rss
  • Brabus 800 Coupé - 800 lóerős motorral

  • Brabus 800 Coupé - 800 lóerős motorralA 2011-es Dubaji Autószalonon mutatták be ezt a tuning Mercedest, ahol nem épp a villanyautóké a főszerep, sokkal inkább a bővérű benzineseké. Természetesen a Brabus sem hiányozhat, hiszen az egyik legnevesebb Mercedes-tuningolónak fontos piaca a Közel-Kelet. Nem érkeztek üres kézzel, ott leplezték le a Brabus 800 Coupét, amely a világ leggyorsabb luxuskupéja 2011-ben. Nem először dolgozza át az óriáskupét a bottropi cég, de az új modell a 2007-es elődnél is gyorsabb, pedig az is 730 lóerős volt.

    Az eredetileg 5,5 literes Mercedes motor többek között egyedi főtengelyt, hajtókarokat, dugattyúkat kap, így a hengerűrtartalma 6,3 literre emelkedik. Ehhez jön a speciális szívórendszer, az egyedi turbók és kipufogórendszer. Az eredmény pedig egy az Euro V-ös normának is megfelelő erőmű.

    A V12-es motor teljesítménye 800 lóerő, miközben maximális nyomatéka 1420 Nm. Utóbbit csak fékpadon produkálja, mert valós körülmények között az elektronika 1100 Nm-t engedélyez. Ám ez is kellően durva, ezért a Brabus megerősített ötfokozatú automatikus váltót és önzáró differenciálművet épít be a CL 600 hajtásába.

    Nem akadály a CL kéttonnás tömege, könnyedén száguld. Mindössze 3,9 másodpercre van szükség és a kétajtós modell eléri a 100 km/órás tempót, míg kétszázra 10,3 másodperc alatt gyorsul. De még ekkor is van benne bőven tartalék. A Barbus 800 Coupé végsebessége ugyanis 350 km/óra. Mindezt úgy, hogy az utastér egy nappali kényelmét kínálja.

    Ám nemcsak a motornak köszönhető a megdöbbentő tempó, a Brabus az autó karosszériáját is módosította, hogy csökkentse a légellenállást. Egyedi első és hátsó lökhárító és a csomagtérfedél kis spoilere jelzi az átalakítást, ha a 21 colos keréktárcsák nem tűnnének fel.

    Nem szabad megfeledkezni az átalakított futóműről és a nagy teljesítményű fékrendszerről sem, a Brabus az első tengelyhez hatalmas, 405 milliméteres féktárcsákat szerel.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Peugeot 508 RXH - terepes villanyautó

    A Peugeot is belépett a kombiból szabadidõ-autót faragók táborába, de a franciák autója a jobbak közül való, hiszen nemcsak 4x4-hajtása van, de hibrid is.

    Villanyautóként is használható.

    Az Audi allroad quattrót sokan másolták, hiszen a ©kodának, a Citroënnek és a Fordnak is volt spoilerekkel szabadidõ-autóvá varázsolt hagyományos modellje. 2011-ben a Peugeot is elkészítette sajátját, az alapot az 508 kombi változata adta.

  • Aston Martin Edo DBS

    Az Edo Competition az Aston Martin DBS átalakításába fogott, ami egyáltalán nem könnyû feladat. A német cég azonban talált megoldást. A formához nem nyúltak – kár is lett volna – inkább a technikát próbálták tökéletesíteni. A hatliteres V12-esben a gyári 517 lóerõn túl is bõven vannak még tartalékok, így elég volt átprogramozni az elektronikát, és módosítani a szívó- illetve a kipufogó-rendszeren, hogy a teljesítmény 550 lóerõre, a maximális nyomaték 600 Nm-re nõjön. Az autó gyorsulási ideje 0-ról 100 km/h-ra 4,5-rõl 4,1 másodpercre csökkent.

  • Íme a Subaru Impreza STI A-Line automataváltóval

    Az eddigi hagyományoktól eltérõen a Subaru bemutatta az Impreza WRX STI automataváltóval felszerelt változatát. Az ötfokozatú egység továbbra is a már jól ismert 2,5 literes, turbóval lélegeztetett boxermotorhoz csatlakozik.

    A Subaru a gazdasági világválság hatásaira hivatkozva felfüggesztette részvételét a rali világbajnokságban, azonban az utcai modellek fejlesztésével nem állnak le a japánok. A Detroiti Autószalonon mutatkozott be a Legacy Concept, míg az Impreza STI változatát piacra dobják automataváltóval is.

  • Brabus 800 Coupé - 800 lóerős motorral

    Brabus 800 Coupé - 800 lóerős motorralA 2011-es Dubaji Autószalonon mutatták be ezt a tuning Mercedest, ahol nem épp a villanyautóké a főszerep, sokkal inkább a bővérű benzineseké. Természetesen a Brabus sem hiányozhat, hiszen az egyik legnevesebb Mercedes-tuningolónak fontos piaca a Közel-Kelet. Nem érkeztek üres kézzel, ott leplezték le a Brabus 800 Coupét, amely a világ leggyorsabb luxuskupéja 2011-ben. Nem először dolgozza át az óriáskupét a bottropi cég, de az új modell a 2007-es elődnél is gyorsabb, pedig az is 730 lóerős volt.

  • Peugeot 208, az új generáció

    Peugeot 208, az új generációElődeinek történelmi sikere után - több mint 15 millió 200-as készült harminc év alatt - a 208 egyetlen céllal érkezik a szegmensbe: vissza akarja szerezni a kategória elsőségét Európában. A széles vevőkör megnyerésére és egyesítésére szánt A9 projekt, azaz a jövőbeli 208 a márka valaha vállalt legmerészebb újításaival hajtja végre a valóságos nemzedéki ugrást. A 208 kereskedelmi bevezetése kora tavasszal lesz; az első teljes évben (2013) világszerte 550 ezer darab értékesítését tervezik.

  • Igényesebb anyagokkal mutatkozik Subaru Legacy Touring Wagon!

    A Subaru hazai pályán mutatta be az új, ötödik generációs Legacy kombi változatát. A Touring Wagon névre keresztelt autó minden irányban nagyot nõtt elõdjéhez képest, a belsõ térben jobb minõségûek az anyagok. Fontos még, hogy máris felfrissül a kétliteres boxerdízel.

    A japánok az áprilisi New Yorki Autószalonon leplezték le a Legacy szedán változatát, amelyet most követett a kombi.

    A Touring Wagon premierjét Japánban tartotta a Subaru.

  • Skoda Rapid

    Skoda Rapid14 millió Skoda Rapidot gyártottak Indiában, a helyszín a távol-keleti piac fontosságának is szól. A Fabiánál nagyobb, az Octaviánál kisebb, 4,39 méter hosszú és 1,66 méter széles karosszériával bíró szedánt a csehek elsősorban India, Kína, s vélhetően még Orosz- és Törökország számára készítik. De nem csak nekik, hanem nekünk, a lépcsőshátú forma közép-kelet-európai kedvelőinek is. Talán a Citigo-féle háromhengerest is megkapja, várható árát illetően pedig annyi a támpont, hogy német alapára 3,8 millió forintnak megfelelő euró.

  • V12-es 700 lóerõs motor az új Brabus-ban

    A leginkább Mercedesek megbolondításáról ismert Brabus ismét kezelésbe vette a jó öreg G-osztályt. Ezúttal minden eddiginél tovább mentek, a motorháztetõ alá ugyanis egy 700 lóerõs V12-est építettek.

    Az autó alapára 111 millió forint.

    A Mercedes G-osztálya idén ünnepli harmincadik születésnapját, a gyártó pedig ez alkalomból két változatot is piacra dobott. Akinek azonban az apró, leginkább a külsõre és a beltérre koncentráló változások nem felelnek meg, választhatja a Brabus megoldását is.

  • Vak mûvész látta elõször az új Volvo S60-ast

    Civilként egy vak török mûvész látta elõször a csak jövõre érkezõ új Volvo S60-ast, s mindjárt le is festhette.

    Esref Armagan török mûvész volt az elsõ nem Volvo-alkalmazott, akit a cég meghívott Svédországba, hogy megismerkedjen, és egyúttal lefesse a még mindig titkos új Volvo S60 modellt.

    Bár az autót csak 2010 tavaszán, Genfben mutatják be, a mûvész alkotását a Facebook közösségi oldal tagjai már megtekinthetik.

  • Peugeot SR1: Ugrani készül a 200 éves oroszlán

    Új logóval és modellekkel köszönti a 200 éves márkanevet a Peugeot, elkészült az SR1 tanulmányautó, tavasszal érkezik az RCZ, s jól haladnak a dízel hibriddel is.

    2906 új gépjármûvet adott el tavaly Magyarországon a Peugeot, ezzel 4,1 százalékos a piaci részesedése, a márkák sorában pedig a kilencedik – hangzott el a héten egy budapesti sajtótájékoztatón. A magyar piac átlagos 60 százalékos csökkenésnél valamivel rosszabb eredményt felmutató márka erre az évre már 15 százalékos forgalomemelkedéssel számol.

  • Fiat Freemont - akár 1461 literes csomagtartóval

    Nem kevés szegmensben kell helytállnia az Amerikából származó, konkrétan a Mexikóban készülõ Dodge Journey átiratának számító Freemontnak, a Fiat ugyanis egyrészt a személyautóból faragott kompakt egyterûek, a hagyományos középkategóriás kombik, a középkategóriás egyterûek és még a szabadidõautók körében is e modellel kíván versenyezni.

    Bátor vállalkozás, fõként az alapján, hogy voltaképp egy eredetileg a tengerentúli piacra fejlesztett modellrõl van szó.

  • Range Rover Evoque HFI-R Marangoni - rubintvörös abroncsokkal

    Range Rover Evoque HFI-R Marangoni - rubintvörös abroncsokkalA Marangoni 2011-ben is piros abroncsos koncepcióautóval borzolja a Bolognai Autókiállításra kilátogatók kedélyeit. A Range Rover Evoque HFI-R kerekeire rubinvörös Marangoni köpenyeket húztak, amelyek az utastér színével is harmonizálnak. Az egyedi Titanium Fluid Metal színre fújt Range Rover Evoque-n meglehetősen idegenül hatnak az M-Power EvoRed abroncsok, bár szerintem ezek akármelyik autón furcsán mutatnának. Nagyon alacsony peremük van, méretük 255/30, de így is nehéz feldolgozni a pirosságukat.

  • Születésnapi ajándék a limitált szériás Subaru Impreza WRX STI

    Idén ünnepli huszadik születésnapját a Subaru Impreza WRX STI, amelynek tiszteletére egy 300 darabos limitált szériát készített a márka.

    Motorikusan megegyezik a sorozatgyártású modellekkel, ám a felfüggesztését módosították a nagyobb vezetési élmény érdekében.

    Már húsz éve van gyártásban a Subaru Impreza csúcsmodellje, a WRX STI. Ennek örömére a japánok egy 300 darabos limitált szériát mutattak be.

  • A Renault Laguna új V6-os motort kap

    Bár már jó ideje kapható a Renault Laguna legújabb generációja, egészen mostanáig kellett várnunk a két hathengeres csúcsmotor bemutatására.

    A benzines teljesen Nissan fejlesztés, a vadonatúj dízel pedig a francia-japán együttmûködés gyümölcse.

    A Renault Laguna elõzõ generációit mind meg lehetett vásárolni V6-os benzinmotorral, így várható volt, hogy hamarosan az új modellhez is elérhetõvé tesznek egy hathengeres erõforrást.

  • Bemutatkozott a Honda Jade

    Bemutatkozott a Honda JadeAz első képeken csúcs-felszereltséggel, nagy felnivel látjuk az autót. A karosszéria teljes hossza 4660 mm, szélesség 1775 mm, a magasság 1500 mm – utóbbi érték a Japánban elterjedt liftes parkolóhelyek miatt kialakult „szabvány” méret -, a tengelytávolság 2760 mm. Az utastérben a márkától megszokott űrautós műszerfalat találjuk, meg összesen hét ülést, amelyet egy dekoratív hölgy segítségével illusztráltak. Korábban hír volt, hogy készül egy hibrid változat is ebből a példányból, de azt nem valósítják meg.