2024.04.19. - Emma

Subaru GT-86 - 200 lóerős, hátsókerekes változat

Subaru GT-86 - 200 lóerős, hátsókerekes változat
Subaru GT-86 - 200 lóerős, hátsókerekes változat2011 november 29-én a Toyota megmutatta a nagyvilágnak GT-86 névre keresztelt hátsókerekes, egyébként már regés-rég várt sportautóját, ma pedig a testvérmodell, a Subaru BRZ kerül górcső alá. A boxermotoros japán sportgép sokak kedvence lehet, főleg a nemrég látott STI változattal az élén. Természetesen a szériaérett változat már nem viseli magán az STI nevével fémjelzett koncepció látványos aerodinamikai csomagját, így sem vasalódeszkányi hátsó szárny sem morcos orr nem tartozik a gyártáskész BRZ-hez, ahogy a karbon kiegészítők is kényszerpályára kerültek.
De remény van rá, hogy a látványos optika csupán a garázs másik végébe vándorolt és hamarosan egy STI változaton láthatjuk viszont mindezt.

Az elején még sokan számítottak rá, hogy bár a Toyota-Subaru fejlesztés nagyon szoros kapcsot jelentett, mégis különbözni fog egymástól a két gyártó produktuma, ha másban nem is, legalább küllemükben.

Az õ reményeik nem jöttek be, amint a képeken is láthatjuk, a Toyota GT-86 és a BRZ szinte mint két tojás; egyedül a márkától származó plecsink alapján lehet igazán megkülönböztetni a két testvért, akik hamarosan hármasikrekké avanzsálnak a Scion FR-S megjelenésével. Küllemben jobban megfigyelve a Toyotától eltérő első lökhárító a más stílusban fogant könnyűfém felnik, illetve a hátsó lámpák háttere különbözik valamelyest. A belteret illetően még nem nyilatkozhatunk, ugyanis a Subaru még nem tárta fel a BRZ-t.

A hátsókerekes japán motorházában a Subaru négyhengeres boxermotorja vív csatát a Toyota D-4S névre keresztelt közvetlen befecskendezési rendszerének segítségével, ami összesen 200 lóerő és 205 Nm kiizzadásához lett elegendő. A nyomaték a hátsó kerekekhez hatsebességes, ultrarövid utakon járó kézi váltón vagy opcionálisan hatgangos automatán keresztül jut el. Az alapmodell 17 colos felnikre húzott 215/45 R17-es abroncsokon gördül. Nem feledkezhetünk meg a speciálisan hangolt menestabilizátorról sem, amely a hírek szerint a biztonságos örömködést szolgálja majd.

A méretek, valamint a futóműgeometria is szinte teljesen megegyezik a Toyotáéval, így tényleg minimális eltérések diagnosztizálására lesz lehetőség.