rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Kia Ray - kis autó egy kis családnak

  • Kia Ray - kis autó egy kis családnak Végre megvannak az első hivatalos képek is, amelyek a jobb oldalon B oszlop nélküli ajtónyílást mutatják. Egy családi autóban a járda felőli oldalon folyik a legtöbb ki- és beszállást, ezt azzal könnyítették meg a tervezők, hogy ide hátsó tolóajtót tettek, és elhagyták a B oszlopot is. A bal oldalon normál ajtót találunk, meg vaskos B oszlopot. Az aszimmetrikus felépítés miatt meg kellett erősíteni a biztonsági utascellát, így hízott 998 kg-ra a Ray tömege. Szintén szokatlan, hogy az autó magasabb annál, mint amilyen széles - 1,7 méter és 1,59 méter a vonatkozó érték.

    A Picanto padlólemezére épülő autó technikája is a hétköznapi miniből jön, az 1,0 literes motor benzin- vagy autógáz üzemmel kérhető, az automatikus váltó alapfelszerelés - mégiscsak egy városi járműről van szó. Dél-Koreában nagyjából 8200-9800 euró közötti áron kínálják a formabontó Kia Ray-t.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Magabiztos az új Mégane RS

    Megérkezett az új Renault Mégane R.S., a márka sportos modellpalettájának legújabb tagja. A 250 lóerõs gép kívül-belül magabiztos és szemre is tetszetõs.

    A új Mégane R.S. mindjárt a kezdetekkor kétféle futómûvel kapható: a Sport változat fõ célterülete a mindennapi vezetés, az élmény fokozása a hétköznapokon, s elsõsorban a közutakon. A Cup futómû masszívabb szerkezetével és feszesebb beállításaival már a pályahasználatra is alkalmas.

  • Citroen C4 - megérkezett a 2010-es modell!

    A Citroen által közzétett képek alapján a következõ generációs kompakt modell a C3 által megkezdett irányvonalat követi, de a Genfi Autószalonon bemutatott DS High Rider koncepcióból is merítettek ötletet a tervezõk. Az új C4 4330 mm hosszú (+55 mm), 1790 mm széles (+17 mm) és 1490 mm magas (+32 mm), csomagtere immár 408 literes, amely 82 literes gyarapodást jelent az elõzõ generációhoz képest. A hátsó lámpák nyomokban ugyan hasonlítanak a kistestvérére, azonban jóval komolyabb benyomást keltenek. A képek alapján az utastérben is elõrelépés történt.

  • Az Alfa Romeo illetékesi bejelentették a 8C Spider érkezését

    Az Alfa Romeo illetékesei bejelentették, hogy a 8C Spider elsõ darabjai a jövõ év júliusában kerülhetnek szerencsés és nagyon gazdag megrendelõikhez. Sajnos csak egy 500 darabos széria lát majd napvilágot a csodálatos sportautóból, így egy igazi kuriózumot tisztelhetünk személyében.

    A rossz hír viszont az, hogy már az összes példány elõre elkelt, pedig igazán nem mérik olcsón az autót: németországi árát most közölte a cég és ez nem kevesebb, mint 212 ezer euró, azaz nagyjából 55 millió forintnak felel meg.

  • Autófaktor Extra: A Pagani történet következõ fejezete

    Már több mint egy éve ismert tény, hogy Pagani tervezi a folytatást, és hogy az ikonikus Zonda vonalat egy igazi design tuninggal továbbviszi.

    A Mercedes-Benz AMG-beépített 6,0 literes duplaturbós V12 motor állítólag képes akocsit felgyorsítani közel 230 mérföld per órára. A motorja több mint 700 lóerõs és a 740 £-láb nyomatéka. Az elmúlt négy évben Pagani folyamatosan tesztelte a Huayra prototípusokat, amelyek a "teszt" aszfalton közel ötszáz ezer kilométert tettek meg.

  • Új, összkerékhajtású MINI a menõ

    A Mini már régóta bejelentette, hogy egy összkerékhajtású szabadidõautó piacra kerülésére számíthatunk, melynek alapja a Clubman változat lesz.

    A bajor tulajdonú gyártó a Párizsi Autószalonra elhozza az újdonság koncepcióváltozatát.

    Úgy tûnik, hogy a MINI-nél tényleg nem vicceltek, amikor kijelentették, hogy nemsokára egy, az alapmodellhez képest megemelt és jelentõsen átalakított szabadidõautót szeretnének piacra dobni.

  • Brabus 800 - 1100 Nm nyomatékkal

    Egy újabb autóban kínálhatják az ikerturbós, 6,3 literes V12-esüket, amelyet az összes E osztálynál nagyobb modellben elsütöttek már.

    A G osztály esetében azonban nemigen lehet kihasználni a motorban rejlõ potenciált. Igaz ugyan, hogy a teljesítménye 800 lóerõ, a csúcsnyomatéka pedig 1100 Nm, de azt a tuningcég sem kockáztatja meg, hogy a féltégla-forma karosszéria 300 feletti tempónál elhagyja a talajt – olyan aerodinamikai elemeket ugyanis képtelenség tervezni, amelyek megfelelõ mértékben az úthoz szorítanák a baltával faragott kasztnit.

  • Az autó a 911 GT3 RS 4.0 - lititált szériás modell

    Az új 911-es érkezése elõtt a Porsche egy nem mindennapi limitált szériát dob piacra a GT3 RS-bõl. Az autóban egy új, 4.0 literes boxermotor dolgozik majd közel 500 lóerõs teljesítménnyel. Az autó áprilisban mutatkozhat be, gyártása pedig májusban kezdõdik. A jelenlegi, 997-es kódjelû 911-es pályafutásának végéhez közeledik, így a szokásoknak megfelelõen ebben az évben több limitált széria piacra dobása is esedékes. Az egyik, kizárólag sportautókkal foglalkozó amerikai lap információi szerint a Porsche ezúttal nem csupán aerodinamikai kiegészítõkben és új színekben, felnikben gondolkodik, hanem egy alapjaiban újragondolt sorozatban, új motorral és váltóval.

  • Ferrari 612 Scaglietti - kicsit feltuningolta a Novitec Rosso

    A Novitec Rosso kezelésbe vette a Ferrari jelenlegi csúcsmodelljét, a 612 Scagliettit. A 2+2 üléses kocsi V12-es motorját 565 lóerõsre húzták, amellyel a korántsem pehelysúlyú autó 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 325 km/h.

    A 612 Scaglietti nem új a tuningcég kínálatában, a németek azonban most felfrissítették a típushoz kínált csomagjukat, ráadásul a mechanikai és optikai változások mellett bõvítették a kocsihoz kapható kiegészítõk kínálatát is.

  • A BMW Z10 ED a Hatékony Dinamika programra alapul

    Azok után, hogy elvetették az Audi R8 riválisának ötletét, egy környezettudatos sportkocsi képében élesztette újra a terveket a BMW. A Z10 ED könnyû szerkezetû karosszériát és üzemanyag-takarékos kiegészítõket kaphat.

    Eredetileg V10-es középmotorral hajtott szuper-sportkocsit tervezett bemutatni a BMW az Audi R8 konkurenseként, azonban nem sokkal késõbb elvetették az ötletet. Most egy új, környezettudatos, úgynevezett zöld sportkocsi képében született újjá a terv.

  • 7,8 litert fogyaszt a GMC legújabb SUV-ja!

    Tovább folytatódik a downsizing a tengerentúlon, hiszen a GMC legújabb SUV-ja, a Terrain már 2,4 literes, közvetlen befecskendezéses motorral is elérhetõ, amely így ECO üzemmódban vegyes használatban mindössze 7,8 litert fogyaszt.

    A General Motors SUV-kat, pick-upokat és kisteherautókat forgalmazó márkája, a GMC talán még az anyacégnél is nagyobb bajban van. A gazdasági válság beköszönte óta ugyanis ezeknek a jellemzõen V8-as benzinessel szerelt modellek nagy része jóval kevésbé fogy, amit a vezetõk is észrevettek, így legújabb modelljükkel lefelé terjeszkednek, mind méretben, mind fogyasztásban.

  • AC Schnitzer BMW Z4 - 4 literes fogyasztással

    AZ AC Schnitzer 2011-ben bemutatta a zöldek sportkocsiját. Nyitható tetejû BMW, amely bõven 200 feletti tempóra képes, viszont fogyasztása kevesebb, mint négy liter.

    Igazán szokatlan tuningot hajtott végre az AC Schnitzer, a gyárinál gyengébb autót készítettek. A Z4 roadster a BMW-tõl csak benzinmotorral rendelhetõ, a német tuningcég most beépítette a bajor gyár 2,0 literes dízelmotorját a sportkocsiba. Persze azért elõtte kissé megdolgozták, így 163 helyett 190 lóerõs a négyhengeres motor, de mégy így is gyengébb, mint az Z4 eddigi alapmodellje.

  • Audi RS3 - 340 lóerõs motorral

    A német B&B 50 százalékkal növelte az Audi RS3 teljesítményét. Az átalakítás után a kompakt modell Porschékkal bandázhat az Autobahnon.

    Kevés olyan izgalmas ötajtós modell van, mint az Audi RS3. A Magyarországon, Gyõrben készülõ autó kiemelkedõ vezetési élményt kínál 2,5 literes turbómotorja és összkerékhajtása révén. A 340 lóerõs öthengeresben azonban még sok tartalék lakozik. A német B&B többlépcsõs teljesítményfokozást kínál a modellhez, amelybõl végül szuper-sportkocsikra jellemzõ dinamikát csalnak elõ.

  • Magyarországon a Jaguár F-type

    Magyarországon a Jaguár F-typeMegérkezett Magyarországra a Jaguar új sportkabriója. A Porsche 911-es babérjaira törő F-type csúcsmodelljét 495 lóerős, ötliteres, V8-as motor gyorsítja 4,3 másodperc alatt 0-ról 100 km/órára, a végsebessége 300 km/h. Az F-type révén egy igazi, hamisítatlan sportautó jelent meg ismét a patinás brit márka kínálatában - hiszen az XK inkább a GT, azaz a nagy teljesítményű, de egyúttal kényelmes Gran Turismo kategóriába tartozik. Sportutóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény.

  • Chevrolet Orlando 2010

    Az Orlando a kompakt Cruzes szedánon alapul, ám 75 mm-rel megnyújtották a tengelytávját (2760 mm), továbbá az elsõ-, hátsó nyomtáv is nõtt 40, illetve 30 mm-rel, amelynek köszönhetõen az Orlando személy- és teherszállító-kapacitása az egyik legjobb az osztályában.

    Teljes értékû hétüléses kocsi, a lábtér a második és a harmadik sorban egyaránt elfogadható, 950, illetve 753 mm. Ráadásul a padló hátrafelé emelkedik, ezért mindenki jól kilát az autóból, még a gyerekek is.

  • Nissan GT-R 2011 - alázza a Ferrarit

    Hihetetlen mérési adattal riogatják a vetélytársakat a japán autógyár szakemberei: a japán szupersportkocsi úgy gyorsul, legalábbis 100 km/h-ig, mintha sok száz lóerõvel lenne erõsebb, mint valójában. A Nissan mindent bevet, hogy bizonyítsa, jobb sportkocsit hozott össze bármely vetélytársánál.

    Korábban a Nürburgringen igyekeztek megszerezni a leggyorsabb utcai sportkocsi címét – aminek a Porsche meglehetõsen hangosan próbált az útjába állni – most, a modellfrissítést követõen pedig a gyorsulási adattal igyekeznek elérni, hogy leessen az állunk.