rss
  • Mazda CX-5 - kiváló kilátással

  • Mazda CX-5 - kiváló kilátássalAzt adja, amire a vevőknek szükségük van - vélik a Mazda CX-5 tervezői, a kvalitások között pedig kiemelt helyen szerepel, hogy ki lehet belőle látni. A 4,54x1,84x1,71 méteres, 2,7 méter tengelytávú SUV egyértelműen kisebb a CX-7-esnél, de még a középkategóriás Mazda 6-nál is. Utóbbival pontosan egyező tengelytávú, de vadonatúj, SkyActiv padlólemezre, tömegcsökkentést hozó SkyActiv karosszériával készül, utasterében pedig olyan meggyőző helykínálatot ad, hogy szép lassan ki is fogja szorítani azt a CX-7 jövőbeni gyártását.

    Örömhír, hogy az autópályán vagy szűk kereszteződésben is a legfontosabb aktív biztonsági tényezőnek számító kilátás jónak ígérkezik! Nincs hiány azonban elektronikai kütyükből sem: sávtartó, holttérfigyelő, automata reflektor és városi koccanásgátló egyaránt segíti a sofőrt, akit meg sem próbálnak átverni a gyáriak azzal, hogy érdemes lenne négy utast is maga köré gyűjtenie.

    Csak a műszaki adatok között említ öt ülést a Mazda, a részletes ismertetőben azonban pontosan ugyanazt írja, mint ami a legtöbb autóról őszintén elmondható: "négy felnőtt maximális kényelemben utazhat akár hosszú távon is". Ők viszont tényleg kényelmesen, a helykínálat elegendőnek ígérkezik, s az ülőhelyek száma helyett inkább azt hangsúlyozzák a gyáriak, hogy az ülések közötti könyöklők elöl-hátul kellően szélesek ahhoz, hogy mindkét oldalról támaszkodhassanak rájuk az autóban ülők. A hátsó ülés közepe azonban nem csak könyöklőfelülete miatt érdekes: ez az autóipar, de jó eséllyel a földkerekség első távirányítással síkba dönthető 40:20:40 arányú háttámlájának azon része, amelyen keresztül 25 cm széles tárgyak is áttolhatók - síelni tetőbox nélkül is bátran lehet majd indulni a CX-5-tel.

    A karosszéria átrendezésének karakurisága nem csak a csomagtér felől karhúzásra lebillenthető hátsó ülésekben rejlik, különleges a raktér-takaró ponyva is: az a csomagtérajtóval automatikusan emelkedik, de ha épp tetőig pakolnak az amúgy az alaphelyzetében a pótkerékrekesszel 500, nélküle 490 literes, akár 1755 literig bővíthető rakteret, akkor egyszerűen a padló alá rögzíthető.

    Míg az utas- illetve a csomagtérnél a karakuri a varázsszó, a műszaki elemeknél a SkyActiv. Ilyen az elöl MacPherson, hátul multilink futómű, a végállásai között 2,7 fordulatos, elektromos kormánymű és természetesen a 2,0 literes 160-165 lóerős benzines, valamint a 2,2 literes, 150 vagy 175 lóerős turbódízel motor is. Egységes a motoroknál a dízelnél rekord-alacsonynak, a benzinesnél viszont magasnak számító 14:1 kompresszióviszony.

    A dízelek már ma teljesítik a csak 2015-től kötelező Euro6 emissziós normát, de ami vélhetően többeket izgat a mai gázolajárakkal, a 150 lóerős, elsőkerékhajtású, manuális váltós alapverzió vegyes fogyasztása 4,5 l/100 km, szén-dioxid emissziója 119 g/km. Túlzottan egyébként a többitől sem kell félni, a "legtorkosabb" CX-5, azaz az összkerékhajtású, automata váltós benzines vegyes értéke 6,6 l/100 km (CO2=155 g/km). Az alapáras (állítólag az MX-5-ös csodás váltójának kapcsolási érzetét visszaadó) 6 fokozatú manuális helyett mindegyik CX-5 rendelhető lesz 6 fokozatú, új generációs, SkyActiv (a dupla kuplungosok és a fokozatmentesek előnyeit egyesítő) automatával is.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Az Artega GT a Porsche Cayman babérjaira pályázik

    A német Artega cég Volkswagen motoros sportautója nem titkoltan a Porsche Cayman babérjaira pályázott, ráadásul a Genfi Autószalonon érkezik a nyitott tetejû változat. A 300 lóerõs autó a gyártó reményei szerint a Porsche Boxster kihívója lehet.

    A 2007-es Genfi Autószalonon mutatkozott be az Artega GT tanulmányautó, egy év múlva már a sorozatgyártású változatról rántották le a leplet. A németek azonban nem álltak le a fejlesztésekkel, ugyanis a legújabb hírek szerint a középmotoros kupé elveszíti a tetejét.

  • SLK 250 CDI - dízel motorral szerelt Mercedes

    Igazi különlegességet készített a kisebbik roadsterjébõl a Mercedes.

    Ezúttal nem a gazadagokhoz szólnak, hanem a spórolósokhoz. Dízelmotor kerül az SLK-ba.

    Az Audi TT roadsterbõl is van már, így csak kissé lepõdtünk meg, hogy a Mercedes-Benz bejelentette, dízelmotorral bõvíti az SLK kínálatát.

    A kétüléses roadsterbe a 250 CDI néven ismert 2143 köbcentis turbódízel motort szerelik.

  • A motorleállító csökkenti a Kia Cee'd fogyasztását

    A Párizsi Autószalonon mutatja be a koreai gyártó az ISG (Idle Stop&Go) fantázianevû szerkezet prototípusát egy Cee'd-be építve, de a sorozatgyártás sem várat magára sokáig.

    Lényegében egy hagyományos motorleállító rendszerrõl van szó, amely az autó álló helyzetében elveszi a gyújtást, majd induláskor a szokásosnál erõteljesebb indítómotor segítségével pillanatokon belül újra forgásba hozza.

  • Narancsban pompázik a Ford Ranger Max platós terepjáró

    Platós terepjáróját tette még látványosabbá a Ford, a Ranger Max tanulmányautó a thaiföldi autószalonon mutatkozott be.

    Terepképességei és rakodókapacitása a régi maradt, de karosszériája sokkal divatosabb lett a koncepciónak.

    Egészen eddig férfiasan szögletes, de inkább hagyományos külsõ megjelenésûnek ismertük a Ford platós terepjáróját.

  • A Holdra szállás évfordulójára limitált szériás Captivával rukkolt elõ a Chevrolet

    Negyven éve, hogy az elsõ ember a Holdra lépett, ennek emlékére különleges szériát dob piacra a Chevrolet európai részlege.

    A limitált szériás Captivák egyedi fényezést és hatalmas, fehérre fényezett alufelniket kapnak.

    Immáron negyven éve, hogy az Apollo-11 1969. július 20-án a Holdra szállt, és Neil Armstrong elsõként az égitestre léphetett. Ezt az évfordulót ünnepli meg a Chevrolet egy 40 darabos speciális szériával.

  • Vitorlázás elektromotoros géppel

    Villanymotor

    Az elektromotorokkal meghajtott jármûvek igen gyors haladásra képesek. Mivel egy Siemens villamoskocsi már 1902-ben 209 km/órás sebességet ért el, természetesen a repülés úttörõi is szerették volna árammal forgatni gépeik légcsavarját. Ám megfelelõ akkumulátorok és könnyû villanymotorok még sokáig nem léteztek hozzá.

    Napjainkban azonban a vitorlázórepülõknek már erre is van lehetõségük. Igaz, csak feltételekkel.

  • Ferrari 599 GTO

    A Ferrari eddigi leggyorsabb utcai autója, az 599 GTO. Az 599XX kísérleti pályaautón alapuló GTO 1 perc 24 másodperccel máris beállította az új körrekordot a Ferrari fioranói tesztpályáján.

    Ez nem meglepõ, hiszen az 599 GTO vegytiszta szuper-sportkocsi: 670 lóerejéhez 1495 kg-os saját tömeg társul. 3,35 másodperc alatt gyorsul százra és 335 km/óra a végsebessége. 599 darabot készítenek belõle. A GTO (Gran Turismo Omologata) rövidítés két olyan Ferrarit idéz, amelyek a teljesítmény szimbólumaként rögzültek emlékeinkben.

  • Fehérváron bõvítene a Harman

    A csúcsminõségû elektronikai cikkeket gyártó Harman International a következõ években jelentõs beruházással fejlesztené európai központtá székesfehérvári gyárát. A BMW számára kommunikációs egységeket vagy az Audi autóiba szerelt kijelzõket is gyártanának. Magyar egységét fejlesztené európai gyártóbázissá az elektronikai luxuscikkeket gyártó Harman International. Világszerte három gyártási központ kialakítását határoztuk el a fejlõdõ piacokon, Mexikó és Kína mellett székesfehérvári üzemünk lesz ezek közül az egyik - mondta Dinesh C. Paliwal elnök-vezérigazgató.

  • Hihetetlenül takaréskos a hatszemélyes Buick Business Hybrid Concept a GM-tól

    Minden elõzmény nélkül mutatott be egy hibrid koncepciót az amerikai konszern, amelyet a néhány éven belül debütáló, következõ generációs hibrid rendszer hajt. A három sorban hat személy szállítására képes autó a mai hibrideknél jóval takarékosabb.

    Az utóbbi években a tulajdonos GM katasztrofális anyagi helyzetét a Buick is megsínylette. Az Európában nem kapható, kizárólag luxusautókat forgalmazó márka jóval kevésbé sikeres a GM másik felsõ kategóriás gyártójánál, a Cadillecnél, ez pedig alaposan rányomta bélyegét a fejlesztésre fordítható büdzsének.

  • Brabus SV12 Biturbo R800 - 800 lóerõs 'szörnyeteg'

    Valószínûleg a leggyorsabb pénzért kapható S osztályú limuzin az R800 – azoknak szánják, akik kevesellnék az S 65 AMG képességeit. Az autó teljes neve Brabus SV12 Biturbo R800, ami nagyjából el is mond mindent azoknak, akik ismerik a cég korábbi modelljeit.

    Ugyanaz az SV12 R jelzésû ikerturbós, 6,3 literes, tizenkét hengeres motor kerül bele, amelyet az E osztályhoz egy ideje már kínálnak. A 800 lóerõs szörnyeteg 1420 Nm csúcsnyomatékot adhatna le, de a váltó védelmében a csúcsértéket 1100 Nm-re kellett korlátozni.

  • BMW Mansory X6 M - tuningolt verzió

    A BMW kupé-SUV öszvére eleve furcsa szerzet, de a svájciak rátettek még egy lapáttal.

    A feltûnés garantált, az elismerés kevésbé.

    A Mansory eleve arról híres, hogy egy Rolls-Royce vagy Bentley eleganciáját is képes tökéletesen agyonverni, és most sem szakadtak el a hagyományaiktól. A BMW X6 M-re új lökhárítókat terveztek, elöl gigászi beömlõnyílásokkal, hátul pedig versenyautókat megszégyenítõ méretû diffúzorral.

  • Peugeot 508 2011

    A Peugeot 508 szedán és kombi karosszériával már rendelhetõ hazánkban is, az 1,6 literes benzinmotorral felszerelt alapváltozat ára 6,29 millió forint. A motorteljesítmény 112-204 lóerõ között mozog; a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mindegyik erõforrás esetében nagyon alacsony. Késõbb lesz hibrid változat is, 200 lóerõvel és összkerék-hajtással. Az 508 a PSA csoport 3. padlóvázára épült, amely kedvezõ felépítést tett lehetõvé. Az 508 10,1 centivel hosszabb a 407-nél (SW 9,6 cm), elsõ túlnyúlása valamivel rövidebb, a hátsó viszont hosszabb. Bár az 508-as nagyobb méretû és felszereltsége is gazdagabb, a szedán 25 kg-mal, míg az SW 45 kg-mal könnyebb az elõdnél.

  • A BMW vadonatúj M6-os modellje

    A BMW vadonatúj M6-os modelljeA műszaki adatok és a gyári fotók után most megérkeztek az első videók is a két sportkocsiról. A dupla turbós V8-as motorok hangja nem hallható a felvétel alatt, ugyanis háttérzenét kevertek a képek alá az öblös kipufogóhang helyett. Már nem kell sokat aludni és testközelből is megcsodálható lesz a BMW hatos szériájának legerősebb motorral szerelt kiadása, amely természetesen a hagyományokhoz híven rendelhető lesz kupé és kabrió karosszériával is.

  • 2010 tavaszán jön a terepes Dacia

    Kompakt méretû, robosztus és megfizethetõ összkerékhajtású jármûvekbõl egyelõre igen szegényes a választék. Ezt a piaci rést felismerve a Renault úgy döntött, elsõsorban a feltörekvõ piacokra fejleszt egy összkerékhajtású Dacia modellt, amely azért az európai vásárlók igényeinek is megfelel.

    A Daciák már bizonyították elnyûhetetlenségüket és megbízhatóságukat. A 4,3 méter hosszú Duster is be szeretne állni a sorba.

  • Up Lite: takarékos hibrid-csöppség a Volkwagentõl

    Los Angelesben, a 2009. december 4-13. között zajló autókiállítás keretein belül tárta a nyilvánosság elé „Up Lite” koncepcióját a Volkswagen.

    A szeptemberben, Frankfurtban prezentált L1 Concept utódja a gyártó szerint gazdaságosság és hatékonyság terén új mércét állít fel: a négyszemélyes, mindössze 695 kilogramm súlyú kisautó 1 gallon (3,78 liter) üzemanyaggal 186 kilométer megtételére képes.