rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Chery QQ3

  • Chery QQ3Két dologról volt híres a kínai Chery autógyár QQ nevű minije: teljesen véletlenül úgy nézett ki, mint a kortárs Daewoo/Chevrolet Matiz, másfelől elképesztően olcsó volt. Annyira, hogy a mostani modellváltásnál nem is szüntetik be a gyártását, hanem QQ3 néven tovább készítik a 0,8 literes, 59 lóerős háromhengeressel szerelt autót. Az új generáció ugyanarra az alapra épül (maradt a 2,34 méteres tengelytávolság), de egy kicsit hosszabb lett a karosszéria, és már egyedinek mondható az új modell megjelenése is.

    Az új alapmotor 1,0 literes háromhengeres 69 lóerővel, amihez 5 fokozatú kézi vagy robotizált váltót párosítanak, ezen kívül még 1,3 literes, 83 lóerős négyhengeres is választható lesz, 5-ös kézi váltóval vagy fokozatmentes automatával.


    A továbbra is gyártásban maradó elődért Kínában 30 900 jüant (1,15 millió Ft) kell fizetni, az új generáció alapváltozata 39 500 jüanba (1,46 millió Ft) kerül légkondicionálóval együtt, az elfogadható biztonsági felszereltségű - ABS, két légzsák - Chery QQ ára 43 000 jüan (1,59 millió Ft). Az új generációtól egyébként nemzetközi szinten is jelentős eladásokat vár a Chery autógyár, egészen biztosan forgalmazni fogják majd Európában is.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Renault Mégane RS Trophy - 265 lóerõvel

    Talán nem ér senkit sem komoly meglepetésként, hogy az elõzõ generáció mintájára az aktuális Mégane RS-bõl is készült élesebb Trophy változat. A modell ismét a még egészségesen radikális vásárlókört célozza meg. Az 500 példányra limitált kiadás így nem az R26R utódjaként szeretné elfoglalni a leginkább radikális spotkompaktnak járó trónt, hanem benne a tesztünkön már alapváltozatban is jól szereplõ RS verzió kissé még gyorsabbra hangolt változatát köszönthetjük. Ennek megfelelõen a kétliteres turbómotor töltõnyomását magasabbra vették a gyáriak (2,3-ról 2,5 bárra) és a szívótraktust is átdolgozták.

  • A G-Power egy 750 lovas monstrumot hozott ki a BMW M6 Hurrican-ból!

    A német tunningcég mûhelyében készült 750 lóerõs Hurrican CS végsebessége 370 km/h.

    Az autó számos kiegészítõje karbonból készül, míg a nagy sebesség miatt szükséges különleges gumiabroncsokat a Michelin fejlesztette, amelyek 21 colos könnyûfém felnikre kerülnek majd fel. A BMW tuningolásra specializálódott G-Power cég újabb fenevaddal állt elõ. Nem egyszerû tunningról szól a 25 éves német manufaktúra programja. Szinte csak a karosszéria formája marad meg az eredeti autóból.

  • Aston Martin Edo DBS

    Az Edo Competition az Aston Martin DBS átalakításába fogott, ami egyáltalán nem könnyû feladat. A német cég azonban talált megoldást. A formához nem nyúltak – kár is lett volna – inkább a technikát próbálták tökéletesíteni. A hatliteres V12-esben a gyári 517 lóerõn túl is bõven vannak még tartalékok, így elég volt átprogramozni az elektronikát, és módosítani a szívó- illetve a kipufogó-rendszeren, hogy a teljesítmény 550 lóerõre, a maximális nyomaték 600 Nm-re nõjön. Az autó gyorsulási ideje 0-ról 100 km/h-ra 4,5-rõl 4,1 másodpercre csökkent.

  • 3,2 litert fogyaszt az új Fiesta EcoNetic

    Az új Fiesta EcoNetic változatáról már korábban is hallhattunk, de az autó nem pont olyan lett, mint gondoltuk.

    A Fiestának ebben a változatában sem a legkisebb, 1,4 literes PSA-Ford dízelmotort hasznáják, hanem az 1,6 literes gyengébbik, 90 lovas változatát. A különös motorválasztás azonban nem jelenti, hogy az EcoNetic ne hozná az elvárt paramétereket: városban 4,57, országúti ciklusban 3,2 liter gázolajjal is beérheti 100 kilométeren, az átlagos szén-dioxid-kibocsátása pedig 98 g/km.

  • Aston Martin lett a Toyota iQ-ból

    Megmutatta az elsõ fotókat luxusminijérõl az Aston Martin, az autó alapjait a Toyota iQ adja. Úgy gondolja a brit márka, hogy az iQ már önmagában is olyan kiváló minõségû, jól összerakott modell, hogy méltó az Aston Martin-logó viselésére.

    Cygnet néven érkezik majd az új modell, amely megõrizte az iQ arányait és mûszaki alapjait. Elõre csupán új, astonos hûtõrács került, a kilincseket is lecserélték, a hátsó lámpák pedig szintén a brit márka stílusát idézik.

  • Audi R8 GT Spyder - R-tronic 6 sebességes váltóval

    A már ismert hengerûrtartalmú, V10-es erõforrás ezúttal 6.500 fõtengelyfordulat mellett 540 Nm nyomatékkal nyüstöli az abroncsokat, miközben 560 paripa nyerít fel, hogy a ménes minden tagja alig 2,93 kilogrammot vegyen a nyergébe.

    Nem csoda hát, hogy 3,8 másodperc alatt gyorsíthatunk álló helyzetbõl 100 km/órára, s sebességünket akár 317 km/óráig fokozhatjuk. Az Audi már lehetõvé sem teszi a manuális sebességváltó választását, így a motorhoz minden esetben a hatsebességes R-tronic egység kapcsolódik.

  • A Nissan 370Z japán sportkupé 332 lóerõvel és akár hétfokozatú automataváltóval

    Újabb részleteket árult el a Nissan a Los Angeles-i Autószalonon bemutatkozó 370Z-rõl. A japán sportkupé 332 lóerõs lesz, és akár hétfokozatú automataváltóval is meg lehet majd vásárolni.

    Alig két hete, hogy a Nissan nyilvánosságra hozta a 370Z elsõ hivatalos képeit, most pedig arra is elérkezettnek látta az idõt, hogy további részleteket szivárogtasson az autó részleteirõl. A titkolózásnak azonban csak minden bizonnyal a Los Angeles-i Autószalon vet véget, ahol végre bemutatják a 370Z-t.

  • Renault Kangoo ZE - egy olcsó villanyautó?

    A Renault áruszállítója így sem olcsó, viszont egész használható célszerszámnak tûnik, és idõvel talán kedvezõbb lesz az ára is.

    A villanyautózással az a legnagyobb probléma, hogy korlátozza a felhasználó mozgásterét: a várost nemigen lehet elhagyni egy ilyen jármûvel, hiszen a telepek újratöltése lassú, az akkucserélõ hálózatok pedig még csak a kísérleti stádiumnál járnak. A Kangoo Express azonban olyan jármû, amelynél ezek a szempontok kevésbé érdekesek.

  • Ford Explorer

    Végre megérkezett a Ford legújabb szabadidõ autója, a legendás Explorer legújabb modellje. Nyugodtan mondhatjuk, hogy a márka egyik legnagyobb tartópillére az Explorer család, mivel a 90-es évektõl kezdve uralkodó pozíciót töltött be a SUV-ok piacán.

    A Ford F sorozat után a második legkelendõbb modellként tartották számon és évi közel 400.000 darab talált gazdára belõle. Mivel az autó súlya és teljesítménye egyaránt magas volt, az ezredforduló hozta olajdrágulás jócskán betett az Explorer eladási rátáinak. Az évi eladások száma tavalyra már alig 50.000 darabra csökkent.

  • Peugeot SR1: Ugrani készül a 200 éves oroszlán

    Új logóval és modellekkel köszönti a 200 éves márkanevet a Peugeot, elkészült az SR1 tanulmányautó, tavasszal érkezik az RCZ, s jól haladnak a dízel hibriddel is.

    2906 új gépjármûvet adott el tavaly Magyarországon a Peugeot, ezzel 4,1 százalékos a piaci részesedése, a márkák sorában pedig a kilencedik – hangzott el a héten egy budapesti sajtótájékoztatón. A magyar piac átlagos 60 százalékos csökkenésnél valamivel rosszabb eredményt felmutató márka erre az évre már 15 százalékos forgalomemelkedéssel számol.

  • 525 lóerõvel támad a Brabus új Mercije - fotók

    A Brabus a Mercedes-Benzek tuningolásával foglalkozó legnagyobb független cég. A Németországot keresztülszelõ A2-es autópálya bottropi lehajtója mellett található cég az 1977-es megalapítása óta valódi gyáregységgé fejlõdött.

    B63 S - ez a típusjele annak a Mercedes E63 AMG-nek, amelyet a Brabus tuningmûhely mutatott a 2009. december 6-án befejezõdõ Essen Motorshow-n. A külsõ átalakulás mellett a német cég átalakította a 6,3 literes, V8-as hajtómûvet is.

  • 160 lóerõs és dízelmotoros lesz az új Mini Cooper!

    A brit Autoexpress információi szerint a BMW-hez tartozó Mini dízelmotoros JCW változatot tervez. Az 1,6 literes gázolajos erõforrás teljesítménye a hírek szerint 160 lóerõre nõ, és a Clubman és a Cabrio változatokhoz is elérhetõ lesz az erõsebb dízelmotor.

    A Mini felélesztése igazi sikertörténet a BMW számára, ugyanis az autóipart érintõ válság ellenére növekszik a kereslet a brit márka modelljei iránt. A németek ki szeretnék használni a Miniben lévõ potenciált, így a hamarosan érkezõ Crossman mellett dízelmotoros John Cooper Works modelleket terveznek a britek.

  • Maybach Zeppelin 2010

    A Maybach nagyobb, erõsebb és kényelmesebb, mint a brit vetélytársak, de ez sem volt elég: Németországon kívül nagyon hiányzott egy igazán jól csengõ név – mondjuk amilyen a Mercedesé. Így a méregdrága autók nem fogytak igazán, és ebbõl kifolyólag a paletta fejlesztésére sem maradt pénz. Nem tudni, hogy a Daimler miért döntött az 57-es és a 62-es átalakítása mellett – ennél azért több kéne, hogy új életet leheljenek a márkába, mondjuk még legalább egy másik modell, és a jelenlegiek leváltása – de egy átlagos modellfrissítésnél 2010-ben sem telt többre.

  • A RUF egy újabb brutális 685 lóerõs Porsche-t mutatott be!

    A Porschék tuningolására szakosodott gyártó, a német RUF újabb brutális kocsival örvendezteti meg rajongóit. Az Rt 12 S néven érkezõ modellben a turbóval lélegeztetett boxermotor 685 lóerõt teljesít, míg a nyomaték 880 Nm.

    Az esseni márka, a RUF sosem visszafogott modelljeirõl volt híres, elég, ha csak a 360 km/h-ra képes Caymanra vagy a 700 lóerõs CTR3-ra gondolunk. A cég újabban elektromos Porschékkal hívja fel magára a figyelmet, de természetesen közben a hagyományos, benzines gépekrõl sem feledkezett el.

  • Szériagyártásba került a Chrysler elsõ hibridmodellje

    Az óriási terepjáró valószínûleg elektromotorja ellenére sem takarékosságáról válik majd híressé, de a gyártó állítása szerint a benzinmotoros változathoz képest átlagosan akár 25 százalékkal is kevesebbet fogyaszthat a hibrid Aspen.

    Az amerikai autógyártó-óriás az utóbbi idõben komoly problémákkal küszködik, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy állandó leépítések folynak és szinte hónapról hónapra jelenti be a cég az új stratégiákat, valamint vállalati terveket.