rss
  • Peugeot 208, az új generáció

  • Peugeot 208, az új generációElődeinek történelmi sikere után - több mint 15 millió 200-as készült harminc év alatt - a 208 egyetlen céllal érkezik a szegmensbe: vissza akarja szerezni a kategória elsőségét Európában. A széles vevőkör megnyerésére és egyesítésére szánt A9 projekt, azaz a jövőbeli 208 a márka valaha vállalt legmerészebb újításaival hajtja végre a valóságos nemzedéki ugrást. A 208 kereskedelmi bevezetése kora tavasszal lesz; az első teljes évben (2013) világszerte 550 ezer darab értékesítését tervezik.

    A 208 mellett két koncepcióautót is leleplez a Peugeot Genfben: az XY Concept és a GTi Concept a márka felfutó trendjét jelzi a szuper-kompakt autók világában.

    A háromajtós 208 alapján készült koncepciók erős személyiségi jegyekkel fejezik ki a 208 generációs ugrását: az XY Concept az egyéniséget és kifinomultságot értékelő városlakónak szól, a GTi Concept pedig egy legendát kelt életre. Közös az exkluzív eljárással készült fényezésük, ezenkívül tökéletesen integrált formai és aerodinamikai elemek, valamint gazdagon felszerelt utastér jellemző rájuk.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Seat IBL és Exeo 2011

    Két újdonságot mutatott be a SEAT a 2011-es Frankfurti Autószalonon: az egyik a futurisztikus külsõvel rendelkezõ IBL koncepcióautó, míg a másik az Exeo felfrissített változata.

    Akár az Audi standját is erõsíthette volna a SEAT eddig ismeretlen, jövõbe mutató autója, az IBL. Az eddigi dizájntól próbált eltávolodni - valljuk be, nem sikertelenül, hiszen ha összehasonlítjuk a felfrissített Exeóval, láthatjuk, hogy nem igazán hasonlóak az elemek és arányok a két gépen.

  • 500 lóerõs Spyker telepjáró érkezik

    A legfrissebb hírek szerint jövõre már megvásárolható lesz a Spyker még 2006-ban bemutatott terepjáró-tanulmányának szériaváltozata.

    Az 500 lóerõs D12 Peking to Paris ára az elõzetes hírek szerint 60 millió forint lesz.

    Még a 2006-os Genfi Autószalonon mutatta be a Spyker látványos koncepcióját, a D12 Peking to Paris nevet viselõ SUV-ot, azóta viszont leginkább csak kósza híreket hallhattunk a megvalósulásáról.

  • Újra van mivel álmodni: Lexus LFA

    A Tokiói Autószalonon végre bemutatták a Lexus szupersportkocsiját. Az 560 lóerõs autó 2010 tavaszán kerül piacra.

    A Lexus történelmének ez az elsõ szupersport-autója, és a cég presztízse nem engedheti meg a kísérletezést, mindennek klappolnia kellett – többek között ezért húzta-halasztotta a japán gyártó a modell bemutatását: már 2005-ben bemutatták az elsõ tanulmányt, majd 2007-ben újabb prototípussal próbálkoztak.

  • Nagy reményeket fûz a Seat a hibrid Leon Twin Drive Ecomotive-hez

    A spanyol gyártó eddig ugyan nem jeleskedett hibridek terén, most azonban bemutatták elsõ ilyen modelljüket.

    A Leon Twin Drive Ecomotive-hez nagy reményeket fûz a spanyol márka vezérkara, bár sorozatgyártásáig még legalább öt év hátravan.

    Miután a Volkswagen is beszállt a hibridek fejlesztésébe, a spanyol márka elõtt eddig zárt ajtók tárultak ki, amelynek elsõ eredménye egy hibrid tanulmányautó, amely a Seat Leon Twin Drive Ecomotive nevet viseli.

  • Aston Martin Vantage - V8-as motoral szerelve

    A hagyományosabb V8-as kivitel és a V12-es csúcsverzió között elhelyezkedõ kiadás a 4,7 literes nyolchengeres szívómotor finomhangolt kivitelét kapja, amely immár 436 lóerõt (+10 LE) és 490 Nm nyomatékot (+20 Nm) állít hadirendbe.

    A plusz teljesítménynek és a teljesen új hétsebességes Sportshift II szekvenciális váltónak köszönhetõen 4,6 másodperces 0-100-as gyorsulásra számíthatunk. Az új váltó nem csak egy fokozattal gazdagodott, de 20 százalékkal gyorsabb is lett elõdjénél.

  • Hazánkban is elérhetõ a hatodik generációs Volkswagen Golf Plus!

    Hozzánk is megérkezett az új Golf Plus, amely a tavaly bemutatott hatodik generációs Golf formajegyeit örökölte.

    A külsõ mellett a motorkínálat is megváltozott, ugyanis a PD TDI dízeleket a közös nyomócsöves CR TDI erõforrások váltották, amelyek akár 0,8 literrel takarékosabbak elõdeinél.

    Immár hazánkban is rendelhetõ a megújult Volkswagen Golf Plus, amely hivatalosan a tavalyi Bolognai Autószalonon mutatkozott be.

  • Koenigsegg Aguilera

    Nem sikerült megszereznie a Koenigseggnek a szintén svéd Saabot, cserébe legalább saját kínálata bõvítésére fordíthatta erõforrásait. Új szupersportkocsit mutatott be a márka, mellyel 15. születésnapjukat is ünneplik a skandinávok.

    Ahogy a Koenigsegg minden modellje, úgy az Agera is a jól ismert CC-re épül, hossza 4,29, szélessége 1,99, magassága pedig 1,12 méter. Szénszálas erõsítésû az alumínium alapú váz, a segédkeretek szintén a könnyû fémbõl készülnek.

  • Jön az Alfa Romeo Giulietta

    Giulietta néven érkezik az Alfa 147-es – a hivatalos bemutató Genfre várható, a forgalmazás pedig szinte egybõl utána kezdõdik.

    Az új kompakt Alfát eredetileg Milano néven gyártották volna, de pont a dél-olasz gyárak bezárása közben az a gazdag északi város emlegetése rossz szájízt is szülhetett volna, ezért egy régi nevet poroltak le az új típus számára.

  • Fiat 500 - Abarth tunigos kiadás

    Létezik a Fiat 500-asnak két igazán különleges változata, a közös bennük, hogy a Ferrarival közösen készültek. Az egyik csereautónak született a Ferrari-szervizekbe, a másik eladásra a Ferrari-tulajdonosoknak.

    Bár ezek a hagyományos Abarth 500-nál erõsebb motort rejtenek, a Pogea Racing nem találta elég ferrarisnak a kisautókat. Ezért aztán mélyreható változtatásokat tett a motorban a pluszlóerõk elõcsábításáért.

  • Indiai Ford tervek

    Indiában mutatták be az ázsiai és az afrikai piacokat célzó Ford Figo-t. Komolyan felfuttatják a gyártást.

    Az Indiában gyártott új Ford kisautó elsõdleges piaca India lesz, ahol a piac 70%-át teszi az A és B szegmens, ám a modell további ázsiai és néhány afrikai országban is elérhetõ lesz. A Ford 500 millió dolláros beruházás keretében, a kapacitást kétszeresére, évi 200 000 darabra növelve modernizálta a chennai-i üzemet, amely így a vállalat kisautóinak regionális gyártóközpontja lesz.

  • Aston Martin V12 Zagato

    A 2011-es Concorso d'Eleganza Villa d'Este hétvégén kezdõdik, de már elõtte kapunk belõle néhány morzsát.

    Az új 2011-es modell a V12 Vantage platformjára épült, és - ahogy a neve is mutatja - a legendás olasz dizájn cég, a Zagato valamint az Aston Martin házasságából született, hogy megünnepelje az 50. évfordulóját annak, hogy a két cég elõször kooperált. Anno a DB4GT Zagato kifejezetten versenyautónak készült, nem csoda, hogy ezt az újat is a versenyzõi vénával próbálják még kívánatosabbá tenni, pedig erre semmi szükség, ez a kocsi körítés nélkül is ellenálhatatlan.

  • MINI Cooper S Coupé 2011

    A MINI Coupé különösen korszerû módon szolgál a sûrû nagyvárosi forgalomban is a vezetés bõséges élvezetével, miközben alapvetõ karakterét semmi mással össze nem téveszthetõ módon a márka versenysport-génjei teszik egyedivé. A MINI Coupé palettáján négy erõforrás sorakozik, az egyes modellek típusjelzésében pedig kivétel nélkül a „Cooper” név is megtalálható. E nomenklatúra a kiemelkedõ sportosság immár hagyományos szimbóluma, egyben a márka és a legendás Formula-1 konstruktõr John Cooper egyedi kapcsolatára is utal, aki egykor a klasszikus Mini modelleket a versenypályára vitte.

  • Sportváltozat is lesz az Alfa Romeo MiToból

    Az Alfa Romeo MiToból is lesz sportváltozat. A csúcsmodellt egy 1,8 literes turbómotor fogja hajtani.

    Ha elkészül, a legerõsebb kisautó lesz a piacon az Alfa Romeo MiTo GTA, ugyanis az 1,8 literes, változó szelepvezérlésû, közvetlen befecskendezéses motorból 230 lóerõt hoztak ki az olasz mérnökök.

  • Kia Magentis 2010

    A koreaiak új nagykocsijának olyanja van, ami az elõdeinek soha nem volt: egyénisége. Így talán lesz esélye, hogy Európában is észrevegyék, ne csak Dél-Koreában és Észak-Amerikában, ahol olcsó nagykocsiként az elõdei is egész népszerûek voltak.

    Jól sikerült a járgány

    Az új formaterv, amelyet a Kia németországi központjában terveztek, minden porcikájában az aktuális sportszedán-divatot követi.

  • Hatsebességes, dupla kuplungos Scirocco 270 lóerõvel

    Sportváltozatot idézõ tanulmányautót mutatott be a Volkswagen a Scirocco alapjain.

    A Bolognai Autószalonon debütáló Studie R a GT24 versenyautó mintájára készült, és egy késõbbi csúcsmodell elõfutára lehet.

    Idén májusban állt a 24 órás nürburgringi megbízhatósági verseny rajtjához a Volkswagen Scirocco alapjaira épített GT24 versenyautó olyan híres pilótákkal a volánnál, mint Hans-Joachim Stuck és Carlos Sainz.