rss
  • Skoda Rapid

  • Skoda Rapid14 millió Skoda Rapidot gyártottak Indiában, a helyszín a távol-keleti piac fontosságának is szól. A Fabiánál nagyobb, az Octaviánál kisebb, 4,39 méter hosszú és 1,66 méter széles karosszériával bíró szedánt a csehek elsősorban India, Kína, s vélhetően még Orosz- és Törökország számára készítik. De nem csak nekik, hanem nekünk, a lépcsőshátú forma közép-kelet-európai kedvelőinek is. Talán a Citigo-féle háromhengerest is megkapja, várható árát illetően pedig annyi a támpont, hogy német alapára 3,8 millió forintnak megfelelő euró.

    A MissionL tanulmányként anno még izgalmasnak látszó, mára szürke tömegtermékké, voltaképp egy négyajtós Fabiává "varázsolt" Rapid hivatalosan a Genfi Autószalonon mutatkozik be, míg a boltokba az év második felében kerülhet 460 literes csomagtartóval, valamint a Volkswagen-konszern ismert, benzines és dízelmotorjaival.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Három újdonság a Lincoln-tól

    Három újdonsággal jelentkezett a Lincoln a Detroiti Autószalonon, ezek közt találunk kompakt méretû tágas tanulmányautót és kombiszerû karosszériával szerelt szabadidõs autót egyaránt.

    Az autók új irányba vihetik az amerikai presztízsmárkát.

    Ha azt mondjuk, Lincoln, szinte kivétel nélkül mindenki hatalmas sofõrös limuzinokra gondol, ami nem csoda, hiszen az utóbbi fél évszázadban jobbára ilyen modellekkel állt elõ az amerikai presztízsmárka.

  • Elia Dacia Duster - látványos darab lett

    A román Renault-származékok inkább az olcsóságukkal aratnak, mint szépségükkel, de az Elia megoldotta, hogy a Dusterbõl egész látványos tárgy váljon, ráadásul nem is túlzottan drágán.

    A német tudningcég eddig is különbözõ Renault és Dacia modellek optikai tuningjával foglalkozott – még a Logant is megpróbálták feldobni, nem rajtuk múlt, hogy kevéssé sikerült – és a Dusterben most egész jó alanyt találtak a munkájukhoz. Pedig a változtatások nem túl mélyrehatóak.

  • Leplezetlen fotók jelentek meg a Mercedes E-Coupéról

    Leplezetlen fotók jelentek meg az interneten a vadonatúj Mercedes E-Coupéról.

    A modellt már korábban is alig álcázták, most pedig gyári képek kerültek nyilvánosságra, amelyeken az autó utastere is látható.

    Már hosszú hónapok óta tesztelik Németország útjain a Mercedes CLK utódját, amelyet az utóbbi idõkben már alig álcáztak a gyáriak. Az E-Coupé néven forgalomba kerülõ modell elõdjétõl eltérõen a vadonatúj E-osztály alapjaira épül majd.

  • Átlagosan 9,7 litert eszik a 7-es BMW hibrid változata!

    A BMW az X6-osban már korábban látott ActiveHybrid rendszert beépítette hetes sorozatába is, az autó pedig a gyáriak szerint már most szériaérett. A 750i 407 lóerõs benzinmotorját egy 21 lovas elektromos egység erõsíti, az autó átlagfogyasztása pedig a gyáriak szerint a kiindulási modellnél 15 százalékkal kisebb lesz.

    A bajor autógyártó szériaéretté tette vadonatúj hibrid hajtásláncát, melyet legutóbb a 7-es BMW-ben mutatott be. A BMW emellett természetesen folyamatosan fejleszti az üzemanyagcellás, hidrogénhajtású modelljét is, ám ennek sorozatgyártására még biztosan sokáig kell várnunk.

  • Nyárra itt lesz az üvegtetõs kabrió

    A Renault közölte az elsõ gyári képeket az új Mégane CC-rõl. A kupékabrió továbbra is üvegtetõs lesz.

    Genfben tartja az új Mégane CC világpremierjét a Renault, ezzel tehát megújul a modellcsalád utolsó, hatodik tagja is. Az elõdhöz hasonlóan az új Mégane-ban is üvegbõl van a nyitható keménytetõ, az üvegfelület 0,47 négyzetméteres. 21 másodperc alatt nyílik a tetõ. A konkurencia egy része átállt a háromrészes nyitható tetõre, de a Renault kitart az egyszerûbb, két részbõl álló konstrukció mellett.

  • Szuperolcsó indiai miniautó

    A szuperolcsó indiai miniautó benzinmotorral sem különösebben iszákos, de állítólag már majdnem készen van egy még alacsonyabb fogyasztású dízelváltozat.

    Úgy tudjuk, ez a második motor is kéthengeres lesz, akárcsak a benzines, és elég korszerû, hogy akár Európában is forgalmazhassák. A 800 köbcentis, turbófeltöltéses, és közös nyomócsöves befecskendezésû apróságot állítólag több nagy nevû európai céggel együtt alakította ki a Tata.

  • Subaru Impreza XV

    Új Impreza-változatot mutatott be a Subaru, a japán gyár a Volkswagen Cross-sorozatához hasonló, divatos terepmodellt készített a kompaktból. Ellentétben a német gyár termékeivel, az Impreza XV legalább összkerékhajtást kínál, egyébként a szokásos extrákkal büszkélkedhet.

    Kiszélesített kerékjárati ívek, tetõsínek, védõbetétes elsõ és hátsó lökhárító, módosított hûtõrács, fekete mûanyagelemek és 150 milliméterrel emelt hasmagasság jellemzik az Impreza XV-t

  • V12-es 700 lóerõs motor az új Brabus-ban

    A leginkább Mercedesek megbolondításáról ismert Brabus ismét kezelésbe vette a jó öreg G-osztályt. Ezúttal minden eddiginél tovább mentek, a motorháztetõ alá ugyanis egy 700 lóerõs V12-est építettek.

    Az autó alapára 111 millió forint.

    A Mercedes G-osztálya idén ünnepli harmincadik születésnapját, a gyártó pedig ez alkalomból két változatot is piacra dobott. Akinek azonban az apró, leginkább a külsõre és a beltérre koncentráló változások nem felelnek meg, választhatja a Brabus megoldását is.

  • Honda Accord 2011 - elegáns külsõvel

    A tervezõbb elegánsabbra rajzolták a változatlan vonalú lámpákat, lecserélték a lökhárítókat, új hûtõráccsal vértezték fel a modellt, friss felnikkel díszítették a kocsit és néhány új színárnyalatot is a palettára küldtek. Az eddig is tökéletes minõségû utastérbe még finomabb anyagok érkeztek, a bõrborítású kezelõszerveket pedig diszkrét fémbetétek dobják fel – ezen kívül a 2,2 literes 180 lovas dízelmotorral és a 2,4-es 201 lóerõs benzines egységgel hajtott sportos Type-S kivitelek hangulatos alcantara-bõr kárpitozást és vörös varrásokat, valamint kék helyett vörös lábtér-világítást kaptak.

  • Jó lenne, ha végre az hétköznapi emberhez is eljutnának

    Lezajlott Ausztráliában az egész kontinenst északról délre átszelõ verseny, amelyben napelemes autók küzdöttek egymással, és egy japán csodakocsi lett a gyõztes.

    A háromezer kilométeres versenyt a japán Tokai Egyetem napelemes autója nyerte a harminckét napelemes autó közül, amelyek összesen tizenhat országból érkeztek a megmérettetésre.

  • Új információk a Mercedes E-osztályról

    A tavaly napvilágra került képek után egy remek marketinghúzással újabb képeket és az új E-osztály katalógusát is nyilvánosságra hozta a Mercedes.

    Amint azt várni lehetett, az újdonságnak a technikai részleteiben sem kell majd szégyenkeznie.

    Miután az eredeti tervekkel ellentétben már tavaly decemberben nyilvánosságra kerültek a vadonatúj E-osztály hivatalos képei.

  • Több mint 400 lóerõs a Lotus Evora versenyváltozata!

    A Lotus nagy reményeket fûz a nemrég bemutatott Evorához, ráadásul az angolok leleplezték az autó versenypályára szánt változatát is. A Type 124 Endurance Racecar 3,5 literes V6-os motorja több mint 400 lóerõs, szemben az eredetileg 280 lovas teljesítménnyel.

    A Lotus már tavaly bemutatta új 2+2 üléses modelljét. Az Evora a márka legnagyobb örömére népszerû a vásárlók körében, most pedig leleplezték a sportautó versenypályára szánt változatát is, amellyel természetesen több rangos versenyen is találkozhatunk majd.

  • Toyota FT-86 II - Subaru alapokon

    A Toyota láthatóan biztosra próbál menni új hátsókerék-hajtású sportkocsijával, amely a Subaru Impreza alapjaira épül. Az elsõ változatot már 2009 õszén bemutatták, de úgy tûnt, az egyszerû formaterv miatt nem vonzott annyi érdeklõdõt, mint szerették volna.

    Így visszaültették a formatervezõket a rajzasztalokhoz, hogy készítsenek egy érdekesebb változatot. Ez lett a 2011-es Genfi Autószalonon leleplezett FT-86 II tanulmány, amely ugyan megtartotta az elõd arányait és mûszaki tartalmát, de sokkal izgalmasabban fest.

  • Versenyülésre emlékeztetõ gyermekülés

    A neves The Art Center College of Design egyik hallgatója (itt végzett például Chris Bangle és Henrik Fisker) bemutatott egy gyerekülést azoknak a szülõknek, akik úgy gondolják, hogy nem lehet elég korán gyermekükbe plántálni az autósport szeretetét.

    A Sparco versenyülésre emlékeztetõ - csak annál jóval kisebb méretû gyerekülés érdekessége, hogy rendkívül szilárd és könnyû szénszálas mûanyagból készült. A tervezõ, Rory Craig szerint az ülés tökéletes biztonságot nyújt a gyermek számára, és nem csupán mutatós prototípus, hanem tökéletesen funkcionál és számos állítási lehetõséggel bír.

  • BMW M3 DTM 2012 - 480 lóerõvel

    A BMW már két évtizede nem indított autót a Német Túraautó Bajnokságon.

    Azonban 2012-ben változik a helyzet, s a konkurenciának már most fejtörést okozhat az újdonság.

    A minap bemutatott M3 DTM-verzió az új jövevény a Deutsche Tourenwagen Masters, az idén még Audi és Mercedes uralta mezõnyében: az elõzetesen nyilvánosságra hozott autó már majdnem a végleges formáját mutatja, de persze apróbb dolgok még változhatnak.