rss
  • Infiniti Q50

  • Infiniti Q50Az Infiniti új belépőmodellje előremutató technológiai megoldásaival remélhet magának sikert az európai prémium-középkategória felső sávjában. Mindössze két erőforrással lép be az európai piacra a mennyiségi helyett minőségi erősítésben gondolkodó Infiniti újdonsága, a modellpalettát alulról támogató Q50. A modellkínálat belépő tagját 2,2 literes, négyhengeres dízelmotor hajtja, 170 lóereje és 400 Nm nyomatéka megfelel a kategória átlagának, ahogy ebben a teljesítménysávban az ár sem számít kirívóan magasnak.

    Az egy centi híján 4,8 méteres autó tekintélyes, 2,85 méteres tengelytávjával, 510 (hibridként 400) literes csomagterével és 0,26-os közegellenállási együtthatójával jó ülés- és zajkomfortot ígér. A dízel variáns 9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége 230 km/óra, az átlagfogyasztás 4,4 l/100km - ezek még a homologizációt megelőző, becsült adatok.

    Alapáras öngyógyító fényezésével, kétzónás klímaberendezésével, kulcs nélküli indításával, start-stop rendszerével a dízel verzió jó adottságokkal rendelkező, bár képességeivel a speciális fényezéstől eltekintve egyetlen téren sem kitűnő dízel variánsnál sokkal izgalmasabb - igaz, sokkal drágább is - az M35h-ból megismert hajtásláncot továbbgondoló Q50 hibrid.

    Ez utóbbi hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltóval, kiterjesztett elektromos hatótávolsággal, ugyanakkor egy kategóriával lejjebb elvárható károsanyag-kibocsátási adatokkal (145 g/km CO2) lép be a piacra.

    A Q50 több kivitelben kapható, ezen felül felszereltsége csomagokban bővíthető. Ez utóbbiak közül a 290 000 forintra beárazott (a Sport felszereltségi szinten alapban benne foglalt) Kormányzás csomag a legizgalmasabb: az ebben kínált, közvetlen adaptív kormánymű esetében annak elektronikus működtetése révén (a fogaslécet mozgató fogaskereket közvetlenül villanymotorok hajtják meg; a mechanikus kormányoszlop pusztán jogilag előírt biztonsági tartalékként van jelen) a rásegítés és az áttétel mértéke egyaránt testre szabható, míg az aktív sávbantartó rendszer ugyanezt a technológiát alkalmazva a szokásosnál finomabban tartja irányban az autót.

    A Q50 dízel kivitele 9 294 000 forinttól kapható; a hibrid induló ára 14 221 000 forint.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 265 lóerõs turbómotort kapott a Volkswagen Scirocco R!

    A németek végre leleplezték a Scirocco legerõsebb változatát, amely 265 lóerõs turbómotort, alacsonyabb és keményebb felfüggesztést, sportüléseket, LED-es nappali menetfényt és új lökhárítókat kapott. A kocsi 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 250 km/h.

    Tavaly novemberben került nyilvánosságra, hogy környezetvédelmi okok miatt, sokak bánatára nem a 3,2 literes VR6-os, hanem csak a kétliteres sornégyes benzines hajtja majd a Scirocco legerõsebb változatát.

  • Kiszivárogtak a VI Golf képei

    Egy ismeretlen elkövetõ nyilvánosságra hozta az év végére várható, új hatodik generációs Volkswagen Golf képeit.

    Az autó hivatalos bemutatóját ezen a héten tartják, ezért könnyen elképzelhetõ, hogy gyári utasításra kerültek a nagyközönség elé a képek.

    A képek alapján megállapíthatjuk, hogy a Golf alapformáját nem nagyon piszkálták, farrészérõl feltûnõ a Tiguanos hátsó lámpa, az orr-rész pedig simább, egyszerûbb.

  • Kiszivárgott az Év Autója 2009 szavazás végeredménye

    Csaknem három héttel a hivatalos eredményhirdetés elõtt kiszivárgott az Év Autója 2009 szavazás végeredménye, mely a Fiat-csoport totális gyõzelmét hozta; az Alfa MiTo ráadásul rekordot is döntött.

    Ilyen még nem volt az Év Autója szavazás 45 éves történetében: idõ elõtt kiszivárgott a 2009-es választás eredménye.

    Legalábbis, ha igaznak bizonyulnak az interneten terjedõ hírek.

  • Porsche 918 Spyder

    Nemcsak a GT3 R-bõl készült hibridet állította ki a Porsche Genfben, a német márka egy meglepetéssel is készült a kiállításra. 918 Spyder néven érkezett egy nyitott tetõs hibrid, amelynek 500 lóerõs, 3,4 literes, 9200-as fordulatszámig pörgethetõ V8-asa mellé két elektromotort építettek, amelyek további 218 lóerõt tesznek hozzá a csúcsteljesítményhez.

    Irtózatos erõ rejlik a kabrióban, gyorsabb a Porsche jó néhány legendás modelljénél, még a Carrera GT-nél is: a gyár szerint 7:30-as idõre képes a Nürburgringen.

  • Szülinapi különkiadás a Renault Clióból

    Húsz éve kapható a Renault Clio, a francia gyár ebbõl az apropóból különkiadást készített a modellbõl.

    Nem panaszkodhat a Clio népszerûségére a Renault, húsz éve kapható a modell, debütálása óta több mint tízmillió kelt el belõle és két Év Autója-címet is szerzett.

    A kerek jubileumot egy különkiadással ünnepli a márka, a csomag a három- és ötajtós, valamint a kombi és RS kivitelhez is elérhetõ lesz.

  • A figyelemfelkeltés a célja a környezetkímélõ Fiat Bugsternek

    A Fiat egyik legfontosabb piaca a brazil, így nem meglepõ, hogy az ottani leányvállalat saját koncepcióval áll elõ a hamarosan megrendezésre kerülõ Nemzetközi Autószalonon. A Bugster egy sportos buggy és csak minimális mértékben terheli a környzetet.

    A brazil jelenleg az egyik legdinamikusabban növekvõ, legjobban pörgõ autópiac, így nem csoda, hogy az autógyáraknak megéri kifejezetten ennek a különleges és hatalmas országnak autókat fejleszteni.

  • Ha Föld napja, akkor Elektromobil verseny

    A gyorsulási futam bajnokaként az egyetemi csapatok közül a Debreceni Egyetem EEFM TEAM elektromobilja, míg a középiskolások kategóriájában a miskolci Andrássy Gyula Szakközépiskola GÉPace csapatának járgánya futotta a legjobb idõt.

    A mûszaki megoldás alapján a kecskeméti GAMF egyetem hallgatói közül verbuválódott LECSÓ nevû csapat kreációját díjazta elsõ helyezéssel a zsûri, míg a Miskolci Egyetem GÉPÉSZ CAR csapat hallgatói büszkélkedhetnek a legdizájnosabb autóval a közönség szavazatai alapján.

  • Hyundai i40cw 2011 - akár 177 lóerõs motorral

    A látvánnyal nincs is baj, a technika is jónak ígérkezik, kérdés, hogy élõben milyen benyomást kelt majd a prémium-minõségre törekedõ koreai.

    Szép autó.

    Azt már megszoktuk, hogy az új i betûs Hyundaiok egységes arcot mutatnak: a hatszögletû hûtõmaszkból mosolygós változatot szabtak a családi kombira, a húzott szemû lámpák elöl-hátul rímelnek, az oldallemez törése pedig pont annyi izgalmat visz a sablonos kombiformába, hogy ne tûnjön unalmasnak.

  • Takarékos, de dinamikus a Punto Evo

    Fiatalos, csinos és az általunk próbált dízellel különösen takarékos az új Fiat Punto Evo, amely városban és városon kívül is otthon érzi magát. Még nem családi autó, de már majdnem.

    A 2005-ben bemutatott Grande Punto bõven elérte modellciklusának felét, ideje volt az arculatfrissítésnek. Csinosabb mosolygósabb lett az autó, kívül-belül nagyon fiatalos. Az általunk próbált modell fényezésére és belsõ kialakítására ez különösen áll, igazi „csajos" autó, öt ajtóval, könnyû kezelhetõséggel.

  • Sportváltozat is lesz az Alfa Romeo MiToból

    Az Alfa Romeo MiToból is lesz sportváltozat. A csúcsmodellt egy 1,8 literes turbómotor fogja hajtani.

    Ha elkészül, a legerõsebb kisautó lesz a piacon az Alfa Romeo MiTo GTA, ugyanis az 1,8 literes, változó szelepvezérlésû, közvetlen befecskendezéses motorból 230 lóerõt hoztak ki az olasz mérnökök.

  • Audi A1 1.4 TFSI - két feltöltõs

    Az 1.4 TFSI, az Audi A1-es legkeményebb változata, 185 lóerejét két feltöltõnek köszönheti.

    Jó kis verda.

    Az Audi A1 1.4 TFSI igazán kellemes játékszer lehet.

    Mivel a motort egy kompresszor és egy turbó is segíti, már 1500-as fordulaton indul a tûzijáték, így a sofõrnek semmilyen fordulatszám-tartományban nem kell tartani attól, hogy nem lesz elegendõ ereje a motornak.

  • Koenigsegg Aguilera

    Nem sikerült megszereznie a Koenigseggnek a szintén svéd Saabot, cserébe legalább saját kínálata bõvítésére fordíthatta erõforrásait. Új szupersportkocsit mutatott be a márka, mellyel 15. születésnapjukat is ünneplik a skandinávok.

    Ahogy a Koenigsegg minden modellje, úgy az Agera is a jól ismert CC-re épül, hossza 4,29, szélessége 1,99, magassága pedig 1,12 méter. Szénszálas erõsítésû az alumínium alapú váz, a segédkeretek szintén a könnyû fémbõl készülnek.

  • Az Aston Martin legújabb autója a Rapide!

    A közel egy hónap múlva kezdõdõ Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az Aston Martin legújabb autója a Rapide.

    A négyajtóst természetesen sportosra hangolja a brit gyártó, amellyel akár négy ember is elutazhat majd. 470 lóerõs motor dolgozik majd a motorháztetõ alatt.

    Ugyan már nagyon közeleg a hivatalos bemutatója a szedán Aston Martinnak, mégsem láthattunk róla még képeket, és pontosabb információkat sem árultak el a gyáriak. Azonban egyre jobban körvonalazódik a négyajtós kinézete.

  • A Subaru bemutatta a középkategóriás Hybrid Tourer Conceptet!

    A Subaru a Tokiói Autószalonon mutatja be legújabb tanulmányát, a Hybrid Tourer Conceptet, amelyben egy kétliteres boxert két elektromotor segít.

    Az összkerékhajtású autó a Tokiói Autószalonon mutatkozik be, ám a sorozatgyártástól még messze van.

    Némi késéssel ugyan, de a Subaru is követi a Toyotát és a Hondát, már ami a hibrideket illeti. A viszonylag kis márka már régebben kinyilvánította hosszú távú terveit, amelyben 2012-re teszi elsõ ilyen hajtású autójának sorozatgyártását.

  • Brabus 800 E V12

    A bottropi székhelyû tuningégtõl soha nem állt távol az a cél, hogy már szürreális végsebességû Mercedeseket kreáljon. A legújabb büszkeségük a 800 E V12 nevet viseli, s igen: a háromjegyû szám a hatalmas motor még hatalmasabb teljesítményére utal.

    S ha már a beveztõben megemlítettük az erõforrást, kezdjük is az autó megismerését itt. A Brabus a Mercedes 5,5 literes V12-esét vette alapul, de darabokra szedték, s szinte az alapokról építették újjá.