rss
  • Detroit Electric SP:01 a világ leggyorsabb elektromos autója

  • Detroit Electric SP:01 a világ leggyorsabb elektromos autójaGyorsulásban lehajaz jó pár szuperautót, miközben nem ordít a motor és nem fogyaszt el egy kanna benzint. A Detroit Electric SP:01 már egy ideje a köztudatban van, de eddig testközelből még nem volt látható, ám ez Sanghajban megváltozik, és a világ leggyorsabb, sorozatgyártású elektromos verdáját bárki megkukkolhatja, aki arra jár. A 201 lóerős és 225 Nm nyomatékkal rendelkező elektromos motornak egy 1068 kilogrammos kasznit kell mozgatnia, a 0-100 km/h-s sprintet mindössze 3,7 másodperc alatt tudja le, akkor azért sejthető, hogy elég komoly autó.

    A végsebessége 249 km/h, de elektromos mivolta garantálja, hogy igen nagyot tol addig is, amíg ezt eléri. A 37 kWh-s akkumulátorok 300 kilométeres utazást tesznek lehetővé, ezt követően 4 óra és 20 perc szükséges ahhoz, hogy ismét elérjék a teljes feltöltöttséget.

    A gyártó érdekességként megjegyzi, hogy hasonló akkumulátorokat használnak egyes helikoptereknél és tengeralattjáróknál. De a tudomány még itt sem áll meg, az SP:01 ugyanis okostelefonos kontrollt tesz lehetővé az információs rendszeren felett, amiben van multimédiás lejátszó, navigáció, belső világítás és klíma szabályzás, valamint az autóval kapcsolatos egyéb infók.
    A fejlesztés 5 évet vett igénybe, és az első pillanatokban azonnal elkelt 35 darab az egyébként 200.000 dolláros járműből. Az elektromos autóból a tulajdonos praktikusan áramellátót is alakíthat, így például áramkimaradás esetén a Detroit Electric modellje képes a háztartást elektromossággal ellátni az akkumulátor kapacitásának határáig.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Fisker Karma a skandinávoknál készül

    A Fisker Automotive megtette az utolsó lépéseket, hogy Karma nevû elektromos modellje gyártásba kerüljön.

    Az összeszerelést a finn Valmet Automotive végzi majd 2009 végétõl, évente pedig 15 000 Karma gurul majd le a futószalagról.

    Már minden akadály elhárult a Fisker Karma gyártásának útjából, hiszen lezárult a Tesla Motors által indított per is, amely kimondta, hogy a Fisker formaterve nem a Teslától származik, most már az elektromos négyajtós modell gyártásának helyszínérõl is megszületett a végsõ döntés.

  • Hihetetlen! 4 litert fogyaszt a BMW 320d Efficient Dynamics Edition!

    A BMW egy limitált szériás 320d-t mutatott be, amely az Efficient Dynamics Edition nevet kapta. A bajorok mindent megtettek azért, hogy csökkentsék az autó fogyasztását, így az vegyes üzemben megelégszik 4,1 liter gázolajjal, miközben mindössze 104 gramm szén-dioxidot enged a levegõbe kilométerenként.

    A BMW erõforrásai eddig is a legtakarékosabb egységek közé tartoztak, ráadásul a németek jövõre vonatkozó tervei szerint még takarékosabb és környezetbarátabb modellek érkeznek, ráadásul a zöld tervek miatt nem csökken az autók dinamikája sem.

  • Forradalmi övlégzsák a Fordtól

    A Ford jövõre, az új Explorer modellben mutatja be az autóipar elsõ sorozatgyártású övlégzsákját, amely a hátsó utasok fokozottabb védelmét garantálja. Az autóban általában itt ülnek a legsérülékenyebb utasok, például a gyerekek vagy az idõsek. A Ford hátsó övlégzsákja a hagyományos biztonsági övnél ötször nagyobb testfelületen osztja el az ütközés energiáját, így csökken a mellkasra nehezedõ nyomás, illetve a hátsó utasok jobban kontrollálhatják fejük és nyakuk mozgását. A Ford a technológia globális bevezetését is tervezi.

  • A Porsche Panamera újabb díja

    A Porsche Panamera elnyerte az „Arany Kormánykerék” díjat. A luxus elõnyben. A Porsche Panamera az „Év Legjobb Új Autójaként” a nagyteljesítményû luxusmodellek kategóriájában elnyerte az „Arany Kormánykerék díjat”. A Porsche Gran Turismo újdonsága kényelme és kiemelkedõ sportossága, valamint egyéni formavilága révén gyõzte meg a versenyzõkbõl, mérnökökbõl, közismert személyiségekbõl és az Auto Bild Magazin Csoport fõszerkesztõibõl álló, a jelölt modelleket részletes tesztek során megismerõ 50-tagú zsûrit.

  • Mazda 5 - 7 személyes személyautó

    Dízelfronton eddig adva volt a Mazda5-öshöz egy 2,0 literes aggregát, mely kétféle teljesítményszinttel volt konfigurálható. Aki beérte kevesebb lóerõvel, az választhatta a 110 lovas kivitelt, melynek vaskos, 310 Nm-es nyomatéka egészen 177 km/órás csúcstempóig repítette az autót.

    A temperamentumosabb sofõrök a 143 lóerõs változatot részesítették elõnyben, mely +50 Nm-rel és 19 km/órával nagyobb végsebességgel kecsegtetett. Az Euro5-ös norma és a költséghatékonyság azonban nyugdíjazta a nagy dízeleket, helyükbe a 115 lovas 1,6-os lépett.

  • Átlagosan 9,7 litert eszik a 7-es BMW hibrid változata!

    A BMW az X6-osban már korábban látott ActiveHybrid rendszert beépítette hetes sorozatába is, az autó pedig a gyáriak szerint már most szériaérett. A 750i 407 lóerõs benzinmotorját egy 21 lovas elektromos egység erõsíti, az autó átlagfogyasztása pedig a gyáriak szerint a kiindulási modellnél 15 százalékkal kisebb lesz.

    A bajor autógyártó szériaéretté tette vadonatúj hibrid hajtásláncát, melyet legutóbb a 7-es BMW-ben mutatott be. A BMW emellett természetesen folyamatosan fejleszti az üzemanyagcellás, hidrogénhajtású modelljét is, ám ennek sorozatgyártására még biztosan sokáig kell várnunk.

  • Kicherer Mercedes ML63 Carbon - 540 lóerős motorral

    Kicherer Mercedes ML63 Carbon - 540 lóerős motorralA Kicherer egy lopakodó bombázót csinált a Mercedes ML63 AMG-ből, így született az ML63 Carbon sorozat. Az amúgy sem ronda autóban meglátta a kihívást ez a tuning cég. Szép járgány. A német terepjáró főbb jellemzői közé sorolható a fekete karbon fólia és a teljesítmény növelése, amely az 540 LE (397 kW) és 640 Nm nyomatékot adó motorban mutatkozik meg. A KICHERE szerint a Mercedes ML63 AMG már utazó sebessége meghaladja a 250 kilométer per órát. A gigantikus, 23 hüvelykes, öt küllős felniket ugyancsak feketére fújták.

  • Chevrolet Aveo 2011

    Összhangban agilis, atlétikus jellegével, vagány és rámenõs megjelenést kapott a teljesen megújult Aveo. A szedán és a lejtõshátú minden látószögbõl erõsnek, stabilnak és sportosnak mutatkozik. A tetõsín és a váll 114 mm-es eltolása, az 1509 mm-es nyomtávval és a kifejezett kerékívekkel együtt, magabiztos, jó kiállású jármûvet mutat, a karosszéria feszes vonalai pedig erõt és élénkséget sugároznak. Az ötajtós lejtõshátú és a négyajtós szedán stíluselemei azonnal felismerhetõvé teszik õket a Chevrolet típusaként. Szembeötlõ a nagy, kétnyílású hûtõmaszk, matt fekete méhsejt-ráccsal, illetve a felsõ nyílás krómkeretével a felsõbb szintû LT és LTZ kiviteleken.

  • Ferrari P540 Superfast Aperta - egy van belõle

    James Glickenhaus négymillió dolláros Ferrari P4/5 modellje új üzletágat hívott életre a Ferrarinál. A gyártó immár a legkülönlegesebb ügyfelek legkülönlegesebb megrendeléseit is teljesíti. A P4/5 után a második ilyen projekt a Ferrari P540 Superfast Aperta volt, amely Edward Walsonnak, a kábeltelevíziót „feltaláló" John Walson fiának készült. A kocsi az 1968-as Histoires extraordinaires címû film egyik epizódjában feltûnõ, egyedi aranyszínû Ferrari mintájára készült.

  • Aston Martin lett a Toyota iQ-ból

    Megmutatta az elsõ fotókat luxusminijérõl az Aston Martin, az autó alapjait a Toyota iQ adja. Úgy gondolja a brit márka, hogy az iQ már önmagában is olyan kiváló minõségû, jól összerakott modell, hogy méltó az Aston Martin-logó viselésére.

    Cygnet néven érkezik majd az új modell, amely megõrizte az iQ arányait és mûszaki alapjait. Elõre csupán új, astonos hûtõrács került, a kilincseket is lecserélték, a hátsó lámpák pedig szintén a brit márka stílusát idézik.

  • 528 lóerős a Bentley GT V8

    528 lóerős a Bentley GT V8A mérnökök 528 lóerőt és 680 Nm-es maximális nyomatékot csaltak elő az ikerturbós, 4.0 literes V8-as erőforrásból, amely így három tizeddel hamarabb, 4,5 másodperc alatt gyorsítja a brit luxuskupét 0-ról 100-ra, míg a végsebessége 303-ról 309 km/órára emelkedett. A menetteljesítmények javulása mellett a fogyasztás nem változott, így egy teli tankkal több, mint 800 kilométeres hatótávot ígérnek a britek, ami 10,5 literes átlagfogyasztást jelent. Ebben bizonyára szerepe van a ZF 8-fokozatú automataváltójának is.

  • Peugeot Hoggar

    A franciák kínálatából eddig hiányzott egy praktikus platós modell – hát most megjött. Ámuldozzon ön is a Hoggar látványán.

    A Peugeot a Fiat Strada receptjét vette át a pick-up építéshez. Miután sem alvázas terepjáró, sem semmi hasonló nincsen a kínálatban, inkább az öreg 206-os alapjait használták fel a teherjármû felépítéséhez. A hasonlóság a platós Fiat Albeához nem is teljesen véletlen: a fejlesztés ugyanott, Brazíliában folyt, ahol a Stradáé, az ottani vásárlók igényeinek megfelelõen.

  • Új információk a Mercedes E-osztályról

    A tavaly napvilágra került képek után egy remek marketinghúzással újabb képeket és az új E-osztály katalógusát is nyilvánosságra hozta a Mercedes.

    Amint azt várni lehetett, az újdonságnak a technikai részleteiben sem kell majd szégyenkeznie.

    Miután az eredeti tervekkel ellentétben már tavaly decemberben nyilvánosságra kerültek a vadonatúj E-osztály hivatalos képei.

  • Citroen DS4 - akár robotizált ESG mechanikus váltóval

    Értelmet nyert a Citroen C4 németes sterilitása: a franciák a DS4-nek tartogatták az érdekesebb formákat.

    Így a mûszaki tartalmat lényegében csak egyszer kellett kifejleszteni, viszont két különbözõ vásárlói kört is megcélozhatnak a két modellel.

    A rokonságból nem is csinál titkot a Citroen, hiszen az elsõ fényszóró azonos a DS4-esen és a C4-esen, sõt, úgy tûnik, a motorháztetõ is, viszont minden más burkolólemez eltérõ.

  • Repüljön puttonnyal!

    Negyvennyolc éves és 27 éven keresztül dolgozott egy hátizsákos repülõgép modelljén, sokáig a legnagyobb titokban. Most a nyilvánosság elé állt és bebizonyította, hogy a találmány mûködik. Az új-zélandi Glenn Martin gépével a hátán a tervek szerint jövõre bárki szabad madárrá válhat.

    A repülõ ember Ikarosz és Daidalosz regéjétõl a Tûzgolyó címû James Bond-filmig állandóan visszatérõ téma az egyetemes kultúrtörténetben, ami jól mutatja, hogy Martin találmányára van piaci igény.