rss
  • Mercedes SL63 AMG

  • Mercedes SL63 AMGNem véletlenül cserélte le a Mercedes GP nevet Mercedes AMG-re a csillagos márka gyári Forma-1-es istállója. Ahogyan azt a névváltoztatáskor közölték, igyekeznek szorosabbra fűzni a szálakat a házi tuningműhely és a Forma-1-es istálló között, s ennek első, jól látható jele volt keddi F1-es autóbemutató. Michael Schumacher és Nico Rosberg egy-egy SL63 AMG-vel gurultak végig a Circuit de Catalunya boxutcáján, ahol megmutatta a W03-ast a felgyülemlett fotóshadnak.

    A hivatalosan a Genfi Autószalonon leleplezésre kerülő modell 5,5 literes, V8-as, twin-turbós, 529 lóerős motor hajtja, így álló helyzetből százra 4,3 másodperc alatt gyorsul fel, ráadásul a hagyományos verziónál 125 kilogrammal könnyebb és 30 százalékkal kevesebbet fogyaszt.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • SLK 250 CDI - dízel motorral szerelt Mercedes

    Igazi különlegességet készített a kisebbik roadsterjébõl a Mercedes.

    Ezúttal nem a gazadagokhoz szólnak, hanem a spórolósokhoz. Dízelmotor kerül az SLK-ba.

    Az Audi TT roadsterbõl is van már, így csak kissé lepõdtünk meg, hogy a Mercedes-Benz bejelentette, dízelmotorral bõvíti az SLK kínálatát.

    A kétüléses roadsterbe a 250 CDI néven ismert 2143 köbcentis turbódízel motort szerelik.

  • A BMW Z10 ED a Hatékony Dinamika programra alapul

    Azok után, hogy elvetették az Audi R8 riválisának ötletét, egy környezettudatos sportkocsi képében élesztette újra a terveket a BMW. A Z10 ED könnyû szerkezetû karosszériát és üzemanyag-takarékos kiegészítõket kaphat.

    Eredetileg V10-es középmotorral hajtott szuper-sportkocsit tervezett bemutatni a BMW az Audi R8 konkurenseként, azonban nem sokkal késõbb elvetették az ötletet. Most egy új, környezettudatos, úgynevezett zöld sportkocsi képében született újjá a terv.

  • Német éden

    Gottlieb Daimler, Wilhelm Maybach és Karl Benz már az automobilizmus hajnalán biztosította Németország vezetõ helyét az iparban. Aztán új trónkövetelõk jöttek, akik közül késõbb sokan - például Nagy-Britannia és Franciaország - visszaléptek epizodistává, mások, mint Japán és az Egyesült Államok, a mai napig is õrzik kiharcolt pozícióikat. Ám mindez nem szoríthatta háttérbe a német autóipart, amely az elsõ gépkocsi megszületése óta folyamatosan a világ élmezõnyéhez tartozik.

  • Mercedes V50S

    Kevés a széria 388 lóereje? Ha van pénzed, akkor az izmosítás sem lehetetlen: a bankszámla lecsapolásáért cserébe a Väth E500 Coupé V50S 435 lovat ígér.

    A hösbachi cég huszonegy éve van a szakmában – legújabb munkájuk egy diszkrét, hivalkodásmentes luxusautó. A 280 körüli végsebességhez újratervezték a légterelõket. Mindegyik szénszálas és méregdrága: a kötény 1416, a csomagtartóra szerelhetõ szélterelõ 1761, a fenék-diffúzor 1773 euró.

  • Dagger GT 2010 - a 2 000 lóerõs masina

    2000 lóerõs, nyomatéka 2710 Nm, végsebessége 483 km/h - ezek a Dagger GT adatai, amelybõl három példányt állítólag már el is adtak. Az autót amerikaiak fejlesztik, és ára 360 000 euró, azaz kb. 102 millió forint.

    Igazi szörny!

    Csak nincs vége a lóerõ-hajhászásnak, pedig nagyon úgy tûnik, hogy az ezer lóerõs Veyron csak a kezdet volt. Fõleg az USA "mérnökeinek" a szemét csípi a német-francia gép, és egyre több, ezer lóerõnél is erõsebb szörnnyel állnak elõ.

  • Kiszivárgott az Év Autója 2009 szavazás végeredménye

    Csaknem három héttel a hivatalos eredményhirdetés elõtt kiszivárgott az Év Autója 2009 szavazás végeredménye, mely a Fiat-csoport totális gyõzelmét hozta; az Alfa MiTo ráadásul rekordot is döntött.

    Ilyen még nem volt az Év Autója szavazás 45 éves történetében: idõ elõtt kiszivárgott a 2009-es választás eredménye.

    Legalábbis, ha igaznak bizonyulnak az interneten terjedõ hírek.

  • Íme a 1104 lóerõs dán Zenvo Automotive elsõ modellje, az ST1!

    Bemutatkozott a dán Zenvo Automotive elsõ modellje, az ST1. Az 1104 lóerõs modell remek menetteljesítményekkel rendelkezik, aminek köszönhetõen akár a Bugatti Veyronnal is felveheti a versenyt.

    A Zenvo Automotive még 2004-ben elkezdte fejleszteni elsõ modelljét, az ST1-et. A projekt célja egy olyan csúcsteljesítményû autó megalkotása volt, amely kitûnõen használható a mindennapokban és egyúttal feledhetetlen vezetési élményt kínál a tulajdonosának.

  • A 2010-es Volkswagen Touareg

    Elõdjénél 200 kilóval könnyebb és 20 százalékkal takarékosabb az új Volkswagen Touareg. Ez a német gyártó elsõ autója, amely sorozatgyártásban hibrid motorral is elérhetõ. Dízelmotorjával a Touareg a legtakarékosabb európai nagy szabadidõ-autó.

    Azt hittük meg kell várnunk a márciust, hogy megnézhessük az új Volkswagen Touareget, de az autógyár már a Genfi Autószalon elõtt, ma kiadta az autó teljes anyagát.

  • Lexus GS 350 F-Sport - sportosság és luxus

    Lexus GS 350 F-Sport  - sportosság és luxusA 2011-es Lexus GS már alaphangon is sportosabb formát kapott, mint az elődmodell. A japánok viszont elkészítették saját sportcsomagjukat a felső-középkategóriás autóhoz. Az F-Sport modellek látványosabb lökhárítókat kapnak, de az utastérben is inkább a sportosság került előtérbe. A külsőségek mellett a futómű hangolása is feszesebb lett. Hivatalosan már a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Lexus GS új generációja.

  • Opel Corsa 2010 - nem nagyon nyúltak hozzá

    Az aktuális Corsát négy éve mutatták be, így mára elkerülhetetlenné vált, hogy átszabják valamelyest.

    Nagy átalakításokra persze nem volt pénz, annál is inkább, mert a típusnak már csak két-három évig kell kihúznia, míg meg nem érkezik a teljes egészében saját fejlesztésû utódmodell, így a tervezõk az épeszû áron módosítható mûanyag elemek átszabására szorítkoztak. Ilyen az elsõ lökhárító, amelyre kisebb, és határozottabb formájú hûtõrács, viszont bestiális méretû alsó légbeömlõ – egy tele szájjal vigyorgó száj – került.

  • Ampera az Opel elsõ konnektorról is tölthetõ hibridje!

    Az Opel immár hivatalosan is lerántotta a leplet elsõ konnektorról is tölthetõ hibridjérõl. Az Ampera formatervével nem sokat foglalkoztak a dizájnerek, az összhatás mégis opelesre sikerült. Az autó 2011-ben érkezik.

    Noha tavaly õsszel a General Motors egyik magas rangú tisztségviselõje egy interjúban elkottyantotta, hogy a Chevrolet Volt fejlesztésére túl rövid idõt adott a vezetõség, és a sorozatgyártás legjobb esetben is még legalább két és fél évnyire van, a hibrid technikáját használó a napokban már be is mutatkozik a Genfi Autószalonon.

  • Peugeot 3008 Hybrid4 - 3,8 literes fogyasztással

    Megérkezett a 3008-as rég beígért dízel-elektromos, összkerékhajtású változata a franciák Hybrid4 rendszerének gyártásra érett változatával.

    Bár a végeredmény hasonló, mint a Toyota Prius vagy a Honda Insight esetében, a Peugeot 3008 Hybrid4 teljesen másképp valósítja meg a kettõs hajtást.

    A 163 lóerõs és 300 Nm maximális nyomatékú, kétliteres dízelmotor az elsõ kerekeket hajtja meg, míg a 37 lóerõs és 200 Nm nyomatékú villanymotor a két hátsót.

  • Frissebb lett a Suzuki SX4

    A Suzuki megújította városi sport-crossoverét, az SX4-et. A csapott hátú változat vonzó külsõvel és a korábbinál „zöldebb" motorokkal kíván hódítani.

    A Suzuki külseje megújult, anélkül hogy radikálisan megváltoztatta volna korábbi jellegzetes arcát.

    A ferdehátúra új elsõ lökhárító és hûtõrács került, ezenkívül az autó olyan elsõ és hátsó védõlemezeket kapott, amelyek jobban dacolnak majd a zord terep- és idõjárási viszonyokkal.

  • Hétsebességes automataváltós és 200 lóerõs a az új Audi S1

    Még a szériaérett Audi A1-et sem mutatták be, azonban a legkisebb ingolstadti modell sportváltozatáról már napvilágra kerültek az elsõ információk.

    Az Audi S1 egy 200 lóerõs turbómotorral érkezik majd, amelyhez egy hétsebességes S-Tronic automata is csatlakozhat.

    Az Audi már korábban is megerõsítette, hogy a tervek szerint hamarosan bemutatkozó belépõmodelljükbõl is készül sportváltozat.

  • Solo az elsõ hazai hibridautó

    2008. június 16-án bemutatták az elsõ hazai hibridautó mûködõ prototípusát, a Solo-t. A hazai fejlesztésû, különleges személygépkocsi többéves munka eredménye.

    A jövõben további modellekkel kiegészülõ jármûcsalád alternatívát kínál a hagyományos energiahordozóktól való függés ellensúlyozására, a városi közlekedési gondok enyhítésére, a környezeti terhelés csökkentésére és a mozgásszegény életmód megváltoztatására.