rss
  • Brabus 800 Coupé - 800 lóerős motorral

  • Brabus 800 Coupé - 800 lóerős motorralA 2011-es Dubaji Autószalonon mutatták be ezt a tuning Mercedest, ahol nem épp a villanyautóké a főszerep, sokkal inkább a bővérű benzineseké. Természetesen a Brabus sem hiányozhat, hiszen az egyik legnevesebb Mercedes-tuningolónak fontos piaca a Közel-Kelet. Nem érkeztek üres kézzel, ott leplezték le a Brabus 800 Coupét, amely a világ leggyorsabb luxuskupéja 2011-ben. Nem először dolgozza át az óriáskupét a bottropi cég, de az új modell a 2007-es elődnél is gyorsabb, pedig az is 730 lóerős volt.

    Az eredetileg 5,5 literes Mercedes motor többek között egyedi főtengelyt, hajtókarokat, dugattyúkat kap, így a hengerűrtartalma 6,3 literre emelkedik. Ehhez jön a speciális szívórendszer, az egyedi turbók és kipufogórendszer. Az eredmény pedig egy az Euro V-ös normának is megfelelő erőmű.

    A V12-es motor teljesítménye 800 lóerő, miközben maximális nyomatéka 1420 Nm. Utóbbit csak fékpadon produkálja, mert valós körülmények között az elektronika 1100 Nm-t engedélyez. Ám ez is kellően durva, ezért a Brabus megerősített ötfokozatú automatikus váltót és önzáró differenciálművet épít be a CL 600 hajtásába.

    Nem akadály a CL kéttonnás tömege, könnyedén száguld. Mindössze 3,9 másodpercre van szükség és a kétajtós modell eléri a 100 km/órás tempót, míg kétszázra 10,3 másodperc alatt gyorsul. De még ekkor is van benne bőven tartalék. A Barbus 800 Coupé végsebessége ugyanis 350 km/óra. Mindezt úgy, hogy az utastér egy nappali kényelmét kínálja.

    Ám nemcsak a motornak köszönhető a megdöbbentő tempó, a Brabus az autó karosszériáját is módosította, hogy csökkentse a légellenállást. Egyedi első és hátsó lökhárító és a csomagtérfedél kis spoilere jelzi az átalakítást, ha a 21 colos keréktárcsák nem tűnnének fel.

    Nem szabad megfeledkezni az átalakított futóműről és a nagy teljesítményű fékrendszerről sem, a Brabus az első tengelyhez hatalmas, 405 milliméteres féktárcsákat szerel.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Fehérváron bõvítene a Harman

    A csúcsminõségû elektronikai cikkeket gyártó Harman International a következõ években jelentõs beruházással fejlesztené európai központtá székesfehérvári gyárát. A BMW számára kommunikációs egységeket vagy az Audi autóiba szerelt kijelzõket is gyártanának. Magyar egységét fejlesztené európai gyártóbázissá az elektronikai luxuscikkeket gyártó Harman International. Világszerte három gyártási központ kialakítását határoztuk el a fejlõdõ piacokon, Mexikó és Kína mellett székesfehérvári üzemünk lesz ezek közül az egyik - mondta Dinesh C. Paliwal elnök-vezérigazgató.

  • Citroen DS3

    A franciák sokadszor próbálják bevenni a prémium-kategóriát, de most máshonnan közelítik a problémát, mint korábban.

    Nagy meglepetésrõl persze nincsen szó, a végleges autó nagy vonalakban megegyezik a DS Inside tanulmánnyal. Csak néhány jelentéktelen részleten változtattak – például elmaradtak a ködlámpák krómkeretei –, bár az is elképzelhetõ, hogy valamelyik felszereltségi szinthez ezt is kínálják. A DS3-as legnagyobb attrakciója ugyanis a testre szabhatóság: összesen hétféle felszereltségi változatban kerül gyártásba.

  • Megkezdõdik a Lotus Evora európai forgalmazása!

    Hamarosan megkezdõdik a Lotus Evora európai forgalmazása, ez alkalomból pedig új képeket, valamint felszereltségi adatokat hozott nyilvánosságra a gyártó.

    A 3,5 literes V6-os motor hajtotta Evora Nagy-Britanniában már 14,5 millió forintért hazavihetõ.

    Márciusban a Lotus némi meglepetésre közölte, hogy már májusban kiszállítja az Evora elsõ, limitált szériáját. Nos, az idõ hamarosan elérkezik, a márkánál pedig egy utolsó fotósorozattal készülnek a jeles alkalomra.

  • Okos Skodás és VW Seat multimédia

    Az univerzális dupla DIN mobil multimédia / navigációs fejegységek korszakát éljük, melybõl a kiutat az egyedi, autóspecifikus megoldások jelentik! A Kenwood DNX520VBT pontosan ilyen forrásegység, mely kifejezetten a VW, Seat, ©koda tulajdonosoknak jelent megfizethetõ all-in-one navigációs csomagot. A mindentudó Kenwood DNY520VBT tökéletesen passzol a VW, Seat és ©koda gépjármûvek többségébe, melyek dupla DIN autórádió egységek fogadására alkalmasak. A DNX520VBT gombvilgágítás színében is remekül harmonizál az autónk belteréhez, ahogy az egész külsõ megjelenés is erre lett tervezve.

  • Vak mûvész látta elõször az új Volvo S60-ast

    Civilként egy vak török mûvész látta elõször a csak jövõre érkezõ új Volvo S60-ast, s mindjárt le is festhette.

    Esref Armagan török mûvész volt az elsõ nem Volvo-alkalmazott, akit a cég meghívott Svédországba, hogy megismerkedjen, és egyúttal lefesse a még mindig titkos új Volvo S60 modellt.

    Bár az autót csak 2010 tavaszán, Genfben mutatják be, a mûvész alkotását a Facebook közösségi oldal tagjai már megtekinthetik.

  • Leállították a BMW Concept CS fejlesztését

    A Concept CS-en alapuló nagy négyajtós kupé fejlesztését leállította a BMW, a hivatalos közlemény szerint a romló gazdasági helyzet miatt.

    "Mivel az elsõdleges cél a nyereségesség növelése, felül kell vizsgálnunk a korábbi, típusfejlesztéssel kapcsolatos döntéseket. Ennek eredményeképpen a BMW csoport nem készíti el a Concept CS sorozatgyártású változatát, mivel ez a típus nem felel meg a megtérüléssel kapcsolatos belsõ elvárásainknak" - írja a BMW sajtóközleménye.

  • Hyundai i10 - rendkívül takarékos széria

    A közkedvelt Hyundai i10, az elmúlt két évben a márkának új vevõket nyerõ különleges modell, több területen is jobbá vált az átfogó fejlesztések révén.

    Az új i10 elõdje sikerére építhet, amely Európában, és világszerte is számos díjat nyert el és a legnagyobb darabszámban értékesített Hyundai-modell volt 2009-ben.

    2010. Októberében egy formailag és felszereltségében is többet nyújtó, versenyképesebb i10 nagyszériás gyártását kezdte meg a Hyundai.

  • Elkészült a 2010-es kombi 5-ös BMW

    Szinte magunk elõtt látjuk az igazgatótanácsot, ahogy félelemtõl megtört tekintettel kiválasztják a legszimplábbat a tervezõk vázlatai közül. Ezt kérjük, több Bangle-BMW-hez nem elég gazdag ez a cég. Így aztán a sziluett és a méretek is alig változtak, csak az érdekesebb részletek pusztultak ki az autóból. Ettõl persze még lehet sikeres, sõt.

    A szedán kapcsán persze már szó volt a túlzott visszafogottságról, de azt azért nem gondoltuk, hogy ennyire hasonló lesz az elõzõ 5-ös Touring és az új változat hátsó szekciója.

  • Kia Magentis 2010

    A koreaiak új nagykocsijának olyanja van, ami az elõdeinek soha nem volt: egyénisége. Így talán lesz esélye, hogy Európában is észrevegyék, ne csak Dél-Koreában és Észak-Amerikában, ahol olcsó nagykocsiként az elõdei is egész népszerûek voltak.

    Jól sikerült a járgány

    Az új formaterv, amelyet a Kia németországi központjában terveztek, minden porcikájában az aktuális sportszedán-divatot követi.

  • A Volkswagen Cross család ujabb tagja

    Nem kapott sérvet a sok Volkswagen tervezõ a CrossGolf megalkotásakor, bár nem is az volt a cél, hogy megdöbbentsék a világot. Csupán egy újabb bõrt kellett lehúzni a jó öreg Golf Plusról.

    A Volkswagen Cross családja soha nem is szólt másról: alapvetõen dögunalmas külsejû autókból készítettek valami jópofábbat, minimális ráfordítással. Erre tökéletes is a terepjáró-stílus körbemûanyagozott alsó szélek, kartervédõ-utánzat, magasított futómû és látványos alufelnik kellenek hozzá.

  • Toyota TES Concept T-Sport - 900 kilós önsúllyal

    A TES Concept T-Sport – ahogy a neve is mutatja – nem több egyedi tanulmánynál, méghozzá olyan tanulmány, amelyet a Toyota fejlesztõmérnökei a saját szájuk íze szerint terveztek egy belsõ pályázatra. Szerintük ilyen autót kellene gyártani a japán óriásnak, és ezzel nehéz nem egyetérteni. A 3,81 méteres sportkocsit csupán egy 1,3 literes négyhengeres motor hajtja, de a kis benzines 110 lóerõs, a karosszéria pedig csupán 900 kilós, így mégsem tûnik vérszegénynek. A formaterv inkább érdekes, mint vonzó, de a cápa-orr és a masszív szélesítések biztosan megtalálnák a maguk rajongóit.

  • Toyota Prius Plus Performance Package - kanyarstabilizátorral

    Limitált példányszámban dobja piacra a Toyota, a Prius Plus Performance Package névre keresztelt modelljét.

    A hibriden történt átalakítások a Toyota Racing Development nevéhez fûzõdnek.

    Mégis sportosabb lett az autó.

    Ennek ellenére a motor és az erõátviteli rendszer környékén hiába is keresünk változásokat. A módosítások mindössze az optikára és a futómû tuningjára korlátozódtak.

  • Japánban már megvásárolható a 336 lóerõs Nissan 370Z sportautó

    Japánban már megvásárolható a Nissan új sportautója, a 350Z utódjaként érkezõ 370Z, amely a helyi piacon a hagyományoknak megfelelõen Fairlady Z néven kerül forgalomba.

    A 336 lóerõs sportautó minden részletét továbbfejlesztették.

    A Los Angeles-i Autószalonon mutatkozott be hivatalosan, de elsõként Japánban kerül piacra a Nissan új sportkocsija.

  • Mutatós elektromos limuzin Kínából

    Elõállt elsõ, prémium jellegû elektromos autójával a Daimler kínai partnere, a BAIC. Hatalmas gyárkomplexumot is épít a márka, meghatározó akar lenni elsõ lépésben a helyi, aztán az egész ázsiai piacon.

    Kína is megy az autóipari trendekkel, az ázsiai országban egyre inkább elõtérbe kerülnek az elektromos és hibrid modellek. Két helyi gyártónak, a BYD-nek és a Cherynek már több villanyautója van, ám hamarosan meghatározó piaci szereplõ lesz a Beijing Automotive Industry Holding Corp. (BAIC) is.

  • Az új Mercedes E-osztály kabrió!

    Különösen vonzó változattal egészül ki a Mercedes-Benz E-osztály családja. Érkezik a vászontetõs, kétajtós Cabriolet, amelynek értékesítése 2010. január 11.-én indul. A „négy évszak, négy személy" mottónak megfelelõen fõ fejlesztési cél volt az egész éves használhatóság; az E-osztály kabrió télen is élvezettel használható. Többek között automatikus szélfogóval és továbbfejlesztett nyakfûtéssel is felszerelték.