rss
  • Mazda CX-5 - kiváló kilátással

  • Mazda CX-5 - kiváló kilátássalAzt adja, amire a vevőknek szükségük van - vélik a Mazda CX-5 tervezői, a kvalitások között pedig kiemelt helyen szerepel, hogy ki lehet belőle látni. A 4,54x1,84x1,71 méteres, 2,7 méter tengelytávú SUV egyértelműen kisebb a CX-7-esnél, de még a középkategóriás Mazda 6-nál is. Utóbbival pontosan egyező tengelytávú, de vadonatúj, SkyActiv padlólemezre, tömegcsökkentést hozó SkyActiv karosszériával készül, utasterében pedig olyan meggyőző helykínálatot ad, hogy szép lassan ki is fogja szorítani azt a CX-7 jövőbeni gyártását.

    Örömhír, hogy az autópályán vagy szűk kereszteződésben is a legfontosabb aktív biztonsági tényezőnek számító kilátás jónak ígérkezik! Nincs hiány azonban elektronikai kütyükből sem: sávtartó, holttérfigyelő, automata reflektor és városi koccanásgátló egyaránt segíti a sofőrt, akit meg sem próbálnak átverni a gyáriak azzal, hogy érdemes lenne négy utast is maga köré gyűjtenie.

    Csak a műszaki adatok között említ öt ülést a Mazda, a részletes ismertetőben azonban pontosan ugyanazt írja, mint ami a legtöbb autóról őszintén elmondható: "négy felnőtt maximális kényelemben utazhat akár hosszú távon is". Ők viszont tényleg kényelmesen, a helykínálat elegendőnek ígérkezik, s az ülőhelyek száma helyett inkább azt hangsúlyozzák a gyáriak, hogy az ülések közötti könyöklők elöl-hátul kellően szélesek ahhoz, hogy mindkét oldalról támaszkodhassanak rájuk az autóban ülők. A hátsó ülés közepe azonban nem csak könyöklőfelülete miatt érdekes: ez az autóipar, de jó eséllyel a földkerekség első távirányítással síkba dönthető 40:20:40 arányú háttámlájának azon része, amelyen keresztül 25 cm széles tárgyak is áttolhatók - síelni tetőbox nélkül is bátran lehet majd indulni a CX-5-tel.

    A karosszéria átrendezésének karakurisága nem csak a csomagtér felől karhúzásra lebillenthető hátsó ülésekben rejlik, különleges a raktér-takaró ponyva is: az a csomagtérajtóval automatikusan emelkedik, de ha épp tetőig pakolnak az amúgy az alaphelyzetében a pótkerékrekesszel 500, nélküle 490 literes, akár 1755 literig bővíthető rakteret, akkor egyszerűen a padló alá rögzíthető.

    Míg az utas- illetve a csomagtérnél a karakuri a varázsszó, a műszaki elemeknél a SkyActiv. Ilyen az elöl MacPherson, hátul multilink futómű, a végállásai között 2,7 fordulatos, elektromos kormánymű és természetesen a 2,0 literes 160-165 lóerős benzines, valamint a 2,2 literes, 150 vagy 175 lóerős turbódízel motor is. Egységes a motoroknál a dízelnél rekord-alacsonynak, a benzinesnél viszont magasnak számító 14:1 kompresszióviszony.

    A dízelek már ma teljesítik a csak 2015-től kötelező Euro6 emissziós normát, de ami vélhetően többeket izgat a mai gázolajárakkal, a 150 lóerős, elsőkerékhajtású, manuális váltós alapverzió vegyes fogyasztása 4,5 l/100 km, szén-dioxid emissziója 119 g/km. Túlzottan egyébként a többitől sem kell félni, a "legtorkosabb" CX-5, azaz az összkerékhajtású, automata váltós benzines vegyes értéke 6,6 l/100 km (CO2=155 g/km). Az alapáras (állítólag az MX-5-ös csodás váltójának kapcsolási érzetét visszaadó) 6 fokozatú manuális helyett mindegyik CX-5 rendelhető lesz 6 fokozatú, új generációs, SkyActiv (a dupla kuplungosok és a fokozatmentesek előnyeit egyesítő) automatával is.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Lexus LS 460 elsõként Moszkvában látható

    Csak a hibrid hajtású LS600h volt elérhetõ négykerék-hajtással, de a benzinmotoros LS is megkapja az AWD jelzésû hajtásláncot.

    Lényegében az LS460-ban is ugyanazt az elrendezést használják, mint a hibrid csúcsmodellben: a nyomatékot egy Torsen differenciálmû osztja szét az elsõ és a hátsó tengely között, alaphelyzetben a vonóerõ 60%-át hátra, 40%-át elõre juttatva.

  • 160 lóerõs és dízelmotoros lesz az új Mini Cooper!

    A brit Autoexpress információi szerint a BMW-hez tartozó Mini dízelmotoros JCW változatot tervez. Az 1,6 literes gázolajos erõforrás teljesítménye a hírek szerint 160 lóerõre nõ, és a Clubman és a Cabrio változatokhoz is elérhetõ lesz az erõsebb dízelmotor.

    A Mini felélesztése igazi sikertörténet a BMW számára, ugyanis az autóipart érintõ válság ellenére növekszik a kereslet a brit márka modelljei iránt. A németek ki szeretnék használni a Miniben lévõ potenciált, így a hamarosan érkezõ Crossman mellett dízelmotoros John Cooper Works modelleket terveznek a britek.

  • A Nissan és a Suzuki közös gyermeke a Pixo

    A Párizsi Autószalonon leplezi le a japán gyártó legújabb modelljét, a Suzukival közösen gyártott Pixót.

    A rövidsége ellenére négyszemélyes, magas építésû kisautó forgalmazása 2009 elsõ félévében indul.

    Lefelé terjeszkedik a Nissan, hiszen az utóbbi években sorra dobja piacra kompakt vagy még kisebb autóit.

  • Honda City 2010

    Ha valakinek nem ismerõs az Everus jelvénye, ne csodálkozzon: nem a Honda veszi a nevére, a kínai Li Nian márka egyik elsõ modelljének szánják. Ezt a japán gyártó és kínai partnere, a Guangqi Automobile alapította azzal a céllal, hogy a fiatalabb vásárlókat is megnyerjék Kínában. A cél tehát olyan típusok kifejlesztése, amelyek már külsejükkel is dinamizmust sugároznak, de ugyanakkor a Honda bevált technikájára épülhetnek. Ennek köszönhetõ, hogy a Honda Cityt választották az Everus alapjául: a típus gyártásához minden adott Kínában, hiszen az alapjául szolgáló Jazz régóta készül a Guangqi kínai üzemében.

  • LP650-4 Roadster az újabb egyedi Lamborghini

    Az olaszok nyilvánosságra hozták az elsõ képeket a Murcielago újabb limitált szériájáról, amely erõsebb motorral, kétféle fényezéssel és a Reventonra hajazó lökhárítóval mutatkozik be, és mindössze ötven darab készül majd belõle.

    Bár a Murcielago LP670-SV bemutatásakor azt írtuk, hogy hamarosan vége szakad a Lamborghini nagyobbik modelljének pályafutása, a taljánok ránk cáfoltak, és még egy limitált sorozatot dobnak piacra a modellbõl.

  • Ford Explorer

    Végre megérkezett a Ford legújabb szabadidõ autója, a legendás Explorer legújabb modellje. Nyugodtan mondhatjuk, hogy a márka egyik legnagyobb tartópillére az Explorer család, mivel a 90-es évektõl kezdve uralkodó pozíciót töltött be a SUV-ok piacán.

    A Ford F sorozat után a második legkelendõbb modellként tartották számon és évi közel 400.000 darab talált gazdára belõle. Mivel az autó súlya és teljesítménye egyaránt magas volt, az ezredforduló hozta olajdrágulás jócskán betett az Explorer eladási rátáinak. Az évi eladások száma tavalyra már alig 50.000 darabra csökkent.

  • Fiat 500 topless

    A Fiat egyik legsikeresebb modelljét újabb limitált szériával hurcolják meg, az 500C Pink Limited Editionnel. A Genfi Autószalonon bemutatott Abarth 500C kishúga feltehetõen nem a férfi vásárlóközönséget célozza meg, de a leendõ nõi vásárlóknak is elõrehaladott ízlésficammal kell rendelkezniük, ha ezt a guruló rózsaszín ékszerdobozt választják közlekedési eszközüknek.

    Az 500-as egyébként is a nõk kedvencének mondható, valószínûleg ebbõl kiindulva kreálták a Fiatnál ezt a cukiságot.

  • Clubman S - egy tuningolt Mini Cooper

    A német tuning cég a Schmidt Revolution egy ütõs tuning szettel rukkolt elõ 2011-ben.

    A német tuning cég a Schmidt Revolution egy ütõs tuning szettel rukkolt elõ, mégpedig elkészítette a Mini Cooper Clubman S sportos változatát, amely a Streetworker nevet kapta.

    Egyedi Streetec gátlókat kapott a Streetworker, amely lehetõvé teszi, hogy igény szerint 60 mm-el csökkentse vagy a gyári állapothoz képest 40 mm-el emelje a hasmagasságot.

  • A világ leggyorsabb VW Golfja - 2000 óta folyamatosan épül

    Kerek 800 lóerõ az öreg hármas elsõ kerekein még egy Lamborghinire is veszélyes lenne, ha utcára engednék.

    Folyamatosan épül

    Egy amerikai Golf-megszállott, Jeremy Freedman építette a világrekorder szörnyet egy 1997-es évjáratú Golf VR6-osból. Az építésnél persze jócskán eltértek a gyári tervektõl. A gyári motort 2,8-ról 3 literesre fúrták fel és nagyméretû turbófeltöltõt illesztettek hozzá, így a mérések szerint megvan a nyolcszáz lóerõ.

  • A Subaru bemutatta a középkategóriás Hybrid Tourer Conceptet!

    A Subaru a Tokiói Autószalonon mutatja be legújabb tanulmányát, a Hybrid Tourer Conceptet, amelyben egy kétliteres boxert két elektromotor segít.

    Az összkerékhajtású autó a Tokiói Autószalonon mutatkozik be, ám a sorozatgyártástól még messze van.

    Némi késéssel ugyan, de a Subaru is követi a Toyotát és a Hondát, már ami a hibrideket illeti. A viszonylag kis márka már régebben kinyilvánította hosszú távú terveit, amelyben 2012-re teszi elsõ ilyen hajtású autójának sorozatgyártását.

  • A motorleállító csökkenti a Kia Cee'd fogyasztását

    A Párizsi Autószalonon mutatja be a koreai gyártó az ISG (Idle Stop&Go) fantázianevû szerkezet prototípusát egy Cee'd-be építve, de a sorozatgyártás sem várat magára sokáig.

    Lényegében egy hagyományos motorleállító rendszerrõl van szó, amely az autó álló helyzetében elveszi a gyújtást, majd induláskor a szokásosnál erõteljesebb indítómotor segítségével pillanatokon belül újra forgásba hozza.

  • A Toyota elsõ futamgyõzelmét várja a TF109-es modelleltõl!

    A Ferrari bemutatója után a Toyota Racing is lerántotta a leplet idei autójáról, amely az új szabályoknak köszönhetõen külsejét tekintve is jócskán megváltozott.

    A vezetõség elsõ futamgyõzelmét várja a TF109-es modelleltõl.

    A Toyota Racing csütörtökön, a költségek minimalizálása érdekében, egy internetes bemutató keretén belül rántotta le a leplet idei versenyautójáról, a TF109-es modellrõl.

  • Takarékos ralibajnok

    Fogyasztási versenyt rendeztek nemrégiben Ausztráliában: a Global Green Challenge öko-futamon egy ralibajnok vezette Hyundai volt a legtakarékosabb kategóriájában. Egy dízelmotoros Santa Fe bizonyult a legkörnyezetkímélõbb sorozatgyártású terepjárónak a dél-ausztráliai motorsport bizottság által megrendezett Global Green Challenge versenyen. A futamon több mint háromezer kilométert megtéve, észak-dél irányban, Darwin és Adelaide között szelte át a kontinenst a mezõny.

  • Renault Kangoo ZE - egy olcsó villanyautó?

    A Renault áruszállítója így sem olcsó, viszont egész használható célszerszámnak tûnik, és idõvel talán kedvezõbb lesz az ára is.

    A villanyautózással az a legnagyobb probléma, hogy korlátozza a felhasználó mozgásterét: a várost nemigen lehet elhagyni egy ilyen jármûvel, hiszen a telepek újratöltése lassú, az akkucserélõ hálózatok pedig még csak a kísérleti stádiumnál járnak. A Kangoo Express azonban olyan jármû, amelynél ezek a szempontok kevésbé érdekesek.

  • Lamborghini Gallardo LP 570-4 Blancpain Edition - 570 lóerõvel

    Az LP 570-4 Blancpain Edition nem csak kívülrõl fenyegetõ, de versenypályára fejlesztett mûszaki megoldásokat is kínál, utcai csomagolásban.

    A 2010-es Párizsi Autószalonon alighanem háttérbe szorult, pedig igazán látványos, és sok tekintetben többet is nyújt, mint a nagyszériás változat.

    A koromfekete Gallardo ugyanis ugyanaz a Lamborghininek, mint a Porschének a GT3 vagy a Ferrarinak a Scuderia típusváltozatok.