rss
  • Infiniti Q50

  • Infiniti Q50Az Infiniti új belépőmodellje előremutató technológiai megoldásaival remélhet magának sikert az európai prémium-középkategória felső sávjában. Mindössze két erőforrással lép be az európai piacra a mennyiségi helyett minőségi erősítésben gondolkodó Infiniti újdonsága, a modellpalettát alulról támogató Q50. A modellkínálat belépő tagját 2,2 literes, négyhengeres dízelmotor hajtja, 170 lóereje és 400 Nm nyomatéka megfelel a kategória átlagának, ahogy ebben a teljesítménysávban az ár sem számít kirívóan magasnak.

    Az egy centi híján 4,8 méteres autó tekintélyes, 2,85 méteres tengelytávjával, 510 (hibridként 400) literes csomagterével és 0,26-os közegellenállási együtthatójával jó ülés- és zajkomfortot ígér. A dízel variáns 9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége 230 km/óra, az átlagfogyasztás 4,4 l/100km - ezek még a homologizációt megelőző, becsült adatok.

    Alapáras öngyógyító fényezésével, kétzónás klímaberendezésével, kulcs nélküli indításával, start-stop rendszerével a dízel verzió jó adottságokkal rendelkező, bár képességeivel a speciális fényezéstől eltekintve egyetlen téren sem kitűnő dízel variánsnál sokkal izgalmasabb - igaz, sokkal drágább is - az M35h-ból megismert hajtásláncot továbbgondoló Q50 hibrid.

    Ez utóbbi hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltóval, kiterjesztett elektromos hatótávolsággal, ugyanakkor egy kategóriával lejjebb elvárható károsanyag-kibocsátási adatokkal (145 g/km CO2) lép be a piacra.

    A Q50 több kivitelben kapható, ezen felül felszereltsége csomagokban bővíthető. Ez utóbbiak közül a 290 000 forintra beárazott (a Sport felszereltségi szinten alapban benne foglalt) Kormányzás csomag a legizgalmasabb: az ebben kínált, közvetlen adaptív kormánymű esetében annak elektronikus működtetése révén (a fogaslécet mozgató fogaskereket közvetlenül villanymotorok hajtják meg; a mechanikus kormányoszlop pusztán jogilag előírt biztonsági tartalékként van jelen) a rásegítés és az áttétel mértéke egyaránt testre szabható, míg az aktív sávbantartó rendszer ugyanezt a technológiát alkalmazva a szokásosnál finomabban tartja irányban az autót.

    A Q50 dízel kivitele 9 294 000 forinttól kapható; a hibrid induló ára 14 221 000 forint.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Év elejétõl indul az 'argentin dakar'!

    A küzdelem január 3-án, Buenos Airesbõl indul, s bõ két héttel késõbb, január 18-án, ugyancsak az argentin fõvárosban ér véget.

    A szervezõk állítják, legalább olyan nehéz viadal lesz a dél-amerikai Dakar-rali, mint a korábbi afrikai futamok.

    A 2008-ban Magyarországon az Év autóversenyzõjének választott, az idei honi tereprali-bajnokságot megnyerõ Palik László, Darázsi Gábor páros is tisztában van azzal, hogy pokoli, kínzó napokat kell eltöltenie Argentínában és Chilében.

  • Magabiztos az új Mégane RS

    Megérkezett az új Renault Mégane R.S., a márka sportos modellpalettájának legújabb tagja. A 250 lóerõs gép kívül-belül magabiztos és szemre is tetszetõs.

    A új Mégane R.S. mindjárt a kezdetekkor kétféle futómûvel kapható: a Sport változat fõ célterülete a mindennapi vezetés, az élmény fokozása a hétköznapokon, s elsõsorban a közutakon. A Cup futómû masszívabb szerkezetével és feszesebb beállításaival már a pályahasználatra is alkalmas.

  • Olcsó szedán érkezhet a Skodától

    Német információk szerint olcsó szedánt terveznek a Skoda háza táján, amellyel elsõsorban a Dacia Logannak állítanának konkurenciát a csehek. Az autó a konszern legolcsóbb lépcsõshátúja lehet, amely Európán kívül a feltörekvõ piacokon is elérhetõ lenne.

    A Skoda szépen lassan bõvíti modellkínálatát, amelynek kitûnõ példája a Yeti szabadidõ autó. A Volkswagen-konszernhez tartozó márka azonban nem éri be ennyivel, és a Volkswagen Up! alapjaira épülõ kisautója és új, a VW Sharanra építkezõ egyterû mellett egy olcsóbb szedán is tervek között szerepel.

  • BMW M6 2011 - kupé és kabrió

    Új V8-as biturbójának köszönhetõen teljesítmény szempontjából könnyedén lenyomja fõ riválisait a 2011-es M6.

    Dupla kuplungos váltóval.

    A gyári képeken is látható M-csomagos 6-os BMW után itt az igazi M6-os - dupla turbós V8-assal. Ismét az Automedia/Autoexpress fotósai voltak olyan ügyesek, hogy kémfotókat tudtak készíteni a BMW egyik amerikai tesztkörén: ezúttal az M6 kupé és kabrióváltozatait kapták kameravégre.

  • Fiat 500 Coupé Zagato - kicsit tuningoltak rajta

    Az 500 Coupé elkészítésébe a Fiat gyári tervezõi is besegítettek, de az új stíluselemek egyértelmûen a Zagato hagyományt követik.

    A két púp az elsõ ülések felett, a hátsó oldalablakok késformája és a hátsó tetõoszlop, amely látszólag csak egyetlen ponton találkozik a lendületes ívû tetõvel – ezeket a megoldásokat már évtizedek óta használják a Zagato tervezõi. A kiskocsi méretei érdekes módon nem változtak semmit, bár az eltérõ tetõkialakítás miatt határozottan alacsonyabbnak tûnik, mint a széria 500-asok.

  • Az Audi R8-asnak 10 hengeres motorral 300 km/h a végsebessége!

    Élõben csak a Detroiti Autószalonon mutatkozik majd be az Audi R8 tízhengeres motorral hajtott változata, ám az elsõ hivatalos fotókat és a sajtóanyagot már nyilvánosságra hozta az Audi. A V10-es R8-as csaknem 40 millió forintba kerül, végsebessége pedig jóval 300 km/h felett van.

    Számos kémfotó és apránként csepegtetett információk után végre megérkezett a tízhengeres motorral hajtott Audi R8; legalábbis a hivatalos fotók és a sajtóanyag, mert magáról az autóról csak a jövõ hónapban, Detroitban hull majd le a lepel.

  • Fiat Freemont - akár 1461 literes csomagtartóval

    Nem kevés szegmensben kell helytállnia az Amerikából származó, konkrétan a Mexikóban készülõ Dodge Journey átiratának számító Freemontnak, a Fiat ugyanis egyrészt a személyautóból faragott kompakt egyterûek, a hagyományos középkategóriás kombik, a középkategóriás egyterûek és még a szabadidõautók körében is e modellel kíván versenyezni.

    Bátor vállalkozás, fõként az alapján, hogy voltaképp egy eredetileg a tengerentúli piacra fejlesztett modellrõl van szó.

  • Bemutatkozott az új Lexus LS

    Bemutatkozott az új Lexus LSAz új padlólemeznek köszönhetően ez az eddigi legmozgékonyabb és legkényelmesebb vadonatúj LS radikálisan új dizájnja egyesíti a kupés sziluettet egy szedán térkínálatával és presztízsével. Mindehhez vadonatúj, kettős turbótöltésű V6-os motor társul 310 kW / 421 lóerő teljesítménnyel, 10 fokozatú automata sebességváltóval. 28 évvel ezelőtt megtörtént az, ami addig lehetetlennek tűnt: első és egyetlen modellje, az LS bemutatásával a Lexus fenekestül forgatta fel luxusautók kategóriáját. Ráadásul a márka a kiváló autó mellé olyan szolgáltatásokat és ügyfél-elégedettséget biztosított, ami páratlan volt a piacon.

  • Mercedes CL 2011 - keveset eszik a luxus autó

    Úgy tûnik, már a legvastagabb luxuskupékat is az alacsony szén-dioxid-kibocsátással lehet eladni. A Mercedes legalábbis új motort fejlesztett ennek érdekében a CL 500-hoz.

    Keveset eszik a luxus autó

    Némi ellentmondás fedezhetõ fel az adatok és a megállapítás között, de a 435 lóerõs, két turbós V8-as takarékos. Új pofát is kapott a 2011-es CL, de a németek az új, közvetlen befecskendezéses, 4,7 literes motort dicsérik inkább.

  • Sportváltozat a Fiattól

    Elkészült az 500 Cabrio sportkivitele, illetve a ráncfelvarráson átesett Puntóból is van már ilyen.

    2009-ben két új modell is megjelent a Fiat kínálatában, az 500-as kabrió kivitele, illetve a Grande Punto ráncfelvarrásával megszületett a Punto Evo. Mindkét modell alapjain elkészült az Abarth saját változata.

    Ahogy a hagyományos Abarth 500 esetében, az 500 C-be is 1,4-es turbómotor kerül.

  • A BMW bemutatta a Mini Cabrio második generációját

    A BMW végre bemutatta a Mini Cabrio várva várt második generációját. Az autó látványra nagy meglepetéseket nem tartogat, de mégis teljes egészében megújult és a lemezek alatt is komoly változások történtek.

    A Mini Cabrio második generációjának érkezését már nagyon várták az autó rajongói, hiszen a jelenlegi modell alapját még mindig az elõzõ Mini adja annak ellenére, hogy a keménytetõs változat már közel két éve megújult.

  • A nagyra nõtt kisautók közé tartozik az új Kia Soul

    A Kia hivatalos képeket és információkat tett közzé legújabb modelljérõl, a Soulról.

    A márka által városi crossoverként emlegetett autó 4,1 méteres hosszával a nagyra nõtt kisautók közé tartozik.

    Tanulmányautó formájában már többször is találkozhattunk a Kia új siker-várományosával, ám hivatalos képek és információk csak most láttak napvilágot.

  • 186 lóerõs Irmscher Chevrolet Cruze

    Rendes gyári sportváltozat híján a GM-mel kapcsolatban álló német tuningcég, az Irmscher készített egy kissé izzadtságszagú tuningváltozatot a középkategóriás Cruze-ból.

    Lipcsében, az AMI Motor Shown mutatták be a dízel 2010-es tuningváltozatot, amelyet elsõsorban különleges 18 collos könnyûfém felnijeirõl és duplavégû kipufogódobjáról lehet felismerni, de az igazi változást 25 milliméteres ültetetés és a motor teljesítményének felhúzása jelenti.

  • Európa egyetlen csocso autója

    Pár jó barát összedugta a fejét és kitalálták, hogy valami különleges, egyedi dolgot kellene létrehozni. Nagyon sok ötlet került elõ, de ebbõl is a csocso autó terve ragadta meg legjobban mindenki fantáziáját. Az alapot egy Daihatsu Charade adta, amely egy komplett karosszéria átalakuláson eset át. Az egyedi megjelenést szolgálja a különleges airbrush, hifi rendszer, és természetesen a lényeg, az egyedileg átalakított csocso pálya, amelyet ebben az esetben egy amerikai focipályára mintáztak, egy magyar csapat az Eagles Amerikai Futball Team tiszteletére.

  • Az Irmscher bemutatta az Astra sportosabb változatát!

    Bár az új Astra még be sem mutatkozott, az Opelek tuningolásával foglalkozó Irmscher máris bemutatta elsõ fotóit az Astra sportosabb változatáról, amely a szériaváltozatnál alacsonyabb lesz, agresszívebb külsõt kap, no és persze a motorok sem maradnak érintetlenek.

    Az Opel Astra legújabb generációja õsszel kerül a kereskedésekbe, de az Irmscher máris nyilvánosságra hozott néhány részletet az õ változatukról, amely a szokásoknak megfelelõen sportos lesz.