rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Skoda Rapid

  • Skoda Rapid14 millió Skoda Rapidot gyártottak Indiában, a helyszín a távol-keleti piac fontosságának is szól. A Fabiánál nagyobb, az Octaviánál kisebb, 4,39 méter hosszú és 1,66 méter széles karosszériával bíró szedánt a csehek elsősorban India, Kína, s vélhetően még Orosz- és Törökország számára készítik. De nem csak nekik, hanem nekünk, a lépcsőshátú forma közép-kelet-európai kedvelőinek is. Talán a Citigo-féle háromhengerest is megkapja, várható árát illetően pedig annyi a támpont, hogy német alapára 3,8 millió forintnak megfelelő euró.

    A MissionL tanulmányként anno még izgalmasnak látszó, mára szürke tömegtermékké, voltaképp egy négyajtós Fabiává "varázsolt" Rapid hivatalosan a Genfi Autószalonon mutatkozik be, míg a boltokba az év második felében kerülhet 460 literes csomagtartóval, valamint a Volkswagen-konszern ismert, benzines és dízelmotorjaival.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Három 2011-es villanyautó a Ford-tól

    A Ford három 2010-es elektromos hajtású modellt mutatott be. A sort az amerikai piacon 2011 végén megjelenõ Ford Focus Electric nyitja meg, ezt követõen pedig a Ford Észak-Amerikában 2012-ben, Európában pedig 2013-ban vezeti be a C-MAX Energi plug-in hibrid és a C-MAX Hybrid modelleket.

    A Ford elektromos hajtású jármûveinek bemutatása csupán az egyik része annak a nagyszabású tervsorozatnak, amelynek célja, hogy a vállalat minden modellje a lehetõ legkevesebb üzemanyaggal mûködjön, vásárlók milliói számára biztosítva a takarékos és megfizethetõ autókat.

  • Fiat Dolce Vita - valódi arany bevonattal

    Fenice Milano nevéhez fûzõdik a legújabb pimpelt Fiat 500-as, melyet nemes egyszerûséggel úgy neveztek el: La Dolce Vita. Nos, valóban édes lehet az élet azoknak, akik olyan autót választanak, mely kívül-belül csillog a sok aranytól.

    Valódi arannyal bevont alkatrészek.

    Felsorolni is hosszú lenne, melyek azok az alkatrészek, melyek igazi, 24 karátos aranyból készültek illetve arannyal vonták be õket.

  • BMW X6 M - nagyot alkotott az AC Schnitzer

    A BMW X6 M gyárilag sem ártatlan kinézetét az AC Schnitzer tovább vadította. Az aacheni központú tuningcég egyelõre a külsõ és belsõ optikai csomaggal készült el, de folyamatban van a motortuning összeállítása is. Az X6 M-hez akár 23 hüvelykes felnit is kérhet a vevõ. A nagy múltra visszatekintõ AC Schnitzer az 555 lóerõs kupé-szabadidõautó teljesítményét biztosan 600 lóerõ fölé srófolja majd, ezt az értéket valószínûleg már a vezérlõ elektronika átprogramozásával és egy sportkipufogó-rendszer felszerelésével is eléri. A csomagban benne foglaltatik a végsebesség kitolása is.

  • BMW X5M Typhoon - egy ujabb X5 tuning

    BMW X5 M Typhoon a neve, és nem is túlzás forgószélrõl elnevezni ezt a szörnyeteget. A legsoványabb X5-ös is tiszteletet parancsoló, az M-változat sem nevezhetõ visszafogottnak, de amit a G-Power mûvelt vele, az már tökéletesen értelmetlen túlzásnak tûnik.

    Pedig nem paródia, a bajor tuningcég komolyan átdolgozta az X5 M-et, és feltehetõen meg is találja majd a vevõket az úthengerkerekekre állított mozdonyra: az ízlésesnek nemigen nevezhetõ szélesítések alatt 23 colos felnik terpesztenek, 315/25 méretû abroncsokkal.

  • Hatsebességes, dupla kuplungos Scirocco 270 lóerõvel

    Sportváltozatot idézõ tanulmányautót mutatott be a Volkswagen a Scirocco alapjain.

    A Bolognai Autószalonon debütáló Studie R a GT24 versenyautó mintájára készült, és egy késõbbi csúcsmodell elõfutára lehet.

    Idén májusban állt a 24 órás nürburgringi megbízhatósági verseny rajtjához a Volkswagen Scirocco alapjaira épített GT24 versenyautó olyan híres pilótákkal a volánnál, mint Hans-Joachim Stuck és Carlos Sainz.

  • Mini Countryman: itt a terepes Mini

    Nyilvánosságra hozták az elsõ gyári képeket és néhány adatot is közöltek mellé.

    Az ötajtós kialakítás és a nagyobb méret miatt nem erõltették a tipikus minis formákat, ennek ellenére a Countryman tökéletesen beleillik a kínálatba: le sem tagadhatná származását. A kerek lámpákat nehezen körülírható szabálytalan formájúakra cserélték – elképzelhetõ, hogy idõvel a Cooper is hasonlót fog kapni. Az új Mini hiába nagyobb az összes elõdjénél, így sem nevezhetõ batárnak.

  • A Toyota elsõ futamgyõzelmét várja a TF109-es modelleltõl!

    A Ferrari bemutatója után a Toyota Racing is lerántotta a leplet idei autójáról, amely az új szabályoknak köszönhetõen külsejét tekintve is jócskán megváltozott.

    A vezetõség elsõ futamgyõzelmét várja a TF109-es modelleltõl.

    A Toyota Racing csütörtökön, a költségek minimalizálása érdekében, egy internetes bemutató keretén belül rántotta le a leplet idei versenyautójáról, a TF109-es modellrõl.

  • Volkswagen Phaeton

    Az autó orr- és farrészét szabták át látványosabban. A Phaeton is megkapta a vízszintes rácselemekbõl álló hûtõmaszkot, LED-sorral kiegészített fényszórókat és hátsó lámpákat, illetve új lökhárítókat. Az összkép persze ettõl sem változott sokat, de a típus legalább nem üt el a többi Volkswagentõl. Nehéz megmondani, hogy ez jó-e vagy rossz, hiszen a Phaeton és a Golf vagy a Polo között ismét elmosódik a különbség, ami egy luxusmodellnek nem feltétlenül tesz jót, viszont a Phaeton így legalább nem tûnik ottfelejtett õskövületnek.

  • Suzuki Alto végleges változata

    Képeinken az októberi Párizsi Autószalonon bemutatkozó Suzuki Alto végleges változata látható.

    Az autó valóban emlékeztet a márciusban Genfben prezentált A-star tanulmányra, de a túlzottan kiugró illetve egyéni részleteket leradírozták a sorozatgyártású változatról.

    Technikai adatokat egyelõre nem hoztak nyilvánosságra.

  • Konnektorról is tölthetõ majd az új BMW 1-es

    A BMW is „halad a korral”, ám nem csupán a divathullámot lovagolja meg, amikor bemutatja az 1-es kupé tisztán elektromos hajtású változatát. A modell hatótávolsága a légkondicionáló vagy a szélvédõfûtés hétköznapi használata mellett a gyakorlatban kb. 160 kilométer.

    A BMW Concept ActiveE tisztán elektromos hajtású, a BMW 1-es Coupé alapjaira épülõ tanulmánymodell, amely a BMW csoport „project i” programja keretében, az elektromos mobilitás területén végzett fejlesztések következetes folytatását képviseli.

  • Volkswagen Passat 1.9 TDI BlueMotion

    Bolygónk megmentése manapság valódi slágertémának számít, gomba módra szaporodnak az ilyen-olyan környezetkímélõ jármûvek. A Volkswagennél például egy adott modell legtakarékosabb változata ezentúl a BlueMotion jelzést viseli. A BlueMotion elnevezés kissé megtévesztõ. Egyeseknek például rögtön a nitorgén-oxidok kibocsátását csökkentõ AdBlue adalékanyag ugrik be. Pedig a kettõnek semmi köze egymáshoz, egyik öko-VW sem használ ilyet.

  • Elkelt a retro festésû, gonosz külsejû, egyedi Ford GT!

    Jason Heffner neve talán már ismerõsen cseng a szupersportkocsik rajongóinak, hiszen extrém teljesítményû, ugyanakkor visszafogott külsejû autóiról híres.

    Csinált már többek között egy 930 lóerõs Lamborghini Gallardót és egy olyan duplaturbós Ford GT-t, ami csaknem 360 km/h-val képes száguldani.

    Legújabb projektje azonban nagyobb szabású az eddigieknél, hiszen nem csupán egy erõs szuperautót, hanem egyben a legszebb Ford GT-t kívánta megalkotni.

  • Chevrolet Colorado 2011

    Az utóbbi években unalmas, platós málhásállatból divat-tárgyakká lettek a pick-upok, és bár ebben a folyamatban a Mitsubishi és a Nissan jár az élen, úgy tûnik, a General Motors is igyekszik felvenni a tempót.

    A 2011 márciusában bemutatott Colorado tanulmány is ebbe az irányba mutat: gömbölydedebb lett, mint az elõdei, és a formatervezõk láthatóan nem csak az elsõ részén, de a platón is sokat dolgoztak, hogy egységes legyen a forma. Az összhatás így sem nagyon izgalmas, inkább visszafogott, mint a Chevrolet típusok általában, de a korábbi pick-upok sematikus megjelenése már nem annyira jellemzõ a gépre.

  • A Holdra szállás évfordulójára limitált szériás Captivával rukkolt elõ a Chevrolet

    Negyven éve, hogy az elsõ ember a Holdra lépett, ennek emlékére különleges szériát dob piacra a Chevrolet európai részlege.

    A limitált szériás Captivák egyedi fényezést és hatalmas, fehérre fényezett alufelniket kapnak.

    Immáron negyven éve, hogy az Apollo-11 1969. július 20-án a Holdra szállt, és Neil Armstrong elsõként az égitestre léphetett. Ezt az évfordulót ünnepli meg a Chevrolet egy 40 darabos speciális szériával.

  • BMW Alpina D5 - 350 lovas dízel motorral

    A német autógyártó folytatva a D3-mal megkezdett szokásait: ismét dízelmotort helyezett teljesítményorientált, ám kényelmes modelljébe.

    Ehhez az alapot az 5-ös BMW nyújtotta, a végeredmény pedig 350 lóerõ és szívmelengetõ fogyasztás lett.

    A soros hathengeres, kétlépcsõs feltöltésû öngyulladós valós képességei akkor tûnnek igazán ki, ha a gyári csúcsdízelhez, az 535d-hez hasonlítjuk. A 313 lóerõ helyett itt rögtön 350 áll rendelkezésre 4000 és 4200 fordulat/perc között.