rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Magyarországon a Jaguár F-type

  • Magyarországon a Jaguár F-typeMegérkezett Magyarországra a Jaguar új sportkabriója. A Porsche 911-es babérjaira törő F-type csúcsmodelljét 495 lóerős, ötliteres, V8-as motor gyorsítja 4,3 másodperc alatt 0-ról 100 km/órára, a végsebessége 300 km/h. Az F-type révén egy igazi, hamisítatlan sportautó jelent meg ismét a patinás brit márka kínálatában - hiszen az XK inkább a GT, azaz a nagy teljesítményű, de egyúttal kényelmes Gran Turismo kategóriába tartozik. Sportutóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény.

    A nem egészen négy és fél méter hosszú, de majdnem két méter széles F-type karosszériája - a tömegcsökkentés szellemében - teljes egészében alumíniumból készül, sőt, a segédkeretek és a futómű legtöbb eleme is ebből az acélnál könnyebb anyagból készül. Ezzel együtt nem egészen légsúlyú az F-type, hiszen a legkönnyebb kivitele is 1595 kilót nyom a mérlegen.

    Sportautóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény. Azért, hogy még véletlenül se legyen az, mindegyik kompresszoros. Az alapmotor háromliteres, V6-os, a teljesítménye 340 lóerő, ami 5,3 másodperces gyorsulásra és 260 km/órás végsebességre elég.

    A következő lépcsőben ez a motor már 380 lóerőt teljesít, amivel a 0-100 km/h közötti gyorsulási idő 4,9 másodpercre csökken, a végsebesség 275 km/órára nő. A jelenlegi csúcsváltozat gépházteteje alatt ötliteres, 495 lóerős V8-as dorombol, s ha felmérgelik, 4,3 másodperc alatt katapultálja az F-type-ot százra és akár 300 km/óráig is elhajszolja.

    A dorombolás egyébként nem vicc, a motorok hangja már önmagában is bizsergető, de egy gomb megnyomásával - ami kinyit bizonyos szelepeket a kipufogódobban - még dögösebbé varázsolható. Az F-type egyébkén tele van ilyen ötletekkel. Az LCD kijelző feletti szellőzőnyílások, ha nincs rájuk szükség, a műszerfal tetejébe süllyednek, az ajtónyitó kilincs érintésre emelkedik ki, gombnyomásra szárny tolható ki az autó hátuljából, és rajtprogram is rendelkezésre áll, a lehető legvehemensebb gyorsulás eléréséhez.
    A motorok teljesítményének kiaknázását ZF gyártmányú, nyolcfokozatú automataváltó segíti, amely természetesen kézzel is kapcsolható vagy a kormány mögötti fülekkel, vagy a középső karral, amit az utóbbi idők Jaguarjaiból száműztek - így újdonságnak számít. A váltó egyébként nagyon intelligens, kanyarban például tartja a fokozatot, de ugyanúgy személyre szabható a programozása, mint az F-type összes többi egységéé.

    Beletartozhat ebbe az elöl-hátul dupla keresztlengőkaros futómű is, amennyiben megrendelik hozzá az adaptív csillapítást, ami fékezéskor a bólintást, gyorsításkor az ágaskodást, kanyarban pedig a dőlést akadályozza a megfelelő csillapítók felkeményítésével.

    Próbáltak tehát mindent beletenni a Jaguarosok az F-type ahhoz, hogy megszorongassák a Porsche 911-esét, de, hogy ez valóban sikerül-e nekik, az összehasonlító tesztek során kiderül. Árban már most is sikerült elé kerülnie, hiszen míg a 911 Carrera Cabrióért 33 996 580 forintot kérnek, a Jaguar F-type belépő modelljének ára 23 299 000 forint.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Volkswagen Golf Cabriolet

    A Volkswagen új modellek, tanulmányautók és különleges kiegészítõk egész sorával érkezett a Wörthi-tó partjára, a világ legnagyobb GTI-találkozójára.

    Bemutatta többek között a 270 lóerõs, 250 km/óra végsebességû Golf R Cabriolet koncepciót is.

    Akárcsak zárt testvére, a 270 LE teljesítményû Cabriolet concept álló helyzetbõl kevesebb, mint hat másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órás tempóra, s csúcssebességük is egyformán 250 km/óra.

  • Takarékos, de dinamikus a Punto Evo

    Fiatalos, csinos és az általunk próbált dízellel különösen takarékos az új Fiat Punto Evo, amely városban és városon kívül is otthon érzi magát. Még nem családi autó, de már majdnem.

    A 2005-ben bemutatott Grande Punto bõven elérte modellciklusának felét, ideje volt az arculatfrissítésnek. Csinosabb mosolygósabb lett az autó, kívül-belül nagyon fiatalos. Az általunk próbált modell fényezésére és belsõ kialakítására ez különösen áll, igazi „csajos" autó, öt ajtóval, könnyû kezelhetõséggel.

  • Egy feltöltéssel 125 kilométer megtételére képes az új elektromos Nissan Nuvu

    Háromszemélyes, teljesen elektromos városi autót mutatott be Nissan a Párizsi Autószalonon. Az egyedi formatervû Nuvu egy feltöltéssel 125 kilométer megtételére képes, miközben egyáltalán nem szennyezi környezetét.

    Az autógyártók manapság igen nagy gondot és rengeteg pénzt fordítanak az alternatív meghajtások kutatására, amelyben kétségkívül a japánok vezetnek.

  • Jön az Alfa Romeo Giulietta

    Giulietta néven érkezik az Alfa 147-es – a hivatalos bemutató Genfre várható, a forgalmazás pedig szinte egybõl utána kezdõdik.

    Az új kompakt Alfát eredetileg Milano néven gyártották volna, de pont a dél-olasz gyárak bezárása közben az a gazdag északi város emlegetése rossz szájízt is szülhetett volna, ezért egy régi nevet poroltak le az új típus számára.

  • Volkswagen Eos 2011 - egy felújított modell rengeteg extrával

    Beállt a sorba a Volkswagen Eos is. 2010-ben 12 új, vagy felújított modell mutatkozott be a Volkswagennél, amelyek már az új családjegyekkel születtek, az Eos a 13. Immár ez is jobban hasonlít a Hatos Golfra.

    Ehhez a kocsi orrán lecserélték a fényszórókat, a lökhárítót és a hûtõmaszkot, hátul is újak a lámpák és az ütközõ, utóbbiban diffúzort alakítottak ki. Az utastérben az multifunkciós képernyõ és a bõrhuzat az újdonság, utóbbi azért, mert képes visszaverni a napfényt és a hõt, csökkentve az átforrósodást.

  • Luxgen 7 SUV és MPV - egy új tavjani autómárka

    A Luxgen mintha a földbõl nõtt volna ki, mégis, igazán korszerû autókat tudtak összehozni, viszonylag rövid idõ alatt.

    Hogy sikerült létrejönni?

    A magyarázat egyszerû: mivel pénz volt bõven, a legnevesebb autóipari beszállítókkal és fejlesztõcégekkel végeztették el a munkát. Az autók a Renault Espace platformján alapulnak, de a hasonlóság nem szembetûnõ.

  • Öszvérjármû a Peugeot-tól - Ime a Peugeot Prologue

    Fura öszvérjármûvet mutat be a Peugeot Párizsban, egyelõre tanulmányként, de könnyen lehet, hogy hamarosan szériamodell lesz belõle.

    A Peugeot kínálatában nem találunk sem kompakt egyterût, sem kis méretû szabadidõ-autót, de az új tanulmány mintha egyszerre próbálna megfelelni mindkét kategória elvárásainak.

    Mindenekelõtt feltûnõen magas és egybeszabott, ami az egyterûekhez teszi hasonlatossá.

  • A francia hibrid különlegesség: Citroën Hypnos!

    Hazai pályán minden autógyártó igyekszik valami különlegesel meglepni a közönséget. Így van ez a Párizsi Autószalonon is, ahol a francia gyártók soha nem hagyják ki a lehetõséget egy-egy jövõbe mutató tanulmányautó bemutatására.

    A Citroënnél az idén a Hypnos nevû koncepció hivatott a gyári standhoz vonzani a tömegeket. Az autó a gyári vázlat alapján afféle városi szabadidõ-autó-féleség, a szokásosnál épp csak egy picivel magasabb hassal, jó nagy kerekekkel, csapott hátú, ötajtós karosszériával.

  • Hyundai i40W - új modell a Mondeo helyett?

    A koreai felzárkózási hullám lassan eléri a középkategóriát is – a Sonata utódja könnyen felkavarhatja az állóvizet maga körül.

    Ahogy az i10, az i20 és az i30 révén a kisebb kategóriákban már versenyképesnek tûnik a Hyundai Európában. E típusoknál bevált az európai formatervezés – persze az ugrásszerû minõségjavulással és a hihetetlen ütemû mûszaki fejlõdéssel együtt – így a középkategóriában is erõsítenek a koreaiak, az i40 sorozattal. Elsõként érdekes módon a W jelû kombi vázlatait mutatták meg, és ezek alapján kifejezetten karakteres külsejû, és divatos modell van születõben.

  • Elkelt a retro festésû, gonosz külsejû, egyedi Ford GT!

    Jason Heffner neve talán már ismerõsen cseng a szupersportkocsik rajongóinak, hiszen extrém teljesítményû, ugyanakkor visszafogott külsejû autóiról híres.

    Csinált már többek között egy 930 lóerõs Lamborghini Gallardót és egy olyan duplaturbós Ford GT-t, ami csaknem 360 km/h-val képes száguldani.

    Legújabb projektje azonban nagyobb szabású az eddigieknél, hiszen nem csupán egy erõs szuperautót, hanem egyben a legszebb Ford GT-t kívánta megalkotni.

  • Chery Fulwin 2010

    A Lada Kalina prototípusára néztünk így 2000 körül: fura volt, de végsõ soron elfogadható külsejû. A Chery Fulwin viszont nem késik több mint öt évet: készen van!

    Nem semmi verda

    A Fulwin a Chery A13 sorozatának újabb tagja. A szedánt már bemutatták korábban, az új változat viszont ötajtós. Külsõre már az aktuális divathoz igazodik, igaz, mi sem különösebben szépnek, sem különösebben érdekesnek nem találtuk.

  • AC Schnitzer BMW Z4 - 4 literes fogyasztással

    AZ AC Schnitzer 2011-ben bemutatta a zöldek sportkocsiját. Nyitható tetejû BMW, amely bõven 200 feletti tempóra képes, viszont fogyasztása kevesebb, mint négy liter.

    Igazán szokatlan tuningot hajtott végre az AC Schnitzer, a gyárinál gyengébb autót készítettek. A Z4 roadster a BMW-tõl csak benzinmotorral rendelhetõ, a német tuningcég most beépítette a bajor gyár 2,0 literes dízelmotorját a sportkocsiba. Persze azért elõtte kissé megdolgozták, így 163 helyett 190 lóerõs a négyhengeres motor, de mégy így is gyengébb, mint az Z4 eddigi alapmodellje.

  • Ferrari 599 GTO

    A Ferrari eddigi leggyorsabb utcai autója, az 599 GTO. Az 599XX kísérleti pályaautón alapuló GTO 1 perc 24 másodperccel máris beállította az új körrekordot a Ferrari fioranói tesztpályáján.

    Ez nem meglepõ, hiszen az 599 GTO vegytiszta szuper-sportkocsi: 670 lóerejéhez 1495 kg-os saját tömeg társul. 3,35 másodperc alatt gyorsul százra és 335 km/óra a végsebessége. 599 darabot készítenek belõle. A GTO (Gran Turismo Omologata) rövidítés két olyan Ferrarit idéz, amelyek a teljesítmény szimbólumaként rögzültek emlékeinkben.

  • Infiniti M35h - luxus hibrid kis fogyasztással

    Az Infiniti nyilvánosságra hozta a vállalat elsõ hibrid modelljének mûszaki adatait. Az új változat a luxus M modellcsalád legerõsebb tagja. Az Infiniti M35h 3,5 literes benzin- és a villanymotorjának kombinált teljesítménye 364 lóerõ.

    A hibrid Infiniti képes akár 80 km/órás sebességet is elérni kizárólag elektromos üzemmódban, így a hibrid rendszer elõnyei már nem csak a lassú városi forgalomban érezhetõk. A tesztelés során az M35h a vegyes körülmények között zajló próbaút több mint 50%-át képes volt kizárólag elektromos hajtással megtenni.

  • Üzemanyag-hatékony autókat fejleszt a General Motors

    Sport haszonjármûveinek és a négykerék meghatású kisteherautóinak továbbfejlesztését tervezte a General Motors, most inkább üzemanyag-hatékony autókat fejleszt.

    Mint arról a Wall Street Journal online kiadása Tom Wilkinsont, a GM szóvivõjét idézve beszámol, a gépjármûgyártó "teljes gyártmányválasztékát átértékeli", megvizsgálja, miként látható el az amerikai piac kevesebb üzemanyagot fogyasztó jármûvekkel.