rss
  • Volkswagen Cross Coupé - hibrid crossover

  • Volkswagen Cross Coupé - hibrid crossover Formás terepjáró. Az igényes modell továbbá hibrid hajtáslánccal és számos finom aprósággal igyekszik elnyerni a szemlélők tetszését. Az autó sziluettje igen határozott, ráadásul a wolfsburgiaktól szokatlanul modern stíluselemekkel is ékeskedik. Tetszetős a hűtőmaszk, könnyeddé varázsolja az összképet az eső tetővonal, a bi-xenon fényszórók pedig ma már magától értetődőek ebben a kategóriában. Természetesen nem a praktikumról szól a négyüléses Cross Coupé, hanem amolyan stílusos, látványos mindennapi használati eszközként próbálja meg eladni magát.

    Programozható műszercsoportja, fejlett szórakoztató és információs rendszere mind-mind a kényelmes és könnyed utazás pillérei, a stílusért pedig a zongoralakk betétek, az alumínium kiegészítők és a bőrülések felelnek. A csomagtér nem is túl nagy, ám 380 literes térfogatával még akár korrektnek is nevezhető, főleg, hogy az ülések döntésével akár 1229 literesre bővíthető.

    A motorháztető alatt, mint már említettem, egy hibrid rendszerre lelünk: a 150 lóerős turbós-kompresszoros 1.4 TSI erőforrást 54, illetve 116 lovas elektromotorok segítik, a kombinált összteljesítmény pedig 265 lóerő.

    A motorháztető alatt, mint már említettem, egy hibrid rendszerre lelünk: a 150 lóerős turbós-kompresszoros 1.4 TSI erőforrást 54, illetve 116 lovas elektromotorok segítik, a kombinált összteljesítmény pedig 265 lóerő.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Rolls Royce is elektromos autót tervez

    A nagymúltú brit autógyárnál is jelentõs változások várhatók, ugyanis a vállalat vezetõi igen radikális változásokat is terveznek.

    Természetesen marad a luxus kivitelezés, ám alternatív meghajtások, elsõsorban konnektorról tölthetõ, tisztán elektromos változat várható.

    A Rolls-Royce luxusautói eddig a mindent kielégítõ utastérrõl és bivalyerõs, nyomatékos motorjairól volt híres, azonban az autóipar változásai szépen lassan a brit korona egyik büszkeségét is elérik.

  • Szériagyártásba került a Chrysler elsõ hibridmodellje

    Az óriási terepjáró valószínûleg elektromotorja ellenére sem takarékosságáról válik majd híressé, de a gyártó állítása szerint a benzinmotoros változathoz képest átlagosan akár 25 százalékkal is kevesebbet fogyaszthat a hibrid Aspen.

    Az amerikai autógyártó-óriás az utóbbi idõben komoly problémákkal küszködik, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy állandó leépítések folynak és szinte hónapról hónapra jelenti be a cég az új stratégiákat, valamint vállalati terveket.

  • Elsõkerékhajtásos Tiguanok Németországból

    Egészen eddig a Volkswagen Tiguan minden kivitele 4Motion összkerékhajtású rendszert kapott, ám idén õsztõl a német márka fronthajtásos alapmodelleket is bevezet a német piacon.

    Az elsõ kerekein hajtott Tiguan az 1,4 literes 150 lóerõs benzines TSI, valamint a 2 literes, 140 lóerõs common-rail dízel erõforrással választható.

    Elõbbivel 8-ról 7,4 literre, míg utóbbival 6,4-rõl 5,9 literre csökkent a Tiguan üzemanyag-fogyasztása száz kilométeren.

  • Gyorsteszt – Skoda Yeti, aki nem hegyiember

    A Skoda Yeti, mint lenni szokott tanulmányautónak indult, majd valóság lett belõle. A gyár fél évvel késõbbre tervezte a gyártást és a piaci bevezetést, de végül az õszi frankfurti helyett már a tavaszi Genfi Autószalonon bemutatták a kocsit.

    A gyártás és az elõrendelések felvétele a nyáron elindult, nálunk is. Így bár az autó most lett megérinthetõ Magyarországon, már van, aki letette az elõleget és várja az összkerékhajtású Skodáját.

  • A BMW-be kinetikus energiaátalakító rendszer kerülhet

    A BMW is bejelentette, hogy a Forma-1-ben jövõre bevezetendõ kinetikus energiaátalakító rendszert a közúti autóikba is átültetik. A technológiát a BMW M divíziója is felhasználhatja a jövõ sportos BMW-iben.

    A BMW nem napelemet, vagy üzemanyagcellát szán a következõ M5-be, hanem a Forma-1-ben jövõre debütáló Kinetic Energy Recovery System (KERS), azaz kinetikus energiaátalakító rendszer egyszerûbb változatát építheti be a sportautóiba.

  • Citroen C4 - megérkezett a 2010-es modell!

    A Citroen által közzétett képek alapján a következõ generációs kompakt modell a C3 által megkezdett irányvonalat követi, de a Genfi Autószalonon bemutatott DS High Rider koncepcióból is merítettek ötletet a tervezõk. Az új C4 4330 mm hosszú (+55 mm), 1790 mm széles (+17 mm) és 1490 mm magas (+32 mm), csomagtere immár 408 literes, amely 82 literes gyarapodást jelent az elõzõ generációhoz képest. A hátsó lámpák nyomokban ugyan hasonlítanak a kistestvérére, azonban jóval komolyabb benyomást keltenek. A képek alapján az utastérben is elõrelépés történt.

  • LED-es hátsó lámpákat vezet be a Volkswagen

    Egy régóta létezõ technikai fejlesztést próbál fantasztikus újdonságként eladni a Volkswagen. A német gyár bejelentette, hogy a "kompakt szegmensben elsõként" LED-es hátsó lámpákat mutat be a Golfon, a sportos R, GTI és GTD változatokon.

    Szériaként csak az R-re szerelik fel, a 210 lóerõs GTI-hez és a 170 lóerõs GTD-hez opcióként lesz rendelhetõ. Ráadásul nem is olcsón, hiszen 350 eurót (95 ezer forintot) kérnek az új világításért.

  • Benzines lesz a Ford Kuga

    A kompakt szabadidõ-autót eddig csupán egyféle motorral gyártotta a Ford, de ez csak átmeneti állapot volt.

    A kétliteres, 136 lóerõs turbódízel mellé egy jóval erõsebb, turbós benzinmotor érkezik.

    Ahogy a Mondeo és az S-Max csúcsváltozataiba, a Kugába is a Volvo tervezte öthengeres, 2,5 literes turbómotor kerül, bár valamelyest visszafogott teljesítménnyel.

  • Talmácsi Gábor szerzõdést bontott az Asparral!

    A magyar motoros és menedzsmentje kényszerhelyzetbe került, melynek hatására, elsõsorban Talmácsi Gábor érdekeit szem elõtt tartva, kénytelen volt kezdeményezni a Jorge Martínez cégével kötött kétéves szerzõdés felbontását.

    Az évek folyamán hatékony együttmûködés alakult ki az Aspar Team, valamint Talmácsi Gábor és menedzsmentje között, a szerzõdés felbontása azonban mára elkerülhetetlenné vált.

  • Marussia F2 - Az orosz csoda

    A furcsa sportkocsik után egy masszív terepjáróval lepte meg a közönséget az orosz autóépítõ mûhely. Az F2-est azonban nem csak a gazdagok játékszerének szánják, de hatóságoknak és katonai felhasználásra is. Alighanem ennek köszönhetõek a kis ablakfelületek: már a tervezéskor számoltak a lehetõséggel, hogy az autót késõbb páncélozni kell, ami kisebb ablaknyílásokat használva egyszerûbb feladat. Ugyanakkor épp ez adja a Marussia egyedi karakterét: lõrésszerû ablakai és az aktuális divatnak megfelelõ, bár kissé kusza vonalvezetés egyedi jelleget kölcsönöz az F2-esnek.

  • Citroen C4 Picasso - a 2010-es frissítés után

    A Citroen fényterûibõl bevezetésük óta több, mint 650 ezer kelt el. A facelift nyomán a C4 Picasso és a Grand C4 Picasso frontrészén és hátfalán is megjelenik a márka új logója, egyes változatok az elsõ lökhárítóba, a fényszórók alá beépített, nappal és éjjel is mûködõ LED fényforrásokat kapnak. A mikro-hibrid e-HDi technológia a második generációs Stop&Start technológiát az elektronikusan vezérelt manuális sebességváltóval és a HDi 110 FAP erõforrással együtt kínálja. A C4 Picasso és a Grand C4 Picasso eTouch rendszerrel is felszerelhetõ, melynek szolgáltatásai között megtaláljuk a segélyhívást, a virtuális szervizfüzetet és az Eco Driving szolgáltatást.

  • Szemmel irányítható autó - vannak még hibák

    Német kutatók 2010-ben Berlinben mutatták be azt az autót, melyet a kezek segítsége nélkül, csupán a sofõr szemmozgásaival is kormányozni lehet. Raul Rojas, a kutatás vezetõjének elmondása alapján a kifejlesztett mûszer folyamatosan monitorozza a szemgolyó mozgásait, majd továbbítja azt a kormányt tekerõ robotnak. Így végül arra haladhat az autó, amerre a pilóta a szemeit forgatja. Az új technológiát egy Dodge Caravanba szerelték be, mely a berlini reptéren cikázott. Az eyeDriver-nek nevezett robot egészen 50 km/h-ig gyorsított, és ennél a sebességnél még biztonságosan manõverezett.

  • Végre bemutatkozott az Aston Martin One-77

    A hosszú hónapokig tartó várakozás után végre bemutatkozott a One-77 elsõ darabja, amely rögtön meg is nyerte a Concorso d'Eleganza Villa d'Este kiállítás formatervezési fõdíját.

    A modellnek mind a 77 darabja elkelt elõvételben.

    Az Aston Martin jó ideje húzogatja a mézesmadzagot az autósvilág orra elõtt, hiszen már 2008-ban elkezdte kiszivárogtatni az elsõ, sejtelmes fotókat az autóról, az elsõ darab mégis csak most készült el.

  • Itt a legolcsóbb Volvo: C30

    Amikor elõször megláttam ezt a gyönyörû autót, teljesen levett a lábamról. Tökéletesnek tûnõ kidolgozottság, a legapróbb részletekben is. Még szerencse, hogy ebben a hibátlannak tûnõ autóban is vannak (apró?) bakik. Ha nem lennének, azt hinném az Ördög mûve! Emlékeim között kutakodva, a C30 bevezetésének idején nem vacakoltak sokat a magyarok, a külföldön bevált reklámokat nyomták nálunk is mindenfelé. Az üzenet kb. az volt, hogy "a nagypapák most már mind Volvóval járnak, nesztek tinik, nektek is csináltunk egy vagány autót.

  • Az új Bugatti Veyron nyolcliteres, 16 hengeres motorja 1350 lóerõt ad le!

    A Bugatti idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját, amelynek tiszteletére a Volkswagen-konszern egy limitált szériás Veyront mutat be a Genfi Autószalonon. A Centenaire névre keresztelt modell teljesítményét a mérnökök 1350 lóerõre növelték.

    A Bugatti korábban is rengeteg limitált szériát mutatott be egyetlen modellje, a Veyron alapjain. A Sang Noir, Pur Sang, Hermès, Pegaso és a Grand Sport névre keresztelt targa változat után hamarosan érkezik a Centenaire névre keresztelt változat, amelyet a márka alapításának századik évfordulójára tervez a Bugatti.