rss
  • Lexus GS 450h F-Sport - minimálisan kormányozhatóak a hátsó kerekek is

  • Lexus GS 450h F-Sport - minimálisan kormányozhatóak a hátsó kerekek isAz új generációs GS önmagában sem volt elhanyagolandó lépés, noha annyiszor lebbentették fel róla a fátylat, hogy végül a premierre nem sok puskapora maradt az autónak. Igényes kivitelezés. 2011-ben talán pont erre jöttek rá a japánok, mert bemutatták a márka második F-modelljét és az első hibridet. Ha az LFA-t nem számoljuk, mert inkább ne számoljuk, akkor eddig csupán egyetlen tagból, az irgalmatlan IS-F-ből állt a Lexus sportszériája. Nem, a GS F-szériája kerekenként szabályozott, különösen sportos és normál programban egyaránt üzemeltethető adaptív felfüggesztést kapott, egy sor további elektronikus varázslat mellett.

    Most viszont megérkezett a második, a GS 450h F-Sport, amely bonyolult nevével egyrészt elkerüli a Suzuki túrasport motorkerékpár-családdal való összekeveredést, másrészt jól leplezi, hogy motorteljesítménye voltaképpen nem változott az alapmodellhez képest - de ez nem jelenti azt, hogy az egész csupán szemfényvesztés volna.

    Nem, a GS F-szériája kerekenként szabályozott, különösen sportos és normál programban egyaránt üzemeltethető adaptív felfüggesztést kapott, egy sor további elektronikus varázslat mellett. A legfontosabb és valóban újszerű technológia azonban mechanikus: a modell az első olyan hibrid a világon, amely összkerék-kormányzást kapott. Bizony, a GS hátsó kerekei is kormányzottak bizonyos mértékben. A rendszer 2 fokkal képes elfordítani őket, mégpedig ahogy kell, 80 km/óra alatt az első kerekekkel ellenkező irányban (fordulékonyság), afölött pedig velük párhuzamosan (kitörési hajlam mérséklése, stabilitás javítása).

    A látványnak is adtak a japán tervezők: új vagy átdolgozott lökhárítók, hátsó légterelő és egyedi felni teszi markánssá a modell megjelenését.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Peugeot Hoggar

    A franciák kínálatából eddig hiányzott egy praktikus platós modell – hát most megjött. Ámuldozzon ön is a Hoggar látványán.

    A Peugeot a Fiat Strada receptjét vette át a pick-up építéshez. Miután sem alvázas terepjáró, sem semmi hasonló nincsen a kínálatban, inkább az öreg 206-os alapjait használták fel a teherjármû felépítéséhez. A hasonlóság a platós Fiat Albeához nem is teljesen véletlen: a fejlesztés ugyanott, Brazíliában folyt, ahol a Stradáé, az ottani vásárlók igényeinek megfelelõen.

  • Nissan Murano 2,5 dci - 190 lóerõs motorral

    Nem tudni, hogy a Nissan miért választotta luxus-terepjárójának ezt a nevet.

    Velencétõl olyan messze van, mint Makó Jeruzsálemtõl, a tûzvészhez sincs sok köze, hacsak nem próbáljuk ráerõltetni, hogy legalább annyira forró, mint egy üveghuta. Igazság szerint azonban nem az. A Muranot eredetileg Amerikába szánták Nissanék, idehaza csak elvétve lehetett látni belõle a korai példányokból. Most viszont nálunk is próbálja megvetni a kerekét a tengerentúliaknak mintázott SUV.

  • Megvalósul az Ferruccio Covini hatkerekû sportkocsi-víziója

    Úgy tûnik hamarosan megvalósul az olasz Ferruccio Covini álma, és jövõre végre elkészülhet hatkerekû sportkocsi-víziója. A furcsa járgány ultrakönnyû karosszériával, különleges futómûvel és bivalyerõs Audi motorral vonul büszkélkedhet.

    2004-ben egy igazán meglepõ tanulmányautó hívta fel magára a figyelmet a Genfi Autószalonon. A Covini C6W ugyanis teljesen átlagos, nem is különösebben meglepõ sportkocsi karosszériát kapott, leszámítva, hogy elõl két tengelye volt, azaz összesen hat kerékkel kapaszkodott az aszfaltba.

  • Légzsákos helikopter a NASA ötlete alapján

    Egy texasi helikoptergyártó vállalat új ötlettel állt elõ: a NASA marsjáróinál alkalmazott légzsákok mintájára olyan helikoptert tervezett, amelynek alján légzsákok fújódnak fel baleset esetén a becsapódás csillapítására.

    Mivel a NASA számos marsjárója sikeresen landolt a vörös bolygón a légzsákoknak is köszönhetõen a Bell Helicopter nevû texasi cég tervezõi elhatározták, hogy helikoptereknél is alkalmazhatóvá teszik a módszert.

  • Mercedes C 63 AMG Coupé Black Series

    A C 63 AMG Coupé Black Seriesbe még - talán utoljára - az AMG kiváló, brutális erejû, 6,3 literes (valójában 6208 köbcentis) szívómotorját szerelték be, amely ezúttal 517 lóerõt és 620 newtonméter nyomatékot présel ki magából. A beépített rajtelektronika segédletével a kupé 4,2 másodperc alatt sprintel álló helyzetbõl 100 km/órára, ami igazán lenyûgözõ.

    Az erõforrás - akárcsak az SLS AMG-ben - kovácsolt dugattyúkat, hajtókarokat és könnyûszerkezetû fõtengelyt kapott, olajhûtõ rendszere pedig az extrém igénybevételt is bírja.

  • LP-550-2 néven érkezik a Lamborghini új Gallardója!

    Újabb taggal bõvül a Gallardo palettája, miután a gyártó egy 550 lóerõs, kizárólag a hátsó kerekeit hajtó változatot dob piacra az autóból. A kevesebb alkatrész miatt könnyebb lett az autó, amely így 3,9 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet.

    A Lamborghini mérnökei továbbra sem pihennek, és a gazdasági válság ellenére (vagy épp amiatt) újabb és újabb változatokon dolgoznak. A Spyder és az LP-560-4, az LP-560-4 Spyder, illetve a Superleggera után - nem is beszélve a több limitált szériáról (Nera, SE) - újabb taggal bõvül a sportkocsi palettája.

  • Genfi elõzetes: Kia Sportage

    Drámai változást hoz az új Kia Sportage a márka életében, a korábbinál jóval merészebb, agresszívebb külsõ egy új éra kezdetét jelzi. A kompakt szabadidõ-autók mezõnyében ilyen külsõvel bizony komoly sikereket lehet elérni, de valószínûleg a Sportage belsõ értékeivel sem lesz baj. Az új Sportage elõdjénél sokkal sportosabb kiállású, karosszériája hosszabb, alacsonyabb és szélesebb. Ezzel összhangban belsõ térkínálata is nagyobb. Az erõforrásokról egyelõre nem árultak el részleteket, de igen versenyképes benzines és dízelmotorokból álló kínálatra lehet számítani.

  • Versenyautó utcai változatát dobta piacra a Lamborghini

    Versenyautó utcai változatát dobta piacra a LamborghiniA Lamborghini nemsokára nyugdíjba küldi a Gallardót, az olaszok legnépszerűbb modellje ugyanis 10 éve piacon van, ami nagyon sok időnek számít a szupersportautók világában, búcsúzóul azonban még piacra dobnak belőle egy különleges kiadást. A bemutatkozó Gallardo LP 570-4 Squadra Corse a Super Trofeo sorozatban résztvevő versenyautó utcai változata, ami nem csak a külsőségekben mutatkozik meg, hanem műszaki téren is. A Gallardo Squadra Corse-ban egy az egyben ugyanaz a V10-es motor dolgozik, mint a versenyautóban.

  • Suzuki Kizashit RRM - 300 lóerõs tuninggal

    Maga a koncepció már 2010 májusában létezett, csak akkor még nem volt biztos, hogy a késõbbiekben bárki kaphat majd belõle.

    A háromszáz lóerõs Suzuki Kizashit prototípusként emlegették, az erõnövelõ csomagot ráadásul nem is a gyár fejlesztette. Azt gondoltuk, szépen lassan ez is eltûnik majd a süllyesztõben. De nem. A Road Race Motorsport által épített tuning Kizashi nem csak él, lélegzik és belehörög a levegõbe, de sokasodik is. Rendelését bárki leadhatja a megfelelõ átalakító csomagra, melyeket mind az RRM kínál.

  • Buick Excelle GT - Az elegáns Opel

    Ez az elsõ eset, hogy a General Motors is betolakszik a luxuskompaktok piacára: a gazdagon krómozott szedánnak olyan autókkal kell versenyeznie, mint a Volvo S40-es vagy az egyes BMW. Azt persze már a Saabnál láthattuk, hogy a General Motors hogyan képzeli a luxusautó-gyártást: a szabványos Opel- és Chevrolet-technika egy picit átöltöztetve. Itt is a GM Delta II jelzésû platformját használták, pont ugyanúgy, ahogy az Opel Astrában vagy a Chevrolet Cruze-ban, de lecserélték a látható karosszériaelemeket, lett látványos, telibe krómozott Buick hûtõmaszk és fényes ablakkeretek, illetve a szokásosnál valamivel jobb anyagokból összerakott belsõ tér.

  • Honda City 2010

    Ha valakinek nem ismerõs az Everus jelvénye, ne csodálkozzon: nem a Honda veszi a nevére, a kínai Li Nian márka egyik elsõ modelljének szánják. Ezt a japán gyártó és kínai partnere, a Guangqi Automobile alapította azzal a céllal, hogy a fiatalabb vásárlókat is megnyerjék Kínában. A cél tehát olyan típusok kifejlesztése, amelyek már külsejükkel is dinamizmust sugároznak, de ugyanakkor a Honda bevált technikájára épülhetnek. Ennek köszönhetõ, hogy a Honda Cityt választották az Everus alapjául: a típus gyártásához minden adott Kínában, hiszen az alapjául szolgáló Jazz régóta készül a Guangqi kínai üzemében.

  • A világ egyik legdrágább, legerõsebb és leggyorsabb szériaautója, a Bugatti Veyron

    A világ egyik legdrágább, legerõsebb és leggyorsabb szériaautója, a Bugatti Veyron sok embert megihletett már, így számos egyedi darabot készítettek már a dúsgazdag vásárlóknak.

    A legújabb darab azonban meghökkentõbb az eddigieknél, ám nem is használati tárgynak szánták: az Olaf Nicolai által készített. A méretre szabott tükörpanelekkel borított Veyron egy igazi mûtárgy, mely a Wolfsburgi Volkswagen-élménypark, az Autostadt Premium Clubhouse pavilonjának egyik termét díszíti.

  • Maybach Zeppelin 2010

    A Maybach nagyobb, erõsebb és kényelmesebb, mint a brit vetélytársak, de ez sem volt elég: Németországon kívül nagyon hiányzott egy igazán jól csengõ név – mondjuk amilyen a Mercedesé. Így a méregdrága autók nem fogytak igazán, és ebbõl kifolyólag a paletta fejlesztésére sem maradt pénz. Nem tudni, hogy a Daimler miért döntött az 57-es és a 62-es átalakítása mellett – ennél azért több kéne, hogy új életet leheljenek a márkába, mondjuk még legalább egy másik modell, és a jelenlegiek leváltása – de egy átlagos modellfrissítésnél 2010-ben sem telt többre.

  • Lancia Musa 1,6-os JTD motorral

    Az apró egyterûben is bevetik a Fiat-csoport legújabb, 1,6 literes JTD motorját, amely egyenesen a kínálat csúcsán landol.

    Eddig a legerõsebb Musa is csupán 100 lóerõs volt, az új motor azonban kerek 120 lóerõ és 300 Nm kifejtésére képes, így meglepõen élénkké teszi az egybeszabott kisautót. A Musa az új dízellel akár 9,9 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s sebességet, és akár 190 km/h-val is haladhat.

  • 185 lóerõs az új Chevrolet Equinox szabadidõs terepjáró

    Megmutatta a Chevrolet, milyen lesz a januári Detroiti Autószalonon bemutatkozó új Equinox. A közepes méretû szabadidõs terepjárót teljesen áttervezték, és hozzá a 185 lóerõs, közvetlen befecskendezéses négyhengerest ajánlja a gyártó.

    Pénzügyi világválság idején nem éppen szerencsés dolog szabadidõs terepjárót bemutatni, de ha a Chevrolet éppen jövõ januárra idõzítette az új Equinox bemutatóját, a krízis miatt már nem fogja elhalasztani azt.