rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Kia Ray - kis autó egy kis családnak

  • Kia Ray - kis autó egy kis családnak Végre megvannak az első hivatalos képek is, amelyek a jobb oldalon B oszlop nélküli ajtónyílást mutatják. Egy családi autóban a járda felőli oldalon folyik a legtöbb ki- és beszállást, ezt azzal könnyítették meg a tervezők, hogy ide hátsó tolóajtót tettek, és elhagyták a B oszlopot is. A bal oldalon normál ajtót találunk, meg vaskos B oszlopot. Az aszimmetrikus felépítés miatt meg kellett erősíteni a biztonsági utascellát, így hízott 998 kg-ra a Ray tömege. Szintén szokatlan, hogy az autó magasabb annál, mint amilyen széles - 1,7 méter és 1,59 méter a vonatkozó érték.

    A Picanto padlólemezére épülő autó technikája is a hétköznapi miniből jön, az 1,0 literes motor benzin- vagy autógáz üzemmel kérhető, az automatikus váltó alapfelszerelés - mégiscsak egy városi járműről van szó. Dél-Koreában nagyjából 8200-9800 euró közötti áron kínálják a formabontó Kia Ray-t.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Honda Brio - 78 lóerõs motorral

    Jóval kisebb, mint a Jazz, de ötajtós, és az ígéretek szerint meglehetõsen tágas. A Honda is beszáll a városi törpeautók versenyébe.

    A Honda régóta nem kínál igazán apró városi autókat Japánon kívül, de úgy néz ki, rájöttek, hogy érdemes lefelé bõvíteni a kínálatot.

    A Brio csupán 3,61 méter hosszú, 1,68 méter széles és 1,48 méter magas, azaz 29 centivel rövidebb a Jazznél. Ugyanakkor ötajtós, és állítólag nagyon igyekeztek a tervezõk, hogy elérjék a lehetõ legjobb térkihasználást.

  • Ha Föld napja, akkor Elektromobil verseny

    A gyorsulási futam bajnokaként az egyetemi csapatok közül a Debreceni Egyetem EEFM TEAM elektromobilja, míg a középiskolások kategóriájában a miskolci Andrássy Gyula Szakközépiskola GÉPace csapatának járgánya futotta a legjobb idõt.

    A mûszaki megoldás alapján a kecskeméti GAMF egyetem hallgatói közül verbuválódott LECSÓ nevû csapat kreációját díjazta elsõ helyezéssel a zsûri, míg a Miskolci Egyetem GÉPÉSZ CAR csapat hallgatói büszkélkedhetnek a legdizájnosabb autóval a közönség szavazatai alapján.

  • Porsche 911 GT2 RS - utolérte vetélytársait

    Nincs többé másodhegedûs-szerep: Stuttgartban elõállították azt a 911-est, amely nyers erõben is utolérte az olasz konkurenciát. Eddig úgy nézett ki, hogy a Porsche mindig egy lépéssel a Ferrari és a Lamborghini mögött van a nagy számháborúban, ami évtizedek óta zajlik a sportkocsigyártók között. Nem valószínû, hogy bárki kihasználná, vagy akár csak megérezné a teljesítménybeli különbséget mondjuk egy 530 lóerõs Porsche 911 S Turbo és egy 620 lóerõs Ferrari 599 GTB között, de a vásárlókat mégis befolyásolják a számok.

  • Hyundai i40cw 2011 - akár 177 lóerõs motorral

    A látvánnyal nincs is baj, a technika is jónak ígérkezik, kérdés, hogy élõben milyen benyomást kelt majd a prémium-minõségre törekedõ koreai.

    Szép autó.

    Azt már megszoktuk, hogy az új i betûs Hyundaiok egységes arcot mutatnak: a hatszögletû hûtõmaszkból mosolygós változatot szabtak a családi kombira, a húzott szemû lámpák elöl-hátul rímelnek, az oldallemez törése pedig pont annyi izgalmat visz a sablonos kombiformába, hogy ne tûnjön unalmasnak.

  • BMW M3 CSL amatõr versenyzõk számára?

    Német lapértesülések szerint a BMW ismét készít egy M3-as változatot amatõr versenyzõk számára, könnyebb karosszériával, feszesebbre hangolt futómûvel és erõsebb motorral.

    A korábbi, hasonló filozófia szerint épített változatok mintájára CSL néven emlegetett autót állítólag még több karbonszál-erõsítésû mûanyag karosszériaelemmel és egyszerûbb, kényelmi berendezéseitõl megszabadított belsõvel készül majd.

  • 5,9 liter fogyaszt az új Scorpion

    A texasi Ronn Motors tervezte a képeken látható Scorpion nevû modellt, melynek benzinnel és hidrogénnel hajtott motorja elképesztõ teljesítményre képes, hihetetlenül alacsony fogyasztás mellett.

    A Ronn Motors mérnökei egy Acura TL 3,5 literes hathengeresét vették alapul a Scorpion hajtásához. A motorra két turbót és egy intercoolert csavaroztak, így sikerült elérni a közel félezer lóerõt, de az igazi okosság az üzemanyagrendszerben található.

  • Hihetetlenül takaréskos a hatszemélyes Buick Business Hybrid Concept a GM-tól

    Minden elõzmény nélkül mutatott be egy hibrid koncepciót az amerikai konszern, amelyet a néhány éven belül debütáló, következõ generációs hibrid rendszer hajt. A három sorban hat személy szállítására képes autó a mai hibrideknél jóval takarékosabb.

    Az utóbbi években a tulajdonos GM katasztrofális anyagi helyzetét a Buick is megsínylette. Az Európában nem kapható, kizárólag luxusautókat forgalmazó márka jóval kevésbé sikeres a GM másik felsõ kategóriás gyártójánál, a Cadillecnél, ez pedig alaposan rányomta bélyegét a fejlesztésre fordítható büdzsének.

  • Vagányabb lett az új Ford Ranger!

    A frissítésre megérett Ranger változatlan tartalommal, azonban új köntösbe csomagolva vág neki a következõ modellciklusnak. Az egész világon be szeretné vezetni az Európában igazán sikeres modellt a Ford. A jövõben szebb forma, új színek, azonban változatlan motorválaszték jellemzi a jármûvet

    A Genfi Autószalonon bemutatkozó új Ford Ranger nem tér el sokban elõdjétõl. Az autó leginkább külsõ megjelenésében különbözik a 2007-ben bemutatott modelltõl, melyhez képest lényegesen divatosabb kinézetet kapott.

  • Toyota iQ Disco - profi DJ felszereléssel

    Az iQ Disco nevû tanulmányt a Toyota németországi részlege készítette, tisztán a figyelemfelkeltés kedvéért.

    A gömbölyû kiskocsihoz egész jól illik az apró tükörlapkákból összerakott burkolat – valóban olyan hatást kelt, különösen a krómozott felnikkel és tükörházakkal, mint egy túlméretezett diszkógömb.

    Ezenkívül csak a felfelé nyíló ajtókban és a gigantikus teljesítményû hangrendszerben tér el az autó a sorozatgyártmánytól.

  • A Rolls Royce is elektromos autót tervez

    A nagymúltú brit autógyárnál is jelentõs változások várhatók, ugyanis a vállalat vezetõi igen radikális változásokat is terveznek.

    Természetesen marad a luxus kivitelezés, ám alternatív meghajtások, elsõsorban konnektorról tölthetõ, tisztán elektromos változat várható.

    A Rolls-Royce luxusautói eddig a mindent kielégítõ utastérrõl és bivalyerõs, nyomatékos motorjairól volt híres, azonban az autóipar változásai szépen lassan a brit korona egyik büszkeségét is elérik.

  • Megérkezett a boxer dízel

    Idén elsõ körben a Legacy és az Outback kapja meg az új fejlesztésû, common rail befecskendezéses 2 literes 150 lóerõs erõforrást. A Legacy modellben debütált a világ elsõ horizontális elrendezésû személyautó-dízelmotorja. A Subaru boxer dízel ugyanazokat az elõnyöket mutatja fel, mint a boxer benzinmotor: könnyû súly, alacsony tömegközéppont, minimális vibráció és gyors reakció.

  • Bemutatkozott a Honda Jade

    Bemutatkozott a Honda JadeAz első képeken csúcs-felszereltséggel, nagy felnivel látjuk az autót. A karosszéria teljes hossza 4660 mm, szélesség 1775 mm, a magasság 1500 mm – utóbbi érték a Japánban elterjedt liftes parkolóhelyek miatt kialakult „szabvány” méret -, a tengelytávolság 2760 mm. Az utastérben a márkától megszokott űrautós műszerfalat találjuk, meg összesen hét ülést, amelyet egy dekoratív hölgy segítségével illusztráltak. Korábban hír volt, hogy készül egy hibrid változat is ebből a példányból, de azt nem valósítják meg.

  • Dagger GT 2010 - a 2 000 lóerõs masina

    2000 lóerõs, nyomatéka 2710 Nm, végsebessége 483 km/h - ezek a Dagger GT adatai, amelybõl három példányt állítólag már el is adtak. Az autót amerikaiak fejlesztik, és ára 360 000 euró, azaz kb. 102 millió forint.

    Igazi szörny!

    Csak nincs vége a lóerõ-hajhászásnak, pedig nagyon úgy tûnik, hogy az ezer lóerõs Veyron csak a kezdet volt. Fõleg az USA "mérnökeinek" a szemét csípi a német-francia gép, és egyre több, ezer lóerõnél is erõsebb szörnnyel állnak elõ.

  • BMW M3 Tiger 2010 - egyedi BMW kínának

    Egyedi M3-as modellt mutatott be a BMW Kína számára, amely narancssárga fényezést kapott és egyedi belsõt. A limitált szériás modellek hamar elfogyhatnak, mindössze 250 darab készült belõlük.

    A kínai autópiac egyértelmûen kezd az egyik legfontosabbá válni az európai gyártóknak is, ahol szép számban adnak el négykerekûeket a prémiumgyártók is. A BMW évek óta jelen van az országban, sõt egyes modelljeit már itt mutatta be, ilyen például az új Gran Tourismo is.

  • Hétsebességes automataváltós és 200 lóerõs a az új Audi S1

    Még a szériaérett Audi A1-et sem mutatták be, azonban a legkisebb ingolstadti modell sportváltozatáról már napvilágra kerültek az elsõ információk.

    Az Audi S1 egy 200 lóerõs turbómotorral érkezik majd, amelyhez egy hétsebességes S-Tronic automata is csatlakozhat.

    Az Audi már korábban is megerõsítette, hogy a tervek szerint hamarosan bemutatkozó belépõmodelljükbõl is készül sportváltozat.