rss
  • Smart ForTwo: Új külsőt kapott

  • Smart ForTwo: Új külsőt kapottLassan nagykorúvá érik a Smart ForTwo, ideje volt újra gatyába rázni. Érkezik a legismertebb kisgombóc stilizáltabb pofival. Nagy, de fizikai méreteit tekintve igen apró fába vágta a fejszéjét a világhírű Swatch és a még nagyobb celebfaktorral bíró Mercedes, amikor '98-ban közös projekttel álltak elő. Két személy szállítására alkalmas, kétüléses, pici városi autó megalkotása volt a cél, ami ha szükséges, keresztben is be tud állni a legkisebb parkolóhelyre. A Smart két éve kapott új arcot, de ismét kés alá fektették.

    Első közös gyermekük a ForTwo, ahogyan a neve is mondja, maximum két felnőtt számára biztosít utazóhelyet, illetve a csomagtartónak nevezett fiókocskában elfér egy láda ásványvíz és egy King méretű Twix csokis édesség is.

    Első generációja csúnyán elbukott a németek által csak "szarvas tesztként" emlegetett vezetési próbán, de a tervezőasztalon eltöltött pár hét után bebizonyította, hogy joggal nevezhetjük igazi gépjárműnek.

    Hosszában csak pár centivel lépi túl egy hagyományos kerékpár méreteit, a döbbenetesen apró méret akkor a legszembetűnőbb, amikor egy hagyományos méretű autó mellé állítjuk a csöppséget: kedvencünk feleakkora, mint egy mezei kompakt.

    A Smart két éve kapott új arcot, de ismét kés alá fektették. Egy átlagos autógyártó általában négy-öt évenként plasztikáztatja kínálatban lévő modelljeit, Smarték viszont sosem tartoztak a "szürke egér" szakosztályhoz.

    Az évek során többtagúvá bővült a család: már van városi kisautó méretű négykerekű, ahogyan a neve is mondja, ForFour, továbbá vagány kupé és dögös roadster. De a figyelem középpontjában mindig is az örök fiatal, megunhatatlan formavilágú ForTwo állt.

    Az alapkoncepciót természetesen nem változtathatták meg, méreteiben nem változhat a Smart, nem érheti utol a kisautó-növesztő globális mozgalom. Ahogyan a gyári fotógaléria is mutatja, a vizuális csomag vajmi keveset változott, a fő stíluselemeket a nemrég piacra dobott elektromos kivitelből telepítették át.

    Az előző generációhoz képest változott az első kötény és lökhárító, sokkal sportosabb arcot kapott a törpe, már ha beszélhetünk sportosságról egy bicikli méretű minigép esetén. Újdonság a Smart jelvényt viselő hűtőmaszk, a korábbi generációknál mellőzni kellett.

    A módosítás egész felnőttes orrkiképzést kölcsönöz az autónak. Dögös a ködlámpákat magába ágyazó szájrész, igazi morzsaporszívónak néz ki a ForTwo. A lámpatestek a régiek, ahogyan a sárvédők-motorháztető trió is. Természetesen minden karosszéria-elem műanyag, gyorsan cserélhető és relatíve olcsó, bár egy égő cigarettával is komoly károkat lehet okozni bennük.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Lamborghini Gallardo Superleggera

    A súlycsökkentés mellett néhány plusz lóerõ is akadt még a V10-esben , így elkészült az elérhetõ legjobb Gallardo változat.

    Teljes néven Gallardo LP 570-4 Superleggerának hívják a legújabb Lamborghinit, ami az összes lényeges változtatást el is árulja.

    A mérnökök találtak még 10 pluszlóerõt az 560-4-eshez képest, így az 5,2 literes V10-es teljesítménye 570 lóerõre nõtt.

  • Légzsákos helikopter a NASA ötlete alapján

    Egy texasi helikoptergyártó vállalat új ötlettel állt elõ: a NASA marsjáróinál alkalmazott légzsákok mintájára olyan helikoptert tervezett, amelynek alján légzsákok fújódnak fel baleset esetén a becsapódás csillapítására.

    Mivel a NASA számos marsjárója sikeresen landolt a vörös bolygón a légzsákoknak is köszönhetõen a Bell Helicopter nevû texasi cég tervezõi elhatározták, hogy helikoptereknél is alkalmazhatóvá teszik a módszert.

  • Ha Föld napja, akkor Elektromobil verseny

    A gyorsulási futam bajnokaként az egyetemi csapatok közül a Debreceni Egyetem EEFM TEAM elektromobilja, míg a középiskolások kategóriájában a miskolci Andrássy Gyula Szakközépiskola GÉPace csapatának járgánya futotta a legjobb idõt.

    A mûszaki megoldás alapján a kecskeméti GAMF egyetem hallgatói közül verbuválódott LECSÓ nevû csapat kreációját díjazta elsõ helyezéssel a zsûri, míg a Miskolci Egyetem GÉPÉSZ CAR csapat hallgatói büszkélkedhetnek a legdizájnosabb autóval a közönség szavazatai alapján.

  • Rekordrepülés pilóta nélkül

    London - Világcsúcsot állított fel a pilóta nélkül repülõgépek kategóriájában egy napenergiával hajtott brit fejlesztésû gép, amely 83 órát és 37 percet repült egyhuzamban.

    A Zephyr így bõven megduplázta az eddigi csúcstartó, az amerikai Northrop Grunmann haditechnikai cég Global Hawk típusú robotrepülõgépének 33 óra 6 perces eredményét, az új rekordot azonban valószínûleg nem hitelesítik, mert a kísérlet nem felelt meg mindenben a nemzetközi repülõsport-szövetség feltételeinek. "Inkább magára a repülésre koncentráltunk és nem a rekordra" - mondta Douglas Millard, a Zephyrt tervezõ QinetiQ szóvivõje.

  • Nem lesz dízelmotoros Ferrari

    A szigorodó EU-s törvények a sportautókat készítõ autógyártókkal sem tesznek kivételt, így a Ferrarinak is csökkentenie kell modelljeinek fogyasztását és szén-dioxid kibocsátását.

    Amedeo Felisa, az olaszok vezérigazgatója megerõsítette, hogy egy dízelmotor tervezése nem szerepel a gyár ötéves tervei között.

    A távolabbi jövõben sem lát sok esélyt egy gázolajjal mûködõ erõforrás beépítésére.

  • BMW 1-es sorozat 2011

    Az F20 jelzésû modell afféle evolúciós terméknek tûnik, leglábbis az övvonal felett nagyon hasonlít az elõdjére. Alatta persze alaposan átrajzolták, méghozzá elég bátran.

    Van benne valami a Bangle-BMW-k merész részletmegoldásaiból, így az elsõ lámpák formája, a motorháztetõ élei vagy a hátsó kerekek körüli domborulat. A maszk és az új lámpák lelkiismertlenül gonosz arckifejezést eredményeznek, ami ugyan biztosan megosztja majd a közönséget, de ez még mindig jobbnak tûnik, mint az 5-ös vagy a 7-es konfliktuskerûlõ fazonja.

  • A Ford Mustang gyári versenyváltozatot dob piacra a FR500CJ-bõl

    A Ford Mustangból számos gyári versenyváltozat készült már, és most itt egy újabb, amelyet gyorsulási versenyzõknek szánnak.

    A detroiti gyártó a Mustang FR500 Cobra Jet révén a méregdrága, egyedi építésû gyorsulási versenyautóknak próbál megfizethetõbb konkurenciát teremteni. A SEMA Show-n - Észak-Amerika legnagyobb tuning-kiállításán - bemutatott jármû az NHRA Stock Eliminator kategóriájának szabályai szerint épült, azaz jelentõs részben a sorozatgyártású Mustangon alapul.

  • Vázlaton a jövõ Audija

    Az Audi a közelmúltban rengeteg modellt mutatott be, ám a németek a jövõre nézve is számos újdonságot tartogatnak rajongóiknak. A gyártó nemrégiben kiszivárogtatott pár vázlatot az A5 Sportbackról, az A7-rõl és az A8-ról.

    Az Audi szekere az utóbbi idõben nagyon jól szalad, szinte mindegyik modellje kasszasikernek bizonyult, az eladások pedig töretlenül emelkednek, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben igazán figyelemre méltó, így a németek joggal lehetnek büszkék magukra.

  • Renault Thalia 1.5 dCi Privilége: Népvágy?

    A Renault Thalia jó kilenc évvel ezelõtt jelent meg a magyar piacon, és óriási sikert aratott. Azóta több mint 30.000 darabot adtak el belõle nálunk, a kis lépcsõshátúak között piacvezetõ lett, de a teljes kisautó-kategóriát tekintve is az elsõk közé került.

    Most a karosszériáját teljesen átrajzolták, miközben az új ruha alatt szinte semmi nem változott. Hogyan hat így a mai megváltozott környezetben - erre keressük a választ.

  • Porsche 918 Spyder

    Nemcsak a GT3 R-bõl készült hibridet állította ki a Porsche Genfben, a német márka egy meglepetéssel is készült a kiállításra. 918 Spyder néven érkezett egy nyitott tetõs hibrid, amelynek 500 lóerõs, 3,4 literes, 9200-as fordulatszámig pörgethetõ V8-asa mellé két elektromotort építettek, amelyek további 218 lóerõt tesznek hozzá a csúcsteljesítményhez.

    Irtózatos erõ rejlik a kabrióban, gyorsabb a Porsche jó néhány legendás modelljénél, még a Carrera GT-nél is: a gyár szerint 7:30-as idõre képes a Nürburgringen.

  • Fényûzõ luxus: Honda Legend 3.5 V6

    A Honda maga is elismeri, hogy a Legend elõzõ generációjával kudarcot vallott. Az új modellbe minden létezõ technikai extrát belepasszíroztak a japánok. Õszintén szólva, a Legend nem a legfrissebb újdonságok egyike. Az új generációt még tavaly mutatta be a Honda, mi meg azóta vártuk, hogy végre rátehessük a kezünket. Hogy miért? Mert nem mindennap ülhet az ember olyan autóba, melynek gyártója az elõdrõl lazán elismeri, hogy bizony bukás volt a köbön, sõt, még azt is hozzáteszi, hogy miért.

  • A Nissan és a Suzuki közös gyermeke a Pixo

    A Párizsi Autószalonon leplezi le a japán gyártó legújabb modelljét, a Suzukival közösen gyártott Pixót.

    A rövidsége ellenére négyszemélyes, magas építésû kisautó forgalmazása 2009 elsõ félévében indul.

    Lefelé terjeszkedik a Nissan, hiszen az utóbbi években sorra dobja piacra kompakt vagy még kisebb autóit.

  • Sportos Chevy Aveo

    A Chevrolet a Detroiti Autószalonon mutatja be az Aveo RS-t, az Aveo sportos verzióját. Egyenlõre koncepció, hiszen a kocsi alapja a következõ generációs még csak tervezett Aveo.

    Nemsokára, a Detroiti Autószalonon (North American International Auto Show) mutatja be a Chevrolet az Aveo RS-t, azaz a kisautó sportos változatát. A számunkra fontos és érdekes nem is annyira a sportosság, hanem hogy láthatjuk a következõ generációs Aveo-t. Csak képzeljük le róla a sportos kellékeket.

  • Hummer HX tanulmány Detroitban

    A nemsokára kezdõdõ észak-amerikai kiállításon lehet majd megcsodálni a Hummer legújabb koncepcióautóját. A HX sokkal kisebb, mint a széria Hummerek, különlegességei a levehetõ tetõelemek és ajtók. A mindössze 4,34 méter hosszú HX a Hummer belépõ modellje lehetne, ha egyszer gyártásban vennék. Formaterve alapján könnyû beilleszteni a márka több modellje közé, ugyanis a jellegzetes hûtõmaszk, a két métert meghaladó szélesség, a gömbölyûséget még hírbõl sem ismerõ lemezek, és a függõleges szélvédõ is Hummer jellegzetességnek számít.

  • Nissan LEAF: a tökéletes választás

    A Nissan Leaf egy C-szegmensbe tartozó, azaz kompakt méretû ötszemélyes, zéró károsanyag-kibocsátású villanyautó, 160 kilométeres hatótávolsággal. A modell várható piaci bevezetése Japánban, az Egyesült Államokban és Európában 2010 végén várható.

    Bár az autó ára csak a 2010-es bevezetés környékén válik véglegessé, a Nissan elképzelései szerint versenyképes lesz egy jól felszerelt kompakt gépkocsiéval. Ez azt jelenti, hogy nagyjából 5,5-6 millió forintot kérnek majd érte.