rss
  • Skoda Rapid

  • Skoda Rapid14 millió Skoda Rapidot gyártottak Indiában, a helyszín a távol-keleti piac fontosságának is szól. A Fabiánál nagyobb, az Octaviánál kisebb, 4,39 méter hosszú és 1,66 méter széles karosszériával bíró szedánt a csehek elsősorban India, Kína, s vélhetően még Orosz- és Törökország számára készítik. De nem csak nekik, hanem nekünk, a lépcsőshátú forma közép-kelet-európai kedvelőinek is. Talán a Citigo-féle háromhengerest is megkapja, várható árát illetően pedig annyi a támpont, hogy német alapára 3,8 millió forintnak megfelelő euró.

    A MissionL tanulmányként anno még izgalmasnak látszó, mára szürke tömegtermékké, voltaképp egy négyajtós Fabiává "varázsolt" Rapid hivatalosan a Genfi Autószalonon mutatkozik be, míg a boltokba az év második felében kerülhet 460 literes csomagtartóval, valamint a Volkswagen-konszern ismert, benzines és dízelmotorjaival.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Earthrace - mit is tud ez a motorcsónak?

    Az Earthrace egy háromtestû motorcsónak, amely képes átfúródni a hullámokon. A Calibre Boats cég építette 1,25 millió dollárért az új-zélandi Aucklandben, hogy megdöntsék a Föld körüli, biodízellel hajtott motorcsónakázás gyorsasági rekordját. A hajótest vázát szendvics-szerûen építették fel. A külsõ réteg külsõ oldala 3 réteg karbonból, 1 réteg kevlárból és 1 réteg üvegszálból készült, a belsõ oldala 3 réteg karbonból. Ezek zárják körbe a belsõ, 40 milliméteres hab magot. A karbon erõssé ugyanakkor könnyûvé teszi a hajót, míg a kevlár kitûnõen ellenáll az ütközéseknek.

  • Íme az ötödik generációs Subaru Legacy!

    A jövõ héten kezdõdõ New Yorki Autószalonon mutatkozik be a Subaru Legacy következõ generációja. A szériagyártású modell sokat finomodott a Detroitban bemutatott koncepcióhoz képest, ám a leköszönõ modell így is sokkal harmonikusabb összképet nyújt.

    Idén ünnepli 20. születésnapját a Subaru Legacy, amelynek negyedik generációja már 2003 óta van piacon, így a modell megérett a leváltásra. A következõ Legacy bemutatására nem kell már sokat várni, hiszen a japánok a jövõ héten mutatják be a nagyközönség elõtt az autót, ám a hivatalos információkat és a gyári képeket már közzétették az autóról.

  • Sportback duplakuplungos váltót szerel kisebb modelljeibe a BMW

    Immár az Audi legkisebb sportmodelljei, az S3 és az S3 Sportback is elérhetõ duplakuplungos váltóval.

    Az új változatok jobban gyorsulnak, mint hagyományos társaik, ugyanakkor kisebb az átlagfogyasztásuk.

    Tovább bõvíti az A3-as sorozat sportváltozatának kínálatát az Audi. Már az S3-as is elérhetõ duplakuplungos automata váltóval. Mind a háromajtós, mind az ötajtós Sportback felszerelhetõ az innovatív szerkezettel.

  • Tuningolt BMW X6

    A legtöbben az autóipar fejlõdését, az új technikai megoldásokat elemzik a Genfi Autószalonon; azonban akad köztük olyan, akit pár perc erejéig le tud kötni egy irracionális mértékben ronggyá tuningolt X6. És a Hamann féle BMW mindenképpen ilyen autó.

    A biturbós V8-as motort épp, hogy csak megpiszkálták: 670 lóerõ lett belõle, és 780 newtonméteres maximális forgatónyomaték. Teljes egészében új a rozsdamentes acélból készült kipufogórendszer, az egész csomaghoz az ECU-t is hozzá programozták.

  • Bemutatták az eddigi legerõsebb Mitsubishi Lancer EVO X-et!

    Bemutatták az eddigi legerõsebb Mitsubishi Lancer EVO X-et, amely az FQ-400 megnevezést kapta. Az autó egy 2.0 literes újrahangolt, turbófeltöltõs erõforrással érkezik, amely 403 lóerõt állít majd csatasorba.

    A legerõsebb EVO-val leghamarabb júniusban találkozhatunk, kizárólag Anglia utcáin.

    A gyémántos márka elkészítette modellpalettája legnagyobb presztízzsel és rajongói táborral rendelkezõ típusának, az EVO-nak eddigi legerõsebb változatát.

  • Új márkát alapít a BMW

    A BMW, a Mini és a Rolls-Royce után negyedik márkáját alapítja a német gyártó a városi elektromos jármûvei számára.

    A környezetbarát autók valószínûleg I-setta név alatt futnak majd.

    Külön csoportot képeznek majd a német márkán belül annak teljesen elektromos jármûvei, kezdve a 2015-ben megjelenõ Megacity-vel - jelentette be Norbert Reithofer elnök-vezérigazgató.

  • BMW G-Power M3 GT2 S - 600 lovas BMW

    A G-Power bõ 600 lóerõt hozott ki a legerõsebb 3-as BMW motorjából, és kétféle körítéssel tálalja a brutálisan erõs V8-ast.

    A visszafogottabb változat a Tornado CS nevet kapta – ez emlékeztet jobban az utcai M3-asokra. Kapott egy állítható Clubsport futómûvet, nagyméretû felniket és néhány karbonszálas kiegészítõt a karosszériaelemek alsó peremére. A G-Power elsõsorban arra szánja, hogy a 911 GT3 RS BMW-megfelelõje legyen, azaz egy olyan utcai sportkocsi, amely versenypályák nyílt napjain sem érzi idegenül magát.

  • Sportosabb az új VW Beetle

    Hamarosan itt Volkswagen Beetle második generációja. Az új modell nagyobb lesz elõdjénél, és fejlesztésekor több hangsúlyt kap a jó vezethetõség. Több mint tíz éve kapható már a retróhullám egyik elsõ képviselõje, a bogárhátú karakterét megidézõ, új Beetle. Utóda a cégcsoport pueblai gyárában készül majd Mexikóban, és a szintén ott készülõ és jövõre megjelenõ új Jetta mûszaki megoldásait fogja hasznosítani. Ebbõl adódóan nõni fog a tengely- és a nyomtávja is. A most gyártott Beetle alapját a négyes Golf adta, emiatt a hátsó lábtér igencsak szûkös benne.

  • BMW Z4 GT3

    Elkészült a BMW Z4 GT3-as változata, az autóba az M3 négyliteres V8-asát rejtették. Korábban szó volt arról, hogy az M3-as GTS változatából származó 4,4 literes motor kerül a versenyautóba, de ezt az FIA olyan feltételekhez kötötte, hogy a BMW inkább a kisebb motor mellett döntött. Módosították a vezérlõ-elektronikát és új hatfokozatú szekvenciális váltót építettek be, így az M3-hoz képest 60 lóerõvel nagyobb, 480 lóerõ a versenyautó teljesítménye.Már az alapfelszereltség részét képezik a versenyfelnik és gumik

  • A Mercedes bemutatta a McLarennel közös fejlesztésû SLR utolsó szériáját

    A Mercedes bemutatta a McLarennel közös fejlesztésû SLR utolsó szériáját, amelyet a híres autóversenyzõrõl, Stirling Mossról neveztek el. A szélvédõ nélküli SLR igazi ritkaság lesz, ugyanis mindössze 75 példány gyártását tervezik.

    Már korábban hivatalossá vált, hogy a közúti autók fejlesztése terén szétválnak a Mercedes és a McLaren útjai, ugyanis a németek a DTM-beli partnerükkel, a HWA-val fejlesztik a következõ stuttgarti csúcsmodellt, míg a brit forma-1-es istálló önállóan végzi legújabb modelljének fejlesztését.

  • Konnektorról is tölthetõ majd az új BMW 1-es

    A BMW is „halad a korral”, ám nem csupán a divathullámot lovagolja meg, amikor bemutatja az 1-es kupé tisztán elektromos hajtású változatát. A modell hatótávolsága a légkondicionáló vagy a szélvédõfûtés hétköznapi használata mellett a gyakorlatban kb. 160 kilométer.

    A BMW Concept ActiveE tisztán elektromos hajtású, a BMW 1-es Coupé alapjaira épülõ tanulmánymodell, amely a BMW csoport „project i” programja keretében, az elektromos mobilitás területén végzett fejlesztések következetes folytatását képviseli.

  • A GM-nek is lesz Tata Nanója

    Újabban a legnagyobb biznisz fapados miniautók készítése. A Tata kezdte az egészet a Nanóval, az elképzelés azonban mindenkinek megtetszett: tervezi már a saját, tömegeknek szóló autóját a Renault, a Nissan és ki tudja, ki mindenki még.

    Legutóbb a General Motors jelezte, hogy beszállna erre a piacra, az amerikai óriás kínai partnerével, a SAIC-cal együttmûködésben építené meg a minit. Úgy tervezik, hogy 3500 dolláros (670 ezer forintos) áron dobják piacra az apróságot, vagyis nyugodtan kezdhetik vakarni a fejüket a Tata vezetõi.

  • Fejlesztik a VW Golf hetes verzióját!

    2012-es évben érkezhet a Volkswagen legnépszerûbb autójának, a Golfnak a hetedik generációja. A jelenleginél is takarékos és korszerûbb motorokat, egy hibrid hajtáslánc megjelenését és minden motorváltozathoz a DSG váltó bevezetését ígéri a gyártó.

    Lassan hozzászokhatunk, hogy a wolfsburgiak épphogy bemutatják egy szériájuk legfrissebb generációját, máris a következõ modell tesztelésén dolgoznak és egyre rövidebb a pályafutása az egyes modelleknek. Alig kezdték el forgalmazni az új Golfot, máris napvilágot láttak különféle számítógépes grafikák az utódról.

  • Az új Chevrolet Camaro SS 422 lóerés és 6,2 literes motor hajtja

    A retro divathullámot meglovagló új Chevrolet Camaro összes változata közül az SS, azaz Super Sport kivitel számít a legizgalmasabbnak, ám errõl eddig nem közölt hivatalos fotókat a gyártó.

    Most viszont közreadta a 6,2 literes, 422 lóerõs V8-assal hajtott modell képeit, ami jóval gyorsabbnak ígérkezik a 3,5 literes, 300 lóerõs V6-ossal hajtott alapváltozatnál.

  • A Toyota elsõ futamgyõzelmét várja a TF109-es modelleltõl!

    A Ferrari bemutatója után a Toyota Racing is lerántotta a leplet idei autójáról, amely az új szabályoknak köszönhetõen külsejét tekintve is jócskán megváltozott.

    A vezetõség elsõ futamgyõzelmét várja a TF109-es modelleltõl.

    A Toyota Racing csütörtökön, a költségek minimalizálása érdekében, egy internetes bemutató keretén belül rántotta le a leplet idei versenyautójáról, a TF109-es modellrõl.