rss
  • Lexus GS 450h F-Sport - minimálisan kormányozhatóak a hátsó kerekek is

  • Lexus GS 450h F-Sport - minimálisan kormányozhatóak a hátsó kerekek isAz új generációs GS önmagában sem volt elhanyagolandó lépés, noha annyiszor lebbentették fel róla a fátylat, hogy végül a premierre nem sok puskapora maradt az autónak. Igényes kivitelezés. 2011-ben talán pont erre jöttek rá a japánok, mert bemutatták a márka második F-modelljét és az első hibridet. Ha az LFA-t nem számoljuk, mert inkább ne számoljuk, akkor eddig csupán egyetlen tagból, az irgalmatlan IS-F-ből állt a Lexus sportszériája. Nem, a GS F-szériája kerekenként szabályozott, különösen sportos és normál programban egyaránt üzemeltethető adaptív felfüggesztést kapott, egy sor további elektronikus varázslat mellett.

    Most viszont megérkezett a második, a GS 450h F-Sport, amely bonyolult nevével egyrészt elkerüli a Suzuki túrasport motorkerékpár-családdal való összekeveredést, másrészt jól leplezi, hogy motorteljesítménye voltaképpen nem változott az alapmodellhez képest - de ez nem jelenti azt, hogy az egész csupán szemfényvesztés volna.

    Nem, a GS F-szériája kerekenként szabályozott, különösen sportos és normál programban egyaránt üzemeltethető adaptív felfüggesztést kapott, egy sor további elektronikus varázslat mellett. A legfontosabb és valóban újszerű technológia azonban mechanikus: a modell az első olyan hibrid a világon, amely összkerék-kormányzást kapott. Bizony, a GS hátsó kerekei is kormányzottak bizonyos mértékben. A rendszer 2 fokkal képes elfordítani őket, mégpedig ahogy kell, 80 km/óra alatt az első kerekekkel ellenkező irányban (fordulékonyság), afölött pedig velük párhuzamosan (kitörési hajlam mérséklése, stabilitás javítása).

    A látványnak is adtak a japán tervezők: új vagy átdolgozott lökhárítók, hátsó légterelő és egyedi felni teszi markánssá a modell megjelenését.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Bemutatkozik a több mint 500 lóerõs Rolls-Royce 200EX

    A Rolls-Royce a Genfi Autószalonon mutatta be következõ modelljének tanulmányautó változatát, a 200EX-et.

    A premier alkalmával több részlet is kiderült az autóról, most azonban a gyár megerõsítette, hogy egy vadonatúj erõforrás lesz az autó szíve.

    Míg a gazdasági válság és az újautó eladások visszaesése komoly problémát okoz némely gyártónak, addig a Rolls-Royce tavaly 1212 autót értékesített, amelynek köszönhetõen történelmének legsikeresebb évét zárta.

  • Pioneer HUMMA 2010/1 - 150db, ennyivel küldte a zenét a leghangosabb

    2010-ben Zalaegerszegen, a Media Markt parkolójában került megrendezésre a Pioneer - HUMMA Magyar Autóhifi Bajnokság 2010-es elsõ fordulója. A helyszín és az elõre jósolt idõjárás azonban számos versenyzõt távol tartott az indulástól és a részvételtõl.

    Az elõre várt - nevezett - létszám töredéke jött csak el Zalaegerszegre, ami egyfelõl érthetõ - anyagi - okokkal magyarázható, hisz egyeseknek több, mint 600 km-ert - és 5-6 órát - kell utazni azért, hogy részt vehessenek a megmérettetésen! Mindez pedig nem csak idõben, de pénzben sem kevés.

  • R8 V10 Biturbo - 777 lóerõvel

    A német tuningcég a 2011-es Genfi autószalonon mutatja be az R8 V10 Biturbo nevû modelljét.

    Az alapvetõ paraméterekhez nem kell magyarázat, a csillogás pedig onnan, hogy az alumínium autónak nincs fényezése, hanem felpolírozták.

    Az MTM-nél szeretik az Audi V10 biturbó változatát, korábban az RS6-ost is tuningolták, igaz, csak 730 lovasra. Most ugyanezt a motort még tovább húzták, egészen 777 lóerõig, és 888 newtonméterig, majd beépítették az R8-ba.

  • Epic EV Torq - háromkerekû elektromos autó 200 lóerõvel

    Szokatlan kialakítású elektromos autót épített az Epic Electric Vehicles: a Torqnak mindössze három kereke van. Nem mindennapi autóval lép piacra az Epic Electric Vehicles: a Torq kicsit olyan, mintha egy KTM X-Bow lenne, de az osztrák modellel ellentétben elektromos hajtáslánccal és csak három kerékkel készül.

    Nem sokat tudni a Torqról, de méretei legalább rendelkezésre állnak: 411 centiméter hosszú, 221 centiméter széles és 122 centiméter magas, tengelytávja (ha lehet ilyesmit értelmezni egy darab hátsó keréknél) 282 centiméter.

  • Kia No.3 igazi konkurencia az Opelnek és a Citroennek!

    A Genfi Autószalonon mutatkozott be a Kia No.3 névre keresztelt egyterû koncepciója, amelynek szériaérett változata õsszel, Frankfurtban mutatkozik be. Az autóval a dél-koreaiak az európai konkurenseknek, többek között az Opel Merivának és Citroen C3 Picassónak kívánnak konkurenciát állítani.

    A Kia jelenlegi egyterû kínálata igen hiányos, ráadásul az utóbbi idõkben az Opel Meriva, a Nissan Note, a Citroen C3 Picasso és a Renault Modus által fémjelzett kisméretû kategória egyre sikeresebb, így a dél-koreaiak is megtették az elsõ lépést, hogy a családi modellek között is megvesse a lábát.

  • Volkswagen Race Touareg 3 2010 - egy újabb generáció

    Már most is a Volkswagen autói számítanak a legeredményesebb tereprali-autóknak, de a harmadik generáció még gyorsabbnak ígérkezik.

    A Race Touareg 3 megszületésének elsõdleges oka persze nem az elõdmodell elavulása volt, hanem az, hogy az utcai Touareg lecserélése kapcsán új orr-részt kellett készíteni a versenygép számára is. A Dakar-ralin induló gépnek persze nincsen sok köze az utcai autóhoz – a lámpák és a hûtõrács formáján kívül hiába keresünk akár csak hasonló alkatrészeket a két jármûben.

  • Hamilton slickek nélkül is a leggyorsabb volt Jerezben

    Lewis Hamilton a tabella élén zárta elsõ téli tesztnapját Jerezben, pedig a McLaren nem az õ autóján próbálta ki a slick gumikat. A brit versenyzõ David Coulthardot és a két Ferrarit utasította maga mögé. Az elsõ téli tesztnapját teljesítõ Lewis Hamilton autózta a legjobb köridõt szerdán a jerezi gyakorláson. A Bridgestone ezúttal minden csapat rendelkezésére bocsátott hat-hat szettet a 2009-re szánt slick gumikból, jóllehet, több istálló nem használta ki a lehetõséget azok kipróbálására.

  • Chevrolet Orlando - Egy olcsóbb egyterû

    A szörnyeteg Tacuma helyére érkezõ Orlandóval próbál új vásárlókat szerezni a GM olcsó márkája.

    Az elõdmodellt jóformán csak spórolós taxisok vásárolták: a Daewoo örökség utolsó maradványa vállalhatatlanul nézett ki, és reménytelenül elavult technikára épült. Ehhez képest az Orlando kétségtelen elõrelépést jelent, hiszen egy átlagos külsejû családi jármûnek tûnik. A tervezõk nem ragaszkodtak a klasszikus buborék-formához, amely a legtöbb konkurens sajátja, inkább hobbiterepjáróra emlékeztet a széles, szögletes bakancsforma, pedig az Orlando semmivel nem jobb terepjáró, mint bármelyik személyautó.

  • Új szedánon dolgozik a KIA!

    Két új szedánon dolgozik a Kia. Az KND-5 végleges változatát a luxuskategóriába szánja a távol-keleti gyár, míg az Amanti az olcsóbb limuzinok közt foglal majd helyet. Mindkét autó motorterében 3,5 literes V6-os benzines egység duruzsol majd.

    Jól látható a távol-keleti autógyártók menetelése a nagyautó szegmensben, hiszen elérhetõ áron készítenek méteres szedánokat. A Kia tervezõmérnökei is tisztában vannak azzal, hogy egyre fontosabb a károsanyag kibocsátást csökkentése, ezért takarékosabb motorokat terveznek új autóikba, illetve a súlycsökkentésre is egyre nagyobb szerepet tölt be.

  • Tuningolt BMW X6

    A legtöbben az autóipar fejlõdését, az új technikai megoldásokat elemzik a Genfi Autószalonon; azonban akad köztük olyan, akit pár perc erejéig le tud kötni egy irracionális mértékben ronggyá tuningolt X6. És a Hamann féle BMW mindenképpen ilyen autó.

    A biturbós V8-as motort épp, hogy csak megpiszkálták: 670 lóerõ lett belõle, és 780 newtonméteres maximális forgatónyomaték. Teljes egészében új a rozsdamentes acélból készült kipufogórendszer, az egész csomaghoz az ECU-t is hozzá programozták.

  • Local Motors Rally Fighter - homokra és aszfaltra

    A SEMA Motor Show közönsége találkozhat elõször a Local Motors Rally Fighter modelljével, amely „különleges on- és offroad élményt kínál".

    A Rally Fightert nehéz kategorizálni, leginkább egy sportos terepkupé, a dakaros raligépekre hasonlít. Még érdekesebb, hogy a kocsi külsejét és utasterét beküldött számítógépes grafikák alapján alakították ki. A motortérben egy 3 literes duplaturbós BMW dízelmotor teljesít szolgálatot, 265 lóerõvel és 571 Nm nyomatékkal.

  • BMW Alpina D5 - 350 lovas dízel motorral

    A német autógyártó folytatva a D3-mal megkezdett szokásait: ismét dízelmotort helyezett teljesítményorientált, ám kényelmes modelljébe.

    Ehhez az alapot az 5-ös BMW nyújtotta, a végeredmény pedig 350 lóerõ és szívmelengetõ fogyasztás lett.

    A soros hathengeres, kétlépcsõs feltöltésû öngyulladós valós képességei akkor tûnnek igazán ki, ha a gyári csúcsdízelhez, az 535d-hez hasonlítjuk. A 313 lóerõ helyett itt rögtön 350 áll rendelkezésre 4000 és 4200 fordulat/perc között.

  • Red Bull X1 - gázturbinás versenyautó

    A Sony Entertainment és a Red Bull Racing példaértékû együttmûködésébõl egy teljesen új versenyautó, a Red Bull X1 Prototype jött létre.

    Megszokott, hogy a számítógépes játékok készítõi licenceket vásároljanak egy-egy autógyártótól, annak érdekében, hogy azok autói megjelenhessenek a szoftver repertoárjában. A szükséges fizikai és külsõleges lemodellezéseket követõen rengeteg játékkedvelõ hajthatta már így a legnagyobb klasszikusokat, ritkaságokat, ha nem is a valóságban, csupán egy monitor elõtt.

  • Lexus GS 350 F-Sport - sportosság és luxus

    Lexus GS 350 F-Sport  - sportosság és luxusA 2011-es Lexus GS már alaphangon is sportosabb formát kapott, mint az elődmodell. A japánok viszont elkészítették saját sportcsomagjukat a felső-középkategóriás autóhoz. Az F-Sport modellek látványosabb lökhárítókat kapnak, de az utastérben is inkább a sportosság került előtérbe. A külsőségek mellett a futómű hangolása is feszesebb lett. Hivatalosan már a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Lexus GS új generációja.

  • Mercedes V50S

    Kevés a széria 388 lóereje? Ha van pénzed, akkor az izmosítás sem lehetetlen: a bankszámla lecsapolásáért cserébe a Väth E500 Coupé V50S 435 lovat ígér.

    A hösbachi cég huszonegy éve van a szakmában – legújabb munkájuk egy diszkrét, hivalkodásmentes luxusautó. A 280 körüli végsebességhez újratervezték a légterelõket. Mindegyik szénszálas és méregdrága: a kötény 1416, a csomagtartóra szerelhetõ szélterelõ 1761, a fenék-diffúzor 1773 euró.