rss
  • Detroit Electric SP:01 a világ leggyorsabb elektromos autója

  • Detroit Electric SP:01 a világ leggyorsabb elektromos autójaGyorsulásban lehajaz jó pár szuperautót, miközben nem ordít a motor és nem fogyaszt el egy kanna benzint. A Detroit Electric SP:01 már egy ideje a köztudatban van, de eddig testközelből még nem volt látható, ám ez Sanghajban megváltozik, és a világ leggyorsabb, sorozatgyártású elektromos verdáját bárki megkukkolhatja, aki arra jár. A 201 lóerős és 225 Nm nyomatékkal rendelkező elektromos motornak egy 1068 kilogrammos kasznit kell mozgatnia, a 0-100 km/h-s sprintet mindössze 3,7 másodperc alatt tudja le, akkor azért sejthető, hogy elég komoly autó.

    A végsebessége 249 km/h, de elektromos mivolta garantálja, hogy igen nagyot tol addig is, amíg ezt eléri. A 37 kWh-s akkumulátorok 300 kilométeres utazást tesznek lehetővé, ezt követően 4 óra és 20 perc szükséges ahhoz, hogy ismét elérjék a teljes feltöltöttséget.

    A gyártó érdekességként megjegyzi, hogy hasonló akkumulátorokat használnak egyes helikoptereknél és tengeralattjáróknál. De a tudomány még itt sem áll meg, az SP:01 ugyanis okostelefonos kontrollt tesz lehetővé az információs rendszeren felett, amiben van multimédiás lejátszó, navigáció, belső világítás és klíma szabályzás, valamint az autóval kapcsolatos egyéb infók.
    A fejlesztés 5 évet vett igénybe, és az első pillanatokban azonnal elkelt 35 darab az egyébként 200.000 dolláros járműből. Az elektromos autóból a tulajdonos praktikusan áramellátót is alakíthat, így például áramkimaradás esetén a Detroit Electric modellje képes a háztartást elektromossággal ellátni az akkumulátor kapacitásának határáig.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Mustang mintájára megújult a Shelby GT500

    A Mustang mintájára az idei évre a széria csúcsmodellje, a Shelby GT500 is megújult. A legendás autót jelentõsen átdolgozták a mérnökök: amellett, hogy új köntöst kapott, motorja tovább erõsödött, valamint teljes hajtáslánca és futómûve is megváltozott - természetesen elõnyére.

    Caroll Shelby neve az autósvilágban már önmagában is felér egy legendával és ha egy négykerekûre nevét adja, akkor esetében garantáltan egy igazán izgalmas darabbal van dolgunk.

  • A Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit

    Megannyi kémfotó és kiszivárgott kép után a Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit és mûszaki paramétereit. Az Audi A5 és a BMW 3-Coupé ellenfelének szánt modell széles motorkínálattal kíván újabb vásárlókat csábítani a márkához.

    A Mercedes-Benz a jövõben egyszerûsíteni kívánja típusneveit, így többek között a CLK név is eltûnik a német márka katalógusából. Nem marad azonban utód nélkül a C-osztály alapjaira épülõ, de az E-osztály formajegyeit magán viselõ modell, ugyanis E-Coupé néven érkezik a stuttgartiak legújabb kupéja.

  • Az Audi R8-asnak 10 hengeres motorral 300 km/h a végsebessége!

    Élõben csak a Detroiti Autószalonon mutatkozik majd be az Audi R8 tízhengeres motorral hajtott változata, ám az elsõ hivatalos fotókat és a sajtóanyagot már nyilvánosságra hozta az Audi. A V10-es R8-as csaknem 40 millió forintba kerül, végsebessége pedig jóval 300 km/h felett van.

    Számos kémfotó és apránként csepegtetett információk után végre megérkezett a tízhengeres motorral hajtott Audi R8; legalábbis a hivatalos fotók és a sajtóanyag, mert magáról az autóról csak a jövõ hónapban, Detroitban hull majd le a lepel.

  • Zöld utat kapott a Lexus LF-A!

    A Toyota vezérigazgatója egy michigani sajtótájékoztatón megerõsítette, hogy zöld utat kapott a Lexus LF-A.

    A már régóta beígért 500 lóerõs japán sportautó 2010-ben érkezik, ám mindössze 500 darab készülhet belõle. Olcsónak sem lehet nevezni a leggyorsabb Lexust, hiszen indulóára 250 ezer euró lesz.

    A Toyotáról az utóbbi idõben meglehetõsen negatív információk keringenek, hiszen a világ egyik legnagyobb autógyártó-óriása eladási problémákkal küszködik.

  • Porsche Cayenne

    Ahogy ígérte a Porsche, az új Cayenne az alacsonyabbra húzott tetõvonalnak köszönhetõen jóval dinamikusabb lett elõdjénél, kabinját pedig teljesen áttervezték. A mûszerfal és középkonzol a Panamerára emlékeztet, bár a Cayenne-ben hosszabbnak tûnik a mélyen, az elsõ ülések közé húzott egység.

    Az alkatrészek egy részén is osztozik a Panamerával a Cayenne, melynek tengelytávja negyven milliméterrel nõtt, a teljes hosszúság pedig 48 milliméterrel lett nagyobb, pedig az elsõ hírek még arról szóltak, hogy összemegy a modell.

  • A Toyota Supra hibridként éled újra!

    A Toyota a világ legnagyobb autógyárának mondhatja magát, mégsem gyárt vérbeli sportautót. Sokak örömére ez a probléma hamarosan megoldódik, mivel a márka újraéleszti 1996-ban eltörölt sportmodelljét, a Suprát.

    A feltámadás külön érdekessége, hogy az autó nagy teljesítményû hibrid hajtáslánccal is elérhetõ lesz.

    Furcsamód a Toyota a világ egyik legjelentõsebb és legnagyobb költségvetéssel rendelkezõ autógyára, modellpalettáján mégsem találunk sportautókat.

  • Az új VW Passat magasra teszi a mércét a középkategóriás autók között

    Harminchét évvel ezelõtt jelent meg a Volkswagen cég palettáján az elsõ frontmeghajtású középkategóriás modell, a Passat. Közvetlen elõdje, a balsorsú 411 klasszikus hátsókerék-meghajtású, léghûtéses és farmotoros modell volt, ám így sem tudta meghódítani a vásárlók szívét. Nem úgy az elsõ Passat, az 1973 õszétõl kezdve piacra dobott orrmotoros, fronthajtású VW-kocsik legnagyobbika. Bár kakukktojás volt, hiszen a wolfsburgi konstruktõrök az ingolstadti Audi mûvek A80 modelljébõl csináltak csapott hátú autót, a vásárlóközönség mégis roppant kedvezõen fogadta.

  • Aston Martin V12 Zagato

    A 2011-es Concorso d'Eleganza Villa d'Este hétvégén kezdõdik, de már elõtte kapunk belõle néhány morzsát.

    Az új 2011-es modell a V12 Vantage platformjára épült, és - ahogy a neve is mutatja - a legendás olasz dizájn cég, a Zagato valamint az Aston Martin házasságából született, hogy megünnepelje az 50. évfordulóját annak, hogy a két cég elõször kooperált. Anno a DB4GT Zagato kifejezetten versenyautónak készült, nem csoda, hogy ezt az újat is a versenyzõi vénával próbálják még kívánatosabbá tenni, pedig erre semmi szükség, ez a kocsi körítés nélkül is ellenálhatatlan.

  • Volkswagen ABT Transporter

    A Transporter ráncfelvarrása után az ABT is felfrissítette az autóhoz járó kiegészítõit. A T5-ös még vadabb tekintetet kapott, míg a négy kipufogó a megnövelt motorteljesítményre utal. A német tuningcég még nem fejezte be ugyan a 2,0 literes TDI átalakítását, de annak teljesítménye így is 200 lóerõ fölé várható.

    A wolfsburgiak 2009 nyár végén frissítették fel a T5-ös Transporter/Multivan párost, így az ABT-on volt a sor, hogy átszabja az autóhoz kínált kiegészítõit.

  • Átlagosan 9,7 litert eszik a 7-es BMW hibrid változata!

    A BMW az X6-osban már korábban látott ActiveHybrid rendszert beépítette hetes sorozatába is, az autó pedig a gyáriak szerint már most szériaérett. A 750i 407 lóerõs benzinmotorját egy 21 lovas elektromos egység erõsíti, az autó átlagfogyasztása pedig a gyáriak szerint a kiindulási modellnél 15 százalékkal kisebb lesz.

    A bajor autógyártó szériaéretté tette vadonatúj hibrid hajtásláncát, melyet legutóbb a 7-es BMW-ben mutatott be. A BMW emellett természetesen folyamatosan fejleszti az üzemanyagcellás, hidrogénhajtású modelljét is, ám ennek sorozatgyártására még biztosan sokáig kell várnunk.

  • Hivatalos fényképek a Hyundai ix35-rõl!

    A napokban jelentek meg az elsõ hivatalos fényképek a Hyundai következõ SUV-járól, az ix35-rõl, így az autó külseje mellett már az utasteret is szemügyre vehetjük. A Tucson utódjaként érkezõ koreai újdonság mind elsõ-, mind pedig hátsókerékhajtással elérhetõ lesz majd. Az autó jövõ hónapban, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be hivatalosan.

    Már korábban is jelentek meg gyári vázlatok a Hyundai Tucson utódjaként érkezõ új ix35-rõl, ám hivatalos fényképeken csak most elõször csodálhatjuk meg az autót.

  • Vak mûvész látta elõször az új Volvo S60-ast

    Civilként egy vak török mûvész látta elõször a csak jövõre érkezõ új Volvo S60-ast, s mindjárt le is festhette.

    Esref Armagan török mûvész volt az elsõ nem Volvo-alkalmazott, akit a cég meghívott Svédországba, hogy megismerkedjen, és egyúttal lefesse a még mindig titkos új Volvo S60 modellt.

    Bár az autót csak 2010 tavaszán, Genfben mutatják be, a mûvész alkotását a Facebook közösségi oldal tagjai már megtekinthetik.

  • BMW M3 DTM 2012 - 480 lóerõvel

    A BMW már két évtizede nem indított autót a Német Túraautó Bajnokságon.

    Azonban 2012-ben változik a helyzet, s a konkurenciának már most fejtörést okozhat az újdonság.

    A minap bemutatott M3 DTM-verzió az új jövevény a Deutsche Tourenwagen Masters, az idén még Audi és Mercedes uralta mezõnyében: az elõzetesen nyilvánosságra hozott autó már majdnem a végleges formáját mutatja, de persze apróbb dolgok még változhatnak.

  • Okos Skodás és VW Seat multimédia

    Az univerzális dupla DIN mobil multimédia / navigációs fejegységek korszakát éljük, melybõl a kiutat az egyedi, autóspecifikus megoldások jelentik! A Kenwood DNX520VBT pontosan ilyen forrásegység, mely kifejezetten a VW, Seat, ©koda tulajdonosoknak jelent megfizethetõ all-in-one navigációs csomagot. A mindentudó Kenwood DNY520VBT tökéletesen passzol a VW, Seat és ©koda gépjármûvek többségébe, melyek dupla DIN autórádió egységek fogadására alkalmasak. A DNX520VBT gombvilgágítás színében is remekül harmonizál az autónk belteréhez, ahogy az egész külsõ megjelenés is erre lett tervezve.

  • Audi RS3 Sportback - valóban sportos járgány

    Az RS3 Sportback kétségtelenül a ma kapható leggyorsabb ötajtósok közé tartozik. Ahogy sejteni is lehetett, a TT-RS öthengeres, 2,5 literes, 340 lóerõs turbómotorját szerelik bele állandó összkerék-hajtással és hétsebességes, dupla kuplungos S-tronic automata váltóval. A végeredmény ijesztõ: 4,6 másodperces sprint 100 km/h-ra és 250 km/h-s végsebesség, persze elektronikusan korlátozva – mindezt úgy tudja az RS3-as, hogy üresen is 1575 kilogrammot nyom. A 9,1 literes átlagfogyasztás és a 212 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás persze csak akkor igaz, ha a sofõr tojást képzel a gázpedálra, de így sem rossz eredmény.