rss
  • Exagon Furtive e-GT

  • Exagon Furtive e-GTKettő villanymotorja összesen 402 lóerőt és 516 Newtonmétert szabadít a hátsó kerekekre: ezzel 3,5 másodperc szökken százra (pont lépést tartva a Porsche 911 GT3-mal), és akár 250 km/órával képes száguldani a tisztán elektromos hajtású Exagon Furtive e-GT. A francia manufaktúra minden részletre odafigyelt. A Furtive e-GT formavilága a diszkrét első légterelőtől kezdve a dupla buborék tetőn át a masszív diffúzorig mind azt hirdetik: ezt az autót jobb komolyan venni.

    A tavaly év végén beharangozott, majd most márciusban, Genfben teljes életnagyságban is leleplezett Furtive nem sajnálja a sportos hangulatot a leendő vevőktől. A műszerfal a vázszerkezethez hasonlóan szénszálas anyagból készült, a sportkormány alját egyenesre metszették, a műszerek digitálisak.


    A megjelenéshez illő menetteljesítményekről két darab vízhűtéses villanymotor gondoskodik. A Siemens által gyártott erőforrások első szervize 150 ezer kilométer után esedékes, és addig sok kellemes percet okozhatnak a vezetőnek. Az 53 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal a hatótávolság eléri a 360 kilométert; azonban ha ezt kevésnek gondolja a vásárló, a későbbiekben fedélzeti áramfejlesztővel is megrendelhető a modell, ami több mint kétszeresére növeli az egyhuzamban megtehető távolságot.


    A 4,46 méteres, 1640 kilós autó gyártója arra is gondolt, hogy potenciális vásárlói között akadhatnak az elektromos hajtástechnológiától még ódzkodó jelöltek: részben az ő megnyugtatásukra is szolgál az a non-stop telefonos ügyfélszolgálat, amely a luxusautók világában megszokott módon az égvilágon mindent elintéz a kedves kliensnek.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Renault Fluence

    Fluence - azaz folyékonyság. Ezzel a névvel mutatja be a 2010-es modelljét a Renault. Érdekes ez a névválasztás, hiszen 2004-ben ugyanígy hívták a Renault Laguna tanulmányautó kivitelét. Aminek nem sok köze van a mostani jármûhöz.

    Kétféle benzinmotor kerül az autóba, a kisebbik 1,6-os 110 lovas, míg az erõsebb 2,0 literes 140 lóerõs. A manuális sebességváltó helyett mindkettõhöz kérhetõ automata váltó, a nagyobbhoz folyamatosan változó áttételû CVT.

  • A Fiat felfrissítette a Grande Punto-t!

    A Fiat négy év után felfrissíti kompakt modelljét, amely átdolgozott motorokat, bõvebb felszereltséget, jelentõsen módosuló belteret és start-stop automatikát kap.

    A kocsi a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be élõben.

    A felfrissülõ Grande Puntót már korábban sikerült lencsevégre kapnia mobiltelefonnal egy szemfüles gyári dolgozónak, most azonban hivatalos képeket és adatokat is közölt a márka.

  • Sport-Wheels Galactic Audi R8 Spyder - Audi R8 kicsit másképp

    A Sport-Wheels vette kezelésbe az Audi R8 5,2 literes V10-esét, hogy két lépcsõben 600 lovat varázsoljon az 525-bõl.

    Nincs olyan autó, lehet akármilyen brutális, amit valahol a világon ne akarna még erõsebbé varázsolni valami tuning cég. Ezúttal az R8-ast piszkálta meg a német Sport-Wheels. A kétlépcsõs átalakítás elsõ fázisában az 525 lóerõs motor teljesítménye 1500 euró ellenében némi számítógép berhelés után 565-re nõ, a csúcsnyomatéka 560 Nm lesz.

  • Renault Twingoo RS és Clio RS Silverstone Edition

    2011-ben a Renault ismét egy különleges, limitált szériával kedveskedik leendõ ügyfeleinek: az aprócska Twingo RS133-ból, illetve a Clio RS200-ból készítette el a Silversone Edition modellpárost.

    Mellesleg pedig kell is a figyelem a vártnál kevésbé piacképes két tipusra: a Twingo az elõdjéhez képest kevesebb "bájjal" hódít, a Clio pedig már igencsak modellciklusa végéhez közeledik. De mint általában lenni szokott, a nálunknál gazdagabb országokban elkönyvelt siker a limitált széria.

  • A Lada legújabb büszkesége a C-Cross

    Stílusosan a hazai autószalonon mutatta be legújabb büszkeségét a Lada.

    Az AvtoVAZ a C-Cross tanulmányautó mellett majdnem egész modellpalettáját, többek között a Kalina sportváltozatát is kiállította.

    Még mindig hazája legsikeresebb autómárkája a Lada, amely a Moszkvai Autószalonon egy SUV-val lepte meg a közönséget.

  • 530 lóerõs az új brit sportautó az AF10

    Az Arash a 2006-os Londoni Autószalonon jelentkezett az AF10 akkor még korai koncepciójával. Azóta a formaterv és a technika is jelentõs változásokon esett át, ám a cég most megerõsítette, hogy elkészültek a szériaváltozattal.

    Az autó sziluettje nagyon hasonlít a Ferrari Enzoéra, pedig a két autó nagyon nem egy ligában versenyzik, persze ez csak vevõk pénztárcájára vonatkozik.

  • BMW G-Power M3 GT2 S - 600 lovas BMW

    A G-Power bõ 600 lóerõt hozott ki a legerõsebb 3-as BMW motorjából, és kétféle körítéssel tálalja a brutálisan erõs V8-ast.

    A visszafogottabb változat a Tornado CS nevet kapta – ez emlékeztet jobban az utcai M3-asokra. Kapott egy állítható Clubsport futómûvet, nagyméretû felniket és néhány karbonszálas kiegészítõt a karosszériaelemek alsó peremére. A G-Power elsõsorban arra szánja, hogy a 911 GT3 RS BMW-megfelelõje legyen, azaz egy olyan utcai sportkocsi, amely versenypályák nyílt napjain sem érzi idegenül magát.

  • Leleplezték az új Volvo S60-at

    Már 2009-ben közzétett két kedvcsináló fotót az új S60-ról a Volvo, melyek alapján megállapíthattuk, hogy a friss generáció sportosabb lett elõdjénél. Hátuljára akkor még nem pillanthattunk rá, mostantól viszont nem titok, hogy kerekded formák és bumeráng formájú lámpaburák uralják a farrészt. Egyszerûen remek!

    Van már kép az utastérrõl is, sok meglepetést nem tartogat az S60, a vevõk a szokásos volvós letisztultságot kapják.

  • A Honda új NSX spotautója

    Így néz majd ki a Honda új sportautója, ez csak egy spekulatív számítógépes grafika, amely kémfotók és egyéb információk alapján készült.

    Az elõreláthatólag 160 ezer dollár körül piacra kerülõ kétüléses sportkocsi vonalai nem tükröznek különösebb formatervezõi bravúrt, inkább arról árulkodnak, hogy a japánok fontosabbnak tartották az aerodinamikai hatékonyságot a csilivili megjelenésnél.

  • Range Rover Evoque HFI-R Marangoni - rubintvörös abroncsokkal

    Range Rover Evoque HFI-R Marangoni - rubintvörös abroncsokkalA Marangoni 2011-ben is piros abroncsos koncepcióautóval borzolja a Bolognai Autókiállításra kilátogatók kedélyeit. A Range Rover Evoque HFI-R kerekeire rubinvörös Marangoni köpenyeket húztak, amelyek az utastér színével is harmonizálnak. Az egyedi Titanium Fluid Metal színre fújt Range Rover Evoque-n meglehetősen idegenül hatnak az M-Power EvoRed abroncsok, bár szerintem ezek akármelyik autón furcsán mutatnának. Nagyon alacsony peremük van, méretük 255/30, de így is nehéz feldolgozni a pirosságukat.

  • Takarékos ralibajnok

    Fogyasztási versenyt rendeztek nemrégiben Ausztráliában: a Global Green Challenge öko-futamon egy ralibajnok vezette Hyundai volt a legtakarékosabb kategóriájában. Egy dízelmotoros Santa Fe bizonyult a legkörnyezetkímélõbb sorozatgyártású terepjárónak a dél-ausztráliai motorsport bizottság által megrendezett Global Green Challenge versenyen. A futamon több mint háromezer kilométert megtéve, észak-dél irányban, Darwin és Adelaide között szelte át a kontinenst a mezõny.

  • Kétliteres fogyasztású törpeautó a VW-tõl

    Állítólag a Volkswagen is megpróbál beszállni a városi törpeautók piacára, amelyet jelenleg még a Smart ural.

    A német szaksajtóban felbukkant pletykák szerint egy 2+2 személyes apróságot kezdtek fejleszteni, amely méreteit tekintve leginkább a Toyota iQ-ra emlékeztet majd. A típus az Up kisautó megkurtított padlólemezére épülhet, és állítólag egy új, az eddigieknél is kisebb hengerûrtartalmú háromhengeres, 50 lóerõ körüli teljesítményû motort terveznek hozzá.

  • Mercedes B55 - V8-as motorral szerelve

    Egyszerûen csak B55-nek hívják, és ez mindent el is mond: a kis Mercedesbe az S osztály 5,5 literes, 383 lóerõs nyolchengeresét szerelték.

    A különleges jármû a Mercedesnél készült, mégsem nevezhetõ gyári terméknek: egy 12 fõs gyakornok-csapat készítette a Daimler Rastattban mûködõ gyárában.

    A kezdõ mérnökök nem vették félvállról a feladatot: azzal kezdték, hogy hátsókerék-hajtásúra építették át a B osztályt egy régi E430 hátsó hídjának felhasználásával.

  • Twingo, V8, középmotor

    Arra a következtetésre jutottunk, hogy a V8-as öltöztet, különösen ha olcsó kisautóba építik. Láttunk már Daewoo Matizt és Citroen Kacsát nyolchengeres motorral, most pedig egy Renault Twingo készült el a francia Lazareth mûhelyében.

    A Renault bumfordi kisautójáról sok minden eszünkbe juthat, de a féktelen száguldás csak a legutolsó helyen. Az eredeti 60 lóerõs motor erejébõl legfeljebb arra futja, hogy a forgalom ritmusát tartsa a Twingo.

  • Toyota iQ Disco - profi DJ felszereléssel

    Az iQ Disco nevû tanulmányt a Toyota németországi részlege készítette, tisztán a figyelemfelkeltés kedvéért.

    A gömbölyû kiskocsihoz egész jól illik az apró tükörlapkákból összerakott burkolat – valóban olyan hatást kelt, különösen a krómozott felnikkel és tükörházakkal, mint egy túlméretezett diszkógömb.

    Ezenkívül csak a felfelé nyíló ajtókban és a gigantikus teljesítményû hangrendszerben tér el az autó a sorozatgyártmánytól.