rss
  • Subaru GT-86 - 200 lóerős, hátsókerekes változat

  • Subaru GT-86 - 200 lóerős, hátsókerekes változat2011 november 29-én a Toyota megmutatta a nagyvilágnak GT-86 névre keresztelt hátsókerekes, egyébként már regés-rég várt sportautóját, ma pedig a testvérmodell, a Subaru BRZ kerül górcső alá. A boxermotoros japán sportgép sokak kedvence lehet, főleg a nemrég látott STI változattal az élén. Természetesen a szériaérett változat már nem viseli magán az STI nevével fémjelzett koncepció látványos aerodinamikai csomagját, így sem vasalódeszkányi hátsó szárny sem morcos orr nem tartozik a gyártáskész BRZ-hez, ahogy a karbon kiegészítők is kényszerpályára kerültek.

    De remény van rá, hogy a látványos optika csupán a garázs másik végébe vándorolt és hamarosan egy STI változaton láthatjuk viszont mindezt.

    Az elején még sokan számítottak rá, hogy bár a Toyota-Subaru fejlesztés nagyon szoros kapcsot jelentett, mégis különbözni fog egymástól a két gyártó produktuma, ha másban nem is, legalább küllemükben.

    Az õ reményeik nem jöttek be, amint a képeken is láthatjuk, a Toyota GT-86 és a BRZ szinte mint két tojás; egyedül a márkától származó plecsink alapján lehet igazán megkülönböztetni a két testvért, akik hamarosan hármasikrekké avanzsálnak a Scion FR-S megjelenésével. Küllemben jobban megfigyelve a Toyotától eltérő első lökhárító a más stílusban fogant könnyűfém felnik, illetve a hátsó lámpák háttere különbözik valamelyest. A belteret illetően még nem nyilatkozhatunk, ugyanis a Subaru még nem tárta fel a BRZ-t.

    A hátsókerekes japán motorházában a Subaru négyhengeres boxermotorja vív csatát a Toyota D-4S névre keresztelt közvetlen befecskendezési rendszerének segítségével, ami összesen 200 lóerő és 205 Nm kiizzadásához lett elegendő. A nyomaték a hátsó kerekekhez hatsebességes, ultrarövid utakon járó kézi váltón vagy opcionálisan hatgangos automatán keresztül jut el. Az alapmodell 17 colos felnikre húzott 215/45 R17-es abroncsokon gördül. Nem feledkezhetünk meg a speciálisan hangolt menestabilizátorról sem, amely a hírek szerint a biztonságos örömködést szolgálja majd.

    A méretek, valamint a futóműgeometria is szinte teljesen megegyezik a Toyotáéval, így tényleg minimális eltérések diagnosztizálására lesz lehetőség.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Honda Brio - 78 lóerõs motorral

    Jóval kisebb, mint a Jazz, de ötajtós, és az ígéretek szerint meglehetõsen tágas. A Honda is beszáll a városi törpeautók versenyébe.

    A Honda régóta nem kínál igazán apró városi autókat Japánon kívül, de úgy néz ki, rájöttek, hogy érdemes lefelé bõvíteni a kínálatot.

    A Brio csupán 3,61 méter hosszú, 1,68 méter széles és 1,48 méter magas, azaz 29 centivel rövidebb a Jazznél. Ugyanakkor ötajtós, és állítólag nagyon igyekeztek a tervezõk, hogy elérjék a lehetõ legjobb térkihasználást.

  • Új családi autó az Opeltõl

    Elkészült az Opel Meriva második generációja. A kis egyterûn a várakozásoknak megfelelõen egymással szemben nyíló ajtók vannak. Hat motorral indul az értékesítés.

    Új családi autóval bõvül az Opel kínálata. Elkészült az eredetileg 2003-ban bemutatott Meriva új generációja. Az autóról egyelõre szûkszavúan nyilatkozott a gyár, de számos fontos dolgot már megismerhetünk. Például, hogy mind a tengelytávolság, mint a nyomtáv nagyobb, mint korábban, ami nagyobb stabilitást és kényelmesebb autózást hoz.

  • Subaru Cosworth Impreza STi CS400 - Ferrari verõ Subaru

    Eddig csak csepegtette az infókat a Cosworth Impreza STi CS400-ról a Subaru, 2010.májusában azonban lerántotta a leplet a kocsiról, amely csak az avatott szemeknek árulja el, hogy micsoda különlegesség is.

    A többi Impreza STi-hez képest új elsõ lökhárító, izgalmasabb hûtõmaszk és új hátsó szárny került a Cosworth által felspécizett ferdehátúra. Ám ezek sem változtatnak drasztikusan az autó küllemén. Természetesen a 18 colos felnik egyediek és nemcsak látványosak, de 12 milliméterrel szélesítik a nyomtávot is.

  • A brit Noble egy 4,4 literes 650 lóerõs sportautót dobott a piacra!

    Újabb konkurenst kapnak a bõven 300 km/h feletti sebességre képes szupersportkocsik. A brit Noble legújabb modelljében, az M600-ban egy 4,4 literes, Volvo-eredetû turbómotor dolgozik 650 lóerõvel. A kocsi Nagy Britanniában 64 millió forintnak megfelelõ fontba kerül majd.

    A Ferrari F430-as ellenfelének szánt M15 után újabb még gyorsabb modellel rukkolt elõ a Noble. Az M600 eggyel magasabb ligában játszik, menettulajdonságai a Murcielago LP670-4 Superveloce, illetve a Gumpert Apollo Speed magasságába emelik az autót.

  • Hihetetlenül takaréskos a hatszemélyes Buick Business Hybrid Concept a GM-tól

    Minden elõzmény nélkül mutatott be egy hibrid koncepciót az amerikai konszern, amelyet a néhány éven belül debütáló, következõ generációs hibrid rendszer hajt. A három sorban hat személy szállítására képes autó a mai hibrideknél jóval takarékosabb.

    Az utóbbi években a tulajdonos GM katasztrofális anyagi helyzetét a Buick is megsínylette. Az Európában nem kapható, kizárólag luxusautókat forgalmazó márka jóval kevésbé sikeres a GM másik felsõ kategóriás gyártójánál, a Cadillecnél, ez pedig alaposan rányomta bélyegét a fejlesztésre fordítható büdzsének.

  • Autófaktor Extra: Audi A7 Sportback

    Hong Kong-ban a sajtó képviselõi elõtt mutatták be az új Audi A7-est! Az ötajtós modellt úgy tervezték, hogy egyesítse egy kupé kényelmet egy sedan funkcionalitását. A Sportback 4,97 méter hosszú, 1,91 méter széles és 1,42 méter magas.

    Az A7 Sportback egy új generációs modell, amelynek részeként állandó összkerék-hajtási rendszerrel mûködik. A V6-os motor ereje 300 LE. Villamosenergia-csukja be az ajtókat. 535 literes a csomagtartó kapacitása.

  • Vázlaton a jövõ Audija

    Az Audi a közelmúltban rengeteg modellt mutatott be, ám a németek a jövõre nézve is számos újdonságot tartogatnak rajongóiknak. A gyártó nemrégiben kiszivárogtatott pár vázlatot az A5 Sportbackról, az A7-rõl és az A8-ról.

    Az Audi szekere az utóbbi idõben nagyon jól szalad, szinte mindegyik modellje kasszasikernek bizonyult, az eladások pedig töretlenül emelkednek, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben igazán figyelemre méltó, így a németek joggal lehetnek büszkék magukra.

  • Fiat Uno 2010

    Célszerû kis doboz, amilyen az elõdje volt, kedves karakterrel. A karrierje Brazíliából indul, de jelentõs esély van rá, hogy Európában is bevetik, hasonló szerepben, mint a Renault a Dacia Sanderót. Lassan el is felejtettük, hogy létezett az egyszerû kis Uno. Eltûnése, 1995 óta három generációnyi Puntót fogyasztott el az európai piac. Brazíliában viszont egészen mostanáig készült, azok számára, akik drágább autót nem tudtak volna megfizetni. A brazil piac növekedésben van, így a Fiatnak megérte kifejleszteni az Uno utódját és megtartani a bevált márkanevet, hogy tovább szaporítsa dél-amerikai vásárlói számát.

  • Jön a Kia kiskategóriás egyterûje

    Frankfurtban mutatkozott be a vonzó külsejû, dallamos hangzású Kia Venga – az autó abban a kategóriában indul, ahol meglehetõsen nagy a „tülekedés".

    A Vengának van stílusa, mer más lenni, nem másolja a doboz formájú „minifurgon" társait, hanem fiatalosabb, lendületesebb azoknál. Dinamikusan emelkedõ övvonalával, széles nyomtávjával „tettre kész" autó érzetét kelti a Venga – mondják a gyáriak.

  • Szuperkönnyû MX-5-öst mutat be a Mazda Frankfurtban

    Az MX-5-ös huszadik születésnapjára különleges koncepcióval készül a japán gyártó.

    A Superlight egy kikönnyített, kissé leültetett, a vezetési élmény maximalizálásának szellemében átépített MX-5-ös, amely ebben a formájában valószínûleg nem valósul meg.

    Az MX-5-ös igazi sikertörténet a Mazda számára, hiszen az autó rövidnek mondható pályafutása alatt is a világ legnagyobb számban eladott roadstere lett.

  • Ford Mustang Boss 302 - 440 lovas motorral

    Az új Boss 302 félelmetesebb, mint bármelyik korábbi névrokona: 440 lóerõt szabadít az aszfaltra, így méltó 1969-es elõdjének félelmetes hírnevéhez.

    A Ford sokáig adós maradt az igazán erõs, mégis megfizethetõ Mustanggal – a korlátozott példányszámban gyártott, kompresszoros Shelby GT 500-ast nem számítva –, az új, ötliteres V8-assal azonban új dimenziók nyíltak az izom-kupé elõtt. A 412 lovas GT után itt egy még erõsebb kivitel, amely a legendás Boss 302 nevet kapta meg, és nem csupán erõsebb, látványosabb is a többi kivitelnél.

  • 500 lóerõs Spyker telepjáró érkezik

    A legfrissebb hírek szerint jövõre már megvásárolható lesz a Spyker még 2006-ban bemutatott terepjáró-tanulmányának szériaváltozata.

    Az 500 lóerõs D12 Peking to Paris ára az elõzetes hírek szerint 60 millió forint lesz.

    Még a 2006-os Genfi Autószalonon mutatta be a Spyker látványos koncepcióját, a D12 Peking to Paris nevet viselõ SUV-ot, azóta viszont leginkább csak kósza híreket hallhattunk a megvalósulásáról.

  • Cadillac Escalade - elkészült a 2010-es limitált széria

    Bár a Cadillac Escalade leginkább a tengerentúlon õshonos, az amerikai batárból azért az öreg kontinensen is fellelhetõ jó pár példány. A Cadillac most egy nem mindennapi, limitált szériával szeretne kedveskedni potenciális európai vásárlóinak, amely a Platinum Edition nevet viseli.

    Mint tudjuk, bevett szokás az egyes gyártóknál, hogy már meglévõ modelljeikbõl készítenek egy-egy korlátozott példányszámban készülõ sorozatot, annak reményében, hogy azzal valamelyest fellendíthetik az adott négykerekû iránti keresletet.

  • Íme a Mercedes a legerõsebb E63 AMG puttonyos változata!

    A hagyományos kombi karosszériás Mercedes E-osztály frankfurti debütálása után a gyár bemutatta a legerõsebb E63 AMG puttonyos változatát is.

    Az autó megnövekedett mérete és tömege ellenére is tiszteletreméltó 4,6 másodperces százas sprintet tudhat magáénak, száguldását pedig jövõ év februárjától láthatjuk Európában.

    A múlt héten megrendezett Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a Mercedes E-osztály kombi változata, az Estate.

  • Renault Thalia 1.5 dCi Privilége: Népvágy?

    A Renault Thalia jó kilenc évvel ezelõtt jelent meg a magyar piacon, és óriási sikert aratott. Azóta több mint 30.000 darabot adtak el belõle nálunk, a kis lépcsõshátúak között piacvezetõ lett, de a teljes kisautó-kategóriát tekintve is az elsõk közé került.

    Most a karosszériáját teljesen átrajzolták, miközben az új ruha alatt szinte semmi nem változott. Hogyan hat így a mai megváltozott környezetben - erre keressük a választ.