rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Detroit Electric SP:01 a világ leggyorsabb elektromos autója

  • Detroit Electric SP:01 a világ leggyorsabb elektromos autójaGyorsulásban lehajaz jó pár szuperautót, miközben nem ordít a motor és nem fogyaszt el egy kanna benzint. A Detroit Electric SP:01 már egy ideje a köztudatban van, de eddig testközelből még nem volt látható, ám ez Sanghajban megváltozik, és a világ leggyorsabb, sorozatgyártású elektromos verdáját bárki megkukkolhatja, aki arra jár. A 201 lóerős és 225 Nm nyomatékkal rendelkező elektromos motornak egy 1068 kilogrammos kasznit kell mozgatnia, a 0-100 km/h-s sprintet mindössze 3,7 másodperc alatt tudja le, akkor azért sejthető, hogy elég komoly autó.

    A végsebessége 249 km/h, de elektromos mivolta garantálja, hogy igen nagyot tol addig is, amíg ezt eléri. A 37 kWh-s akkumulátorok 300 kilométeres utazást tesznek lehetővé, ezt követően 4 óra és 20 perc szükséges ahhoz, hogy ismét elérjék a teljes feltöltöttséget.

    A gyártó érdekességként megjegyzi, hogy hasonló akkumulátorokat használnak egyes helikoptereknél és tengeralattjáróknál. De a tudomány még itt sem áll meg, az SP:01 ugyanis okostelefonos kontrollt tesz lehetővé az információs rendszeren felett, amiben van multimédiás lejátszó, navigáció, belső világítás és klíma szabályzás, valamint az autóval kapcsolatos egyéb infók.
    A fejlesztés 5 évet vett igénybe, és az első pillanatokban azonnal elkelt 35 darab az egyébként 200.000 dolláros járműből. Az elektromos autóból a tulajdonos praktikusan áramellátót is alakíthat, így például áramkimaradás esetén a Detroit Electric modellje képes a háztartást elektromossággal ellátni az akkumulátor kapacitásának határáig.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Mindent a második generációs Mazda6-ról

    Az új Mazda6 nemcsak erõsebb és tisztább motorokat kapott, de önsúlyát a megnövelt karosszériamerevség ellenére sikerült lejjebb szorítani. "Emocionális" és sportos a második generációs Mazda6. Ugyanazt a dinamikus, a Mazda szójárásával atletikus kinézetet kapta, mint ami többek között az elsõ Zoom-Zoom modellt is sikerre vitte, de radikálisabb tálalásban. Az új kocsi tényleg vonzó lett; a vásárlók ismét négy- és ötajtós karosszériával, valamint kombi változatban rendelhetik meg az autót.

  • BMW M3 Tiger 2010 - egyedi BMW kínának

    Egyedi M3-as modellt mutatott be a BMW Kína számára, amely narancssárga fényezést kapott és egyedi belsõt. A limitált szériás modellek hamar elfogyhatnak, mindössze 250 darab készült belõlük.

    A kínai autópiac egyértelmûen kezd az egyik legfontosabbá válni az európai gyártóknak is, ahol szép számban adnak el négykerekûeket a prémiumgyártók is. A BMW évek óta jelen van az országban, sõt egyes modelljeit már itt mutatta be, ilyen például az új Gran Tourismo is.

  • Az amerikai légierõ két különleges sportautóval készül a Supercar Tour-ra!

    Az amerikai légierõ két különleges sportautóval vesz részt a 2009-es Supercar Tour-on, melyeket a híres Galpin Auto Sports mûhely segítségével készítettek el. Az X1 névre keresztelt Ford Mustang és a Vapor Challenger kívül-belül jelentõsen átalakult és telis-tele vannak különleges megoldásokkal.

    Az Egyesült Államokban hamarosan megkezdõdik a 2009-es Supercar Tour, azaz az évente megrendezett szupersportautó túra, melyen idén az amerikai légierõ is részt vesz. Az U.S. Air Force két speciális és teljesen átalakított jármûvel, egy Ford Mustanggal és egy Dodge Challengerrel képviselteti magát a rendezvényen.

  • Novitec Maserati Quattroporte - jól sikerült a tuning

    A Novitec egy ideje már nemcsak Fiatok, Alfák és Ferrarik tuningolásával keresi a kenyerét, Tridente divíziója Maseratikat is nemesít. Elsõ projektjük egy GranTurismo volt, most pedig az elterjedtebb Quattroporte luxuslimuzint vették kezelésbe. Mindenekelõtt szükséges megemlíteni: a gyönyörû olasz teljesítményét 430-ról 590 lóerõre növelték.

    Elsõ körben a 4,7 literes, 32 szelepes V8-as blokkra a Novitec emberei egy 0,35 bar töltõnyomáson dolgozó mechanikus kompresszort ültettek, amelyhez egy intercoolert is csatlakoztattak.

  • Porsche 911 Speedster - limitált széria

    A Porsche a legendás 356 Speedster emlékére egy nem mindennapi szériát dob piacra a 911-es kabrió változatából. A 911 Speedster meredekebb és kisebb szélvédõt, fekete karosszéria-elemeket, erõsebb motort és egyedi fekete bõr belsõt kapott.

    A Porsche történetét ismerõknek sokat mond a Speedster név: 1953-ban ezzel a megjelöléssel mutatkozott be a 356 speciális változata, amelyet leginkább két fekete sportülésérõl, mûanyag oldalsó ablakairól és alacsonyabb, elegáns szélvédõjérõl lehetett megismerni.

  • Autófaktor Extra: A Pagani történet következõ fejezete

    Már több mint egy éve ismert tény, hogy Pagani tervezi a folytatást, és hogy az ikonikus Zonda vonalat egy igazi design tuninggal továbbviszi.

    A Mercedes-Benz AMG-beépített 6,0 literes duplaturbós V12 motor állítólag képes akocsit felgyorsítani közel 230 mérföld per órára. A motorja több mint 700 lóerõs és a 740 £-láb nyomatéka. Az elmúlt négy évben Pagani folyamatosan tesztelte a Huayra prototípusokat, amelyek a "teszt" aszfalton közel ötszáz ezer kilométert tettek meg.

  • A 30 millió dolláros autó - Drágább mint Picasso vagy Monet némelyik képe

    A Bugatti Atlantic nevû modelljébõl mindössze négy darab készült. Az autó az oldtimerek közül az egyik legfeltûnõbb, a hosszanti irányban rajta végigfutó alumíniumcsík az évtizedek alatt a négykerekû védjegyévé vált. Az egyik példány nemrégiben a világ legdrágább oldtimere lett, 30 millió dollárért cserélt gazdát - ez több, mint amennyit Pablo Picasso vagy Claude Monet egy-egy festményéért adnak. Azt, hogy képzõmûvészeti alkotásokért nem sajnálnak ennyi pénzt, már senkit sem ejt ámulatba, de hogy valaki egy autóért 6,2 milliárd forintnak megfelelõ összeget fizessen?

  • Bemutatták a Volkswagen középmotoros Roadster-ét

    A Volkswagen immár többedszerre állt elõ egy könnyû roadster koncepció bemutatásával.

    A németek legfrissebb próbálkozása azonban komolynak tûnik, hiszen a középmotoros hátsókerékhajtású sportautó szériagyártása már akár 2012-ben megkezdõdhet.

    Már régóta terjengtek a hírek arról, hogy a német autógyártó-óriás egy könnyû kétüléses nyitott sportautó piacra dobását tervezi.

  • BMW M6 2011 - kupé és kabrió

    Új V8-as biturbójának köszönhetõen teljesítmény szempontjából könnyedén lenyomja fõ riválisait a 2011-es M6.

    Dupla kuplungos váltóval.

    A gyári képeken is látható M-csomagos 6-os BMW után itt az igazi M6-os - dupla turbós V8-assal. Ismét az Automedia/Autoexpress fotósai voltak olyan ügyesek, hogy kémfotókat tudtak készíteni a BMW egyik amerikai tesztkörén: ezúttal az M6 kupé és kabrióváltozatait kapták kameravégre.

  • Honda FCX Clarity - a hidrogénautó

    A Honda 2011-es fejlesztése nyomán lehetõség nyílhat arra, hogy teljesen függetlenítsük háztartásunkat a közmûvektõl. A japán vállalat az ígéri, hogy 2012. március 31-re elektromos aljzattal szereli fel üzemanyagcellás autóját, az FCX Clarity modellt.

    Ez valamivel komolyabb lesz, mint a már ismert 12 voltos szivargyújtó, sõt még csak nem is a néhány gyártó kínálatában megtalálható, 220 voltos kimenetre kell gondolni: a fejlesztõk legalább 10 kilowatt teljesítményû tápról beszélnek, ami a számítások szerint két átlagos háztartás teljes körû kiszolgálására elegendõ.

  • Sportos, izgalmas és atombiztos a Volvo XC60

    Az új Volvo XC60 az XC modellek sokoldalú képességeit egy kupé karizmájával és lendületességével ötvözi, melynek eredményeként egy vonzóan sportos megjelenésû, élvezetesen vezethetõ, kényelmes és rendkívül biztonságos Volvo modell született meg.

    Egy mindentudó autó egyedülálló városiak, illetve olyan a harmadik X-en túli családok számára, akik hétvégén kirándulni és szórakozni járnak gyermekeikkel.

  • Ferrari 599 GTO

    A Ferrari eddigi leggyorsabb utcai autója, az 599 GTO. Az 599XX kísérleti pályaautón alapuló GTO 1 perc 24 másodperccel máris beállította az új körrekordot a Ferrari fioranói tesztpályáján.

    Ez nem meglepõ, hiszen az 599 GTO vegytiszta szuper-sportkocsi: 670 lóerejéhez 1495 kg-os saját tömeg társul. 3,35 másodperc alatt gyorsul százra és 335 km/óra a végsebessége. 599 darabot készítenek belõle. A GTO (Gran Turismo Omologata) rövidítés két olyan Ferrarit idéz, amelyek a teljesítmény szimbólumaként rögzültek emlékeinkben.

  • Mercedes CL 2011 - keveset eszik a luxus autó

    Úgy tûnik, már a legvastagabb luxuskupékat is az alacsony szén-dioxid-kibocsátással lehet eladni. A Mercedes legalábbis új motort fejlesztett ennek érdekében a CL 500-hoz.

    Keveset eszik a luxus autó

    Némi ellentmondás fedezhetõ fel az adatok és a megállapítás között, de a 435 lóerõs, két turbós V8-as takarékos. Új pofát is kapott a 2011-es CL, de a németek az új, közvetlen befecskendezéses, 4,7 literes motort dicsérik inkább.

  • BMW G-Power M3 GT2 S - 600 lovas BMW

    A G-Power bõ 600 lóerõt hozott ki a legerõsebb 3-as BMW motorjából, és kétféle körítéssel tálalja a brutálisan erõs V8-ast.

    A visszafogottabb változat a Tornado CS nevet kapta – ez emlékeztet jobban az utcai M3-asokra. Kapott egy állítható Clubsport futómûvet, nagyméretû felniket és néhány karbonszálas kiegészítõt a karosszériaelemek alsó peremére. A G-Power elsõsorban arra szánja, hogy a 911 GT3 RS BMW-megfelelõje legyen, azaz egy olyan utcai sportkocsi, amely versenypályák nyílt napjain sem érzi idegenül magát.

  • Koenigsegg Agera R - 6 sebességi világrekordot döntött meg

    Rekordokat döntött meg a sportkocsi.

    A Koenigsegg Agera R a gyártó svéd tesztpályáján hat sebességi világrekordot döntött meg a szériaautók kategóriájában, többek között a Bugatti Veyron Super Sportot is maga mögé kényszerítve.

    Bár a Guinnes Rekordok könyvének ügyintézõi még dolgoznak a hivatalos megerõsítésen, a harmadik fél által, a hivatalosan elfogadott Racelogic VBox gyorsulásmérõvel végzett mérések felettébb lenyûgözõek.