rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Range Rover Evoque HFI-R Marangoni - rubintvörös abroncsokkal

  • Range Rover Evoque HFI-R Marangoni - rubintvörös abroncsokkalA Marangoni 2011-ben is piros abroncsos koncepcióautóval borzolja a Bolognai Autókiállításra kilátogatók kedélyeit. A Range Rover Evoque HFI-R kerekeire rubinvörös Marangoni köpenyeket húztak, amelyek az utastér színével is harmonizálnak. Az egyedi Titanium Fluid Metal színre fújt Range Rover Evoque-n meglehetősen idegenül hatnak az M-Power EvoRed abroncsok, bár szerintem ezek akármelyik autón furcsán mutatnának. Nagyon alacsony peremük van, méretük 255/30, de így is nehéz feldolgozni a pirosságukat.

    20 hüvelykes O.Z. Racing görgőkre rántották fel őket. A Marangoni szerint egyébként ezek a rubinvörös köpenyek speciális összetevőiknek és magas szilika tartalmuknak köszönhetően csökkentik a gördülési ellenállást és az üzemanyag-fogyasztást.

    Az Evoque a különleges fényezés és gumiabroncsok mellett sportos aerodinamikai csomagot is kapott, amely áttervezett lökhárítókat és karbonszálas légterelő szettet (első szoknya, küszöbök, sárvédő szélesítések és hátsó diffúzor) foglal magában. De karbont használtak a légbeömlő nyílásoknál, a csomagtérnyitó fogantyú esetében, az ajtóvédő elemeknél és a külső tükörházakon is. A kabinban ugyancsak elsõ osztályú anyagokkal és jó ízléssel dolgoztak a kárpitosok. Bőr, Alcantara és szénszál határozza meg az összképet; az üléseket és ajtópaneleket pedig elegáns gyémántmintás varrással tették egyedivé.

    A szakemberek a 2 literes Si4 benzines turbómotort sem hagyták érintetlenül. Módosították az üzemanyag-ellátó rendszert és átprogramozták a vezérlést, hogy benzinnel, gázzal és speciális gáz-hidrogén keverékkel is képes legyen üzemelni. Az átalakított, 300 lóerős Evoque vegyes hatótávolsága 1000 kilométer.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Bioetanolos Bentley a britektõl!

    A patinás brit autógyártó is komoly lépésekkel száll harcba a szigorú károsanyag-kibocsátást szabályozó törvényeknek való megfelelés céljából.

    A Bentley a bioetanol alkalmazásával fogja csökkenteni jármûvei széndioxid-kibocsátását, mégpedig nem is kis mértékben. Az autógyártók mérnökei a válságos helyzet ellenére is költségeket nem kímélve keményen munkálkodnak azon, hogy modelljeik károsanyag-kibocsátását minél jobban leszoríthassák annak érdekében, hogy az új szén-dioxid törvénynek megfeleljenek.

  • Citroën DS3 -matt szürke, limitált széria

    A DS modellcsalád létrehozása kétségkívül a Citroën legjobb döntése volt az utóbbi néhány évben. Az elsõ fecske, a DS3 egy különleges szériával gyarapodik. A matt szürke fényezés mellé több króm kiegészítõ, látványos felni és fekete vagy fehér tetõ jár, míg a motortérben a 120 lóerõs VTI és 155 lóerõs THP kaphat helyet. A Citroën DS3 bemutatása óta sikert sikerre halmoz, 2010-ben több díjat, többek között a Top Gear Év Autója kitüntetését is bezsebelte. Idén egy újabb díjjal gazdagodott a divatos mini, ugyanis 14 újságíró és autóversenyzõ hölgy az Év Nõi Autójának választotta meg a DS3-at.

  • A Toyota Priusból luxusváltozat is készül

    A japán gyártó hivatalosan is megerõsítette, hogy hibrid hajtású kompakt modelljébõl luxusváltozatot is készít.

    Az új Lexus modell a Prius jövõ januárra várható harmadik generációjának mûszaki alapjaira épül, mégis önálló típusnak tekinthetõ.

    Nemcsak formaterve és felszereltsége tér majd el az egyszerûbb Toyota változatétól, de úgy tudjuk, hibrid hajtáslánca is nagyobb összteljesítmény leadására lesz képes.

  • Három újdonság a Lincoln-tól

    Három újdonsággal jelentkezett a Lincoln a Detroiti Autószalonon, ezek közt találunk kompakt méretû tágas tanulmányautót és kombiszerû karosszériával szerelt szabadidõs autót egyaránt.

    Az autók új irányba vihetik az amerikai presztízsmárkát.

    Ha azt mondjuk, Lincoln, szinte kivétel nélkül mindenki hatalmas sofõrös limuzinokra gondol, ami nem csoda, hiszen az utóbbi fél évszázadban jobbára ilyen modellekkel állt elõ az amerikai presztízsmárka.

  • A Morgan a 100. születésnapját egy limitált szériás Aeromax-szel ünnepli!

    A brit gyártó a Concorso d'Eleganza Villa d'Este kiállításon mutatta be a nagyközönségnek a limitált szériában készülõ Aeromax SuperSports-ot.

    A BMW-féle V8-as motorral hajtott autó ára 41 millió forintnyi font lesz a szigetországban.

    A Morgan azon kevés autóipari cég között van, amely történelme során végig családi tulajdonban volt. Az évente mintegy 600 autót eladó márka most az Aeromaxból készített egy nyitott változatot, amelybõl mindössze 200 darab készül majd.

  • Együléses Toyota Yaris

    Valahogy el kéne hitetni az amerikaiakkal, hogy a városi kisautónk, amirõl azt gondolják, egy nyomott kis gnóm, igazából klassz kis gép. Valami effélét gondolhattak a Toyotánál, amikor kiadták a megbízást a Yaris Club tanulmány elkészítésére.

    A Five Axis nevû tuningcég kapta a feladatot, hogy a Yarisból vérforraló versenyautót faragjon az 1960-as évek Toyota 7 sportkocsi-portotípusának mintájára. Mentségükre szóljon, tényleg megpróbáltak mindent, de vannak feladatok, amelyek eleve kudarcra ítéltettek.

  • Szabadidõs autót mutatott be a Mahindra

    Finoman szólva is megkérdõjelezhetõ formatervû szabadidõs autót mutatott be a Mahindra.

    A terepjáróiról ismert indiai autómárka végül nem a Renault közremûködésével készítette el a XYLO modellt, amit elsõsorban ottani igényeknek megfelelõen terveztek.

    A kínai és indiai autókat sosem formatervükért szerették, bár az európai szemmel különös típusok teljes egészében kielégítették a helyi vásárlók igényeit.

  • 350 lóerõs Volvo C30 R!

    A Volvo elkészítette a C30 széria legerõsebb és leggyorsabb változatának koncepcióját.

    A 350 lóerõs összkerekes C30 R prototype nagyon ígéretesnek tûnik, de jövõjét könnyen befolyásolhatják az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátást korlátozó törvények.

    A svéd gyártó erõsebb modelljeinek neve már a kezdetek óta összefügg a turbómotorokkal.

  • Hamarosan itt az üzletemberek Suzukija

    2010. március elején, a Genfi Autószalonon debütál a Suzuki új, sorozatgyártásra szánt családi autója a Kizashi.

    Nagy újdonság nincs a kémfotókon már látottakhoz képest. De most már azt is tudjuk mikor találkozhatunk vele elõször testközelbõl. Nagy újítás, hiszen ez a Suzuki elsõ saját középkategóriás modellje. Verona néven korábban is árultak ekkora típust az USA-ban, de az nem volt más, mint a Daewoo Evanda Suzuki-jelvénnyel.

  • Lancia Delta 1.6 Multijet Oro – A formás olasz

    Az utóbbi idõk egyik legszebb karosszériájával érkezett meg az új Lancia Delta. A Lancia úgy látszik folytatja az útkeresést.

    A Lancia márkát a FIAT vezetése a kilencvenes évek végén hirtelen kirántotta a körülötte kialakult sportos légkörbõl, mondván, az legyen az Alfa Romeo sajátja.

    A Lancia pedig induljon el a prémium márkák irányába.

  • Újra van mivel álmodni: Lexus LFA

    A Tokiói Autószalonon végre bemutatták a Lexus szupersportkocsiját. Az 560 lóerõs autó 2010 tavaszán kerül piacra.

    A Lexus történelmének ez az elsõ szupersport-autója, és a cég presztízse nem engedheti meg a kísérletezést, mindennek klappolnia kellett – többek között ezért húzta-halasztotta a japán gyártó a modell bemutatását: már 2005-ben bemutatták az elsõ tanulmányt, majd 2007-ben újabb prototípussal próbálkoztak.

  • Bugatti Veyron Grand Sport Lor Blanc - 16 hengeres motorral

    Bugatti Veyron Grand Sport Lor Blanc - 16 hengeres motorralEgy Bugatti Veyron már önmagában az autózás non plus ultrája, hiszen a négy turbóval lélegeztetett, 16 hengeres erőforrás páratlan menetteljesítményeket kölcsönöz a méregdrága járgánynak. A valaha francia, jelenleg a Volkswagen tulajdonában álló márkánál azonban úgy gondolták, egyetlen példányban készítenek egy olyan változatot, amely méltó a gyáralapító Ettore Bugatti hagyományaihoz, aki szeretett játszani a különféle anyagokkal. Az alkotók választása a Veyron nyitott kiadására, a Grand Sportra esett, amelyet szó szerint törékennyé tettek.

  • Autói kilencven százalékát frissítené a Ford

    2012-ig kínálata kilencven százalékát frissítené fel a Ford, emellett komoly figyelmet fordít költségei csökkentésére.

    A gazdasági világválság ellenére is azt tervezi a Ford, hogy három éven belül világszerte értékesített autóinak kilencven százalékát megújítja. Még az afrikai piac sem marad ki a szórásból, bár egyértelmûnek tûnik, hogy a figyelem középpontjában Európa és Észak-Amerika áll majd.

  • Peugeot 508 2011

    A Peugeot 508 szedán és kombi karosszériával már rendelhetõ hazánkban is, az 1,6 literes benzinmotorral felszerelt alapváltozat ára 6,29 millió forint. A motorteljesítmény 112-204 lóerõ között mozog; a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mindegyik erõforrás esetében nagyon alacsony. Késõbb lesz hibrid változat is, 200 lóerõvel és összkerék-hajtással. Az 508 a PSA csoport 3. padlóvázára épült, amely kedvezõ felépítést tett lehetõvé. Az 508 10,1 centivel hosszabb a 407-nél (SW 9,6 cm), elsõ túlnyúlása valamivel rövidebb, a hátsó viszont hosszabb. Bár az 508-as nagyobb méretû és felszereltsége is gazdagabb, a szedán 25 kg-mal, míg az SW 45 kg-mal könnyebb az elõdnél.

  • Manhart M6XR - BMW X6 M kicsit másképp

    A német Manhart mûhely a BMW X6 M-et vette kezelésbe.

    Az alapmodell sem épp lusta a maga 555 lóerejével és 678 Nm-es maximális nyomatékával, de a tuningmesterek munkája nyomán 687 lóerõt sikerült kihozni a 4,4 literes V8-asból. Ez a teljesítmény pedig bõségesen elegendõ, hogy villámgyorssá tegye a terep-kupét, annak ellenére, hogy a tömege 2380 kilogramm, üresen. Az M6XR Biturbo 4,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, és a csúcssebessége 319 km/h, ami egy ekkora darab esetében több mint félelmetes.