rss
  • Subaru GT-86 - 200 lóerős, hátsókerekes változat

  • Subaru GT-86 - 200 lóerős, hátsókerekes változat2011 november 29-én a Toyota megmutatta a nagyvilágnak GT-86 névre keresztelt hátsókerekes, egyébként már regés-rég várt sportautóját, ma pedig a testvérmodell, a Subaru BRZ kerül górcső alá. A boxermotoros japán sportgép sokak kedvence lehet, főleg a nemrég látott STI változattal az élén. Természetesen a szériaérett változat már nem viseli magán az STI nevével fémjelzett koncepció látványos aerodinamikai csomagját, így sem vasalódeszkányi hátsó szárny sem morcos orr nem tartozik a gyártáskész BRZ-hez, ahogy a karbon kiegészítők is kényszerpályára kerültek.

    De remény van rá, hogy a látványos optika csupán a garázs másik végébe vándorolt és hamarosan egy STI változaton láthatjuk viszont mindezt.

    Az elején még sokan számítottak rá, hogy bár a Toyota-Subaru fejlesztés nagyon szoros kapcsot jelentett, mégis különbözni fog egymástól a két gyártó produktuma, ha másban nem is, legalább küllemükben.

    Az õ reményeik nem jöttek be, amint a képeken is láthatjuk, a Toyota GT-86 és a BRZ szinte mint két tojás; egyedül a márkától származó plecsink alapján lehet igazán megkülönböztetni a két testvért, akik hamarosan hármasikrekké avanzsálnak a Scion FR-S megjelenésével. Küllemben jobban megfigyelve a Toyotától eltérő első lökhárító a más stílusban fogant könnyűfém felnik, illetve a hátsó lámpák háttere különbözik valamelyest. A belteret illetően még nem nyilatkozhatunk, ugyanis a Subaru még nem tárta fel a BRZ-t.

    A hátsókerekes japán motorházában a Subaru négyhengeres boxermotorja vív csatát a Toyota D-4S névre keresztelt közvetlen befecskendezési rendszerének segítségével, ami összesen 200 lóerő és 205 Nm kiizzadásához lett elegendő. A nyomaték a hátsó kerekekhez hatsebességes, ultrarövid utakon járó kézi váltón vagy opcionálisan hatgangos automatán keresztül jut el. Az alapmodell 17 colos felnikre húzott 215/45 R17-es abroncsokon gördül. Nem feledkezhetünk meg a speciálisan hangolt menestabilizátorról sem, amely a hírek szerint a biztonságos örömködést szolgálja majd.

    A méretek, valamint a futóműgeometria is szinte teljesen megegyezik a Toyotáéval, így tényleg minimális eltérések diagnosztizálására lesz lehetőség.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A BMW új, limitált szériás M3 Edition modellt muatatott be!

    A BMW új, limitált szériás M3 Edition modellrõl rántotta le a leplet, amely júliustól fél éven át lesz elérhetõ.

    A különleges modellek teljesítménye nem nõtt, ám a külsõ változások mellett 10 milliméterrel csökkent az autó hasmagassága is.

    Az autógyártók az eladások visszaesése miatt egyre több különleges limitált szériás modelleket mutatnak be, elsõsorban a kevésbé sikeres és kifutó típusokból. Ezért is érdekes, hogy a BMW a két éve piacon lévõ, sikeres M3-ból készítettek limitált példányokat.

  • Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát - 350 km/órás végsebesség!!!

    A Nokia Siemens Networs kommunikációs rendszerének kiépítésével Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát Bejiing és Tianjin között, melyen akár a 350 km/órás végsebesség is elérhetõvé vált.

    A kínai Beijing-Tianjin vonalon kiépítettt GSM-R kommunikációs rendszer nagy sebességet, biztonságos utazást és sûrûbb vasúti forgalmat biztosít a két város között. A Nokia Siemens Networks vasúti kommunikációs technológiája, a GSM-R egy forgalomirányítási és ellenõrzési információkat továbbító integrált rendszer.

  • Láthatáron a bébi Range Rover!

    Jövõre érkezik a Land Rover legújabb modellje, amely bébi Range Roverként kerül majd piacra.

    Az autó a tavaly bemutatott LRX tanulmányautón alapszik majd, fejlesztéséhez pedig a brit kormány is hozzájárul egy kisebb összeggel.

    Az indiai Tata áldását adta a Land Rover legújabb modelljére, amely Range Rover márkanév alatt kerül majd piacra. A tavalyi Detroiti Autószalonon bemutatott LRX koncepció szériagyártású változatának fejlesztéséhez a brit kormány is hozzájárul 27 millió fonttal.

  • Mazda MX-5 Superlight - kisebb és könyebb az elõdeinél

    Az új modell sokkal könnyebb lesz, mint a mostani, ezért nem okoz majd gondot a kevesebb lóerõ. Remélhetõleg.

    Kisebb és sokkal könnyebb a 2012-es MX-5 a mostaninál. A hírek szerint a tömege nagyjából egy tonna, a Mazda ugyanis vissza akar térni a gyökerekhez.

    Egy ponton azonban szakítanak a hagyományokkal, az új MX-5 karosszériája merõben más lesz: a 2006-ban bemutatott Nagare koncepció vonalai köszönnek majd vissza rajta.

  • Szuperolcsó indiai miniautó

    A szuperolcsó indiai miniautó benzinmotorral sem különösebben iszákos, de állítólag már majdnem készen van egy még alacsonyabb fogyasztású dízelváltozat.

    Úgy tudjuk, ez a második motor is kéthengeres lesz, akárcsak a benzines, és elég korszerû, hogy akár Európában is forgalmazhassák. A 800 köbcentis, turbófeltöltéses, és közös nyomócsöves befecskendezésû apróságot állítólag több nagy nevû európai céggel együtt alakította ki a Tata.

  • speedART Porsche Cayenne S Hybrid - Hybrid Cayenne 450 lóerõvel

    A brutális tuning mellé új kipufogórendszer jár 10 centis kályhacsövekkel.

    Rendesen megpiszkálták a Cayenne S kompresszoros V6-osát a speedART-nál, így a kocsi teljesítménye 450 lóerõre nõtt.

    A speedHYBRID 6 másodperc alatt van százon, fél másodperccel hamarabb, mint a gyári változat, végsebessége 252 km/h – ez plusz tíz km/h-t jelent a gyári modellhez képest.

  • 2010-es családi szedán a Volkswagentõl - megérkezett a VW Polo

    Mégsem hívják Ventónak, viszont megfizethetõ áron kínálják a lépcsõs hátú kisautót. A premiert Oroszországban tartották és ott is indul elsõként a gyártás, de nyilván többre hivatott, mint egyetlen piac meghódítására. A Polo lépcsõs hátú változatát már csak megszokásból hívjuk kisautónak, igazából egy kompakt családi szedán, amely jóval tágasabb csapott hátú rokonainál. A tengelytávját 80 mm-rel nyújtották meg, 2,55 méterre, azaz ebbõl a szempontból csaknem utoléri a Golfot, 4,38 méteres hosszával pedig túl is nõ a nagytestvéren.

  • Bemutatták a Volkswagen középmotoros Roadster-ét

    A Volkswagen immár többedszerre állt elõ egy könnyû roadster koncepció bemutatásával.

    A németek legfrissebb próbálkozása azonban komolynak tûnik, hiszen a középmotoros hátsókerékhajtású sportautó szériagyártása már akár 2012-ben megkezdõdhet.

    Már régóta terjengtek a hírek arról, hogy a német autógyártó-óriás egy könnyû kétüléses nyitott sportautó piacra dobását tervezi.

  • Hyundai Accent 2010

    Az új Accent – vagy ahogy Dél-Koreában ismerik, a Verna – az elõdeihez képest kifejezetten nagynak tûnik: inkább a Skoda Octaviához vagy a Volkswagen Jettához hasonlítható méreteiben, mint a korábbi generációkhoz, amelyek egyfajta határesetet képeztek a B és a C szegmens – a kisautók és a kompaktok – között.

    A formaterv is a növekedést hangsúlyozza: az autó elölrõl csaknem ugyanúgy néz ki, mint a nemrégiben bemutatott Sonata, nagy, ferdén metszett elsõ lámpáival és vigyorgó hûtõrácsával.

  • Építsen egyedi luxusautót!

    A luxusautó-tulajdonosok közül néhányan nem érik be a drága és költséges extrák megrendelésével, még több feltûnésre és különlegességre vágynak.

    Volt idõ, amikor a régi autók többsége egyszerûen a szeméttelepre került, nem kellettek senkinek sem, így az enyészeté lettek. Aztán kialakult a használtautó-piac, mely mára hatalmas üzletté vált, sokaknak ez az egyetlen lehetõségük a jármûvásárlásra. Új autót nem mindenki engedhet meg magának, különösen a jelenlegi válságos idõkben.

  • Budapestrõl rajtolhat a Dakar 2010-ben

    2010-ben állítólag a Hõsök terérõl fog elrajtolni az autósport egyik legnézettebb versenye, a Dakar-rali. A Népszabadság értesülései szerint errõl már decemberben aláírt egy szerzõdést a magyar kormányt képviselõ Ujhelyi István államtitkár. A világszerte kiemelkedõ nézettséggel bíró rendezvény kapcsán már korábban felmerült, hogy a rajtjogot, pontosabban a verseny rajtjának szervezését Budapest is vállalhatná - ezzel egyszersmind a fõvárost, valamint az ország nevezetességeit reklámozva.

  • A Toyota az első az autómárkák között

    A Toyota az első az autómárkák közöttEgy márka értékét ezerféleképpen lehet meghatározni, és mindegyik módszerbe könnyű belekötni. A Brand Finance a következőképpen közelítette meg a kérdést: mennyi jogdíjat kellene fizetni a használata után, ha az történetesen valaki más tulajdonában volna. Ezt az értéket összevetették a márkától a jövőben elvárható bevételekkel és az így kapott összegből számolták ki a jelenkori értéket. Aligha konkrét, viszont jól mutatja, hogy mely márkának milyen stabil és fényes jövőt jósol a világpiac.

  • Lexus LS 600h 2010

    Modellfrissítést végzett a Lexus a legnagyobb limuzinján, az LS 600h-n, hogy 2010-ben is meggyõzzék a vásárlóikat: érdemes lecserélni a régit. Megerõsítették a fékeket, LED-es lámpákat csavaroztak rá, és ami a legfontosabb: továbbfejlesztették a hátsó üléssor kényelmi szolgáltatásait.

    Eddig sem volt szegényes az LS 600h felszereltsége, ezért nehéz lehetett megtalálni a gyenge pontokat, amik javításra szorulnak az autón.

  • Carbon Motors E7 - rendõrautó a javából

    Kiderült, hogy az amerikai Carbon Motors különlegesen takarékos rendõrautója bajor technikára alapoz: a BMW hathengeres turbódízel motorja hajtja a speciális jármûvet.

    Nehéz lesz elmenekülni elõle

    A Carbon Motors E7-esrõl 2007-ben hallhattunk elõször: akkor még csupán néhány terv és prototípus készült el a kifejezetten rendõrségi felhasználásra tervezett jármûbõl.

  • Százéves tuja a szegedi villamosközlekedés centenáriumára

    Szeged - Korhûen felújítottak egy százesztendõs villamost abból az alkalomból, hogy az országban ötödikként, pontosan száz éve, 1908. október 1-jén indult el a villamosközlekedés Szegeden.

    A tíztonnás súlyú és harmincnyolc férõhelyes, két esztendõ alatt felújított jármûvet szerdán mutatták be a csongrádi megyeszékhelyen.

    Az utazóközönség a következõ napokban nosztalgiajáratként találkozhat a kocsival - mondta el Dózsa Gábor, a Szegedi Közlekedési Társaság igazgatója.