rss
  • Exagon Furtive e-GT

  • Exagon Furtive e-GTKettő villanymotorja összesen 402 lóerőt és 516 Newtonmétert szabadít a hátsó kerekekre: ezzel 3,5 másodperc szökken százra (pont lépést tartva a Porsche 911 GT3-mal), és akár 250 km/órával képes száguldani a tisztán elektromos hajtású Exagon Furtive e-GT. A francia manufaktúra minden részletre odafigyelt. A Furtive e-GT formavilága a diszkrét első légterelőtől kezdve a dupla buborék tetőn át a masszív diffúzorig mind azt hirdetik: ezt az autót jobb komolyan venni.

    A tavaly év végén beharangozott, majd most márciusban, Genfben teljes életnagyságban is leleplezett Furtive nem sajnálja a sportos hangulatot a leendő vevőktől. A műszerfal a vázszerkezethez hasonlóan szénszálas anyagból készült, a sportkormány alját egyenesre metszették, a műszerek digitálisak.


    A megjelenéshez illő menetteljesítményekről két darab vízhűtéses villanymotor gondoskodik. A Siemens által gyártott erőforrások első szervize 150 ezer kilométer után esedékes, és addig sok kellemes percet okozhatnak a vezetőnek. Az 53 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal a hatótávolság eléri a 360 kilométert; azonban ha ezt kevésnek gondolja a vásárló, a későbbiekben fedélzeti áramfejlesztővel is megrendelhető a modell, ami több mint kétszeresére növeli az egyhuzamban megtehető távolságot.


    A 4,46 méteres, 1640 kilós autó gyártója arra is gondolt, hogy potenciális vásárlói között akadhatnak az elektromos hajtástechnológiától még ódzkodó jelöltek: részben az ő megnyugtatásukra is szolgál az a non-stop telefonos ügyfélszolgálat, amely a luxusautók világában megszokott módon az égvilágon mindent elintéz a kedves kliensnek.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Leleplezték a Porsche Panamát!

    A Porsche vasárnap a Sanghaji Autószalonon végre leleplezte a Panamerát.

    A németek évek óta várt négyajtós kupéjukból évente 20 000 darabot szeretnének eladni, ami a gazdasági válság közepén ez nem lesz egyszerû feladat.

    A Porsche már bõ négy éve tartja izgalomban az autós társadalmat a Panamerával, amelyet még az évtizedes gazdasági fellendülés csúcsán, 2004-ben kezdtek tervezni.

  • Végre bemutatkozott az Aston Martin One-77

    A hosszú hónapokig tartó várakozás után végre bemutatkozott a One-77 elsõ darabja, amely rögtön meg is nyerte a Concorso d'Eleganza Villa d'Este kiállítás formatervezési fõdíját.

    A modellnek mind a 77 darabja elkelt elõvételben.

    Az Aston Martin jó ideje húzogatja a mézesmadzagot az autósvilág orra elõtt, hiszen már 2008-ban elkezdte kiszivárogtatni az elsõ, sejtelmes fotókat az autóról, az elsõ darab mégis csak most készült el.

  • Volkswagen Phaeton

    Az autó orr- és farrészét szabták át látványosabban. A Phaeton is megkapta a vízszintes rácselemekbõl álló hûtõmaszkot, LED-sorral kiegészített fényszórókat és hátsó lámpákat, illetve új lökhárítókat. Az összkép persze ettõl sem változott sokat, de a típus legalább nem üt el a többi Volkswagentõl. Nehéz megmondani, hogy ez jó-e vagy rossz, hiszen a Phaeton és a Golf vagy a Polo között ismét elmosódik a különbség, ami egy luxusmodellnek nem feltétlenül tesz jót, viszont a Phaeton így legalább nem tûnik ottfelejtett õskövületnek.

  • 740 lóerõs Cayenne - ez már nem csak spekuláció

    Pick-upot már készítettek belõle, de csak virtuálisan. A három ajtós tuningolt Cayenne viszont nem csak spekuláció.

    Az angol Merdad vállalat nem viccel - teljesen átfaragta a Cayenne-t, hogy ne látsszon sufnituningnak a három ajtós változat. A körvonalak valóban harmonikusnak mondhatók, kicsit a bogárhátú Volkswagen másfélszeresre felpumpált, kigyúrt unokájának látszik a monstrum távolról, de az agresszív megjelenést sugárzó optikai csomag kicsit túlzásnak tûnik.

  • Citroën C4 Pallas: megérkezett

    Február 4-én kezdte meg a Citroën a C4 Pallas forgalmazását Magyarországon, és ez egyben a modell európai premierje is. A fontos bevezetés sikerét olyan reklámfilmmel kívánja biztosítani a Citroën, amellyel a magyar vásárló szívesen azonosul, ezért hosszú évek óta elõször hazai sztárok – Benedek Tibor és Epres Panni – a C4 Pallas tévészpot fõszereplõi. A Citroën C4 család presztízsmodelljének bevezetõ kampánya három alappillérre épül.

  • Az utcán is repeszthetünk a McLaren új sportautójával a P11-gyel

    A közúti autók fejlesztése terén különválnak a Mercedes és a McLaren útjai, így a brit forma-1-es istálló egyedül fejleszti új utcai modelljét.

    Az autó formatervét a Fiat egykori fõtervezõje álmodja meg, míg a gyorsaságról a Mercedes V8-as motorja gondoskodik.

    Hamarosan befejezõdik a McLaren-Mercedes SLR gyártása, és külön utakon folytatják az utcai autók fejlesztését.

  • Bemutatkozik a mozgási energiát visszanyerõ hibridhajtású Peugeot 908 HY

    A Peugeot Sport a 2008-as Le Mans Series silverstone-i futamát használja ki a mozgási energiát visszanyerõ hibridhajtású 908 HDi FAP bemutatására.

    A különleges ezüst-szürkében csillogó autó ízelítõt ad a márka hosszú-távú versenyautóinak jövõbeli megoldásaiból, noha alkalmazása még függ a 2009-tõl érvénybe lépõ mûszaki szabályzattól. A hibridtechnika fékezéskor lehetõséget nyújt a mozgási energia visszanyerésére, illetve tárolására.

  • Opel Corsa 2010 - nem nagyon nyúltak hozzá

    Az aktuális Corsát négy éve mutatták be, így mára elkerülhetetlenné vált, hogy átszabják valamelyest.

    Nagy átalakításokra persze nem volt pénz, annál is inkább, mert a típusnak már csak két-három évig kell kihúznia, míg meg nem érkezik a teljes egészében saját fejlesztésû utódmodell, így a tervezõk az épeszû áron módosítható mûanyag elemek átszabására szorítkoztak. Ilyen az elsõ lökhárító, amelyre kisebb, és határozottabb formájú hûtõrács, viszont bestiális méretû alsó légbeömlõ – egy tele szájjal vigyorgó száj – került.

  • A 2010-es VW Polo GTI-t nyüstöltük!

    A legerõsebb Polo ugyanazt az 1,4 literes turbós-kompresszoros motort kapta 180 lóerõvel, mint a Seat Ibiza Cupra is. Ez 6,9 másodperces százas sprinthez elegendõ, a végsebesség 229 km/óra.

    Sportos járgány!

    A Volkswagen-csoport XDS nevû elektronikus differenciálzárja alapáron jár majd sportos kisautóhoz, viszont a hétfokozatú DSG automataváltó feláras lesz.

  • A Toyota Prius hibrid 5 liter alatt fogyaszt

    Hosszú várakozás és után a Detroiti Autószalonon bemutatkozott a vadonatúj Toyota Prius. A világ elsõ hibridje külsõleg nem tartogatott meglepetéseket,ám a lemezek alatt bõven találunk változásokat, aminek köszönhetõen az autó fogyasztása tovább csökkent.

    A Toyota 1997-ben mutatta be a világ elsõ sorozatgyártású hibridjét, amely azóta töretlen népszerûségnek örvend, hiszen 2004 óta egyedül az Egyesült Államokban több mint 640 000 Priust értékesítettek.

  • Négyszemélyes a Peugeot-buborék

    Két és fél méteren négy személy, mi ez? A Peugeot tudja a választ, a francia autógyár készített egy négykerekû csodabogarat.

    Megszületését a környezetvédelemmel, s a mindig rohanó, idõhiányban szenvedõ emberekkel magyarázza a Peugeot. Mi ez a BB1?

    Még most sem tudjuk, kívülrõl csak annyi látszik, hogy eredeti ötlet.

  • Sportkocsi az Audi TT-bõl

    A Quattro Gmbh. mérnökei nem végeztek félmunkát: a GT4-ben nem maradt egy csepp kompromisszum sem. A TT-RS-bõl átépített gép versenyzésre készült, azoknak a komoly amatõröknek, akik limitált költségvetéssel vágnának bele a sportkocsi-versenyzésbe.

    Jól sikerült a verda.

    Az új TT változatot Sanghajban mutatták be a helyi versenypályán megrendezett DTM futamon, ahol a legendás Audi pilóta, Frank Biela mutatta meg néhány kör erejéig, hogy az átdolgozott TT mire képes.

  • Maybach Xenatec - az igazi luxus

    A Maybach 57S alapjaira épül az a limitált szériás kupé, melyet a Xenatec nevû cég épít kifejezetten a gyár instrukciói alapján. Mindössze száz darabot készítettek belõle: minden egyes modell egyedi felszereltségû, a megrendelõ igényeinek megfelelõen. A motort és a tengelytávot leszámítva mindenen faragtak, szépítettek egy kicsit. Nagyjából 20 centivel van hátrébb a B oszlop, de az A és C oszlopokat is újraépítették, hogy a kupékra jellemzõ tetõvonalat kialakíthassák. Az oldalpanelek és a gigantikus ajtók mind a Xenatec sajátjai.

  • K9

    K9Közzétette az első fotókat az Opirus-utód K9 luxusautóról a Kia. Ezen a néven csak Koreában kerül piacra a modell még idén nyáron, Európába más néven és valószínűleg csak jövőre érkezik. Az autó formaterve egyértelműen prémiumérzést sugall, de talán túlságosan sok részlete emlékeztet a BMW 7-es sorozatra. A fényszórók és a hátsó lámpák környékén, valamint az arányokban is felfedezhetők hasonlóságok, de ettől még a K9 nagyon is jól mutat, sokan akár a 7-esnél is vonzóbbnak találhatják.

  • Láttál már 400 millió forintos Aston Martin-t?

    Megjelentek az elsõ hivatalos képek az Aston Martin One-77-rõl, a márka leendõ szuperautójáról, pontosabban annak prototípusáról.

    Az autó a britek legdrágább, legerõsebb és legexluzívabb autója lesz, ami valószínûleg már megjelenésekor klasszikussá válik majd.

    Amirõl eddig csupán ízelítõ fotókat láttunk - na meg egy letakart prototípust Párizsban -, az most megcsodálható minden szögbõl: megérkeztek az elsõ képek az Aston Martin szuperautójáról, a One- 77-rõl.