rss
  • Renault Laguna Coupé - 2 literes 2011-es dízel motorral

  • Renault Laguna Coupé - 2 literes 2011-es dízel motorralÚjdonságot a LED-es technikával kiegészített lámpacsoport, a kötelező menetfények, illetve az új 17 colos könnyűfém felnik jelentik, valamint a majdani vásárlók bővült színpalettából varázsolhatják egyedibbé autójukat. Az utastérben ennél is minimálisabb az eltérés az elődhöz képest, de mindenképp üdvözítő az műszerfalon alkalmazott újfajta varrás; ezen kívül finomítottak a hangrendszeren is, illetve tetszetősebb szövetkárpitozás is elérhető a Laguna Coupéhoz.

    Technikai szempontból csemegének számíthat a motorháztető alatt lapuló új kétliteres Energy dCi 150 erőforrás, amely immáron fejlett start-stop elektronikával, illetve az ESM (Energy Smart Management - intelligens energiamenedzsment) rendszerrel felvértezve áll csatasorba a fogyasztás elleni háborúban.

    Utóbbi segítségével a teljesítményigényes periódusokban, azaz a gyorsítások alkalmával csupán az akkumulátor felel az áramellátásért, míg annak töltése a fékezési, illetve egyenletes tempójú szakaszokban történik. Az ESM technológiát egyébként a többi erőforrásnál is köszönhetően a 175, valamint a 180 lóerős dízelmotorok széndioxid-kibocsátása 9 és 6 g/km-rel csökkent, ami 2 illetve 3 deciliteres fogyasztás-csökkenésnek felel meg.

    Képességek terén semmi szégyellnivalója nincs: 150 lóerő áll rendelkezésre, miközben az ígéretek szerint a fogyasztás mintegy 13 százalékkal mérséklődött a régebbi dízelmotorhoz viszonyítva. A CO2 kibocsátás is kedvező, a gyári adatok szerint összesen 118 g/km-t pöfékel a levegőbe a Laguna Coupé, ami azért a 150 lóerő mellett becsületes produkció - és 4,4 l/100 km-es fogyasztásnak felel meg.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Citroen leleplezte prémium kisautóját, a DS3-at!

    A francia gyártó ígéretéhez híven leleplezte prémium kisautóját, a DS3-at. A négy méternél kisebb modell három benzines és három dízelmotorral lesz kapható, a teljesítmény 70-tõl 150 lóerõig terjed.

    A Citroen valamivel olcsóbban adja majd a DS3-at a Mininél.

    A Citroen februárban hozta nyilvánosságra terveit, amely szerint felélesztik a DS nevet, igaz, az eredetitõl kissé más jelentést adva neki (Different Spirit). Elérkezett az idõ az elsõ ilyen modell bemutatására, amely a DS3 lesz.

  • A Saab 9X Air Concept komoly riválisa az Audi A3 és BMW 1-es sorozatnak

    Újabb tanulmányautóval készül a General Motors svéd márkája: a Saab a közelgõ Párizsi Autószalonon mutatja be az új, 9X Air Concept prototípusát. Néhány kiszivárgott fotó után a gyártó is bejelentette az újdonságot.

    Egy prezentáció diáiról készített fényképek szivárogtak ki, amelyen a Saab új tanulmányautója látható. Az elõadáson többek között a Chevrolet Cruze mutatkozott be az észak-amerikai újságírók számára, de a vetítõvásznon a Saab egyik új koncepcióautója is megjelent.

  • Szabadidõs autót mutatott be a Mahindra

    Finoman szólva is megkérdõjelezhetõ formatervû szabadidõs autót mutatott be a Mahindra.

    A terepjáróiról ismert indiai autómárka végül nem a Renault közremûködésével készítette el a XYLO modellt, amit elsõsorban ottani igényeknek megfelelõen terveztek.

    A kínai és indiai autókat sosem formatervükért szerették, bár az európai szemmel különös típusok teljes egészében kielégítették a helyi vásárlók igényeit.

  • Elkészült a 2010-es MINI - tele újdonsággal

    Megújult a MINI. Továbbfejlesztett 2010-es, tisztább üzemû és jobb hatékonyságú motorok kerültek a küllemében csak minimálisan megváltoztatott jármûbe. Továbbra is csak 1,6-os motorok vannak a brit kisautóban. A benzinesek 75, 95, 122, 184 lóerõsek, utóbbi természetesen turbós, mindegyikben szerepel a BMW-tõl eredõ Valvetronic fokozatmenetesen változó szelepvezérlés. Az igazi újdonság a dízelmotorokra vonatkozik, azok ugyanis a PSA Peugeot Citroën második generációs 1,6-os családjából származnak. Bár sok tekintetben hasonlítanak elõdjeikre, ezek új konstrukciók.

  • Dodge Charger 2011 - akár összkerék-hajtással is

    Épp annyit finomítottak a formán, hogy még kívánatosabbá váljon a hatalmas sport szedán.

    Jól sikerültek a módosítások.

    Az eddig is egyértelmû volt, hogy a Chryslernél teljes modellváltásokra mostanság nem számíthatunk, de ez nem jelenti, hogy ne próbálnák vonzóbbá tenni a már meglevõ típusokat.

    Elõször a Jeep Grand Cherokee kapott új, vonzóbb formákat, most pedig a Dodge Chargert alakították át.

  • Új családi autó az Opeltõl

    Elkészült az Opel Meriva második generációja. A kis egyterûn a várakozásoknak megfelelõen egymással szemben nyíló ajtók vannak. Hat motorral indul az értékesítés.

    Új családi autóval bõvül az Opel kínálata. Elkészült az eredetileg 2003-ban bemutatott Meriva új generációja. Az autóról egyelõre szûkszavúan nyilatkozott a gyár, de számos fontos dolgot már megismerhetünk. Például, hogy mind a tengelytávolság, mint a nyomtáv nagyobb, mint korábban, ami nagyobb stabilitást és kényelmesebb autózást hoz.

  • Üvegtetõs Porsche változat

    A mostanság felfrissített 911 után a Porsche bemutatta annak üvegtetõs változatát is.

    A Targa kivitel az alapmodellhez hasonlóan technikailag is megújult, és továbbra is kizárólag összkerék-hajtással érhetõ el.

    A júniusban felfrissített Porsche 911 után a németek bemutatták a sikermodell üvegtetõs változatát is, amely az alapmodellhez hasonlóan rengeteg technikai újdonságot is tartalmaz.

  • Lancia Delta 1.6 Multijet Oro – A formás olasz

    Az utóbbi idõk egyik legszebb karosszériájával érkezett meg az új Lancia Delta. A Lancia úgy látszik folytatja az útkeresést.

    A Lancia márkát a FIAT vezetése a kilencvenes évek végén hirtelen kirántotta a körülötte kialakult sportos légkörbõl, mondván, az legyen az Alfa Romeo sajátja.

    A Lancia pedig induljon el a prémium márkák irányába.

  • Aston Martin Vantage - V8-as motoral szerelve

    A hagyományosabb V8-as kivitel és a V12-es csúcsverzió között elhelyezkedõ kiadás a 4,7 literes nyolchengeres szívómotor finomhangolt kivitelét kapja, amely immár 436 lóerõt (+10 LE) és 490 Nm nyomatékot (+20 Nm) állít hadirendbe.

    A plusz teljesítménynek és a teljesen új hétsebességes Sportshift II szekvenciális váltónak köszönhetõen 4,6 másodperces 0-100-as gyorsulásra számíthatunk. Az új váltó nem csak egy fokozattal gazdagodott, de 20 százalékkal gyorsabb is lett elõdjénél.

  • Citroën DS3 -matt szürke, limitált széria

    A DS modellcsalád létrehozása kétségkívül a Citroën legjobb döntése volt az utóbbi néhány évben. Az elsõ fecske, a DS3 egy különleges szériával gyarapodik. A matt szürke fényezés mellé több króm kiegészítõ, látványos felni és fekete vagy fehér tetõ jár, míg a motortérben a 120 lóerõs VTI és 155 lóerõs THP kaphat helyet. A Citroën DS3 bemutatása óta sikert sikerre halmoz, 2010-ben több díjat, többek között a Top Gear Év Autója kitüntetését is bezsebelte. Idén egy újabb díjjal gazdagodott a divatos mini, ugyanis 14 újságíró és autóversenyzõ hölgy az Év Nõi Autójának választotta meg a DS3-at.

  • Toyota Prius Plus Performance Package - kanyarstabilizátorral

    Limitált példányszámban dobja piacra a Toyota, a Prius Plus Performance Package névre keresztelt modelljét.

    A hibriden történt átalakítások a Toyota Racing Development nevéhez fûzõdnek.

    Mégis sportosabb lett az autó.

    Ennek ellenére a motor és az erõátviteli rendszer környékén hiába is keresünk változásokat. A módosítások mindössze az optikára és a futómû tuningjára korlátozódtak.

  • Toyota Sienna Swagger Wagon Supreme - igazi luxus

    Las Vegasban, a SEMA Show-n ugyan egyértelmûen az optikai- és teljesítmény-tuningé a fõszerep, de azért szép számmal akadnak más jellegû átépítések is. Ilyen a Toyota Sienna egyterûbõl kialakított Swagger Wagon Supreme is, egy alig felspoilerezett, de feltûnõen hosszú jármû.

    A Sienna amúgy is jó nagydarab jármû a maga bõ öt méteres hosszával és három méter feletti tengelytávjával, ebbe toldottak még vagy 112 centit az építõk. Így egész hasznavehetetlennek tûnik a jármû, de valójában a világ egyik legkényelmesebb sofõrös limója kontinenseket átszelõ utazáshoz.

  • Novitec Maserati Quattroporte - jól sikerült a tuning

    A Novitec egy ideje már nemcsak Fiatok, Alfák és Ferrarik tuningolásával keresi a kenyerét, Tridente divíziója Maseratikat is nemesít. Elsõ projektjük egy GranTurismo volt, most pedig az elterjedtebb Quattroporte luxuslimuzint vették kezelésbe. Mindenekelõtt szükséges megemlíteni: a gyönyörû olasz teljesítményét 430-ról 590 lóerõre növelték.

    Elsõ körben a 4,7 literes, 32 szelepes V8-as blokkra a Novitec emberei egy 0,35 bar töltõnyomáson dolgozó mechanikus kompresszort ültettek, amelyhez egy intercoolert is csatlakoztattak.

  • Az Audi R8-asnak 10 hengeres motorral 300 km/h a végsebessége!

    Élõben csak a Detroiti Autószalonon mutatkozik majd be az Audi R8 tízhengeres motorral hajtott változata, ám az elsõ hivatalos fotókat és a sajtóanyagot már nyilvánosságra hozta az Audi. A V10-es R8-as csaknem 40 millió forintba kerül, végsebessége pedig jóval 300 km/h felett van.

    Számos kémfotó és apránként csepegtetett információk után végre megérkezett a tízhengeres motorral hajtott Audi R8; legalábbis a hivatalos fotók és a sajtóanyag, mert magáról az autóról csak a jövõ hónapban, Detroitban hull majd le a lepel.

  • Vadabb és nagyobb a teljesítményt mutat a Hamann BMW 5 GT

    Bár a BMW legújabb modelljérõl, az 5 GT-rõl hivatalosan csak szeptemberben rántják le a leplet, a német Hamann tuningcég máris nyilvánosságra hozta az általa készítette, egyedibbé varázsolt változatot, amelybõl a legerõsebb változat minimum 435 lóerõs lesz.

    A bajorok alig két hónappal ezelõtt, májusban hozták nyilvánosságra a technikai adatokat az 5-ös GT-rõl, amellyel az 5-ös és a 7-es közti rést szeretnék betölteni. A Hamann nem is várja meg az élõ bemutatkozást, és máris megmutatta, mire számíthatnak, akiknek nem elég az autó gyárilag sem kevés teljesítménye.