról is lemond, hogy alacsonyan tarthassa legkisebb szabadidõ-autójának árát.

    A kompakt SUV-k kategóriájában nem ritkák a kétkerék-hajtású modellváltozatok, de a BMW X sorozatában eddig nem fordult elõ ilyen.

    A legtöbb hasonló méretû típus ugyanis fronthajtású alapokra épül, így az összkerékhajtás elhagyása az autó stabilitását nem befolyásolja jelentõsen.

  • Hyundai i40cw 2011 - akár 177 lóerõs motorral

    A látvánnyal nincs is baj, a technika is jónak ígérkezik, kérdés, hogy élõben milyen benyomást kelt majd a prémium-minõségre törekedõ koreai.

    Szép autó.

    Azt már megszoktuk, hogy az új i betûs Hyundaiok egységes arcot mutatnak: a hatszögletû hûtõmaszkból mosolygós változatot szabtak a családi kombira, a húzott szemû lámpák elöl-hátul rímelnek, az oldallemez törése pedig pont annyi izgalmat visz a sablonos kombiformába, hogy ne tûnjön unalmasnak.

  • Lamborghini Gallardo LP 570-4 Blancpain Edition - 570 lóerõvel

    Az LP 570-4 Blancpain Edition nem csak kívülrõl fenyegetõ, de versenypályára fejlesztett mûszaki megoldásokat is kínál, utcai csomagolásban.

    A 2010-es Párizsi Autószalonon alighanem háttérbe szorult, pedig igazán látványos, és sok tekintetben többet is nyújt, mint a nagyszériás változat.

    A koromfekete Gallardo ugyanis ugyanaz a Lamborghininek, mint a Porschének a GT3 vagy a Ferrarinak a Scuderia típusváltozatok.

  • Zöld utat kapott a Lexus LF-A!

    A Toyota vezérigazgatója egy michigani sajtótájékoztatón megerõsítette, hogy zöld utat kapott a Lexus LF-A.

    A már régóta beígért 500 lóerõs japán sportautó 2010-ben érkezik, ám mindössze 500 darab készülhet belõle. Olcsónak sem lehet nevezni a leggyorsabb Lexust, hiszen indulóára 250 ezer euró lesz.

    A Toyotáról az utóbbi idõben meglehetõsen negatív információk keringenek, hiszen a világ egyik legnagyobb autógyártó-óriása eladási problémákkal küszködik.