rss
  • Peugeot 208, az új generáció

  • Peugeot 208, az új generációElődeinek történelmi sikere után - több mint 15 millió 200-as készült harminc év alatt - a 208 egyetlen céllal érkezik a szegmensbe: vissza akarja szerezni a kategória elsőségét Európában. A széles vevőkör megnyerésére és egyesítésére szánt A9 projekt, azaz a jövőbeli 208 a márka valaha vállalt legmerészebb újításaival hajtja végre a valóságos nemzedéki ugrást. A 208 kereskedelmi bevezetése kora tavasszal lesz; az első teljes évben (2013) világszerte 550 ezer darab értékesítését tervezik.

    A 208 mellett két koncepcióautót is leleplez a Peugeot Genfben: az XY Concept és a GTi Concept a márka felfutó trendjét jelzi a szuper-kompakt autók világában.

    A háromajtós 208 alapján készült koncepciók erős személyiségi jegyekkel fejezik ki a 208 generációs ugrását: az XY Concept az egyéniséget és kifinomultságot értékelő városlakónak szól, a GTi Concept pedig egy legendát kelt életre. Közös az exkluzív eljárással készült fényezésük, ezenkívül tökéletesen integrált formai és aerodinamikai elemek, valamint gazdagon felszerelt utastér jellemző rájuk.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Audi e-tron – második menet

    A detroiti Audi e-tron tanulmány az Audi korábban bemutatott elektromos autójának továbbfejlesztett változata

    2010 elsõ jelentõs autókiállításán az Audi tisztán elektromos hajtású kompakt sportautó koncepcióját állította ki. A detroiti Audi e-tron tanulmány (3,93 méter hosszú, 1,78 méter széles, 1,22 méter magas kétüléses) néhány hónappal az Audi e-tron Frankfurtban, a 2009-es IAA alkalmával tartott világpremierjét követõen, a négykarikás márka második elektromos koncepciómodelljeként mutatkozhatott be.

  • Tuningolt BMW X6

    A legtöbben az autóipar fejlõdését, az új technikai megoldásokat elemzik a Genfi Autószalonon; azonban akad köztük olyan, akit pár perc erejéig le tud kötni egy irracionális mértékben ronggyá tuningolt X6. És a Hamann féle BMW mindenképpen ilyen autó.

    A biturbós V8-as motort épp, hogy csak megpiszkálták: 670 lóerõ lett belõle, és 780 newtonméteres maximális forgatónyomaték. Teljes egészében új a rozsdamentes acélból készült kipufogórendszer, az egész csomaghoz az ECU-t is hozzá programozták.

  • Freemont - a Fiat és a Chrysler együttmûködésének "gyümölcse"

    2011-ben megszületett a Fiat és a Chrysler együttmûködésének elsõ új Fiat modellje.

    A Freemont nem más, mint a korábban nálunk is árult Dodge Journey kissé átrajzolt változata. Ennek megfelelõen az autó ugyanúgy 4,89 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,72m magas, tengelytávolsága 2,89 méter.

    A különbséget az új lökhárítók, a hûtõrács, a LED-es hátsó lámpák és természetesen a Fiat logo jelentik. Állítólag a Fiat variáns mûszerfala puhább mûanyagból készült és több benne a króm is.

  • Szériagyártásba került a Chrysler elsõ hibridmodellje

    Az óriási terepjáró valószínûleg elektromotorja ellenére sem takarékosságáról válik majd híressé, de a gyártó állítása szerint a benzinmotoros változathoz képest átlagosan akár 25 százalékkal is kevesebbet fogyaszthat a hibrid Aspen.

    Az amerikai autógyártó-óriás az utóbbi idõben komoly problémákkal küszködik, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy állandó leépítések folynak és szinte hónapról hónapra jelenti be a cég az új stratégiákat, valamint vállalati terveket.

  • A Nissan bemutatta vadonatúj kis crossoverét, a Juke-ot

    A Juke-ot Európában a Nissan angliai, sunderlandi gyárában, Japánban pedig az oppamai gyárban fogják gyártani. A Juke értékesítése idén nyáron kezdõdik meg Japánban, az európai és észak-amerikai piaci bevezetésre õsszel kerül sor.

    Megbízható kocsi!

    A Juke a Renault-Nissan Szövetség B padlólemezére épül, tengelytávja 2530 mm, teljes hossza 4135 mm, szélessége 1765 mm, magassága 1570 mm.

  • Bugatti Veyron Grand Sport Lor Blanc - 16 hengeres motorral

    Bugatti Veyron Grand Sport Lor Blanc - 16 hengeres motorralEgy Bugatti Veyron már önmagában az autózás non plus ultrája, hiszen a négy turbóval lélegeztetett, 16 hengeres erőforrás páratlan menetteljesítményeket kölcsönöz a méregdrága járgánynak. A valaha francia, jelenleg a Volkswagen tulajdonában álló márkánál azonban úgy gondolták, egyetlen példányban készítenek egy olyan változatot, amely méltó a gyáralapító Ettore Bugatti hagyományaihoz, aki szeretett játszani a különféle anyagokkal. Az alkotók választása a Veyron nyitott kiadására, a Grand Sportra esett, amelyet szó szerint törékennyé tettek.

  • Maybach Xenatec - coupé luxus kivitelben

    Xenatec, valószínûleg nem sokat mond ez a név az autóiparban csak felületesen jártasaknak, mostantól azonban tudni fogják, hogy egy speciális átépítésekkel foglalkozó német cégrõl van szó. Õk látták meg a remek lehetõséget a Maybach kupéban, ezért le is szerzõdtették gyorsan Fredrik Burchhardtot, a csodálatosan szép Exelero-közúti teszt-tanulmány formatervezõjét. Az Exelero - minden potenciális vásárló nagy bánatára - csak egyetlen példányban készült el annak idején, a Fulda nagy sebességindexû gumiabroncsait tesztelték rajta, majd 8 millió dollárért megvette André A. Jackson dél-afrikai gyémántmilliárdos.

  • Vázlaton a jövõ Audija

    Az Audi a közelmúltban rengeteg modellt mutatott be, ám a németek a jövõre nézve is számos újdonságot tartogatnak rajongóiknak. A gyártó nemrégiben kiszivárogtatott pár vázlatot az A5 Sportbackról, az A7-rõl és az A8-ról.

    Az Audi szekere az utóbbi idõben nagyon jól szalad, szinte mindegyik modellje kasszasikernek bizonyult, az eladások pedig töretlenül emelkednek, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben igazán figyelemre méltó, így a németek joggal lehetnek büszkék magukra.

  • 160 lóerõs és dízelmotoros lesz az új Mini Cooper!

    A brit Autoexpress információi szerint a BMW-hez tartozó Mini dízelmotoros JCW változatot tervez. Az 1,6 literes gázolajos erõforrás teljesítménye a hírek szerint 160 lóerõre nõ, és a Clubman és a Cabrio változatokhoz is elérhetõ lesz az erõsebb dízelmotor.

    A Mini felélesztése igazi sikertörténet a BMW számára, ugyanis az autóipart érintõ válság ellenére növekszik a kereslet a brit márka modelljei iránt. A németek ki szeretnék használni a Miniben lévõ potenciált, így a hamarosan érkezõ Crossman mellett dízelmotoros John Cooper Works modelleket terveznek a britek.

  • A Fisker Karma a skandinávoknál készül

    A Fisker Automotive megtette az utolsó lépéseket, hogy Karma nevû elektromos modellje gyártásba kerüljön.

    Az összeszerelést a finn Valmet Automotive végzi majd 2009 végétõl, évente pedig 15 000 Karma gurul majd le a futószalagról.

    Már minden akadály elhárult a Fisker Karma gyártásának útjából, hiszen lezárult a Tesla Motors által indított per is, amely kimondta, hogy a Fisker formaterve nem a Teslától származik, most már az elektromos négyajtós modell gyártásának helyszínérõl is megszületett a végsõ döntés.

  • Narancsban pompázik a Ford Ranger Max platós terepjáró

    Platós terepjáróját tette még látványosabbá a Ford, a Ranger Max tanulmányautó a thaiföldi autószalonon mutatkozott be.

    Terepképességei és rakodókapacitása a régi maradt, de karosszériája sokkal divatosabb lett a koncepciónak.

    Egészen eddig férfiasan szögletes, de inkább hagyományos külsõ megjelenésûnek ismertük a Ford platós terepjáróját.

  • Az Irmscher bemutatta az Astra sportosabb változatát!

    Bár az új Astra még be sem mutatkozott, az Opelek tuningolásával foglalkozó Irmscher máris bemutatta elsõ fotóit az Astra sportosabb változatáról, amely a szériaváltozatnál alacsonyabb lesz, agresszívebb külsõt kap, no és persze a motorok sem maradnak érintetlenek.

    Az Opel Astra legújabb generációja õsszel kerül a kereskedésekbe, de az Irmscher máris nyilvánosságra hozott néhány részletet az õ változatukról, amely a szokásoknak megfelelõen sportos lesz.

  • Hátsókerekes Audi az MTM-tõl

    A közelmúltból (2010 év elején) egy olyan eset említhetõ, amikor egy összkerékhajtású gépet hátsókerekessé alakítottak át: a Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni ilyen volt. A Motoren Technik Mayer (MTM) most ismét elkövette ezt, de egy Audi R8 sportkocsin. A GT3-2 560 lóerõs, 3,9 másodperc alatt sprintel százra és a megfelelõ helyen, hátul kapar.

    Az MTM természetesen nem csupán az elsõ hajtást választotta le, hanem a hátsó tengelyre beszerelt egy korlátozottan önzáró differenciálmûvet.

  • A BMW X5 Security Plus az elsõ B6-os besorolású páncélozott autó

    A vadonatúj X5-ös Security Plus modellel a BMW az elsõ nagy autógyártó, mely készít B6-os besorolású páncélozott autót.

    A B6-os besorolás azt jelenti, hogy az egyszerûbb kézifegyvereken keresztül egészen a terroristák kedvenc eszköze, az AK-47-es ellen is képes megvédeni a bent ülõket. Az autóban a komoly páncélozás mellett különbözõ elektromos védelmi rendszereket is elhelyeztek a mérnökök, így gombnyomásra hívhatunk segítséget, vagy bekapcsolhatjuk a villogókat és a szirénákat is.

  • K9

    K9Közzétette az első fotókat az Opirus-utód K9 luxusautóról a Kia. Ezen a néven csak Koreában kerül piacra a modell még idén nyáron, Európába más néven és valószínűleg csak jövőre érkezik. Az autó formaterve egyértelműen prémiumérzést sugall, de talán túlságosan sok részlete emlékeztet a BMW 7-es sorozatra. A fényszórók és a hátsó lámpák környékén, valamint az arányokban is felfedezhetők hasonlóságok, de ettől még a K9 nagyon is jól mutat, sokan akár a 7-esnél is vonzóbbnak találhatják.