rss
  • Lexus GS 450h F-Sport - minimálisan kormányozhatóak a hátsó kerekek is

  • Lexus GS 450h F-Sport - minimálisan kormányozhatóak a hátsó kerekek isAz új generációs GS önmagában sem volt elhanyagolandó lépés, noha annyiszor lebbentették fel róla a fátylat, hogy végül a premierre nem sok puskapora maradt az autónak. Igényes kivitelezés. 2011-ben talán pont erre jöttek rá a japánok, mert bemutatták a márka második F-modelljét és az első hibridet. Ha az LFA-t nem számoljuk, mert inkább ne számoljuk, akkor eddig csupán egyetlen tagból, az irgalmatlan IS-F-ből állt a Lexus sportszériája. Nem, a GS F-szériája kerekenként szabályozott, különösen sportos és normál programban egyaránt üzemeltethető adaptív felfüggesztést kapott, egy sor további elektronikus varázslat mellett.

    Most viszont megérkezett a második, a GS 450h F-Sport, amely bonyolult nevével egyrészt elkerüli a Suzuki túrasport motorkerékpár-családdal való összekeveredést, másrészt jól leplezi, hogy motorteljesítménye voltaképpen nem változott az alapmodellhez képest - de ez nem jelenti azt, hogy az egész csupán szemfényvesztés volna.

    Nem, a GS F-szériája kerekenként szabályozott, különösen sportos és normál programban egyaránt üzemeltethető adaptív felfüggesztést kapott, egy sor további elektronikus varázslat mellett. A legfontosabb és valóban újszerű technológia azonban mechanikus: a modell az első olyan hibrid a világon, amely összkerék-kormányzást kapott. Bizony, a GS hátsó kerekei is kormányzottak bizonyos mértékben. A rendszer 2 fokkal képes elfordítani őket, mégpedig ahogy kell, 80 km/óra alatt az első kerekekkel ellenkező irányban (fordulékonyság), afölött pedig velük párhuzamosan (kitörési hajlam mérséklése, stabilitás javítása).

    A látványnak is adtak a japán tervezők: új vagy átdolgozott lökhárítók, hátsó légterelő és egyedi felni teszi markánssá a modell megjelenését.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Kompakt és elõremutató formával érkezik az új Hyundai Coupe

    A 2011-ben bemutatkozó új Hyundai Coupe-t teljesen más szellemiséggel tervezik, mint elõdeit. Az újdonság kompakt és igen könnyû lesz, formája pedig igencsak elõremutató.

    A motorháztetõ alatt pedig egy modern 1,6 literes benzinest találunk.

    A Hyundai már a 2007-es Szöuli Autószalonon leleplezett Veloster Concept bemutatásakor jelezte, a tanulmány az új Coupe elõfutára, mi több, a végleges változat formája 70-80%-ban teljesen megegyezik majd az akkori koncepcióéval.

  • Autói kilencven százalékát frissítené a Ford

    2012-ig kínálata kilencven százalékát frissítené fel a Ford, emellett komoly figyelmet fordít költségei csökkentésére.

    A gazdasági világválság ellenére is azt tervezi a Ford, hogy három éven belül világszerte értékesített autóinak kilencven százalékát megújítja. Még az afrikai piac sem marad ki a szórásból, bár egyértelmûnek tûnik, hogy a figyelem középpontjában Európa és Észak-Amerika áll majd.

  • Mercedes V50S

    Kevés a széria 388 lóereje? Ha van pénzed, akkor az izmosítás sem lehetetlen: a bankszámla lecsapolásáért cserébe a Väth E500 Coupé V50S 435 lovat ígér.

    A hösbachi cég huszonegy éve van a szakmában – legújabb munkájuk egy diszkrét, hivalkodásmentes luxusautó. A 280 körüli végsebességhez újratervezték a légterelõket. Mindegyik szénszálas és méregdrága: a kötény 1416, a csomagtartóra szerelhetõ szélterelõ 1761, a fenék-diffúzor 1773 euró.

  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembere

    Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembereA zenész garázsában egyébként is csupa ritkaság pihen, melyek közül az egyik legszebb példány az egyedileg átépített Black Pearl. A tervezés és építés során Rick Dore volt Hetfield segítségére, akivel az 1930-as évek klasszikus autóinak a formavilágát és sziluettjét szerették volna még elegánsabb testbe önteni, mindezt úgy, hogy a karosszériaelemek teljesen egyedileg, kézzel készültek, két, erre szakosodott kaliforniai mesterember közreműködésével. A műszaki alapok többféle autóból származnak, pl.: Jaguár, Mustang, Ford stb.

  • Sportos, izgalmas és atombiztos a Volvo XC60

    Az új Volvo XC60 az XC modellek sokoldalú képességeit egy kupé karizmájával és lendületességével ötvözi, melynek eredményeként egy vonzóan sportos megjelenésû, élvezetesen vezethetõ, kényelmes és rendkívül biztonságos Volvo modell született meg.

    Egy mindentudó autó egyedülálló városiak, illetve olyan a harmadik X-en túli családok számára, akik hétvégén kirándulni és szórakozni járnak gyermekeikkel.

  • A világ egyik legdrágább, legerõsebb és leggyorsabb szériaautója, a Bugatti Veyron

    A világ egyik legdrágább, legerõsebb és leggyorsabb szériaautója, a Bugatti Veyron sok embert megihletett már, így számos egyedi darabot készítettek már a dúsgazdag vásárlóknak.

    A legújabb darab azonban meghökkentõbb az eddigieknél, ám nem is használati tárgynak szánták: az Olaf Nicolai által készített. A méretre szabott tükörpanelekkel borított Veyron egy igazi mûtárgy, mely a Wolfsburgi Volkswagen-élménypark, az Autostadt Premium Clubhouse pavilonjának egyik termét díszíti.

  • Citroën DS3 -matt szürke, limitált széria

    A DS modellcsalád létrehozása kétségkívül a Citroën legjobb döntése volt az utóbbi néhány évben. Az elsõ fecske, a DS3 egy különleges szériával gyarapodik. A matt szürke fényezés mellé több króm kiegészítõ, látványos felni és fekete vagy fehér tetõ jár, míg a motortérben a 120 lóerõs VTI és 155 lóerõs THP kaphat helyet. A Citroën DS3 bemutatása óta sikert sikerre halmoz, 2010-ben több díjat, többek között a Top Gear Év Autója kitüntetését is bezsebelte. Idén egy újabb díjjal gazdagodott a divatos mini, ugyanis 14 újságíró és autóversenyzõ hölgy az Év Nõi Autójának választotta meg a DS3-at.

  • Jól reagált Amerika az új Ford Focusra

    A Detroiti Autószalon történt leleplezését követõen az AutoWeek, az Egyesült Államok legjelentõsebb autós magazinja a közel 40 világpremierjét tartó modell közül az új Focus-t választotta 2010 legjelentõsebb modelljének.

    Az új trendi és sportos új Ford Focus valódi globális modell lesz, világszintû forgalmazása 2011 elején kezdõdik meg, mintegy 122 országban. A Ford új C padlólemezére épülõ modellt további 9 követi majd, így éves szinten mintegy 2 millió autót épít majd a Ford az új platformra.

  • Mazda 5 - 7 személyes személyautó

    Dízelfronton eddig adva volt a Mazda5-öshöz egy 2,0 literes aggregát, mely kétféle teljesítményszinttel volt konfigurálható. Aki beérte kevesebb lóerõvel, az választhatta a 110 lovas kivitelt, melynek vaskos, 310 Nm-es nyomatéka egészen 177 km/órás csúcstempóig repítette az autót.

    A temperamentumosabb sofõrök a 143 lóerõs változatot részesítették elõnyben, mely +50 Nm-rel és 19 km/órával nagyobb végsebességgel kecsegtetett. Az Euro5-ös norma és a költséghatékonyság azonban nyugdíjazta a nagy dízeleket, helyükbe a 115 lovas 1,6-os lépett.

  • BMW Mansory X6 M - tuningolt verzió

    A BMW kupé-SUV öszvére eleve furcsa szerzet, de a svájciak rátettek még egy lapáttal.

    A feltûnés garantált, az elismerés kevésbé.

    A Mansory eleve arról híres, hogy egy Rolls-Royce vagy Bentley eleganciáját is képes tökéletesen agyonverni, és most sem szakadtak el a hagyományaiktól. A BMW X6 M-re új lökhárítókat terveztek, elöl gigászi beömlõnyílásokkal, hátul pedig versenyautókat megszégyenítõ méretû diffúzorral.

  • Fiat Panda 2011 - start-stop rendszerrel

    Elõdjénél nagyobb, takarékosabb és vagányabb a harmadik generációs Fiat Panda. A Fiat bejelentése szerint a 2011 szeptemberében Frankfurti Autószalonon bemutatkozó új Panda már teljesen szériakész, a kisautó legújabb változata jelentõs elõrelépést jelent kényelem, technológia, biztonsági felszerelések és megjelenés tekintetében elõdjéhez képes. A kizárólag öt ajtóval kapható Pandát minden irányban megnövelték, 3650 mm hosszú, 1640 mm széles és 1550 mm magas: az elõdjénél 12 cm-rel hosszabb, 6 cm-rel szélesebb és 1 cm-rel magasabb autóban így mind az utastér, mind a csomagtér nagyobb lett.

  • MINI Coupe Concept az 50. születésnapra!

    Hivatalos képek és információk láttak napvilágot a MINI Coupe tanulmányautóról.

    A koncepciót a MINI a márka 50. születésnapjára szánja, ráadásul 210 lóerõ feletti teljesítményt ígérve. A kétüléses koncepció jövõ hónapban, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség elõtt.

    Az 50. születésnapját ünnepli a BMW tulajdonában álló MINI. Az évfordulót legújabb tanulmányautójukról, a kétüléses MINI Coupe-ról közzétett hivatalos képekkel és információkkal ünnepli a gyár.

  • Hétüléses családi egyterû a Honda Odyssey

    Bemutatták az Odyssey negyedik generációját, amely a hétüléses családi egyterûek mezõnyét erõsíti.

    A Honda új modelljét a fotók alapján ormótlan középkategóriás kombinak néznénk, csakhogy az Odyssey bõ egy számmal nagyobb azoknál.

    A belsõ tér láttán az is egyértelmû, hogy a három üléssor közül az utolsó is alkalmas két felnõtt szállítására, négy személynek pedig keleti kényelmet kínálnak az elsõ két üléssor foteljei.

  • A Lexus az Egyesült Államokban leplezte le elsõ hibrid modelljét

    A Lexus az Egyesült Államokban leplezte le elsõ olyan modelljét, amely kizárólag hibridként lesz kapható. A HS 250h az eddigi legtakarékosabb Lexusnál is 30%-kal kevesebbet fogyaszt, forgalmazása pedig még idén megkezdõdik.

    A Toyota luxusmárkája a Detroiti Autószalonon mutatta be a HS 250h-t, amellyel a márka még inkább azon vásárlók kegyeit keresi, akik szeretnek környezettudatos, felelõsségteljes polgárként fellépni, az LS vagy az RX hátulján megbúvó aprócska "h" betût azonban kevésnek találják.

  • Kia Magentis 2010

    A koreaiak új nagykocsijának olyanja van, ami az elõdeinek soha nem volt: egyénisége. Így talán lesz esélye, hogy Európában is észrevegyék, ne csak Dél-Koreában és Észak-Amerikában, ahol olcsó nagykocsiként az elõdei is egész népszerûek voltak.

    Jól sikerült a járgány

    Az új formaterv, amelyet a Kia németországi központjában terveztek, minden porcikájában az aktuális sportszedán-divatot követi.