rss
  • Exagon Furtive e-GT

  • Exagon Furtive e-GTKettő villanymotorja összesen 402 lóerőt és 516 Newtonmétert szabadít a hátsó kerekekre: ezzel 3,5 másodperc szökken százra (pont lépést tartva a Porsche 911 GT3-mal), és akár 250 km/órával képes száguldani a tisztán elektromos hajtású Exagon Furtive e-GT. A francia manufaktúra minden részletre odafigyelt. A Furtive e-GT formavilága a diszkrét első légterelőtől kezdve a dupla buborék tetőn át a masszív diffúzorig mind azt hirdetik: ezt az autót jobb komolyan venni.

    A tavaly év végén beharangozott, majd most márciusban, Genfben teljes életnagyságban is leleplezett Furtive nem sajnálja a sportos hangulatot a leendő vevőktől. A műszerfal a vázszerkezethez hasonlóan szénszálas anyagból készült, a sportkormány alját egyenesre metszették, a műszerek digitálisak.


    A megjelenéshez illő menetteljesítményekről két darab vízhűtéses villanymotor gondoskodik. A Siemens által gyártott erőforrások első szervize 150 ezer kilométer után esedékes, és addig sok kellemes percet okozhatnak a vezetőnek. Az 53 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal a hatótávolság eléri a 360 kilométert; azonban ha ezt kevésnek gondolja a vásárló, a későbbiekben fedélzeti áramfejlesztővel is megrendelhető a modell, ami több mint kétszeresére növeli az egyhuzamban megtehető távolságot.


    A 4,46 méteres, 1640 kilós autó gyártója arra is gondolt, hogy potenciális vásárlói között akadhatnak az elektromos hajtástechnológiától még ódzkodó jelöltek: részben az ő megnyugtatásukra is szolgál az a non-stop telefonos ügyfélszolgálat, amely a luxusautók világában megszokott módon az égvilágon mindent elintéz a kedves kliensnek.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Halál a Dakaron!

    A 49 éves francia motorosnak a Santa Rosa és Puerto Madryn közötti szakaszon veszett nyoma

    Meghalt a dél-amerikai Dakar ralin egy francia motoros, Pascal Terry - jelentették be a szervezõk szerdán.

    A motoros volt az idei viadal elsõ áldozata. A 49 éves sportember holttestét a negyedik szakasz utáni éjszaka találták meg a szervezõk.

  • Toyota Yaris 2011

    A 2011 nyarán búcsúzó kisautó utódja különleges bogár, ugyanis nem hagyományos koncepcióautó adta az alapját, hanem maga a Genfi Autószalonon látott Yaris HSD Hybrid prototípus.

    Az új modell egyébként a Toyota legfrissebb formai ízlésvilágát is hivatott közvetítetni, ennek értelmében szögletesebb fényszórókat, hangsúlyosabb íveket és markánsabb domborulatokat láthatunk rajta, így az összképet tekintve fiatalosabb, dinamikusabb hangulatot áraszt.

  • Steinmetz Astra GTC - tuning autó a javából

    Steinmetz Astra GTC - tuning autó a javábólAz Irmscher után egy másik elismert német Opel-tuner, a Steinmetz is elkészítette a maga Astra kupé átiratát. Jól sikerültek a módosítások. A csapat szerencsére a jót még jobbá tette; a masina még feltűnőbb jelenség lett. A Steinmetz spoilertoldatot erősített fel az első lökhárítóra, amely nemcsak jól néz ki, hanem a leszorító erőt is fokozza, emellett fekete rácsokkal és ködlámpa-fészkekkel tette félelmetesebbé a kocsi elejét. Hátulra új légterelő szárnyat és sportdobot szereltek fel.

  • Volvo C30 - nem tucatautó, de azért sorozatban gyártják

    Elöl közel van a klasszikus Volvóhoz, hátul azonban sem a márkán belül, sem azon kívül nem hasonlít egyetlen autóra sem a C30-as – írtuk a 2006-ban bemutatkozott autó tesztjében, s most itt az új modell. Továbbra is megosztja az érzelmeket, vállaltan nem akar tucatautó lenni.

    A mérnökök kocsi teljes elejét áttervezték, beleértve több karosszériaelemet, például az elsõ sárvédõket. Az autó orra markánsabb és kifejezõbb lett, az elsõ lökhárító tört vonalai és az új, oldalra és felfelé eltolt fényszórók sportosabb megjelenést adnak a C30-nak.

  • Axton 2010-es autóerõsítõk - jól sikerült széria

    A svájci ACR csoport tulajdonába tartozó Axton márka már évek óta a verhetetlen ár / érték arányú termékekkel hasít szeletet az autó hi-fi piaci tortájából. Ezt a hagyományt követi az új, 2010-es széria is, így a 25-50e forintos ársávban gondolkodóknak lehet jó választás a gyártó terméke. A külsõ megjelenés masszív felépítést sugall, melyet tovább erõsít az anyagfelhasználás is, hisz a széria összes tagja fekete eloxált alumínium házban pózol, melyeken méretes csatlakozók és a szokásos beállítási lehetõségek (HP, LP filter, illetve típustól függõen subsonic filter) várják a felhasználókat.

  • Mazda MX-5 Superlight - kisebb és könyebb az elõdeinél

    Az új modell sokkal könnyebb lesz, mint a mostani, ezért nem okoz majd gondot a kevesebb lóerõ. Remélhetõleg.

    Kisebb és sokkal könnyebb a 2012-es MX-5 a mostaninál. A hírek szerint a tömege nagyjából egy tonna, a Mazda ugyanis vissza akar térni a gyökerekhez.

    Egy ponton azonban szakítanak a hagyományokkal, az új MX-5 karosszériája merõben más lesz: a 2006-ban bemutatott Nagare koncepció vonalai köszönnek majd vissza rajta.

  • BMW X5 tuning a AC Schnitzer-tõl

    Az szinte bizonyos, hogy ha BMW tuningról esik szó, akkor az AC Schnitzer neve elõbb-utóbb felbukkan valahol, hiszen a német tuning cég elsõsorban a bajor márka modelljeire szakosodott.

    Az X5-nek szánt Falcon kreációjuk is szemet gyönyörködtetõ.

    Az AC Schnitzer neve ismerõsen csenghet a bajor márka szerelmesei számára, hiszen a német tuning cég elõszeretettel veszi kezelésbe a BMW egyes modelljeit.

  • Zenvo ST-1 - 1250 lóerõvel

    Zenvo és a Red Sea Distribution, a márka észak-amerikai importõre limitált modellt mutatott be, kifejezetten az amerikai piacra készítve. A dán gyártó ST1 néven futó szuper-sportkocsija eddig sem volt egy sûrû darab (összesen 15 gyártását tervezték), de az új változatból mindössze három készül. Sõt, mindegyik más színû: egy piros, egy kék és egy fehér.

    A Zenvo ST1 50S néven futó modell emellett magnézium keréktárcsákat, névre szóló üléseket kap, de jár hozzá egy svájci karóra is, amely eddig extra volt és önmagában 9 millió forintba kerül.

  • A Seat Exeo a régebbi Audi A4 alapjaira építkezik

    Néhány kiszivárogtatott fotó után a Seat hivatalos ízelítõket tett közzé az új Exeo szedánról. A régebbi Audi A4 alapjaira építkezõ modell az új Ibiza által megkezdett formatervezõi irányvonalat képviseli majd.

    A második generációs Seat Toledo megjelenésével kizárólag a Cordoba maradt a spanyol márka egyetlen szedánja, ám az meglehetõsen szûkös hátsó lábtere miatt nem kategóriájának legsikeresebb modellje.

  • Fisker Karma 2010 - elektromos hajtással is üzemel

    2,4 literes száz kilométerenkénti benzinfelhasználást mond a Karma brosúrája, és ne feledjük, az autó 5,8 másodperc alatt szalad bele a 100 km/h-ba, és közel 408 lóerõs.

    Egyértelmû, hogy a részben elektromos hajtású autót csak igen speciális körülmények között, életszerû forgalmi szituációkban, tehát soha nem fogjuk tudni ilyen gazdaságosan üzemeltetni. A részletes adatlapból kiderül ugyanis, hogy a Karma mindössze 80 kilométert tud megtenni üzemanyag-égetés nélkül – ami már önmagában is ellentmondás, hiszen a lítiumionos akkumulátorokban tárolt energiát nyilván ki kellett termelni valamibõl.

  • Már rendelhetõ az új Astra

    4 340 000 forint az alapára az új Opel Astrának. Nyugat-Európában ugranak rá, nemsokára kiderül nálunk mi a helyzet.

    Európa szerte már 35 000 új Opel Astrára érkezett megrendelés, mától a magyar vásárlók is növelhetik ezt a számot. Az elsõ autók mostantól érkeznek a márkakereskedésekbe, a hivatalos kereskedelmi rajtot egy nyitott hétvégével az Opel január közepére tervezi. Van mit várni, hiszen az új Opel Astra már elnyerte az Arany Kormánykerék díjat és esélyes az európai Év Autója választáson (legutóbb az Insignia lett az Év Autója).

  • Audi A3 Cabriolet második generációja

    Audi A3 Cabriolet második generációjaA legfontosabb változás a lépcsős hátú befejezés, ami egyfelől a formának másfelől a csomagtér méretének is jót tesz. Utóbbi tér már 287 literes, ami 60 literes bővülés az elődhöz viszonyítva, és a nagyobb méretű nyílás miatt könnyebben is megpakolni. A karosszéria egyébként 18 centivel hosszabb, 442 centiméteres, a szélesség 2 centivel bővült, a magasság 1,5 centivel alacsonyabb, a tengelytáv 2,6 méter. Szériafelszerelés az elektromos tetőmozgatás, gombnyomásra 18 másodperc alatt tűnik el a tető akár menet közben, legfeljebb 50 km/órás sebességgel haladva.

  • Marangoni F430 az Alfa Romeo legkisebb modellje Ferrári stílusban

    Elsõkerék-hajtású Ferrari kisautó nem volt, és nem valószínûleg nem is lesz soha, de ez nem gátolta meg a TRC-Marangoni nevû tuningcéget, hogy az F430-as stíluselemeivel próbálja feldobni az Alfa Romeo legkisebb modelljét.

    Így került az M430-asra pontosan olyan formájú elsõ légbeömlõ-pár, amilyet a középmotoros Ferrarik viselnek, és hasonló indíttatásból készült a hatalmas karbonszálas hátsó diffúzor is. Az ajtóknál azonban becsúszott némi stíluskeveredés: felfele nyílnak, ami inkább Lamborghini vonás.

  • Új márkát alapít a BMW

    A BMW, a Mini és a Rolls-Royce után negyedik márkáját alapítja a német gyártó a városi elektromos jármûvei számára.

    A környezetbarát autók valószínûleg I-setta név alatt futnak majd.

    Külön csoportot képeznek majd a német márkán belül annak teljesen elektromos jármûvei, kezdve a 2015-ben megjelenõ Megacity-vel - jelentette be Norbert Reithofer elnök-vezérigazgató.

  • Volkswagen Sharan

    Csaknem tíz évig volt piacon a Volkswagen Sharan második generációja, az új a Genfi Autószalonon debütál a nagyközönség elõtt. Az egyterû már Walter de'Silva felügyeletével készült, ennek megfelelõen lényegesen sportosabb a kifutó generációnál, az autó eleje az egységes márkaarculat szellemében készült.

    Elõdjénél 22 centivel hosszabb az új generáció, 4,85 méter a teljes hossz, a szélesség 9,2 centiméterrel nõtt. Megnyújtották a tengelytávot is hét és fél centivel, immár 2,92 méteres, a sportosabb megjelenés érdekében a magasság 12 milliméterrel csökkent.