Az elején még sokan számítottak rá, hogy bár a Toyota-Subaru fejlesztés nagyon szoros kapcsot jelentett, mégis különbözni fog egymástól a két gyártó produktuma, ha másban nem is, legalább küllemükben.
Az õ reményeik nem jöttek be, amint a képeken is láthatjuk, a Toyota GT-86 és a BRZ szinte mint két tojás; egyedül a márkától származó plecsink alapján lehet igazán megkülönböztetni a két testvért, akik hamarosan hármasikrekké avanzsálnak a Scion FR-S megjelenésével. Küllemben jobban megfigyelve a Toyotától eltérő első lökhárító a más stílusban fogant könnyűfém felnik, illetve a hátsó lámpák háttere különbözik valamelyest. A belteret illetően még nem nyilatkozhatunk, ugyanis a Subaru még nem tárta fel a BRZ-t.
A hátsókerekes japán motorházában a Subaru négyhengeres boxermotorja vív csatát a Toyota D-4S névre keresztelt közvetlen befecskendezési rendszerének segítségével, ami összesen 200 lóerő és 205 Nm kiizzadásához lett elegendő. A nyomaték a hátsó kerekekhez hatsebességes, ultrarövid utakon járó kézi váltón vagy opcionálisan hatgangos automatán keresztül jut el. Az alapmodell 17 colos felnikre húzott 215/45 R17-es abroncsokon gördül. Nem feledkezhetünk meg a speciálisan hangolt menestabilizátorról sem, amely a hírek szerint a biztonságos örömködést szolgálja majd.
A méretek, valamint a futóműgeometria is szinte teljesen megegyezik a Toyotáéval, így tényleg minimális eltérések diagnosztizálására lesz lehetőség.

