rss
  • K9

  • K9Közzétette az első fotókat az Opirus-utód K9 luxusautóról a Kia. Ezen a néven csak Koreában kerül piacra a modell még idén nyáron, Európába más néven és valószínűleg csak jövőre érkezik. Az autó formaterve egyértelműen prémiumérzést sugall, de talán túlságosan sok részlete emlékeztet a BMW 7-es sorozatra. A fényszórók és a hátsó lámpák környékén, valamint az arányokban is felfedezhetők hasonlóságok, de ettől még a K9 nagyon is jól mutat, sokan akár a 7-esnél is vonzóbbnak találhatják.

    Technikai adatokat még nem közölt a Kia a hátsókerekes K9-ről, de az régóta nem titok, hogy padlólemezén a Hyundai Genesisszel osztozik. Valószínűleg a testvérmodell 3,8 literes V6-os, valamint 4,6 és 5,0 literes V8-as motorjaival lesz kapható.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Audi A1 a 'kisautó'

    Az A1 négyféle motorral és kétféle felszereltségi szinttel indul alapvetõen fiatalos lendületû vásárlók kegyeiért. A hivatalos közlemény szerint a repülõgépek szárnya és hajtómûve ihlette a belsõ tér formáit. Már évek óta tudjuk, hogy az Audi újra visszatérne a kisautógyártók közé. Az A2 bukása után most egy izgalmasabb, sportosabb karakterû autóval próbálkoznak, melynek elsõdleges célja, hogy a MINI által meghatározott szegmensben vevõket szerezzen. Az A1 ugyanazok az értékeket hozza, mint brit társa: izgalmas külsõ, sportos karakterrel, prémium minõségû utastérrel párosítva.

  • Local Motors Rally Fighter - homokra és aszfaltra

    A SEMA Motor Show közönsége találkozhat elõször a Local Motors Rally Fighter modelljével, amely „különleges on- és offroad élményt kínál".

    A Rally Fightert nehéz kategorizálni, leginkább egy sportos terepkupé, a dakaros raligépekre hasonlít. Még érdekesebb, hogy a kocsi külsejét és utasterét beküldött számítógépes grafikák alapján alakították ki. A motortérben egy 3 literes duplaturbós BMW dízelmotor teljesít szolgálatot, 265 lóerõvel és 571 Nm nyomatékkal.

  • Toyota TES Concept T-Sport - 900 kilós önsúllyal

    A TES Concept T-Sport – ahogy a neve is mutatja – nem több egyedi tanulmánynál, méghozzá olyan tanulmány, amelyet a Toyota fejlesztõmérnökei a saját szájuk íze szerint terveztek egy belsõ pályázatra. Szerintük ilyen autót kellene gyártani a japán óriásnak, és ezzel nehéz nem egyetérteni. A 3,81 méteres sportkocsit csupán egy 1,3 literes négyhengeres motor hajtja, de a kis benzines 110 lóerõs, a karosszéria pedig csupán 900 kilós, így mégsem tûnik vérszegénynek. A formaterv inkább érdekes, mint vonzó, de a cápa-orr és a masszív szélesítések biztosan megtalálnák a maguk rajongóit.

  • Maybach Zeppelin 2010

    A Maybach nagyobb, erõsebb és kényelmesebb, mint a brit vetélytársak, de ez sem volt elég: Németországon kívül nagyon hiányzott egy igazán jól csengõ név – mondjuk amilyen a Mercedesé. Így a méregdrága autók nem fogytak igazán, és ebbõl kifolyólag a paletta fejlesztésére sem maradt pénz. Nem tudni, hogy a Daimler miért döntött az 57-es és a 62-es átalakítása mellett – ennél azért több kéne, hogy új életet leheljenek a márkába, mondjuk még legalább egy másik modell, és a jelenlegiek leváltása – de egy átlagos modellfrissítésnél 2010-ben sem telt többre.

  • Elkelt a retro festésû, gonosz külsejû, egyedi Ford GT!

    Jason Heffner neve talán már ismerõsen cseng a szupersportkocsik rajongóinak, hiszen extrém teljesítményû, ugyanakkor visszafogott külsejû autóiról híres.

    Csinált már többek között egy 930 lóerõs Lamborghini Gallardót és egy olyan duplaturbós Ford GT-t, ami csaknem 360 km/h-val képes száguldani.

    Legújabb projektje azonban nagyobb szabású az eddigieknél, hiszen nem csupán egy erõs szuperautót, hanem egyben a legszebb Ford GT-t kívánta megalkotni.

  • Megkezdték a Volga Siber gyártását

    A GAZ-csoport hétfõn bejelentette, hogy Nyizsnij Novgorodban megkezdték a Volga Siber, azaz a Chrylser Sebring orosz viszonyokra és igényekre átalakított testvérmodelljének a gyártását.

    A göröngyös utakhoz és kemény telekhez igazított Siber a Sebringnél nagyobb szabad magassággal és keményebb futómûvel kerül piacra, az autót már Putyin exelnök is kipróbálta, és az Interfax jelentése szerint a következõképp összegzett: "A futómû kicsit kemény, de jól gyorsul az autó."

  • Seat IBL és Exeo 2011

    Két újdonságot mutatott be a SEAT a 2011-es Frankfurti Autószalonon: az egyik a futurisztikus külsõvel rendelkezõ IBL koncepcióautó, míg a másik az Exeo felfrissített változata.

    Akár az Audi standját is erõsíthette volna a SEAT eddig ismeretlen, jövõbe mutató autója, az IBL. Az eddigi dizájntól próbált eltávolodni - valljuk be, nem sikertelenül, hiszen ha összehasonlítjuk a felfrissített Exeóval, láthatjuk, hogy nem igazán hasonlóak az elemek és arányok a két gépen.

  • A Trabant szomorú, a BMW dühös tekintetû

    Autók "pofatesztelését" végezték a Bécsi Egyetem kutatói: 40 fiatal nõt és férfit kérdeztek meg 38 jelenleg futó modellrõl.
    Az alanyoknak egyebek közt azt kellett eldönteniük a kocsikkal "farkasszemet" nézve, hogy nõi vagy férfias tekintetûek-e a jármûvek, barátságosak vagy ellenségesek-e, boldognak tûnnek-e, félnek-e, inkább felnõttes a "képük" vagy gyermeki. A végeredmény alapján a BMW-k dühösek, a Trabantok szomorúak, a Volkswagen Bogarak csodálkozók, a Renault Twingók mosolyosak, az új Nissan Micrák gyermekiek.

  • A Mikulás Forddal jár

    2009 decemberében ismét hazánkba látogat Joulupukki, a finn Mikulás. Most egy Ford Galaxyval járja majd az országot. Ebben az évben Joulupukki, az igazi Mikulás Rovaniemi városa, a Finnagora, a Finn Nagykövetség, a Malév, a Le Méridien szálloda és az Auto-Nexus Kft összefogásának köszönhetõen, az õ segítségükkel érkezik el a magyar gyerekekhez.

    Miután Budapesten a Kossuth téren felkapcsolja a fényeket az Ország Karácsonyfáján, Joulupukki több vidéki településre is ellátogat, december 8-án Veszprémbe, 9-én Szolnokra, 11-én Keszthelyre érkezik.

  • Clubman S - egy tuningolt Mini Cooper

    A német tuning cég a Schmidt Revolution egy ütõs tuning szettel rukkolt elõ 2011-ben.

    A német tuning cég a Schmidt Revolution egy ütõs tuning szettel rukkolt elõ, mégpedig elkészítette a Mini Cooper Clubman S sportos változatát, amely a Streetworker nevet kapta.

    Egyedi Streetec gátlókat kapott a Streetworker, amely lehetõvé teszi, hogy igény szerint 60 mm-el csökkentse vagy a gyári állapothoz képest 40 mm-el emelje a hasmagasságot.

  • Lancia Delta 1.6 Multijet Oro – A formás olasz

    Az utóbbi idõk egyik legszebb karosszériájával érkezett meg az új Lancia Delta. A Lancia úgy látszik folytatja az útkeresést.

    A Lancia márkát a FIAT vezetése a kilencvenes évek végén hirtelen kirántotta a körülötte kialakult sportos légkörbõl, mondván, az legyen az Alfa Romeo sajátja.

    A Lancia pedig induljon el a prémium márkák irányába.

  • GWA E63 AMG Wagon - igazi csajozós autó

    Az E osztályból még a brutális AMG változat is úgy néz ki messzirõl, mint bármelyik német taxi, de vannak, akik kifelé is többet mutatnának az 525 lóerõbõl.

    Jól sikerült tuning

    A GWA nevû tuningcég 2010-es átalakító csomagja megoldás lehet a problémára: az elegáns családi autóból fenyegetõ vaddisznót faragtak, anélkül, hogy a végeredmény agyonvágná a formaterv összhangját.

  • Volkswagen Up! - 3 hengeres turbómotorral

    Az eredetileg tervezett farmotor és hátsókerék-hajtás kombinációja helyett elöl hordja motorját az Up! A 3,5 méteres autóban debütál a márka új fejlesztésû, 1.0 literes, háromhengeres motorcsaládja, amely 60-75 lóerõ közötti teljesítményekkel érhetõ el.

    Az Up! decemberben kerül az európai kereskedésekbe. Többszöri csúszás után végre 2011 augusztusában elérkezett a premier ideje, és a Volkswagen lerántotta a leplet az Up! sorozatgyártású változatáról. A városi kisautó nem csupán formájával, de technikai és felszereltségbeli megoldásaival is igencsak fontos modell.

  • Bõvülhet a Mazda modellpalettája

    Az egész gazdaságot megviselte a tengerentúli pénzügyi válság, ami még nehezebbé teszi az autógyárak dolgát.

    Egyre több üzemet zárnak be, munkásokat bocsátanak el, és a modellpalettájukat is átalakítják a cégek.

    A Mazda azonban a nehezebb idõkben is több mint egymilliárd dolláros profittal zár, és a jövõre nézve is elég optimisták.

  • A nagyra nõtt kisautók közé tartozik az új Kia Soul

    A Kia hivatalos képeket és információkat tett közzé legújabb modelljérõl, a Soulról.

    A márka által városi crossoverként emlegetett autó 4,1 méteres hosszával a nagyra nõtt kisautók közé tartozik.

    Tanulmányautó formájában már többször is találkozhattunk a Kia új siker-várományosával, ám hivatalos képek és információk csak most láttak napvilágot.