rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Toyota GT 86 - 205 Nm-es maximális nyomatékkal

  • Toyota GT 86 - 205 Nm-es maximális nyomatékkalBár a Toyota történelmében számos legendás sportkocsit találunk, jó ideje nem kínál ilyet a japán autógyár. A hivatalosan 2011 december elején a Tokiói Autószalonon bemutatkozó sportkocsi a nevét és alapvető összeállítását szellemi elődjétől, a Corolla AE86-tól örökölte. A GT 86 ugyanis egy kompakt négyszemélyes sportkupé, amely orrmotoros, illetve hátsókerék-hajtású. 4,240 mm hosszú, 1,285 mm magas és 2,570 mm széles. Motorja Subaru eredetű 2,0 literes boxer, amelyhez azonban a Toyota befecskendező rendszerét illesztették.

    Teljesítménye 200 lóerő 7000-es fordulatszám mellett, míg maximális nyomatéka 205 Nm 6600 1/percnél.

    Az autóhoz hatfokozatú manuális, illetve hatsebességes automata a sebességváltó választható, utóbbi a kormány mögötti fülekkel is kapcsolható. Az AE86-hoz hasonlóan sperrdiffi is szerepel a hajtásláncban.

    Egyelőre a Toyota nem hozott nyilvánosságra menetdinamikai adatokat, és a kocsi tömegét is titkolják még. Azonban a közleményben kiemelkedő súly/lóerő arányról és alacsony súlypontról beszélnek, amely értékek valódi élményautót alapoznak meg. A közel semleges, elől/hátul 53:47 százalékos súlyelosztás is javítja az irányíthatóságot.

    2010-től kezdik meg a GT 86 európai forgalmazását, addigra bizonyosan megtudjuk az autóskártyába illő adatokat, illetve azt, hogy mennyiben különbözik majd testvérétől, a Subaru BRZ-től.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Skoda Rapid

    Skoda Rapid14 millió Skoda Rapidot gyártottak Indiában, a helyszín a távol-keleti piac fontosságának is szól. A Fabiánál nagyobb, az Octaviánál kisebb, 4,39 méter hosszú és 1,66 méter széles karosszériával bíró szedánt a csehek elsősorban India, Kína, s vélhetően még Orosz- és Törökország számára készítik. De nem csak nekik, hanem nekünk, a lépcsőshátú forma közép-kelet-európai kedvelőinek is. Talán a Citigo-féle háromhengerest is megkapja, várható árát illetően pedig annyi a támpont, hogy német alapára 3,8 millió forintnak megfelelő euró.

  • Volkswagen ABT Transporter

    A Transporter ráncfelvarrása után az ABT is felfrissítette az autóhoz járó kiegészítõit. A T5-ös még vadabb tekintetet kapott, míg a négy kipufogó a megnövelt motorteljesítményre utal. A német tuningcég még nem fejezte be ugyan a 2,0 literes TDI átalakítását, de annak teljesítménye így is 200 lóerõ fölé várható.

    A wolfsburgiak 2009 nyár végén frissítették fel a T5-ös Transporter/Multivan párost, így az ABT-on volt a sor, hogy átszabja az autóhoz kínált kiegészítõit.

  • Az Audi R8-asnak 10 hengeres motorral 300 km/h a végsebessége!

    Élõben csak a Detroiti Autószalonon mutatkozik majd be az Audi R8 tízhengeres motorral hajtott változata, ám az elsõ hivatalos fotókat és a sajtóanyagot már nyilvánosságra hozta az Audi. A V10-es R8-as csaknem 40 millió forintba kerül, végsebessége pedig jóval 300 km/h felett van.

    Számos kémfotó és apránként csepegtetett információk után végre megérkezett a tízhengeres motorral hajtott Audi R8; legalábbis a hivatalos fotók és a sajtóanyag, mert magáról az autóról csak a jövõ hónapban, Detroitban hull majd le a lepel.

  • Peugeot 208, az új generáció

    Peugeot 208, az új generációElődeinek történelmi sikere után - több mint 15 millió 200-as készült harminc év alatt - a 208 egyetlen céllal érkezik a szegmensbe: vissza akarja szerezni a kategória elsőségét Európában. A széles vevőkör megnyerésére és egyesítésére szánt A9 projekt, azaz a jövőbeli 208 a márka valaha vállalt legmerészebb újításaival hajtja végre a valóságos nemzedéki ugrást. A 208 kereskedelmi bevezetése kora tavasszal lesz; az első teljes évben (2013) világszerte 550 ezer darab értékesítését tervezik.

  • Benzines lesz a Ford Kuga

    A kompakt szabadidõ-autót eddig csupán egyféle motorral gyártotta a Ford, de ez csak átmeneti állapot volt.

    A kétliteres, 136 lóerõs turbódízel mellé egy jóval erõsebb, turbós benzinmotor érkezik.

    Ahogy a Mondeo és az S-Max csúcsváltozataiba, a Kugába is a Volvo tervezte öthengeres, 2,5 literes turbómotor kerül, bár valamelyest visszafogott teljesítménnyel.

  • Honda Jazz 2011 - 4,5 liter-es fogyasztással

    A belsõ tér futurisztikus hatása ugyan még nem éri el a Civic mélyreható modernségét, de a kékes színnel világító mûszerek és a szürke betétek így is éles kontrasztot alkotnak a fekete kárpitozással. A hibrid verziót az áttetszõ hátsó lámpák és az átrajzolt lökhárítók különböztetik meg tisztán benzines társaitól, de a környezettudatosságukat hangsúlyozni szándékozó vásárlók voksolhatnak az új lime-zöld fényezésre is. A külcsín tekintetében nem csak az új, divatos színek hoznak meglepetést, mivel az átalakítások során fontosabb szempontokat is figyelembe vettek a fejlesztõk, így például a légellenállási jellemzõk is pozitív irányba mozdultak el.

  • Repüljön puttonnyal!

    Negyvennyolc éves és 27 éven keresztül dolgozott egy hátizsákos repülõgép modelljén, sokáig a legnagyobb titokban. Most a nyilvánosság elé állt és bebizonyította, hogy a találmány mûködik. Az új-zélandi Glenn Martin gépével a hátán a tervek szerint jövõre bárki szabad madárrá válhat.

    A repülõ ember Ikarosz és Daidalosz regéjétõl a Tûzgolyó címû James Bond-filmig állandóan visszatérõ téma az egyetemes kultúrtörténetben, ami jól mutatja, hogy Martin találmányára van piaci igény.

  • A 2010-es VW Polo GTI-t nyüstöltük!

    A legerõsebb Polo ugyanazt az 1,4 literes turbós-kompresszoros motort kapta 180 lóerõvel, mint a Seat Ibiza Cupra is. Ez 6,9 másodperces százas sprinthez elegendõ, a végsebesség 229 km/óra.

    Sportos járgány!

    A Volkswagen-csoport XDS nevû elektronikus differenciálzárja alapáron jár majd sportos kisautóhoz, viszont a hétfokozatú DSG automataváltó feláras lesz.

  • A legtakarékosabb Mercedes S-osztály tagja 3,2 litert fogyaszt!

    A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az eddigi legtakarékosabb Mercedes-Benz S-osztály, amely megelégszik mindössze 3,2 liter üzemanyaggal 100 kilométeren. A plug-in hibrid egyik legnagyobb újdonsága, hogy akár 30 kilométert is képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban.

    A Mercedes-Benz komoly figyelmet szentel hazai autószalonján a környezetbarátok modellekre, így a hidrogénnel mûködõ B-osztály F-Cell és a teljesen elektromos BlueZero E-Cell Plus mellett leleplezik a plug-in hibrid Vision S500-at.

  • Smart Forfour 2010 - megújjult a széria

    Új ötajtós modellel bõvíti kínálatát a Smart a következõ másfél évben, az autó csak Amerikában lesz kapható.

    Megújult a dizájn is.

    2010. októberében megjelentek az elsõ gyári grafikák az új ötajtós Smartról, amely a következõ másfél évben kerül piacra, de kizárólag az Egyesült Államokban.

    2007-ben állt le a Forfour gyártása, az új 2010-es amerikai modellel csak egy lyukat tömnek be, amíg meg nem érkezik a Forfour-generáció 2014-ben.

  • 45 milliós magyar hibrid?!

    Trabantból való a kormánymûve, ezt leszámítva azonban akár a jövõ egyik modern autója lehet a mûegyetem tanárai által két és fél éve készülõ Hidrocar. Az egyelõre karosszéria nélküli elektromotoros szuperkocsi jelentõsége, hogy bioetanollal és hidrogénnel is üzemel, megoldották tehát a hidrogén tárolását, amely a legnagyobb autógyáraknak is csak nagyon drágán sikerült.

    Annyira megy a hibrid, hogy egy kövér gázadás után a NASA volt ûrhajósa azelõtt elszáguldott vele, hogy a fõkonstruktõr elmagyarázta volna neki a kezelését.

  • Honda Accord 2011 - újítások kívül és belül

    A faceliftes Accord és Accord Tourer a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be, de fotókon már most megtekinthetjük. Ahogy az lenni szokott, ezúttal is a kocsi arca változott a legtöbbet: új a hûtõrács, újak a fényszórók és a lökhárítókat is átformálták.

    Az utastérben is van néhány apróság: megváltozott a kabin világítása és újfajta kárpitokból lehet választani. Az új forma mellé jár néhány techniaki újdonság is. A 2,2 literes, 150 lovas i-DTEC dízelmotoron reszeltek egy keveset, ezért valamicskét javult a fogyasztása és kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.

  • Fényûzõ luxus: Honda Legend 3.5 V6

    A Honda maga is elismeri, hogy a Legend elõzõ generációjával kudarcot vallott. Az új modellbe minden létezõ technikai extrát belepasszíroztak a japánok. Õszintén szólva, a Legend nem a legfrissebb újdonságok egyike. Az új generációt még tavaly mutatta be a Honda, mi meg azóta vártuk, hogy végre rátehessük a kezünket. Hogy miért? Mert nem mindennap ülhet az ember olyan autóba, melynek gyártója az elõdrõl lazán elismeri, hogy bizony bukás volt a köbön, sõt, még azt is hozzáteszi, hogy miért.

  • A Fiat legújabb egyterû modellje: Fiorino Qubo

    Fiorino Qubo néven kerül forgalomba a Fiat legújabb modellje. Az eredeti név jól tükrözi tulajdonságait: megbízható, robusztus, emellett egyedülállóan praktikus és sokoldalú. A Q betû, harmonizálva a lekerekített külsõ formákkal, szintén az autó egyediségét jelzi.

    A Fiat és a PSA együttmûködésébõl született autót a törökországi Bursában, a Tofas gyárban szerelik össze - csakúgy, mint Fiat Dobló modelleket.

  • Dagger GT 2010 - a 2 000 lóerõs masina

    2000 lóerõs, nyomatéka 2710 Nm, végsebessége 483 km/h - ezek a Dagger GT adatai, amelybõl három példányt állítólag már el is adtak. Az autót amerikaiak fejlesztik, és ára 360 000 euró, azaz kb. 102 millió forint.

    Igazi szörny!

    Csak nincs vége a lóerõ-hajhászásnak, pedig nagyon úgy tûnik, hogy az ezer lóerõs Veyron csak a kezdet volt. Fõleg az USA "mérnökeinek" a szemét csípi a német-francia gép, és egyre több, ezer lóerõnél is erõsebb szörnnyel állnak elõ.