rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Chery QQ3

  • Chery QQ3Két dologról volt híres a kínai Chery autógyár QQ nevű minije: teljesen véletlenül úgy nézett ki, mint a kortárs Daewoo/Chevrolet Matiz, másfelől elképesztően olcsó volt. Annyira, hogy a mostani modellváltásnál nem is szüntetik be a gyártását, hanem QQ3 néven tovább készítik a 0,8 literes, 59 lóerős háromhengeressel szerelt autót. Az új generáció ugyanarra az alapra épül (maradt a 2,34 méteres tengelytávolság), de egy kicsit hosszabb lett a karosszéria, és már egyedinek mondható az új modell megjelenése is.

    Az új alapmotor 1,0 literes háromhengeres 69 lóerővel, amihez 5 fokozatú kézi vagy robotizált váltót párosítanak, ezen kívül még 1,3 literes, 83 lóerős négyhengeres is választható lesz, 5-ös kézi váltóval vagy fokozatmentes automatával.


    A továbbra is gyártásban maradó elődért Kínában 30 900 jüant (1,15 millió Ft) kell fizetni, az új generáció alapváltozata 39 500 jüanba (1,46 millió Ft) kerül légkondicionálóval együtt, az elfogadható biztonsági felszereltségű - ABS, két légzsák - Chery QQ ára 43 000 jüan (1,59 millió Ft). Az új generációtól egyébként nemzetközi szinten is jelentős eladásokat vár a Chery autógyár, egészen biztosan forgalmazni fogják majd Európában is.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Dagger GT 2010 - a 2 000 lóerõs masina

    2000 lóerõs, nyomatéka 2710 Nm, végsebessége 483 km/h - ezek a Dagger GT adatai, amelybõl három példányt állítólag már el is adtak. Az autót amerikaiak fejlesztik, és ára 360 000 euró, azaz kb. 102 millió forint.

    Igazi szörny!

    Csak nincs vége a lóerõ-hajhászásnak, pedig nagyon úgy tûnik, hogy az ezer lóerõs Veyron csak a kezdet volt. Fõleg az USA "mérnökeinek" a szemét csípi a német-francia gép, és egyre több, ezer lóerõnél is erõsebb szörnnyel állnak elõ.

  • Hummer HX tanulmány Detroitban

    A nemsokára kezdõdõ észak-amerikai kiállításon lehet majd megcsodálni a Hummer legújabb koncepcióautóját. A HX sokkal kisebb, mint a széria Hummerek, különlegességei a levehetõ tetõelemek és ajtók. A mindössze 4,34 méter hosszú HX a Hummer belépõ modellje lehetne, ha egyszer gyártásban vennék. Formaterve alapján könnyû beilleszteni a márka több modellje közé, ugyanis a jellegzetes hûtõmaszk, a két métert meghaladó szélesség, a gömbölyûséget még hírbõl sem ismerõ lemezek, és a függõleges szélvédõ is Hummer jellegzetességnek számít.

  • Tetszetõs az új Opel Insignia

    A GM Europe korábban csak a négyajtós Vectra-utódról közölt képeket, pedig a londoni bemutatón már ott lesz az ötajtós változat is.

    Most azonban pótolták a hiányosságot, igaz, egyelõre a különbségek ecsetelése nélkül.

    Az Opel szûkszavúsága nem is meglepõ, hiszen az Insignia két változata között nincs túl nagy különbség.

  • 160 lóerõs és dízelmotoros lesz az új Mini Cooper!

    A brit Autoexpress információi szerint a BMW-hez tartozó Mini dízelmotoros JCW változatot tervez. Az 1,6 literes gázolajos erõforrás teljesítménye a hírek szerint 160 lóerõre nõ, és a Clubman és a Cabrio változatokhoz is elérhetõ lesz az erõsebb dízelmotor.

    A Mini felélesztése igazi sikertörténet a BMW számára, ugyanis az autóipart érintõ válság ellenére növekszik a kereslet a brit márka modelljei iránt. A németek ki szeretnék használni a Miniben lévõ potenciált, így a hamarosan érkezõ Crossman mellett dízelmotoros John Cooper Works modelleket terveznek a britek.

  • A GM-nek is lesz Tata Nanója

    Újabban a legnagyobb biznisz fapados miniautók készítése. A Tata kezdte az egészet a Nanóval, az elképzelés azonban mindenkinek megtetszett: tervezi már a saját, tömegeknek szóló autóját a Renault, a Nissan és ki tudja, ki mindenki még.

    Legutóbb a General Motors jelezte, hogy beszállna erre a piacra, az amerikai óriás kínai partnerével, a SAIC-cal együttmûködésben építené meg a minit. Úgy tervezik, hogy 3500 dolláros (670 ezer forintos) áron dobják piacra az apróságot, vagyis nyugodtan kezdhetik vakarni a fejüket a Tata vezetõi.

  • Subaru Impreza WRX és WRX STI

    Lehullt a lepel a Subaru Impreza WRX és WRX STI modellekrõl. Az új sportmodellek motorja ugyan nem lett erõsebb, de futómûvüket tovább tökéletesítették, hogy még nagyobb vezetési élményt nyújtsanak. Így mostantól a WRX nyomtávja is ugyanolyan széles, mint az STI modellé.

    A legtöbb módosítást az autók orrán láthatjuk. Újak a ködlámpák, nagyobb légnyílásokkal tagolt a lökhárító, egyedi kialakítású az alsó spoiler toldat és megváltozott a hûtõrács is.

  • Audi e-tron – második menet

    A detroiti Audi e-tron tanulmány az Audi korábban bemutatott elektromos autójának továbbfejlesztett változata

    2010 elsõ jelentõs autókiállításán az Audi tisztán elektromos hajtású kompakt sportautó koncepcióját állította ki. A detroiti Audi e-tron tanulmány (3,93 méter hosszú, 1,78 méter széles, 1,22 méter magas kétüléses) néhány hónappal az Audi e-tron Frankfurtban, a 2009-es IAA alkalmával tartott világpremierjét követõen, a négykarikás márka második elektromos koncepciómodelljeként mutatkozhatott be.

  • Chevrolet Cruze a dinamikus négyajtós-kupé

    A párizsi autószalonon bemutatkozó vadonatúj Chevrolet Cruze szedán dinamikus, négyajtós-kupé formája jól bizonyítja, hogy az izgalmas külsõ és az értékes belsõ nem zárják ki egymást.

    Az Európában jövõ márciustól kapható Cruze a hagyományos négyajtós stílus dramatikus újraértelmezése.

    Magán viseli a márka globálisan megjelenõ új formavilágát, amely minden arany csokornyakkendõt viselõ autó névjegyévé válik majd.

  • SLK 250 CDI - dízel motorral szerelt Mercedes

    Igazi különlegességet készített a kisebbik roadsterjébõl a Mercedes.

    Ezúttal nem a gazadagokhoz szólnak, hanem a spórolósokhoz. Dízelmotor kerül az SLK-ba.

    Az Audi TT roadsterbõl is van már, így csak kissé lepõdtünk meg, hogy a Mercedes-Benz bejelentette, dízelmotorral bõvíti az SLK kínálatát.

    A kétüléses roadsterbe a 250 CDI néven ismert 2143 köbcentis turbódízel motort szerelik.

  • Szuperolcsó indiai miniautó

    A szuperolcsó indiai miniautó benzinmotorral sem különösebben iszákos, de állítólag már majdnem készen van egy még alacsonyabb fogyasztású dízelváltozat.

    Úgy tudjuk, ez a második motor is kéthengeres lesz, akárcsak a benzines, és elég korszerû, hogy akár Európában is forgalmazhassák. A 800 köbcentis, turbófeltöltéses, és közös nyomócsöves befecskendezésû apróságot állítólag több nagy nevû európai céggel együtt alakította ki a Tata.

  • A BMW bemutatta dízel-elektromos Vision Efficient Dynamics Conceptet sportautóját!

    A bajor gyártó felfedte legújabb koncepcióját, amelyrõl már hónapok óta folytak találgatások. A Vision Efficient Dynamics Conceptet egy 1,5 literes dízelmotor, illetve két villanymotor hajtja, százas sprintje 4,8 másodpercig tart, miközben 4,8 litert fogyaszt.

    Az utóbbi fél évben rengeteg pletyka látott napvilágot arról, hogy pontosan milyen koncepciót mutat majd be a BMW a Frankfurti Autószalonon.

    Sportos szedán, négyajtós kupé, hibrid - a jó néhány variációból végül ez utóbbi valósult meg.

  • A lendkerekes kinetikus energiatárolótól várja a csodát a Williams!

    Az elmúlt évekhez hasonlóan, a Williams istálló egy átmeneti festéssel mutatta be vadonatúj versenyautóját, az FW31-es modellt, amely már meg is kezdi elsõ komolyabb tesztprogramját a portugál Algarve versenypályán.

    A brit gárda nagyon bízik abban, hogy az új szabályok meghozzák számukra a sikert, miután borzalmasan gyengén szerepeltek a tavalyi esztendõben. Erre azonban minden esélyük megvan, hiszen már nagyon korán megkezdték új autójuk tervezését és fejlesztését, hogy elõnybe kerülhessenek riválisaikkal szemben.

  • A BMW vadonatúj M6-os modellje

    A BMW vadonatúj M6-os modelljeA műszaki adatok és a gyári fotók után most megérkeztek az első videók is a két sportkocsiról. A dupla turbós V8-as motorok hangja nem hallható a felvétel alatt, ugyanis háttérzenét kevertek a képek alá az öblös kipufogóhang helyett. Már nem kell sokat aludni és testközelből is megcsodálható lesz a BMW hatos szériájának legerősebb motorral szerelt kiadása, amely természetesen a hagyományokhoz híven rendelhető lesz kupé és kabrió karosszériával is.

  • Epic EV Torq - háromkerekû elektromos autó 200 lóerõvel

    Szokatlan kialakítású elektromos autót épített az Epic Electric Vehicles: a Torqnak mindössze három kereke van. Nem mindennapi autóval lép piacra az Epic Electric Vehicles: a Torq kicsit olyan, mintha egy KTM X-Bow lenne, de az osztrák modellel ellentétben elektromos hajtáslánccal és csak három kerékkel készül.

    Nem sokat tudni a Torqról, de méretei legalább rendelkezésre állnak: 411 centiméter hosszú, 221 centiméter széles és 122 centiméter magas, tengelytávja (ha lehet ilyesmit értelmezni egy darab hátsó keréknél) 282 centiméter.

  • Porsche Cayenne

    Ahogy ígérte a Porsche, az új Cayenne az alacsonyabbra húzott tetõvonalnak köszönhetõen jóval dinamikusabb lett elõdjénél, kabinját pedig teljesen áttervezték. A mûszerfal és középkonzol a Panamerára emlékeztet, bár a Cayenne-ben hosszabbnak tûnik a mélyen, az elsõ ülések közé húzott egység.

    Az alkatrészek egy részén is osztozik a Panamerával a Cayenne, melynek tengelytávja negyven milliméterrel nõtt, a teljes hosszúság pedig 48 milliméterrel lett nagyobb, pedig az elsõ hírek még arról szóltak, hogy összemegy a modell.