rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Kia Ray - kis autó egy kis családnak

  • Kia Ray - kis autó egy kis családnak Végre megvannak az első hivatalos képek is, amelyek a jobb oldalon B oszlop nélküli ajtónyílást mutatják. Egy családi autóban a járda felőli oldalon folyik a legtöbb ki- és beszállást, ezt azzal könnyítették meg a tervezők, hogy ide hátsó tolóajtót tettek, és elhagyták a B oszlopot is. A bal oldalon normál ajtót találunk, meg vaskos B oszlopot. Az aszimmetrikus felépítés miatt meg kellett erősíteni a biztonsági utascellát, így hízott 998 kg-ra a Ray tömege. Szintén szokatlan, hogy az autó magasabb annál, mint amilyen széles - 1,7 méter és 1,59 méter a vonatkozó érték.

    A Picanto padlólemezére épülő autó technikája is a hétköznapi miniből jön, az 1,0 literes motor benzin- vagy autógáz üzemmel kérhető, az automatikus váltó alapfelszerelés - mégiscsak egy városi járműről van szó. Dél-Koreában nagyjából 8200-9800 euró közötti áron kínálják a formabontó Kia Ray-t.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 60 éves a "francia autógyártás történelmi emlékmûve", a Citroen Kacsa

    "Nem ideges, hosszú életû. Nincsenek hangulati változásai, mindig ugyanolyan kedves. Egy cseppet sem iszákos. Sutának hat, ahogyan megy, pedig ügyes. Ruhája nem szép, bár praktikus, szellemes. Nyáron strandkocsi, õsszel esernyõ, télen nagykabát. A Kacsa lány. Jól látható a vonalvezetésén, de a természete is nõies: kitartó, simulékony, vágyik az udvarlásra és imádja az ajándékokat." Rajongói e szavakkal írják le a világ egyik legismertebb autómodelljét, a hatvan éve, 1948. október 7-én a Párizsi Autószalon során bemutatott Citroen "Kacsát", hivatalos nevén a Citroen 2CV-t.

  • V10-es motort kapott az Audi R10 TDI!

    Az Audi bemutatta a hosszú távú versenyekre épített idei versenygépét, az R15 TDI-t.

    Az autó V12-es helyett egy V10-es motort kapott, amely több mint 600 lóerõs és 1050 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, ám így sem lesz könnyû legyõzni Le Mansban a rivális Peugeot-t.

    Amikor az Audi 2006-ban bejelentette, hogy dízel versenygépet készítenek a Le Mans-i 24 órás versenyre, a riválisok egy vállrándítással elintézték az ügyet, mondván, ez csak marketing.

  • Genfi elõzetes: Kia Sportage

    Drámai változást hoz az új Kia Sportage a márka életében, a korábbinál jóval merészebb, agresszívebb külsõ egy új éra kezdetét jelzi. A kompakt szabadidõ-autók mezõnyében ilyen külsõvel bizony komoly sikereket lehet elérni, de valószínûleg a Sportage belsõ értékeivel sem lesz baj. Az új Sportage elõdjénél sokkal sportosabb kiállású, karosszériája hosszabb, alacsonyabb és szélesebb. Ezzel összhangban belsõ térkínálata is nagyobb. Az erõforrásokról egyelõre nem árultak el részleteket, de igen versenyképes benzines és dízelmotorokból álló kínálatra lehet számítani.

  • Cadillac XTS

    A Cadillac sok szép napot megért már, és a General Motors lelkes tagja 101 éve. Most mégis inkább lennének függetlenebbek, ugyanis eddig büszkén mutogatott GM logót, most szeretnék mindenhol eltüntetni.

    Ez az anyavállalat rossz hírnevével magyarázható, a csõd közeli állapot, a rengeteg állami hitel, így nem is csoda, hogy megpróbálják a GM vonatkoztatásokat eltüntetni. Az "eltüntetés" sikere nem garantált. A Caddilac addig sem ül a babérjain, és saját kitûnõ eredményeivel kérkedik, hanem megpróbál újat alkotni, az XTS tanulmányautó személyében.

  • Megjött az új Fiat Punto Evo – Evolúciós elmélet

    Elõször azt hittem valami ördögi sportgépet takar az EVO jelzõ, mint mondjuk a Lancia Delta esetén. Kijózanítottak, ez a Grande Punto ráncfelvarrása, de miután a Grande is kínálatban marad, így kellett valami megkülönböztetõ név, így született az Evo.

    Magyarországon szépen magához tért a Fiat. A zuhanó eladásokat produkáló piacon 26 százalékkal növelte a márka a részesedését, ami ugyan nem jelenti azt, hogy az összeladásaik nem csökkentek, ellenben kevésbé, mint másoknak.

  • 3,0 literes HDi dízelmotrot kap a Peugeot 407 Coupé

    Kissé felfrissül a Peugeot 407 Coupé, amely során két új gázolajos erõforrás is bemutatkozik, amelytõl a kereslet növekedését várják a franciák.

    Az új dízelmotorok nem csak erõsebbek, hanem takarékosabban és környezetbarátabbak is, mint a jelenlegi HDi-k.

    A Peugeot 407 Coupé 2006 óta van forgalomba, így eljött az ideje a szokásos modellközi frissítésnek. A franciák nem vitték túlzásba a változásokat, elsõsorban a lemezek alatt találunk újdonságokat.

  • Audi Q7 S-Line - kicsit megtuningolta a JE Design

    A német tuningcég nemcsak kicsinosítja az Audit, fel is bosszantja rendesen.

    A JE Design bemutatta az Audi Q7 S-Line-hoz készült csomagját, mellyel elég jelentõsen átalakítja az autót. A Q7 új, robusztusabb lökhárítókat kap, szélesebb kerékjárati íveket valamint nagyobb, agresszívabb hátsó légterelõt és négy vaskos kipufogóvéget.

    Kérésre 35 milliméteres ültetést valamint óriási, 22 hüvelykes felniket is adnak a kocsihoz.

  • Íme a Mercedes a legerõsebb E63 AMG puttonyos változata!

    A hagyományos kombi karosszériás Mercedes E-osztály frankfurti debütálása után a gyár bemutatta a legerõsebb E63 AMG puttonyos változatát is.

    Az autó megnövekedett mérete és tömege ellenére is tiszteletreméltó 4,6 másodperces százas sprintet tudhat magáénak, száguldását pedig jövõ év februárjától láthatjuk Európában.

    A múlt héten megrendezett Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a Mercedes E-osztály kombi változata, az Estate.

  • Audi A6 Avant 2011

    Csak a fotók alapján fel sem tûnik az embernek, hogy az Audi új típust mutatott be: olyan tökéletesre fejlesztették az átméretezéssel való autótervezést, hogy ha nincs valami támpont a képen, simán A4 Avantnak nézhetnénk.

    Nem sokat változott elsõ ránézésre.

    Persze van néhány részletbeli különbség, de még az utastér és a csomagtartó aránya is stimmel. Ez persze nem jelenti, hogy az A6 ne volna kellemes jelenség, jó arányú szokvány-Audi, ezúttal 4,93 méteres hosszban.

  • Chery A5 Hibride az olimpia idején mutatkozik be

    A kínai szervezõk pályázatukban is rögzítették, hogy a Pekingi Olimpia lesz minden idõk eddigi legzöldebb nyári játéka. A szervezõbizottság ezért a hivatalos Volkswagen-flotta mellé ötven Chery A5 Hibridet is csatasorba állít.

    A szervezõk ígérete szerint a hamarosan kezdõdõ XXIX. Nyári Olimpiai Játékok a legzöldebb olimpia lesz, amit valaha rendeztek. A szervezõk ezért úgy döntöttek, hogy a nyári játékok Volkswagen-flottája mellé ötven darab új, hazai gyártású hibridet állítanak szolgálatba.

  • Megkezdték a Volga Siber gyártását

    A GAZ-csoport hétfõn bejelentette, hogy Nyizsnij Novgorodban megkezdték a Volga Siber, azaz a Chrylser Sebring orosz viszonyokra és igényekre átalakított testvérmodelljének a gyártását.

    A göröngyös utakhoz és kemény telekhez igazított Siber a Sebringnél nagyobb szabad magassággal és keményebb futómûvel kerül piacra, az autót már Putyin exelnök is kipróbálta, és az Interfax jelentése szerint a következõképp összegzett: "A futómû kicsit kemény, de jól gyorsul az autó."

  • Hamarosan bemutatják az Audi RS6 Sedan-t

    Az Audi az októberi Párizsi Autószalonon mutatja be az RS6 Avant négyajtós limuzinváltozatát, melyet tesztelés közben már korábban sikerült elcsípni a kémfotósoknak.

    A szedánt az az 580 lóerõs 5,2 literes biturbó V10-es fogja hajtani, mely a kombit 4,6 másodperc alatt lövi ki 100, és 14,9 másodperc alatt 200 km/h-ra, úgyhogy a kisebb négyajtóstól még vadabb menetteljesítményre számíthatunk. Természetesen ehhez is jár a sportosra beállított quattro hajtás, és rendelhetõ hozzá kerámiafék.

  • VW Beetle 240 lóerõs motorral

    Az újdonság a szokásokhoz híven kétliteres benzines turbómotort kap, ám a Golf vagy a Scirocco R 270 lóerõ feletti teljesítményével ellentétben itt 240 tagú ménest találunk.

    Ezzel így is kellemes pluszt kapunk az eddigi 213 lóerõs csúcsmodellhez képest, viszont ezzel nem áll meg a továbbfejlesztések sora. Az elsõkerékhajtású bogár ugyanis feszesebb futómûvet, nagyobb légbeömlõket és egyéb aerodinamikai elemeket, nagyobb fékeket valamint sportra hangolt belsõ teret is kap.

  • Chevrolet Orlando 2010

    Az Orlando a kompakt Cruzes szedánon alapul, ám 75 mm-rel megnyújtották a tengelytávját (2760 mm), továbbá az elsõ-, hátsó nyomtáv is nõtt 40, illetve 30 mm-rel, amelynek köszönhetõen az Orlando személy- és teherszállító-kapacitása az egyik legjobb az osztályában.

    Teljes értékû hétüléses kocsi, a lábtér a második és a harmadik sorban egyaránt elfogadható, 950, illetve 753 mm. Ráadásul a padló hátrafelé emelkedik, ezért mindenki jól kilát az autóból, még a gyerekek is.

  • 6,1 literes motorral jön a Dodge Challenger

    A kiszivárgott hírek szerint elõször az SRT-8 változat debütál a Dodge feltámasztott izomautójából, a Challengerbõl. Egy-két amerikai fórum jóvoltából kiszivárgott, hogy a Dodge az SRT-8 változatokkal tervezi indítani a Challenger forgalmazását. A legsportosabb változatban a 6,1 literes, V8-as HEMI motor dolgozik majd, de némileg érthetetlenül elõször ötsebességes (!) automata váltóval szerelt kivitelek érkeznek a piacra. Késõbb lehet számítani a telitalálatnak tûnõ, hatsebességes kézi váltóval készülõ változatokra, valamint a "normál" modellekre: ezekbe 3,5 literes V6-os vagy 5,7 literes, V8-as HEMI motorokat szerelnek.