rss
  • Smart ForTwo: Új külsőt kapott

  • Smart ForTwo: Új külsőt kapottLassan nagykorúvá érik a Smart ForTwo, ideje volt újra gatyába rázni. Érkezik a legismertebb kisgombóc stilizáltabb pofival. Nagy, de fizikai méreteit tekintve igen apró fába vágta a fejszéjét a világhírű Swatch és a még nagyobb celebfaktorral bíró Mercedes, amikor '98-ban közös projekttel álltak elő. Két személy szállítására alkalmas, kétüléses, pici városi autó megalkotása volt a cél, ami ha szükséges, keresztben is be tud állni a legkisebb parkolóhelyre. A Smart két éve kapott új arcot, de ismét kés alá fektették.

    Első közös gyermekük a ForTwo, ahogyan a neve is mondja, maximum két felnőtt számára biztosít utazóhelyet, illetve a csomagtartónak nevezett fiókocskában elfér egy láda ásványvíz és egy King méretű Twix csokis édesség is.

    Első generációja csúnyán elbukott a németek által csak "szarvas tesztként" emlegetett vezetési próbán, de a tervezőasztalon eltöltött pár hét után bebizonyította, hogy joggal nevezhetjük igazi gépjárműnek.

    Hosszában csak pár centivel lépi túl egy hagyományos kerékpár méreteit, a döbbenetesen apró méret akkor a legszembetűnőbb, amikor egy hagyományos méretű autó mellé állítjuk a csöppséget: kedvencünk feleakkora, mint egy mezei kompakt.

    A Smart két éve kapott új arcot, de ismét kés alá fektették. Egy átlagos autógyártó általában négy-öt évenként plasztikáztatja kínálatban lévő modelljeit, Smarték viszont sosem tartoztak a "szürke egér" szakosztályhoz.

    Az évek során többtagúvá bővült a család: már van városi kisautó méretű négykerekű, ahogyan a neve is mondja, ForFour, továbbá vagány kupé és dögös roadster. De a figyelem középpontjában mindig is az örök fiatal, megunhatatlan formavilágú ForTwo állt.

    Az alapkoncepciót természetesen nem változtathatták meg, méreteiben nem változhat a Smart, nem érheti utol a kisautó-növesztő globális mozgalom. Ahogyan a gyári fotógaléria is mutatja, a vizuális csomag vajmi keveset változott, a fő stíluselemeket a nemrég piacra dobott elektromos kivitelből telepítették át.

    Az előző generációhoz képest változott az első kötény és lökhárító, sokkal sportosabb arcot kapott a törpe, már ha beszélhetünk sportosságról egy bicikli méretű minigép esetén. Újdonság a Smart jelvényt viselő hűtőmaszk, a korábbi generációknál mellőzni kellett.

    A módosítás egész felnőttes orrkiképzést kölcsönöz az autónak. Dögös a ködlámpákat magába ágyazó szájrész, igazi morzsaporszívónak néz ki a ForTwo. A lámpatestek a régiek, ahogyan a sárvédők-motorháztető trió is. Természetesen minden karosszéria-elem műanyag, gyorsan cserélhető és relatíve olcsó, bár egy égő cigarettával is komoly károkat lehet okozni bennük.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Több mint 400 lóerõs a Lotus Evora versenyváltozata!

    A Lotus nagy reményeket fûz a nemrég bemutatott Evorához, ráadásul az angolok leleplezték az autó versenypályára szánt változatát is. A Type 124 Endurance Racecar 3,5 literes V6-os motorja több mint 400 lóerõs, szemben az eredetileg 280 lovas teljesítménnyel.

    A Lotus már tavaly bemutatta új 2+2 üléses modelljét. Az Evora a márka legnagyobb örömére népszerû a vásárlók körében, most pedig leleplezték a sportautó versenypályára szánt változatát is, amellyel természetesen több rangos versenyen is találkozhatunk majd.

  • Rossin-Bertin Vortax - egy BMW hasonmás

    Az ötliteres V10-es és az 1300 kilós tömeg alapján félelmetes dinamikára számíthatunk, bár még kérdés, hogy az új márka, a Rossin-Bertin képes lesz-e megvetni a lábát hazájában, Brazíliában.

    Formás autó.

    Ha csak a paramétereket nézzük, a Vortax akármelyik brit, német vagy olasz sportkocsiépítõ manufaktúrából származhatna. Alumíniumprofilokból összeállított karosszériájával és BMW M5-ösbõl származó mechanikájával kifejezetten komoly gép benyomását kelti.

  • Marangoni F430 az Alfa Romeo legkisebb modellje Ferrári stílusban

    Elsõkerék-hajtású Ferrari kisautó nem volt, és nem valószínûleg nem is lesz soha, de ez nem gátolta meg a TRC-Marangoni nevû tuningcéget, hogy az F430-as stíluselemeivel próbálja feldobni az Alfa Romeo legkisebb modelljét.

    Így került az M430-asra pontosan olyan formájú elsõ légbeömlõ-pár, amilyet a középmotoros Ferrarik viselnek, és hasonló indíttatásból készült a hatalmas karbonszálas hátsó diffúzor is. Az ajtóknál azonban becsúszott némi stíluskeveredés: felfele nyílnak, ami inkább Lamborghini vonás.

  • BMW X6 M - nagyot alkotott az AC Schnitzer

    A BMW X6 M gyárilag sem ártatlan kinézetét az AC Schnitzer tovább vadította. Az aacheni központú tuningcég egyelõre a külsõ és belsõ optikai csomaggal készült el, de folyamatban van a motortuning összeállítása is. Az X6 M-hez akár 23 hüvelykes felnit is kérhet a vevõ. A nagy múltra visszatekintõ AC Schnitzer az 555 lóerõs kupé-szabadidõautó teljesítményét biztosan 600 lóerõ fölé srófolja majd, ezt az értéket valószínûleg már a vezérlõ elektronika átprogramozásával és egy sportkipufogó-rendszer felszerelésével is eléri. A csomagban benne foglaltatik a végsebesség kitolása is.

  • A Fiat felfrissítette a Grande Punto-t!

    A Fiat négy év után felfrissíti kompakt modelljét, amely átdolgozott motorokat, bõvebb felszereltséget, jelentõsen módosuló belteret és start-stop automatikát kap.

    A kocsi a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be élõben.

    A felfrissülõ Grande Puntót már korábban sikerült lencsevégre kapnia mobiltelefonnal egy szemfüles gyári dolgozónak, most azonban hivatalos képeket és adatokat is közölt a márka.

  • Lexus LS 600h 2010

    Modellfrissítést végzett a Lexus a legnagyobb limuzinján, az LS 600h-n, hogy 2010-ben is meggyõzzék a vásárlóikat: érdemes lecserélni a régit. Megerõsítették a fékeket, LED-es lámpákat csavaroztak rá, és ami a legfontosabb: továbbfejlesztették a hátsó üléssor kényelmi szolgáltatásait.

    Eddig sem volt szegényes az LS 600h felszereltsége, ezért nehéz lehetett megtalálni a gyenge pontokat, amik javításra szorulnak az autón.

  • Hétüléses családi egyterû a Honda Odyssey

    Bemutatták az Odyssey negyedik generációját, amely a hétüléses családi egyterûek mezõnyét erõsíti.

    A Honda új modelljét a fotók alapján ormótlan középkategóriás kombinak néznénk, csakhogy az Odyssey bõ egy számmal nagyobb azoknál.

    A belsõ tér láttán az is egyértelmû, hogy a három üléssor közül az utolsó is alkalmas két felnõtt szállítására, négy személynek pedig keleti kényelmet kínálnak az elsõ két üléssor foteljei.

  • Chery A5 Hibride az olimpia idején mutatkozik be

    A kínai szervezõk pályázatukban is rögzítették, hogy a Pekingi Olimpia lesz minden idõk eddigi legzöldebb nyári játéka. A szervezõbizottság ezért a hivatalos Volkswagen-flotta mellé ötven Chery A5 Hibridet is csatasorba állít.

    A szervezõk ígérete szerint a hamarosan kezdõdõ XXIX. Nyári Olimpiai Játékok a legzöldebb olimpia lesz, amit valaha rendeztek. A szervezõk ezért úgy döntöttek, hogy a nyári játékok Volkswagen-flottája mellé ötven darab új, hazai gyártású hibridet állítanak szolgálatba.

  • Takarékosabb és környezetkímélõbb az új BMW Z4

    Takarékosabb és környezetkímélõbb motorokkal, nagyobb, komfortosabb utastérrel és elektromosan lenyitható keménytetõvel készül a vásárlók meghódítására a BMW új Z4-ese.

    Az autó megnõtt ugyan, ám a dinamizmusra a pluszsúly ellenére sem lehet majd panasza a vásárlóknak.

    A sok kémfotó és kiszivárgott kép után végre a hivatalos gyári fotók is napvilágot láttak a vadonatúj BMW Z4-esrõl.

  • Novitec Ferrari California, kompresszorral

    Még több lóerõ, még nagyobb kerekek, és hófehér fényezés – a Novitec szerint így lehet még a gyárinál is jobb egy Ferrari California.

    A pörgõs, eredetiben is 460 lóerõs V8-ast a német mérnökök egy mechanikus kompresszorral egészítették ki, így sikerült – persze a vezérlés átprogramozásával, illetve egy vízhûtéses töltõlevegõ-hûtõ és átalakított szívórendszer beiktatásával – 606 lóerõig emelni a teljesítményt, és 485-rõl 603 Nm-re emelni a csúcsnyomatékot.

  • A Renault Laguna új V6-os motort kap

    Bár már jó ideje kapható a Renault Laguna legújabb generációja, egészen mostanáig kellett várnunk a két hathengeres csúcsmotor bemutatására.

    A benzines teljesen Nissan fejlesztés, a vadonatúj dízel pedig a francia-japán együttmûködés gyümölcse.

    A Renault Laguna elõzõ generációit mind meg lehetett vásárolni V6-os benzinmotorral, így várható volt, hogy hamarosan az új modellhez is elérhetõvé tesznek egy hathengeres erõforrást.

  • Ford Focus kombi 2010

    Detroitban a négy- és ötajtós, Genfben a Ford Focus kombi mutatkozott be, ezt a karosszéria-kivitelt ugyanis kifejezetten az európai vásárlóknak szánja a Ford. A kétféle C-Max, valamint a Detroitban látott Focusok mellett a kombi az ötödik modell, amely a Ford új C-padlólemezére épül.

    Formailag nem hozott újdonságot a Focus kombi, a már ismert stílusjegyek és hátsó lámpák láthatóak rajta, puttonyosként kicsit emlékeztet a Mondeóra. Részletes mûszaki adatokkal nem untatott senkit a Fordl.

  • Középkategóriás szedánt fejleszt a Tesla

    A BMW 3 kategóriájába érkezik 2015-ben.

    A Model S után újabb modellel bõvíti palettáját néhány éven belül az amerikai Tesla. Az újdonság egy középkategóriás szedán lesz, amelybõl legalább kétféle karosszériaváltozat is készül. A kocsi ára 30 000 font, azaz kb. 9-10 millió forint körül alakulhat. Bár a Tesla gyakorlatilag megalapítása óta veszteséges, a milliárdos cégvezér, Elon Musk nem adja fel. Egyre-másra jelenti be az újabb modellek fejlesztésének megkezdését, most például egy középkategóriás szedánról adott közre néhány információt.

  • BMW Z4 GT3

    Elkészült a BMW Z4 GT3-as változata, az autóba az M3 négyliteres V8-asát rejtették. Korábban szó volt arról, hogy az M3-as GTS változatából származó 4,4 literes motor kerül a versenyautóba, de ezt az FIA olyan feltételekhez kötötte, hogy a BMW inkább a kisebb motor mellett döntött. Módosították a vezérlõ-elektronikát és új hatfokozatú szekvenciális váltót építettek be, így az M3-hoz képest 60 lóerõvel nagyobb, 480 lóerõ a versenyautó teljesítménye.Már az alapfelszereltség részét képezik a versenyfelnik és gumik

  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembere

    Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembereA zenész garázsában egyébként is csupa ritkaság pihen, melyek közül az egyik legszebb példány az egyedileg átépített Black Pearl. A tervezés és építés során Rick Dore volt Hetfield segítségére, akivel az 1930-as évek klasszikus autóinak a formavilágát és sziluettjét szerették volna még elegánsabb testbe önteni, mindezt úgy, hogy a karosszériaelemek teljesen egyedileg, kézzel készültek, két, erre szakosodott kaliforniai mesterember közreműködésével. A műszaki alapok többféle autóból származnak, pl.: Jaguár, Mustang, Ford stb.