2024.04.24. - György

Range Rover Evoque HFI-R Marangoni - rubintvörös abroncsokkal

Range Rover Evoque HFI-R Marangoni - rubintvörös abroncsokkal
Range Rover Evoque HFI-R Marangoni - rubintvörös abroncsokkalA Marangoni 2011-ben is piros abroncsos koncepcióautóval borzolja a Bolognai Autókiállításra kilátogatók kedélyeit. A Range Rover Evoque HFI-R kerekeire rubinvörös Marangoni köpenyeket húztak, amelyek az utastér színével is harmonizálnak. Az egyedi Titanium Fluid Metal színre fújt Range Rover Evoque-n meglehetősen idegenül hatnak az M-Power EvoRed abroncsok, bár szerintem ezek akármelyik autón furcsán mutatnának. Nagyon alacsony peremük van, méretük 255/30, de így is nehéz feldolgozni a pirosságukat.
20 hüvelykes O.Z. Racing görgőkre rántották fel őket. A Marangoni szerint egyébként ezek a rubinvörös köpenyek speciális összetevőiknek és magas szilika tartalmuknak köszönhetően csökkentik a gördülési ellenállást és az üzemanyag-fogyasztást.

Az Evoque a különleges fényezés és gumiabroncsok mellett sportos aerodinamikai csomagot is kapott, amely áttervezett lökhárítókat és karbonszálas légterelő szettet (első szoknya, küszöbök, sárvédő szélesítések és hátsó diffúzor) foglal magában. De karbont használtak a légbeömlő nyílásoknál, a csomagtérnyitó fogantyú esetében, az ajtóvédő elemeknél és a külső tükörházakon is. A kabinban ugyancsak elsõ osztályú anyagokkal és jó ízléssel dolgoztak a kárpitosok. Bőr, Alcantara és szénszál határozza meg az összképet; az üléseket és ajtópaneleket pedig elegáns gyémántmintás varrással tették egyedivé.

A szakemberek a 2 literes Si4 benzines turbómotort sem hagyták érintetlenül. Módosították az üzemanyag-ellátó rendszert és átprogramozták a vezérlést, hogy benzinnel, gázzal és speciális gáz-hidrogén keverékkel is képes legyen üzemelni. Az átalakított, 300 lóerős Evoque vegyes hatótávolsága 1000 kilométer.