rss
  • K9

  • K9Közzétette az első fotókat az Opirus-utód K9 luxusautóról a Kia. Ezen a néven csak Koreában kerül piacra a modell még idén nyáron, Európába más néven és valószínűleg csak jövőre érkezik. Az autó formaterve egyértelműen prémiumérzést sugall, de talán túlságosan sok részlete emlékeztet a BMW 7-es sorozatra. A fényszórók és a hátsó lámpák környékén, valamint az arányokban is felfedezhetők hasonlóságok, de ettől még a K9 nagyon is jól mutat, sokan akár a 7-esnél is vonzóbbnak találhatják.

    Technikai adatokat még nem közölt a Kia a hátsókerekes K9-ről, de az régóta nem titok, hogy padlólemezén a Hyundai Genesisszel osztozik. Valószínűleg a testvérmodell 3,8 literes V6-os, valamint 4,6 és 5,0 literes V8-as motorjaival lesz kapható.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 565 lóerõs Mercedes SLK

    A VATH V58 a Mercedes SLK 55 AMG alapjaira épül, csak éppen sokkal durvább.

    Ahogy a német tuningcégtõl már megszokhattuk, ezúttal is alaposan kezelésbe vették a donort, nem álltak meg a motortuningnál, a kasztninak is nekiestek. VÄTH V58 szénszálas elsõ lökhárítót és hátsó diffúzort kapott, egyedi alufelnijei 19 hüvelykesek. A fékrendszer is új, hatdugattyús fékek állítják meg a felpaprikázott SLK-t.Az 5,5 literes V8-as a VÄTH V58-ban 5,8 literesre nõtt, ráadásul kompresszort is csatlakoztattak a motorhoz.

  • Audi RS3 Sportback - valóban sportos járgány

    Az RS3 Sportback kétségtelenül a ma kapható leggyorsabb ötajtósok közé tartozik. Ahogy sejteni is lehetett, a TT-RS öthengeres, 2,5 literes, 340 lóerõs turbómotorját szerelik bele állandó összkerék-hajtással és hétsebességes, dupla kuplungos S-tronic automata váltóval. A végeredmény ijesztõ: 4,6 másodperces sprint 100 km/h-ra és 250 km/h-s végsebesség, persze elektronikusan korlátozva – mindezt úgy tudja az RS3-as, hogy üresen is 1575 kilogrammot nyom. A 9,1 literes átlagfogyasztás és a 212 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás persze csak akkor igaz, ha a sofõr tojást képzel a gázpedálra, de így sem rossz eredmény.

  • Audi TT RS - jól sikerült Abt tuning

    Látszólag semmi extra nincs az Abt TT RS-ben, hiszen külsõleg csak a felnik mások, mint a sorozatgyártású modelleken.

    Ám ha beindul a sportkocsi, akkor már nagy a különbség, ez ugyanis az Abt eddigi legerõsebb TT-je.

    Az eredetileg 340 lóerõs turbómotor teljesítményét két fokozatban növeli az Abt. A 2,5 literes, öthengeres motor a Power csomag bevetése nyomán módosított motorvezérlõ egységgel, illetve új intercoolerrel gazdagszik.

  • Frissebb lett a Suzuki SX4

    A Suzuki megújította városi sport-crossoverét, az SX4-et. A csapott hátú változat vonzó külsõvel és a korábbinál „zöldebb" motorokkal kíván hódítani.

    A Suzuki külseje megújult, anélkül hogy radikálisan megváltoztatta volna korábbi jellegzetes arcát.

    A ferdehátúra új elsõ lökhárító és hûtõrács került, ezenkívül az autó olyan elsõ és hátsó védõlemezeket kapott, amelyek jobban dacolnak majd a zord terep- és idõjárási viszonyokkal.

  • A Nissan bemutatta vadonatúj kis crossoverét, a Juke-ot

    A Juke-ot Európában a Nissan angliai, sunderlandi gyárában, Japánban pedig az oppamai gyárban fogják gyártani. A Juke értékesítése idén nyáron kezdõdik meg Japánban, az európai és észak-amerikai piaci bevezetésre õsszel kerül sor.

    Megbízható kocsi!

    A Juke a Renault-Nissan Szövetség B padlólemezére épül, tengelytávja 2530 mm, teljes hossza 4135 mm, szélessége 1765 mm, magassága 1570 mm.

  • A Hyundai sportautót faragna a Blue-Will-bõl!

    Érdekes koncepcióval jelentkezik a hétvégén kezdõdõ Szöuli Autószalonon a Hyundai.

    Blue-Will-t a hírek szerint hamarosan az utcán is viszont láthatjuk, a márka ugyanis hibrid sportautót faragna belõle.

    Az utóbbi évek egyik legharmonikusabb formatervû koncepcióját leplezte le a gyártó múlt héten. A Blue-Will tanulmány az április 2-án a Szöuli Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, és bár még be sem mutatták, a gyártó vezetõi máris sorozatgyártásán gondolkodnak.

  • A BMW Sauber bajnoki címet vár az F1.09-es modelltõl!

    A BMW Sauber is lerántotta a leplet idei versenygépérõl a spanyolországi Valenciában, ahol a csapat meg is kezdi az F1.09-es elsõ komolyabb tesztprogramját.

    A BMW Sauber a hatodik forma-1-es alakulat, amely bemutatta vadonatúj versenygépét a nagyközönségnek.

    Az F1.09 kinézetét tekintve teljesen eltér elõdjétõl, jóval egyszerûbb és letisztultabb, ami az idei évben bevezetésre kerülõ, megváltozott aerodinamikai szabályoknak köszönhetõ.

  • Genfi Autószalon 2011 - Alfa Romeo 4C

    Leleplezték a Genfi Autószalonon az Alfa Romeo új, szuperkönnyû sportkocsiját, a 4C-t. Ugyan a gyártó csak tanulmánynak nevezi, gyakorlatilag a végleges modellt tisztelhetjük benne, jövõre az értékesítés is elkezdõdik. Körülbelül négy méter hosszú a formailag a 8C Competizionébõl építkezõ újdonság, tengelytávja 2,4 méter.

    Vadonatúj, könnyûsúlyú építési technológiával készült, ennek köszönhetõen üresen mindössze 850 kilós a sportkocsi. 1,7 literes, a Giuliettából már ismert turbómotort kapott, duplakuplungos váltót kapcsoltak hozzá.

  • Takarékos luxus Volvók

    Takarékosabb, alacsonyabb széndioxid-kibocsátásúak lettek a Volvo nagy autói. A gyár 4,5 literes gázolajfogyasztást és 119 grammos CO2 emissziót ígér.

    Újabb lépést tett a Volvo, hogy csökkentse flottájának széndioxid-kibocsátását. Ezúttal a V70-es és az S80-as modellek dízelváltozatainak fogyasztásából sikerült lefaragni négy deciliternyit. A motor maga nem változott, ugyanaz az 1,6 literes, 109 lóerõs, manuális váltós párosítás lett takarékosabb, mint amit már korábban is kínált a gyár.

  • Habtestû a Hyundai luxusautója az Equus

    Nyilvánosságra hozta a Hyundai az elsõ hivatalos képeket a hamarosan a szalonokba kerülõ luxusautójáról, az Equusról.

    A modell észak-amerikai és európai bevezetésérõl ugyanakkor egyelõre nincsenek tervek.

    A jelenleg kapható Equust a dél-koreai gyártó 1998-ban mutatta be, így a modellváltás már igencsak esedékessé vált.

  • Honda Brio - 78 lóerõs motorral

    Jóval kisebb, mint a Jazz, de ötajtós, és az ígéretek szerint meglehetõsen tágas. A Honda is beszáll a városi törpeautók versenyébe.

    A Honda régóta nem kínál igazán apró városi autókat Japánon kívül, de úgy néz ki, rájöttek, hogy érdemes lefelé bõvíteni a kínálatot.

    A Brio csupán 3,61 méter hosszú, 1,68 méter széles és 1,48 méter magas, azaz 29 centivel rövidebb a Jazznél. Ugyanakkor ötajtós, és állítólag nagyon igyekeztek a tervezõk, hogy elérjék a lehetõ legjobb térkihasználást.

  • R8 V10 Biturbo - 777 lóerõvel

    A német tuningcég a 2011-es Genfi autószalonon mutatja be az R8 V10 Biturbo nevû modelljét.

    Az alapvetõ paraméterekhez nem kell magyarázat, a csillogás pedig onnan, hogy az alumínium autónak nincs fényezése, hanem felpolírozták.

    Az MTM-nél szeretik az Audi V10 biturbó változatát, korábban az RS6-ost is tuningolták, igaz, csak 730 lovasra. Most ugyanezt a motort még tovább húzták, egészen 777 lóerõig, és 888 newtonméterig, majd beépítették az R8-ba.

  • Boxster Spyder: új, purista roadster

    A Porsche Boxster Spyder a Boxster sorozat csúcsmodellje, egyben a Porsche teljes modellsorozatának legkönnyebb tagja. A középmotoros, puhatetõs kétüléses mindössze 1275 kilogrammot nyom a mérlegen, így rendkívül nagy vezetési élményt nyújt. Könnyebb, mint egy Golf vagy egy Astra.

    A 320 lóerõs kocsi az extraként rendelhetõ PDK váltómûvel és a rajtprogram használatával 4,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára.

  • Hyundai Accent 2010

    Az új Accent – vagy ahogy Dél-Koreában ismerik, a Verna – az elõdeihez képest kifejezetten nagynak tûnik: inkább a Skoda Octaviához vagy a Volkswagen Jettához hasonlítható méreteiben, mint a korábbi generációkhoz, amelyek egyfajta határesetet képeztek a B és a C szegmens – a kisautók és a kompaktok – között.

    A formaterv is a növekedést hangsúlyozza: az autó elölrõl csaknem ugyanúgy néz ki, mint a nemrégiben bemutatott Sonata, nagy, ferdén metszett elsõ lámpáival és vigyorgó hûtõrácsával.

  • Hétüléses családi egyterû a Honda Odyssey

    Bemutatták az Odyssey negyedik generációját, amely a hétüléses családi egyterûek mezõnyét erõsíti.

    A Honda új modelljét a fotók alapján ormótlan középkategóriás kombinak néznénk, csakhogy az Odyssey bõ egy számmal nagyobb azoknál.

    A belsõ tér láttán az is egyértelmû, hogy a három üléssor közül az utolsó is alkalmas két felnõtt szállítására, négy személynek pedig keleti kényelmet kínálnak az elsõ két üléssor foteljei.