rss
  • Range Rover Evoque HFI-R Marangoni - rubintvörös abroncsokkal

  • Range Rover Evoque HFI-R Marangoni - rubintvörös abroncsokkalA Marangoni 2011-ben is piros abroncsos koncepcióautóval borzolja a Bolognai Autókiállításra kilátogatók kedélyeit. A Range Rover Evoque HFI-R kerekeire rubinvörös Marangoni köpenyeket húztak, amelyek az utastér színével is harmonizálnak. Az egyedi Titanium Fluid Metal színre fújt Range Rover Evoque-n meglehetősen idegenül hatnak az M-Power EvoRed abroncsok, bár szerintem ezek akármelyik autón furcsán mutatnának. Nagyon alacsony peremük van, méretük 255/30, de így is nehéz feldolgozni a pirosságukat.

    20 hüvelykes O.Z. Racing görgőkre rántották fel őket. A Marangoni szerint egyébként ezek a rubinvörös köpenyek speciális összetevőiknek és magas szilika tartalmuknak köszönhetően csökkentik a gördülési ellenállást és az üzemanyag-fogyasztást.

    Az Evoque a különleges fényezés és gumiabroncsok mellett sportos aerodinamikai csomagot is kapott, amely áttervezett lökhárítókat és karbonszálas légterelő szettet (első szoknya, küszöbök, sárvédő szélesítések és hátsó diffúzor) foglal magában. De karbont használtak a légbeömlő nyílásoknál, a csomagtérnyitó fogantyú esetében, az ajtóvédő elemeknél és a külső tükörházakon is. A kabinban ugyancsak elsõ osztályú anyagokkal és jó ízléssel dolgoztak a kárpitosok. Bőr, Alcantara és szénszál határozza meg az összképet; az üléseket és ajtópaneleket pedig elegáns gyémántmintás varrással tették egyedivé.

    A szakemberek a 2 literes Si4 benzines turbómotort sem hagyták érintetlenül. Módosították az üzemanyag-ellátó rendszert és átprogramozták a vezérlést, hogy benzinnel, gázzal és speciális gáz-hidrogén keverékkel is képes legyen üzemelni. Az átalakított, 300 lóerős Evoque vegyes hatótávolsága 1000 kilométer.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Ferrari alapokon az világ legerõsebb Citroen 2CV-je!

    Az olaszországi Nimik manufaktúra egy különleges Citroen 2 CV Furgonettét alkotott, melynek alapjait és hajtásláncát egy 90-es évekbõl származó Ferrari F355-ös adta. A dobozos így nem kevesebb, mint 380 lóerõt teljesít és minden idõk leggyorsabb 2CV-jévé vált.

    Már megszokhattuk, hogy egyes elvetemült és ötletes manufaktúrák különféle õrült ötletekkel állnak elõ és a tervezõk fantáziája nem ismer lehetetlent. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az olasz Nimik cég legújabb alkotása, egy Ferrari F355 alapjaira épített Citroen 2 CV furgon.

  • Agresszív köntösben az új Mazda3!

    A Mazda végre hivatalos fotókat közölt a márciusban bemutatandó legvadabb 3-asról, az MPS-rõl. Az autó az elõzetes várakozásoknak megfelelõen agresszív köntöst kapott, fõleg a töltõlevegõ-hûtõ motorháztetõn trónoló nyílása sugallja a nem mindennapi teljesítményt.

    A japán gyártó már a tavalyi Los Angelesi Autószalonon bemutatott 3-as szedán körül hatalmas felhajtást csapott, hiszen apránként csepegtette az információkat, skicceket, álcázott és sejtelmes fotókat közölt, majd a Bolognai Autószalonon végre bemutatkozott a csapotthátú változat.

  • LP650-4 Roadster az újabb egyedi Lamborghini

    Az olaszok nyilvánosságra hozták az elsõ képeket a Murcielago újabb limitált szériájáról, amely erõsebb motorral, kétféle fényezéssel és a Reventonra hajazó lökhárítóval mutatkozik be, és mindössze ötven darab készül majd belõle.

    Bár a Murcielago LP670-SV bemutatásakor azt írtuk, hogy hamarosan vége szakad a Lamborghini nagyobbik modelljének pályafutása, a taljánok ránk cáfoltak, és még egy limitált sorozatot dobnak piacra a modellbõl.

  • 530 lóerõs az új brit sportautó az AF10

    Az Arash a 2006-os Londoni Autószalonon jelentkezett az AF10 akkor még korai koncepciójával. Azóta a formaterv és a technika is jelentõs változásokon esett át, ám a cég most megerõsítette, hogy elkészültek a szériaváltozattal.

    Az autó sziluettje nagyon hasonlít a Ferrari Enzoéra, pedig a két autó nagyon nem egy ligában versenyzik, persze ez csak vevõk pénztárcájára vonatkozik.

  • Kiszivárgott az Év Autója 2009 szavazás végeredménye

    Csaknem három héttel a hivatalos eredményhirdetés elõtt kiszivárgott az Év Autója 2009 szavazás végeredménye, mely a Fiat-csoport totális gyõzelmét hozta; az Alfa MiTo ráadásul rekordot is döntött.

    Ilyen még nem volt az Év Autója szavazás 45 éves történetében: idõ elõtt kiszivárgott a 2009-es választás eredménye.

    Legalábbis, ha igaznak bizonyulnak az interneten terjedõ hírek.

  • Volkswagen Race Touareg 3 2010 - egy újabb generáció

    Már most is a Volkswagen autói számítanak a legeredményesebb tereprali-autóknak, de a harmadik generáció még gyorsabbnak ígérkezik.

    A Race Touareg 3 megszületésének elsõdleges oka persze nem az elõdmodell elavulása volt, hanem az, hogy az utcai Touareg lecserélése kapcsán új orr-részt kellett készíteni a versenygép számára is. A Dakar-ralin induló gépnek persze nincsen sok köze az utcai autóhoz – a lámpák és a hûtõrács formáján kívül hiába keresünk akár csak hasonló alkatrészeket a két jármûben.

  • Bemutatkozott a Honda Jade

    Bemutatkozott a Honda JadeAz első képeken csúcs-felszereltséggel, nagy felnivel látjuk az autót. A karosszéria teljes hossza 4660 mm, szélesség 1775 mm, a magasság 1500 mm – utóbbi érték a Japánban elterjedt liftes parkolóhelyek miatt kialakult „szabvány” méret -, a tengelytávolság 2760 mm. Az utastérben a márkától megszokott űrautós műszerfalat találjuk, meg összesen hét ülést, amelyet egy dekoratív hölgy segítségével illusztráltak. Korábban hír volt, hogy készül egy hibrid változat is ebből a példányból, de azt nem valósítják meg.

  • A Rolls Royce is elektromos autót tervez

    A nagymúltú brit autógyárnál is jelentõs változások várhatók, ugyanis a vállalat vezetõi igen radikális változásokat is terveznek.

    Természetesen marad a luxus kivitelezés, ám alternatív meghajtások, elsõsorban konnektorról tölthetõ, tisztán elektromos változat várható.

    A Rolls-Royce luxusautói eddig a mindent kielégítõ utastérrõl és bivalyerõs, nyomatékos motorjairól volt híres, azonban az autóipar változásai szépen lassan a brit korona egyik büszkeségét is elérik.

  • 808 lóerõs Ferrari a németektõl!

    A német Novitec Rosso szívesen veszi kezelésbe az olasz sportautógyártó exkluzív modelljeit.

    Legújabb "delikvensnek" a Ferrari 599 GTB Fiorano következett a tuning cégnek.

    A maranellói gyártó erõmûvére két kompresszort is aggattak a Novitec mérnökei.

    A sportos négykerekûek közötti is több kategória létezik. Vannak a sportautók, a szupersportatók és ezek után következik a Ferrari 599 GTB Fiorano Novitec Rosso átiratban.

  • Hivatalosan is bemutatták a Megane RS-t!

    Hivatalosan is bemutatták Genfben a Renault legújabb sportmodelljét, a Megane RS-t.

    Az eddigi legerõsebb Megane egy kétliteres, négyhengeres turbós erõforrást kap, melynek 250 lóereje 20-szal múlja felül az eddigi R26.R modellét.

    Genfben járhatott csodájára a nagyközönség a Renault új sportmodelljének, a Megane RS-nek. A gyár korábban adott már ki hivatalos képet az "újoncról", és leplezetlen kémfotókon is láthattuk az RS-t, de az eredmény mégis minden várakozást felülmúl.

  • A 2009-es modellévre felfrissül a Rolls-Royce Phantom

    A 2009-es modellévre felfrissül a Rolls-Royce Phantom, amelybõl az autóipart is mélyen érintõ válság ellenére is rekordmennyiségû, 1212 darabot sikerült értékesíteni. A BMW égisze alá tartozó márka mindössze apró változtatásokat eszközölt sikermodelljén.

    Az utóbbi hónapokban globálisan zuhantak az újautó eladások, amely sok gyártót nehéz helyzetbe hoztak, többek között a Rolls-Royce tulajdonosát, a BMW-t is. A brit gyártó azonban azon kevés márkák egyike, amely nem érezte meg a gazdasági válság hatásait, ugyanis rekordmennyiségû, 1212 Phantom talált gazdára tavaly.

  • A Seat Ibiza Bocanegra nyáron érkezik

    A spanyol Seat elkészítette eddigi legütõsebb Ibizáját, a Bocanegrát. A sportos kiállású modellt egy évvel ezelõtt még csak koncepcióként csodálhatta a nagyérdemû, ám az idei Barcelonai Autószalonon bemutatták az autó gyártásra kész változata. Az Ibiza Bocanegra nyáron érkezik az európai autószalonokba.

    A Barcelonai Autószalonon mutatkozott be a Volkswagen tulajdonában álló Seat új sportautója, az Ibiza Bocanegra. Az autó 2008-ban, a Genfi autószalonon debütált koncepcióként, ám a spanyol gyár elkészült a szériaváltozattal is.

  • Audi törésteszt az USA-ban

    A nagy hírû amerikai Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) mind az Audi A4, mind az A6 típusoknak a legmagasabb értékelést, vagyis a "Legbiztonságosabb választás" kitüntetést adta. Ezzel az Audi az egyetlen német autógyártó, amelynek két jármûve is megnyerte ezt a címet.

    Az IIHS rendszeresen végez törésteszteket az Egyesült Államok biztosítói megbízásából mindenfajta személyautón, hogy megállapítsák a biztonsági besorolásukat.

  • Hyundai Accent 2010

    Az új Accent – vagy ahogy Dél-Koreában ismerik, a Verna – az elõdeihez képest kifejezetten nagynak tûnik: inkább a Skoda Octaviához vagy a Volkswagen Jettához hasonlítható méreteiben, mint a korábbi generációkhoz, amelyek egyfajta határesetet képeztek a B és a C szegmens – a kisautók és a kompaktok – között.

    A formaterv is a növekedést hangsúlyozza: az autó elölrõl csaknem ugyanúgy néz ki, mint a nemrégiben bemutatott Sonata, nagy, ferdén metszett elsõ lámpáival és vigyorgó hûtõrácsával.

  • Lexus GS 350 F-Sport - sportosság és luxus

    Lexus GS 350 F-Sport  - sportosság és luxusA 2011-es Lexus GS már alaphangon is sportosabb formát kapott, mint az elődmodell. A japánok viszont elkészítették saját sportcsomagjukat a felső-középkategóriás autóhoz. Az F-Sport modellek látványosabb lökhárítókat kapnak, de az utastérben is inkább a sportosság került előtérbe. A külsőségek mellett a futómű hangolása is feszesebb lett. Hivatalosan már a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Lexus GS új generációja.