rss
  • K9

  • K9Közzétette az első fotókat az Opirus-utód K9 luxusautóról a Kia. Ezen a néven csak Koreában kerül piacra a modell még idén nyáron, Európába más néven és valószínűleg csak jövőre érkezik. Az autó formaterve egyértelműen prémiumérzést sugall, de talán túlságosan sok részlete emlékeztet a BMW 7-es sorozatra. A fényszórók és a hátsó lámpák környékén, valamint az arányokban is felfedezhetők hasonlóságok, de ettől még a K9 nagyon is jól mutat, sokan akár a 7-esnél is vonzóbbnak találhatják.

    Technikai adatokat még nem közölt a Kia a hátsókerekes K9-ről, de az régóta nem titok, hogy padlólemezén a Hyundai Genesisszel osztozik. Valószínűleg a testvérmodell 3,8 literes V6-os, valamint 4,6 és 5,0 literes V8-as motorjaival lesz kapható.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Vitorlázás elektromotoros géppel

    Villanymotor

    Az elektromotorokkal meghajtott jármûvek igen gyors haladásra képesek. Mivel egy Siemens villamoskocsi már 1902-ben 209 km/órás sebességet ért el, természetesen a repülés úttörõi is szerették volna árammal forgatni gépeik légcsavarját. Ám megfelelõ akkumulátorok és könnyû villanymotorok még sokáig nem léteztek hozzá.

    Napjainkban azonban a vitorlázórepülõknek már erre is van lehetõségük. Igaz, csak feltételekkel.

  • A Toyota verhetetlen az új FT-HS-sel a hibrid autók piacán

    A hibrid meghajtású gépkocsikat tartják a jövõ városi gépjármûvének. Típusai közül a Toyota Prius a legismertebb. A Honda 2009-ben már sorozatban gyártandó új kiskocsija viszont a Priusénál jóval alacsonyabb árával csábítgatja a vevõket.

    A japán Toyota gyártja - Prius típusnévvel - a legnagyobb számban eladott hibrid-hajtású autót. Benzinmotorja nemcsak a kocsit, hanem annak akkumulátorát is tölti.

  • 2,0 literes boxer dízelmotorral is választható az új Subaru Outback

    Az új Legacy-val együtt a Subaru az Outbackot is bemutatta a New Yorki Autószalonon.

    Az autóhoz a tengerentúlon kétféle benzinmotor lesz rendelhetõ, míg az európai vásárlók a 2,0 literes boxer dízelmotort is választhatják.

    A Subaru a jelenleg is zajló New Yorki Autószalonon mutatta be az ötödik generációs Legacy-t, amely mellett az új Outback negyedik generációjáról is lerántották a leplet. A Subaru szabadidõ autója természetesen a Legacy által elkezdett formatervezési irányvonalat követi.

  • A Phantom vonalati örökölte az új Rolls Royce200EX

    Eredetileg csak a Genfi Autószalonon mutatkozott volna be a Rolls-Royce legújabb tanulmányautója, amely a 200EX néven érkezik.

    Az eddig RR4 néven emlegetett autó a 7-es BMW alapjaira épül, azonban külsõ és belsõ formajegyei a Phantomot idézik.

    A Rolls-Royce tavaly rekordmennyiségû, 1212 darab Phantomot értékesített, amely jelenleg a márka egyetlen modellje. Nem kell azonban sokat várni az újabb brit modellre, ugyanis a Genfi Autószalonon mutatkozik be élõben a 200EX tanulmányautó.

  • 5,9 litert fogyaszt a benzines Volkswagen Passat BlueMotion!

    Tovább bõvül a Volkswagen BlueMotion modellcsaládjának kínálata, ugyanis a dízelmotoros Passat BlueMotion után megérkezett az 1,4-es TSI motorral szerelt változat is.

    A takarékos benzines átlagosan 5,9 literrel is beéri, míg szén-dioxid kibocsátása is mindössze 136 g/km.

    A Volkswagen eddig kizárólag dízelmotorral szerelte fel takarékos és környezetbarát BlueMotion modelljeit, ám a németek bemutatták a Passat BlueMotion 1,4 literes, benzines változatát is.

  • Agresszív köntösben az új Mazda3!

    A Mazda végre hivatalos fotókat közölt a márciusban bemutatandó legvadabb 3-asról, az MPS-rõl. Az autó az elõzetes várakozásoknak megfelelõen agresszív köntöst kapott, fõleg a töltõlevegõ-hûtõ motorháztetõn trónoló nyílása sugallja a nem mindennapi teljesítményt.

    A japán gyártó már a tavalyi Los Angelesi Autószalonon bemutatott 3-as szedán körül hatalmas felhajtást csapott, hiszen apránként csepegtette az információkat, skicceket, álcázott és sejtelmes fotókat közölt, majd a Bolognai Autószalonon végre bemutatkozott a csapotthátú változat.

  • Citroen Metropolis - az S Merci ellenfele

    A franciák eddig meg sem próbáltak öt méternél hosszabb luxusautókat készíteni, de most felbátorodtak, így elkészülhet a DS9, a valaha létezett legdrágább és legtágasabb Citroen.

    A különös fordulat Kínának köszönhetõ: a Peugeot csoport stratégái azt remélik, ezen a piacon még van esélyük megkaparintani egy szeletet a nagy haszonnal kecsegtetõ luxusautó-piacból, hiszen a vásárlók itt kevésbé foglalkoznak a márkanévhez kapcsolódó presztízzsel, mint Európában, vagy akár Észak-Amerikában.

  • Urban Luxury - kisautó a Cadillac-tõl

    A GM luxusmárkájánál is felfedezték a kisautókban rejlõ lehetõségeket – bár a Los Angelesben leleplezett Urban Luxury Concept csak amerikai mércével tûnhet kicsinek. Az egybeszabott, a Cadillac stílusához illõen éles-szögletes autó 3,835 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,446 méter magas, azaz leginkább egy Mercedes A osztályhoz vagy egy Honda Jazzhez hasonlítható, bár – alighanem a 19-es felniknek és a két hatalmas ajtónak köszönhetõen – a fotókon kisebbnek látszik. A felfelé-elõre billenõ, nagyrészt üvegezett ajtók viszonylag tágas utastérre nyílnak, amelyben négy különálló ülést helyeztek el, bár hátulra egyértelmûen elférne egy háromszemélyes üléspad is.

  • Honda Jazz Hybrid - Egy igazán takarékos járgány

    A Jazz korábbi erényeihez hozzácsaptak még egyet: az új változat elképesztõen takarékosnak ígérkezik. A japánok hibrid hajtáslánca itt végre megcsillanthatja meg valódi erényeit.

    Eddig valahogy nem jött össze a Hondánál egy igazán jó hibrid. A két Insight autónak borzasztó, a Civic szedánba pedig egyszerûen kevés az 1,3 literes motor. A CRZ-rõl ugyan jó kritikákat hallani, de az gyakorlatilag kétszemélyes. Most azonban megtalálhatja a helyét az IMA hajtáslánc a jelenleg kapható legcélszerûbb Hondában, a Jazzben.

  • Elektromos autó a Nissan-tól

    A Nissan Motor és a 4R Energy bejelentette, hogy a két társaság olyan töltõrendszert fejlesztett ki elektromos jármûvekhez, amely a napenergiát elektromos energiává alakító rendszert összeköti a nagy tárolókapacitású lítium-ion akkumulátorokkal.

    Az új töltõrendszer üzemi próbáját a Nissan Jokohamában mûködõ központi irodájánál kezdték meg. Az új töltõrendszerben az elektromos energiát a Nissan irodánál felállított napenergia-cellák hozzák létre, és ezt lítium-ion akkumulátorok tárolják.

  • Üvegtetõs Porsche változat

    A mostanság felfrissített 911 után a Porsche bemutatta annak üvegtetõs változatát is.

    A Targa kivitel az alapmodellhez hasonlóan technikailag is megújult, és továbbra is kizárólag összkerék-hajtással érhetõ el.

    A júniusban felfrissített Porsche 911 után a németek bemutatták a sikermodell üvegtetõs változatát is, amely az alapmodellhez hasonlóan rengeteg technikai újdonságot is tartalmaz.

  • Dagger GT 2010 - a 2 000 lóerõs masina

    2000 lóerõs, nyomatéka 2710 Nm, végsebessége 483 km/h - ezek a Dagger GT adatai, amelybõl három példányt állítólag már el is adtak. Az autót amerikaiak fejlesztik, és ára 360 000 euró, azaz kb. 102 millió forint.

    Igazi szörny!

    Csak nincs vége a lóerõ-hajhászásnak, pedig nagyon úgy tûnik, hogy az ezer lóerõs Veyron csak a kezdet volt. Fõleg az USA "mérnökeinek" a szemét csípi a német-francia gép, és egyre több, ezer lóerõnél is erõsebb szörnnyel állnak elõ.

  • Porsche 911 Speedster - limitált széria

    A Porsche a legendás 356 Speedster emlékére egy nem mindennapi szériát dob piacra a 911-es kabrió változatából. A 911 Speedster meredekebb és kisebb szélvédõt, fekete karosszéria-elemeket, erõsebb motort és egyedi fekete bõr belsõt kapott.

    A Porsche történetét ismerõknek sokat mond a Speedster név: 1953-ban ezzel a megjelöléssel mutatkozott be a 356 speciális változata, amelyet leginkább két fekete sportülésérõl, mûanyag oldalsó ablakairól és alacsonyabb, elegáns szélvédõjérõl lehetett megismerni.

  • A Nissan és a Suzuki közös gyermeke a Pixo

    A Párizsi Autószalonon leplezi le a japán gyártó legújabb modelljét, a Suzukival közösen gyártott Pixót.

    A rövidsége ellenére négyszemélyes, magas építésû kisautó forgalmazása 2009 elsõ félévében indul.

    Lefelé terjeszkedik a Nissan, hiszen az utóbbi években sorra dobja piacra kompakt vagy még kisebb autóit.

  • LP650-4 Roadster az újabb egyedi Lamborghini

    Az olaszok nyilvánosságra hozták az elsõ képeket a Murcielago újabb limitált szériájáról, amely erõsebb motorral, kétféle fényezéssel és a Reventonra hajazó lökhárítóval mutatkozik be, és mindössze ötven darab készül majd belõle.

    Bár a Murcielago LP670-SV bemutatásakor azt írtuk, hogy hamarosan vége szakad a Lamborghini nagyobbik modelljének pályafutása, a taljánok ránk cáfoltak, és még egy limitált sorozatot dobnak piacra a modellbõl.