rss
  • Exagon Furtive e-GT

  • Exagon Furtive e-GTKettő villanymotorja összesen 402 lóerőt és 516 Newtonmétert szabadít a hátsó kerekekre: ezzel 3,5 másodperc szökken százra (pont lépést tartva a Porsche 911 GT3-mal), és akár 250 km/órával képes száguldani a tisztán elektromos hajtású Exagon Furtive e-GT. A francia manufaktúra minden részletre odafigyelt. A Furtive e-GT formavilága a diszkrét első légterelőtől kezdve a dupla buborék tetőn át a masszív diffúzorig mind azt hirdetik: ezt az autót jobb komolyan venni.

    A tavaly év végén beharangozott, majd most márciusban, Genfben teljes életnagyságban is leleplezett Furtive nem sajnálja a sportos hangulatot a leendő vevőktől. A műszerfal a vázszerkezethez hasonlóan szénszálas anyagból készült, a sportkormány alját egyenesre metszették, a műszerek digitálisak.


    A megjelenéshez illő menetteljesítményekről két darab vízhűtéses villanymotor gondoskodik. A Siemens által gyártott erőforrások első szervize 150 ezer kilométer után esedékes, és addig sok kellemes percet okozhatnak a vezetőnek. Az 53 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal a hatótávolság eléri a 360 kilométert; azonban ha ezt kevésnek gondolja a vásárló, a későbbiekben fedélzeti áramfejlesztővel is megrendelhető a modell, ami több mint kétszeresére növeli az egyhuzamban megtehető távolságot.


    A 4,46 méteres, 1640 kilós autó gyártója arra is gondolt, hogy potenciális vásárlói között akadhatnak az elektromos hajtástechnológiától még ódzkodó jelöltek: részben az ő megnyugtatásukra is szolgál az a non-stop telefonos ügyfélszolgálat, amely a luxusautók világában megszokott módon az égvilágon mindent elintéz a kedves kliensnek.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Az új Renault Safrane a közel-kelet számára készül

    Az egykori Renault luxusmodell 2000-es visszavonulása után azt hittük, soha többé nem találkozunk új autón a Safrane típusjelzéssel, de tévedtünk. A franciák most elõhozakodtak egy második autóval ezen a néven, igaz, egyelõre Európába nem hoznak belõle.

    A régi Safrane nem volt különösebben sikeres. Bár nyolc évig volt piacon, sem a minõsége, sem a külseje nem tette igazán emlékezetessé. A Renault most bemutatkozó nagykocsija talán épp ezért kapta meg a Safrane nevet.

  • A Proton is hibrid autókat fejleszt

    Nagyszabású terveinek megvalósításához új motorsorozatot fejleszt a maláj Proton, a tervek között egy hibrid hajtáslánc kialakítása is szerepel.

    A Proton eddig fõleg a Mitsubishitõl szerezte be a motorokat.

    Az elsõ hibrid prototípusok már próbaüzemben futnak az ország útjain, és a jövõ évtized elejére elkészülhet a sorozatgyártású változat.

  • Peugeot HX1 - hatszemélyes luxus-kombi

    A HX1 egyterûnek mondható, de a szokásostól eltérõ arányokkal, hosszú és széles, de lapos. A teljes hossza 4,954 méter, szélessége 1,99 méter, miközben magassága 1,373 méter. A vonalai egyszerûek, de elegánsak, ugyanakkor a forma aerodinamikailag is rendben van, hiszen az alaktényezõje 0,28-as. Az egyterûek között kiemelkedõ érték nemcsak az aktív aerodinamikai elemeknek köszönhetõ, de a visszapillantók helyett alkalmazott apró kamerák, a minimálisra csökkentett hézagok és a süllyesztett szerelvényeknek is csökkentik a légellenállást.

  • Leállítja a Kizashi fejlesztését a Suzuki

    Nagy tervekkel kezdett a középkategória meghódításába a Suzuki, hiszen nem kevesebb, mint három tanulmányautót is bemutatott Kizashi néven, majd a közelmúltban már a szériaváltozatot kapták lencsevégre szemfüles kémfotósok.

    A végleges változat premierjét mégis elhalasztják.

    Jó néhány éve annak, hogy a Suzuki bejelentette: eddigi kisautói és terepjárói mellé igazi középkategóriás limuzint fejleszt.

  • Leleplezték az új Volvo S60-at

    Már 2009-ben közzétett két kedvcsináló fotót az új S60-ról a Volvo, melyek alapján megállapíthattuk, hogy a friss generáció sportosabb lett elõdjénél. Hátuljára akkor még nem pillanthattunk rá, mostantól viszont nem titok, hogy kerekded formák és bumeráng formájú lámpaburák uralják a farrészt. Egyszerûen remek!

    Van már kép az utastérrõl is, sok meglepetést nem tartogat az S60, a vevõk a szokásos volvós letisztultságot kapják.

  • Smart ForTwo: Új külsőt kapott

    Smart ForTwo: Új külsőt kapottLassan nagykorúvá érik a Smart ForTwo, ideje volt újra gatyába rázni. Érkezik a legismertebb kisgombóc stilizáltabb pofival. Nagy, de fizikai méreteit tekintve igen apró fába vágta a fejszéjét a világhírű Swatch és a még nagyobb celebfaktorral bíró Mercedes, amikor \'98-ban közös projekttel álltak elő. Két személy szállítására alkalmas, kétüléses, pici városi autó megalkotása volt a cél, ami ha szükséges, keresztben is be tud állni a legkisebb parkolóhelyre. A Smart két éve kapott új arcot, de ismét kés alá fektették.

  • Az Opel Ampera

    Az Ampera lényegében nem más, mint egy átcimkézett Chevrolet Volt, azaz az elsõ Ampera legyártása csak a szándékon múlt – a Voltból már elkészült jónéhány hasonló elõszériás példány – és azon, hogy mikorra készítettek Opel-fazonú hûtõrácsot a típushoz. Az Észak-Amerikában gyártott autót néhány társával együtt állítólag Európába viszi a GM, hogy további adatokat nyerjenek belõle a Voltec hajtáslánc finomítására, hiszen a Chevy Volt forgalmazását még 2010-ben, az Opel Amperáét pedig 2011-ben szeretnék beindítani.

  • Nissan LEAF: a tökéletes választás

    A Nissan Leaf egy C-szegmensbe tartozó, azaz kompakt méretû ötszemélyes, zéró károsanyag-kibocsátású villanyautó, 160 kilométeres hatótávolsággal. A modell várható piaci bevezetése Japánban, az Egyesült Államokban és Európában 2010 végén várható.

    Bár az autó ára csak a 2010-es bevezetés környékén válik véglegessé, a Nissan elképzelései szerint versenyképes lesz egy jól felszerelt kompakt gépkocsiéval. Ez azt jelenti, hogy nagyjából 5,5-6 millió forintot kérnek majd érte.

  • MINI Coupe Concept az 50. születésnapra!

    Hivatalos képek és információk láttak napvilágot a MINI Coupe tanulmányautóról.

    A koncepciót a MINI a márka 50. születésnapjára szánja, ráadásul 210 lóerõ feletti teljesítményt ígérve. A kétüléses koncepció jövõ hónapban, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség elõtt.

    Az 50. születésnapját ünnepli a BMW tulajdonában álló MINI. Az évfordulót legújabb tanulmányautójukról, a kétüléses MINI Coupe-ról közzétett hivatalos képekkel és információkkal ünnepli a gyár.

  • Opel Corsa 2010 - nem nagyon nyúltak hozzá

    Az aktuális Corsát négy éve mutatták be, így mára elkerülhetetlenné vált, hogy átszabják valamelyest.

    Nagy átalakításokra persze nem volt pénz, annál is inkább, mert a típusnak már csak két-három évig kell kihúznia, míg meg nem érkezik a teljes egészében saját fejlesztésû utódmodell, így a tervezõk az épeszû áron módosítható mûanyag elemek átszabására szorítkoztak. Ilyen az elsõ lökhárító, amelyre kisebb, és határozottabb formájú hûtõrács, viszont bestiális méretû alsó légbeömlõ – egy tele szájjal vigyorgó száj – került.

  • Audi A8 Hybrid - 40 százalékkal könnyebb karosszériárával

    Az Audi A8 Hybrid beéri átlagosan 6,4 liter benzinnel 100 kilométeren. Úgy látszik, a négykarikásokat nem érdekli a hengerek száma, mert hiszik, hogy "a haladás technikája" gyõzedelmeskedik a sznobizmus felett.

    A szimplán csak A8 Hybrid néven futó modell külsõségeiben ugyanolyan szerény, mint konkurensei, azaz nincsenek rajta figyelemfelkeltõ faksznik, csak a hátfalon, valamint az utastérben diszkréten elhelyezett „hybrid” feliratok, és néhány apróság – ilyen a szériában 18, opcionálisan 19 colos, tízküllõs, turbinalapát mintázatú könnyûfém felni, valamint a csak ehhez a modellhez kérhetõ Arctic ezüst metálfényezés.

  • Audi A1 1.4 TFSI - két feltöltõs

    Az 1.4 TFSI, az Audi A1-es legkeményebb változata, 185 lóerejét két feltöltõnek köszönheti.

    Jó kis verda.

    Az Audi A1 1.4 TFSI igazán kellemes játékszer lehet.

    Mivel a motort egy kompresszor és egy turbó is segíti, már 1500-as fordulaton indul a tûzijáték, így a sofõrnek semmilyen fordulatszám-tartományban nem kell tartani attól, hogy nem lesz elegendõ ereje a motornak.

  • 3,0 literes HDi dízelmotrot kap a Peugeot 407 Coupé

    Kissé felfrissül a Peugeot 407 Coupé, amely során két új gázolajos erõforrás is bemutatkozik, amelytõl a kereslet növekedését várják a franciák.

    Az új dízelmotorok nem csak erõsebbek, hanem takarékosabban és környezetbarátabbak is, mint a jelenlegi HDi-k.

    A Peugeot 407 Coupé 2006 óta van forgalomba, így eljött az ideje a szokásos modellközi frissítésnek. A franciák nem vitték túlzásba a változásokat, elsõsorban a lemezek alatt találunk újdonságokat.

  • A MINI JCW World Championship 50 egyedi, Connaught Green fényezést kapott!

    Úgy tûnik, hogy a MINI igyekszik a lehetõ legjobban kiaknázni az ötvenedik születésnapi évfordulóját, hiszen a már bemutatott két sorozat mellé újabb limitált szériát dobnak piacra. A John Cooper Works modellek a lemezek alatt azonban nem változnak.

    A Mini idén ünnepli fennállásának ötvenedik évfordulóját, amelynek örömére a márka elárasztja rajongót limitált szériákkal. Pár héttel ezelõtt, a MINI United fesztiválon mutatkozott be a Mayfair és a Camden, ám a Silverstone-ban leleplezett újdonságokat most még egy egyedi sorozat követi.

  • A Chevrolet Volt Opeltként jön Európába

    Igaz, hogy a Chevrolet márka Európában is jelen van, de úgy tûnik, a GM új benzin-elektromos modellje mégsem az aranyszínû keresztet viseli majd az orrán, hanem az Opel villámját.

    A döntés oka állítólag az, hogy a Chevrolet Európában kifejezetten olcsó modelleket forgalmaz, így drágább típusokat ezzel a márkajelzéssel nemigen tudnának eladni.