rss
  • Peugeot 208, az új generáció

  • Peugeot 208, az új generációElődeinek történelmi sikere után - több mint 15 millió 200-as készült harminc év alatt - a 208 egyetlen céllal érkezik a szegmensbe: vissza akarja szerezni a kategória elsőségét Európában. A széles vevőkör megnyerésére és egyesítésére szánt A9 projekt, azaz a jövőbeli 208 a márka valaha vállalt legmerészebb újításaival hajtja végre a valóságos nemzedéki ugrást. A 208 kereskedelmi bevezetése kora tavasszal lesz; az első teljes évben (2013) világszerte 550 ezer darab értékesítését tervezik.

    A 208 mellett két koncepcióautót is leleplez a Peugeot Genfben: az XY Concept és a GTi Concept a márka felfutó trendjét jelzi a szuper-kompakt autók világában.

    A háromajtós 208 alapján készült koncepciók erős személyiségi jegyekkel fejezik ki a 208 generációs ugrását: az XY Concept az egyéniséget és kifinomultságot értékelő városlakónak szól, a GTi Concept pedig egy legendát kelt életre. Közös az exkluzív eljárással készült fényezésük, ezenkívül tökéletesen integrált formai és aerodinamikai elemek, valamint gazdagon felszerelt utastér jellemző rájuk.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Ütõs dízellel jön a Mondeo

    A Genfi Autószalonon mutatja be új, nagy teljesítményû dízelmotorját a Ford. Ahogy korábban máskor is, most is besegítettek a franciák. A számok rendkívül biztatóak. A Ford a Genfi Autószalonra tartogatja, új izmos dízelmotorjának bemutatóját. Az új 2,2 literes Duratorq TDCi-t az S-Maxba, a Mondeóba, és a Galaxyba fogják szerelni. A Ford és a PSA Peugeot Citroën által közösen kifejlesztett motor 175 lóerõt és 400 newtonméteres nyomatékot produkál maximálisan.

  • A Fisker Karma a skandinávoknál készül

    A Fisker Automotive megtette az utolsó lépéseket, hogy Karma nevû elektromos modellje gyártásba kerüljön.

    Az összeszerelést a finn Valmet Automotive végzi majd 2009 végétõl, évente pedig 15 000 Karma gurul majd le a futószalagról.

    Már minden akadály elhárult a Fisker Karma gyártásának útjából, hiszen lezárult a Tesla Motors által indított per is, amely kimondta, hogy a Fisker formaterve nem a Teslától származik, most már az elektromos négyajtós modell gyártásának helyszínérõl is megszületett a végsõ döntés.

  • speedART Porsche Cayenne S Hybrid - Hybrid Cayenne 450 lóerõvel

    A brutális tuning mellé új kipufogórendszer jár 10 centis kályhacsövekkel.

    Rendesen megpiszkálták a Cayenne S kompresszoros V6-osát a speedART-nál, így a kocsi teljesítménye 450 lóerõre nõtt.

    A speedHYBRID 6 másodperc alatt van százon, fél másodperccel hamarabb, mint a gyári változat, végsebessége 252 km/h – ez plusz tíz km/h-t jelent a gyári modellhez képest.

  • Mercedes C 63 AMG Coupé Black Series

    A C 63 AMG Coupé Black Seriesbe még - talán utoljára - az AMG kiváló, brutális erejû, 6,3 literes (valójában 6208 köbcentis) szívómotorját szerelték be, amely ezúttal 517 lóerõt és 620 newtonméter nyomatékot présel ki magából. A beépített rajtelektronika segédletével a kupé 4,2 másodperc alatt sprintel álló helyzetbõl 100 km/órára, ami igazán lenyûgözõ.

    Az erõforrás - akárcsak az SLS AMG-ben - kovácsolt dugattyúkat, hajtókarokat és könnyûszerkezetû fõtengelyt kapott, olajhûtõ rendszere pedig az extrém igénybevételt is bírja.

  • Egy fiatal formatervezõ érdekes 6-os BMW álma!

    Egy, a milánói mûszaki egyetem formatervezõ szakán nemrégiben végzett fiatalember egy különös tervet álmodott meg, mely személyében a következõ generációs 6-os BMW-t álmodta meg, a koncepciót pedig S.X. Conceptnek nevezte.

    Reméljük, hogy lesz jövõje a gyönyörû autónak, amivel egy álom valóra válhat.

    Már megszokhattuk, hogy egyes dizájnstúdiók különféle tanulmányokat készítenek bizonyos autók alapjaira, melyek sok esetben meg is valósulnak.

  • Ferrari 599 GTO

    A Ferrari eddigi leggyorsabb utcai autója, az 599 GTO. Az 599XX kísérleti pályaautón alapuló GTO 1 perc 24 másodperccel máris beállította az új körrekordot a Ferrari fioranói tesztpályáján.

    Ez nem meglepõ, hiszen az 599 GTO vegytiszta szuper-sportkocsi: 670 lóerejéhez 1495 kg-os saját tömeg társul. 3,35 másodperc alatt gyorsul százra és 335 km/óra a végsebessége. 599 darabot készítenek belõle. A GTO (Gran Turismo Omologata) rövidítés két olyan Ferrarit idéz, amelyek a teljesítmény szimbólumaként rögzültek emlékeinkben.

  • Új információk a Mercedes E-osztályról

    A tavaly napvilágra került képek után egy remek marketinghúzással újabb képeket és az új E-osztály katalógusát is nyilvánosságra hozta a Mercedes.

    Amint azt várni lehetett, az újdonságnak a technikai részleteiben sem kell majd szégyenkeznie.

    Miután az eredeti tervekkel ellentétben már tavaly decemberben nyilvánosságra kerültek a vadonatúj E-osztály hivatalos képei.

  • A Rolls Royce is elektromos autót tervez

    A nagymúltú brit autógyárnál is jelentõs változások várhatók, ugyanis a vállalat vezetõi igen radikális változásokat is terveznek.

    Természetesen marad a luxus kivitelezés, ám alternatív meghajtások, elsõsorban konnektorról tölthetõ, tisztán elektromos változat várható.

    A Rolls-Royce luxusautói eddig a mindent kielégítõ utastérrõl és bivalyerõs, nyomatékos motorjairól volt híres, azonban az autóipar változásai szépen lassan a brit korona egyik büszkeségét is elérik.

  • Nissan Murano 2,5 dci - 190 lóerõs motorral

    Nem tudni, hogy a Nissan miért választotta luxus-terepjárójának ezt a nevet.

    Velencétõl olyan messze van, mint Makó Jeruzsálemtõl, a tûzvészhez sincs sok köze, hacsak nem próbáljuk ráerõltetni, hogy legalább annyira forró, mint egy üveghuta. Igazság szerint azonban nem az. A Muranot eredetileg Amerikába szánták Nissanék, idehaza csak elvétve lehetett látni belõle a korai példányokból. Most viszont nálunk is próbálja megvetni a kerekét a tengerentúliaknak mintázott SUV.

  • A Lada legújabb büszkesége a C-Cross

    Stílusosan a hazai autószalonon mutatta be legújabb büszkeségét a Lada.

    Az AvtoVAZ a C-Cross tanulmányautó mellett majdnem egész modellpalettáját, többek között a Kalina sportváltozatát is kiállította.

    Még mindig hazája legsikeresebb autómárkája a Lada, amely a Moszkvai Autószalonon egy SUV-val lepte meg a közönséget.

  • Új motor az Octaviában

    Új erõforrással bõvül a ©koda Octavia motorkínálata. Turbófeltöltésû, négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses 1.2 TSI az újdonság.

    Harmonikusan illeszkedve a „downsizing” – vagyis az alacsonyabb hengerûrtartalom mellett kínált magas teljesítményszint – trendjébe, az Octavia 1.2 TSI 100 kilométerenként 5,7 liternyi kombinált üzemanyag-fogyasztása mellett az EU 5 kipufogógáz-szabvány elõírásainak is megfelel, s jelenleg az Octavia-család leggazdaságosabb benzines tagja.

  • Earthrace - mit is tud ez a motorcsónak?

    Az Earthrace egy háromtestû motorcsónak, amely képes átfúródni a hullámokon. A Calibre Boats cég építette 1,25 millió dollárért az új-zélandi Aucklandben, hogy megdöntsék a Föld körüli, biodízellel hajtott motorcsónakázás gyorsasági rekordját. A hajótest vázát szendvics-szerûen építették fel. A külsõ réteg külsõ oldala 3 réteg karbonból, 1 réteg kevlárból és 1 réteg üvegszálból készült, a belsõ oldala 3 réteg karbonból. Ezek zárják körbe a belsõ, 40 milliméteres hab magot. A karbon erõssé ugyanakkor könnyûvé teszi a hajót, míg a kevlár kitûnõen ellenáll az ütközéseknek.

  • A Pininfarina elsõ villanymotoros autója a EDAG Light Car

    A legnagyobb autógyártók egy része a tisztán elektromos hajtásláncban látja a városi autók jövõjét, de többek között az olasz Pininfarina is fejleszti saját villanymotoros autóját. A német EDAG Genfben mutatja be elsõ koncepcióját, amely a Light Car nevet kapta.

    Az utóbbi idõkben az autógyárak folyamatosan mutatják be elektromos városi modelljeik koncepció változatát, amelyekhez csatlakozik a német EDAG tervezõcég elsõ tanulmányautója.

  • Red Bull X1 - gázturbinás versenyautó

    A Sony Entertainment és a Red Bull Racing példaértékû együttmûködésébõl egy teljesen új versenyautó, a Red Bull X1 Prototype jött létre.

    Megszokott, hogy a számítógépes játékok készítõi licenceket vásároljanak egy-egy autógyártótól, annak érdekében, hogy azok autói megjelenhessenek a szoftver repertoárjában. A szükséges fizikai és külsõleges lemodellezéseket követõen rengeteg játékkedvelõ hajthatta már így a legnagyobb klasszikusokat, ritkaságokat, ha nem is a valóságban, csupán egy monitor elõtt.

  • Szuperolcsó indiai miniautó

    A szuperolcsó indiai miniautó benzinmotorral sem különösebben iszákos, de állítólag már majdnem készen van egy még alacsonyabb fogyasztású dízelváltozat.

    Úgy tudjuk, ez a második motor is kéthengeres lesz, akárcsak a benzines, és elég korszerû, hogy akár Európában is forgalmazhassák. A 800 köbcentis, turbófeltöltéses, és közös nyomócsöves befecskendezésû apróságot állítólag több nagy nevû európai céggel együtt alakította ki a Tata.