rss
  • Mazda CX-5 - kiváló kilátással

  • Mazda CX-5 - kiváló kilátássalAzt adja, amire a vevőknek szükségük van - vélik a Mazda CX-5 tervezői, a kvalitások között pedig kiemelt helyen szerepel, hogy ki lehet belőle látni. A 4,54x1,84x1,71 méteres, 2,7 méter tengelytávú SUV egyértelműen kisebb a CX-7-esnél, de még a középkategóriás Mazda 6-nál is. Utóbbival pontosan egyező tengelytávú, de vadonatúj, SkyActiv padlólemezre, tömegcsökkentést hozó SkyActiv karosszériával készül, utasterében pedig olyan meggyőző helykínálatot ad, hogy szép lassan ki is fogja szorítani azt a CX-7 jövőbeni gyártását.

    Örömhír, hogy az autópályán vagy szűk kereszteződésben is a legfontosabb aktív biztonsági tényezőnek számító kilátás jónak ígérkezik! Nincs hiány azonban elektronikai kütyükből sem: sávtartó, holttérfigyelő, automata reflektor és városi koccanásgátló egyaránt segíti a sofőrt, akit meg sem próbálnak átverni a gyáriak azzal, hogy érdemes lenne négy utast is maga köré gyűjtenie.

    Csak a műszaki adatok között említ öt ülést a Mazda, a részletes ismertetőben azonban pontosan ugyanazt írja, mint ami a legtöbb autóról őszintén elmondható: "négy felnőtt maximális kényelemben utazhat akár hosszú távon is". Ők viszont tényleg kényelmesen, a helykínálat elegendőnek ígérkezik, s az ülőhelyek száma helyett inkább azt hangsúlyozzák a gyáriak, hogy az ülések közötti könyöklők elöl-hátul kellően szélesek ahhoz, hogy mindkét oldalról támaszkodhassanak rájuk az autóban ülők. A hátsó ülés közepe azonban nem csak könyöklőfelülete miatt érdekes: ez az autóipar, de jó eséllyel a földkerekség első távirányítással síkba dönthető 40:20:40 arányú háttámlájának azon része, amelyen keresztül 25 cm széles tárgyak is áttolhatók - síelni tetőbox nélkül is bátran lehet majd indulni a CX-5-tel.

    A karosszéria átrendezésének karakurisága nem csak a csomagtér felől karhúzásra lebillenthető hátsó ülésekben rejlik, különleges a raktér-takaró ponyva is: az a csomagtérajtóval automatikusan emelkedik, de ha épp tetőig pakolnak az amúgy az alaphelyzetében a pótkerékrekesszel 500, nélküle 490 literes, akár 1755 literig bővíthető rakteret, akkor egyszerűen a padló alá rögzíthető.

    Míg az utas- illetve a csomagtérnél a karakuri a varázsszó, a műszaki elemeknél a SkyActiv. Ilyen az elöl MacPherson, hátul multilink futómű, a végállásai között 2,7 fordulatos, elektromos kormánymű és természetesen a 2,0 literes 160-165 lóerős benzines, valamint a 2,2 literes, 150 vagy 175 lóerős turbódízel motor is. Egységes a motoroknál a dízelnél rekord-alacsonynak, a benzinesnél viszont magasnak számító 14:1 kompresszióviszony.

    A dízelek már ma teljesítik a csak 2015-től kötelező Euro6 emissziós normát, de ami vélhetően többeket izgat a mai gázolajárakkal, a 150 lóerős, elsőkerékhajtású, manuális váltós alapverzió vegyes fogyasztása 4,5 l/100 km, szén-dioxid emissziója 119 g/km. Túlzottan egyébként a többitől sem kell félni, a "legtorkosabb" CX-5, azaz az összkerékhajtású, automata váltós benzines vegyes értéke 6,6 l/100 km (CO2=155 g/km). Az alapáras (állítólag az MX-5-ös csodás váltójának kapcsolási érzetét visszaadó) 6 fokozatú manuális helyett mindegyik CX-5 rendelhető lesz 6 fokozatú, új generációs, SkyActiv (a dupla kuplungosok és a fokozatmentesek előnyeit egyesítő) automatával is.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • VW Jetta 2011 - az európai kivitel

    Az amerikai változathoz képest sok részleten változtattak: takarékosabb motorokat, igényesebb belsõ anyagokat és jobb hátsó futómûvet kapott a Volkswagen szedán.

    A Jetta Európában és Észak-Amerikában teljesen más szerepet tölt be a kínálatban. Míg odaát olcsó, sokszor második vagy harmadik autónak veszik, Európában sok esetben a családi autó szerepének kell megfeleljen. A Volkswagen pedig – látva, hogy más gyártók is így tudtak javítani az eredményeiken korábban – odafigyelt ezekre a különbségekre.

  • Saab 9-3 2011 - frissitett széria

    A Saab 2011 februárában bemutatta a megújult 9-3-as sorozatot. A felfrissített külsõvel, valamint módosított belsõvel készülõ modellekbe erõsebb, takarékosabb motorok kerülnek.

    Látszólag csak a lökhárítót rajzolták át a modellfrissítés során a svéd gyárban, de a hûtõmaszk és a fényszórók is mások. Utóbbi átvette az új 9-5-ösnél alkalmazott "jégtömb" megoldást, azaz, hogy nappal kék/zöld árnyalatú a lámpa. A hûtõmaszkon pedig kicsit hangsúlyosabb a Saab felirat. Hátul szintén az emblémával babráltak kicsit, illetve a lépcsõs hátú változatok légterelõvel is gazdagodnak.

  • Már elérhetõ a Prius konnektorról tölthetõ változata

    Mielõtt a Toyota bemutatta volna a Prius konnektorról tölthetõ változatát, vagy a Chevrolet elkezdte volna a Volt forgalmazását, egy szemfüles kaliforniai vállalkozás bemutatta saját átalakító készletét az autóhoz.

    Aki nem tud várni addig, amíg a jó elõre beharangozott Chevrolet Volt a kereskedésekbe kerül, már most megvásárolhatja saját konnektorról tölthetõ hibrid autóját, ráadásul a bevált Toyota Prius alapjain.

  • Egy feltöltéssel 125 kilométer megtételére képes az új elektromos Nissan Nuvu

    Háromszemélyes, teljesen elektromos városi autót mutatott be Nissan a Párizsi Autószalonon. Az egyedi formatervû Nuvu egy feltöltéssel 125 kilométer megtételére képes, miközben egyáltalán nem szennyezi környezetét.

    Az autógyártók manapság igen nagy gondot és rengeteg pénzt fordítanak az alternatív meghajtások kutatására, amelyben kétségkívül a japánok vezetnek.

  • Fiat 500 - Abarth tunigos kiadás

    Létezik a Fiat 500-asnak két igazán különleges változata, a közös bennük, hogy a Ferrarival közösen készültek. Az egyik csereautónak született a Ferrari-szervizekbe, a másik eladásra a Ferrari-tulajdonosoknak.

    Bár ezek a hagyományos Abarth 500-nál erõsebb motort rejtenek, a Pogea Racing nem találta elég ferrarisnak a kisautókat. Ezért aztán mélyreható változtatásokat tett a motorban a pluszlóerõk elõcsábításáért.

  • A Volkswagen jelenleg Kína legnépszerûbb autómárkája

    Néhány éve még kétkedve néztük, ahogy Kínába özönlenek a nagy nemzetközi autógyártók, de úgy tûnik, a befektetés - legalábbis a legnagyobbaknak - lassan eredményt hoz.

    A Volkswagen az elsõ félévben már 531 ezer autót adott el a távol-keleti országban, alig 3000-rel kevesebbet, mint legnagyobb piacán, Németországban.

    Úgy néz ki, az év végéig akár 1,05 millió autót is eladhatnak Kínában.

  • Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570S

    Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570SElkészült a McLaren nem is akármilyen 10 000. darabja. A mennyiség helyett inkább a minőséget helyezte mindig is előtérbe a McLaren. A brit cég tavaly 1654 autót értékesített, idén azonban sikerült átlépniük a bűvös 3000-es határt. Ezért is különösen jelentős eseménynek számít, hogy a 750 főt foglalkoztató wokingi gyárukban elkészült a 10 000. modell. A szép kerek szám második felét mindössze 22 hónap alatt teljesítették a dolgozók, a jubileumi darab pedig egy igencsak mutatós és tetszetős, Ceramic Grey színben pompázó McLaren 570S lett.

  • Bentley Continental rózsaszínben!

    A Mansory eddig leginkább ízléses Ferrari, Bugatti, illetve Rolls Royce-átirataival hívta fel magára a figyelmet, most azonban valami egészen elképesztõvel álltak elõ.

    A svájci székhelyû cég ezúttal a Bentley Continentalt alakította át rendhagyóan.

    Az autó teljes rózsaszín fényezést kapott, ez alól csak a karbon motorháztetõ képez kivételt. A Mansory a beltérben is komoly munkát végzett, hiszen minden lilában vagy rózsaszínben "pompázik".

  • A világ egyik legdrágább, legerõsebb és leggyorsabb szériaautója, a Bugatti Veyron

    A világ egyik legdrágább, legerõsebb és leggyorsabb szériaautója, a Bugatti Veyron sok embert megihletett már, így számos egyedi darabot készítettek már a dúsgazdag vásárlóknak.

    A legújabb darab azonban meghökkentõbb az eddigieknél, ám nem is használati tárgynak szánták: az Olaf Nicolai által készített. A méretre szabott tükörpanelekkel borított Veyron egy igazi mûtárgy, mely a Wolfsburgi Volkswagen-élménypark, az Autostadt Premium Clubhouse pavilonjának egyik termét díszíti.

  • A Nissan és a Suzuki közös gyermeke a Pixo

    A Párizsi Autószalonon leplezi le a japán gyártó legújabb modelljét, a Suzukival közösen gyártott Pixót.

    A rövidsége ellenére négyszemélyes, magas építésû kisautó forgalmazása 2009 elsõ félévében indul.

    Lefelé terjeszkedik a Nissan, hiszen az utóbbi években sorra dobja piacra kompakt vagy még kisebb autóit.

  • Lamborghini Aventador LP700-4 - 700 lóerõs motorral

    A sportautók szerelmesei már tûkön ülve várták a pillanatot, amikor lehull a lepel a legújabb dühöngõ bikáról. Eddig is sok adat és kép szivárgott ki a Lamborghini Murciélago-t leváltó Aventador LP700-4 elnevezésû fenevadról, de végre 2011 márciusában lerántották róla a leplet, hiteles forrásból megerõsítve. Nekünk halandóknak talán a forma a legfontosabb, hiszen legfeljebb a látványát élvezhetjük a méregdrága sportkocsinak. Ebben a tekintetben minden bikarajongó elégedetten csettinthet, a tradicionális Lamborghini vonásokat örökölte az Aventador, csak még agresszívebb, izmosabb megfogalmazásban.

  • Bõvülhet a Mazda modellpalettája

    Az egész gazdaságot megviselte a tengerentúli pénzügyi válság, ami még nehezebbé teszi az autógyárak dolgát.

    Egyre több üzemet zárnak be, munkásokat bocsátanak el, és a modellpalettájukat is átalakítják a cégek.

    A Mazda azonban a nehezebb idõkben is több mint egymilliárd dolláros profittal zár, és a jövõre nézve is elég optimisták.

  • A BMW bemutatta dízel-elektromos Vision Efficient Dynamics Conceptet sportautóját!

    A bajor gyártó felfedte legújabb koncepcióját, amelyrõl már hónapok óta folytak találgatások. A Vision Efficient Dynamics Conceptet egy 1,5 literes dízelmotor, illetve két villanymotor hajtja, százas sprintje 4,8 másodpercig tart, miközben 4,8 litert fogyaszt.

    Az utóbbi fél évben rengeteg pletyka látott napvilágot arról, hogy pontosan milyen koncepciót mutat majd be a BMW a Frankfurti Autószalonon.

    Sportos szedán, négyajtós kupé, hibrid - a jó néhány variációból végül ez utóbbi valósult meg.

  • Modell frissítés a Honda CR-V-nél! Csak az orra változott!

    Két évvel azután, hogy bemutatkozott a harmadik generációs modell, most elküldték frissítésre a városi terepjárót. A motortérbe bekerülhet az Accordból ismert 2,2 literes, 180 lóerõs dízelmotor, amely a legjobb választás lehet a CR-V-hez.

    Mindössze két évvel ezelõtt mutatkozott be a Honda CR-V harmadik generációs modellje. Az akkori forma igencsak megosztotta a közönséget, volt akinek tetszett, és voltak akik rá sem bírtak nézni. Talán ezért is, és a nem túl nagy eladási darabszám miatt most frissítésre szánta magát a japán gyártó. Ne számítsunk nagy durranásra, csupán az orr változott.

  • Audi A3 2011 - 1.4-es 140 lóerős motorral

    Audi A3 2011 - 1.4-es 140 lóerős motorralAz Audi bemutatta a 2011-es A3-ast, és egyúttal mindent el is árult a gépkocsiról. Legrövidebb a háromajtós és az abból kialakított kabrió, melynek 4,26 méteres hosszához 2,595 méteres tengelytáv tartozik majd. Az ötajtós Sportback és a négyajtós szedán 4,44 méter hosszú, 2,630 méteres tengelytávolsággal - az egyes modellek szélessége nem változik. Az Audi vezető dizájnere, Stefan Sielaff elmondta: az A3 modellpalettája hasonló lesz az A4-A5 pároséhoz - ahol az A5 adja az A4 sportos megfelelőjét.