rss
  • Mazda CX-5 - kiváló kilátással

  • Mazda CX-5 - kiváló kilátássalAzt adja, amire a vevőknek szükségük van - vélik a Mazda CX-5 tervezői, a kvalitások között pedig kiemelt helyen szerepel, hogy ki lehet belőle látni. A 4,54x1,84x1,71 méteres, 2,7 méter tengelytávú SUV egyértelműen kisebb a CX-7-esnél, de még a középkategóriás Mazda 6-nál is. Utóbbival pontosan egyező tengelytávú, de vadonatúj, SkyActiv padlólemezre, tömegcsökkentést hozó SkyActiv karosszériával készül, utasterében pedig olyan meggyőző helykínálatot ad, hogy szép lassan ki is fogja szorítani azt a CX-7 jövőbeni gyártását.

    Örömhír, hogy az autópályán vagy szűk kereszteződésben is a legfontosabb aktív biztonsági tényezőnek számító kilátás jónak ígérkezik! Nincs hiány azonban elektronikai kütyükből sem: sávtartó, holttérfigyelő, automata reflektor és városi koccanásgátló egyaránt segíti a sofőrt, akit meg sem próbálnak átverni a gyáriak azzal, hogy érdemes lenne négy utast is maga köré gyűjtenie.

    Csak a műszaki adatok között említ öt ülést a Mazda, a részletes ismertetőben azonban pontosan ugyanazt írja, mint ami a legtöbb autóról őszintén elmondható: "négy felnőtt maximális kényelemben utazhat akár hosszú távon is". Ők viszont tényleg kényelmesen, a helykínálat elegendőnek ígérkezik, s az ülőhelyek száma helyett inkább azt hangsúlyozzák a gyáriak, hogy az ülések közötti könyöklők elöl-hátul kellően szélesek ahhoz, hogy mindkét oldalról támaszkodhassanak rájuk az autóban ülők. A hátsó ülés közepe azonban nem csak könyöklőfelülete miatt érdekes: ez az autóipar, de jó eséllyel a földkerekség első távirányítással síkba dönthető 40:20:40 arányú háttámlájának azon része, amelyen keresztül 25 cm széles tárgyak is áttolhatók - síelni tetőbox nélkül is bátran lehet majd indulni a CX-5-tel.

    A karosszéria átrendezésének karakurisága nem csak a csomagtér felől karhúzásra lebillenthető hátsó ülésekben rejlik, különleges a raktér-takaró ponyva is: az a csomagtérajtóval automatikusan emelkedik, de ha épp tetőig pakolnak az amúgy az alaphelyzetében a pótkerékrekesszel 500, nélküle 490 literes, akár 1755 literig bővíthető rakteret, akkor egyszerűen a padló alá rögzíthető.

    Míg az utas- illetve a csomagtérnél a karakuri a varázsszó, a műszaki elemeknél a SkyActiv. Ilyen az elöl MacPherson, hátul multilink futómű, a végállásai között 2,7 fordulatos, elektromos kormánymű és természetesen a 2,0 literes 160-165 lóerős benzines, valamint a 2,2 literes, 150 vagy 175 lóerős turbódízel motor is. Egységes a motoroknál a dízelnél rekord-alacsonynak, a benzinesnél viszont magasnak számító 14:1 kompresszióviszony.

    A dízelek már ma teljesítik a csak 2015-től kötelező Euro6 emissziós normát, de ami vélhetően többeket izgat a mai gázolajárakkal, a 150 lóerős, elsőkerékhajtású, manuális váltós alapverzió vegyes fogyasztása 4,5 l/100 km, szén-dioxid emissziója 119 g/km. Túlzottan egyébként a többitől sem kell félni, a "legtorkosabb" CX-5, azaz az összkerékhajtású, automata váltós benzines vegyes értéke 6,6 l/100 km (CO2=155 g/km). Az alapáras (állítólag az MX-5-ös csodás váltójának kapcsolási érzetét visszaadó) 6 fokozatú manuális helyett mindegyik CX-5 rendelhető lesz 6 fokozatú, új generációs, SkyActiv (a dupla kuplungosok és a fokozatmentesek előnyeit egyesítő) automatával is.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Fenice Milano Dolce Vita Fiat 500C Abarth - 138 milliót ér a kisautó

    Valószínûleg ez az autó a valaha volt legdrágább Fiat 500-as, és nem is várható, hogy lesz másik. Az aranyozott tojást egyedi megrendelésre készítette a Fenice Milano.

    A megrendelõ egy gazdag kínai üzletember, aki egy különleges, nyitott Fiat 500-as révén mutatná meg, milyen jól megy a bolt. Kerek félmillió eurót, átszámítva valamivel több, mint 138 millió forintot szánt az autó átalakítására, amelyért amúgy alig ötmilliót kérnének – ennyit is csak azért, mert az Abarth kivitelen alapul az olasz tuningcég egyedi kreációja.

  • Kia No.3 igazi konkurencia az Opelnek és a Citroennek!

    A Genfi Autószalonon mutatkozott be a Kia No.3 névre keresztelt egyterû koncepciója, amelynek szériaérett változata õsszel, Frankfurtban mutatkozik be. Az autóval a dél-koreaiak az európai konkurenseknek, többek között az Opel Merivának és Citroen C3 Picassónak kívánnak konkurenciát állítani.

    A Kia jelenlegi egyterû kínálata igen hiányos, ráadásul az utóbbi idõkben az Opel Meriva, a Nissan Note, a Citroen C3 Picasso és a Renault Modus által fémjelzett kisméretû kategória egyre sikeresebb, így a dél-koreaiak is megtették az elsõ lépést, hogy a családi modellek között is megvesse a lábát.

  • Elektromos autót fejleszt a Toyota

    Sokáig úgy tûnt, a legnagyobb japán autógyártó nem száll be a legújabb hisztériába, a városi villanyautók fejlesztésébe, pedig csak arról volt szó, hogy eddig nem beszéltek a programról.

    A Toyota elnöke, Katsuaki Watanabe azonban nemrégiben elárulta, hogy õk is dolgoznak egy villamos hajtású modellen, amely akár már két év múlva gyártásba kerülhet.

    Az ilyen jellegû ígéretek persze sokszor bizonyulnak túlzónak.

  • Bentley Continental rózsaszínben!

    A Mansory eddig leginkább ízléses Ferrari, Bugatti, illetve Rolls Royce-átirataival hívta fel magára a figyelmet, most azonban valami egészen elképesztõvel álltak elõ.

    A svájci székhelyû cég ezúttal a Bentley Continentalt alakította át rendhagyóan.

    Az autó teljes rózsaszín fényezést kapott, ez alól csak a karbon motorháztetõ képez kivételt. A Mansory a beltérben is komoly munkát végzett, hiszen minden lilában vagy rózsaszínben "pompázik".

  • Láthatáron a bébi Range Rover!

    Jövõre érkezik a Land Rover legújabb modellje, amely bébi Range Roverként kerül majd piacra.

    Az autó a tavaly bemutatott LRX tanulmányautón alapszik majd, fejlesztéséhez pedig a brit kormány is hozzájárul egy kisebb összeggel.

    Az indiai Tata áldását adta a Land Rover legújabb modelljére, amely Range Rover márkanév alatt kerül majd piacra. A tavalyi Detroiti Autószalonon bemutatott LRX koncepció szériagyártású változatának fejlesztéséhez a brit kormány is hozzájárul 27 millió fonttal.

  • Extrém alacsony szén-dioxid kibocsátás jellemzi az új Citroen C6-ot!

    A japánok után többek között most a Citroen is nekiáll a környezetbarát verziók fejlesztéséhez.

    A Citroen zászlóshajója a tervek szerint dízel-hibrid hajtáslánccal és extrém alacsony szén-dioxid kibocsátással érkezik 2011 végén.

    Az európai gyártók is nekiálltak a hibrid üzemû autók gyártásának, hiszen látható, hogy a japánok által készített darabok igen jól fogynak mind az európai, mind az amerikai piacon.

  • Novitec Ferrari California, kompresszorral

    Még több lóerõ, még nagyobb kerekek, és hófehér fényezés – a Novitec szerint így lehet még a gyárinál is jobb egy Ferrari California.

    A pörgõs, eredetiben is 460 lóerõs V8-ast a német mérnökök egy mechanikus kompresszorral egészítették ki, így sikerült – persze a vezérlés átprogramozásával, illetve egy vízhûtéses töltõlevegõ-hûtõ és átalakított szívórendszer beiktatásával – 606 lóerõig emelni a teljesítményt, és 485-rõl 603 Nm-re emelni a csúcsnyomatékot.

  • Chevrolet Aveo 2011

    Összhangban agilis, atlétikus jellegével, vagány és rámenõs megjelenést kapott a teljesen megújult Aveo. A szedán és a lejtõshátú minden látószögbõl erõsnek, stabilnak és sportosnak mutatkozik. A tetõsín és a váll 114 mm-es eltolása, az 1509 mm-es nyomtávval és a kifejezett kerékívekkel együtt, magabiztos, jó kiállású jármûvet mutat, a karosszéria feszes vonalai pedig erõt és élénkséget sugároznak. Az ötajtós lejtõshátú és a négyajtós szedán stíluselemei azonnal felismerhetõvé teszik õket a Chevrolet típusaként. Szembeötlõ a nagy, kétnyílású hûtõmaszk, matt fekete méhsejt-ráccsal, illetve a felsõ nyílás krómkeretével a felsõbb szintû LT és LTZ kiviteleken.

  • Szülinapi különkiadás a Renault Clióból

    Húsz éve kapható a Renault Clio, a francia gyár ebbõl az apropóból különkiadást készített a modellbõl.

    Nem panaszkodhat a Clio népszerûségére a Renault, húsz éve kapható a modell, debütálása óta több mint tízmillió kelt el belõle és két Év Autója-címet is szerzett.

    A kerek jubileumot egy különkiadással ünnepli a márka, a csomag a három- és ötajtós, valamint a kombi és RS kivitelhez is elérhetõ lesz.

  • A Fisker Karma a skandinávoknál készül

    A Fisker Automotive megtette az utolsó lépéseket, hogy Karma nevû elektromos modellje gyártásba kerüljön.

    Az összeszerelést a finn Valmet Automotive végzi majd 2009 végétõl, évente pedig 15 000 Karma gurul majd le a futószalagról.

    Már minden akadály elhárult a Fisker Karma gyártásának útjából, hiszen lezárult a Tesla Motors által indított per is, amely kimondta, hogy a Fisker formaterve nem a Teslától származik, most már az elektromos négyajtós modell gyártásának helyszínérõl is megszületett a végsõ döntés.

  • Hivatalosan is megerõsítette a Honda, hogy kiszáll a Forma-1-es világbajnokságból!

    Hivatalosan is megerõsítette a Honda, hogy kiszáll a Forma-1-es világbajnokságból. A cég gondokkal küzd a gazdasági válság miatt, ezért nem finanszírozza tovább az F1-et. A csapat eladó, de ha nincs vevõ, akkor megszûnik.

    Fukui Takao, a Honda elnök-vezérigazgatója hivatalosan is megerõsítette Tokióban a tegnap este kiszivárgott hírt, hogy a Honda elhagyja a Forma-1-et.

    Az elnök a gazdasági válságot jelölte meg fõ okként, miután az amerikai piacon 30 százalékkal estek a cég eladásai, miközben a költségek egyre emelkednek.

  • Mercedes C63 AMG - 480 lóerõvel

    Noha a neve alapján koncepció, a C63 Concept 358 akár már holnap gyártásba kerülhetne. A speciális C-osztály egyedi fényezést, gazdag alapfelszereltséget, de ami a legfontosabb, erõsebb motort kapott. A 480 lóerõs autó a Sydney Autószalonon debütált. Bár Ausztrália nem túl népes ország a maga 21 milliós lakosságával, a gyártóknak igenis fontos ez a piac, ez jól látszik az itt kapható egyedi és sportos modellek számán is. A Mercedes-Benz itteni divíziója a Sydney Autószalon alkalmából két egyedi gépet is készített a helyiek legnagyobb örömére. Az egyik egy speciális fényezéssel ellátott SLS MG, míg a másik a C63 AMG Concept 358.

  • Binz E osztály szuperkombi - 5,76 méterhosszú a járgány

    Elõször azt hittük, halottaskocsi, de azt fölösleges lenne álcázva tesztelni. Behegesztenék a toldást, elglettelnék, és már mehetne is a temetkezési vállalkozóhoz, ralizni úgyse fog vele. De nem, ez egy úgynevezett szuperkombi, a zöldségesek álma. Errõl az autóról elmondhatjuk, hogy van csomagtartója.

    A stuttgarti Binz karosszériagyártónak évtizedes tapasztalata van a Mercedesek átépítésében. Mentõautókat, pullman limuzinokat, hullaszállítókat farigcsálnak, elsõsorban E osztályokból.

  • Bemutatkozik az 510 lóerõs V12-es Aston Martin Vantage

    Jövõ hónapban mutatkozik be a brit gyártó történetének leggyorsabb szériamodellje, az 510 lóerõs V12-es benzinessel hajtott Vantage, amely 4,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és 305 km/h a végsebessége.

    Az Aston Martin 95 éves története során rengeteg gyönyörû sportautóval ajándékozta már meg az autósokat, ezek között azonban nem túl sok olyan volt, amelyet kifejezetten a vezetési élményre hangoltak volna. A gyártó legújabb darabja azonban a hivatalos álláspont szerint is a legjobb sportautó, amit valaha is készítettek.

  • Aston Martin Vantage - V8-as motoral szerelve

    A hagyományosabb V8-as kivitel és a V12-es csúcsverzió között elhelyezkedõ kiadás a 4,7 literes nyolchengeres szívómotor finomhangolt kivitelét kapja, amely immár 436 lóerõt (+10 LE) és 490 Nm nyomatékot (+20 Nm) állít hadirendbe.

    A plusz teljesítménynek és a teljesen új hétsebességes Sportshift II szekvenciális váltónak köszönhetõen 4,6 másodperces 0-100-as gyorsulásra számíthatunk. Az új váltó nem csak egy fokozattal gazdagodott, de 20 százalékkal gyorsabb is lett elõdjénél.