rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Smart ForTwo: Új külsőt kapott

  • Smart ForTwo: Új külsőt kapottLassan nagykorúvá érik a Smart ForTwo, ideje volt újra gatyába rázni. Érkezik a legismertebb kisgombóc stilizáltabb pofival. Nagy, de fizikai méreteit tekintve igen apró fába vágta a fejszéjét a világhírű Swatch és a még nagyobb celebfaktorral bíró Mercedes, amikor '98-ban közös projekttel álltak elő. Két személy szállítására alkalmas, kétüléses, pici városi autó megalkotása volt a cél, ami ha szükséges, keresztben is be tud állni a legkisebb parkolóhelyre. A Smart két éve kapott új arcot, de ismét kés alá fektették.

    Első közös gyermekük a ForTwo, ahogyan a neve is mondja, maximum két felnőtt számára biztosít utazóhelyet, illetve a csomagtartónak nevezett fiókocskában elfér egy láda ásványvíz és egy King méretű Twix csokis édesség is.

    Első generációja csúnyán elbukott a németek által csak "szarvas tesztként" emlegetett vezetési próbán, de a tervezőasztalon eltöltött pár hét után bebizonyította, hogy joggal nevezhetjük igazi gépjárműnek.

    Hosszában csak pár centivel lépi túl egy hagyományos kerékpár méreteit, a döbbenetesen apró méret akkor a legszembetűnőbb, amikor egy hagyományos méretű autó mellé állítjuk a csöppséget: kedvencünk feleakkora, mint egy mezei kompakt.

    A Smart két éve kapott új arcot, de ismét kés alá fektették. Egy átlagos autógyártó általában négy-öt évenként plasztikáztatja kínálatban lévő modelljeit, Smarték viszont sosem tartoztak a "szürke egér" szakosztályhoz.

    Az évek során többtagúvá bővült a család: már van városi kisautó méretű négykerekű, ahogyan a neve is mondja, ForFour, továbbá vagány kupé és dögös roadster. De a figyelem középpontjában mindig is az örök fiatal, megunhatatlan formavilágú ForTwo állt.

    Az alapkoncepciót természetesen nem változtathatták meg, méreteiben nem változhat a Smart, nem érheti utol a kisautó-növesztő globális mozgalom. Ahogyan a gyári fotógaléria is mutatja, a vizuális csomag vajmi keveset változott, a fő stíluselemeket a nemrég piacra dobott elektromos kivitelből telepítették át.

    Az előző generációhoz képest változott az első kötény és lökhárító, sokkal sportosabb arcot kapott a törpe, már ha beszélhetünk sportosságról egy bicikli méretű minigép esetén. Újdonság a Smart jelvényt viselő hűtőmaszk, a korábbi generációknál mellőzni kellett.

    A módosítás egész felnőttes orrkiképzést kölcsönöz az autónak. Dögös a ködlámpákat magába ágyazó szájrész, igazi morzsaporszívónak néz ki a ForTwo. A lámpatestek a régiek, ahogyan a sárvédők-motorháztető trió is. Természetesen minden karosszéria-elem műanyag, gyorsan cserélhető és relatíve olcsó, bár egy égő cigarettával is komoly károkat lehet okozni bennük.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Hyundai sportautót faragna a Blue-Will-bõl!

    Érdekes koncepcióval jelentkezik a hétvégén kezdõdõ Szöuli Autószalonon a Hyundai.

    Blue-Will-t a hírek szerint hamarosan az utcán is viszont láthatjuk, a márka ugyanis hibrid sportautót faragna belõle.

    Az utóbbi évek egyik legharmonikusabb formatervû koncepcióját leplezte le a gyártó múlt héten. A Blue-Will tanulmány az április 2-án a Szöuli Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, és bár még be sem mutatták, a gyártó vezetõi máris sorozatgyártásán gondolkodnak.

  • LP-550-2 néven érkezik a Lamborghini új Gallardója!

    Újabb taggal bõvül a Gallardo palettája, miután a gyártó egy 550 lóerõs, kizárólag a hátsó kerekeit hajtó változatot dob piacra az autóból. A kevesebb alkatrész miatt könnyebb lett az autó, amely így 3,9 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet.

    A Lamborghini mérnökei továbbra sem pihennek, és a gazdasági válság ellenére (vagy épp amiatt) újabb és újabb változatokon dolgoznak. A Spyder és az LP-560-4, az LP-560-4 Spyder, illetve a Superleggera után - nem is beszélve a több limitált szériáról (Nera, SE) - újabb taggal bõvül a sportkocsi palettája.

  • Koenigsegg Aguilera

    Nem sikerült megszereznie a Koenigseggnek a szintén svéd Saabot, cserébe legalább saját kínálata bõvítésére fordíthatta erõforrásait. Új szupersportkocsit mutatott be a márka, mellyel 15. születésnapjukat is ünneplik a skandinávok.

    Ahogy a Koenigsegg minden modellje, úgy az Agera is a jól ismert CC-re épül, hossza 4,29, szélessége 1,99, magassága pedig 1,12 méter. Szénszálas erõsítésû az alumínium alapú váz, a segédkeretek szintén a könnyû fémbõl készülnek.

  • Számítógépes grafika a Melkus RS 2000-rõl!

    A német cég már két éve bejelentette, hogy új modellen dolgozik. Az eddig napvilágot látott skiccek után a cég számítógépes grafikákat is nyilvánosságra hozott, élõben pedig a Frankfurti Autószalonon találkozhatunk az RS 2000-rel.

    A versenyautókat és a sportautókat gyártó márkát Heinz Melkus alapította 1959-ben Drezdában, egyetlen közúti modelljük, az RS 1000 gyártása pedig 1970-ben kezdõdött. A keleti blokk egyetlen életképes sportautó márkája háromhengeres Wartburg motorral készült és összesen 101 darab készült a 71, késõbb 100 lóerõs autóból.

  • Knight-XV a háborús övezetekben való utazáshoz

    Valódi katonai jármûvön alapszik az Armet nevû cég legújabb modellje, amelyet rettegõ üzletembereknek szeretnének eladni.

    A Knight-XV névre keresztelt jármû karosszériája nagyrészt megegyezik az Armet Gurkha nevû páncélozott terepjáróéval, a legnagyobb különbség, hogy a polgári változat sokkal kényelmesebb belsõt kapott, viszont fegyverek nem szerelhetõk fel rá.

    A 6,096 méter hosszú és 2,489 méter széles karosszéria teljes egészében vastag páncéllemezbõl készül.

  • Nissan GT-R 2011 - alázza a Ferrarit

    Hihetetlen mérési adattal riogatják a vetélytársakat a japán autógyár szakemberei: a japán szupersportkocsi úgy gyorsul, legalábbis 100 km/h-ig, mintha sok száz lóerõvel lenne erõsebb, mint valójában. A Nissan mindent bevet, hogy bizonyítsa, jobb sportkocsit hozott össze bármely vetélytársánál.

    Korábban a Nürburgringen igyekeztek megszerezni a leggyorsabb utcai sportkocsi címét – aminek a Porsche meglehetõsen hangosan próbált az útjába állni – most, a modellfrissítést követõen pedig a gyorsulási adattal igyekeznek elérni, hogy leessen az állunk.

  • Mercedes Benz W212

    A hagyomány szent: a Benz mindig elkészíti az aktuális E osztály hatajtós változatát – természetesen a W212-es sem lehet kivétel.

    A német cég, amely 1936 óta foglalkozik Mercedesek átalakításával, ma lényegében már gyári beszállítónak számít. Átdolgozott autóikat a gyári kereskedésekben forgalmazzák – persze egyedi megrendelésre – így garancia és szerviz ugyanúgy jár hozzájuk, mintha egyenesen a Mercedes valamelyik gyárából érkeznének.

  • Mercedes CL 2011 - keveset eszik a luxus autó

    Úgy tûnik, már a legvastagabb luxuskupékat is az alacsony szén-dioxid-kibocsátással lehet eladni. A Mercedes legalábbis új motort fejlesztett ennek érdekében a CL 500-hoz.

    Keveset eszik a luxus autó

    Némi ellentmondás fedezhetõ fel az adatok és a megállapítás között, de a 435 lóerõs, két turbós V8-as takarékos. Új pofát is kapott a 2011-es CL, de a németek az új, közvetlen befecskendezéses, 4,7 literes motort dicsérik inkább.

  • Mazda 5 - 7 személyes személyautó

    Dízelfronton eddig adva volt a Mazda5-öshöz egy 2,0 literes aggregát, mely kétféle teljesítményszinttel volt konfigurálható. Aki beérte kevesebb lóerõvel, az választhatta a 110 lovas kivitelt, melynek vaskos, 310 Nm-es nyomatéka egészen 177 km/órás csúcstempóig repítette az autót.

    A temperamentumosabb sofõrök a 143 lóerõs változatot részesítették elõnyben, mely +50 Nm-rel és 19 km/órával nagyobb végsebességgel kecsegtetett. Az Euro5-ös norma és a költséghatékonyság azonban nyugdíjazta a nagy dízeleket, helyükbe a 115 lovas 1,6-os lépett.

  • A Fisker Karma a skandinávoknál készül

    A Fisker Automotive megtette az utolsó lépéseket, hogy Karma nevû elektromos modellje gyártásba kerüljön.

    Az összeszerelést a finn Valmet Automotive végzi majd 2009 végétõl, évente pedig 15 000 Karma gurul majd le a futószalagról.

    Már minden akadály elhárult a Fisker Karma gyártásának útjából, hiszen lezárult a Tesla Motors által indított per is, amely kimondta, hogy a Fisker formaterve nem a Teslától származik, most már az elektromos négyajtós modell gyártásának helyszínérõl is megszületett a végsõ döntés.

  • Renault Clio Gordin - átalakult külsõvel

    A Renault Clio RS változata után az alapmodelleken is megjelenik a Gordini-jelölés. Csak a kisautó külseje alakul át.

    Újabb olyan Gordini-modellel áll elõ a Renault, amelynek nincs sok köze a sportossághoz.

    A Clio RS után az alapváltozatokon is megjelenik a jelölés.

    Az optikai csomagot azoknak szánják, akik szeretik a sportos megjelenést, mégsincs szükségük egy valóban sportosan vezethetõ autóra.

  • Rejtett agresszivitás: SEAT Leon Cupra

    A spanyol méregzsák 7 211 000 forintos ára csak elsõ hallásra sok, ár-érték aránya az egyik legjobb a kategóriában. A "hot hatch", tehát a kompakt méregzsák szegmens egyik legtehetségesebb képviselõjével van dolgunk, melynek ár-érték aránya is kiemelkedõen jó. Az új Leon Cuprában megvan mindaz, amiért elõdjét szerettük, de egymillióval olcsóbb nála. Kiélezett utcai sportautó, s meglepõ módon munkába járásra is alkalmas. Bár a SEAT hangsúlyozta, hogy az új Leon Cupra tulajdonképpen a túraautó bajnokságban versenyzõ Leon utcai kivitele, külseje igen visszafogott lett. Nincsenek látványos karosszériaszélesítések, mélyre húzott kötények, vagy kiálló hátsó szárny.

  • Leállították a BMW Concept CS fejlesztését

    A Concept CS-en alapuló nagy négyajtós kupé fejlesztését leállította a BMW, a hivatalos közlemény szerint a romló gazdasági helyzet miatt.

    "Mivel az elsõdleges cél a nyereségesség növelése, felül kell vizsgálnunk a korábbi, típusfejlesztéssel kapcsolatos döntéseket. Ennek eredményeképpen a BMW csoport nem készíti el a Concept CS sorozatgyártású változatát, mivel ez a típus nem felel meg a megtérüléssel kapcsolatos belsõ elvárásainknak" - írja a BMW sajtóközleménye.

  • Mercedes C63 AMG - 480 lóerõvel

    Noha a neve alapján koncepció, a C63 Concept 358 akár már holnap gyártásba kerülhetne. A speciális C-osztály egyedi fényezést, gazdag alapfelszereltséget, de ami a legfontosabb, erõsebb motort kapott. A 480 lóerõs autó a Sydney Autószalonon debütált. Bár Ausztrália nem túl népes ország a maga 21 milliós lakosságával, a gyártóknak igenis fontos ez a piac, ez jól látszik az itt kapható egyedi és sportos modellek számán is. A Mercedes-Benz itteni divíziója a Sydney Autószalon alkalmából két egyedi gépet is készített a helyiek legnagyobb örömére. Az egyik egy speciális fényezéssel ellátott SLS MG, míg a másik a C63 AMG Concept 358.

  • Utcai roadster a Secma F16

    Olcsó és egyszerû, mégis felejthetetlen vezetési élményt ígér az aprócska francia roadster.

    A Secma F16-os már-már primitív jószág: az acél csõvázra csak annyi mûanyag elemet szereltek, amennyi ahhoz kell, hogy a menetszél ne fújja ki a sofõrt és utasát a bõr kagylóülésekbõl. Szélvédõje van, teteje viszont nincsen, ahogy ajtaja sem, a kerekek már a karosszérián kívül helyezkednek el saját sárvédõik alatt, a formaterv - már ha lehet itt ilyenrõl beszélni egyáltalán - a régi, VW Bogár-alapú buggykat idézi.