rss
  • Magyarországon a Jaguár F-type

  • Magyarországon a Jaguár F-typeMegérkezett Magyarországra a Jaguar új sportkabriója. A Porsche 911-es babérjaira törő F-type csúcsmodelljét 495 lóerős, ötliteres, V8-as motor gyorsítja 4,3 másodperc alatt 0-ról 100 km/órára, a végsebessége 300 km/h. Az F-type révén egy igazi, hamisítatlan sportautó jelent meg ismét a patinás brit márka kínálatában - hiszen az XK inkább a GT, azaz a nagy teljesítményű, de egyúttal kényelmes Gran Turismo kategóriába tartozik. Sportutóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény.

    A nem egészen négy és fél méter hosszú, de majdnem két méter széles F-type karosszériája - a tömegcsökkentés szellemében - teljes egészében alumíniumból készül, sőt, a segédkeretek és a futómű legtöbb eleme is ebből az acélnál könnyebb anyagból készül. Ezzel együtt nem egészen légsúlyú az F-type, hiszen a legkönnyebb kivitele is 1595 kilót nyom a mérlegen.

    Sportautóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény. Azért, hogy még véletlenül se legyen az, mindegyik kompresszoros. Az alapmotor háromliteres, V6-os, a teljesítménye 340 lóerő, ami 5,3 másodperces gyorsulásra és 260 km/órás végsebességre elég.

    A következő lépcsőben ez a motor már 380 lóerőt teljesít, amivel a 0-100 km/h közötti gyorsulási idő 4,9 másodpercre csökken, a végsebesség 275 km/órára nő. A jelenlegi csúcsváltozat gépházteteje alatt ötliteres, 495 lóerős V8-as dorombol, s ha felmérgelik, 4,3 másodperc alatt katapultálja az F-type-ot százra és akár 300 km/óráig is elhajszolja.

    A dorombolás egyébként nem vicc, a motorok hangja már önmagában is bizsergető, de egy gomb megnyomásával - ami kinyit bizonyos szelepeket a kipufogódobban - még dögösebbé varázsolható. Az F-type egyébkén tele van ilyen ötletekkel. Az LCD kijelző feletti szellőzőnyílások, ha nincs rájuk szükség, a műszerfal tetejébe süllyednek, az ajtónyitó kilincs érintésre emelkedik ki, gombnyomásra szárny tolható ki az autó hátuljából, és rajtprogram is rendelkezésre áll, a lehető legvehemensebb gyorsulás eléréséhez.
    A motorok teljesítményének kiaknázását ZF gyártmányú, nyolcfokozatú automataváltó segíti, amely természetesen kézzel is kapcsolható vagy a kormány mögötti fülekkel, vagy a középső karral, amit az utóbbi idők Jaguarjaiból száműztek - így újdonságnak számít. A váltó egyébként nagyon intelligens, kanyarban például tartja a fokozatot, de ugyanúgy személyre szabható a programozása, mint az F-type összes többi egységéé.

    Beletartozhat ebbe az elöl-hátul dupla keresztlengőkaros futómű is, amennyiben megrendelik hozzá az adaptív csillapítást, ami fékezéskor a bólintást, gyorsításkor az ágaskodást, kanyarban pedig a dőlést akadályozza a megfelelő csillapítók felkeményítésével.

    Próbáltak tehát mindent beletenni a Jaguarosok az F-type ahhoz, hogy megszorongassák a Porsche 911-esét, de, hogy ez valóban sikerül-e nekik, az összehasonlító tesztek során kiderül. Árban már most is sikerült elé kerülnie, hiszen míg a 911 Carrera Cabrióért 33 996 580 forintot kérnek, a Jaguar F-type belépő modelljének ára 23 299 000 forint.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A lovakra is gondolt a Roush

    A Ford-tuninggal foglalkozó amerikai cég olyan igény kielégítésére vállalkozott, amelyrõl a legtöbben valószínûleg azt sem tudtuk, hogy létezik. A török központú Kurt Systemsnek, amely versenylovak felkészítésével foglalkozik, egy egyedi lóedzõ jármûvet építettek, amellyel akár 60 km/h-s sebességgel is futtathatók a lovak.

    A különleges szerkezet lényegében egy lóverseny-indító állás és egy autó keveréke, amely menet közben képes pontosan tartani a ló tempóját, és közben folyamatosan vizsgálni az állat állapotát.

  • RSC Raptor GT - 1200 lóerõvel

    Az RSC Raptor csak messzirõl hasonlít egy 599 Fioranóra, és csak álló helyzetben. Tizenkét henger helyett négy Wankel-tárcsa hajtja, ha minden igaz, a Ferrari csúcsmodelljénél még sokkal gyorsabban. Bár valójában nem Ferrari, hanem a német RSC többé-kevésbé saját tervezésének eredménye, a Raptor GT hasonló mûszaki színvonalat képvisel. Amit lehetett, karbonszálas mûanyagból készítettek rajta, nyolc fokozatú szekvenciális váltót szerelnek bele, a kardántengely is alumíniumból és szénszálból készül hozzá, a futómû aktív elemeket is tartalmaz – és az egész állítólag csupán 1100 kilogrammot nyom, majdnem hatszáz kilóval kevesebbet, mint egy széria 599-es.

  • A Tesla elektromos autója egyelõre a gazdagok játékszere

    Washington - A Tesla Roadster, a kaliforniai Tesla Motors vállalat korszerû elektromos autója talán a jövõ meghatározó jármûve lesz, de a tömegtermeléshez még több évi fejlesztésre és sok százmillió dollárra van szükség - írta a The New York Times.

    A Tesla nem hibrid, benzines-elektromos hajtású kocsi, mozgását kizárólag egy elektromos motor biztosítja. A kocsi gyors, a kritikusok szerint szenzációs külsejû, mindenki megfordul utána.

  • Geiger Cars Európába hozta a saját Camaróját!

    A várható érdeklõdés ellenére a General Motors nem hozza forgalomba Európában a Chevrolet Camarót.

    A német Geiger Cars jóvoltából azonban az öreg kontinensen is elérhetõ lesz az amerikai modell, amelyen természetesen kisebb változtatásokat is eszközöltek.

    A General Motors már a Chevrolet Camaro bemutatásakor is megerõsítette, hogy a Ford Mustang ellenfelének szánt modell nem kerül forgalomba az európai piacon.

  • A Gemballa új tuningolt Porschéja a Mirage GT Gold Edition!

    Rizikós vállalkozásba fogott a német tuningcég, hiszen ezúttal a gyárilag is brutálisan gyors és gyönyörû Porsche Carrera GT-t vadították meg. A Mirage GT Gold Edition a látványos külsõ és belsõ kiegészítõk mellett motortuningot is kapott, amelynek eredményeképp végsebessége 335 km/h-ra nõtt.

    A Gemballa soha nem visszafogott modelljeirõl híres, láthattunk már tõlük elképesztõ kinézetû Cayenne-t, de a Carrerát is átépítették már egyszer. Most másodszor futottak neki, hogy feltuningolják a már nem három éve nem gyártott szupersportkocsit.

  • Német éden

    Gottlieb Daimler, Wilhelm Maybach és Karl Benz már az automobilizmus hajnalán biztosította Németország vezetõ helyét az iparban. Aztán új trónkövetelõk jöttek, akik közül késõbb sokan - például Nagy-Britannia és Franciaország - visszaléptek epizodistává, mások, mint Japán és az Egyesült Államok, a mai napig is õrzik kiharcolt pozícióikat. Ám mindez nem szoríthatta háttérbe a német autóipart, amely az elsõ gépkocsi megszületése óta folyamatosan a világ élmezõnyéhez tartozik.

  • Bemutatták a Volkswagen középmotoros Roadster-ét

    A Volkswagen immár többedszerre állt elõ egy könnyû roadster koncepció bemutatásával.

    A németek legfrissebb próbálkozása azonban komolynak tûnik, hiszen a középmotoros hátsókerékhajtású sportautó szériagyártása már akár 2012-ben megkezdõdhet.

    Már régóta terjengtek a hírek arról, hogy a német autógyártó-óriás egy könnyû kétüléses nyitott sportautó piacra dobását tervezi.

  • Sportback duplakuplungos váltót szerel kisebb modelljeibe a BMW

    Immár az Audi legkisebb sportmodelljei, az S3 és az S3 Sportback is elérhetõ duplakuplungos váltóval.

    Az új változatok jobban gyorsulnak, mint hagyományos társaik, ugyanakkor kisebb az átlagfogyasztásuk.

    Tovább bõvíti az A3-as sorozat sportváltozatának kínálatát az Audi. Már az S3-as is elérhetõ duplakuplungos automata váltóval. Mind a háromajtós, mind az ötajtós Sportback felszerelhetõ az innovatív szerkezettel.

  • Audi A5

    Talán a legszebb elérhetõ árú Audi az A5 Sportback, a kétliteres dízel kilenc másodperc alatti gyorsulásával dinamikus, 5 liter alatti országúti fogyasztásával pedig – ha kell – takarékos. Ötajtós, mégis a klasszikus kupé arányait mutatja, s ha elrejtik a hátsó ajtók kilincseit, mint tette azt elsõként a 156-os Alfa, nagyon dögös autó kerekedik belõle. Így is nehéz benne hibát találni, az Audi meg nem akar másolni, ami talán érthetõ is. Viszont jó arányban használja az éleket és az íveket, az A5 Sportback úgy „áll" be a az A4-es és az A6-os közé, hogy mégis kilóg egy kicsit a sorból egyéniségével.

  • A Ford Mustang gyári versenyváltozatot dob piacra a FR500CJ-bõl

    A Ford Mustangból számos gyári versenyváltozat készült már, és most itt egy újabb, amelyet gyorsulási versenyzõknek szánnak.

    A detroiti gyártó a Mustang FR500 Cobra Jet révén a méregdrága, egyedi építésû gyorsulási versenyautóknak próbál megfizethetõbb konkurenciát teremteni. A SEMA Show-n - Észak-Amerika legnagyobb tuning-kiállításán - bemutatott jármû az NHRA Stock Eliminator kategóriájának szabályai szerint épült, azaz jelentõs részben a sorozatgyártású Mustangon alapul.

  • Jön a Kia kiskategóriás egyterûje

    Frankfurtban mutatkozott be a vonzó külsejû, dallamos hangzású Kia Venga – az autó abban a kategóriában indul, ahol meglehetõsen nagy a „tülekedés".

    A Vengának van stílusa, mer más lenni, nem másolja a doboz formájú „minifurgon" társait, hanem fiatalosabb, lendületesebb azoknál. Dinamikusan emelkedõ övvonalával, széles nyomtávjával „tettre kész" autó érzetét kelti a Venga – mondják a gyáriak.

  • MINI a strandra

    A MINI-ben még sok lehetõség rejlik, ezt bizonyítja a legfrissebb Beachcomber Concept is. A jármû alapötletét az 1964-ben piacra dobott Mini Moke adta; ennek sem volt ajtaja és teteje. Az összkerékhajtású Beachcomber ideális partner a szabadidõ aktív eltöltéséhez. Az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon (2010. január 16-24.) mutatkozik be.

    A 4 méter hosszú MINI Beachcomber Conceptnek nincsenek ajtói, sem tetõeleme és hátsó szélvédõje.

  • Epic EV Torq - háromkerekû elektromos autó 200 lóerõvel

    Szokatlan kialakítású elektromos autót épített az Epic Electric Vehicles: a Torqnak mindössze három kereke van. Nem mindennapi autóval lép piacra az Epic Electric Vehicles: a Torq kicsit olyan, mintha egy KTM X-Bow lenne, de az osztrák modellel ellentétben elektromos hajtáslánccal és csak három kerékkel készül.

    Nem sokat tudni a Torqról, de méretei legalább rendelkezésre állnak: 411 centiméter hosszú, 221 centiméter széles és 122 centiméter magas, tengelytávja (ha lehet ilyesmit értelmezni egy darab hátsó keréknél) 282 centiméter.

  • VW XL1 - 9dl gázolaj 100 kilóméterre!

    A 2011-es Katari Autókiállításon bemutatkozó szupertakarékos VW nem az elsõ fecske a németek háza táján, hanem az 1-litre concept és az L1 tanulmányok büszke utódja, amely minden eddigi VW-nél kevesebbet fogyaszt az ígéretek szerint. Anno 2002-ben mutatták be a kétüléses fogyasztásbajnok autó elsõ generációját a 1-litre concept személyében, az L1 tanulmányt pedig a 2009-es Frakfurti Autószalonon csodálhatta meg elsõ ízben a közönség. A wolfsburgiak tovább csiszolták az autót, így született meg az XL1, amely az SEV, azaz super efficient vehicle (szupertakarékos jármû) kategóriában száll ringbe.

  • Lancia Ypsilon 2011

    A Lancia Y-modelljei 1985 óta hódítanak, a most kifutó generációt pedig nyolc év után váltja az új Ypsilon, amely elõször a Genfi Autószalonon volt látható márciusban. A prémium kisautó történetében elõször kapott ötajtós kialakítást. A Fiat prémium márkájának kiemelten fontos az új Ypsilon, ugyanis a Lancia eladásai nagy részét a kisautó adja. Hozzánk is megérkezett az új Ypsilon, amely három felszereltségi szinttel lesz megrendelhetõ. Az alapot jelentõ Silver meglehetõsen szegényesen felszerelt, hiszen az alapmodell csak hat légzsákot, központi zárat, elsõ elektromos ablakokat és rádió elõkészítést tartalmaz, valamint a start-stop rendszer alapáras minden motorhoz.