rss
  • Range Rover Evoque HFI-R Marangoni - rubintvörös abroncsokkal

  • Range Rover Evoque HFI-R Marangoni - rubintvörös abroncsokkalA Marangoni 2011-ben is piros abroncsos koncepcióautóval borzolja a Bolognai Autókiállításra kilátogatók kedélyeit. A Range Rover Evoque HFI-R kerekeire rubinvörös Marangoni köpenyeket húztak, amelyek az utastér színével is harmonizálnak. Az egyedi Titanium Fluid Metal színre fújt Range Rover Evoque-n meglehetősen idegenül hatnak az M-Power EvoRed abroncsok, bár szerintem ezek akármelyik autón furcsán mutatnának. Nagyon alacsony peremük van, méretük 255/30, de így is nehéz feldolgozni a pirosságukat.

    20 hüvelykes O.Z. Racing görgőkre rántották fel őket. A Marangoni szerint egyébként ezek a rubinvörös köpenyek speciális összetevőiknek és magas szilika tartalmuknak köszönhetően csökkentik a gördülési ellenállást és az üzemanyag-fogyasztást.

    Az Evoque a különleges fényezés és gumiabroncsok mellett sportos aerodinamikai csomagot is kapott, amely áttervezett lökhárítókat és karbonszálas légterelő szettet (első szoknya, küszöbök, sárvédő szélesítések és hátsó diffúzor) foglal magában. De karbont használtak a légbeömlő nyílásoknál, a csomagtérnyitó fogantyú esetében, az ajtóvédő elemeknél és a külső tükörházakon is. A kabinban ugyancsak elsõ osztályú anyagokkal és jó ízléssel dolgoztak a kárpitosok. Bőr, Alcantara és szénszál határozza meg az összképet; az üléseket és ajtópaneleket pedig elegáns gyémántmintás varrással tették egyedivé.

    A szakemberek a 2 literes Si4 benzines turbómotort sem hagyták érintetlenül. Módosították az üzemanyag-ellátó rendszert és átprogramozták a vezérlést, hogy benzinnel, gázzal és speciális gáz-hidrogén keverékkel is képes legyen üzemelni. Az átalakított, 300 lóerős Evoque vegyes hatótávolsága 1000 kilométer.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Infiniti M - könnyített kasztnival

    A 2010-es Párizsi Autószalonnal egy idõben Budapesten is bemutatták az Infiniti M modellt. A nem mindennapi szépségû autóról a szimbolikus leplet egy pazar táncshow során rántották le. A lopakodó ragadozó, a sivatag dûnéi és az óceán hullámainak motívumait magán hordozó M megalkotásánál az önmegvalósítás és a sportos elegancia elérése volt a tervezõk célja. 2010-ben épp 22. születésnapját ünneplõ Gablini cégcsoport – az Infiniti kizárólagos hazai forgalmazója - vezetõje, Gablini Gábor büszkén adta át az újságíróknak az E-szegmens csillogva-villogva begördülõ „újszülöttjét”.

  • BMW M5 Sport Package 2011 - az igazán sportos BMW

    Az M Sport részleg által megálmodott futómû a szériánál feszesebb csillapítással, keményebb rugókkal rendelkezik; az ezekhez kapcsolódó 18, illetve opcionálisan 19 colos dupla küllõs könnyû fém kerekek nagyon direkt, sportos vezetési élményt adnak.

    Jól sikerült tuning

    Kívülrõl leginkább a mérgesebb lökhárítóról, a mélyebbre lógó szoknyákról és a króm kipufogóvégekrõl ismerhetõ fel az M Sport BMW.

  • Mercedes CLS kombi

    Pekingben mutatjatta be a Mercedes az új CLS Shooting Brake tanulmányát, amelynek formavilága nem fog változni a szériaváltozat premierjéig. A Shooting Brake 'puha orrnak' nevezett eleje a közel végleges új márkaarculatot vetíti elõre, motorja 3,5 literes V6-os, amely egy új fejlesztésû generáció elõfutára. Csúcsteljesítménye 310 lóerõ, legnagyobb nyomatéka pedig 370 Nm. Teljesen LED-esek a fényszórók, összesen 71 diódából állnak össze, a Mercedes szerint a dinamikus egység pontosan ugyanazt képes nyújtani, mint a hagyományos fényszórók.

  • BMW M3 DTM 2012 - 480 lóerõvel

    A BMW már két évtizede nem indított autót a Német Túraautó Bajnokságon.

    Azonban 2012-ben változik a helyzet, s a konkurenciának már most fejtörést okozhat az újdonság.

    A minap bemutatott M3 DTM-verzió az új jövevény a Deutsche Tourenwagen Masters, az idén még Audi és Mercedes uralta mezõnyében: az elõzetesen nyilvánosságra hozott autó már majdnem a végleges formáját mutatja, de persze apróbb dolgok még változhatnak.

  • Abruzzi Spirit of Le Mans - ez nem széria járgány

    A hajmeresztõ formatervû sportkocsit az amerikai Panoznál tervezték. A teljes neve Abruzzi Spirit of Le Mans, ami nem teljesen véletlen. A Panoz 13 éve jelent meg elõször a hosszú távú versenyeken, és a GTR-1 1998-ban még gyári gépeket is lenyomott Le Mans-ban, megszerezve a 7. helyet. Késõbb, 2006-ban ugyanitt, de már az utcai sportkocsira épülõ Esperante GT-LM-mel sikerült megnyerni a GT2 kategóriát – így érthetõ a kötõdés a francia versenyhez. A bemutatót is a verseny hétvégéjére idõzítették, és maga az autó is számos részletében emlékeztet a Panoz legelsõ versenyautóira.

  • A Hamann elkészítette minden idõk legvadabb kinézetû Fiat 500-asát!

    A német Hamann elkészítette minden idõk legvadabb kinézetû és minden bizonnyal legerõsebb 500-asát. Az 1,4 literes turbómotort 265 lóerõsre húzták, kívülrõl pedig négy kipufogó és agresszív spoilerszett árulkodik a teljesítményrõl.

    A Fiat 500-as kiugró sikerérõl mi sem árulkodik jobban, mint hogy a tuningcégek sorra dobják piacra saját átirataikat. Frankfurtban a Ferrari mellett a Hamann is leleplezte saját 500-asát. Bár a maranellóiak által készített 695 Tributo sem nevezhetõ visszafogottnak vagy éppen gyengének, a németek jóval tovább mentek.

  • Honda City 2010

    Ha valakinek nem ismerõs az Everus jelvénye, ne csodálkozzon: nem a Honda veszi a nevére, a kínai Li Nian márka egyik elsõ modelljének szánják. Ezt a japán gyártó és kínai partnere, a Guangqi Automobile alapította azzal a céllal, hogy a fiatalabb vásárlókat is megnyerjék Kínában. A cél tehát olyan típusok kifejlesztése, amelyek már külsejükkel is dinamizmust sugároznak, de ugyanakkor a Honda bevált technikájára épülhetnek. Ennek köszönhetõ, hogy a Honda Cityt választották az Everus alapjául: a típus gyártásához minden adott Kínában, hiszen az alapjául szolgáló Jazz régóta készül a Guangqi kínai üzemében.

  • Terepkivitel a VW Polóból

    Nemcsak a sportos Polóra vágyóknak kedveskedik idén tavasszal a Volkswagen, de azoknak is, akik inkább terepjárószerûséget faragnának a kisautóból. Elkészült a Cross Polo.

    Nem újdonság a szabadidõ-autó a Polo sorozatból.

    Korábbi modellekbõl Fun, illetve Cross néven már készült ilyen. Ahogy akkor, ezúttal is csak látványról van szó, négykerék-hajtást ezúttal sem kap a kisautó.

  • Autófaktor Extra: A Pagani történet következõ fejezete

    Már több mint egy éve ismert tény, hogy Pagani tervezi a folytatást, és hogy az ikonikus Zonda vonalat egy igazi design tuninggal továbbviszi.

    A Mercedes-Benz AMG-beépített 6,0 literes duplaturbós V12 motor állítólag képes akocsit felgyorsítani közel 230 mérföld per órára. A motorja több mint 700 lóerõs és a 740 £-láb nyomatéka. Az elmúlt négy évben Pagani folyamatosan tesztelte a Huayra prototípusokat, amelyek a "teszt" aszfalton közel ötszáz ezer kilométert tettek meg.

  • 525 lóerõvel támad a Brabus új Mercije - fotók

    A Brabus a Mercedes-Benzek tuningolásával foglalkozó legnagyobb független cég. A Németországot keresztülszelõ A2-es autópálya bottropi lehajtója mellett található cég az 1977-es megalapítása óta valódi gyáregységgé fejlõdött.

    B63 S - ez a típusjele annak a Mercedes E63 AMG-nek, amelyet a Brabus tuningmûhely mutatott a 2009. december 6-án befejezõdõ Essen Motorshow-n. A külsõ átalakulás mellett a német cég átalakította a 6,3 literes, V8-as hajtómûvet is.

  • Twingo, V8, középmotor

    Arra a következtetésre jutottunk, hogy a V8-as öltöztet, különösen ha olcsó kisautóba építik. Láttunk már Daewoo Matizt és Citroen Kacsát nyolchengeres motorral, most pedig egy Renault Twingo készült el a francia Lazareth mûhelyében.

    A Renault bumfordi kisautójáról sok minden eszünkbe juthat, de a féktelen száguldás csak a legutolsó helyen. Az eredeti 60 lóerõs motor erejébõl legfeljebb arra futja, hogy a forgalom ritmusát tartsa a Twingo.

  • 2010-ben a Volkswagené lett az év motorja

    A legjobb motornak ismét az 1,4 literes TSI-t választották, de a BMW kapta a legtöbb díjat az idén. Ahogy tavaly, az idén is a turbós-kompresszoros Volkswagen-motort találták a legjobbnak a zsûri tagjai. Az indoklás szerint a széles teljesítményskála, (122–200 lóerõ), a takarékos mûködés és a meggyõzõ teljesítmény mellett a négyhengeres ára volt az egyik döntõ tényezõ, ami a TSI-t a többi motor fölé emeli. Az abszolút díj mellett az idén is megválasztották az egyes kategóriák gyõzteseit. A legjobb új motornak a Fiat 1,4 literes Multiair turbómotorját találták.

  • Fényûzõ luxus: Honda Legend 3.5 V6

    A Honda maga is elismeri, hogy a Legend elõzõ generációjával kudarcot vallott. Az új modellbe minden létezõ technikai extrát belepasszíroztak a japánok. Õszintén szólva, a Legend nem a legfrissebb újdonságok egyike. Az új generációt még tavaly mutatta be a Honda, mi meg azóta vártuk, hogy végre rátehessük a kezünket. Hogy miért? Mert nem mindennap ülhet az ember olyan autóba, melynek gyártója az elõdrõl lazán elismeri, hogy bizony bukás volt a köbön, sõt, még azt is hozzáteszi, hogy miért.

  • Sokkal vadabb lett a Lexus legújabb sportváltozata

    A japán gyártó Ausztráliában mutatta be legkisebb modelljének legújabb, sportos változatát, az IS 250-bõl készült Sports Conceptet. A változtatások jelentõs része a külsõt érintette, így sokkal vadabb lett az IS.

    A Lexus a jelek szerint követi német riválisait, az Audit, a BMW-t és a Mercedest.

    Miután brutális, V8-assal felszerelt limuzinjuk már létezik az F képében, most a konkurencia S-Line-jához, M- és AMG-csomagjához hasonlót dobhatnak piacra a japánok.

  • Eladó az egyedi óriáskupé a Maybach-Exlero

    Eladó az egyedi óriáskupé a Maybach-Exlero, egy dúsgazdag gyûjtõ kezébe kerülhet a kuriózum, ha egyáltalán akad valaki, aki hajlandó kifizetni döbbenetes vételárát.

    A 2005-ben bemutatott tanulmányért, amelyet a Fulda gumigyár számára készítettek egyfajta mozgó tesztlabornak a legnagyobb teljesítményû gumiabroncsok kifejlesztéséhez, kerek 5 millió eurót kérnek.