rss
  • Subaru GT-86 - 200 lóerős, hátsókerekes változat

  • Subaru GT-86 - 200 lóerős, hátsókerekes változat2011 november 29-én a Toyota megmutatta a nagyvilágnak GT-86 névre keresztelt hátsókerekes, egyébként már regés-rég várt sportautóját, ma pedig a testvérmodell, a Subaru BRZ kerül górcső alá. A boxermotoros japán sportgép sokak kedvence lehet, főleg a nemrég látott STI változattal az élén. Természetesen a szériaérett változat már nem viseli magán az STI nevével fémjelzett koncepció látványos aerodinamikai csomagját, így sem vasalódeszkányi hátsó szárny sem morcos orr nem tartozik a gyártáskész BRZ-hez, ahogy a karbon kiegészítők is kényszerpályára kerültek.

    De remény van rá, hogy a látványos optika csupán a garázs másik végébe vándorolt és hamarosan egy STI változaton láthatjuk viszont mindezt.

    Az elején még sokan számítottak rá, hogy bár a Toyota-Subaru fejlesztés nagyon szoros kapcsot jelentett, mégis különbözni fog egymástól a két gyártó produktuma, ha másban nem is, legalább küllemükben.

    Az õ reményeik nem jöttek be, amint a képeken is láthatjuk, a Toyota GT-86 és a BRZ szinte mint két tojás; egyedül a márkától származó plecsink alapján lehet igazán megkülönböztetni a két testvért, akik hamarosan hármasikrekké avanzsálnak a Scion FR-S megjelenésével. Küllemben jobban megfigyelve a Toyotától eltérő első lökhárító a más stílusban fogant könnyűfém felnik, illetve a hátsó lámpák háttere különbözik valamelyest. A belteret illetően még nem nyilatkozhatunk, ugyanis a Subaru még nem tárta fel a BRZ-t.

    A hátsókerekes japán motorházában a Subaru négyhengeres boxermotorja vív csatát a Toyota D-4S névre keresztelt közvetlen befecskendezési rendszerének segítségével, ami összesen 200 lóerő és 205 Nm kiizzadásához lett elegendő. A nyomaték a hátsó kerekekhez hatsebességes, ultrarövid utakon járó kézi váltón vagy opcionálisan hatgangos automatán keresztül jut el. Az alapmodell 17 colos felnikre húzott 215/45 R17-es abroncsokon gördül. Nem feledkezhetünk meg a speciálisan hangolt menestabilizátorról sem, amely a hírek szerint a biztonságos örömködést szolgálja majd.

    A méretek, valamint a futóműgeometria is szinte teljesen megegyezik a Toyotáéval, így tényleg minimális eltérések diagnosztizálására lesz lehetőség.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Mercedes Binz Xtend - egy igazi kombi

    Szembõl egyszerû E osztálynak látszik, csakhogy a Binz Xtend raktere gigantikus. Itt tényleg elfér a sífelszerelés anélkül, hogy belógna az utasok közé.

    A Binz minden igényt kielégít, ha ez egy Mercedes E osztály megnyújtásával lehetséges. Készítenek sokajtós sztreccslimókat, mentõautókat, halottaskocsikat, és mostantól egy elképesztõ méretû kombi is szerepel a kínálatban. Az ugyan nem teljesen világos, hogy miért venne valaki 5,76 méteres kombit, ami nagyjából azt tudja, amit egy nagyobbacska furgon, de a Binz tervezõi nyilván jobban tudják, hogy mire harap a közönségük.

  • Megkezdõdik a Lotus Evora európai forgalmazása!

    Hamarosan megkezdõdik a Lotus Evora európai forgalmazása, ez alkalomból pedig új képeket, valamint felszereltségi adatokat hozott nyilvánosságra a gyártó.

    A 3,5 literes V6-os motor hajtotta Evora Nagy-Britanniában már 14,5 millió forintért hazavihetõ.

    Márciusban a Lotus némi meglepetésre közölte, hogy már májusban kiszállítja az Evora elsõ, limitált szériáját. Nos, az idõ hamarosan elérkezik, a márkánál pedig egy utolsó fotósorozattal készülnek a jeles alkalomra.

  • Rába hótolók a NATO-bázison

    Ünnepélyes keretek között átadták azokat a csúcstechnológiát képviselõ hóeltakarító eszközöket – köztük a Rába H25-ös hótolós jármûvét-, amelyek a jövõben a pápai Bázisrepülõterén teljesítenek majd szolgálatot.

    A Magyar Honvédség Fejlesztési és Logisztikai Ügynökség (MH FLÜ) által lefolytatott beszerzési projekt záró akkordjaként megrendezett eseményen a RÁBA Jármû Kft ügyvezetõ igazgatója Torma János is részt vett.

  • Mercedes SLS AMG

    Ha nincs is jegyrendszer az új SLS AMG Mercedesre, ha valaki besétál egy 60 millió forinttal töltött aktatáskával valamelyik szalonba, azt mondják neki, felírják és jöjjön vissza jövõre. Az elsõ és a hátsó tengely közötti 47:53 arányú súlyeloszlás és az alacsony súlypont hangsúlyozza a sportkocsi-koncepciót. Nulláról százra 3,8 a gyorsulási idõ, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 317 km/óra, ehhez képest korrekt a 13,2 literes (kombinált) fogyasztás is. A vázszerkezet 46 százaléka áll alumínium profilokból, 31 alumínium lemezbõl, 20 alumínium öntvénybõl és 3 százalék acélból.

  • A Mustang mintájára megújult a Shelby GT500

    A Mustang mintájára az idei évre a széria csúcsmodellje, a Shelby GT500 is megújult. A legendás autót jelentõsen átdolgozták a mérnökök: amellett, hogy új köntöst kapott, motorja tovább erõsödött, valamint teljes hajtáslánca és futómûve is megváltozott - természetesen elõnyére.

    Caroll Shelby neve az autósvilágban már önmagában is felér egy legendával és ha egy négykerekûre nevét adja, akkor esetében garantáltan egy igazán izgalmas darabbal van dolgunk.

  • Nissan GT-R 2011 - alázza a Ferrarit

    Hihetetlen mérési adattal riogatják a vetélytársakat a japán autógyár szakemberei: a japán szupersportkocsi úgy gyorsul, legalábbis 100 km/h-ig, mintha sok száz lóerõvel lenne erõsebb, mint valójában. A Nissan mindent bevet, hogy bizonyítsa, jobb sportkocsit hozott össze bármely vetélytársánál.

    Korábban a Nürburgringen igyekeztek megszerezni a leggyorsabb utcai sportkocsi címét – aminek a Porsche meglehetõsen hangosan próbált az útjába állni – most, a modellfrissítést követõen pedig a gyorsulási adattal igyekeznek elérni, hogy leessen az állunk.

  • A Toyota Supra hibridként éled újra!

    A Toyota a világ legnagyobb autógyárának mondhatja magát, mégsem gyárt vérbeli sportautót. Sokak örömére ez a probléma hamarosan megoldódik, mivel a márka újraéleszti 1996-ban eltörölt sportmodelljét, a Suprát.

    A feltámadás külön érdekessége, hogy az autó nagy teljesítményû hibrid hajtáslánccal is elérhetõ lesz.

    Furcsamód a Toyota a világ egyik legjelentõsebb és legnagyobb költségvetéssel rendelkezõ autógyára, modellpalettáján mégsem találunk sportautókat.

  • BMW M1 - olyan gyors, mint az M3

    Egyenesen a legelsõ M3-as reinkarnációjaként tálalja a BMW az 1-es M kupét. Ha ez költõi túlzás is, az új modell kétségtelenül villámgyors, sõt, már a megjelenése is erõt sugároz.

    Hosszas bevezetõkampány után végre leleplezték – legalábbis az internet nyilvánossága elõtt – a legkisebb M-es BMW-t. Ha nem a legendás sportkupéhoz kapcsolódna az M1 jelzés, alighanem úgy is nevezték volna el, de mivel mindenképp el akarták kerülni a keveredést, inkább 1-es M Coupé néven mutatják be a típust. Ez azonban nem változtat a lényegen: az új modell vérbeli M-es BMW, akár az M3-as, az M5-ös vagy as M6-os.

  • Elkészült a 2010-es kombi 5-ös BMW

    Szinte magunk elõtt látjuk az igazgatótanácsot, ahogy félelemtõl megtört tekintettel kiválasztják a legszimplábbat a tervezõk vázlatai közül. Ezt kérjük, több Bangle-BMW-hez nem elég gazdag ez a cég. Így aztán a sziluett és a méretek is alig változtak, csak az érdekesebb részletek pusztultak ki az autóból. Ettõl persze még lehet sikeres, sõt.

    A szedán kapcsán persze már szó volt a túlzott visszafogottságról, de azt azért nem gondoltuk, hogy ennyire hasonló lesz az elõzõ 5-ös Touring és az új változat hátsó szekciója.

  • Epic EV Torq - háromkerekû elektromos autó 200 lóerõvel

    Szokatlan kialakítású elektromos autót épített az Epic Electric Vehicles: a Torqnak mindössze három kereke van. Nem mindennapi autóval lép piacra az Epic Electric Vehicles: a Torq kicsit olyan, mintha egy KTM X-Bow lenne, de az osztrák modellel ellentétben elektromos hajtáslánccal és csak három kerékkel készül.

    Nem sokat tudni a Torqról, de méretei legalább rendelkezésre állnak: 411 centiméter hosszú, 221 centiméter széles és 122 centiméter magas, tengelytávja (ha lehet ilyesmit értelmezni egy darab hátsó keréknél) 282 centiméter.

  • 185 lóerõs az új Chevrolet Equinox szabadidõs terepjáró

    Megmutatta a Chevrolet, milyen lesz a januári Detroiti Autószalonon bemutatkozó új Equinox. A közepes méretû szabadidõs terepjárót teljesen áttervezték, és hozzá a 185 lóerõs, közvetlen befecskendezéses négyhengerest ajánlja a gyártó.

    Pénzügyi világválság idején nem éppen szerencsés dolog szabadidõs terepjárót bemutatni, de ha a Chevrolet éppen jövõ januárra idõzítette az új Equinox bemutatóját, a krízis miatt már nem fogja elhalasztani azt.

  • Takarékos, de dinamikus a Punto Evo

    Fiatalos, csinos és az általunk próbált dízellel különösen takarékos az új Fiat Punto Evo, amely városban és városon kívül is otthon érzi magát. Még nem családi autó, de már majdnem.

    A 2005-ben bemutatott Grande Punto bõven elérte modellciklusának felét, ideje volt az arculatfrissítésnek. Csinosabb mosolygósabb lett az autó, kívül-belül nagyon fiatalos. Az általunk próbált modell fényezésére és belsõ kialakítására ez különösen áll, igazi „csajos" autó, öt ajtóval, könnyû kezelhetõséggel.

  • Fenice Milano Dolce Vita Fiat 500C Abarth - 138 milliót ér a kisautó

    Valószínûleg ez az autó a valaha volt legdrágább Fiat 500-as, és nem is várható, hogy lesz másik. Az aranyozott tojást egyedi megrendelésre készítette a Fenice Milano.

    A megrendelõ egy gazdag kínai üzletember, aki egy különleges, nyitott Fiat 500-as révén mutatná meg, milyen jól megy a bolt. Kerek félmillió eurót, átszámítva valamivel több, mint 138 millió forintot szánt az autó átalakítására, amelyért amúgy alig ötmilliót kérnének – ennyit is csak azért, mert az Abarth kivitelen alapul az olasz tuningcég egyedi kreációja.

  • Leplezetlen fotók jelentek meg a Mercedes E-Coupéról

    Leplezetlen fotók jelentek meg az interneten a vadonatúj Mercedes E-Coupéról.

    A modellt már korábban is alig álcázták, most pedig gyári képek kerültek nyilvánosságra, amelyeken az autó utastere is látható.

    Már hosszú hónapok óta tesztelik Németország útjain a Mercedes CLK utódját, amelyet az utóbbi idõkben már alig álcáztak a gyáriak. Az E-Coupé néven forgalomba kerülõ modell elõdjétõl eltérõen a vadonatúj E-osztály alapjaira épül majd.

  • Ssangyong Korando 2010 - terepjáró Koreából

    Ha azt mondjuk, Ssangyong Korando, kevesen törnek ki heves lelkendezésben. A koreai terepjáró-specialista a Korea can do-ból ferdített típusjelzést meglehetõsen rémisztõ formatervû igáslovakra ragasztotta. Eddig.

    Giorgetto Giugaróval rajzoltatták meg az új Korandót, új platformot terveztek neki és Euro 5-ös motort szereltek bele - Ssangyongék komolyan célba vették az európai piacot.

    Ha nem az öt éve senkinek sem hiányzó nevet adták volna neki, talán még nagyobb sikerre számíthatna.