rss
  • Chery QQ3

  • Chery QQ3Két dologról volt híres a kínai Chery autógyár QQ nevű minije: teljesen véletlenül úgy nézett ki, mint a kortárs Daewoo/Chevrolet Matiz, másfelől elképesztően olcsó volt. Annyira, hogy a mostani modellváltásnál nem is szüntetik be a gyártását, hanem QQ3 néven tovább készítik a 0,8 literes, 59 lóerős háromhengeressel szerelt autót. Az új generáció ugyanarra az alapra épül (maradt a 2,34 méteres tengelytávolság), de egy kicsit hosszabb lett a karosszéria, és már egyedinek mondható az új modell megjelenése is.

    Az új alapmotor 1,0 literes háromhengeres 69 lóerővel, amihez 5 fokozatú kézi vagy robotizált váltót párosítanak, ezen kívül még 1,3 literes, 83 lóerős négyhengeres is választható lesz, 5-ös kézi váltóval vagy fokozatmentes automatával.


    A továbbra is gyártásban maradó elődért Kínában 30 900 jüant (1,15 millió Ft) kell fizetni, az új generáció alapváltozata 39 500 jüanba (1,46 millió Ft) kerül légkondicionálóval együtt, az elfogadható biztonsági felszereltségű - ABS, két légzsák - Chery QQ ára 43 000 jüan (1,59 millió Ft). Az új generációtól egyébként nemzetközi szinten is jelentős eladásokat vár a Chery autógyár, egészen biztosan forgalmazni fogják majd Európában is.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Peugeot BB1 - a buborék autó

    Elsõ látásra nehéz komolyan venni a Peugeot BB1-et, pedig ez a fura kis jószág a jövõ egyéni motoros közlekedésének záloga, a villanyautózás felé egyengeti az utat, szokatlan megoldásaiból pedig nem egy válhat általánosan elfogadottá.

    Olyan, amilyennek a kisgyerekek rajzolnának egy autót: igazából megvan mindene, de semmi sem úgy, ahogy megszoktuk, vagy mûködõképesnek tudnánk elképzelni. Van két ajtaja, de azok szokatlan módon hátrafelé nyílnak, és ha kitárjuk õket.

  • MINI Cooper S Coupé 2011

    A MINI Coupé különösen korszerû módon szolgál a sûrû nagyvárosi forgalomban is a vezetés bõséges élvezetével, miközben alapvetõ karakterét semmi mással össze nem téveszthetõ módon a márka versenysport-génjei teszik egyedivé. A MINI Coupé palettáján négy erõforrás sorakozik, az egyes modellek típusjelzésében pedig kivétel nélkül a „Cooper” név is megtalálható. E nomenklatúra a kiemelkedõ sportosság immár hagyományos szimbóluma, egyben a márka és a legendás Formula-1 konstruktõr John Cooper egyedi kapcsolatára is utal, aki egykor a klasszikus Mini modelleket a versenypályára vitte.

  • UAZ Patriot Sport - felturbózozott korábbi széria

    Az UAZ persze nem tudott elõvarázsolni a kalapból egy vadiúj típust – nem nagyon volna rá pénz – inkább a 2005-ös Patriotból csíptek ki 36 centimétert. Ezt a változtatást jelzi a Sport jelzõ a névben, és a nagydarab terepjáró így kifejezetten rövid lett, 4,29 méteres, azaz alig foglal több helyet hosszában, mint egy kompakt ötajtós. Ehhez képest a 600 literes csomagtér és az ötszemélyes, ötajtós karosszéria kifejezetten jól használhatónak ígérkezik.

    Ráadásul az autó ára sem vészes, legalábbis európai mércével, 420 ezer rubel, azaz mintegy 3,1 millió forint az alapkivitel ára.

  • Peugeot SR1: Ugrani készül a 200 éves oroszlán

    Új logóval és modellekkel köszönti a 200 éves márkanevet a Peugeot, elkészült az SR1 tanulmányautó, tavasszal érkezik az RCZ, s jól haladnak a dízel hibriddel is.

    2906 új gépjármûvet adott el tavaly Magyarországon a Peugeot, ezzel 4,1 százalékos a piaci részesedése, a márkák sorában pedig a kilencedik – hangzott el a héten egy budapesti sajtótájékoztatón. A magyar piac átlagos 60 százalékos csökkenésnél valamivel rosszabb eredményt felmutató márka erre az évre már 15 százalékos forgalomemelkedéssel számol.

  • Magyarországon a Jaguár F-type

    Magyarországon a Jaguár F-typeMegérkezett Magyarországra a Jaguar új sportkabriója. A Porsche 911-es babérjaira törő F-type csúcsmodelljét 495 lóerős, ötliteres, V8-as motor gyorsítja 4,3 másodperc alatt 0-ról 100 km/órára, a végsebessége 300 km/h. Az F-type révén egy igazi, hamisítatlan sportautó jelent meg ismét a patinás brit márka kínálatában - hiszen az XK inkább a GT, azaz a nagy teljesítményű, de egyúttal kényelmes Gran Turismo kategóriába tartozik. Sportutóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény.

  • M600 - igazi versenyautó a városba

    A középmotoros autóba a Yamaha által fejlesztett, 4,4 literes V8-as kerül, de nem a Volvónál használt szívó kivitelben, hanem két turbóval megspékelve. A motor maximális teljesítménye 650 lóerõ, a maximális nyomatéka 818 lóerõ. Ezt az erõt a versenysportból ismerõs Graziano hatfokozatú, manuális sebességváltója továbbítja a hátsó kerekekhez.

    A mindössze 1250 kilós M600 nagyjából három másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége pedig 360 km/óra körüli. Mindezt úgy, hogy ebben az autóban nincs menetstabilizáló, de még blokkolásgátló sem.

  • Hamarosan bemutatják az Audi RS6 Sedan-t

    Az Audi az októberi Párizsi Autószalonon mutatja be az RS6 Avant négyajtós limuzinváltozatát, melyet tesztelés közben már korábban sikerült elcsípni a kémfotósoknak.

    A szedánt az az 580 lóerõs 5,2 literes biturbó V10-es fogja hajtani, mely a kombit 4,6 másodperc alatt lövi ki 100, és 14,9 másodperc alatt 200 km/h-ra, úgyhogy a kisebb négyajtóstól még vadabb menetteljesítményre számíthatunk. Természetesen ehhez is jár a sportosra beállított quattro hajtás, és rendelhetõ hozzá kerámiafék.

  • Volkswagen Phaeton

    Az autó orr- és farrészét szabták át látványosabban. A Phaeton is megkapta a vízszintes rácselemekbõl álló hûtõmaszkot, LED-sorral kiegészített fényszórókat és hátsó lámpákat, illetve új lökhárítókat. Az összkép persze ettõl sem változott sokat, de a típus legalább nem üt el a többi Volkswagentõl. Nehéz megmondani, hogy ez jó-e vagy rossz, hiszen a Phaeton és a Golf vagy a Polo között ismét elmosódik a különbség, ami egy luxusmodellnek nem feltétlenül tesz jót, viszont a Phaeton így legalább nem tûnik ottfelejtett õskövületnek.

  • Három 2011-es villanyautó a Ford-tól

    A Ford három 2010-es elektromos hajtású modellt mutatott be. A sort az amerikai piacon 2011 végén megjelenõ Ford Focus Electric nyitja meg, ezt követõen pedig a Ford Észak-Amerikában 2012-ben, Európában pedig 2013-ban vezeti be a C-MAX Energi plug-in hibrid és a C-MAX Hybrid modelleket.

    A Ford elektromos hajtású jármûveinek bemutatása csupán az egyik része annak a nagyszabású tervsorozatnak, amelynek célja, hogy a vállalat minden modellje a lehetõ legkevesebb üzemanyaggal mûködjön, vásárlók milliói számára biztosítva a takarékos és megfizethetõ autókat.

  • A BMW X5 Security Plus az elsõ B6-os besorolású páncélozott autó

    A vadonatúj X5-ös Security Plus modellel a BMW az elsõ nagy autógyártó, mely készít B6-os besorolású páncélozott autót.

    A B6-os besorolás azt jelenti, hogy az egyszerûbb kézifegyvereken keresztül egészen a terroristák kedvenc eszköze, az AK-47-es ellen is képes megvédeni a bent ülõket. Az autóban a komoly páncélozás mellett különbözõ elektromos védelmi rendszereket is elhelyeztek a mérnökök, így gombnyomásra hívhatunk segítséget, vagy bekapcsolhatjuk a villogókat és a szirénákat is.

  • Land Rover Defender - luxus kivitelben

    A Land Rover Defender a spártai kivitelû terepjárók közé tartozik, igénytelen, nyúzható belsõvel és robosztus hajtáslánccal.

    Aki luxusra vágyik, a Range Rovert választja. Persze mindig akadnak olyanok, akik a nagy testvér fényûzésére áhítoznak. Nekik segít a bolgár Vilner tuningcég. A Vilner elsõsorban utasterek átszabására szakosodott és a Smart fortwo-tól kezdve a Toyota iQ-n és Jeep Grand Cherokee SRT8-n át az Infiniti FX37-ig számtalan autón dolgoztak már.

  • 2010-es Dodge SUV - nemsokat változott a küldseje

    Félig-meddig már emberi léptékû a Dodge Durango, de ahhoz még mindig túl nagy, hogy Európában is forgalmazzák.

    Merev önhordó padlólemezre épül a legújabb Dodge Durango, és összkerékhajtással is választható, ennek ellenére nem terepjáró.

    Sokkal inkább arra találták ki, hogy a végtelen hosszúságú amerikai autópályákon vontasson hatalmas méretû utánfutókat, és szükség esetén az egész családot el tudja vinni a moziba.

  • Smart Forfour 2010 - megújjult a széria

    Új ötajtós modellel bõvíti kínálatát a Smart a következõ másfél évben, az autó csak Amerikában lesz kapható.

    Megújult a dizájn is.

    2010. októberében megjelentek az elsõ gyári grafikák az új ötajtós Smartról, amely a következõ másfél évben kerül piacra, de kizárólag az Egyesült Államokban.

    2007-ben állt le a Forfour gyártása, az új 2010-es amerikai modellel csak egy lyukat tömnek be, amíg meg nem érkezik a Forfour-generáció 2014-ben.

  • Új orr-résszel büszkélkedhet a Skoda Oktavia

    A gyártók manapság szinte kötelességüknek érzik, hogy típusaikat valamikor a modellciklus felénél alaposan átdolgozzák.

    Ez történik most az Octaviával is, bár egyáltalán nem vagyunk biztosak benne, hogy minden változtatás jót tesz a típusnak.

    A leglátványosabb különbség a régi és az új modell között az átalakított orr-rész.

  • A Honda belehúz a sportautógyártásba - Utódot kap az NSX, S2000, és CRX is

    Míg a 90-es évek derekán még dúskáltunk japán sportautókban, addig mára szegényesebbé vált a kínálat "rizsrakétákból". Ha a Hondán múlik, akkor hamarosan visszatérnek a japán sportolók, ugyanis hamarosan feltámasztja néhány legendás modelljét.

    A CR-Z elérhetõ árú sportmodell lesz!

    Az évtized végére komoly japán sportautó offenzíva várható, mivel a Nissan GT-R után a Lexus és a Toyota is sportautót dob piacra.