rss
  • Mercedes SL63 AMG

  • Mercedes SL63 AMGNem véletlenül cserélte le a Mercedes GP nevet Mercedes AMG-re a csillagos márka gyári Forma-1-es istállója. Ahogyan azt a névváltoztatáskor közölték, igyekeznek szorosabbra fűzni a szálakat a házi tuningműhely és a Forma-1-es istálló között, s ennek első, jól látható jele volt keddi F1-es autóbemutató. Michael Schumacher és Nico Rosberg egy-egy SL63 AMG-vel gurultak végig a Circuit de Catalunya boxutcáján, ahol megmutatta a W03-ast a felgyülemlett fotóshadnak.

    A hivatalosan a Genfi Autószalonon leleplezésre kerülő modell 5,5 literes, V8-as, twin-turbós, 529 lóerős motor hajtja, így álló helyzetből százra 4,3 másodperc alatt gyorsul fel, ráadásul a hagyományos verziónál 125 kilogrammal könnyebb és 30 százalékkal kevesebbet fogyaszt.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Protoscar Lampo 2: 408 lóerõ tisztán

    A Protoscar elõször tavaly jelentkezett tisztán elektromos roadster-prototípusával. A négymotoros sportkocsit összesen 268 lóerõ és 440 Nm mozgatta, ami egyáltalán nem rossz, de az idei Genfi Autószalonra egy továbbfejlesztett változatot készítettek. A villanymotorok teljesítményét sikerült tovább növelni, így együtt 408 lóerõsek, és 640 Nm-t tudnak leadni, viszont az autó hatótávolsága nem változott: elvben továbbra is 200 kilométer megtételére alkalmas a Li-ion akkumulátorok egy feltöltésével.

  • Nissan GT R - 2011-es modellfrissítés után

    A Nissan a GT-R modellfrissítésénél a finomhangolásra koncentrált: kicsit több kraft, hatékonyabb aerodinamika és erõsebb fékek jellemzik a 2011-es kiadást.

    A két új különleges modell, a Club Track és az Egoist viszont olyan extrákkal teszi még vonzóbbá az über-Nissant, amelyeket kevés más gyári autóban találhatunk meg. Persze ennek ára is van. Mi mással lehetne fenntartani az érdeklõdést egy sportkocsi iránt, mint még nagyobb teljesítménnyel: 523 lóerõre és 630 Nm-re húzták fel a 3,8 literes V6-ost a 2011-es GT-R-ben, viszont egyidejûleg lejjebb szorították a fogyasztását is.

  • Fiat Freemont - akár 1461 literes csomagtartóval

    Nem kevés szegmensben kell helytállnia az Amerikából származó, konkrétan a Mexikóban készülõ Dodge Journey átiratának számító Freemontnak, a Fiat ugyanis egyrészt a személyautóból faragott kompakt egyterûek, a hagyományos középkategóriás kombik, a középkategóriás egyterûek és még a szabadidõautók körében is e modellel kíván versenyezni.

    Bátor vállalkozás, fõként az alapján, hogy voltaképp egy eredetileg a tengerentúli piacra fejlesztett modellrõl van szó.

  • BMW M3 Tiger 2010 - egyedi BMW kínának

    Egyedi M3-as modellt mutatott be a BMW Kína számára, amely narancssárga fényezést kapott és egyedi belsõt. A limitált szériás modellek hamar elfogyhatnak, mindössze 250 darab készült belõlük.

    A kínai autópiac egyértelmûen kezd az egyik legfontosabbá válni az európai gyártóknak is, ahol szép számban adnak el négykerekûeket a prémiumgyártók is. A BMW évek óta jelen van az országban, sõt egyes modelljeit már itt mutatta be, ilyen például az új Gran Tourismo is.

  • Minimalista élményautó a Fuoss 01

    Egy német mérnök egy igazán minimalista élményautót épített.

    Igaz, hogy a Fuoss 01 névre keresztelt négykerekû meghajtásáról egy csupán 43 lóerõs erõforrás gondoskodik, az autó 300 kilós tömegét is figyelembe véve azonban terelgetése igazán jó móka lehet.

    Egy õrült, de igazán lelkes német mérnök egy különleges élményautót épített, mely külsejét tekintve leginkább az Ariel Atommal hasonlítható össze, ám még az említett modellnél is kisebb és könnyebb.

  • Honda City 2010

    Ha valakinek nem ismerõs az Everus jelvénye, ne csodálkozzon: nem a Honda veszi a nevére, a kínai Li Nian márka egyik elsõ modelljének szánják. Ezt a japán gyártó és kínai partnere, a Guangqi Automobile alapította azzal a céllal, hogy a fiatalabb vásárlókat is megnyerjék Kínában. A cél tehát olyan típusok kifejlesztése, amelyek már külsejükkel is dinamizmust sugároznak, de ugyanakkor a Honda bevált technikájára épülhetnek. Ennek köszönhetõ, hogy a Honda Cityt választották az Everus alapjául: a típus gyártásához minden adott Kínában, hiszen az alapjául szolgáló Jazz régóta készül a Guangqi kínai üzemében.

  • Megkezdõdik a Lotus Evora európai forgalmazása!

    Hamarosan megkezdõdik a Lotus Evora európai forgalmazása, ez alkalomból pedig új képeket, valamint felszereltségi adatokat hozott nyilvánosságra a gyártó.

    A 3,5 literes V6-os motor hajtotta Evora Nagy-Britanniában már 14,5 millió forintért hazavihetõ.

    Márciusban a Lotus némi meglepetésre közölte, hogy már májusban kiszállítja az Evora elsõ, limitált szériáját. Nos, az idõ hamarosan elérkezik, a márkánál pedig egy utolsó fotósorozattal készülnek a jeles alkalomra.

  • Renault Twingoo RS és Clio RS Silverstone Edition

    2011-ben a Renault ismét egy különleges, limitált szériával kedveskedik leendõ ügyfeleinek: az aprócska Twingo RS133-ból, illetve a Clio RS200-ból készítette el a Silversone Edition modellpárost.

    Mellesleg pedig kell is a figyelem a vártnál kevésbé piacképes két tipusra: a Twingo az elõdjéhez képest kevesebb "bájjal" hódít, a Clio pedig már igencsak modellciklusa végéhez közeledik. De mint általában lenni szokott, a nálunknál gazdagabb országokban elkönyvelt siker a limitált széria.

  • Peugeot 508 2010 - dízel hibrid a Peugeot-tól

    Új középkategóriás autóval jelentkezik a Peugeot: a 407 utódjaként elkészült az 508. A Peugeot-nál nincs csúsztatás, a modell egybõl kétféle karosszériával érkezik, a szedán mellett azonnal lesz kombi is.

    A lépcsõshátú 4,79 méter hosszú, ami megfelel a konkurenciának, hiszen a VW Passat hosszúsága 4,76, az Opel Insigniáé 4,83 méter. A SW néven érkezõ kombi 4,81 méteres. Ahogy a PSA konszern másik márkája, a Citroën a C5-nél, úgy a Peugeot is a németes visszafogottság felé mozdult el. Az autó formájába nehéz belekötni, a sportosság épp úgy jellemzõ rá, mint az elegancia.

  • Volkswagen Sharan

    Csaknem tíz évig volt piacon a Volkswagen Sharan második generációja, az új a Genfi Autószalonon debütál a nagyközönség elõtt. Az egyterû már Walter de'Silva felügyeletével készült, ennek megfelelõen lényegesen sportosabb a kifutó generációnál, az autó eleje az egységes márkaarculat szellemében készült.

    Elõdjénél 22 centivel hosszabb az új generáció, 4,85 méter a teljes hossz, a szélesség 9,2 centiméterrel nõtt. Megnyújtották a tengelytávot is hét és fél centivel, immár 2,92 méteres, a sportosabb megjelenés érdekében a magasság 12 milliméterrel csökkent.

  • A Wimmer Sporttechnik Solingen bemutatta a Porsche 911, a GT2 még erõsebb változatát!

    A német Wimmer Sporttechnik Solingen tuningcég bemutatta a Porsche 911, a GT2 még erõsebb változatát. A cég potom 30 000 euróért kínálja a sportcsomagot a zuffenhauseniek utcai versenyautójához, amely az eddig is tiszteletre méltó teljesítmény megnövelése mellett a külcsínre is nagy hangsúlyt fektetett.

    Jó hír a sebesség megszállottjainak: bemutatkozott a Porsche 911 GT2 még izgalmasabb és agresszívabb változata a Wimmer Sporttechnik Solingen német tuningcégnek köszönhetõen.

  • Toyota Auris HSD

    A korábbi ígéreteknek megfelelõen elkészült az Auris benzin-elektromos változata. A Toyotánál persze nem kombinálták túl a problémát: egyszerûen beszerelték a Prius bevált hajtásláncát az Auris karosszériájába. Az 1,8 literes, 99 lóerõs benzinmotor és a 82 lóerõs, 207 Nm nyomatékú villanymotor kombinált csúcsteljesítménye 136 lóerõ, akárcsak a Priusban. Annak érdekében, hogy a fogyasztás kedvezõ maradjon, a Toyota csökkentette az Auris karosszéria légellenállását, 0,29-rõl 0,283-ra sikerült levinni, egy hosszabb elsõ lökhárítóval, áttervezett hûtõráccsal és lámpatestekkel

  • Zenvo ST-1 - 1250 lóerõvel

    Zenvo és a Red Sea Distribution, a márka észak-amerikai importõre limitált modellt mutatott be, kifejezetten az amerikai piacra készítve. A dán gyártó ST1 néven futó szuper-sportkocsija eddig sem volt egy sûrû darab (összesen 15 gyártását tervezték), de az új változatból mindössze három készül. Sõt, mindegyik más színû: egy piros, egy kék és egy fehér.

    A Zenvo ST1 50S néven futó modell emellett magnézium keréktárcsákat, névre szóló üléseket kap, de jár hozzá egy svájci karóra is, amely eddig extra volt és önmagában 9 millió forintba kerül.

  • Fehérváron bõvítene a Harman

    A csúcsminõségû elektronikai cikkeket gyártó Harman International a következõ években jelentõs beruházással fejlesztené európai központtá székesfehérvári gyárát. A BMW számára kommunikációs egységeket vagy az Audi autóiba szerelt kijelzõket is gyártanának. Magyar egységét fejlesztené európai gyártóbázissá az elektronikai luxuscikkeket gyártó Harman International. Világszerte három gyártási központ kialakítását határoztuk el a fejlõdõ piacokon, Mexikó és Kína mellett székesfehérvári üzemünk lesz ezek közül az egyik - mondta Dinesh C. Paliwal elnök-vezérigazgató.

  • Audi TT RS - jól sikerült Abt tuning

    Látszólag semmi extra nincs az Abt TT RS-ben, hiszen külsõleg csak a felnik mások, mint a sorozatgyártású modelleken.

    Ám ha beindul a sportkocsi, akkor már nagy a különbség, ez ugyanis az Abt eddigi legerõsebb TT-je.

    Az eredetileg 340 lóerõs turbómotor teljesítményét két fokozatban növeli az Abt. A 2,5 literes, öthengeres motor a Power csomag bevetése nyomán módosított motorvezérlõ egységgel, illetve új intercoolerrel gazdagszik.