rss
  • Toyota GT 86 - 205 Nm-es maximális nyomatékkal

  • Toyota GT 86 - 205 Nm-es maximális nyomatékkalBár a Toyota történelmében számos legendás sportkocsit találunk, jó ideje nem kínál ilyet a japán autógyár. A hivatalosan 2011 december elején a Tokiói Autószalonon bemutatkozó sportkocsi a nevét és alapvető összeállítását szellemi elődjétől, a Corolla AE86-tól örökölte. A GT 86 ugyanis egy kompakt négyszemélyes sportkupé, amely orrmotoros, illetve hátsókerék-hajtású. 4,240 mm hosszú, 1,285 mm magas és 2,570 mm széles. Motorja Subaru eredetű 2,0 literes boxer, amelyhez azonban a Toyota befecskendező rendszerét illesztették.

    Teljesítménye 200 lóerő 7000-es fordulatszám mellett, míg maximális nyomatéka 205 Nm 6600 1/percnél.

    Az autóhoz hatfokozatú manuális, illetve hatsebességes automata a sebességváltó választható, utóbbi a kormány mögötti fülekkel is kapcsolható. Az AE86-hoz hasonlóan sperrdiffi is szerepel a hajtásláncban.

    Egyelőre a Toyota nem hozott nyilvánosságra menetdinamikai adatokat, és a kocsi tömegét is titkolják még. Azonban a közleményben kiemelkedő súly/lóerő arányról és alacsony súlypontról beszélnek, amely értékek valódi élményautót alapoznak meg. A közel semleges, elől/hátul 53:47 százalékos súlyelosztás is javítja az irányíthatóságot.

    2010-től kezdik meg a GT 86 európai forgalmazását, addigra bizonyosan megtudjuk az autóskártyába illő adatokat, illetve azt, hogy mennyiben különbözik majd testvérétől, a Subaru BRZ-től.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 350 lóerõs Volvo C30 R!

    A Volvo elkészítette a C30 széria legerõsebb és leggyorsabb változatának koncepcióját.

    A 350 lóerõs összkerekes C30 R prototype nagyon ígéretesnek tûnik, de jövõjét könnyen befolyásolhatják az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátást korlátozó törvények.

    A svéd gyártó erõsebb modelljeinek neve már a kezdetek óta összefügg a turbómotorokkal.

  • Extrém alacsony szén-dioxid kibocsátás jellemzi az új Citroen C6-ot!

    A japánok után többek között most a Citroen is nekiáll a környezetbarát verziók fejlesztéséhez.

    A Citroen zászlóshajója a tervek szerint dízel-hibrid hajtáslánccal és extrém alacsony szén-dioxid kibocsátással érkezik 2011 végén.

    Az európai gyártók is nekiálltak a hibrid üzemû autók gyártásának, hiszen látható, hogy a japánok által készített darabok igen jól fogynak mind az európai, mind az amerikai piacon.

  • Manhart M6XR - BMW X6 M kicsit másképp

    A német Manhart mûhely a BMW X6 M-et vette kezelésbe.

    Az alapmodell sem épp lusta a maga 555 lóerejével és 678 Nm-es maximális nyomatékával, de a tuningmesterek munkája nyomán 687 lóerõt sikerült kihozni a 4,4 literes V8-asból. Ez a teljesítmény pedig bõségesen elegendõ, hogy villámgyorssá tegye a terep-kupét, annak ellenére, hogy a tömege 2380 kilogramm, üresen. Az M6XR Biturbo 4,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, és a csúcssebessége 319 km/h, ami egy ekkora darab esetében több mint félelmetes.

  • Százéves tuja a szegedi villamosközlekedés centenáriumára

    Szeged - Korhûen felújítottak egy százesztendõs villamost abból az alkalomból, hogy az országban ötödikként, pontosan száz éve, 1908. október 1-jén indult el a villamosközlekedés Szegeden.

    A tíztonnás súlyú és harmincnyolc férõhelyes, két esztendõ alatt felújított jármûvet szerdán mutatták be a csongrádi megyeszékhelyen.

    Az utazóközönség a következõ napokban nosztalgiajáratként találkozhat a kocsival - mondta el Dózsa Gábor, a Szegedi Közlekedési Társaság igazgatója.

  • A Honda Life sorozat újabb kocka autója távolkeletrõl

    A Hondát Európában nem épp a kisautóiról ismerjük.

    Még a viszonylag rövid Jazz is a kompakt kategória határait súrolja, helykínálatban és árban mindenképp.

    Japánban azonban mindig forgalmazott miniautókat a cég, amióta belekezdett az autógyártásba.

    Legfrissebb, kizárólag a helyi piacra szánt törpeautójuk a Life sorozat legújabb generációja.

  • VW CrossTouran 2011 - ízléses, letisztult formák

    A Volkswagen bemutatta a 2011-es CrossTouran-t, a népszerû egyterû magasított változatát.

    Többféle motorral

    Ahogy az elõdjéhez 2007-ben, az új CrossTouranhoz is rengetegféle motort választhatunk, az ismert dízel és benzinmotorok mellett lesz azonban egy újdonság, az új modellt már gázüzemû Eco Fuel motorral is árusítják majd.

    A CrossTouran új lökhárítókat kapott és 20 milliméterrel magasabban van az alja az új rugóknak köszönhetõen.

  • Címvédésre készül Hamilton az MP4/24-es versenyautóval!

    Minden idõk legfiatalabb bajnoka, Lewis Hamilton megnyugtatta rajongóit, hogy nem részegítették meg a tavalyi évben elért sikerek, és megpróbál úgy nekivágni az idei szezonnak, mintha csak most kezdené karrierjét a sportban.

    A McLaren pénteken rántotta le a leplet vadonatúj versenyautójáról, melytõl a vezetõség természetesen címvédést remél. Hamilton azonban óvatosan nyilatkozott az idei évet illetõen, ugyanis az új szabályok miatt szinte lehetetlen megjósolni, ki a legesélyesebb a végsõ gyõzelemre.

  • Ford B-Max - tetõoszlop nélkül

    A B-Max a kategória egyik legerõsebb versenyzõje, tolóajtóval, középsõ tetõoszlop nélkül praktikusabb, mint bármelyik vetélytársa. A mini-egyterûek piaca még a benépesülésnél tart: sok gyártó csak mostanság fedezte fel a kategóriát magának. Eddig azonban csak az Opel próbált valami eredetivel elõállni, de a Meriva szembe nyíló ajtómegoldása nem tûnik különösen hasznosnak így, hogy a B oszlop bent maradt. A Ford azonban húzott egy merészet: a Genfben 2011-ben bemutatkozott B-Max, amely a Fiesta alapjaira épül, középsõ oszlop nélkül készül, hátul pedig tolóajtókat kapott, így egyetlen hatalmas nyílás hozható létre az autó oldalán.

  • Bemutatkozik a több mint 500 lóerõs Rolls-Royce 200EX

    A Rolls-Royce a Genfi Autószalonon mutatta be következõ modelljének tanulmányautó változatát, a 200EX-et.

    A premier alkalmával több részlet is kiderült az autóról, most azonban a gyár megerõsítette, hogy egy vadonatúj erõforrás lesz az autó szíve.

    Míg a gazdasági válság és az újautó eladások visszaesése komoly problémát okoz némely gyártónak, addig a Rolls-Royce tavaly 1212 autót értékesített, amelynek köszönhetõen történelmének legsikeresebb évét zárta.

  • Szabadidõs autót mutatott be a Mahindra

    Finoman szólva is megkérdõjelezhetõ formatervû szabadidõs autót mutatott be a Mahindra.

    A terepjáróiról ismert indiai autómárka végül nem a Renault közremûködésével készítette el a XYLO modellt, amit elsõsorban ottani igényeknek megfelelõen terveztek.

    A kínai és indiai autókat sosem formatervükért szerették, bár az európai szemmel különös típusok teljes egészében kielégítették a helyi vásárlók igényeit.

  • Brutális üzemanyag-áremelkedés januártól

    2009.12.29-én bruttó 6 forinttal emeli a benzin és bruttó 4 forinttal emeli a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát a Mol Nyrt. Ám ez még csak a kezdet: január elsején további áremelkedés lesz a jövedéki adó szabályainak változása miatt.

    A számítások szerint a benzin mintegy 14 forinttal, a gázolaj 9 forinttal kerül majd többe. Így 2010. január elsején a benzin ára történelmi csúcsra jut, elérheti a 320 forintot, míg eddigi legmagasabb ára a 2008. júniusi 317 forint volt.

  • Hyundai i10 - rendkívül takarékos széria

    A közkedvelt Hyundai i10, az elmúlt két évben a márkának új vevõket nyerõ különleges modell, több területen is jobbá vált az átfogó fejlesztések révén.

    Az új i10 elõdje sikerére építhet, amely Európában, és világszerte is számos díjat nyert el és a legnagyobb darabszámban értékesített Hyundai-modell volt 2009-ben.

    2010. Októberében egy formailag és felszereltségében is többet nyújtó, versenyképesebb i10 nagyszériás gyártását kezdte meg a Hyundai.

  • Toyota iQ Disco - profi DJ felszereléssel

    Az iQ Disco nevû tanulmányt a Toyota németországi részlege készítette, tisztán a figyelemfelkeltés kedvéért.

    A gömbölyû kiskocsihoz egész jól illik az apró tükörlapkákból összerakott burkolat – valóban olyan hatást kelt, különösen a krómozott felnikkel és tükörházakkal, mint egy túlméretezett diszkógömb.

    Ezenkívül csak a felfelé nyíló ajtókban és a gigantikus teljesítményû hangrendszerben tér el az autó a sorozatgyártmánytól.

  • A figyelemfelkeltés a célja a környezetkímélõ Fiat Bugsternek

    A Fiat egyik legfontosabb piaca a brazil, így nem meglepõ, hogy az ottani leányvállalat saját koncepcióval áll elõ a hamarosan megrendezésre kerülõ Nemzetközi Autószalonon. A Bugster egy sportos buggy és csak minimális mértékben terheli a környzetet.

    A brazil jelenleg az egyik legdinamikusabban növekvõ, legjobban pörgõ autópiac, így nem csoda, hogy az autógyáraknak megéri kifejezetten ennek a különleges és hatalmas országnak autókat fejleszteni.

  • Caterham Seven - gurul az élet 5 mázsa alatt is

    2010-tõl Magyarországon is kapható az angol Caterham manufaktúra legendás könnyûsúlyú sportautója, a Caterham Seven. A kevesebb mint 500 kg önsúlyú, kétüléses sportkocsit többféle motorral, háromféle karosszériával és számos kiegészítõvel gyártják.

    A Roadsport 120 nevû alaptípusban 120 lóerõs, 1,6 literes Ford Sigma motor dolgozik, végsebessége 190 km/h, átlagfogyasztása pedig mindössze 5,2 liter. A bestsellernek számító Roadsport 175 két literes Ford Duratec motorja 175 lóerõs, végsebessége 208 km/h.