rss
  • Lexus GS 450h F-Sport - minimálisan kormányozhatóak a hátsó kerekek is

  • Lexus GS 450h F-Sport - minimálisan kormányozhatóak a hátsó kerekek isAz új generációs GS önmagában sem volt elhanyagolandó lépés, noha annyiszor lebbentették fel róla a fátylat, hogy végül a premierre nem sok puskapora maradt az autónak. Igényes kivitelezés. 2011-ben talán pont erre jöttek rá a japánok, mert bemutatták a márka második F-modelljét és az első hibridet. Ha az LFA-t nem számoljuk, mert inkább ne számoljuk, akkor eddig csupán egyetlen tagból, az irgalmatlan IS-F-ből állt a Lexus sportszériája. Nem, a GS F-szériája kerekenként szabályozott, különösen sportos és normál programban egyaránt üzemeltethető adaptív felfüggesztést kapott, egy sor további elektronikus varázslat mellett.

    Most viszont megérkezett a második, a GS 450h F-Sport, amely bonyolult nevével egyrészt elkerüli a Suzuki túrasport motorkerékpár-családdal való összekeveredést, másrészt jól leplezi, hogy motorteljesítménye voltaképpen nem változott az alapmodellhez képest - de ez nem jelenti azt, hogy az egész csupán szemfényvesztés volna.

    Nem, a GS F-szériája kerekenként szabályozott, különösen sportos és normál programban egyaránt üzemeltethető adaptív felfüggesztést kapott, egy sor további elektronikus varázslat mellett. A legfontosabb és valóban újszerű technológia azonban mechanikus: a modell az első olyan hibrid a világon, amely összkerék-kormányzást kapott. Bizony, a GS hátsó kerekei is kormányzottak bizonyos mértékben. A rendszer 2 fokkal képes elfordítani őket, mégpedig ahogy kell, 80 km/óra alatt az első kerekekkel ellenkező irányban (fordulékonyság), afölött pedig velük párhuzamosan (kitörési hajlam mérséklése, stabilitás javítása).

    A látványnak is adtak a japán tervezők: új vagy átdolgozott lökhárítók, hátsó légterelő és egyedi felni teszi markánssá a modell megjelenését.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Végre bemutatkozott az Aston Martin One-77

    A hosszú hónapokig tartó várakozás után végre bemutatkozott a One-77 elsõ darabja, amely rögtön meg is nyerte a Concorso d'Eleganza Villa d'Este kiállítás formatervezési fõdíját.

    A modellnek mind a 77 darabja elkelt elõvételben.

    Az Aston Martin jó ideje húzogatja a mézesmadzagot az autósvilág orra elõtt, hiszen már 2008-ban elkezdte kiszivárogtatni az elsõ, sejtelmes fotókat az autóról, az elsõ darab mégis csak most készült el.

  • Százéves a T-Ford

    Bádog Böske és a magyar feltaláló "románca"

    A világ elsõ, szalagrendszeren gyártott gépjármûtípusa, a Ford gyár T-modellje éppen százesztendõs. A kilencedik Ford-típus megtervezésében éppúgy, mint a technológia kidolgozásában a Makóról elszármazott Galamb Józsefé a fõ érdem. A szinte népautóként forgalmazott T-Fordot a korabeli autósok Tin Lizzynek (Bádog Böskének) becézték.

  • A Toyota verhetetlen az új FT-HS-sel a hibrid autók piacán

    A hibrid meghajtású gépkocsikat tartják a jövõ városi gépjármûvének. Típusai közül a Toyota Prius a legismertebb. A Honda 2009-ben már sorozatban gyártandó új kiskocsija viszont a Priusénál jóval alacsonyabb árával csábítgatja a vevõket.

    A japán Toyota gyártja - Prius típusnévvel - a legnagyobb számban eladott hibrid-hajtású autót. Benzinmotorja nemcsak a kocsit, hanem annak akkumulátorát is tölti.

  • Chris Barnard 617 lóerõs szupersportkocsija Dél-Afrikából

    A válság ellenére újabb és újabb szupersportkocsit mutatnak be hétrõl hétre a legkülönbözõbb országok kis mûhelyei.

    A legújabb példány egy dél-afrikai tervezõ, Chris Barnard mûve, aki magáról nevezte el a Porsche turbómotorjával kapható autót.

    A tavalyi év végétõl folyamatosan érkeznek hírek a nagy gyártók háza tájáról elbocsátásokról, új, leginkább résmodellek bemutatásának elhalasztásáról.

  • Toyota FT-86 II - Subaru alapokon

    A Toyota láthatóan biztosra próbál menni új hátsókerék-hajtású sportkocsijával, amely a Subaru Impreza alapjaira épül. Az elsõ változatot már 2009 õszén bemutatták, de úgy tûnt, az egyszerû formaterv miatt nem vonzott annyi érdeklõdõt, mint szerették volna.

    Így visszaültették a formatervezõket a rajzasztalokhoz, hogy készítsenek egy érdekesebb változatot. Ez lett a 2011-es Genfi Autószalonon leleplezett FT-86 II tanulmány, amely ugyan megtartotta az elõd arányait és mûszaki tartalmát, de sokkal izgalmasabban fest.

  • Nissan Murano - akár V6-os motorral is

    A számos pletyka és egy ízelítõ kép után végre teljes valójában megmutatta magát a nyitott Nissan Murano 2010 novemberében. A CC ez esetben a CrossCabriolet név rövidítése. A japán modell világújdonságnak számít, ennek ellenére már jövõ év elején megkezdõdhet tengerentúli forgalmazása.

    Az utóbbi években az autógyártók elõszeretettel ötvöztek különbözõ kategóriákat, azonban a Nissan idei meglepetése túltesz minden eddigi próbálkozáson. A japánok ugyanis a terepjáró fajt keresztezték a kabrióval, így született meg a CrossCabriolet.

  • Az Alfa Romeo illetékesi bejelentették a 8C Spider érkezését

    Az Alfa Romeo illetékesei bejelentették, hogy a 8C Spider elsõ darabjai a jövõ év júliusában kerülhetnek szerencsés és nagyon gazdag megrendelõikhez. Sajnos csak egy 500 darabos széria lát majd napvilágot a csodálatos sportautóból, így egy igazi kuriózumot tisztelhetünk személyében.

    A rossz hír viszont az, hogy már az összes példány elõre elkelt, pedig igazán nem mérik olcsón az autót: németországi árát most közölte a cég és ez nem kevesebb, mint 212 ezer euró, azaz nagyjából 55 millió forintnak felel meg.

  • Magabiztos az új Mégane RS

    Megérkezett az új Renault Mégane R.S., a márka sportos modellpalettájának legújabb tagja. A 250 lóerõs gép kívül-belül magabiztos és szemre is tetszetõs.

    A új Mégane R.S. mindjárt a kezdetekkor kétféle futómûvel kapható: a Sport változat fõ célterülete a mindennapi vezetés, az élmény fokozása a hétköznapokon, s elsõsorban a közutakon. A Cup futómû masszívabb szerkezetével és feszesebb beállításaival már a pályahasználatra is alkalmas.

  • A Toyota Priusból luxusváltozat is készül

    A japán gyártó hivatalosan is megerõsítette, hogy hibrid hajtású kompakt modelljébõl luxusváltozatot is készít.

    Az új Lexus modell a Prius jövõ januárra várható harmadik generációjának mûszaki alapjaira épül, mégis önálló típusnak tekinthetõ.

    Nemcsak formaterve és felszereltsége tér majd el az egyszerûbb Toyota változatétól, de úgy tudjuk, hibrid hajtáslánca is nagyobb összteljesítmény leadására lesz képes.

  • Bemutatkozik a több mint 500 lóerõs Rolls-Royce 200EX

    A Rolls-Royce a Genfi Autószalonon mutatta be következõ modelljének tanulmányautó változatát, a 200EX-et.

    A premier alkalmával több részlet is kiderült az autóról, most azonban a gyár megerõsítette, hogy egy vadonatúj erõforrás lesz az autó szíve.

    Míg a gazdasági válság és az újautó eladások visszaesése komoly problémát okoz némely gyártónak, addig a Rolls-Royce tavaly 1212 autót értékesített, amelynek köszönhetõen történelmének legsikeresebb évét zárta.

  • MINI a strandra

    A MINI-ben még sok lehetõség rejlik, ezt bizonyítja a legfrissebb Beachcomber Concept is. A jármû alapötletét az 1964-ben piacra dobott Mini Moke adta; ennek sem volt ajtaja és teteje. Az összkerékhajtású Beachcomber ideális partner a szabadidõ aktív eltöltéséhez. Az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon (2010. január 16-24.) mutatkozik be.

    A 4 méter hosszú MINI Beachcomber Conceptnek nincsenek ajtói, sem tetõeleme és hátsó szélvédõje.

  • Az utcán is repeszthetünk a McLaren új sportautójával a P11-gyel

    A közúti autók fejlesztése terén különválnak a Mercedes és a McLaren útjai, így a brit forma-1-es istálló egyedül fejleszti új utcai modelljét.

    Az autó formatervét a Fiat egykori fõtervezõje álmodja meg, míg a gyorsaságról a Mercedes V8-as motorja gondoskodik.

    Hamarosan befejezõdik a McLaren-Mercedes SLR gyártása, és külön utakon folytatják az utcai autók fejlesztését.

  • Fenice Diva - az igazi luxus

    Mi van, ha valaki a legjobbat akarja magának, de öltönyös elegancia helyett inkább mutogatná a gazdagságát? Neki is van megoldás, méghozzá egyenesen Milánóból.

    A Fenice Diva modellek a Rolls-Royce Ghost átépítései, és a tervezõk láthatóan azon igyekeztek, hogy minél nagyobb feltûnést keltsen a 7-es BMW-n alapuló luxusautó megjelenése. Az elsõdleges eszköz a karosszéria kétszínû fényezése. Van sötétkék-ezüst, vörös-arany, vörös-fehér és fehér-arany összeállítás – az utóbbi három esetben a hûtõmaszk is vékony aranybevonatot kap.

  • Chevy Cruze 2010 - 5 ajtós kivitelezésben

    Itt az újabb esély, hogy a Chevrolet Európában is terjeszkedjen. A Cruze 2010. augusztusáig csak lépcsõshátú karosszériával létezett, ami – fõleg tõlünk nyugatabbra – szinte eladhatatlan, inkább Kelet-Európában, a Szovjetunió utódállamaiban és a Közel-Keleten népszerû.

    A ferdehátú Cruze épp ezért fontos: megnyitja az európai piacot a GM-Daewoo kompaktja elõtt. A Chevrolet egyelõre tanulmányautó címkével állítja ki a Cruze új változatát Párizsban, de az extrém nagy felniken kívül nem látszanak az autón olyan részletek, amelyek ne kerülhetnének akár holnaptól gyártásba.

  • Mitsubishi ClearTec Colt start-stop rendszerrel!

    A Genfi Autószalonon mutatkozott be a Mitsubishi ClearTec takarékos modellcsaládjának elsõ tagja, a Colt.

    A környezetbarát kisautóhoz kétféle, 1,1 és 1,3 literes benzinmotor rendelhetõ, és a start-stop rendszernek is köszönhetõen akár 1 liter benzint is spórolhatunk.

    A Volkswagen BlueMotion, a Skoda Greenline, a Ford ECOnetic és többek között az Opel EcoFlex után újabb taggal bõvült a takarékos modellcsaládok köre, mégpedig a Mitsubishi ClearTec-kel.