rss
  • Magyarországon a Jaguár F-type

  • Magyarországon a Jaguár F-typeMegérkezett Magyarországra a Jaguar új sportkabriója. A Porsche 911-es babérjaira törő F-type csúcsmodelljét 495 lóerős, ötliteres, V8-as motor gyorsítja 4,3 másodperc alatt 0-ról 100 km/órára, a végsebessége 300 km/h. Az F-type révén egy igazi, hamisítatlan sportautó jelent meg ismét a patinás brit márka kínálatában - hiszen az XK inkább a GT, azaz a nagy teljesítményű, de egyúttal kényelmes Gran Turismo kategóriába tartozik. Sportutóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény.

    A nem egészen négy és fél méter hosszú, de majdnem két méter széles F-type karosszériája - a tömegcsökkentés szellemében - teljes egészében alumíniumból készül, sőt, a segédkeretek és a futómű legtöbb eleme is ebből az acélnál könnyebb anyagból készül. Ezzel együtt nem egészen légsúlyú az F-type, hiszen a legkönnyebb kivitele is 1595 kilót nyom a mérlegen.

    Sportautóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény. Azért, hogy még véletlenül se legyen az, mindegyik kompresszoros. Az alapmotor háromliteres, V6-os, a teljesítménye 340 lóerő, ami 5,3 másodperces gyorsulásra és 260 km/órás végsebességre elég.

    A következő lépcsőben ez a motor már 380 lóerőt teljesít, amivel a 0-100 km/h közötti gyorsulási idő 4,9 másodpercre csökken, a végsebesség 275 km/órára nő. A jelenlegi csúcsváltozat gépházteteje alatt ötliteres, 495 lóerős V8-as dorombol, s ha felmérgelik, 4,3 másodperc alatt katapultálja az F-type-ot százra és akár 300 km/óráig is elhajszolja.

    A dorombolás egyébként nem vicc, a motorok hangja már önmagában is bizsergető, de egy gomb megnyomásával - ami kinyit bizonyos szelepeket a kipufogódobban - még dögösebbé varázsolható. Az F-type egyébkén tele van ilyen ötletekkel. Az LCD kijelző feletti szellőzőnyílások, ha nincs rájuk szükség, a műszerfal tetejébe süllyednek, az ajtónyitó kilincs érintésre emelkedik ki, gombnyomásra szárny tolható ki az autó hátuljából, és rajtprogram is rendelkezésre áll, a lehető legvehemensebb gyorsulás eléréséhez.
    A motorok teljesítményének kiaknázását ZF gyártmányú, nyolcfokozatú automataváltó segíti, amely természetesen kézzel is kapcsolható vagy a kormány mögötti fülekkel, vagy a középső karral, amit az utóbbi idők Jaguarjaiból száműztek - így újdonságnak számít. A váltó egyébként nagyon intelligens, kanyarban például tartja a fokozatot, de ugyanúgy személyre szabható a programozása, mint az F-type összes többi egységéé.

    Beletartozhat ebbe az elöl-hátul dupla keresztlengőkaros futómű is, amennyiben megrendelik hozzá az adaptív csillapítást, ami fékezéskor a bólintást, gyorsításkor az ágaskodást, kanyarban pedig a dőlést akadályozza a megfelelő csillapítók felkeményítésével.

    Próbáltak tehát mindent beletenni a Jaguarosok az F-type ahhoz, hogy megszorongassák a Porsche 911-esét, de, hogy ez valóban sikerül-e nekik, az összehasonlító tesztek során kiderül. Árban már most is sikerült elé kerülnie, hiszen míg a 911 Carrera Cabrióért 33 996 580 forintot kérnek, a Jaguar F-type belépő modelljének ára 23 299 000 forint.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Saab 9-XBioHybrid az autóipar jövõje

    Idén az év különleges tanulmányautója díjat a Saab legutóbbi tanulmánya nyerte. Egy észak-amerikai autós szakírókból álló zsûri szavazta meg.

    A 9-XBioHybridrõl a Saab 2010 tájékán piacra kerülõ 9-1X kompaktjának elõfutára.
    A díjat a dearborni Autós Hírességek Csarnokában adták át, és azt a tanulmányt ismerik el vele, "amely a legnagyobb valószínûséggel lesz hatással az autóipar jövõjére."

  • Cadillac Escalade - elkészült a 2010-es limitált széria

    Bár a Cadillac Escalade leginkább a tengerentúlon õshonos, az amerikai batárból azért az öreg kontinensen is fellelhetõ jó pár példány. A Cadillac most egy nem mindennapi, limitált szériával szeretne kedveskedni potenciális európai vásárlóinak, amely a Platinum Edition nevet viseli.

    Mint tudjuk, bevett szokás az egyes gyártóknál, hogy már meglévõ modelljeikbõl készítenek egy-egy korlátozott példányszámban készülõ sorozatot, annak reményében, hogy azzal valamelyest fellendíthetik az adott négykerekû iránti keresletet.

  • A Saab 9X Air Concept komoly riválisa az Audi A3 és BMW 1-es sorozatnak

    Újabb tanulmányautóval készül a General Motors svéd márkája: a Saab a közelgõ Párizsi Autószalonon mutatja be az új, 9X Air Concept prototípusát. Néhány kiszivárgott fotó után a gyártó is bejelentette az újdonságot.

    Egy prezentáció diáiról készített fényképek szivárogtak ki, amelyen a Saab új tanulmányautója látható. Az elõadáson többek között a Chevrolet Cruze mutatkozott be az észak-amerikai újságírók számára, de a vetítõvásznon a Saab egyik új koncepcióautója is megjelent.

  • A Toyota az első az autómárkák között

    A Toyota az első az autómárkák közöttEgy márka értékét ezerféleképpen lehet meghatározni, és mindegyik módszerbe könnyű belekötni. A Brand Finance a következőképpen közelítette meg a kérdést: mennyi jogdíjat kellene fizetni a használata után, ha az történetesen valaki más tulajdonában volna. Ezt az értéket összevetették a márkától a jövőben elvárható bevételekkel és az így kapott összegből számolták ki a jelenkori értéket. Aligha konkrét, viszont jól mutatja, hogy mely márkának milyen stabil és fényes jövőt jósol a világpiac.

  • Éjjellátó kamera autósoknak

    Német kutatóknak is sikerül kifejleszteniük egy olcsó, szobahõmérsékleten is mûködõ infraszenzort. A sötétbõl hirtelen elõbukkanó gyalogosok és állatok érzékelésére alkalmas infravörös kamerákat korábban azért nem alkalmazták az autóiparban, mert az ilyen kamerák többségénél a szenzor folyamatos hûtésére van szükség. A szobahõmérsékleten is megbízható, pontos képet alkotó kamerák technológiája fölötti jogok többségével az amerikai Védelmi Minisztérium rendelkezik, így az ilyen eszközök megjelenése korábban gyakorlatilag kizárt volt az európai piacokon.

  • Jön az Alfa Romeo Giulietta

    Giulietta néven érkezik az Alfa 147-es – a hivatalos bemutató Genfre várható, a forgalmazás pedig szinte egybõl utána kezdõdik.

    Az új kompakt Alfát eredetileg Milano néven gyártották volna, de pont a dél-olasz gyárak bezárása közben az a gazdag északi város emlegetése rossz szájízt is szülhetett volna, ezért egy régi nevet poroltak le az új típus számára.

  • Ford Explorer 2010 - újfajta kanyarodást segítõ rendszerrel

    Alvázas helyett önhordó karosszériát kapott a Ford népszerû amerikai terepjárója.

    Kisebb károsanyag-kibocsátását alacsonyabb tömeggel és korszerûbb, turbómotort is tartalmazó motorpalettával érték el.

    Világújdonságként felfúvódó biztonsági övekkel és egy újfajta, kanyarodást segítõ rendszerrel is felszerelték. A minden ízében modern megjelenésû új Explorer könnyen felismerhetõ lesz jellegzetes hûtõmaszkjáról, feketére festett.

  • Sportváltozat is lesz az Alfa Romeo MiToból

    Az Alfa Romeo MiToból is lesz sportváltozat. A csúcsmodellt egy 1,8 literes turbómotor fogja hajtani.

    Ha elkészül, a legerõsebb kisautó lesz a piacon az Alfa Romeo MiTo GTA, ugyanis az 1,8 literes, változó szelepvezérlésû, közvetlen befecskendezéses motorból 230 lóerõt hoztak ki az olasz mérnökök.

  • Hétfokozatú DSG váltó is rendelhetõ az új Seat Ibiza FR

    A tavalyi Párizsi Autószalonon mutatkozott be a Seat Ibiza Cupra. Hamarosan azonban élõben is bemutatkozik az FR változat, amely az alapmodell és a Cupra közötti rést tölti majd be.

    Az autóban a Volkswagen már jól ismert 1,4 literes TSI motor dolgozik majd. Tavaly Párizsban mutatkozott be a Seat Ibiza csúcsmodellje, a Cupra. A 180 lóerõs Ibiza Cupra most kistestvért kap, ugyanis hamarosan a márkakereskedõkhöz kerül a gyengébbik sportos változat, amely az FR utónevet kapja majd.

  • Négyszemélyes a Peugeot-buborék

    Két és fél méteren négy személy, mi ez? A Peugeot tudja a választ, a francia autógyár készített egy négykerekû csodabogarat.

    Megszületését a környezetvédelemmel, s a mindig rohanó, idõhiányban szenvedõ emberekkel magyarázza a Peugeot. Mi ez a BB1?

    Még most sem tudjuk, kívülrõl csak annyi látszik, hogy eredeti ötlet.

  • Chevrolet Colorado 2011

    Az utóbbi években unalmas, platós málhásállatból divat-tárgyakká lettek a pick-upok, és bár ebben a folyamatban a Mitsubishi és a Nissan jár az élen, úgy tûnik, a General Motors is igyekszik felvenni a tempót.

    A 2011 márciusában bemutatott Colorado tanulmány is ebbe az irányba mutat: gömbölydedebb lett, mint az elõdei, és a formatervezõk láthatóan nem csak az elsõ részén, de a platón is sokat dolgoztak, hogy egységes legyen a forma. Az összhatás így sem nagyon izgalmas, inkább visszafogott, mint a Chevrolet típusok általában, de a korábbi pick-upok sematikus megjelenése már nem annyira jellemzõ a gépre.

  • Audi A1 1.4 TFSI - két feltöltõs

    Az 1.4 TFSI, az Audi A1-es legkeményebb változata, 185 lóerejét két feltöltõnek köszönheti.

    Jó kis verda.

    Az Audi A1 1.4 TFSI igazán kellemes játékszer lehet.

    Mivel a motort egy kompresszor és egy turbó is segíti, már 1500-as fordulaton indul a tûzijáték, így a sofõrnek semmilyen fordulatszám-tartományban nem kell tartani attól, hogy nem lesz elegendõ ereje a motornak.

  • 426 lóerõvel érkezik a legújabb Chevrolet Camaro!

    A General Motors a korábbi hírekkel ellentétben mégsem mondott le a nyitott tetejû Camaro fejlesztésérõl, ugyanis a vállalat szóvivõje szerint csak átütemezték az autó bemutatását, így a Ford Mustang kabrió változata 2011-ben kap komoly konkurenciát.

    A Ford Mustang és a Dodge Challenger ellenfelének szánt Chevrolet Camaro hatalmas sikernek örvend, amit kitûnõen mutat, hogy a General Motors kanadai gyárában, ahol az autó összeszerelése folyik, túlórákat kellett beiktatni a kereslet zökkenõmentes kielégítése érdekében.

  • Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát - 350 km/órás végsebesség!!!

    A Nokia Siemens Networs kommunikációs rendszerének kiépítésével Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát Bejiing és Tianjin között, melyen akár a 350 km/órás végsebesség is elérhetõvé vált.

    A kínai Beijing-Tianjin vonalon kiépítettt GSM-R kommunikációs rendszer nagy sebességet, biztonságos utazást és sûrûbb vasúti forgalmat biztosít a két város között. A Nokia Siemens Networks vasúti kommunikációs technológiája, a GSM-R egy forgalomirányítási és ellenõrzési információkat továbbító integrált rendszer.

  • Infiniti Q50

    Infiniti Q50Az Infiniti új belépőmodellje előremutató technológiai megoldásaival remélhet magának sikert az európai prémium-középkategória felső sávjában. Mindössze két erőforrással lép be az európai piacra a mennyiségi helyett minőségi erősítésben gondolkodó Infiniti újdonsága, a modellpalettát alulról támogató Q50. A modellkínálat belépő tagját 2,2 literes, négyhengeres dízelmotor hajtja, 170 lóereje és 400 Nm nyomatéka megfelel a kategória átlagának, ahogy ebben a teljesítménysávban az ár sem számít kirívóan magasnak.