rss
  • Kia Ray - kis autó egy kis családnak

  • Kia Ray - kis autó egy kis családnak Végre megvannak az első hivatalos képek is, amelyek a jobb oldalon B oszlop nélküli ajtónyílást mutatják. Egy családi autóban a járda felőli oldalon folyik a legtöbb ki- és beszállást, ezt azzal könnyítették meg a tervezők, hogy ide hátsó tolóajtót tettek, és elhagyták a B oszlopot is. A bal oldalon normál ajtót találunk, meg vaskos B oszlopot. Az aszimmetrikus felépítés miatt meg kellett erősíteni a biztonsági utascellát, így hízott 998 kg-ra a Ray tömege. Szintén szokatlan, hogy az autó magasabb annál, mint amilyen széles - 1,7 méter és 1,59 méter a vonatkozó érték.

    A Picanto padlólemezére épülő autó technikája is a hétköznapi miniből jön, az 1,0 literes motor benzin- vagy autógáz üzemmel kérhető, az automatikus váltó alapfelszerelés - mégiscsak egy városi járműről van szó. Dél-Koreában nagyjából 8200-9800 euró közötti áron kínálják a formabontó Kia Ray-t.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Légzsákos helikopter a NASA ötlete alapján

    Egy texasi helikoptergyártó vállalat új ötlettel állt elõ: a NASA marsjáróinál alkalmazott légzsákok mintájára olyan helikoptert tervezett, amelynek alján légzsákok fújódnak fel baleset esetén a becsapódás csillapítására.

    Mivel a NASA számos marsjárója sikeresen landolt a vörös bolygón a légzsákoknak is köszönhetõen a Bell Helicopter nevû texasi cég tervezõi elhatározták, hogy helikoptereknél is alkalmazhatóvá teszik a módszert.

  • Murcielago LP750 Edo - 750 lóerõs Lamborghini

    Az Edo Competition elõzõ Murcielago átépítése sem volt piskóta: az ugyan csak 710 lóerõs volt, és 352 km/h-nál nem tudott gyorsabban menni, de nem létezett akkor erõsebb és gyorsabb Lamborghini Murcielago.

    Most a saját rekordjukat döntötték meg. Az LP750-nek a neve is beszédes, ugyanis pont annyi lóerõt tud leadni, amennyit már maga a kód is sejtet. A maximális sebesség ezzel, és egyéb apró aerodinamikai változtatásokkal – átformált hátsó szárny, állítható frontspoiler –365 km/h-ig kúszott fel.

  • Íme a Cayenne különleges Porsche modell!

    A Porsche AG által létrehozott saját formatervezõ cég elkészítette a harmadik különleges Porsche modellt. Most a Cayenne-re esett a választás. Sötétített üvegeket, egyedi fényezést és egyéb izgalmas kiegészítõket tartalmaz a limitált szériás csomag.

    A Cayman és a Boxter S után a Cayenne-bõl is elkészült a különleges Porsche Design kiadás. A Porsche Design nem más, mint Porsche AG által létrehozott tervezõ csoport, amely nem csak az autókhoz, hanem a hétköznapi viselethez is készít érdekes terveket.

  • Láthatáron a bébi Range Rover!

    Jövõre érkezik a Land Rover legújabb modellje, amely bébi Range Roverként kerül majd piacra.

    Az autó a tavaly bemutatott LRX tanulmányautón alapszik majd, fejlesztéséhez pedig a brit kormány is hozzájárul egy kisebb összeggel.

    Az indiai Tata áldását adta a Land Rover legújabb modelljére, amely Range Rover márkanév alatt kerül majd piacra. A tavalyi Detroiti Autószalonon bemutatott LRX koncepció szériagyártású változatának fejlesztéséhez a brit kormány is hozzájárul 27 millió fonttal.

  • A Forma 1-es Renault az új szponzorok miatt is megváltozott!

    Nem sokkal a Williams után, a Renault is lerántotta a leplet idei autójáról, az R29-rõl, amely külsejét tekintve nem csak az új szabályok, hanem az új szponzorok miatt is megváltozott.

    A különleges orrkúppal ellátott modell még ma pályára gördül Portimaóban.

    Az idei év elsõ kollektív tesztprogramjának nyitónapján hullt le a lepel a Renault idei versenygépérõl, amely külsõleg igencsak megváltozott. Nem csak a forma lett más, hanem a színvilág.

  • Mercedes sakkozóknak

    A fekete és a fehér kettõsségére épülõ kisszériás sorozatot készített a Mercedes-Benz. Az SLK különkiadásából alig pár száz darabot terveznek.

    Izgalmas különkiadást mutatott be a Mercedes-Benz az SLK-ból a Genfi Autószalonon. A "2LOOK Edition" az ellentétek harmóniája koncepció nyomán tudatosan a fiatal célcsoportnak készült.

    Az új modellváltozat kizárólag fekete vagy fehér színben kapható.

  • Novitec Ferrari California, kompresszorral

    Még több lóerõ, még nagyobb kerekek, és hófehér fényezés – a Novitec szerint így lehet még a gyárinál is jobb egy Ferrari California.

    A pörgõs, eredetiben is 460 lóerõs V8-ast a német mérnökök egy mechanikus kompresszorral egészítették ki, így sikerült – persze a vezérlés átprogramozásával, illetve egy vízhûtéses töltõlevegõ-hûtõ és átalakított szívórendszer beiktatásával – 606 lóerõig emelni a teljesítményt, és 485-rõl 603 Nm-re emelni a csúcsnyomatékot.

  • Új autót épít a Ferrari

    Búcsút mondanak a Forma-1-ben idén szerepelt F2007 kocsinak. - Teljesen új autó lesz, bár a szabályok miatt radikális változtatásokra nincs lehetõség - mondta Aldo Costa, a Ferrari technikai igazgatója a Gazzetta dello Sportnak. - Az autó eleje más lesz, és az oldalszekrények alakja szintén. A szárny is megváltozik. A barcelonai és jerezi tesztek pozitívak voltak, négy versenytávot szimuláltunk gond nélkül. Új elemek kerülnek majd a felfüggesztésbe és még gyorsabb sebességváltónk lesz - sorolta Costa.

  • 272 lóerõs, elektromos hajtású sportautó a Chrysler-tõl

    A Detroiti Autószalonon az amerikai autógyártók bõvelkednek az újdonságokban, az egyik legnagyobb érdekesség viszont kétségtelenül a Dodge Circuit EV. A Lotus alapú koncepcióautót egy 272 lóerõs elektromotor hajtja, szériagyártását viszont egyelõre sajnos nem tervezik.

    Az elõzetes híresztelések ellenére, miszerint rengeteg gyártó nem képviselteti magát a Detroiti Autószalonon és hogy évekre visszamenõleg az idei kiállításon lesz a legnagyobb pangás.

  • A brit Noble egy 4,4 literes 650 lóerõs sportautót dobott a piacra!

    Újabb konkurenst kapnak a bõven 300 km/h feletti sebességre képes szupersportkocsik. A brit Noble legújabb modelljében, az M600-ban egy 4,4 literes, Volvo-eredetû turbómotor dolgozik 650 lóerõvel. A kocsi Nagy Britanniában 64 millió forintnak megfelelõ fontba kerül majd.

    A Ferrari F430-as ellenfelének szánt M15 után újabb még gyorsabb modellel rukkolt elõ a Noble. Az M600 eggyel magasabb ligában játszik, menettulajdonságai a Murcielago LP670-4 Superveloce, illetve a Gumpert Apollo Speed magasságába emelik az autót.

  • Százéves tuja a szegedi villamosközlekedés centenáriumára

    Szeged - Korhûen felújítottak egy százesztendõs villamost abból az alkalomból, hogy az országban ötödikként, pontosan száz éve, 1908. október 1-jén indult el a villamosközlekedés Szegeden.

    A tíztonnás súlyú és harmincnyolc férõhelyes, két esztendõ alatt felújított jármûvet szerdán mutatták be a csongrádi megyeszékhelyen.

    Az utazóközönség a következõ napokban nosztalgiajáratként találkozhat a kocsival - mondta el Dózsa Gábor, a Szegedi Közlekedési Társaság igazgatója.

  • 180 lovas a Skoda Fabia RS

    A csehek rögtön az ötajtóst és a kombit is sportruhába bújtatták. Nem vitték túlzásba a külsõ módosításokat, csupán a hangyányival sportosabb lökhárítókról (hátul diffúzorral és dupla kipufogóvéggel), a 17 colos felnikról, a vörös féknyergekrõl, a sötétített üvegekrõl és a hûtõrácsra nyomott RS feliratról lehet felismerni, hogy nem egy hagyományos Fabiát látunk.

    Bent sem ordítóak a változtatások, sportosabb ülésekkel és újabb RS feliratokkal lehet találkozni, látszik, hogy nem akartak sokat költeni a modellre.

  • Új motor az Octaviában

    Új erõforrással bõvül a ©koda Octavia motorkínálata. Turbófeltöltésû, négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses 1.2 TSI az újdonság.

    Harmonikusan illeszkedve a „downsizing” – vagyis az alacsonyabb hengerûrtartalom mellett kínált magas teljesítményszint – trendjébe, az Octavia 1.2 TSI 100 kilométerenként 5,7 liternyi kombinált üzemanyag-fogyasztása mellett az EU 5 kipufogógáz-szabvány elõírásainak is megfelel, s jelenleg az Octavia-család leggazdaságosabb benzines tagja.

  • Átcimkézett Tiida az elsõ Chrysler-Nissan

    Dodge Trazo az autó neve, és valójában régi ismerõs: egy átcímkézett, négyajtós Nissan Tiida, ugyanaz az autó, amely Japánban 2004, Európában 2007 óta ijesztgeti a vásárlókat.

    A Trazo kizárólag Latin-Amerikában lesz kapható, méghozzá nem is Dodge jelvénnyel: a Chryslernél terveztek hozzá egy saját jelvényt, mintha új márkát indítottak volna.

    A hivatalos neve is Trazo by Dodge, azaz szabad fordításban Trazo a Dodge-tól.

  • Brabus 800 E V12

    A bottropi székhelyû tuningégtõl soha nem állt távol az a cél, hogy már szürreális végsebességû Mercedeseket kreáljon. A legújabb büszkeségük a 800 E V12 nevet viseli, s igen: a háromjegyû szám a hatalmas motor még hatalmasabb teljesítményére utal.

    S ha már a beveztõben megemlítettük az erõforrást, kezdjük is az autó megismerését itt. A Brabus a Mercedes 5,5 literes V12-esét vette alapul, de darabokra szedték, s szinte az alapokról építették újjá.