rss
  • Magyarországon a Jaguár F-type

  • Magyarországon a Jaguár F-typeMegérkezett Magyarországra a Jaguar új sportkabriója. A Porsche 911-es babérjaira törő F-type csúcsmodelljét 495 lóerős, ötliteres, V8-as motor gyorsítja 4,3 másodperc alatt 0-ról 100 km/órára, a végsebessége 300 km/h. Az F-type révén egy igazi, hamisítatlan sportautó jelent meg ismét a patinás brit márka kínálatában - hiszen az XK inkább a GT, azaz a nagy teljesítményű, de egyúttal kényelmes Gran Turismo kategóriába tartozik. Sportutóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény.

    A nem egészen négy és fél méter hosszú, de majdnem két méter széles F-type karosszériája - a tömegcsökkentés szellemében - teljes egészében alumíniumból készül, sőt, a segédkeretek és a futómű legtöbb eleme is ebből az acélnál könnyebb anyagból készül. Ezzel együtt nem egészen légsúlyú az F-type, hiszen a legkönnyebb kivitele is 1595 kilót nyom a mérlegen.

    Sportautóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény. Azért, hogy még véletlenül se legyen az, mindegyik kompresszoros. Az alapmotor háromliteres, V6-os, a teljesítménye 340 lóerő, ami 5,3 másodperces gyorsulásra és 260 km/órás végsebességre elég.

    A következő lépcsőben ez a motor már 380 lóerőt teljesít, amivel a 0-100 km/h közötti gyorsulási idő 4,9 másodpercre csökken, a végsebesség 275 km/órára nő. A jelenlegi csúcsváltozat gépházteteje alatt ötliteres, 495 lóerős V8-as dorombol, s ha felmérgelik, 4,3 másodperc alatt katapultálja az F-type-ot százra és akár 300 km/óráig is elhajszolja.

    A dorombolás egyébként nem vicc, a motorok hangja már önmagában is bizsergető, de egy gomb megnyomásával - ami kinyit bizonyos szelepeket a kipufogódobban - még dögösebbé varázsolható. Az F-type egyébkén tele van ilyen ötletekkel. Az LCD kijelző feletti szellőzőnyílások, ha nincs rájuk szükség, a műszerfal tetejébe süllyednek, az ajtónyitó kilincs érintésre emelkedik ki, gombnyomásra szárny tolható ki az autó hátuljából, és rajtprogram is rendelkezésre áll, a lehető legvehemensebb gyorsulás eléréséhez.
    A motorok teljesítményének kiaknázását ZF gyártmányú, nyolcfokozatú automataváltó segíti, amely természetesen kézzel is kapcsolható vagy a kormány mögötti fülekkel, vagy a középső karral, amit az utóbbi idők Jaguarjaiból száműztek - így újdonságnak számít. A váltó egyébként nagyon intelligens, kanyarban például tartja a fokozatot, de ugyanúgy személyre szabható a programozása, mint az F-type összes többi egységéé.

    Beletartozhat ebbe az elöl-hátul dupla keresztlengőkaros futómű is, amennyiben megrendelik hozzá az adaptív csillapítást, ami fékezéskor a bólintást, gyorsításkor az ágaskodást, kanyarban pedig a dőlést akadályozza a megfelelő csillapítók felkeményítésével.

    Próbáltak tehát mindent beletenni a Jaguarosok az F-type ahhoz, hogy megszorongassák a Porsche 911-esét, de, hogy ez valóban sikerül-e nekik, az összehasonlító tesztek során kiderül. Árban már most is sikerült elé kerülnie, hiszen míg a 911 Carrera Cabrióért 33 996 580 forintot kérnek, a Jaguar F-type belépő modelljének ára 23 299 000 forint.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Ssangyong Korando 2010 - terepjáró Koreából

    Ha azt mondjuk, Ssangyong Korando, kevesen törnek ki heves lelkendezésben. A koreai terepjáró-specialista a Korea can do-ból ferdített típusjelzést meglehetõsen rémisztõ formatervû igáslovakra ragasztotta. Eddig.

    Giorgetto Giugaróval rajzoltatták meg az új Korandót, új platformot terveztek neki és Euro 5-ös motort szereltek bele - Ssangyongék komolyan célba vették az európai piacot.

    Ha nem az öt éve senkinek sem hiányzó nevet adták volna neki, talán még nagyobb sikerre számíthatna.

  • Születésnapi ajándék a limitált szériás Subaru Impreza WRX STI

    Idén ünnepli huszadik születésnapját a Subaru Impreza WRX STI, amelynek tiszteletére egy 300 darabos limitált szériát készített a márka.

    Motorikusan megegyezik a sorozatgyártású modellekkel, ám a felfüggesztését módosították a nagyobb vezetési élmény érdekében.

    Már húsz éve van gyártásban a Subaru Impreza csúcsmodellje, a WRX STI. Ennek örömére a japánok egy 300 darabos limitált szériát mutattak be.

  • Komoly változtatások az új Lexus RX-en

    Már tíz éve, hogy bemutatták a japán luxusmárka elsõ terepjáróját, most pedig már a harmadik generációról rántották le a leplet Los Angelesben. Az új Lexus RX kívül-belül komoly változásokon ment keresztül.

    A Lexus 1998-ban mutatta be az RX modellcsaládot, amely igen szép sikereket hozott a Toyota égisze alá tartozó márkának. A japánok öt év után cserélik le a második generációt, és az új RX elõdjéhez hasonlóan hibridváltozatban is elérhetõ lesz.

  • A BMW Z10 ED a Hatékony Dinamika programra alapul

    Azok után, hogy elvetették az Audi R8 riválisának ötletét, egy környezettudatos sportkocsi képében élesztette újra a terveket a BMW. A Z10 ED könnyû szerkezetû karosszériát és üzemanyag-takarékos kiegészítõket kaphat.

    Eredetileg V10-es középmotorral hajtott szuper-sportkocsit tervezett bemutatni a BMW az Audi R8 konkurenseként, azonban nem sokkal késõbb elvetették az ötletet. Most egy új, környezettudatos, úgynevezett zöld sportkocsi képében született újjá a terv.

  • Az új VW Passat magasra teszi a mércét a középkategóriás autók között

    Harminchét évvel ezelõtt jelent meg a Volkswagen cég palettáján az elsõ frontmeghajtású középkategóriás modell, a Passat. Közvetlen elõdje, a balsorsú 411 klasszikus hátsókerék-meghajtású, léghûtéses és farmotoros modell volt, ám így sem tudta meghódítani a vásárlók szívét. Nem úgy az elsõ Passat, az 1973 õszétõl kezdve piacra dobott orrmotoros, fronthajtású VW-kocsik legnagyobbika. Bár kakukktojás volt, hiszen a wolfsburgi konstruktõrök az ingolstadti Audi mûvek A80 modelljébõl csináltak csapott hátú autót, a vásárlóközönség mégis roppant kedvezõen fogadta.

  • A Saab 9X Air Concept komoly riválisa az Audi A3 és BMW 1-es sorozatnak

    Újabb tanulmányautóval készül a General Motors svéd márkája: a Saab a közelgõ Párizsi Autószalonon mutatja be az új, 9X Air Concept prototípusát. Néhány kiszivárgott fotó után a gyártó is bejelentette az újdonságot.

    Egy prezentáció diáiról készített fényképek szivárogtak ki, amelyen a Saab új tanulmányautója látható. Az elõadáson többek között a Chevrolet Cruze mutatkozott be az észak-amerikai újságírók számára, de a vetítõvásznon a Saab egyik új koncepcióautója is megjelent.

  • Fiat Dolce Vita - valódi arany bevonattal

    Fenice Milano nevéhez fûzõdik a legújabb pimpelt Fiat 500-as, melyet nemes egyszerûséggel úgy neveztek el: La Dolce Vita. Nos, valóban édes lehet az élet azoknak, akik olyan autót választanak, mely kívül-belül csillog a sok aranytól.

    Valódi arannyal bevont alkatrészek.

    Felsorolni is hosszú lenne, melyek azok az alkatrészek, melyek igazi, 24 karátos aranyból készültek illetve arannyal vonták be õket.

  • A Subaru bemutatta a középkategóriás Hybrid Tourer Conceptet!

    A Subaru a Tokiói Autószalonon mutatja be legújabb tanulmányát, a Hybrid Tourer Conceptet, amelyben egy kétliteres boxert két elektromotor segít.

    Az összkerékhajtású autó a Tokiói Autószalonon mutatkozik be, ám a sorozatgyártástól még messze van.

    Némi késéssel ugyan, de a Subaru is követi a Toyotát és a Hondát, már ami a hibrideket illeti. A viszonylag kis márka már régebben kinyilvánította hosszú távú terveit, amelyben 2012-re teszi elsõ ilyen hajtású autójának sorozatgyártását.

  • Toyota TES Concept T-Sport - 900 kilós önsúllyal

    A TES Concept T-Sport – ahogy a neve is mutatja – nem több egyedi tanulmánynál, méghozzá olyan tanulmány, amelyet a Toyota fejlesztõmérnökei a saját szájuk íze szerint terveztek egy belsõ pályázatra. Szerintük ilyen autót kellene gyártani a japán óriásnak, és ezzel nehéz nem egyetérteni. A 3,81 méteres sportkocsit csupán egy 1,3 literes négyhengeres motor hajtja, de a kis benzines 110 lóerõs, a karosszéria pedig csupán 900 kilós, így mégsem tûnik vérszegénynek. A formaterv inkább érdekes, mint vonzó, de a cápa-orr és a masszív szélesítések biztosan megtalálnák a maguk rajongóit.

  • Nissan NV400 - más, mint a többi

    Minden eddiginél nagyobb szabadságot kaptak a Nissan tervezõi az új Interstar kialakításánál.

    Noha a jármû alapjain nem változtathattak, a márkaarculatba tökéletesen illeszkedõ orr határozottan megkülönbözteti az NV400-ra keresztelt új generáció tagjait testvéreitõl.

    Mint azt már megszokhattuk, a Renault Master/Opel Movano páros bemutatkozása után nem sokkal a Nissan kínálatában is megjelenik a furgon, ám mindeddig a márkajelzésen kívül alig találhattunk különbséget a típusok között.

  • Chevy Cruze 2010 - 5 ajtós kivitelezésben

    Itt az újabb esély, hogy a Chevrolet Európában is terjeszkedjen. A Cruze 2010. augusztusáig csak lépcsõshátú karosszériával létezett, ami – fõleg tõlünk nyugatabbra – szinte eladhatatlan, inkább Kelet-Európában, a Szovjetunió utódállamaiban és a Közel-Keleten népszerû.

    A ferdehátú Cruze épp ezért fontos: megnyitja az európai piacot a GM-Daewoo kompaktja elõtt. A Chevrolet egyelõre tanulmányautó címkével állítja ki a Cruze új változatát Párizsban, de az extrém nagy felniken kívül nem látszanak az autón olyan részletek, amelyek ne kerülhetnének akár holnaptól gyártásba.

  • Vadabb és nagyobb a teljesítményt mutat a Hamann BMW 5 GT

    Bár a BMW legújabb modelljérõl, az 5 GT-rõl hivatalosan csak szeptemberben rántják le a leplet, a német Hamann tuningcég máris nyilvánosságra hozta az általa készítette, egyedibbé varázsolt változatot, amelybõl a legerõsebb változat minimum 435 lóerõs lesz.

    A bajorok alig két hónappal ezelõtt, májusban hozták nyilvánosságra a technikai adatokat az 5-ös GT-rõl, amellyel az 5-ös és a 7-es közti rést szeretnék betölteni. A Hamann nem is várja meg az élõ bemutatkozást, és máris megmutatta, mire számíthatnak, akiknek nem elég az autó gyárilag sem kevés teljesítménye.

  • A Ford Mustang gyári versenyváltozatot dob piacra a FR500CJ-bõl

    A Ford Mustangból számos gyári versenyváltozat készült már, és most itt egy újabb, amelyet gyorsulási versenyzõknek szánnak.

    A detroiti gyártó a Mustang FR500 Cobra Jet révén a méregdrága, egyedi építésû gyorsulási versenyautóknak próbál megfizethetõbb konkurenciát teremteni. A SEMA Show-n - Észak-Amerika legnagyobb tuning-kiállításán - bemutatott jármû az NHRA Stock Eliminator kategóriájának szabályai szerint épült, azaz jelentõs részben a sorozatgyártású Mustangon alapul.

  • Brabus iBusiness S-Class - komoly üzletembereknek

    Fõleg a komoly, gazdag üzletembereket célozza a Brabus iBusiness nevû kiegészítõ csomagja. A legújabb S-osztályos Mercedesekbe rendelhetõ kit – többek között – némi motortuningot és Apple elektronikai termékeket tartalmaz.

    Természetesen az autók külseje is változik: kicsit átdolgozták a kötényeket, lejjebb húzták az oldalszoknyákat, módosították a diffúzort, de nem hagyták ki a sport kipufogórendszert és a 21 colos könnyûfém kerekeket sem.

  • Citroën DS3 -matt szürke, limitált széria

    A DS modellcsalád létrehozása kétségkívül a Citroën legjobb döntése volt az utóbbi néhány évben. Az elsõ fecske, a DS3 egy különleges szériával gyarapodik. A matt szürke fényezés mellé több króm kiegészítõ, látványos felni és fekete vagy fehér tetõ jár, míg a motortérben a 120 lóerõs VTI és 155 lóerõs THP kaphat helyet. A Citroën DS3 bemutatása óta sikert sikerre halmoz, 2010-ben több díjat, többek között a Top Gear Év Autója kitüntetését is bezsebelte. Idén egy újabb díjjal gazdagodott a divatos mini, ugyanis 14 újságíró és autóversenyzõ hölgy az Év Nõi Autójának választotta meg a DS3-at.