rss
  • Skoda Rapid

  • Skoda Rapid14 millió Skoda Rapidot gyártottak Indiában, a helyszín a távol-keleti piac fontosságának is szól. A Fabiánál nagyobb, az Octaviánál kisebb, 4,39 méter hosszú és 1,66 méter széles karosszériával bíró szedánt a csehek elsősorban India, Kína, s vélhetően még Orosz- és Törökország számára készítik. De nem csak nekik, hanem nekünk, a lépcsőshátú forma közép-kelet-európai kedvelőinek is. Talán a Citigo-féle háromhengerest is megkapja, várható árát illetően pedig annyi a támpont, hogy német alapára 3,8 millió forintnak megfelelő euró.

    A MissionL tanulmányként anno még izgalmasnak látszó, mára szürke tömegtermékké, voltaképp egy négyajtós Fabiává "varázsolt" Rapid hivatalosan a Genfi Autószalonon mutatkozik be, míg a boltokba az év második felében kerülhet 460 literes csomagtartóval, valamint a Volkswagen-konszern ismert, benzines és dízelmotorjaival.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Chery A5 Hibride az olimpia idején mutatkozik be

    A kínai szervezõk pályázatukban is rögzítették, hogy a Pekingi Olimpia lesz minden idõk eddigi legzöldebb nyári játéka. A szervezõbizottság ezért a hivatalos Volkswagen-flotta mellé ötven Chery A5 Hibridet is csatasorba állít.

    A szervezõk ígérete szerint a hamarosan kezdõdõ XXIX. Nyári Olimpiai Játékok a legzöldebb olimpia lesz, amit valaha rendeztek. A szervezõk ezért úgy döntöttek, hogy a nyári játékok Volkswagen-flottája mellé ötven darab új, hazai gyártású hibridet állítanak szolgálatba.

  • Citroën C4 Pallas: megérkezett

    Február 4-én kezdte meg a Citroën a C4 Pallas forgalmazását Magyarországon, és ez egyben a modell európai premierje is. A fontos bevezetés sikerét olyan reklámfilmmel kívánja biztosítani a Citroën, amellyel a magyar vásárló szívesen azonosul, ezért hosszú évek óta elõször hazai sztárok – Benedek Tibor és Epres Panni – a C4 Pallas tévészpot fõszereplõi. A Citroën C4 család presztízsmodelljének bevezetõ kampánya három alappillérre épül.

  • Honda Jazz 2011 - 4,5 liter-es fogyasztással

    A belsõ tér futurisztikus hatása ugyan még nem éri el a Civic mélyreható modernségét, de a kékes színnel világító mûszerek és a szürke betétek így is éles kontrasztot alkotnak a fekete kárpitozással. A hibrid verziót az áttetszõ hátsó lámpák és az átrajzolt lökhárítók különböztetik meg tisztán benzines társaitól, de a környezettudatosságukat hangsúlyozni szándékozó vásárlók voksolhatnak az új lime-zöld fényezésre is. A külcsín tekintetében nem csak az új, divatos színek hoznak meglepetést, mivel az átalakítások során fontosabb szempontokat is figyelembe vettek a fejlesztõk, így például a légellenállási jellemzõk is pozitív irányba mozdultak el.

  • BMW X6 M - nagyot alkotott az AC Schnitzer

    A BMW X6 M gyárilag sem ártatlan kinézetét az AC Schnitzer tovább vadította. Az aacheni központú tuningcég egyelõre a külsõ és belsõ optikai csomaggal készült el, de folyamatban van a motortuning összeállítása is. Az X6 M-hez akár 23 hüvelykes felnit is kérhet a vevõ. A nagy múltra visszatekintõ AC Schnitzer az 555 lóerõs kupé-szabadidõautó teljesítményét biztosan 600 lóerõ fölé srófolja majd, ezt az értéket valószínûleg már a vezérlõ elektronika átprogramozásával és egy sportkipufogó-rendszer felszerelésével is eléri. A csomagban benne foglaltatik a végsebesség kitolása is.

  • Alacsony fogyasztású az új Opel Astra EcoFlex

    A többi európai autógyártóhoz hasonlóan a GM Europe is bõvíteni igyekszik alacsony fogyasztásra kiélezett modelljeinek körét. Az Opelnél EcoFlex néven fut ez a sorozat, amelyet a Corsával nyitottak meg, és most az Astrával folytatnak.

    A recept ugyanaz, mint az összes hasonló (BlueMotion, Econetic, Greenline...) típusnál: a fogyasztás csökkenését sok apró módosítás együttesen adja.

  • A Peugeot nyilvánosságra hozta az új 5008 elsõ fotóit és technikai adatait!

    A Peugeot nyilvánosságra hozta új egyterûja, az 5008 elsõ fotóit és technikai adatait.

    A 3008-ra épülõ, ám annál tágasabb modell hét személyt is képes szállítani, motorterében pedig kétféle benzines, vagy háromféle dízelmotort találhatunk.

    A Peugeot az õszi Frankfurti Autószalonon mutatja be a nagyközönségnek új, közepes méretû egyterûjét, ám máris nyilvánosságra hozták az elsõ fotókat és technikai információkat az autóról.

  • Nem lesz dízelmotoros Ferrari

    A szigorodó EU-s törvények a sportautókat készítõ autógyártókkal sem tesznek kivételt, így a Ferrarinak is csökkentenie kell modelljeinek fogyasztását és szén-dioxid kibocsátását.

    Amedeo Felisa, az olaszok vezérigazgatója megerõsítette, hogy egy dízelmotor tervezése nem szerepel a gyár ötéves tervei között.

    A távolabbi jövõben sem lát sok esélyt egy gázolajjal mûködõ erõforrás beépítésére.

  • Toyota Prius Plus Performance Package - kanyarstabilizátorral

    Limitált példányszámban dobja piacra a Toyota, a Prius Plus Performance Package névre keresztelt modelljét.

    A hibriden történt átalakítások a Toyota Racing Development nevéhez fûzõdnek.

    Mégis sportosabb lett az autó.

    Ennek ellenére a motor és az erõátviteli rendszer környékén hiába is keresünk változásokat. A módosítások mindössze az optikára és a futómû tuningjára korlátozódtak.

  • LP650-4 Roadster az újabb egyedi Lamborghini

    Az olaszok nyilvánosságra hozták az elsõ képeket a Murcielago újabb limitált szériájáról, amely erõsebb motorral, kétféle fényezéssel és a Reventonra hajazó lökhárítóval mutatkozik be, és mindössze ötven darab készül majd belõle.

    Bár a Murcielago LP670-SV bemutatásakor azt írtuk, hogy hamarosan vége szakad a Lamborghini nagyobbik modelljének pályafutása, a taljánok ránk cáfoltak, és még egy limitált sorozatot dobnak piacra a modellbõl.

  • A Toyota Supra hibridként éled újra!

    A Toyota a világ legnagyobb autógyárának mondhatja magát, mégsem gyárt vérbeli sportautót. Sokak örömére ez a probléma hamarosan megoldódik, mivel a márka újraéleszti 1996-ban eltörölt sportmodelljét, a Suprát.

    A feltámadás külön érdekessége, hogy az autó nagy teljesítményû hibrid hajtáslánccal is elérhetõ lesz.

    Furcsamód a Toyota a világ egyik legjelentõsebb és legnagyobb költségvetéssel rendelkezõ autógyára, modellpalettáján mégsem találunk sportautókat.

  • Mercedes SLS Gullwing, hûek maradtak a koncepcióhoz!

    Felkerültek az internetre a Mercedes új csúcsgépének, az SLS Gullwingnek a fotói. A Mercedesnél ezúttal valóban hûek maradtak a koncepcióhoz, az autó formája és részletei nagyon hasonlítanak a legendás õsre, míg technikájában a 21. századot képviseli az autó.

    Nagy várakozás elõzi meg az SLS premierjét, ami nagy részben annak köszönhetõ, hogy a német gyártó illetékesei már a fejlesztés kezdetekor elmondták, az autó formájában az ötvenes évek legendás csillagos modellje, a 300SL Gullwing elõtt tiszteleg majd.

  • Elegángs az új Renault Thalia

    A Renault a Moszkvai Autószalonon mutatta be az Új Thaliát. A "Renault Kötelezettségvállalások 2009" terv keretében megszületett új modell vonalai eleganciát sugároznak.

    A státusznövelõ orr-részt hangsúlyozzák a formatervezett fényszórók és a különleges, krómbetétes hûtõrács.

    Az utastér finom kidolgozású és kényelmes. Országtól függõen három felszereltségi szint szerepel a kínálatban: Authentique, Expression és Privilège.

  • Nyerõ a Mazda i-Stop

    A Mazda Motor Corporation bejelentette, hogy a 2009-es Japán Autóipari Kutatók és Újságírók Konferenciája (RJC) a Mazda i-Stop rendszerét jutalmazta az “Év technikai fejlesztése” díjjal. A júniusában bemutatott különleges i-Stop rendszer – amelyet a Mazda a közvetlen befecskendezéses benzinmotorokhoz fejlesztett –, álló helyzetben a motor automatikus leállításával mérsékli az üzemanyag-fogyasztást, és a belsõ égés energiáját felhasználva, a konkurensekhez képest feleannyi idõ, alig 0,35 másodperc alatt indítja a motort újra.

  • Peugeot 308 GTi - 1.6-os turbó motorral

    Folytatja a GTi-hagyományokat a Peugeot, ezúttal azonban a sportosság mellé takarékosság is társul. A 308-asból készült sportmodellben 1,6-os turbómotor van.

    Nemsokkal a kémfotók után 2010. májusában a Peugeot bejelentette új sportos ferdehátúját, a 308 GTi-t. Egy sportmodellrõl, amelyet mindennapi használatra ajánl a francia autógyár. A 308 legerõsebb változatában az RCZ-ben nemrég bemutatott, új fejlesztésû turbómotor lesz.

  • MTM Audi TT RS - 340 lóerõs lett a tuning

    Az MTM tuningcég nekilátott az Audi TT RS tuningolásának. Az elsõ lépcsõvel 312 km/h-s végsebességet értek el.

    Ezúttal nem kapott egy második motort a csomagtartóba a gyõri sportkocsi, csak hozzányúltak az öthengereshez.

    A külsejéhez nem nyúltak.

    A 340 lóerõs teljesítménye miatt az ember úgy gondolhatná, elég gyors az Audi TT RS - 4,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre.