rss
  • Skoda Rapid

  • Skoda Rapid14 millió Skoda Rapidot gyártottak Indiában, a helyszín a távol-keleti piac fontosságának is szól. A Fabiánál nagyobb, az Octaviánál kisebb, 4,39 méter hosszú és 1,66 méter széles karosszériával bíró szedánt a csehek elsősorban India, Kína, s vélhetően még Orosz- és Törökország számára készítik. De nem csak nekik, hanem nekünk, a lépcsőshátú forma közép-kelet-európai kedvelőinek is. Talán a Citigo-féle háromhengerest is megkapja, várható árát illetően pedig annyi a támpont, hogy német alapára 3,8 millió forintnak megfelelő euró.

    A MissionL tanulmányként anno még izgalmasnak látszó, mára szürke tömegtermékké, voltaképp egy négyajtós Fabiává "varázsolt" Rapid hivatalosan a Genfi Autószalonon mutatkozik be, míg a boltokba az év második felében kerülhet 460 literes csomagtartóval, valamint a Volkswagen-konszern ismert, benzines és dízelmotorjaival.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Peugeot SR1: Ugrani készül a 200 éves oroszlán

    Új logóval és modellekkel köszönti a 200 éves márkanevet a Peugeot, elkészült az SR1 tanulmányautó, tavasszal érkezik az RCZ, s jól haladnak a dízel hibriddel is.

    2906 új gépjármûvet adott el tavaly Magyarországon a Peugeot, ezzel 4,1 százalékos a piaci részesedése, a márkák sorában pedig a kilencedik – hangzott el a héten egy budapesti sajtótájékoztatón. A magyar piac átlagos 60 százalékos csökkenésnél valamivel rosszabb eredményt felmutató márka erre az évre már 15 százalékos forgalomemelkedéssel számol.

  • Up Lite: takarékos hibrid-csöppség a Volkwagentõl

    Los Angelesben, a 2009. december 4-13. között zajló autókiállítás keretein belül tárta a nyilvánosság elé „Up Lite” koncepcióját a Volkswagen.

    A szeptemberben, Frankfurtban prezentált L1 Concept utódja a gyártó szerint gazdaságosság és hatékonyság terén új mércét állít fel: a négyszemélyes, mindössze 695 kilogramm súlyú kisautó 1 gallon (3,78 liter) üzemanyaggal 186 kilométer megtételére képes.

  • A Toyota Priusból luxusváltozat is készül

    A japán gyártó hivatalosan is megerõsítette, hogy hibrid hajtású kompakt modelljébõl luxusváltozatot is készít.

    Az új Lexus modell a Prius jövõ januárra várható harmadik generációjának mûszaki alapjaira épül, mégis önálló típusnak tekinthetõ.

    Nemcsak formaterve és felszereltsége tér majd el az egyszerûbb Toyota változatétól, de úgy tudjuk, hibrid hajtáslánca is nagyobb összteljesítmény leadására lesz képes.

  • Magyarországon a Jaguár F-type

    Magyarországon a Jaguár F-typeMegérkezett Magyarországra a Jaguar új sportkabriója. A Porsche 911-es babérjaira törő F-type csúcsmodelljét 495 lóerős, ötliteres, V8-as motor gyorsítja 4,3 másodperc alatt 0-ról 100 km/órára, a végsebessége 300 km/h. Az F-type révén egy igazi, hamisítatlan sportautó jelent meg ismét a patinás brit márka kínálatában - hiszen az XK inkább a GT, azaz a nagy teljesítményű, de egyúttal kényelmes Gran Turismo kategóriába tartozik. Sportutóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény.

  • Hivatalosan is megerõsítette a Honda, hogy kiszáll a Forma-1-es világbajnokságból!

    Hivatalosan is megerõsítette a Honda, hogy kiszáll a Forma-1-es világbajnokságból. A cég gondokkal küzd a gazdasági válság miatt, ezért nem finanszírozza tovább az F1-et. A csapat eladó, de ha nincs vevõ, akkor megszûnik.

    Fukui Takao, a Honda elnök-vezérigazgatója hivatalosan is megerõsítette Tokióban a tegnap este kiszivárgott hírt, hogy a Honda elhagyja a Forma-1-et.

    Az elnök a gazdasági válságot jelölte meg fõ okként, miután az amerikai piacon 30 százalékkal estek a cég eladásai, miközben a költségek egyre emelkednek.

  • Bemutatkozott az új Lexus LS

    Bemutatkozott az új Lexus LSAz új padlólemeznek köszönhetően ez az eddigi legmozgékonyabb és legkényelmesebb vadonatúj LS radikálisan új dizájnja egyesíti a kupés sziluettet egy szedán térkínálatával és presztízsével. Mindehhez vadonatúj, kettős turbótöltésű V6-os motor társul 310 kW / 421 lóerő teljesítménnyel, 10 fokozatú automata sebességváltóval. 28 évvel ezelőtt megtörtént az, ami addig lehetetlennek tűnt: első és egyetlen modellje, az LS bemutatásával a Lexus fenekestül forgatta fel luxusautók kategóriáját. Ráadásul a márka a kiváló autó mellé olyan szolgáltatásokat és ügyfél-elégedettséget biztosított, ami páratlan volt a piacon.

  • Kiszivárogtak a VI Golf képei

    Egy ismeretlen elkövetõ nyilvánosságra hozta az év végére várható, új hatodik generációs Volkswagen Golf képeit.

    Az autó hivatalos bemutatóját ezen a héten tartják, ezért könnyen elképzelhetõ, hogy gyári utasításra kerültek a nagyközönség elé a képek.

    A képek alapján megállapíthatjuk, hogy a Golf alapformáját nem nagyon piszkálták, farrészérõl feltûnõ a Tiguanos hátsó lámpa, az orr-rész pedig simább, egyszerûbb.

  • Audi A3 Cabriolet

    Szlovákiát egyelõre nem értük utol az autógyártás területén, de az Audi újabb modellel gondoskodott arról, hogy csökkenjen a hátrányunk. A képzeletbeli versenypályán egy kabrió állt rajtvonalhoz. November utolsó napján újabb Audi modell gyártása kezdõdött hazánkban. Hogy a gyõri székhelyû Audi megabázis rangot adjon a világpremiernek, az elsõ A3 Cabriolet Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke jelenlétében gurult le a gyártósorról.

  • Tûzelõanyagcellás sportautó a Hondától

    Meghökkentõ formájú tanulmányautót mutatott be a Honda a Los Angelesi Autószalonon. Az FC Sport koncepció érdekessége nemcsak egyedi frontrésze és gigantikus hátsó túlnyúlása, hanem meghajtása is, villanymotorját ugyanis üzemanyagcella táplálja.

    Tüzelõanyagcellás prototípust már szép számmal készített a Honda, sõt, a teljes értékû családi autóként használható FCX Clarity elsõ példányait már lízingelhetik maguknak a szerencsések a tengerentúlon.

  • Luxgen 7 SUV és MPV - egy új tavjani autómárka

    A Luxgen mintha a földbõl nõtt volna ki, mégis, igazán korszerû autókat tudtak összehozni, viszonylag rövid idõ alatt.

    Hogy sikerült létrejönni?

    A magyarázat egyszerû: mivel pénz volt bõven, a legnevesebb autóipari beszállítókkal és fejlesztõcégekkel végeztették el a munkát. Az autók a Renault Espace platformján alapulnak, de a hasonlóság nem szembetûnõ.

  • Egy 507 lóerõs BMW M6-os 2009-ben a legfürgébb gyorshajtó

    Közzétette a 2009-es "legeket" a rendõrség. Itt sorakozik a legtöbb haláleset, a legnagyobb bírság és a legdurvább gyorshajtó.

    Túl vagyunk 2009-en, amely közlekedésrendészetei szempontból jól sikerült, hiszen a remek 2008-as idényt is megfejelve tovább csökkent a közúti közlekedési balesetben elhunytak száma. Utoljára a 60-as években szedett csupán ennyi áldozatot a közlekedés, persze a tökéletestõl még messze vagyunk.

  • Kia Ray - kis autó egy kis családnak

    Kia Ray - kis autó egy kis családnak Végre megvannak az első hivatalos képek is, amelyek a jobb oldalon B oszlop nélküli ajtónyílást mutatják. Egy családi autóban a járda felőli oldalon folyik a legtöbb ki- és beszállást, ezt azzal könnyítették meg a tervezők, hogy ide hátsó tolóajtót tettek, és elhagyták a B oszlopot is. A bal oldalon normál ajtót találunk, meg vaskos B oszlopot. Az aszimmetrikus felépítés miatt meg kellett erősíteni a biztonsági utascellát, így hízott 998 kg-ra a Ray tömege. Szintén szokatlan, hogy az autó magasabb annál, mint amilyen széles - 1,7 méter és 1,59 méter a vonatkozó érték.

  • A G-Power egy 750 lovas monstrumot hozott ki a BMW M6 Hurrican-ból!

    A német tunningcég mûhelyében készült 750 lóerõs Hurrican CS végsebessége 370 km/h.

    Az autó számos kiegészítõje karbonból készül, míg a nagy sebesség miatt szükséges különleges gumiabroncsokat a Michelin fejlesztette, amelyek 21 colos könnyûfém felnikre kerülnek majd fel. A BMW tuningolásra specializálódott G-Power cég újabb fenevaddal állt elõ. Nem egyszerû tunningról szól a 25 éves német manufaktúra programja. Szinte csak a karosszéria formája marad meg az eredeti autóból.

  • Seat IBL és Exeo 2011

    Két újdonságot mutatott be a SEAT a 2011-es Frankfurti Autószalonon: az egyik a futurisztikus külsõvel rendelkezõ IBL koncepcióautó, míg a másik az Exeo felfrissített változata.

    Akár az Audi standját is erõsíthette volna a SEAT eddig ismeretlen, jövõbe mutató autója, az IBL. Az eddigi dizájntól próbált eltávolodni - valljuk be, nem sikertelenül, hiszen ha összehasonlítjuk a felfrissített Exeóval, láthatjuk, hogy nem igazán hasonlóak az elemek és arányok a két gépen.

  • A BMW X5 Security Plus az elsõ B6-os besorolású páncélozott autó

    A vadonatúj X5-ös Security Plus modellel a BMW az elsõ nagy autógyártó, mely készít B6-os besorolású páncélozott autót.

    A B6-os besorolás azt jelenti, hogy az egyszerûbb kézifegyvereken keresztül egészen a terroristák kedvenc eszköze, az AK-47-es ellen is képes megvédeni a bent ülõket. Az autóban a komoly páncélozás mellett különbözõ elektromos védelmi rendszereket is elhelyeztek a mérnökök, így gombnyomásra hívhatunk segítséget, vagy bekapcsolhatjuk a villogókat és a szirénákat is.