rss
  • Infiniti Q50

  • Infiniti Q50Az Infiniti új belépőmodellje előremutató technológiai megoldásaival remélhet magának sikert az európai prémium-középkategória felső sávjában. Mindössze két erőforrással lép be az európai piacra a mennyiségi helyett minőségi erősítésben gondolkodó Infiniti újdonsága, a modellpalettát alulról támogató Q50. A modellkínálat belépő tagját 2,2 literes, négyhengeres dízelmotor hajtja, 170 lóereje és 400 Nm nyomatéka megfelel a kategória átlagának, ahogy ebben a teljesítménysávban az ár sem számít kirívóan magasnak.

    Az egy centi híján 4,8 méteres autó tekintélyes, 2,85 méteres tengelytávjával, 510 (hibridként 400) literes csomagterével és 0,26-os közegellenállási együtthatójával jó ülés- és zajkomfortot ígér. A dízel variáns 9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége 230 km/óra, az átlagfogyasztás 4,4 l/100km - ezek még a homologizációt megelőző, becsült adatok.

    Alapáras öngyógyító fényezésével, kétzónás klímaberendezésével, kulcs nélküli indításával, start-stop rendszerével a dízel verzió jó adottságokkal rendelkező, bár képességeivel a speciális fényezéstől eltekintve egyetlen téren sem kitűnő dízel variánsnál sokkal izgalmasabb - igaz, sokkal drágább is - az M35h-ból megismert hajtásláncot továbbgondoló Q50 hibrid.

    Ez utóbbi hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltóval, kiterjesztett elektromos hatótávolsággal, ugyanakkor egy kategóriával lejjebb elvárható károsanyag-kibocsátási adatokkal (145 g/km CO2) lép be a piacra.

    A Q50 több kivitelben kapható, ezen felül felszereltsége csomagokban bővíthető. Ez utóbbiak közül a 290 000 forintra beárazott (a Sport felszereltségi szinten alapban benne foglalt) Kormányzás csomag a legizgalmasabb: az ebben kínált, közvetlen adaptív kormánymű esetében annak elektronikus működtetése révén (a fogaslécet mozgató fogaskereket közvetlenül villanymotorok hajtják meg; a mechanikus kormányoszlop pusztán jogilag előírt biztonsági tartalékként van jelen) a rásegítés és az áttétel mértéke egyaránt testre szabható, míg az aktív sávbantartó rendszer ugyanezt a technológiát alkalmazva a szokásosnál finomabban tartja irányban az autót.

    A Q50 dízel kivitele 9 294 000 forinttól kapható; a hibrid induló ára 14 221 000 forint.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Szériagyártásba került a Chrysler elsõ hibridmodellje

    Az óriási terepjáró valószínûleg elektromotorja ellenére sem takarékosságáról válik majd híressé, de a gyártó állítása szerint a benzinmotoros változathoz képest átlagosan akár 25 százalékkal is kevesebbet fogyaszthat a hibrid Aspen.

    Az amerikai autógyártó-óriás az utóbbi idõben komoly problémákkal küszködik, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy állandó leépítések folynak és szinte hónapról hónapra jelenti be a cég az új stratégiákat, valamint vállalati terveket.

  • VW Beetle 240 lóerõs motorral

    Az újdonság a szokásokhoz híven kétliteres benzines turbómotort kap, ám a Golf vagy a Scirocco R 270 lóerõ feletti teljesítményével ellentétben itt 240 tagú ménest találunk.

    Ezzel így is kellemes pluszt kapunk az eddigi 213 lóerõs csúcsmodellhez képest, viszont ezzel nem áll meg a továbbfejlesztések sora. Az elsõkerékhajtású bogár ugyanis feszesebb futómûvet, nagyobb légbeömlõket és egyéb aerodinamikai elemeket, nagyobb fékeket valamint sportra hangolt belsõ teret is kap.

  • A Mountune által átalakított Focus ST 260 lóerõs

    Már bemutatkozott a Ford kompakt modelljének legerõsebb változata, de a Focus RS egyelõre nem került a kereskedésekbe.

    Mivel a 300 lóerõs újdonság végül nem kapott összkerékhajtású rendszert, hanem ugyanúgy elsõ kerekein hajtott, mint a Focus ST, ezért sokan vonzónak találhatják majd a Ford új ajánlatát.

    A Roush tuningcég nagy-britanniai képviselete, a Mountune ugyanis olyan csomagot készített a Focus ST-hez, amely 225-rõl 260 lóerõre tornássza fel a kocsi teljesítményét.

  • Renault Latitude - elegáns autó a Renault-tól

    Az új autó alapját a Renault dél-koreai leányvállalata, a Samsung Motors SM5 modellje adja. Lényegében ugyanarról az autóról van szó, minimális külsõ eltérésekkel. Az elegáns autó 4,89 méter hosszú, 1,83 m széles, míg a magassága egy centi híján másfél méter. Ezzel a Latitude 20 centivel hosszabb a Lagunánál, de hét centit ráígér az igencsak nyúlánk Mondeóra is. Az alapmodellbe 2,0 literes turbómotor kerülhet 205 lóerõvel, amely mellett a másik benzines 3,5 V6-os lehet 240 lóerõvel. Elõbbibe hatfokozatú manuális, a másik hasonló, de automata váltóval párosítva.

  • Volkswagen ABT Transporter

    A Transporter ráncfelvarrása után az ABT is felfrissítette az autóhoz járó kiegészítõit. A T5-ös még vadabb tekintetet kapott, míg a négy kipufogó a megnövelt motorteljesítményre utal. A német tuningcég még nem fejezte be ugyan a 2,0 literes TDI átalakítását, de annak teljesítménye így is 200 lóerõ fölé várható.

    A wolfsburgiak 2009 nyár végén frissítették fel a T5-ös Transporter/Multivan párost, így az ABT-on volt a sor, hogy átszabja az autóhoz kínált kiegészítõit.

  • Év elejétõl indul az 'argentin dakar'!

    A küzdelem január 3-án, Buenos Airesbõl indul, s bõ két héttel késõbb, január 18-án, ugyancsak az argentin fõvárosban ér véget.

    A szervezõk állítják, legalább olyan nehéz viadal lesz a dél-amerikai Dakar-rali, mint a korábbi afrikai futamok.

    A 2008-ban Magyarországon az Év autóversenyzõjének választott, az idei honi tereprali-bajnokságot megnyerõ Palik László, Darázsi Gábor páros is tisztában van azzal, hogy pokoli, kínzó napokat kell eltöltenie Argentínában és Chilében.

  • V6-os Porsche Panamera!

    Ha sok a nyolc henger és a 10 liter feletti fogyasztás, de mégis négyajtós Porsche kell, itt a megoldás.

    A tervezõk természetesen a Volkswagen raktáraiból válogattak megfelelõ hathengerest a Panamera számára.

    A 3,6 literes, közvetlen befecskendezéses V motort, amelyet a VW elsõsorban terepjárókban használ, persze átdolgozták a sportkocsigyártónál, így a négyajtós kupéban 280 helyett kerek 300 lóerõs, a csúcsnyomatéka pedig 400 Nm.

  • BBR Cosworth MX 5 - 160 lóerõs motorral

    Sokan esküsznek rá, hogy a Mazda MX-5 már most tökéletes, de azért akadnak olyanok is szép számmal, akik keveslik a 160 lóerõt. Nekik kínál megoldást a BBR és a Cosworth, egy csinos mechanikus kompresszor képében. A BBR már a korábbi MX-5-ösökhöz is kínált teljesítménynövelõ készleteket, amelyek a maguk idejében meglehetõsen népszerûek is voltak, és most a harmadik generációs roadstert is kezelésbe vették. Nem igazán komplikálták túl a probléma megoldását: egy Eaton MP62-es mechanikus kompresszort illesztettek a gyári kétlitereshez.

  • A G-Power egy 750 lovas monstrumot hozott ki a BMW M6 Hurrican-ból!

    A német tunningcég mûhelyében készült 750 lóerõs Hurrican CS végsebessége 370 km/h.

    Az autó számos kiegészítõje karbonból készül, míg a nagy sebesség miatt szükséges különleges gumiabroncsokat a Michelin fejlesztette, amelyek 21 colos könnyûfém felnikre kerülnek majd fel. A BMW tuningolásra specializálódott G-Power cég újabb fenevaddal állt elõ. Nem egyszerû tunningról szól a 25 éves német manufaktúra programja. Szinte csak a karosszéria formája marad meg az eredeti autóból.

  • Infiniti M - könnyített kasztnival

    A 2010-es Párizsi Autószalonnal egy idõben Budapesten is bemutatták az Infiniti M modellt. A nem mindennapi szépségû autóról a szimbolikus leplet egy pazar táncshow során rántották le. A lopakodó ragadozó, a sivatag dûnéi és az óceán hullámainak motívumait magán hordozó M megalkotásánál az önmegvalósítás és a sportos elegancia elérése volt a tervezõk célja. 2010-ben épp 22. születésnapját ünneplõ Gablini cégcsoport – az Infiniti kizárólagos hazai forgalmazója - vezetõje, Gablini Gábor büszkén adta át az újságíróknak az E-szegmens csillogva-villogva begördülõ „újszülöttjét”.

  • Boxster Spyder: új, purista roadster

    A Porsche Boxster Spyder a Boxster sorozat csúcsmodellje, egyben a Porsche teljes modellsorozatának legkönnyebb tagja. A középmotoros, puhatetõs kétüléses mindössze 1275 kilogrammot nyom a mérlegen, így rendkívül nagy vezetési élményt nyújt. Könnyebb, mint egy Golf vagy egy Astra.

    A 320 lóerõs kocsi az extraként rendelhetõ PDK váltómûvel és a rajtprogram használatával 4,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára.

  • Az amerikai légierõ két különleges sportautóval készül a Supercar Tour-ra!

    Az amerikai légierõ két különleges sportautóval vesz részt a 2009-es Supercar Tour-on, melyeket a híres Galpin Auto Sports mûhely segítségével készítettek el. Az X1 névre keresztelt Ford Mustang és a Vapor Challenger kívül-belül jelentõsen átalakult és telis-tele vannak különleges megoldásokkal.

    Az Egyesült Államokban hamarosan megkezdõdik a 2009-es Supercar Tour, azaz az évente megrendezett szupersportautó túra, melyen idén az amerikai légierõ is részt vesz. Az U.S. Air Force két speciális és teljesen átalakított jármûvel, egy Ford Mustanggal és egy Dodge Challengerrel képviselteti magát a rendezvényen.

  • Modellfrissítésen esett át a Volvo S80!

    Modellfrissítésen esett át a Volvo S80. A svédek nem sokat változtattak eddigi modelljükön, ám ami ennél érdekesebb lehet, hogy az S80 új dízel erõforrásokat kap.

    Az átkozmetikázott Volvo március elején, Genfben mutatkozik be hivatalosan, és tavasszal kerül forgalomba.

    Érett már a modellfrissítés a svéd autógyárnál, mivel az eddigi S80 már 2006 óta van forgalomban és valószínû, hogy a Volvo mostani borzalmas eladásain is szeretne javítani. A tervezõk nem sokat változtattak a régi modellen.

  • A Kia Sorento második generációját is bemutatják a Koreaiak

    A Kia rögtön két újdonsággal is képviselni fogja magát a Frankfurti Autószalonon, hiszen a frissített C'eed mellett a Sorento második generációját is bemutatják a Koreaiak. Az autó az eddigi információk és képek alapján jó választás lehet kategóriájában, hiszen mind technikailag, mind pedig formailag felveszi a versenyt konkurenseivel.

    Már többször is beszámoltunk arról, hogy a Kia egy éven belül két terepjáróval indít offenzívát a szabadidõautók piacán. A még csak tesztköreit futó Sportage mellett (melyet a koreaiak a Hyundai Tucson testvérmodelljeként dobnak piacra) ugyanis õsszel a vadonatúj Sorentóról is lerántják a leplet.

  • Íme a Mercedes a legerõsebb E63 AMG puttonyos változata!

    A hagyományos kombi karosszériás Mercedes E-osztály frankfurti debütálása után a gyár bemutatta a legerõsebb E63 AMG puttonyos változatát is.

    Az autó megnövekedett mérete és tömege ellenére is tiszteletreméltó 4,6 másodperces százas sprintet tudhat magáénak, száguldását pedig jövõ év februárjától láthatjuk Európában.

    A múlt héten megrendezett Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a Mercedes E-osztály kombi változata, az Estate.