rss
  • Renault Laguna Coupé - 2 literes 2011-es dízel motorral

  • Renault Laguna Coupé - 2 literes 2011-es dízel motorralÚjdonságot a LED-es technikával kiegészített lámpacsoport, a kötelező menetfények, illetve az új 17 colos könnyűfém felnik jelentik, valamint a majdani vásárlók bővült színpalettából varázsolhatják egyedibbé autójukat. Az utastérben ennél is minimálisabb az eltérés az elődhöz képest, de mindenképp üdvözítő az műszerfalon alkalmazott újfajta varrás; ezen kívül finomítottak a hangrendszeren is, illetve tetszetősebb szövetkárpitozás is elérhető a Laguna Coupéhoz.

    Technikai szempontból csemegének számíthat a motorháztető alatt lapuló új kétliteres Energy dCi 150 erőforrás, amely immáron fejlett start-stop elektronikával, illetve az ESM (Energy Smart Management - intelligens energiamenedzsment) rendszerrel felvértezve áll csatasorba a fogyasztás elleni háborúban.

    Utóbbi segítségével a teljesítményigényes periódusokban, azaz a gyorsítások alkalmával csupán az akkumulátor felel az áramellátásért, míg annak töltése a fékezési, illetve egyenletes tempójú szakaszokban történik. Az ESM technológiát egyébként a többi erőforrásnál is köszönhetően a 175, valamint a 180 lóerős dízelmotorok széndioxid-kibocsátása 9 és 6 g/km-rel csökkent, ami 2 illetve 3 deciliteres fogyasztás-csökkenésnek felel meg.

    Képességek terén semmi szégyellnivalója nincs: 150 lóerő áll rendelkezésre, miközben az ígéretek szerint a fogyasztás mintegy 13 százalékkal mérséklődött a régebbi dízelmotorhoz viszonyítva. A CO2 kibocsátás is kedvező, a gyári adatok szerint összesen 118 g/km-t pöfékel a levegőbe a Laguna Coupé, ami azért a 150 lóerő mellett becsületes produkció - és 4,4 l/100 km-es fogyasztásnak felel meg.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Kia Ray - kis autó egy kis családnak

    Kia Ray - kis autó egy kis családnak Végre megvannak az első hivatalos képek is, amelyek a jobb oldalon B oszlop nélküli ajtónyílást mutatják. Egy családi autóban a járda felőli oldalon folyik a legtöbb ki- és beszállást, ezt azzal könnyítették meg a tervezők, hogy ide hátsó tolóajtót tettek, és elhagyták a B oszlopot is. A bal oldalon normál ajtót találunk, meg vaskos B oszlopot. Az aszimmetrikus felépítés miatt meg kellett erősíteni a biztonsági utascellát, így hízott 998 kg-ra a Ray tömege. Szintén szokatlan, hogy az autó magasabb annál, mint amilyen széles - 1,7 méter és 1,59 méter a vonatkozó érték.

  • Chevy Cruze 2010 - 5 ajtós kivitelezésben

    Itt az újabb esély, hogy a Chevrolet Európában is terjeszkedjen. A Cruze 2010. augusztusáig csak lépcsõshátú karosszériával létezett, ami – fõleg tõlünk nyugatabbra – szinte eladhatatlan, inkább Kelet-Európában, a Szovjetunió utódállamaiban és a Közel-Keleten népszerû.

    A ferdehátú Cruze épp ezért fontos: megnyitja az európai piacot a GM-Daewoo kompaktja elõtt. A Chevrolet egyelõre tanulmányautó címkével állítja ki a Cruze új változatát Párizsban, de az extrém nagy felniken kívül nem látszanak az autón olyan részletek, amelyek ne kerülhetnének akár holnaptól gyártásba.

  • Bentley Continental rózsaszínben!

    A Mansory eddig leginkább ízléses Ferrari, Bugatti, illetve Rolls Royce-átirataival hívta fel magára a figyelmet, most azonban valami egészen elképesztõvel álltak elõ.

    A svájci székhelyû cég ezúttal a Bentley Continentalt alakította át rendhagyóan.

    Az autó teljes rózsaszín fényezést kapott, ez alól csak a karbon motorháztetõ képez kivételt. A Mansory a beltérben is komoly munkát végzett, hiszen minden lilában vagy rózsaszínben "pompázik".

  • BMW Z4 GT3

    Elkészült a BMW Z4 GT3-as változata, az autóba az M3 négyliteres V8-asát rejtették. Korábban szó volt arról, hogy az M3-as GTS változatából származó 4,4 literes motor kerül a versenyautóba, de ezt az FIA olyan feltételekhez kötötte, hogy a BMW inkább a kisebb motor mellett döntött. Módosították a vezérlõ-elektronikát és új hatfokozatú szekvenciális váltót építettek be, így az M3-hoz képest 60 lóerõvel nagyobb, 480 lóerõ a versenyautó teljesítménye.Már az alapfelszereltség részét képezik a versenyfelnik és gumik

  • Hétsebességes automataváltós és 200 lóerõs a az új Audi S1

    Még a szériaérett Audi A1-et sem mutatták be, azonban a legkisebb ingolstadti modell sportváltozatáról már napvilágra kerültek az elsõ információk.

    Az Audi S1 egy 200 lóerõs turbómotorral érkezik majd, amelyhez egy hétsebességes S-Tronic automata is csatlakozhat.

    Az Audi már korábban is megerõsítette, hogy a tervek szerint hamarosan bemutatkozó belépõmodelljükbõl is készül sportváltozat.

  • A Ferrari 458 Itala 54 millióért vihetõ haza!

    Rengeteg kémfotó és találgatás után végre megérkeztek az elsõ hivatalos képek és technikai adatok az új Ferrariról, amely 458 Italia néven kerül a kereskedésekbe.

    Az autó motorterében lévõ, 4,5 literes szívómotor 570 lóerõt teljesít.

    Az olaszok ezúttal nem teketóriáztak, a fotók bemutatásával egy idõben, elegánsan közzétették az F458 összes technikai adatát is, bár az autót élõben csak a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatják be.

  • Opel Corsa OPC - 192 lóerõs motorral

    2010 szeptemberétõl már csak az Euro 5-ös emissziós normáknak megfelelõ autókat lehet újként eladni az Európai Unióban.

    Ennek megfelelõen az Opel is átdolgozta a Corsa legerõsebb variánsát az OPC-t. A mérnökök jó munkát végeztek, hiszen az 1,6-os turbómotor teljesítménye nem változott mégis sikerült az új szabályokhoz igazítani, ezzel a fogyasztása is csökkent. A 2007-es bemutatása óta 13000 eladott példánnyal büszkélkedõ Corsa OPC teljesítménye továbbra is 192 lóerõ, míg egyenletes nyomatékcsúcsa 230 Nm.

  • Bemutatkozott az elsõ internet autórádió

    Las Vegas - A német Blaupunkt híradástechnikai óriás és az ausztrál miRoamer elnevezésû, internetrádiós gyûjtõportál együttmûködésébõl megszületett az elsõ internetes autórádió, amely lehetõvé teszi, hogy utazás közben több ezer online rádióállomás között válogathassunk. A Blaupunkt i600 az elsõ kifejezetten erre a célra tervezett rádió, amelyben a webvételi lehetõség egyike az egyébként teljes körû autós audiókészülékek szokásos funkcióinak (hagyományos rádió, CD és mp3-lejátszás) - mondta el George Parthimos, a miRoamer igazgatója a Las Vegas-i elektronikai kiállításon, ahol a készülék világpremierjét tartották.

  • BMW M6 2011 - kupé és kabrió

    Új V8-as biturbójának köszönhetõen teljesítmény szempontjából könnyedén lenyomja fõ riválisait a 2011-es M6.

    Dupla kuplungos váltóval.

    A gyári képeken is látható M-csomagos 6-os BMW után itt az igazi M6-os - dupla turbós V8-assal. Ismét az Automedia/Autoexpress fotósai voltak olyan ügyesek, hogy kémfotókat tudtak készíteni a BMW egyik amerikai tesztkörén: ezúttal az M6 kupé és kabrióváltozatait kapták kameravégre.

  • Solo az elsõ hazai hibridautó

    2008. június 16-án bemutatták az elsõ hazai hibridautó mûködõ prototípusát, a Solo-t. A hazai fejlesztésû, különleges személygépkocsi többéves munka eredménye.

    A jövõben további modellekkel kiegészülõ jármûcsalád alternatívát kínál a hagyományos energiahordozóktól való függés ellensúlyozására, a városi közlekedési gondok enyhítésére, a környezeti terhelés csökkentésére és a mozgásszegény életmód megváltoztatására.

  • Fiat Uno 2010

    Célszerû kis doboz, amilyen az elõdje volt, kedves karakterrel. A karrierje Brazíliából indul, de jelentõs esély van rá, hogy Európában is bevetik, hasonló szerepben, mint a Renault a Dacia Sanderót. Lassan el is felejtettük, hogy létezett az egyszerû kis Uno. Eltûnése, 1995 óta három generációnyi Puntót fogyasztott el az európai piac. Brazíliában viszont egészen mostanáig készült, azok számára, akik drágább autót nem tudtak volna megfizetni. A brazil piac növekedésben van, így a Fiatnak megérte kifejleszteni az Uno utódját és megtartani a bevált márkanevet, hogy tovább szaporítsa dél-amerikai vásárlói számát.

  • Modellfrissítésen esett át a Volvo S80!

    Modellfrissítésen esett át a Volvo S80. A svédek nem sokat változtattak eddigi modelljükön, ám ami ennél érdekesebb lehet, hogy az S80 új dízel erõforrásokat kap.

    Az átkozmetikázott Volvo március elején, Genfben mutatkozik be hivatalosan, és tavasszal kerül forgalomba.

    Érett már a modellfrissítés a svéd autógyárnál, mivel az eddigi S80 már 2006 óta van forgalomban és valószínû, hogy a Volvo mostani borzalmas eladásain is szeretne javítani. A tervezõk nem sokat változtattak a régi modellen.

  • Seat IBL és Exeo 2011

    Két újdonságot mutatott be a SEAT a 2011-es Frankfurti Autószalonon: az egyik a futurisztikus külsõvel rendelkezõ IBL koncepcióautó, míg a másik az Exeo felfrissített változata.

    Akár az Audi standját is erõsíthette volna a SEAT eddig ismeretlen, jövõbe mutató autója, az IBL. Az eddigi dizájntól próbált eltávolodni - valljuk be, nem sikertelenül, hiszen ha összehasonlítjuk a felfrissített Exeóval, láthatjuk, hogy nem igazán hasonlóak az elemek és arányok a két gépen.

  • Az új Bugatti Veyron nyolcliteres, 16 hengeres motorja 1350 lóerõt ad le!

    A Bugatti idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját, amelynek tiszteletére a Volkswagen-konszern egy limitált szériás Veyront mutat be a Genfi Autószalonon. A Centenaire névre keresztelt modell teljesítményét a mérnökök 1350 lóerõre növelték.

    A Bugatti korábban is rengeteg limitált szériát mutatott be egyetlen modellje, a Veyron alapjain. A Sang Noir, Pur Sang, Hermès, Pegaso és a Grand Sport névre keresztelt targa változat után hamarosan érkezik a Centenaire névre keresztelt változat, amelyet a márka alapításának századik évfordulójára tervez a Bugatti.

  • Mazda CX-5 - kiváló kilátással

    Mazda CX-5 - kiváló kilátássalAzt adja, amire a vevőknek szükségük van - vélik a Mazda CX-5 tervezői, a kvalitások között pedig kiemelt helyen szerepel, hogy ki lehet belőle látni. A 4,54x1,84x1,71 méteres, 2,7 méter tengelytávú SUV egyértelműen kisebb a CX-7-esnél, de még a középkategóriás Mazda 6-nál is. Utóbbival pontosan egyező tengelytávú, de vadonatúj, SkyActiv padlólemezre, tömegcsökkentést hozó SkyActiv karosszériával készül, utasterében pedig olyan meggyőző helykínálatot ad, hogy szép lassan ki is fogja szorítani azt a CX-7 jövőbeni gyártását.