rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Smart ForTwo: Új külsőt kapott

  • Smart ForTwo: Új külsőt kapottLassan nagykorúvá érik a Smart ForTwo, ideje volt újra gatyába rázni. Érkezik a legismertebb kisgombóc stilizáltabb pofival. Nagy, de fizikai méreteit tekintve igen apró fába vágta a fejszéjét a világhírű Swatch és a még nagyobb celebfaktorral bíró Mercedes, amikor '98-ban közös projekttel álltak elő. Két személy szállítására alkalmas, kétüléses, pici városi autó megalkotása volt a cél, ami ha szükséges, keresztben is be tud állni a legkisebb parkolóhelyre. A Smart két éve kapott új arcot, de ismét kés alá fektették.

    Első közös gyermekük a ForTwo, ahogyan a neve is mondja, maximum két felnőtt számára biztosít utazóhelyet, illetve a csomagtartónak nevezett fiókocskában elfér egy láda ásványvíz és egy King méretű Twix csokis édesség is.

    Első generációja csúnyán elbukott a németek által csak "szarvas tesztként" emlegetett vezetési próbán, de a tervezőasztalon eltöltött pár hét után bebizonyította, hogy joggal nevezhetjük igazi gépjárműnek.

    Hosszában csak pár centivel lépi túl egy hagyományos kerékpár méreteit, a döbbenetesen apró méret akkor a legszembetűnőbb, amikor egy hagyományos méretű autó mellé állítjuk a csöppséget: kedvencünk feleakkora, mint egy mezei kompakt.

    A Smart két éve kapott új arcot, de ismét kés alá fektették. Egy átlagos autógyártó általában négy-öt évenként plasztikáztatja kínálatban lévő modelljeit, Smarték viszont sosem tartoztak a "szürke egér" szakosztályhoz.

    Az évek során többtagúvá bővült a család: már van városi kisautó méretű négykerekű, ahogyan a neve is mondja, ForFour, továbbá vagány kupé és dögös roadster. De a figyelem középpontjában mindig is az örök fiatal, megunhatatlan formavilágú ForTwo állt.

    Az alapkoncepciót természetesen nem változtathatták meg, méreteiben nem változhat a Smart, nem érheti utol a kisautó-növesztő globális mozgalom. Ahogyan a gyári fotógaléria is mutatja, a vizuális csomag vajmi keveset változott, a fő stíluselemeket a nemrég piacra dobott elektromos kivitelből telepítették át.

    Az előző generációhoz képest változott az első kötény és lökhárító, sokkal sportosabb arcot kapott a törpe, már ha beszélhetünk sportosságról egy bicikli méretű minigép esetén. Újdonság a Smart jelvényt viselő hűtőmaszk, a korábbi generációknál mellőzni kellett.

    A módosítás egész felnőttes orrkiképzést kölcsönöz az autónak. Dögös a ködlámpákat magába ágyazó szájrész, igazi morzsaporszívónak néz ki a ForTwo. A lámpatestek a régiek, ahogyan a sárvédők-motorháztető trió is. Természetesen minden karosszéria-elem műanyag, gyorsan cserélhető és relatíve olcsó, bár egy égő cigarettával is komoly károkat lehet okozni bennük.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • RSC Raptor GT - 1200 lóerõvel

    Az RSC Raptor csak messzirõl hasonlít egy 599 Fioranóra, és csak álló helyzetben. Tizenkét henger helyett négy Wankel-tárcsa hajtja, ha minden igaz, a Ferrari csúcsmodelljénél még sokkal gyorsabban. Bár valójában nem Ferrari, hanem a német RSC többé-kevésbé saját tervezésének eredménye, a Raptor GT hasonló mûszaki színvonalat képvisel. Amit lehetett, karbonszálas mûanyagból készítettek rajta, nyolc fokozatú szekvenciális váltót szerelnek bele, a kardántengely is alumíniumból és szénszálból készül hozzá, a futómû aktív elemeket is tartalmaz – és az egész állítólag csupán 1100 kilogrammot nyom, majdnem hatszáz kilóval kevesebbet, mint egy széria 599-es.

  • Leplezetlen fotók jelentek meg a Mercedes E-Coupéról

    Leplezetlen fotók jelentek meg az interneten a vadonatúj Mercedes E-Coupéról.

    A modellt már korábban is alig álcázták, most pedig gyári képek kerültek nyilvánosságra, amelyeken az autó utastere is látható.

    Már hosszú hónapok óta tesztelik Németország útjain a Mercedes CLK utódját, amelyet az utóbbi idõkben már alig álcáztak a gyáriak. Az E-Coupé néven forgalomba kerülõ modell elõdjétõl eltérõen a vadonatúj E-osztály alapjaira épül majd.

  • Toyota Auris HSD

    A korábbi ígéreteknek megfelelõen elkészült az Auris benzin-elektromos változata. A Toyotánál persze nem kombinálták túl a problémát: egyszerûen beszerelték a Prius bevált hajtásláncát az Auris karosszériájába. Az 1,8 literes, 99 lóerõs benzinmotor és a 82 lóerõs, 207 Nm nyomatékú villanymotor kombinált csúcsteljesítménye 136 lóerõ, akárcsak a Priusban. Annak érdekében, hogy a fogyasztás kedvezõ maradjon, a Toyota csökkentette az Auris karosszéria légellenállását, 0,29-rõl 0,283-ra sikerült levinni, egy hosszabb elsõ lökhárítóval, áttervezett hûtõráccsal és lámpatestekkel

  • A Volkswagen jelenleg Kína legnépszerûbb autómárkája

    Néhány éve még kétkedve néztük, ahogy Kínába özönlenek a nagy nemzetközi autógyártók, de úgy tûnik, a befektetés - legalábbis a legnagyobbaknak - lassan eredményt hoz.

    A Volkswagen az elsõ félévben már 531 ezer autót adott el a távol-keleti országban, alig 3000-rel kevesebbet, mint legnagyobb piacán, Németországban.

    Úgy néz ki, az év végéig akár 1,05 millió autót is eladhatnak Kínában.

  • Fenice Diva - az igazi luxus

    Mi van, ha valaki a legjobbat akarja magának, de öltönyös elegancia helyett inkább mutogatná a gazdagságát? Neki is van megoldás, méghozzá egyenesen Milánóból.

    A Fenice Diva modellek a Rolls-Royce Ghost átépítései, és a tervezõk láthatóan azon igyekeztek, hogy minél nagyobb feltûnést keltsen a 7-es BMW-n alapuló luxusautó megjelenése. Az elsõdleges eszköz a karosszéria kétszínû fényezése. Van sötétkék-ezüst, vörös-arany, vörös-fehér és fehér-arany összeállítás – az utóbbi három esetben a hûtõmaszk is vékony aranybevonatot kap.

  • Genfben mutatkozik be az új Mazda6

    A Mazda6 frissített változata idén márciusban, a Genfi Autószalonon mutatkozik be. A modell új, továbbfejlesztett verziójának fogyasztása mérséklõdött, kevésbé terheli környezetét.

    A frissített Mazda6 tartja a Mazda új arculatát, amely az enyhén módosított elsõ és hátsó lámpatestekkel együtt sportosabb és markánsabb karaktert kölcsönöz a kocsinak. A frissített Mazda6 hat motorral választható majd, köztük a nagyteljesítményû, új, 2,0 literes DISI benzinmotorral, amelynek fogyasztása alacsonyabb, ill. károsanyag-kibocsátása is mérséklõdött a kétliteres elõdhöz képest.

  • Elkelt a retro festésû, gonosz külsejû, egyedi Ford GT!

    Jason Heffner neve talán már ismerõsen cseng a szupersportkocsik rajongóinak, hiszen extrém teljesítményû, ugyanakkor visszafogott külsejû autóiról híres.

    Csinált már többek között egy 930 lóerõs Lamborghini Gallardót és egy olyan duplaturbós Ford GT-t, ami csaknem 360 km/h-val képes száguldani.

    Legújabb projektje azonban nagyobb szabású az eddigieknél, hiszen nem csupán egy erõs szuperautót, hanem egyben a legszebb Ford GT-t kívánta megalkotni.

  • MINI a strandra

    A MINI-ben még sok lehetõség rejlik, ezt bizonyítja a legfrissebb Beachcomber Concept is. A jármû alapötletét az 1964-ben piacra dobott Mini Moke adta; ennek sem volt ajtaja és teteje. Az összkerékhajtású Beachcomber ideális partner a szabadidõ aktív eltöltéséhez. Az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon (2010. január 16-24.) mutatkozik be.

    A 4 méter hosszú MINI Beachcomber Conceptnek nincsenek ajtói, sem tetõeleme és hátsó szélvédõje.

  • Megérkezett a boxer dízel

    Idén elsõ körben a Legacy és az Outback kapja meg az új fejlesztésû, common rail befecskendezéses 2 literes 150 lóerõs erõforrást. A Legacy modellben debütált a világ elsõ horizontális elrendezésû személyautó-dízelmotorja. A Subaru boxer dízel ugyanazokat az elõnyöket mutatja fel, mint a boxer benzinmotor: könnyû súly, alacsony tömegközéppont, minimális vibráció és gyors reakció.

  • Hyundai Veloster - egy igazi kompakt kupé

    Élményautóval bõvíti kínálatát a Hyundai. A 2011-es Detroiti Autószalonon mutatkozott be a Veloster néven futó kompakt kupé. Ez utóbbi jellemzés annál is igazabb, mert az autó balról egy kupé, jobbról egy ötajtós sportos kompakt benyomását kelti.

    A Velosteren ugyanis balról csak egy, míg jobbról két ajtót alakítottak ki. A Hyundai nem rejti véka alá, hogy ellenfeleinek az Honda CR-Z-t, a MINI-t és az Európában nem kapható Scion tC-t tekinti. A Hyundai állítása szerint autójuk ezeknél tágasabb, könnyebb vele parkolni, miközben a vezetési élményben is versenyre kel velük.

  • Takarékosabb és környezetkímélõbb az új BMW Z4

    Takarékosabb és környezetkímélõbb motorokkal, nagyobb, komfortosabb utastérrel és elektromosan lenyitható keménytetõvel készül a vásárlók meghódítására a BMW új Z4-ese.

    Az autó megnõtt ugyan, ám a dinamizmusra a pluszsúly ellenére sem lehet majd panasza a vásárlóknak.

    A sok kémfotó és kiszivárgott kép után végre a hivatalos gyári fotók is napvilágot láttak a vadonatúj BMW Z4-esrõl.

  • Citroen C4 Picasso - a 2010-es frissítés után

    A Citroen fényterûibõl bevezetésük óta több, mint 650 ezer kelt el. A facelift nyomán a C4 Picasso és a Grand C4 Picasso frontrészén és hátfalán is megjelenik a márka új logója, egyes változatok az elsõ lökhárítóba, a fényszórók alá beépített, nappal és éjjel is mûködõ LED fényforrásokat kapnak. A mikro-hibrid e-HDi technológia a második generációs Stop&Start technológiát az elektronikusan vezérelt manuális sebességváltóval és a HDi 110 FAP erõforrással együtt kínálja. A C4 Picasso és a Grand C4 Picasso eTouch rendszerrel is felszerelhetõ, melynek szolgáltatásai között megtaláljuk a segélyhívást, a virtuális szervizfüzetet és az Eco Driving szolgáltatást.

  • Megvannak a kötelezõ biztosítás díjai

    November végéig dönthettek az autósok, hogy maradnak-e eddigi biztosítójuknál, vagy váltanak. Amennyiben felmondták a szerzõdésüket, az év végéig kell kiválasztaniuk új társaságukat.

    A biztosítók egyelõre még csak megbecsülni tudják, hogyan változik ügyfeleik száma.

    Az azonban már most látható, hogy sokkal kevesebben váltanak biztosítót, mint egy éve.

  • Nagy reményeket fûz a Seat a hibrid Leon Twin Drive Ecomotive-hez

    A spanyol gyártó eddig ugyan nem jeleskedett hibridek terén, most azonban bemutatták elsõ ilyen modelljüket.

    A Leon Twin Drive Ecomotive-hez nagy reményeket fûz a spanyol márka vezérkara, bár sorozatgyártásáig még legalább öt év hátravan.

    Miután a Volkswagen is beszállt a hibridek fejlesztésébe, a spanyol márka elõtt eddig zárt ajtók tárultak ki, amelynek elsõ eredménye egy hibrid tanulmányautó, amely a Seat Leon Twin Drive Ecomotive nevet viseli.

  • ABT Audi R8 Police - 612 lóerővel a bűnözők nyomában

    ABT Audi R8 Police - 612 lóerővel a bűnözők nyomábanRemélhetőleg jól felerősítették a fényhidat, mert nem szerencsés, ha 320 körül elhagyja az autó tetejét. Felesleges előle menekülni. A felelősségteljes tuningot hirdető Tune it! Safe! kampány keretében mutatta be 2011 év végén az ABT Essenben a rendőregyenruhába öltöztetett Audi R8 GTR-átiratot, mely a korábbi Lotus, Lamborghini és egyéb szupersport rendőrautóktól eltérjen még nem segíti a rémüldözik munkáját, de ha rajtunk múlna, biztos rendelnénk párat kedvenc körzeti megbízottainknak.