rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • ABT Audi R8 Police - 612 lóerővel a bűnözők nyomában

  • ABT Audi R8 Police - 612 lóerővel a bűnözők nyomábanRemélhetőleg jól felerősítették a fényhidat, mert nem szerencsés, ha 320 körül elhagyja az autó tetejét. Felesleges előle menekülni. A felelősségteljes tuningot hirdető Tune it! Safe! kampány keretében mutatta be 2011 év végén az ABT Essenben a rendőregyenruhába öltöztetett Audi R8 GTR-átiratot, mely a korábbi Lotus, Lamborghini és egyéb szupersport rendőrautóktól eltérjen még nem segíti a rémüldözik munkáját, de ha rajtunk múlna, biztos rendelnénk párat kedvenc körzeti megbízottainknak.

    A rendőrségi mintázatot a karbonra cserélt karosszéria-elemekre festették rá, az autó alatt sportfutómű és karbon-kerámia fékek dolgoznak. A szupergyors elfogókocsi 19 collos felniket visel nagyteljesítményű Hankook gumikkal. Utasterében Recaro üléseket találunk, ereje pedig az 5,2 literes V10-es motorból származik: teljesítménye 612 lóerő, nyomatéka 550 Nm.

    Az ABT féle Audi R8 3,2 másodperc alatt éri el a százas tempót állórajttal, végsebessége pedig 325 km/h, úgyhogy kellően hangos szirénát kell rá rakni, hogy még idejében félrehúzódhassanak a forgalom nem üldözött résztvevői.





  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Volvo C30 - nem tucatautó, de azért sorozatban gyártják

    Elöl közel van a klasszikus Volvóhoz, hátul azonban sem a márkán belül, sem azon kívül nem hasonlít egyetlen autóra sem a C30-as – írtuk a 2006-ban bemutatkozott autó tesztjében, s most itt az új modell. Továbbra is megosztja az érzelmeket, vállaltan nem akar tucatautó lenni.

    A mérnökök kocsi teljes elejét áttervezték, beleértve több karosszériaelemet, például az elsõ sárvédõket. Az autó orra markánsabb és kifejezõbb lett, az elsõ lökhárító tört vonalai és az új, oldalra és felfelé eltolt fényszórók sportosabb megjelenést adnak a C30-nak.

  • Steinmetz Astra GTC - tuning autó a javából

    Steinmetz Astra GTC - tuning autó a javábólAz Irmscher után egy másik elismert német Opel-tuner, a Steinmetz is elkészítette a maga Astra kupé átiratát. Jól sikerültek a módosítások. A csapat szerencsére a jót még jobbá tette; a masina még feltűnőbb jelenség lett. A Steinmetz spoilertoldatot erősített fel az első lökhárítóra, amely nemcsak jól néz ki, hanem a leszorító erőt is fokozza, emellett fekete rácsokkal és ködlámpa-fészkekkel tette félelmetesebbé a kocsi elejét. Hátulra új légterelő szárnyat és sportdobot szereltek fel.

  • Az új Bugattiban nem maradt hely a tetõnek

    A Bugatti fejesei még áprilisban jelentették be, hogy a Veyronból készül egy még exkluzívabb kivitelû nyitott változat, és ma nyilvánosságra hozták az elsõ hivatalos képeket és adatokat az újdonságról.

    A kabrió Veyron Grand Sport néven kerül piacra, a válogatott úri közönség pedig augusztus 16-án nézheti meg elõször élõben a Pebble Beach Concourse d'Elegance-on. A Veyron Grand Sport tulajdonképpen egy levehetõ üvegtetõvel készülõ targa, mely több szempontból is eltér a kupétól.

  • Chevrolet Aveo 2011

    Összhangban agilis, atlétikus jellegével, vagány és rámenõs megjelenést kapott a teljesen megújult Aveo. A szedán és a lejtõshátú minden látószögbõl erõsnek, stabilnak és sportosnak mutatkozik. A tetõsín és a váll 114 mm-es eltolása, az 1509 mm-es nyomtávval és a kifejezett kerékívekkel együtt, magabiztos, jó kiállású jármûvet mutat, a karosszéria feszes vonalai pedig erõt és élénkséget sugároznak. Az ötajtós lejtõshátú és a négyajtós szedán stíluselemei azonnal felismerhetõvé teszik õket a Chevrolet típusaként. Szembeötlõ a nagy, kétnyílású hûtõmaszk, matt fekete méhsejt-ráccsal, illetve a felsõ nyílás krómkeretével a felsõbb szintû LT és LTZ kiviteleken.

  • A Porsche Panamera újabb díja

    A Porsche Panamera elnyerte az „Arany Kormánykerék” díjat. A luxus elõnyben. A Porsche Panamera az „Év Legjobb Új Autójaként” a nagyteljesítményû luxusmodellek kategóriájában elnyerte az „Arany Kormánykerék díjat”. A Porsche Gran Turismo újdonsága kényelme és kiemelkedõ sportossága, valamint egyéni formavilága révén gyõzte meg a versenyzõkbõl, mérnökökbõl, közismert személyiségekbõl és az Auto Bild Magazin Csoport fõszerkesztõibõl álló, a jelölt modelleket részletes tesztek során megismerõ 50-tagú zsûrit.

  • A kocsi, amely 'kerekekre ültette Amerikát': 100 éve kezdték árusítani a Ford T-modellt

    Száz éve, 1908. október 1-jén kezdték árusítani az Egyesült Államokban a Henry Ford által gyártott, 850 dollárért kínált T-modellt. A Bádog Böske (Tin Lizzy) becenéven emlegetett kocsi volt az elsõ, mindenki által elérhetõ autó, amely "kerekekre ültette Amerikát" (avagy "a talpáról a kerekeire állította a világot"), alapjában változtatva meg az emberek életmódját.

    Ford egy farmon született, de a gépek iránti érdeklõdése gyárakba vitte dolgozni. Edison detroiti gyárában benzinmotort konstruált, majd saját mûhelyt alapított.

  • Ráncfelvarrást kapott a 3-as BMW

    A BMW 3-as sorozatának kupé és kabrió kivitele megkapta a modellciklusuk felénél esedékes ráncfelvarrást.

    A formai frissítés igen óvatos lett, LED-es fényszórók, új elsõ- és hátsó lökhárító, illetve új hátsó lámpák. Ezek mentén pár millimétert nõttek az autó túlnyúlásai. A belsõ térben kipróbáltak egy új eljárást, ami során az üléseket fényvisszaverõ réteggel vonják be, így a bõrkárpit tûzõ napon sem válik perzselõen forróvá – a gyár állítása szerint így akár 20 fokkal is csökkenthetõ így az ülések hõmérséklete.

  • speedART Porsche Cayenne S Hybrid - Hybrid Cayenne 450 lóerõvel

    A brutális tuning mellé új kipufogórendszer jár 10 centis kályhacsövekkel.

    Rendesen megpiszkálták a Cayenne S kompresszoros V6-osát a speedART-nál, így a kocsi teljesítménye 450 lóerõre nõtt.

    A speedHYBRID 6 másodperc alatt van százon, fél másodperccel hamarabb, mint a gyári változat, végsebessége 252 km/h – ez plusz tíz km/h-t jelent a gyári modellhez képest.

  • Koenigsegg Aguilera

    Nem sikerült megszereznie a Koenigseggnek a szintén svéd Saabot, cserébe legalább saját kínálata bõvítésére fordíthatta erõforrásait. Új szupersportkocsit mutatott be a márka, mellyel 15. születésnapjukat is ünneplik a skandinávok.

    Ahogy a Koenigsegg minden modellje, úgy az Agera is a jól ismert CC-re épül, hossza 4,29, szélessége 1,99, magassága pedig 1,12 méter. Szénszálas erõsítésû az alumínium alapú váz, a segédkeretek szintén a könnyû fémbõl készülnek.

  • Koenigsegg Agera R - 6 sebességi világrekordot döntött meg

    Rekordokat döntött meg a sportkocsi.

    A Koenigsegg Agera R a gyártó svéd tesztpályáján hat sebességi világrekordot döntött meg a szériaautók kategóriájában, többek között a Bugatti Veyron Super Sportot is maga mögé kényszerítve.

    Bár a Guinnes Rekordok könyvének ügyintézõi még dolgoznak a hivatalos megerõsítésen, a harmadik fél által, a hivatalosan elfogadott Racelogic VBox gyorsulásmérõvel végzett mérések felettébb lenyûgözõek.

  • 5,9 liter fogyaszt az új Scorpion

    A texasi Ronn Motors tervezte a képeken látható Scorpion nevû modellt, melynek benzinnel és hidrogénnel hajtott motorja elképesztõ teljesítményre képes, hihetetlenül alacsony fogyasztás mellett.

    A Ronn Motors mérnökei egy Acura TL 3,5 literes hathengeresét vették alapul a Scorpion hajtásához. A motorra két turbót és egy intercoolert csavaroztak, így sikerült elérni a közel félezer lóerõt, de az igazi okosság az üzemanyagrendszerben található.

  • UAZ Patriot Sport - felturbózozott korábbi széria

    Az UAZ persze nem tudott elõvarázsolni a kalapból egy vadiúj típust – nem nagyon volna rá pénz – inkább a 2005-ös Patriotból csíptek ki 36 centimétert. Ezt a változtatást jelzi a Sport jelzõ a névben, és a nagydarab terepjáró így kifejezetten rövid lett, 4,29 méteres, azaz alig foglal több helyet hosszában, mint egy kompakt ötajtós. Ehhez képest a 600 literes csomagtér és az ötszemélyes, ötajtós karosszéria kifejezetten jól használhatónak ígérkezik.

    Ráadásul az autó ára sem vészes, legalábbis európai mércével, 420 ezer rubel, azaz mintegy 3,1 millió forint az alapkivitel ára.

  • Minimalista élményautó a Fuoss 01

    Egy német mérnök egy igazán minimalista élményautót épített.

    Igaz, hogy a Fuoss 01 névre keresztelt négykerekû meghajtásáról egy csupán 43 lóerõs erõforrás gondoskodik, az autó 300 kilós tömegét is figyelembe véve azonban terelgetése igazán jó móka lehet.

    Egy õrült, de igazán lelkes német mérnök egy különleges élményautót épített, mely külsejét tekintve leginkább az Ariel Atommal hasonlítható össze, ám még az említett modellnél is kisebb és könnyebb.

  • Nissan New Mobility Concept - igazi városi járgány

    New Mobility Concept - már a név is nagyszerû újításokat sejtet, és a Nissan városi jármûve valóban nem mindennapi darab. Ha valakinek mégis nagyon ismerõs lenne, az nem téved nagyot: megmutatták már ezt az autót, csak akkor még Renault Twizynek nevezték.

    Az azonosság persze nem meglepõ, hiszen a Renault-Nissan szövetség közös jövõképérõl van szó: az alig 2,3 méteres, 20 lóerõs elektromos törpeautó a hírek szerint nem csak valami elszállt formatanulmány, hanem egy késõbbi sorozatgyártmány prototípusa.

  • BMW M6 2011 - kupé és kabrió

    Új V8-as biturbójának köszönhetõen teljesítmény szempontjából könnyedén lenyomja fõ riválisait a 2011-es M6.

    Dupla kuplungos váltóval.

    A gyári képeken is látható M-csomagos 6-os BMW után itt az igazi M6-os - dupla turbós V8-assal. Ismét az Automedia/Autoexpress fotósai voltak olyan ügyesek, hogy kémfotókat tudtak készíteni a BMW egyik amerikai tesztkörén: ezúttal az M6 kupé és kabrióváltozatait kapták kameravégre.