rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Volkswagen Cross Coupé - hibrid crossover

  • Volkswagen Cross Coupé - hibrid crossover Formás terepjáró. Az igényes modell továbbá hibrid hajtáslánccal és számos finom aprósággal igyekszik elnyerni a szemlélők tetszését. Az autó sziluettje igen határozott, ráadásul a wolfsburgiaktól szokatlanul modern stíluselemekkel is ékeskedik. Tetszetős a hűtőmaszk, könnyeddé varázsolja az összképet az eső tetővonal, a bi-xenon fényszórók pedig ma már magától értetődőek ebben a kategóriában. Természetesen nem a praktikumról szól a négyüléses Cross Coupé, hanem amolyan stílusos, látványos mindennapi használati eszközként próbálja meg eladni magát.

    Programozható műszercsoportja, fejlett szórakoztató és információs rendszere mind-mind a kényelmes és könnyed utazás pillérei, a stílusért pedig a zongoralakk betétek, az alumínium kiegészítők és a bőrülések felelnek. A csomagtér nem is túl nagy, ám 380 literes térfogatával még akár korrektnek is nevezhető, főleg, hogy az ülések döntésével akár 1229 literesre bővíthető.

    A motorháztető alatt, mint már említettem, egy hibrid rendszerre lelünk: a 150 lóerős turbós-kompresszoros 1.4 TSI erőforrást 54, illetve 116 lovas elektromotorok segítik, a kombinált összteljesítmény pedig 265 lóerő.

    A motorháztető alatt, mint már említettem, egy hibrid rendszerre lelünk: a 150 lóerős turbós-kompresszoros 1.4 TSI erőforrást 54, illetve 116 lovas elektromotorok segítik, a kombinált összteljesítmény pedig 265 lóerő.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Aston Martin V12 Zagato

    A 2011-es Concorso d'Eleganza Villa d'Este hétvégén kezdõdik, de már elõtte kapunk belõle néhány morzsát.

    Az új 2011-es modell a V12 Vantage platformjára épült, és - ahogy a neve is mutatja - a legendás olasz dizájn cég, a Zagato valamint az Aston Martin házasságából született, hogy megünnepelje az 50. évfordulóját annak, hogy a két cég elõször kooperált. Anno a DB4GT Zagato kifejezetten versenyautónak készült, nem csoda, hogy ezt az újat is a versenyzõi vénával próbálják még kívánatosabbá tenni, pedig erre semmi szükség, ez a kocsi körítés nélkül is ellenálhatatlan.

  • Audi A5 - megújjúlt külsõvel, TFSI motorral

    A felfrissült külsõ mellé módosított utastér és új motorok járnak a megújult Audi A5-ben. Nincs többé V8-as motor a kínálatban.

    Megújult az eredetileg 2007 tavaszán bemutatott Audi A5.

    Akkor a kupét leplezték le, évekkel késõbb érkezett kabrió, majd az ötajtós Sportback tette teljessé a karosszériakínálatot. Ezúttal a három változat egyszerre frissül fel, a sportváltozatot, az RS5-öt a mostani módosítás nem érinti.

  • Bõvülhet a Mazda modellpalettája

    Az egész gazdaságot megviselte a tengerentúli pénzügyi válság, ami még nehezebbé teszi az autógyárak dolgát.

    Egyre több üzemet zárnak be, munkásokat bocsátanak el, és a modellpalettájukat is átalakítják a cégek.

    A Mazda azonban a nehezebb idõkben is több mint egymilliárd dolláros profittal zár, és a jövõre nézve is elég optimisták.

  • Kétliteres fogyasztású törpeautó a VW-tõl

    Állítólag a Volkswagen is megpróbál beszállni a városi törpeautók piacára, amelyet jelenleg még a Smart ural.

    A német szaksajtóban felbukkant pletykák szerint egy 2+2 személyes apróságot kezdtek fejleszteni, amely méreteit tekintve leginkább a Toyota iQ-ra emlékeztet majd. A típus az Up kisautó megkurtított padlólemezére épülhet, és állítólag egy új, az eddigieknél is kisebb hengerûrtartalmú háromhengeres, 50 lóerõ körüli teljesítményû motort terveznek hozzá.

  • Íme a Subaru Impreza STI A-Line automataváltóval

    Az eddigi hagyományoktól eltérõen a Subaru bemutatta az Impreza WRX STI automataváltóval felszerelt változatát. Az ötfokozatú egység továbbra is a már jól ismert 2,5 literes, turbóval lélegeztetett boxermotorhoz csatlakozik.

    A Subaru a gazdasági világválság hatásaira hivatkozva felfüggesztette részvételét a rali világbajnokságban, azonban az utcai modellek fejlesztésével nem állnak le a japánok. A Detroiti Autószalonon mutatkozott be a Legacy Concept, míg az Impreza STI változatát piacra dobják automataváltóval is.

  • Audi A3 Cabriolet

    Szlovákiát egyelõre nem értük utol az autógyártás területén, de az Audi újabb modellel gondoskodott arról, hogy csökkenjen a hátrányunk. A képzeletbeli versenypályán egy kabrió állt rajtvonalhoz. November utolsó napján újabb Audi modell gyártása kezdõdött hazánkban. Hogy a gyõri székhelyû Audi megabázis rangot adjon a világpremiernek, az elsõ A3 Cabriolet Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke jelenlétében gurult le a gyártósorról.

  • Autófaktor Extra: A Pagani történet következõ fejezete

    Már több mint egy éve ismert tény, hogy Pagani tervezi a folytatást, és hogy az ikonikus Zonda vonalat egy igazi design tuninggal továbbviszi.

    A Mercedes-Benz AMG-beépített 6,0 literes duplaturbós V12 motor állítólag képes akocsit felgyorsítani közel 230 mérföld per órára. A motorja több mint 700 lóerõs és a 740 £-láb nyomatéka. Az elmúlt négy évben Pagani folyamatosan tesztelte a Huayra prototípusokat, amelyek a "teszt" aszfalton közel ötszáz ezer kilométert tettek meg.

  • Skoda Rapid - 500 literes csomagtartóval

    Skoda Rapid -  500 literes csomagtartóvalAz indiai piac központi szerepet tölt be, mivel Kína és Oroszország mellett kétségkívül a legnagyobb lehetőségeket rejtő piac. A 2011-es Rapid pedig e régiók számára a megfelelő autó a megfelelő időben, egyben nagy lépés az elkövetkező évekre tervbe vett növekedésünk útján. Szakértői becslések szerint India az évtized végére a világ öt legnagyobb gépjármű-piaca közé léphet elő. A Punéban készülő Rapid hossza 4,39, szélessége 1,70, míg magassága 1,47 méter, így a Fabia és az Octavia sorozatok közé pozicionálható.

  • Elia Dacia Duster - látványos darab lett

    A román Renault-származékok inkább az olcsóságukkal aratnak, mint szépségükkel, de az Elia megoldotta, hogy a Dusterbõl egész látványos tárgy váljon, ráadásul nem is túlzottan drágán.

    A német tudningcég eddig is különbözõ Renault és Dacia modellek optikai tuningjával foglalkozott – még a Logant is megpróbálták feldobni, nem rajtuk múlt, hogy kevéssé sikerült – és a Dusterben most egész jó alanyt találtak a munkájukhoz. Pedig a változtatások nem túl mélyrehatóak.

  • Volvo C30 - nem tucatautó, de azért sorozatban gyártják

    Elöl közel van a klasszikus Volvóhoz, hátul azonban sem a márkán belül, sem azon kívül nem hasonlít egyetlen autóra sem a C30-as – írtuk a 2006-ban bemutatkozott autó tesztjében, s most itt az új modell. Továbbra is megosztja az érzelmeket, vállaltan nem akar tucatautó lenni.

    A mérnökök kocsi teljes elejét áttervezték, beleértve több karosszériaelemet, például az elsõ sárvédõket. Az autó orra markánsabb és kifejezõbb lett, az elsõ lökhárító tört vonalai és az új, oldalra és felfelé eltolt fényszórók sportosabb megjelenést adnak a C30-nak.

  • Az Alfa Romeo illetékesi bejelentették a 8C Spider érkezését

    Az Alfa Romeo illetékesei bejelentették, hogy a 8C Spider elsõ darabjai a jövõ év júliusában kerülhetnek szerencsés és nagyon gazdag megrendelõikhez. Sajnos csak egy 500 darabos széria lát majd napvilágot a csodálatos sportautóból, így egy igazi kuriózumot tisztelhetünk személyében.

    A rossz hír viszont az, hogy már az összes példány elõre elkelt, pedig igazán nem mérik olcsón az autót: németországi árát most közölte a cég és ez nem kevesebb, mint 212 ezer euró, azaz nagyjából 55 millió forintnak felel meg.

  • Lotus Elise klón Volkswagen módra

    Egy könnyû kétüléses roadster bevezetését tervezi a Volkswagen. A középmotoros, hátsókerékhajtású koncepcióváltozatát novemberben láthatjuk és ha minden jól megy, 2011-ben már a kereskedésekben is találkozhatunk vele.

    A wolfsburgi autógyártó-óriás már régóta tervezgeti egy sportos kétüléses modell bevezetését annak érdekében, hogy még jobban kiteljesedhessen modellpalettája.

  • Könnyebb és sportosabb lesz a Ferrari 599 GTB

    A hírek szerint HGTE, azaz könnyebb és sportosabb változatot mutat be Genfben az olasz gyártó. Az átdolgozott futómûvel, kipufogóval és egyedi külsõ elemekkel felszerelt változat felára a sima 599-hez képest 6,6 millió forintra rúg.

    A tétlenség vádja egész biztosan nem érheti az olaszokat az utóbbi idõben, hiszen a tömeggyártókhoz képest szûk modellválasztékuk ellenére szinte kéthavi rendszerességgel állnak elõ egy újabb modellel, limitált szériával, esetleg órakollekcióval. Legutóbb novemberben mutatták be az F430 Scuderia Spidert, Genfben pedig az 599 GTB Fiorano HGTE változata érkezik.

  • A Wimmer Sporttechnik Solingen bemutatta a Porsche 911, a GT2 még erõsebb változatát!

    A német Wimmer Sporttechnik Solingen tuningcég bemutatta a Porsche 911, a GT2 még erõsebb változatát. A cég potom 30 000 euróért kínálja a sportcsomagot a zuffenhauseniek utcai versenyautójához, amely az eddig is tiszteletre méltó teljesítmény megnövelése mellett a külcsínre is nagy hangsúlyt fektetett.

    Jó hír a sebesség megszállottjainak: bemutatkozott a Porsche 911 GT2 még izgalmasabb és agresszívabb változata a Wimmer Sporttechnik Solingen német tuningcégnek köszönhetõen.

  • 180 lovas a Skoda Fabia RS

    A csehek rögtön az ötajtóst és a kombit is sportruhába bújtatták. Nem vitték túlzásba a külsõ módosításokat, csupán a hangyányival sportosabb lökhárítókról (hátul diffúzorral és dupla kipufogóvéggel), a 17 colos felnikról, a vörös féknyergekrõl, a sötétített üvegekrõl és a hûtõrácsra nyomott RS feliratról lehet felismerni, hogy nem egy hagyományos Fabiát látunk.

    Bent sem ordítóak a változtatások, sportosabb ülésekkel és újabb RS feliratokkal lehet találkozni, látszik, hogy nem akartak sokat költeni a modellre.