rss
  • Infiniti Q50

  • Infiniti Q50Az Infiniti új belépőmodellje előremutató technológiai megoldásaival remélhet magának sikert az európai prémium-középkategória felső sávjában. Mindössze két erőforrással lép be az európai piacra a mennyiségi helyett minőségi erősítésben gondolkodó Infiniti újdonsága, a modellpalettát alulról támogató Q50. A modellkínálat belépő tagját 2,2 literes, négyhengeres dízelmotor hajtja, 170 lóereje és 400 Nm nyomatéka megfelel a kategória átlagának, ahogy ebben a teljesítménysávban az ár sem számít kirívóan magasnak.

    Az egy centi híján 4,8 méteres autó tekintélyes, 2,85 méteres tengelytávjával, 510 (hibridként 400) literes csomagterével és 0,26-os közegellenállási együtthatójával jó ülés- és zajkomfortot ígér. A dízel variáns 9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége 230 km/óra, az átlagfogyasztás 4,4 l/100km - ezek még a homologizációt megelőző, becsült adatok.

    Alapáras öngyógyító fényezésével, kétzónás klímaberendezésével, kulcs nélküli indításával, start-stop rendszerével a dízel verzió jó adottságokkal rendelkező, bár képességeivel a speciális fényezéstől eltekintve egyetlen téren sem kitűnő dízel variánsnál sokkal izgalmasabb - igaz, sokkal drágább is - az M35h-ból megismert hajtásláncot továbbgondoló Q50 hibrid.

    Ez utóbbi hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltóval, kiterjesztett elektromos hatótávolsággal, ugyanakkor egy kategóriával lejjebb elvárható károsanyag-kibocsátási adatokkal (145 g/km CO2) lép be a piacra.

    A Q50 több kivitelben kapható, ezen felül felszereltsége csomagokban bővíthető. Ez utóbbiak közül a 290 000 forintra beárazott (a Sport felszereltségi szinten alapban benne foglalt) Kormányzás csomag a legizgalmasabb: az ebben kínált, közvetlen adaptív kormánymű esetében annak elektronikus működtetése révén (a fogaslécet mozgató fogaskereket közvetlenül villanymotorok hajtják meg; a mechanikus kormányoszlop pusztán jogilag előírt biztonsági tartalékként van jelen) a rásegítés és az áttétel mértéke egyaránt testre szabható, míg az aktív sávbantartó rendszer ugyanezt a technológiát alkalmazva a szokásosnál finomabban tartja irányban az autót.

    A Q50 dízel kivitele 9 294 000 forinttól kapható; a hibrid induló ára 14 221 000 forint.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Szolid, de gyors az új Seat Ibiza Cupra

    Izmos turbósmotort és dupla kuplungos váltót tett a Seat a legerõsebb Ibizába, a Cuprába, ami hivatalosan októberben, a Párizsi autószalonon mutatkozik majd be a nagyközönség elõtt. A forma nem lett radikális, ám az új csúcs-Ibiza még így is a modell történetének leggyorsabb darabja lesz.

    Már egy ideje hazánkban is kapható az új Seat Ibiza, ám a jelenleg kapható motorpalettával az újdonság egyelõre nem képes hozni azt a vérforraló méregzsák imázst, amit az anyakonszern szánt neki.

  • Hatsebességes, dupla kuplungos Scirocco 270 lóerõvel

    Sportváltozatot idézõ tanulmányautót mutatott be a Volkswagen a Scirocco alapjain.

    A Bolognai Autószalonon debütáló Studie R a GT24 versenyautó mintájára készült, és egy késõbbi csúcsmodell elõfutára lehet.

    Idén májusban állt a 24 órás nürburgringi megbízhatósági verseny rajtjához a Volkswagen Scirocco alapjaira épített GT24 versenyautó olyan híres pilótákkal a volánnál, mint Hans-Joachim Stuck és Carlos Sainz.

  • Fejlesztik a VW Golf hetes verzióját!

    2012-es évben érkezhet a Volkswagen legnépszerûbb autójának, a Golfnak a hetedik generációja. A jelenleginél is takarékos és korszerûbb motorokat, egy hibrid hajtáslánc megjelenését és minden motorváltozathoz a DSG váltó bevezetését ígéri a gyártó.

    Lassan hozzászokhatunk, hogy a wolfsburgiak épphogy bemutatják egy szériájuk legfrissebb generációját, máris a következõ modell tesztelésén dolgoznak és egyre rövidebb a pályafutása az egyes modelleknek. Alig kezdték el forgalmazni az új Golfot, máris napvilágot láttak különféle számítógépes grafikák az utódról.

  • 265 lóerõs turbómotort kapott a Volkswagen Scirocco R!

    A németek végre leleplezték a Scirocco legerõsebb változatát, amely 265 lóerõs turbómotort, alacsonyabb és keményebb felfüggesztést, sportüléseket, LED-es nappali menetfényt és új lökhárítókat kapott. A kocsi 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 250 km/h.

    Tavaly novemberben került nyilvánosságra, hogy környezetvédelmi okok miatt, sokak bánatára nem a 3,2 literes VR6-os, hanem csak a kétliteres sornégyes benzines hajtja majd a Scirocco legerõsebb változatát.

  • Jön az új Berlingo

    Az új Berlingo személyautós változata valódi multifunkcionális családi autó, de hangsúlyosabb a formaterve, amely egyszerre dinamikusabb és figyelemfelkeltõbb. Ráadásul kényelme – különös tekintettel akusztikai komfortjára – az ötajtós családi modellekhez teszi hasonlatossá, az egyterûekbõl ismert praktikus megoldásokat is kínál (csomagtérajtó nyitható ablakkal, három önálló, külön-külön állítható hátsó ülés, újratervezett Modutop) és jó menettulajdonságokkal bír.

  • 2010-es családi szedán a Volkswagentõl - megérkezett a VW Polo

    Mégsem hívják Ventónak, viszont megfizethetõ áron kínálják a lépcsõs hátú kisautót. A premiert Oroszországban tartották és ott is indul elsõként a gyártás, de nyilván többre hivatott, mint egyetlen piac meghódítására. A Polo lépcsõs hátú változatát már csak megszokásból hívjuk kisautónak, igazából egy kompakt családi szedán, amely jóval tágasabb csapott hátú rokonainál. A tengelytávját 80 mm-rel nyújtották meg, 2,55 méterre, azaz ebbõl a szempontból csaknem utoléri a Golfot, 4,38 méteres hosszával pedig túl is nõ a nagytestvéren.

  • Dodge Charger 2011 - akár összkerék-hajtással is

    Épp annyit finomítottak a formán, hogy még kívánatosabbá váljon a hatalmas sport szedán.

    Jól sikerültek a módosítások.

    Az eddig is egyértelmû volt, hogy a Chryslernél teljes modellváltásokra mostanság nem számíthatunk, de ez nem jelenti, hogy ne próbálnák vonzóbbá tenni a már meglevõ típusokat.

    Elõször a Jeep Grand Cherokee kapott új, vonzóbb formákat, most pedig a Dodge Chargert alakították át.

  • Toyota Auris HSD

    A korábbi ígéreteknek megfelelõen elkészült az Auris benzin-elektromos változata. A Toyotánál persze nem kombinálták túl a problémát: egyszerûen beszerelték a Prius bevált hajtásláncát az Auris karosszériájába. Az 1,8 literes, 99 lóerõs benzinmotor és a 82 lóerõs, 207 Nm nyomatékú villanymotor kombinált csúcsteljesítménye 136 lóerõ, akárcsak a Priusban. Annak érdekében, hogy a fogyasztás kedvezõ maradjon, a Toyota csökkentette az Auris karosszéria légellenállását, 0,29-rõl 0,283-ra sikerült levinni, egy hosszabb elsõ lökhárítóval, áttervezett hûtõráccsal és lámpatestekkel

  • Mercedes S 250 CDI 2010 - 204 lóerõvel

    Fölösleges lenne élcelõdni azon, milyen élményt nyújthat egy négyhengeres, gázolajjal hajtott batár, hiszen Stuttgartban nyilván megszüntették a kellemetlen mellékhatásokat, többek között az újdonságnak számító elektronikus vezérlésû motortartó bakok segítségével.

    Az 500 Nm-es nyomaték a 204 lóerõs teljesítménnyel együtt pedig bizonyára kellõ dinamikával mozgatja a súlyos kasztnit, errõl tanúskodik a 8,2 másodperces gyorsulási adat, illetve a 240 km/h-s végsebesség is.

  • Új orr-résszel büszkélkedhet a Skoda Oktavia

    A gyártók manapság szinte kötelességüknek érzik, hogy típusaikat valamikor a modellciklus felénél alaposan átdolgozzák.

    Ez történik most az Octaviával is, bár egyáltalán nem vagyunk biztosak benne, hogy minden változtatás jót tesz a típusnak.

    A leglátványosabb különbség a régi és az új modell között az átalakított orr-rész.

  • Az ERAD hibridtechnológiával megáldott Land Rover Freelander 2

    A Land Rover a hazai autószalonra hagyta legújabb fejlesztéseit. Ezúttal a szigorodó környezetvédelmi szabályokat figyelembe véve két hibrid Freelandert mutattak be, amelyeknek közúti tesztelését a napokban kezdik el.

    A nemrég az indiai Tata tulajdonába került két márka, a Jaguar és a Land Rover sem kerülheti ki az egyre szigorodó emissziós elõírásokat, így a két patinás brit márka is hibridtechnológia fejlesztésébe kezdett, amelyet e_TERRAIN TECHNOLOGIES néven indítottak a britek.

  • Aero TT - 1350 lóerõs motorral

    Sokáig a Bugatti Veyron volt a világ leggyorsabb utcai autója, mígnem 2007-ben érkezett az SSC Ultimate Aero, amely 407-rõl, 410 km/órára javította a rekordot. Idén nyáron a Bugatti bemutatta, a Veyron Super Supersportot, amely 431 km/órával száguldott a tesztpályán.

    Az más kérdés, hogy az eladott autók 415 km/óránál többel nem mehetnek.

    Az amerikaiak így lemondhattak a címrõl, de talán nem sokáig. Elkészült ugyanis az Aero TT, amelyrõl a Top Gear magazin közölt képeket és némi információt.

  • Fiat Uno 2010

    Bemutatta az új Unót a Fiat. A dobozformájú kisautó Brazíliában készül, elsõsorban a dél-amerikai piac számára.

    Hivatalosan is megerõsítette a Fiat a korábban már ismerté vált hírt, hogy újra lesz Uno. Hasonlóan elõdjéhez, egy, a Brazíliában most bemutatott modell is egy kisautó, ugyanakkor nem a Fiat legkisebbje, a Panda és a Punto közé illeszkedik. 3770 milliméter hosszú, 1643 mm széles, ugyanakkor 1490 milliméter magas.

  • 2010-es frissítésen esett át a Volkswagen Caddy

    Modellfrissítésen esett át a Volkswagen Caddy, amely a külsõ mellett némileg az utastérben is megváltozott. A látható módosítások mellett a lemezek alatt is felfrissül a német újdonság, a koros dízel egységek helyét ugyanis korszerûbb és takarékosabb változatok veszik át, ami pedig a benzines vonalat illeti, szeptembertõl az 1.2 literes TSI-vel is rendelhetjük a Caddy-t. A Caddy volt talán az utolsó láncszem, amelynek formaterve még nem igazodott a Volkswagen aktuális márkaarculatába, most azonban orvosolták a problémát Wolfsburgban, és bemutatták az autó modellfrissített változatát.

  • Smart Forfour 2010 - megújjult a széria

    Új ötajtós modellel bõvíti kínálatát a Smart a következõ másfél évben, az autó csak Amerikában lesz kapható.

    Megújult a dizájn is.

    2010. októberében megjelentek az elsõ gyári grafikák az új ötajtós Smartról, amely a következõ másfél évben kerül piacra, de kizárólag az Egyesült Államokban.

    2007-ben állt le a Forfour gyártása, az új 2010-es amerikai modellel csak egy lyukat tömnek be, amíg meg nem érkezik a Forfour-generáció 2014-ben.