rss
  • Range Rover Evoque HFI-R Marangoni - rubintvörös abroncsokkal

  • Range Rover Evoque HFI-R Marangoni - rubintvörös abroncsokkalA Marangoni 2011-ben is piros abroncsos koncepcióautóval borzolja a Bolognai Autókiállításra kilátogatók kedélyeit. A Range Rover Evoque HFI-R kerekeire rubinvörös Marangoni köpenyeket húztak, amelyek az utastér színével is harmonizálnak. Az egyedi Titanium Fluid Metal színre fújt Range Rover Evoque-n meglehetősen idegenül hatnak az M-Power EvoRed abroncsok, bár szerintem ezek akármelyik autón furcsán mutatnának. Nagyon alacsony peremük van, méretük 255/30, de így is nehéz feldolgozni a pirosságukat.

    20 hüvelykes O.Z. Racing görgőkre rántották fel őket. A Marangoni szerint egyébként ezek a rubinvörös köpenyek speciális összetevőiknek és magas szilika tartalmuknak köszönhetően csökkentik a gördülési ellenállást és az üzemanyag-fogyasztást.

    Az Evoque a különleges fényezés és gumiabroncsok mellett sportos aerodinamikai csomagot is kapott, amely áttervezett lökhárítókat és karbonszálas légterelő szettet (első szoknya, küszöbök, sárvédő szélesítések és hátsó diffúzor) foglal magában. De karbont használtak a légbeömlő nyílásoknál, a csomagtérnyitó fogantyú esetében, az ajtóvédő elemeknél és a külső tükörházakon is. A kabinban ugyancsak elsõ osztályú anyagokkal és jó ízléssel dolgoztak a kárpitosok. Bőr, Alcantara és szénszál határozza meg az összképet; az üléseket és ajtópaneleket pedig elegáns gyémántmintás varrással tették egyedivé.

    A szakemberek a 2 literes Si4 benzines turbómotort sem hagyták érintetlenül. Módosították az üzemanyag-ellátó rendszert és átprogramozták a vezérlést, hogy benzinnel, gázzal és speciális gáz-hidrogén keverékkel is képes legyen üzemelni. Az átalakított, 300 lóerős Evoque vegyes hatótávolsága 1000 kilométer.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Bemutatkozik az 510 lóerõs V12-es Aston Martin Vantage

    Jövõ hónapban mutatkozik be a brit gyártó történetének leggyorsabb szériamodellje, az 510 lóerõs V12-es benzinessel hajtott Vantage, amely 4,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és 305 km/h a végsebessége.

    Az Aston Martin 95 éves története során rengeteg gyönyörû sportautóval ajándékozta már meg az autósokat, ezek között azonban nem túl sok olyan volt, amelyet kifejezetten a vezetési élményre hangoltak volna. A gyártó legújabb darabja azonban a hivatalos álláspont szerint is a legjobb sportautó, amit valaha is készítettek.

  • Hyundai i40W - új modell a Mondeo helyett?

    A koreai felzárkózási hullám lassan eléri a középkategóriát is – a Sonata utódja könnyen felkavarhatja az állóvizet maga körül.

    Ahogy az i10, az i20 és az i30 révén a kisebb kategóriákban már versenyképesnek tûnik a Hyundai Európában. E típusoknál bevált az európai formatervezés – persze az ugrásszerû minõségjavulással és a hihetetlen ütemû mûszaki fejlõdéssel együtt – így a középkategóriában is erõsítenek a koreaiak, az i40 sorozattal. Elsõként érdekes módon a W jelû kombi vázlatait mutatták meg, és ezek alapján kifejezetten karakteres külsejû, és divatos modell van születõben.

  • Megszünhet az Audi TT, helyette Volkswagen-es R3?

    A jelenlegi generációval megszûnhet az Audi TT, amelynek helyét a jövõben a Volkswagen alapokra építkezõ R3 venné át.

    A középmotoros sportautó alapjait a hamarosan bemutatkozó Volkswagen roadster adná, és szélesebb motorválasztékkal rendelkezne.

    Sokak bánatára megszûnhet az Audi TT.

  • Ford B-Max - tetõoszlop nélkül

    A B-Max a kategória egyik legerõsebb versenyzõje, tolóajtóval, középsõ tetõoszlop nélkül praktikusabb, mint bármelyik vetélytársa. A mini-egyterûek piaca még a benépesülésnél tart: sok gyártó csak mostanság fedezte fel a kategóriát magának. Eddig azonban csak az Opel próbált valami eredetivel elõállni, de a Meriva szembe nyíló ajtómegoldása nem tûnik különösen hasznosnak így, hogy a B oszlop bent maradt. A Ford azonban húzott egy merészet: a Genfben 2011-ben bemutatkozott B-Max, amely a Fiesta alapjaira épül, középsõ oszlop nélkül készül, hátul pedig tolóajtókat kapott, így egyetlen hatalmas nyílás hozható létre az autó oldalán.

  • Protoscar Lampo 2: 408 lóerõ tisztán

    A Protoscar elõször tavaly jelentkezett tisztán elektromos roadster-prototípusával. A négymotoros sportkocsit összesen 268 lóerõ és 440 Nm mozgatta, ami egyáltalán nem rossz, de az idei Genfi Autószalonra egy továbbfejlesztett változatot készítettek. A villanymotorok teljesítményét sikerült tovább növelni, így együtt 408 lóerõsek, és 640 Nm-t tudnak leadni, viszont az autó hatótávolsága nem változott: elvben továbbra is 200 kilométer megtételére alkalmas a Li-ion akkumulátorok egy feltöltésével.

  • Japánban már megvásárolható a 336 lóerõs Nissan 370Z sportautó

    Japánban már megvásárolható a Nissan új sportautója, a 350Z utódjaként érkezõ 370Z, amely a helyi piacon a hagyományoknak megfelelõen Fairlady Z néven kerül forgalomba.

    A 336 lóerõs sportautó minden részletét továbbfejlesztették.

    A Los Angeles-i Autószalonon mutatkozott be hivatalosan, de elsõként Japánban kerül piacra a Nissan új sportkocsija.

  • Zenvo ST-1 - 1250 lóerõvel

    Zenvo és a Red Sea Distribution, a márka észak-amerikai importõre limitált modellt mutatott be, kifejezetten az amerikai piacra készítve. A dán gyártó ST1 néven futó szuper-sportkocsija eddig sem volt egy sûrû darab (összesen 15 gyártását tervezték), de az új változatból mindössze három készül. Sõt, mindegyik más színû: egy piros, egy kék és egy fehér.

    A Zenvo ST1 50S néven futó modell emellett magnézium keréktárcsákat, névre szóló üléseket kap, de jár hozzá egy svájci karóra is, amely eddig extra volt és önmagában 9 millió forintba kerül.

  • Vagányabb lett az új Ford Ranger!

    A frissítésre megérett Ranger változatlan tartalommal, azonban új köntösbe csomagolva vág neki a következõ modellciklusnak. Az egész világon be szeretné vezetni az Európában igazán sikeres modellt a Ford. A jövõben szebb forma, új színek, azonban változatlan motorválaszték jellemzi a jármûvet

    A Genfi Autószalonon bemutatkozó új Ford Ranger nem tér el sokban elõdjétõl. Az autó leginkább külsõ megjelenésében különbözik a 2007-ben bemutatott modelltõl, melyhez képest lényegesen divatosabb kinézetet kapott.

  • Új autót épít a Ferrari

    Búcsút mondanak a Forma-1-ben idén szerepelt F2007 kocsinak. - Teljesen új autó lesz, bár a szabályok miatt radikális változtatásokra nincs lehetõség - mondta Aldo Costa, a Ferrari technikai igazgatója a Gazzetta dello Sportnak. - Az autó eleje más lesz, és az oldalszekrények alakja szintén. A szárny is megváltozik. A barcelonai és jerezi tesztek pozitívak voltak, négy versenytávot szimuláltunk gond nélkül. Új elemek kerülnek majd a felfüggesztésbe és még gyorsabb sebességváltónk lesz - sorolta Costa.

  • Az új elektromos MINI 250 km-t tesz meg egy feltöltéssel

    A MINI a két hét múlva kezdõdõ Los Angelesi Autószalonon mutatja be az elektromos motorral hajtott modelljét, melynek hatótávolsága 250 km, miközben töltése nagy feszültséggel mindössze 2,5 óráig tart.

    A BMW a MINI-t használja kísérleti nyúlnak, már ami a kizárólag elektromotorral hajtott autók életképességét és az azok iránti keresletet illeti.

    A villanyos MINI már csak azért is jön jól a münchenieknek.

  • Mercedes V50S

    Kevés a széria 388 lóereje? Ha van pénzed, akkor az izmosítás sem lehetetlen: a bankszámla lecsapolásáért cserébe a Väth E500 Coupé V50S 435 lovat ígér.

    A hösbachi cég huszonegy éve van a szakmában – legújabb munkájuk egy diszkrét, hivalkodásmentes luxusautó. A 280 körüli végsebességhez újratervezték a légterelõket. Mindegyik szénszálas és méregdrága: a kötény 1416, a csomagtartóra szerelhetõ szélterelõ 1761, a fenék-diffúzor 1773 euró.

  • Láthatáron az elektromos Mercedes

    Legkésõbb 2011-ben megjelenik az elsõ elektromos hajtású Mercedes modell.

    "Hamarosan teljesen elektromos Mercedes autóval járhatunk. A kocsit 2010-2011-ben dobjuk a piacra" - nyilatkozott Dieter Zetsche a Mannheimer Morgen címû lapnak.

    A német Daimler elnöke azt is elmondta, hogy az autógyártók közül elõször cége vezeti be az újgenerációs lítium-ion akkumulátorokat.

  • Hátsókerekes Audi az MTM-tõl

    A közelmúltból (2010 év elején) egy olyan eset említhetõ, amikor egy összkerékhajtású gépet hátsókerekessé alakítottak át: a Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni ilyen volt. A Motoren Technik Mayer (MTM) most ismét elkövette ezt, de egy Audi R8 sportkocsin. A GT3-2 560 lóerõs, 3,9 másodperc alatt sprintel százra és a megfelelõ helyen, hátul kapar.

    Az MTM természetesen nem csupán az elsõ hajtást választotta le, hanem a hátsó tengelyre beszerelt egy korlátozottan önzáró differenciálmûvet.

  • A spanyolok sportos birkája a Seat Leon Linea R!

    A Seat Leon eddig sem volt híján sportos kiviteleknek, ám a spanyol márka szerint úgy tûnik szegényes volt a megvadított kompakt Seatok kínálata.

    Piacra dobták ugyanis a Linea R-t, mely erõs motorkkal és az eddigieknél látványosabb külsõvel kíván hódítani.

    A Seat nemcsak szinte teljesen egyforma modellekkel lepi meg rendszeresen az autósvilágot, hanem számtalan, szinte már követhetetlen sportos külön kiadással, és kivitellel is.

  • Carbon Motors E7 - rendõrautó a javából

    Kiderült, hogy az amerikai Carbon Motors különlegesen takarékos rendõrautója bajor technikára alapoz: a BMW hathengeres turbódízel motorja hajtja a speciális jármûvet.

    Nehéz lesz elmenekülni elõle

    A Carbon Motors E7-esrõl 2007-ben hallhattunk elõször: akkor még csupán néhány terv és prototípus készült el a kifejezetten rendõrségi felhasználásra tervezett jármûbõl.