rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Kia Ray - kis autó egy kis családnak

  • Kia Ray - kis autó egy kis családnak Végre megvannak az első hivatalos képek is, amelyek a jobb oldalon B oszlop nélküli ajtónyílást mutatják. Egy családi autóban a járda felőli oldalon folyik a legtöbb ki- és beszállást, ezt azzal könnyítették meg a tervezők, hogy ide hátsó tolóajtót tettek, és elhagyták a B oszlopot is. A bal oldalon normál ajtót találunk, meg vaskos B oszlopot. Az aszimmetrikus felépítés miatt meg kellett erősíteni a biztonsági utascellát, így hízott 998 kg-ra a Ray tömege. Szintén szokatlan, hogy az autó magasabb annál, mint amilyen széles - 1,7 méter és 1,59 méter a vonatkozó érték.

    A Picanto padlólemezére épülő autó technikája is a hétköznapi miniből jön, az 1,0 literes motor benzin- vagy autógáz üzemmel kérhető, az automatikus váltó alapfelszerelés - mégiscsak egy városi járműről van szó. Dél-Koreában nagyjából 8200-9800 euró közötti áron kínálják a formabontó Kia Ray-t.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Fisker Karma 2010 - elektromos hajtással is üzemel

    2,4 literes száz kilométerenkénti benzinfelhasználást mond a Karma brosúrája, és ne feledjük, az autó 5,8 másodperc alatt szalad bele a 100 km/h-ba, és közel 408 lóerõs.

    Egyértelmû, hogy a részben elektromos hajtású autót csak igen speciális körülmények között, életszerû forgalmi szituációkban, tehát soha nem fogjuk tudni ilyen gazdaságosan üzemeltetni. A részletes adatlapból kiderül ugyanis, hogy a Karma mindössze 80 kilométert tud megtenni üzemanyag-égetés nélkül – ami már önmagában is ellentmondás, hiszen a lítiumionos akkumulátorokban tárolt energiát nyilván ki kellett termelni valamibõl.

  • Murcielago LP750 Edo - 750 lóerõs Lamborghini

    Az Edo Competition elõzõ Murcielago átépítése sem volt piskóta: az ugyan csak 710 lóerõs volt, és 352 km/h-nál nem tudott gyorsabban menni, de nem létezett akkor erõsebb és gyorsabb Lamborghini Murcielago.

    Most a saját rekordjukat döntötték meg. Az LP750-nek a neve is beszédes, ugyanis pont annyi lóerõt tud leadni, amennyit már maga a kód is sejtet. A maximális sebesség ezzel, és egyéb apró aerodinamikai változtatásokkal – átformált hátsó szárny, állítható frontspoiler –365 km/h-ig kúszott fel.

  • 150 darabos utolsó széria a Bentley-tõl

    Szép csendesen eljárt a Bentley Arnage felett is az idõ, ugyanis már tíz éve mutatták be az angol luxusautót. A modellt példás módon egy 150 darabos, Final Series névre keresztelt limitált szériával búcsúztatja a gyár.

    Az idei évben több évfordulót is ünnepel a Bentley, hiszen tíz éve mutatták be a márka zászlóshajóját, az Arnage-t, és ötvenedik születésnapját ünnepli a gyár híres 6,75 literes erõforrása. Most azonban leköszön az Arnage, amelyet méltó módon egy 150 darabos limitált szériával búcsúztatnak.

  • A Lexus LS 460 elsõként Moszkvában látható

    Csak a hibrid hajtású LS600h volt elérhetõ négykerék-hajtással, de a benzinmotoros LS is megkapja az AWD jelzésû hajtásláncot.

    Lényegében az LS460-ban is ugyanazt az elrendezést használják, mint a hibrid csúcsmodellben: a nyomatékot egy Torsen differenciálmû osztja szét az elsõ és a hátsó tengely között, alaphelyzetben a vonóerõ 60%-át hátra, 40%-át elõre juttatva.

  • Axton 2010-es autóerõsítõk - jól sikerült széria

    A svájci ACR csoport tulajdonába tartozó Axton márka már évek óta a verhetetlen ár / érték arányú termékekkel hasít szeletet az autó hi-fi piaci tortájából. Ezt a hagyományt követi az új, 2010-es széria is, így a 25-50e forintos ársávban gondolkodóknak lehet jó választás a gyártó terméke. A külsõ megjelenés masszív felépítést sugall, melyet tovább erõsít az anyagfelhasználás is, hisz a széria összes tagja fekete eloxált alumínium házban pózol, melyeken méretes csatlakozók és a szokásos beállítási lehetõségek (HP, LP filter, illetve típustól függõen subsonic filter) várják a felhasználókat.

  • Hihetetlen! 4 litert fogyaszt a BMW 320d Efficient Dynamics Edition!

    A BMW egy limitált szériás 320d-t mutatott be, amely az Efficient Dynamics Edition nevet kapta. A bajorok mindent megtettek azért, hogy csökkentsék az autó fogyasztását, így az vegyes üzemben megelégszik 4,1 liter gázolajjal, miközben mindössze 104 gramm szén-dioxidot enged a levegõbe kilométerenként.

    A BMW erõforrásai eddig is a legtakarékosabb egységek közé tartoztak, ráadásul a németek jövõre vonatkozó tervei szerint még takarékosabb és környezetbarátabb modellek érkeznek, ráadásul a zöld tervek miatt nem csökken az autók dinamikája sem.

  • Honda FCX Clarity - a hidrogénautó

    A Honda 2011-es fejlesztése nyomán lehetõség nyílhat arra, hogy teljesen függetlenítsük háztartásunkat a közmûvektõl. A japán vállalat az ígéri, hogy 2012. március 31-re elektromos aljzattal szereli fel üzemanyagcellás autóját, az FCX Clarity modellt.

    Ez valamivel komolyabb lesz, mint a már ismert 12 voltos szivargyújtó, sõt még csak nem is a néhány gyártó kínálatában megtalálható, 220 voltos kimenetre kell gondolni: a fejlesztõk legalább 10 kilowatt teljesítményû tápról beszélnek, ami a számítások szerint két átlagos háztartás teljes körû kiszolgálására elegendõ.

  • 4Control hátsókerék-kormányzással megvásárolható a Renault Laguna Coupé

    Már megvásárolható a Renault Laguna Coupé, amelynek minden kivitelét a 4Control elnevezésû hátsókerék-kormányzással kínálja a francia gyártó. A kétajtós kupé gazdag alapfelszereltséggel, és mindjárt négyféle motorral érhetõ el, amelyek közül a hasonló teljesítményû benzines és dízel egy árban van, míg a nagyobb motor jobb felszereltséget is jelent.

    A GT modellek 2 literes, négyhengeres turbómotorokat kapnak, a benzines 205 lóerõs, míg a dízel 180 lóerõre képes, ezeket 8 750 000 forintért lehet hazavinni.

  • Citroen DS4 - akár robotizált ESG mechanikus váltóval

    Értelmet nyert a Citroen C4 németes sterilitása: a franciák a DS4-nek tartogatták az érdekesebb formákat.

    Így a mûszaki tartalmat lényegében csak egyszer kellett kifejleszteni, viszont két különbözõ vásárlói kört is megcélozhatnak a két modellel.

    A rokonságból nem is csinál titkot a Citroen, hiszen az elsõ fényszóró azonos a DS4-esen és a C4-esen, sõt, úgy tûnik, a motorháztetõ is, viszont minden más burkolólemez eltérõ.

  • Genfi elõzetes: Kia Sportage

    Drámai változást hoz az új Kia Sportage a márka életében, a korábbinál jóval merészebb, agresszívebb külsõ egy új éra kezdetét jelzi. A kompakt szabadidõ-autók mezõnyében ilyen külsõvel bizony komoly sikereket lehet elérni, de valószínûleg a Sportage belsõ értékeivel sem lesz baj. Az új Sportage elõdjénél sokkal sportosabb kiállású, karosszériája hosszabb, alacsonyabb és szélesebb. Ezzel összhangban belsõ térkínálata is nagyobb. Az erõforrásokról egyelõre nem árultak el részleteket, de igen versenyképes benzines és dízelmotorokból álló kínálatra lehet számítani.

  • 5,9 litert fogyaszt a benzines Volkswagen Passat BlueMotion!

    Tovább bõvül a Volkswagen BlueMotion modellcsaládjának kínálata, ugyanis a dízelmotoros Passat BlueMotion után megérkezett az 1,4-es TSI motorral szerelt változat is.

    A takarékos benzines átlagosan 5,9 literrel is beéri, míg szén-dioxid kibocsátása is mindössze 136 g/km.

    A Volkswagen eddig kizárólag dízelmotorral szerelte fel takarékos és környezetbarát BlueMotion modelljeit, ám a németek bemutatták a Passat BlueMotion 1,4 literes, benzines változatát is.

  • Mercedes CLS kombi

    Pekingben mutatjatta be a Mercedes az új CLS Shooting Brake tanulmányát, amelynek formavilága nem fog változni a szériaváltozat premierjéig. A Shooting Brake 'puha orrnak' nevezett eleje a közel végleges új márkaarculatot vetíti elõre, motorja 3,5 literes V6-os, amely egy új fejlesztésû generáció elõfutára. Csúcsteljesítménye 310 lóerõ, legnagyobb nyomatéka pedig 370 Nm. Teljesen LED-esek a fényszórók, összesen 71 diódából állnak össze, a Mercedes szerint a dinamikus egység pontosan ugyanazt képes nyújtani, mint a hagyományos fényszórók.

  • Lamborghini Aventador LP700-4 - 700 lóerõs motorral

    A sportautók szerelmesei már tûkön ülve várták a pillanatot, amikor lehull a lepel a legújabb dühöngõ bikáról. Eddig is sok adat és kép szivárgott ki a Lamborghini Murciélago-t leváltó Aventador LP700-4 elnevezésû fenevadról, de végre 2011 márciusában lerántották róla a leplet, hiteles forrásból megerõsítve. Nekünk halandóknak talán a forma a legfontosabb, hiszen legfeljebb a látványát élvezhetjük a méregdrága sportkocsinak. Ebben a tekintetben minden bikarajongó elégedetten csettinthet, a tradicionális Lamborghini vonásokat örökölte az Aventador, csak még agresszívebb, izmosabb megfogalmazásban.

  • Az Alfa Romeo illetékesi bejelentették a 8C Spider érkezését

    Az Alfa Romeo illetékesei bejelentették, hogy a 8C Spider elsõ darabjai a jövõ év júliusában kerülhetnek szerencsés és nagyon gazdag megrendelõikhez. Sajnos csak egy 500 darabos széria lát majd napvilágot a csodálatos sportautóból, így egy igazi kuriózumot tisztelhetünk személyében.

    A rossz hír viszont az, hogy már az összes példány elõre elkelt, pedig igazán nem mérik olcsón az autót: németországi árát most közölte a cég és ez nem kevesebb, mint 212 ezer euró, azaz nagyjából 55 millió forintnak felel meg.

  • Volkswagen Golf kupé

    A nyitott tetõs kompakt még csak a harmadik generációjába lépett, míg az acéltetõs Golf már rég a hetediknél tart.

    A négyüléses újdonság az Audi A3 Cabrión alapul, vászonteteje villámgyorsan, 9,5 másodperc alatt nyílik, és meg sem kell állni hozzá, mert 30 km/órás sebességig mûködtethetõ.

    Alapfelszerelésnek számítanak a LED-es nappali fényekkel készülõ fényszórók és a szintén diódás hátsó lámpák, utóbbiak a GTI megjelenését idézik.