rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Skoda Rapid

  • Skoda Rapid14 millió Skoda Rapidot gyártottak Indiában, a helyszín a távol-keleti piac fontosságának is szól. A Fabiánál nagyobb, az Octaviánál kisebb, 4,39 méter hosszú és 1,66 méter széles karosszériával bíró szedánt a csehek elsősorban India, Kína, s vélhetően még Orosz- és Törökország számára készítik. De nem csak nekik, hanem nekünk, a lépcsőshátú forma közép-kelet-európai kedvelőinek is. Talán a Citigo-féle háromhengerest is megkapja, várható árát illetően pedig annyi a támpont, hogy német alapára 3,8 millió forintnak megfelelő euró.

    A MissionL tanulmányként anno még izgalmasnak látszó, mára szürke tömegtermékké, voltaképp egy négyajtós Fabiává "varázsolt" Rapid hivatalosan a Genfi Autószalonon mutatkozik be, míg a boltokba az év második felében kerülhet 460 literes csomagtartóval, valamint a Volkswagen-konszern ismert, benzines és dízelmotorjaival.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • BMW X3 2010 - tágasabb és gyorsabb lett

    Hét évvel eredeti bemutatása után a BMW leleplezte a X3 második generációját, az X5,X6 és X1 mellett a negyedik szabadidõ-autót. Ahogy azt a BMW korábban már elárulta az új modell nem tér el drasztikusan elõdjétõl, hiszen azt szerették volna, ha a vevõk azonnal azonosítani tudják, hogy ez egy X3. Persze ettõl még részleteiben teljesen más jegyeket mutat az autó.

    A konvex és konkáv felületeket áramló vonalak alakítják ki a karosszérián. Bár a sziluettje hasonlít az X1-hez, de összekeverni csak kevesen fogják. A lámpák, a hûtõmaszk sokkal visszafogottabb az X3-ason.

  • A Toyota elsõ futamgyõzelmét várja a TF109-es modelleltõl!

    A Ferrari bemutatója után a Toyota Racing is lerántotta a leplet idei autójáról, amely az új szabályoknak köszönhetõen külsejét tekintve is jócskán megváltozott.

    A vezetõség elsõ futamgyõzelmét várja a TF109-es modelleltõl.

    A Toyota Racing csütörtökön, a költségek minimalizálása érdekében, egy internetes bemutató keretén belül rántotta le a leplet idei versenyautójáról, a TF109-es modellrõl.

  • Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570S

    Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570SElkészült a McLaren nem is akármilyen 10 000. darabja. A mennyiség helyett inkább a minőséget helyezte mindig is előtérbe a McLaren. A brit cég tavaly 1654 autót értékesített, idén azonban sikerült átlépniük a bűvös 3000-es határt. Ezért is különösen jelentős eseménynek számít, hogy a 750 főt foglalkoztató wokingi gyárukban elkészült a 10 000. modell. A szép kerek szám második felét mindössze 22 hónap alatt teljesítették a dolgozók, a jubileumi darab pedig egy igencsak mutatós és tetszetős, Ceramic Grey színben pompázó McLaren 570S lett.

  • Kétliteres fogyasztású törpeautó a VW-tõl

    Állítólag a Volkswagen is megpróbál beszállni a városi törpeautók piacára, amelyet jelenleg még a Smart ural.

    A német szaksajtóban felbukkant pletykák szerint egy 2+2 személyes apróságot kezdtek fejleszteni, amely méreteit tekintve leginkább a Toyota iQ-ra emlékeztet majd. A típus az Up kisautó megkurtított padlólemezére épülhet, és állítólag egy új, az eddigieknél is kisebb hengerûrtartalmú háromhengeres, 50 lóerõ körüli teljesítményû motort terveznek hozzá.

  • A Ferrari nem ad motort a Honda-nak!

    Az olasz istálló csapatfõnöke szerint kábé nulla az esélye annak, hogy õk szállítják az erõforrást az eladás elõtt álló istállónak. A korábbi hírekkel ellentétben a Ferrari mégsem szállít motorokat az eladás elõtt álló Honda csapatnak, amennyiben megveszi valaki az istállót.

    "Szinte nulla az esélye annak, hogy mi motorokat adjunk a Hondának" - jelentette ki az olaszok csapatfõnöke, Stefano Domenicali a Ferrari új versenyautójának a hétfõi bemutatóján.

  • Bemutatkozik a Mini Cabrio John Cooper Works

    A hivatalos információk után a Mini gyári fotókat tett közzé a Genfi Autószalonon bemutatkozó Cabrio John Cooper Works változatáról.

    A Cabrio JCW motorterében a Cooperbõl és a Clubmanból már ismerõs, 1598 köbcentiméteres, négyhengeres feltöltött erõforrást találunk, amelynek 211 lóerõs teljesítménye a körülbelül 100 kilogrammos súlytöbblet ellenére is 7 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetbõl 100 km/h-ra az autót, végsebessége pedig 230 km/h.

  • BMW Gran Coupe 2010

    Már egyáltalán nem kapjuk fel a fejünk, ha kupé formájú négyajtóst látunk. Beleették magukat ezek az utcaképbe, nézzenek csak körül: hány Mercedes CLS-t, Volkswagen Passat Cc-t látnak, akár itthon? Sokat. És persze, a Porsche Panamera, az Aston Martin Rapide kevésbé reprezentált Magyarországon, de CLS-bõl és Cc-bõl van egy rakat. A felmérések szerint egyetlen oka van, amiért az emberek az – amúgy számukra kevésbé praktikus – kupéra izgulnak a szedánnal szemben: a szebb vonalai miatt, amiben nyilván nincsen racionalitás, csak érzelem.

  • Az Audi egy TT Coupét adományozott az Autópálya Rendõrségnek

    Az Autópálya Rendõrség a szakszerû, európai normáknak megfelelõ minõségû munkavégzés elõsegítése, a gyorsforgalmi utak hatékony ellenõrzése érdekében a Porsche Hungariától adományként egy AUDI TT 3.2 V6 quattro típusú gépkocsit vehetett át. Az Audi és a rendõri szervek kapcsolata nem új keletû, hiszen 2005-ben az Audi Hungaria Motor Kft. egy fehér színû Audi TT Coupét adományozott a magyar rendõrség részére, szintén a közlekedésbiztonság javítása céljából. A most átadott 3.2 V6 motorizáltságú autó teljesítménye és menettulajdonsága alkalmassá teszi arra, hogy azt az Autópálya Rendõrség munkája során hatékonyan tudja alkalmazni.

  • Címvédésre készül Hamilton az MP4/24-es versenyautóval!

    Minden idõk legfiatalabb bajnoka, Lewis Hamilton megnyugtatta rajongóit, hogy nem részegítették meg a tavalyi évben elért sikerek, és megpróbál úgy nekivágni az idei szezonnak, mintha csak most kezdené karrierjét a sportban.

    A McLaren pénteken rántotta le a leplet vadonatúj versenyautójáról, melytõl a vezetõség természetesen címvédést remél. Hamilton azonban óvatosan nyilatkozott az idei évet illetõen, ugyanis az új szabályok miatt szinte lehetetlen megjósolni, ki a legesélyesebb a végsõ gyõzelemre.

  • Chevrolet Aveo 2011

    Összhangban agilis, atlétikus jellegével, vagány és rámenõs megjelenést kapott a teljesen megújult Aveo. A szedán és a lejtõshátú minden látószögbõl erõsnek, stabilnak és sportosnak mutatkozik. A tetõsín és a váll 114 mm-es eltolása, az 1509 mm-es nyomtávval és a kifejezett kerékívekkel együtt, magabiztos, jó kiállású jármûvet mutat, a karosszéria feszes vonalai pedig erõt és élénkséget sugároznak. Az ötajtós lejtõshátú és a négyajtós szedán stíluselemei azonnal felismerhetõvé teszik õket a Chevrolet típusaként. Szembeötlõ a nagy, kétnyílású hûtõmaszk, matt fekete méhsejt-ráccsal, illetve a felsõ nyílás krómkeretével a felsõbb szintû LT és LTZ kiviteleken.

  • Honda Accord 2011 - újítások kívül és belül

    A faceliftes Accord és Accord Tourer a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be, de fotókon már most megtekinthetjük. Ahogy az lenni szokott, ezúttal is a kocsi arca változott a legtöbbet: új a hûtõrács, újak a fényszórók és a lökhárítókat is átformálták.

    Az utastérben is van néhány apróság: megváltozott a kabin világítása és újfajta kárpitokból lehet választani. Az új forma mellé jár néhány techniaki újdonság is. A 2,2 literes, 150 lovas i-DTEC dízelmotoron reszeltek egy keveset, ezért valamicskét javult a fogyasztása és kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.

  • Chris Barnard 617 lóerõs szupersportkocsija Dél-Afrikából

    A válság ellenére újabb és újabb szupersportkocsit mutatnak be hétrõl hétre a legkülönbözõbb országok kis mûhelyei.

    A legújabb példány egy dél-afrikai tervezõ, Chris Barnard mûve, aki magáról nevezte el a Porsche turbómotorjával kapható autót.

    A tavalyi év végétõl folyamatosan érkeznek hírek a nagy gyártók háza tájáról elbocsátásokról, új, leginkább résmodellek bemutatásának elhalasztásáról.

  • Leplezetlen fotók jelentek meg a Mercedes E-Coupéról

    Leplezetlen fotók jelentek meg az interneten a vadonatúj Mercedes E-Coupéról.

    A modellt már korábban is alig álcázták, most pedig gyári képek kerültek nyilvánosságra, amelyeken az autó utastere is látható.

    Már hosszú hónapok óta tesztelik Németország útjain a Mercedes CLK utódját, amelyet az utóbbi idõkben már alig álcáztak a gyáriak. Az E-Coupé néven forgalomba kerülõ modell elõdjétõl eltérõen a vadonatúj E-osztály alapjaira épül majd.

  • BMW 6 2012 kupé

    Nem kellett hozzá eddig sem nagy fantázia, hogy elképzeljük a korábban bemutatott 6-os kabriót lemeztetõvel, így a formájáról fölösleges lenne hosszasan értekezni.

    A vászontetõnél elegánsabb ívben rajzolták meg a C oszlopot, és a hokiütõ is jót tesz az oldalnézetnek. Mit is várhatnánk Hooydonk csapatától, mint egy újabb visszafogott, de a célközönségnek épp elég dögös új BMW-t. Elõdjéhez, a megosztó E63-ashoz képest széltében négy, hosszában mintegy hét centit nõtt, viszont öt milliméterrel alacsonyabb lett, ami mindenképpen jót tesz az arányainak.

  • 160 lóerõs és dízelmotoros lesz az új Mini Cooper!

    A brit Autoexpress információi szerint a BMW-hez tartozó Mini dízelmotoros JCW változatot tervez. Az 1,6 literes gázolajos erõforrás teljesítménye a hírek szerint 160 lóerõre nõ, és a Clubman és a Cabrio változatokhoz is elérhetõ lesz az erõsebb dízelmotor.

    A Mini felélesztése igazi sikertörténet a BMW számára, ugyanis az autóipart érintõ válság ellenére növekszik a kereslet a brit márka modelljei iránt. A németek ki szeretnék használni a Miniben lévõ potenciált, így a hamarosan érkezõ Crossman mellett dízelmotoros John Cooper Works modelleket terveznek a britek.