Utóbbi segítségével a teljesítményigényes periódusokban, azaz a gyorsítások alkalmával csupán az akkumulátor felel az áramellátásért, míg annak töltése a fékezési, illetve egyenletes tempójú szakaszokban történik. Az ESM technológiát egyébként a többi erőforrásnál is köszönhetően a 175, valamint a 180 lóerős dízelmotorok széndioxid-kibocsátása 9 és 6 g/km-rel csökkent, ami 2 illetve 3 deciliteres fogyasztás-csökkenésnek felel meg.
Képességek terén semmi szégyellnivalója nincs: 150 lóerő áll rendelkezésre, miközben az ígéretek szerint a fogyasztás mintegy 13 százalékkal mérséklődött a régebbi dízelmotorhoz viszonyítva. A CO2 kibocsátás is kedvező, a gyári adatok szerint összesen 118 g/km-t pöfékel a levegőbe a Laguna Coupé, ami azért a 150 lóerő mellett becsületes produkció - és 4,4 l/100 km-es fogyasztásnak felel meg.

