rss
  • Detroit Electric SP:01 a világ leggyorsabb elektromos autója

  • Detroit Electric SP:01 a világ leggyorsabb elektromos autójaGyorsulásban lehajaz jó pár szuperautót, miközben nem ordít a motor és nem fogyaszt el egy kanna benzint. A Detroit Electric SP:01 már egy ideje a köztudatban van, de eddig testközelből még nem volt látható, ám ez Sanghajban megváltozik, és a világ leggyorsabb, sorozatgyártású elektromos verdáját bárki megkukkolhatja, aki arra jár. A 201 lóerős és 225 Nm nyomatékkal rendelkező elektromos motornak egy 1068 kilogrammos kasznit kell mozgatnia, a 0-100 km/h-s sprintet mindössze 3,7 másodperc alatt tudja le, akkor azért sejthető, hogy elég komoly autó.

    A végsebessége 249 km/h, de elektromos mivolta garantálja, hogy igen nagyot tol addig is, amíg ezt eléri. A 37 kWh-s akkumulátorok 300 kilométeres utazást tesznek lehetővé, ezt követően 4 óra és 20 perc szükséges ahhoz, hogy ismét elérjék a teljes feltöltöttséget.

    A gyártó érdekességként megjegyzi, hogy hasonló akkumulátorokat használnak egyes helikoptereknél és tengeralattjáróknál. De a tudomány még itt sem áll meg, az SP:01 ugyanis okostelefonos kontrollt tesz lehetővé az információs rendszeren felett, amiben van multimédiás lejátszó, navigáció, belső világítás és klíma szabályzás, valamint az autóval kapcsolatos egyéb infók.
    A fejlesztés 5 évet vett igénybe, és az első pillanatokban azonnal elkelt 35 darab az egyébként 200.000 dolláros járműből. Az elektromos autóból a tulajdonos praktikusan áramellátót is alakíthat, így például áramkimaradás esetén a Detroit Electric modellje képes a háztartást elektromossággal ellátni az akkumulátor kapacitásának határáig.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • BMW M5 2011 - 560 lóerõvel

    A rengeteg kémfotó és pletyka után végre megmutatta magát a bajorok leggyorsabb szedánjának, az M5-nek a legújabb generációja, amely egy kivételével minden tekintetben felülmúlja elõdjét.

    Ez természetesen nem más, mint a hengerek száma, a BMW vezetõsége ugyanis kidobta a gyönyörû hangú V10-est, hogy ismét nyolchengeres motor hajthassa az M5-öst.

    Eddig csupán találgatások voltak a teljesítményrõl, most azonban lehullt a lepel a biturbó blokkról is.

  • V6-os Porsche Panamera!

    Ha sok a nyolc henger és a 10 liter feletti fogyasztás, de mégis négyajtós Porsche kell, itt a megoldás.

    A tervezõk természetesen a Volkswagen raktáraiból válogattak megfelelõ hathengerest a Panamera számára.

    A 3,6 literes, közvetlen befecskendezéses V motort, amelyet a VW elsõsorban terepjárókban használ, persze átdolgozták a sportkocsigyártónál, így a négyajtós kupéban 280 helyett kerek 300 lóerõs, a csúcsnyomatéka pedig 400 Nm.

  • Mazda BT 50 - lekerekített idomokkal

    Az új BT-50 búcsút int a bevált hasábformának: a Mitsubishi L200-ashoz hasonló, személyautósan változatos formatervet kapott.

    Az autógyáraknál évtizedekig a pick-upok közelébe sem engedték a formatervezõket, így az egyszerû munkagépnek szánt platós modelleket jóformán csak a jelvényük alapján lehetett megkülönböztetni. Idõközben azonban változott a pick-upok státusa: egyre többen használják akár elsõ autóként, fõként Ázsia egyes részein, Európában és Ausztráliában, egyre többet számít a formaterv.

  • A Novitec Rosso tuningmûhely egy 707 lóerõs F430-as Ferrarival rukkolt elõ!

    A svájci Novitec Rosso tuningmûhely és a német Unique Sportcars dizájnstudió együttmûködésébõl született meg a Calavera, amely egy Ferrari F430-ra épül, ám annál sokkal gyorsabb, ráadásul egyedi külsõvel is ellátták.

    Bár a Ferrari F430 lassan pályafutása végéhez közeledik, és hamarosan átadja helyét az F450-nek, a kõkemény sportkocsi még manapság is igencsak megmozgatja a tuningcégek fantáziáját.

    Most egy svájci és egy német mûhely fogott össze, és készített valami igazán különlegeset.

  • Mercedes SLS AMG

    Ha nincs is jegyrendszer az új SLS AMG Mercedesre, ha valaki besétál egy 60 millió forinttal töltött aktatáskával valamelyik szalonba, azt mondják neki, felírják és jöjjön vissza jövõre. Az elsõ és a hátsó tengely közötti 47:53 arányú súlyeloszlás és az alacsony súlypont hangsúlyozza a sportkocsi-koncepciót. Nulláról százra 3,8 a gyorsulási idõ, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 317 km/óra, ehhez képest korrekt a 13,2 literes (kombinált) fogyasztás is. A vázszerkezet 46 százaléka áll alumínium profilokból, 31 alumínium lemezbõl, 20 alumínium öntvénybõl és 3 százalék acélból.

  • Mazda 5 - 7 személyes személyautó

    Dízelfronton eddig adva volt a Mazda5-öshöz egy 2,0 literes aggregát, mely kétféle teljesítményszinttel volt konfigurálható. Aki beérte kevesebb lóerõvel, az választhatta a 110 lovas kivitelt, melynek vaskos, 310 Nm-es nyomatéka egészen 177 km/órás csúcstempóig repítette az autót.

    A temperamentumosabb sofõrök a 143 lóerõs változatot részesítették elõnyben, mely +50 Nm-rel és 19 km/órával nagyobb végsebességgel kecsegtetett. Az Euro5-ös norma és a költséghatékonyság azonban nyugdíjazta a nagy dízeleket, helyükbe a 115 lovas 1,6-os lépett.

  • Bowler Nemesis EXR 2011

    A BMW X6 M és a Porsche Cayenne Turbo elhízott kocogónak látszik a Bowler elsõ utcai gépe mellett. A Nemesis EXR ultrakönnyû terep-versenyautó, ami valamilyen véletlen folytán rendszámot is kaphatott. A Bowler nevét itthon legfeljebb Palik László emlékezetes, 2004-es Dakar-bukása kapcsán ismerhetjük, pedig a brit autóépítõ több figyelmet érdemelne.

    Valószínûleg itt készülnek a legjobb Land Rover technikára alapuló tereprali-versenyautók a világon – a Nemesis például a Range Rover Sport hajtásrendszerét örökölte.

  • Jubileumi bemutatót tervez az Alfa Romeo

    Új információk láttak napvilágot az Alfa Romeo szupersportkocsival kapcsolatban.

    Egyre valószínûbbnek tûnik, hogy a leggyorsabb 8C változatra nem az elhúzódó fejlesztés miatt kell éveket várnunk, hanem a gyáriak különleges alkalomra tartogatják.

    A legóvatosabb becslések szerint is minimum 500 lóerõs, könnyített sportautót állítólag a cég fennállásának 100. évfordulóján tervezik bemutatni.

  • Toyota Prius Plus Performance Package - kanyarstabilizátorral

    Limitált példányszámban dobja piacra a Toyota, a Prius Plus Performance Package névre keresztelt modelljét.

    A hibriden történt átalakítások a Toyota Racing Development nevéhez fûzõdnek.

    Mégis sportosabb lett az autó.

    Ennek ellenére a motor és az erõátviteli rendszer környékén hiába is keresünk változásokat. A módosítások mindössze az optikára és a futómû tuningjára korlátozódtak.

  • Repülõ, ami helybõl fel tud szállni

    Repülõvel bárhonnan felszállhatnak a nagyfõnökök

    Helybõl is felszálló vállalati repülõgépek

    A repülõgép-fejlesztõk úgy látják, hogy már van kereslet hat-tíz személyes, a hangnál gyorsabb igazgatósági "szolgálati" repülõgépre. A tervek szerint két-három év múlva több ilyen között is választhatnak az érdeklõdõk, kettõnek a tervezése pedig elõrehaladott stádiumban van.

  • Chevrolet Aveo 2011

    Összhangban agilis, atlétikus jellegével, vagány és rámenõs megjelenést kapott a teljesen megújult Aveo. A szedán és a lejtõshátú minden látószögbõl erõsnek, stabilnak és sportosnak mutatkozik. A tetõsín és a váll 114 mm-es eltolása, az 1509 mm-es nyomtávval és a kifejezett kerékívekkel együtt, magabiztos, jó kiállású jármûvet mutat, a karosszéria feszes vonalai pedig erõt és élénkséget sugároznak. Az ötajtós lejtõshátú és a négyajtós szedán stíluselemei azonnal felismerhetõvé teszik õket a Chevrolet típusaként. Szembeötlõ a nagy, kétnyílású hûtõmaszk, matt fekete méhsejt-ráccsal, illetve a felsõ nyílás krómkeretével a felsõbb szintû LT és LTZ kiviteleken.

  • Binz E osztály szuperkombi - 5,76 méterhosszú a járgány

    Elõször azt hittük, halottaskocsi, de azt fölösleges lenne álcázva tesztelni. Behegesztenék a toldást, elglettelnék, és már mehetne is a temetkezési vállalkozóhoz, ralizni úgyse fog vele. De nem, ez egy úgynevezett szuperkombi, a zöldségesek álma. Errõl az autóról elmondhatjuk, hogy van csomagtartója.

    A stuttgarti Binz karosszériagyártónak évtizedes tapasztalata van a Mercedesek átépítésében. Mentõautókat, pullman limuzinokat, hullaszállítókat farigcsálnak, elsõsorban E osztályokból.

  • Peugeot 208, az új generáció

    Peugeot 208, az új generációElődeinek történelmi sikere után - több mint 15 millió 200-as készült harminc év alatt - a 208 egyetlen céllal érkezik a szegmensbe: vissza akarja szerezni a kategória elsőségét Európában. A széles vevőkör megnyerésére és egyesítésére szánt A9 projekt, azaz a jövőbeli 208 a márka valaha vállalt legmerészebb újításaival hajtja végre a valóságos nemzedéki ugrást. A 208 kereskedelmi bevezetése kora tavasszal lesz; az első teljes évben (2013) világszerte 550 ezer darab értékesítését tervezik.

  • Kiárusít a Brunei szultán - Válogasson kedvére!

    Hassanal Bolkiah, azaz Brunei szultánja szebb napokat is látott már, például mikor évekig õ volt a világ leggazdagabb embere.

    Persze még most sem gatyásodott le, de azért kicsit visszafogta magát a korábbi évekhez képest. A 43 év alatt, mióta hatalmon van összesen több mint 7000 szuperautót vett magának mintegy 5 milliárd dollárért (kb. 1 billió Ft), amiket fõként a légierõ használaton kívüli hangárjaiban tárolt. Egészen az utóbbi évekig meg sem fordult a fejében, hogy valamelyik kedvencétõl megváljon.

  • Audi A1 ABT Sportsline 2010 - 110 lovas a leggyengébb

    A dízel és a benzines Audi A1-ekhez is készített teljesítménynövelõ csomagot az ABT Sportsline.

    A VW Csoport jármûveihez tuningcsomagot kínáló mûhelyek közül az ABT Sportsline a legnagyobb, a legismertebb és a leggyorsabb is.

    Kész a motortuning is

    Már most készítettek az A1-hez motortuningot és aerodinamikai csomagot, de kérésre a futómûvet is sportosítják és új felniket is raknak a kocsira.