rss
  • Mazda CX-5 - kiváló kilátással

  • Mazda CX-5 - kiváló kilátássalAzt adja, amire a vevőknek szükségük van - vélik a Mazda CX-5 tervezői, a kvalitások között pedig kiemelt helyen szerepel, hogy ki lehet belőle látni. A 4,54x1,84x1,71 méteres, 2,7 méter tengelytávú SUV egyértelműen kisebb a CX-7-esnél, de még a középkategóriás Mazda 6-nál is. Utóbbival pontosan egyező tengelytávú, de vadonatúj, SkyActiv padlólemezre, tömegcsökkentést hozó SkyActiv karosszériával készül, utasterében pedig olyan meggyőző helykínálatot ad, hogy szép lassan ki is fogja szorítani azt a CX-7 jövőbeni gyártását.

    Örömhír, hogy az autópályán vagy szűk kereszteződésben is a legfontosabb aktív biztonsági tényezőnek számító kilátás jónak ígérkezik! Nincs hiány azonban elektronikai kütyükből sem: sávtartó, holttérfigyelő, automata reflektor és városi koccanásgátló egyaránt segíti a sofőrt, akit meg sem próbálnak átverni a gyáriak azzal, hogy érdemes lenne négy utast is maga köré gyűjtenie.

    Csak a műszaki adatok között említ öt ülést a Mazda, a részletes ismertetőben azonban pontosan ugyanazt írja, mint ami a legtöbb autóról őszintén elmondható: "négy felnőtt maximális kényelemben utazhat akár hosszú távon is". Ők viszont tényleg kényelmesen, a helykínálat elegendőnek ígérkezik, s az ülőhelyek száma helyett inkább azt hangsúlyozzák a gyáriak, hogy az ülések közötti könyöklők elöl-hátul kellően szélesek ahhoz, hogy mindkét oldalról támaszkodhassanak rájuk az autóban ülők. A hátsó ülés közepe azonban nem csak könyöklőfelülete miatt érdekes: ez az autóipar, de jó eséllyel a földkerekség első távirányítással síkba dönthető 40:20:40 arányú háttámlájának azon része, amelyen keresztül 25 cm széles tárgyak is áttolhatók - síelni tetőbox nélkül is bátran lehet majd indulni a CX-5-tel.

    A karosszéria átrendezésének karakurisága nem csak a csomagtér felől karhúzásra lebillenthető hátsó ülésekben rejlik, különleges a raktér-takaró ponyva is: az a csomagtérajtóval automatikusan emelkedik, de ha épp tetőig pakolnak az amúgy az alaphelyzetében a pótkerékrekesszel 500, nélküle 490 literes, akár 1755 literig bővíthető rakteret, akkor egyszerűen a padló alá rögzíthető.

    Míg az utas- illetve a csomagtérnél a karakuri a varázsszó, a műszaki elemeknél a SkyActiv. Ilyen az elöl MacPherson, hátul multilink futómű, a végállásai között 2,7 fordulatos, elektromos kormánymű és természetesen a 2,0 literes 160-165 lóerős benzines, valamint a 2,2 literes, 150 vagy 175 lóerős turbódízel motor is. Egységes a motoroknál a dízelnél rekord-alacsonynak, a benzinesnél viszont magasnak számító 14:1 kompresszióviszony.

    A dízelek már ma teljesítik a csak 2015-től kötelező Euro6 emissziós normát, de ami vélhetően többeket izgat a mai gázolajárakkal, a 150 lóerős, elsőkerékhajtású, manuális váltós alapverzió vegyes fogyasztása 4,5 l/100 km, szén-dioxid emissziója 119 g/km. Túlzottan egyébként a többitől sem kell félni, a "legtorkosabb" CX-5, azaz az összkerékhajtású, automata váltós benzines vegyes értéke 6,6 l/100 km (CO2=155 g/km). Az alapáras (állítólag az MX-5-ös csodás váltójának kapcsolási érzetét visszaadó) 6 fokozatú manuális helyett mindegyik CX-5 rendelhető lesz 6 fokozatú, új generációs, SkyActiv (a dupla kuplungosok és a fokozatmentesek előnyeit egyesítő) automatával is.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Hyundai i10 - rendkívül takarékos széria

    A közkedvelt Hyundai i10, az elmúlt két évben a márkának új vevõket nyerõ különleges modell, több területen is jobbá vált az átfogó fejlesztések révén.

    Az új i10 elõdje sikerére építhet, amely Európában, és világszerte is számos díjat nyert el és a legnagyobb darabszámban értékesített Hyundai-modell volt 2009-ben.

    2010. Októberében egy formailag és felszereltségében is többet nyújtó, versenyképesebb i10 nagyszériás gyártását kezdte meg a Hyundai.

  • Megújult a CX7-es!

    Ráncfelvarráson esett át a Mazda CX-7-es, amely csendesebb, merevebb, új dízelmotorjával pedig takarékosabb, környezetkímélõbb lett.

    Két évvel ezelõtt mutatta be a Mazda sportos szabadidõ autóját, a CX-7-est, s bár a kocsi mit sem vesztett népszerûségébõl – eddig 190 ezer darab kelt el – megérett az idõ a ráncfelvarrása. Az új, frissített modell – legalábbis a gyár szerint – korszerûbb designt, jobb rugózási komfortot és menetstabilitást kínál, az utastér pedig csendesebbé vált.

  • Hivatalos fényképek a Hyundai ix35-rõl!

    A napokban jelentek meg az elsõ hivatalos fényképek a Hyundai következõ SUV-járól, az ix35-rõl, így az autó külseje mellett már az utasteret is szemügyre vehetjük. A Tucson utódjaként érkezõ koreai újdonság mind elsõ-, mind pedig hátsókerékhajtással elérhetõ lesz majd. Az autó jövõ hónapban, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be hivatalosan.

    Már korábban is jelentek meg gyári vázlatok a Hyundai Tucson utódjaként érkezõ új ix35-rõl, ám hivatalos fényképeken csak most elõször csodálhatjuk meg az autót.

  • Megszünhet az Audi TT, helyette Volkswagen-es R3?

    A jelenlegi generációval megszûnhet az Audi TT, amelynek helyét a jövõben a Volkswagen alapokra építkezõ R3 venné át.

    A középmotoros sportautó alapjait a hamarosan bemutatkozó Volkswagen roadster adná, és szélesebb motorválasztékkal rendelkezne.

    Sokak bánatára megszûnhet az Audi TT.

  • Halál a Dakaron!

    A 49 éves francia motorosnak a Santa Rosa és Puerto Madryn közötti szakaszon veszett nyoma

    Meghalt a dél-amerikai Dakar ralin egy francia motoros, Pascal Terry - jelentették be a szervezõk szerdán.

    A motoros volt az idei viadal elsõ áldozata. A 49 éves sportember holttestét a negyedik szakasz utáni éjszaka találták meg a szervezõk.

  • Mercedes Binz Xtend - egy igazi kombi

    Szembõl egyszerû E osztálynak látszik, csakhogy a Binz Xtend raktere gigantikus. Itt tényleg elfér a sífelszerelés anélkül, hogy belógna az utasok közé.

    A Binz minden igényt kielégít, ha ez egy Mercedes E osztály megnyújtásával lehetséges. Készítenek sokajtós sztreccslimókat, mentõautókat, halottaskocsikat, és mostantól egy elképesztõ méretû kombi is szerepel a kínálatban. Az ugyan nem teljesen világos, hogy miért venne valaki 5,76 méteres kombit, ami nagyjából azt tudja, amit egy nagyobbacska furgon, de a Binz tervezõi nyilván jobban tudják, hogy mire harap a közönségük.

  • Chris Barnard 617 lóerõs szupersportkocsija Dél-Afrikából

    A válság ellenére újabb és újabb szupersportkocsit mutatnak be hétrõl hétre a legkülönbözõbb országok kis mûhelyei.

    A legújabb példány egy dél-afrikai tervezõ, Chris Barnard mûve, aki magáról nevezte el a Porsche turbómotorjával kapható autót.

    A tavalyi év végétõl folyamatosan érkeznek hírek a nagy gyártók háza tájáról elbocsátásokról, új, leginkább résmodellek bemutatásának elhalasztásáról.

  • Citroen C4 Picasso - a 2010-es frissítés után

    A Citroen fényterûibõl bevezetésük óta több, mint 650 ezer kelt el. A facelift nyomán a C4 Picasso és a Grand C4 Picasso frontrészén és hátfalán is megjelenik a márka új logója, egyes változatok az elsõ lökhárítóba, a fényszórók alá beépített, nappal és éjjel is mûködõ LED fényforrásokat kapnak. A mikro-hibrid e-HDi technológia a második generációs Stop&Start technológiát az elektronikusan vezérelt manuális sebességváltóval és a HDi 110 FAP erõforrással együtt kínálja. A C4 Picasso és a Grand C4 Picasso eTouch rendszerrel is felszerelhetõ, melynek szolgáltatásai között megtaláljuk a segélyhívást, a virtuális szervizfüzetet és az Eco Driving szolgáltatást.

  • BMW X5M Typhoon - egy ujabb X5 tuning

    BMW X5 M Typhoon a neve, és nem is túlzás forgószélrõl elnevezni ezt a szörnyeteget. A legsoványabb X5-ös is tiszteletet parancsoló, az M-változat sem nevezhetõ visszafogottnak, de amit a G-Power mûvelt vele, az már tökéletesen értelmetlen túlzásnak tûnik.

    Pedig nem paródia, a bajor tuningcég komolyan átdolgozta az X5 M-et, és feltehetõen meg is találja majd a vevõket az úthengerkerekekre állított mozdonyra: az ízlésesnek nemigen nevezhetõ szélesítések alatt 23 colos felnik terpesztenek, 315/25 méretû abroncsokkal.

  • A Chevrolet Volt Opeltként jön Európába

    Igaz, hogy a Chevrolet márka Európában is jelen van, de úgy tûnik, a GM új benzin-elektromos modellje mégsem az aranyszínû keresztet viseli majd az orrán, hanem az Opel villámját.

    A döntés oka állítólag az, hogy a Chevrolet Európában kifejezetten olcsó modelleket forgalmaz, így drágább típusokat ezzel a márkajelzéssel nemigen tudnának eladni.

  • BMW 1-es sorozat 2011

    Az F20 jelzésû modell afféle evolúciós terméknek tûnik, leglábbis az övvonal felett nagyon hasonlít az elõdjére. Alatta persze alaposan átrajzolták, méghozzá elég bátran.

    Van benne valami a Bangle-BMW-k merész részletmegoldásaiból, így az elsõ lámpák formája, a motorháztetõ élei vagy a hátsó kerekek körüli domborulat. A maszk és az új lámpák lelkiismertlenül gonosz arckifejezést eredményeznek, ami ugyan biztosan megosztja majd a közönséget, de ez még mindig jobbnak tûnik, mint az 5-ös vagy a 7-es konfliktuskerûlõ fazonja.

  • Citroën DS3 -matt szürke, limitált széria

    A DS modellcsalád létrehozása kétségkívül a Citroën legjobb döntése volt az utóbbi néhány évben. Az elsõ fecske, a DS3 egy különleges szériával gyarapodik. A matt szürke fényezés mellé több króm kiegészítõ, látványos felni és fekete vagy fehér tetõ jár, míg a motortérben a 120 lóerõs VTI és 155 lóerõs THP kaphat helyet. A Citroën DS3 bemutatása óta sikert sikerre halmoz, 2010-ben több díjat, többek között a Top Gear Év Autója kitüntetését is bezsebelte. Idén egy újabb díjjal gazdagodott a divatos mini, ugyanis 14 újságíró és autóversenyzõ hölgy az Év Nõi Autójának választotta meg a DS3-at.

  • Honda Accord Type S szedán és kombi változatban

    A márciusban kezdõdõ Genfi Autószalonon mutatkozik be a Honda Accord Type S változata, amelynek motorterében a már jól ismert 2,2 literes dízelmotor erõsebb változatát találjuk.

    A sportosabb Accord szedán és kombi változatban is elérhetõ lesz. A tavalyi Genfi Autószalonon mutatkozott be a Honda Accord jelenlegi generációjának európai változata, amely jelenleg 2,0 és 2,4 literes benzinmotorokkal és 2,2 literes dízelmotorral kapható, azonban hamarosan érkezik a régóta várt Type S változat.

  • 2,0 literes boxer dízelmotorral is választható az új Subaru Outback

    Az új Legacy-val együtt a Subaru az Outbackot is bemutatta a New Yorki Autószalonon.

    Az autóhoz a tengerentúlon kétféle benzinmotor lesz rendelhetõ, míg az európai vásárlók a 2,0 literes boxer dízelmotort is választhatják.

    A Subaru a jelenleg is zajló New Yorki Autószalonon mutatta be az ötödik generációs Legacy-t, amely mellett az új Outback negyedik generációjáról is lerántották a leplet. A Subaru szabadidõ autója természetesen a Legacy által elkezdett formatervezési irányvonalat követi.

  • Ford B-Max - tetõoszlop nélkül

    A B-Max a kategória egyik legerõsebb versenyzõje, tolóajtóval, középsõ tetõoszlop nélkül praktikusabb, mint bármelyik vetélytársa. A mini-egyterûek piaca még a benépesülésnél tart: sok gyártó csak mostanság fedezte fel a kategóriát magának. Eddig azonban csak az Opel próbált valami eredetivel elõállni, de a Meriva szembe nyíló ajtómegoldása nem tûnik különösen hasznosnak így, hogy a B oszlop bent maradt. A Ford azonban húzott egy merészet: a Genfben 2011-ben bemutatkozott B-Max, amely a Fiesta alapjaira épül, középsõ oszlop nélkül készül, hátul pedig tolóajtókat kapott, így egyetlen hatalmas nyílás hozható létre az autó oldalán.