rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Brabus 800 Coupé - 800 lóerős motorral

  • Brabus 800 Coupé - 800 lóerős motorralA 2011-es Dubaji Autószalonon mutatták be ezt a tuning Mercedest, ahol nem épp a villanyautóké a főszerep, sokkal inkább a bővérű benzineseké. Természetesen a Brabus sem hiányozhat, hiszen az egyik legnevesebb Mercedes-tuningolónak fontos piaca a Közel-Kelet. Nem érkeztek üres kézzel, ott leplezték le a Brabus 800 Coupét, amely a világ leggyorsabb luxuskupéja 2011-ben. Nem először dolgozza át az óriáskupét a bottropi cég, de az új modell a 2007-es elődnél is gyorsabb, pedig az is 730 lóerős volt.

    Az eredetileg 5,5 literes Mercedes motor többek között egyedi főtengelyt, hajtókarokat, dugattyúkat kap, így a hengerűrtartalma 6,3 literre emelkedik. Ehhez jön a speciális szívórendszer, az egyedi turbók és kipufogórendszer. Az eredmény pedig egy az Euro V-ös normának is megfelelő erőmű.

    A V12-es motor teljesítménye 800 lóerő, miközben maximális nyomatéka 1420 Nm. Utóbbit csak fékpadon produkálja, mert valós körülmények között az elektronika 1100 Nm-t engedélyez. Ám ez is kellően durva, ezért a Brabus megerősített ötfokozatú automatikus váltót és önzáró differenciálművet épít be a CL 600 hajtásába.

    Nem akadály a CL kéttonnás tömege, könnyedén száguld. Mindössze 3,9 másodpercre van szükség és a kétajtós modell eléri a 100 km/órás tempót, míg kétszázra 10,3 másodperc alatt gyorsul. De még ekkor is van benne bőven tartalék. A Barbus 800 Coupé végsebessége ugyanis 350 km/óra. Mindezt úgy, hogy az utastér egy nappali kényelmét kínálja.

    Ám nemcsak a motornak köszönhető a megdöbbentő tempó, a Brabus az autó karosszériáját is módosította, hogy csökkentse a légellenállást. Egyedi első és hátsó lökhárító és a csomagtérfedél kis spoilere jelzi az átalakítást, ha a 21 colos keréktárcsák nem tűnnének fel.

    Nem szabad megfeledkezni az átalakított futóműről és a nagy teljesítményű fékrendszerről sem, a Brabus az első tengelyhez hatalmas, 405 milliméteres féktárcsákat szerel.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Olcsó szedán érkezhet a Skodától

    Német információk szerint olcsó szedánt terveznek a Skoda háza táján, amellyel elsõsorban a Dacia Logannak állítanának konkurenciát a csehek. Az autó a konszern legolcsóbb lépcsõshátúja lehet, amely Európán kívül a feltörekvõ piacokon is elérhetõ lenne.

    A Skoda szépen lassan bõvíti modellkínálatát, amelynek kitûnõ példája a Yeti szabadidõ autó. A Volkswagen-konszernhez tartozó márka azonban nem éri be ennyivel, és a Volkswagen Up! alapjaira épülõ kisautója és új, a VW Sharanra építkezõ egyterû mellett egy olcsóbb szedán is tervek között szerepel.

  • Volkswagen Up! - 3 hengeres turbómotorral

    Az eredetileg tervezett farmotor és hátsókerék-hajtás kombinációja helyett elöl hordja motorját az Up! A 3,5 méteres autóban debütál a márka új fejlesztésû, 1.0 literes, háromhengeres motorcsaládja, amely 60-75 lóerõ közötti teljesítményekkel érhetõ el.

    Az Up! decemberben kerül az európai kereskedésekbe. Többszöri csúszás után végre 2011 augusztusában elérkezett a premier ideje, és a Volkswagen lerántotta a leplet az Up! sorozatgyártású változatáról. A városi kisautó nem csupán formájával, de technikai és felszereltségbeli megoldásaival is igencsak fontos modell.

  • Infiniti Etherea - középen kétfelé nyíló ajtókkal

    Giichi Endo projekt vezetõ és külsõ formatervezõ szerint az ETHEREA röviden úgy jellemezhetõ, mint „egy négyajtós kupé egy ötajtós modellnek megfelelõ praktikus kialakítással – egy ferdehátú, amely nem úgy néz ki, mint egy hagyományos ferdehátú.” A tervezõk kiemelt figyelmet szenteltek az új elsõkerék-meghajtású elrendezésnek, amely merõben eltér az Infinitinél eddig használt, hátsókerék-meghajtású FM padlólemeztõl. A fejlesztés során lényeges cél volt, hogy az új padlólemez az Infinitinél megszokott „csábító csillogás” mellett tágas belsõ kialakítást tegyen lehetõvé, ami különösen fontos a 4,4 méteres méretosztályban.

  • Volkswagen Polo GTI Seat hajtáslánccal

    A német autógyártó-óriás az idei év közepe táján mutatja be a Polo legfrissebb generációját, melybõl állítólag nem sokkal az alapmodell megjelenését követõen piacra kerül a legerõsebb GTI változat is.

    A kis méregzsák technikai adatai a napokban kiszivárogtak.

    Nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy a Volkswagen a Polo következõ generációját az idei év elsõ felének végén fogja piacra dobni.

  • Szuperkönnyû MX-5-öst mutat be a Mazda Frankfurtban

    Az MX-5-ös huszadik születésnapjára különleges koncepcióval készül a japán gyártó.

    A Superlight egy kikönnyített, kissé leültetett, a vezetési élmény maximalizálásának szellemében átépített MX-5-ös, amely ebben a formájában valószínûleg nem valósul meg.

    Az MX-5-ös igazi sikertörténet a Mazda számára, hiszen az autó rövidnek mondható pályafutása alatt is a világ legnagyobb számban eladott roadstere lett.

  • Takarékosabb és környezetkímélõbb az új BMW Z4

    Takarékosabb és környezetkímélõbb motorokkal, nagyobb, komfortosabb utastérrel és elektromosan lenyitható keménytetõvel készül a vásárlók meghódítására a BMW új Z4-ese.

    Az autó megnõtt ugyan, ám a dinamizmusra a pluszsúly ellenére sem lehet majd panasza a vásárlóknak.

    A sok kémfotó és kiszivárgott kép után végre a hivatalos gyári fotók is napvilágot láttak a vadonatúj BMW Z4-esrõl.

  • Az Aston Martin legújabb autója a Rapide!

    A közel egy hónap múlva kezdõdõ Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az Aston Martin legújabb autója a Rapide.

    A négyajtóst természetesen sportosra hangolja a brit gyártó, amellyel akár négy ember is elutazhat majd. 470 lóerõs motor dolgozik majd a motorháztetõ alatt.

    Ugyan már nagyon közeleg a hivatalos bemutatója a szedán Aston Martinnak, mégsem láthattunk róla még képeket, és pontosabb információkat sem árultak el a gyáriak. Azonban egyre jobban körvonalazódik a négyajtós kinézete.

  • Mercedes SLS GT3

    Egy pillanatig sem volt kérdéses, hogy a legendás 300 SL modern megfelelõje elõtt is komoly versenykarrier áll, és már jön is az elsõ pályára szánt változat, az FIA GT3 kategória szabályainak megfelelõen.

    A képeken jól látható a módosítások egy része: a sportkocsi hatalmas hátsó szárnyat, egészen mélyre húzott elsõ lökhárítót, nagyobb hátsó diffúzort és rengeteg kisebb-nagyobb be- és kiömlõnyílást kapott, hogy meglegyen az alkatrészek nagyobb átlagos terhelésének megfelelõ hûtés.

  • Chevrolet Orlando - Egy olcsóbb egyterû

    A szörnyeteg Tacuma helyére érkezõ Orlandóval próbál új vásárlókat szerezni a GM olcsó márkája.

    Az elõdmodellt jóformán csak spórolós taxisok vásárolták: a Daewoo örökség utolsó maradványa vállalhatatlanul nézett ki, és reménytelenül elavult technikára épült. Ehhez képest az Orlando kétségtelen elõrelépést jelent, hiszen egy átlagos külsejû családi jármûnek tûnik. A tervezõk nem ragaszkodtak a klasszikus buborék-formához, amely a legtöbb konkurens sajátja, inkább hobbiterepjáróra emlékeztet a széles, szögletes bakancsforma, pedig az Orlando semmivel nem jobb terepjáró, mint bármelyik személyautó.

  • Bentley Continental Tuning

    Kombi még nem készült a Bentley Continental sorozatából, de az olasz Carrozzeria Touring most készített egyet. A Flying Star persze nem való hurcolkodásra: a shooting brake formát követi, azaz szûkös, 2+2 üléses luxusmodell, amelyben szükség esetén elfér a golfozáshoz, vagy vadászathoz szükséges felszerelés.

    A viszonylag kicsi harmadik ajtó mögött alaphelyzetben nincs sokkal több hely, mint a Continental GT csomagterében.

  • LP650-4 Roadster az újabb egyedi Lamborghini

    Az olaszok nyilvánosságra hozták az elsõ képeket a Murcielago újabb limitált szériájáról, amely erõsebb motorral, kétféle fényezéssel és a Reventonra hajazó lökhárítóval mutatkozik be, és mindössze ötven darab készül majd belõle.

    Bár a Murcielago LP670-SV bemutatásakor azt írtuk, hogy hamarosan vége szakad a Lamborghini nagyobbik modelljének pályafutása, a taljánok ránk cáfoltak, és még egy limitált sorozatot dobnak piacra a modellbõl.

  • Binz E osztály szuperkombi - 5,76 méterhosszú a járgány

    Elõször azt hittük, halottaskocsi, de azt fölösleges lenne álcázva tesztelni. Behegesztenék a toldást, elglettelnék, és már mehetne is a temetkezési vállalkozóhoz, ralizni úgyse fog vele. De nem, ez egy úgynevezett szuperkombi, a zöldségesek álma. Errõl az autóról elmondhatjuk, hogy van csomagtartója.

    A stuttgarti Binz karosszériagyártónak évtizedes tapasztalata van a Mercedesek átépítésében. Mentõautókat, pullman limuzinokat, hullaszállítókat farigcsálnak, elsõsorban E osztályokból.

  • Az új Bugatti Veyron nyolcliteres, 16 hengeres motorja 1350 lóerõt ad le!

    A Bugatti idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját, amelynek tiszteletére a Volkswagen-konszern egy limitált szériás Veyront mutat be a Genfi Autószalonon. A Centenaire névre keresztelt modell teljesítményét a mérnökök 1350 lóerõre növelték.

    A Bugatti korábban is rengeteg limitált szériát mutatott be egyetlen modellje, a Veyron alapjain. A Sang Noir, Pur Sang, Hermès, Pegaso és a Grand Sport névre keresztelt targa változat után hamarosan érkezik a Centenaire névre keresztelt változat, amelyet a márka alapításának századik évfordulójára tervez a Bugatti.

  • Fiat Dolce Vita - valódi arany bevonattal

    Fenice Milano nevéhez fûzõdik a legújabb pimpelt Fiat 500-as, melyet nemes egyszerûséggel úgy neveztek el: La Dolce Vita. Nos, valóban édes lehet az élet azoknak, akik olyan autót választanak, mely kívül-belül csillog a sok aranytól.

    Valódi arannyal bevont alkatrészek.

    Felsorolni is hosszú lenne, melyek azok az alkatrészek, melyek igazi, 24 karátos aranyból készültek illetve arannyal vonták be õket.

  • Vak mûvész látta elõször az új Volvo S60-ast

    Civilként egy vak török mûvész látta elõször a csak jövõre érkezõ új Volvo S60-ast, s mindjárt le is festhette.

    Esref Armagan török mûvész volt az elsõ nem Volvo-alkalmazott, akit a cég meghívott Svédországba, hogy megismerkedjen, és egyúttal lefesse a még mindig titkos új Volvo S60 modellt.

    Bár az autót csak 2010 tavaszán, Genfben mutatják be, a mûvész alkotását a Facebook közösségi oldal tagjai már megtekinthetik.