rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Brabus 800 Coupé - 800 lóerős motorral

  • Brabus 800 Coupé - 800 lóerős motorralA 2011-es Dubaji Autószalonon mutatták be ezt a tuning Mercedest, ahol nem épp a villanyautóké a főszerep, sokkal inkább a bővérű benzineseké. Természetesen a Brabus sem hiányozhat, hiszen az egyik legnevesebb Mercedes-tuningolónak fontos piaca a Közel-Kelet. Nem érkeztek üres kézzel, ott leplezték le a Brabus 800 Coupét, amely a világ leggyorsabb luxuskupéja 2011-ben. Nem először dolgozza át az óriáskupét a bottropi cég, de az új modell a 2007-es elődnél is gyorsabb, pedig az is 730 lóerős volt.

    Az eredetileg 5,5 literes Mercedes motor többek között egyedi főtengelyt, hajtókarokat, dugattyúkat kap, így a hengerűrtartalma 6,3 literre emelkedik. Ehhez jön a speciális szívórendszer, az egyedi turbók és kipufogórendszer. Az eredmény pedig egy az Euro V-ös normának is megfelelő erőmű.

    A V12-es motor teljesítménye 800 lóerő, miközben maximális nyomatéka 1420 Nm. Utóbbit csak fékpadon produkálja, mert valós körülmények között az elektronika 1100 Nm-t engedélyez. Ám ez is kellően durva, ezért a Brabus megerősített ötfokozatú automatikus váltót és önzáró differenciálművet épít be a CL 600 hajtásába.

    Nem akadály a CL kéttonnás tömege, könnyedén száguld. Mindössze 3,9 másodpercre van szükség és a kétajtós modell eléri a 100 km/órás tempót, míg kétszázra 10,3 másodperc alatt gyorsul. De még ekkor is van benne bőven tartalék. A Barbus 800 Coupé végsebessége ugyanis 350 km/óra. Mindezt úgy, hogy az utastér egy nappali kényelmét kínálja.

    Ám nemcsak a motornak köszönhető a megdöbbentő tempó, a Brabus az autó karosszériáját is módosította, hogy csökkentse a légellenállást. Egyedi első és hátsó lökhárító és a csomagtérfedél kis spoilere jelzi az átalakítást, ha a 21 colos keréktárcsák nem tűnnének fel.

    Nem szabad megfeledkezni az átalakított futóműről és a nagy teljesítményű fékrendszerről sem, a Brabus az első tengelyhez hatalmas, 405 milliméteres féktárcsákat szerel.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Dízel-hibridhajtással érkezik a Citroen DS5!

    A Citroen DS modellcsaládjának második tagjaként két év múlva érkezik a DS5. A C5-höz hasonló méretû modell legnagyobb érdekessége, hogy a PSA dízel-hibrid hajtásláncával is párosítható lesz, amelynek köszönhetõen csökkenhet a márka átlagos szén-dioxid kibocsátása.

    Az idei Genfi Autószalonon mutatkozott be a Citroen DS3, amely a franciák DS Inside modellcsaládjának elsõ tagja lesz.

    A MINI ellenfelének szánt modell mellé azonban 2011-ben érkezik a nagyobb méretû DS5, amelyet igazi presztízsmodellnek szán a Citroen.

  • Fiat Dolce Vita - valódi arany bevonattal

    Fenice Milano nevéhez fûzõdik a legújabb pimpelt Fiat 500-as, melyet nemes egyszerûséggel úgy neveztek el: La Dolce Vita. Nos, valóban édes lehet az élet azoknak, akik olyan autót választanak, mely kívül-belül csillog a sok aranytól.

    Valódi arannyal bevont alkatrészek.

    Felsorolni is hosszú lenne, melyek azok az alkatrészek, melyek igazi, 24 karátos aranyból készültek illetve arannyal vonták be õket.

  • Toyota Sienna Swagger Wagon Supreme - igazi luxus

    Las Vegasban, a SEMA Show-n ugyan egyértelmûen az optikai- és teljesítmény-tuningé a fõszerep, de azért szép számmal akadnak más jellegû átépítések is. Ilyen a Toyota Sienna egyterûbõl kialakított Swagger Wagon Supreme is, egy alig felspoilerezett, de feltûnõen hosszú jármû.

    A Sienna amúgy is jó nagydarab jármû a maga bõ öt méteres hosszával és három méter feletti tengelytávjával, ebbe toldottak még vagy 112 centit az építõk. Így egész hasznavehetetlennek tûnik a jármû, de valójában a világ egyik legkényelmesebb sofõrös limója kontinenseket átszelõ utazáshoz.

  • Alacsony fogyasztású az új Opel Astra EcoFlex

    A többi európai autógyártóhoz hasonlóan a GM Europe is bõvíteni igyekszik alacsony fogyasztásra kiélezett modelljeinek körét. Az Opelnél EcoFlex néven fut ez a sorozat, amelyet a Corsával nyitottak meg, és most az Astrával folytatnak.

    A recept ugyanaz, mint az összes hasonló (BlueMotion, Econetic, Greenline...) típusnál: a fogyasztás csökkenését sok apró módosítás együttesen adja.

  • Nyerõ a Mazda i-Stop

    A Mazda Motor Corporation bejelentette, hogy a 2009-es Japán Autóipari Kutatók és Újságírók Konferenciája (RJC) a Mazda i-Stop rendszerét jutalmazta az “Év technikai fejlesztése” díjjal. A júniusában bemutatott különleges i-Stop rendszer – amelyet a Mazda a közvetlen befecskendezéses benzinmotorokhoz fejlesztett –, álló helyzetben a motor automatikus leállításával mérsékli az üzemanyag-fogyasztást, és a belsõ égés energiáját felhasználva, a konkurensekhez képest feleannyi idõ, alig 0,35 másodperc alatt indítja a motort újra.

  • Elkészült az Audi S5 Sportback ötajtós változata!

    Végre elkészült az Audi S5 ötajtós változata, amelyrõl már az elsõ gyári felvételek is napvilágot láttak. Az S5 Sportback meghajtásáról egy hathengeres kompresszoros erõforrás gondoskodik majd, melynek maximális teljesítménye 333 lóerõ. A német újdonság a jövõ hónapban, Frankfurtban mutatkozik be.

    Az Audi elkészítette az A5 Sportback legerõsebb változatát. Az S5 Sportback-rõl már az elsõ képek is megjelentek. Bár a Sportback teljesítménye elmarad a kétajtós változatétól, azért így sincs miért szégyenkeznie.

  • Bowler Nemesis EXR 2011

    A BMW X6 M és a Porsche Cayenne Turbo elhízott kocogónak látszik a Bowler elsõ utcai gépe mellett. A Nemesis EXR ultrakönnyû terep-versenyautó, ami valamilyen véletlen folytán rendszámot is kaphatott. A Bowler nevét itthon legfeljebb Palik László emlékezetes, 2004-es Dakar-bukása kapcsán ismerhetjük, pedig a brit autóépítõ több figyelmet érdemelne.

    Valószínûleg itt készülnek a legjobb Land Rover technikára alapuló tereprali-versenyautók a világon – a Nemesis például a Range Rover Sport hajtásrendszerét örökölte.

  • Rába hótolók a NATO-bázison

    Ünnepélyes keretek között átadták azokat a csúcstechnológiát képviselõ hóeltakarító eszközöket – köztük a Rába H25-ös hótolós jármûvét-, amelyek a jövõben a pápai Bázisrepülõterén teljesítenek majd szolgálatot.

    A Magyar Honvédség Fejlesztési és Logisztikai Ügynökség (MH FLÜ) által lefolytatott beszerzési projekt záró akkordjaként megrendezett eseményen a RÁBA Jármû Kft ügyvezetõ igazgatója Torma János is részt vett.

  • Az új Chevrolet Camaro SS 422 lóerés és 6,2 literes motor hajtja

    A retro divathullámot meglovagló új Chevrolet Camaro összes változata közül az SS, azaz Super Sport kivitel számít a legizgalmasabbnak, ám errõl eddig nem közölt hivatalos fotókat a gyártó.

    Most viszont közreadta a 6,2 literes, 422 lóerõs V8-assal hajtott modell képeit, ami jóval gyorsabbnak ígérkezik a 3,5 literes, 300 lóerõs V6-ossal hajtott alapváltozatnál.

  • A Kia Sorento második generációját is bemutatják a Koreaiak

    A Kia rögtön két újdonsággal is képviselni fogja magát a Frankfurti Autószalonon, hiszen a frissített C'eed mellett a Sorento második generációját is bemutatják a Koreaiak. Az autó az eddigi információk és képek alapján jó választás lehet kategóriájában, hiszen mind technikailag, mind pedig formailag felveszi a versenyt konkurenseivel.

    Már többször is beszámoltunk arról, hogy a Kia egy éven belül két terepjáróval indít offenzívát a szabadidõautók piacán. A még csak tesztköreit futó Sportage mellett (melyet a koreaiak a Hyundai Tucson testvérmodelljeként dobnak piacra) ugyanis õsszel a vadonatúj Sorentóról is lerántják a leplet.

  • Audi A3 Cabriolet második generációja

    Audi A3 Cabriolet második generációjaA legfontosabb változás a lépcsős hátú befejezés, ami egyfelől a formának másfelől a csomagtér méretének is jót tesz. Utóbbi tér már 287 literes, ami 60 literes bővülés az elődhöz viszonyítva, és a nagyobb méretű nyílás miatt könnyebben is megpakolni. A karosszéria egyébként 18 centivel hosszabb, 442 centiméteres, a szélesség 2 centivel bővült, a magasság 1,5 centivel alacsonyabb, a tengelytáv 2,6 méter. Szériafelszerelés az elektromos tetőmozgatás, gombnyomásra 18 másodperc alatt tűnik el a tető akár menet közben, legfeljebb 50 km/órás sebességgel haladva.

  • Mercedes CL63 és CL65 AMG 2010

    2010. Július elején debütált a frissített Mercedes CL, az AMG-változatok sorsáról akkor még nem esett szó.

    Mostanra pótolta a hiányosságot a Mercedes, minden kiderült a megújult CL63 és CL65 AMG-rõl.

    A szokásoknak megfelelõen sportos karosszéria-csomaggal készül mindkét modell, leginkább az új elsõ lökhárító, a módosított hûtõrács és fényszórók, valamint a LED-es nappali fények szúrhatnak szemet, hátul újak a kipufogóvégek.

  • Renault Laguna Coupé - 2 literes 2011-es dízel motorral

    Renault Laguna Coupé - 2 literes 2011-es dízel motorralÚjdonságot a LED-es technikával kiegészített lámpacsoport, a kötelező menetfények, illetve az új 17 colos könnyűfém felnik jelentik, valamint a majdani vásárlók bővült színpalettából varázsolhatják egyedibbé autójukat. Az utastérben ennél is minimálisabb az eltérés az elődhöz képest, de mindenképp üdvözítő az műszerfalon alkalmazott újfajta varrás; ezen kívül finomítottak a hangrendszeren is, illetve tetszetősebb szövetkárpitozás is elérhető a Laguna Coupéhoz.

  • Repülõ, ami helybõl fel tud szállni

    Repülõvel bárhonnan felszállhatnak a nagyfõnökök

    Helybõl is felszálló vállalati repülõgépek

    A repülõgép-fejlesztõk úgy látják, hogy már van kereslet hat-tíz személyes, a hangnál gyorsabb igazgatósági "szolgálati" repülõgépre. A tervek szerint két-három év múlva több ilyen között is választhatnak az érdeklõdõk, kettõnek a tervezése pedig elõrehaladott stádiumban van.

  • Subaru GT-86 - 200 lóerős, hátsókerekes változat

    Subaru GT-86 - 200 lóerős, hátsókerekes változat2011 november 29-én a Toyota megmutatta a nagyvilágnak GT-86 névre keresztelt hátsókerekes, egyébként már regés-rég várt sportautóját, ma pedig a testvérmodell, a Subaru BRZ kerül górcső alá. A boxermotoros japán sportgép sokak kedvence lehet, főleg a nemrég látott STI változattal az élén. Természetesen a szériaérett változat már nem viseli magán az STI nevével fémjelzett koncepció látványos aerodinamikai csomagját, így sem vasalódeszkányi hátsó szárny sem morcos orr nem tartozik a gyártáskész BRZ-hez, ahogy a karbon kiegészítők is kényszerpályára kerültek.