rss
  • Versenyautó utcai változatát dobta piacra a Lamborghini

  • Versenyautó utcai változatát dobta piacra a LamborghiniA Lamborghini nemsokára nyugdíjba küldi a Gallardót, az olaszok legnépszerűbb modellje ugyanis 10 éve piacon van, ami nagyon sok időnek számít a szupersportautók világában, búcsúzóul azonban még piacra dobnak belőle egy különleges kiadást. A bemutatkozó Gallardo LP 570-4 Squadra Corse a Super Trofeo sorozatban résztvevő versenyautó utcai változata, ami nem csak a külsőségekben mutatkozik meg, hanem műszaki téren is. A Gallardo Squadra Corse-ban egy az egyben ugyanaz a V10-es motor dolgozik, mint a versenyautóban.

    A Gallardo Squadra Corse-ban egy az egyben ugyanaz a V10-es motor dolgozik, mint a versenyautóban, vagyis a teljesítménye 570 lóerő, ami a hatsebességes E-Gear automataváltóval megtámogatva 3,4 másodperces 0-100-as állórajtot és 320 km/órás végsebességet eredményez. A versenyautóról származó aerodinamikai elemeknek, köztük a szénszálas hátsószárnynak köszönhetően, menet közben akár háromszor akkora leszorítóerő is keletkezhet az autón, mint a széria modellen.

    Nem csak a hátsó szárny készült karbonból, hanem a könnyedén levehető motorháztető is, és természetesen az utastér is a puritán funkcionalitás jegyében lett átalakítva. Főként karbonnal és Alcantarával találkozni, utóbbi borítja például a műszerfal környékét és a kormányt. Az átalakításoknak köszönhetően az autó száraz tömege 70 kg-mal könnyebb a szériamodellnél, ami a plusz 10 lóerős teljesítménnyel igazi utcai versenyautót varázsol a Gallardo Squadra Corse-ból, melynek neve egyébként a Lamborghini versenysport aktivitásaiért felelős részleg nevét viseli.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Rolls-Royce Ghost - csak 3 darab készült belõle

    Még az év elején a Genfi Autószalonon láttuk a Mansory által átalakított Rolls-Royce Ghostot. A királykék-arany színekben készült luxusautó legfeljebb feltûnõ, szép nemigen volt.

    Most azonban újabb változattal jelentkezett a svájci vállalat, amely már sokkal visszafogottabb, egyszerû fehér színben pompázik. Nem hiányoznak ugyanakkor az egyedi kiegészítõk. Így új lökhárítók kerülnek elõre és hátra, cserélik a küszöböket, de olyan elemeket is bevetnek, mint az utólag beszerelt LED-es nappalifény, krómozott légbeömlõk az elsõ sárvédõkön, illetve a látványos kipufogóvégek.

  • Tûzelõanyagcellás sportautó a Hondától

    Meghökkentõ formájú tanulmányautót mutatott be a Honda a Los Angelesi Autószalonon. Az FC Sport koncepció érdekessége nemcsak egyedi frontrésze és gigantikus hátsó túlnyúlása, hanem meghajtása is, villanymotorját ugyanis üzemanyagcella táplálja.

    Tüzelõanyagcellás prototípust már szép számmal készített a Honda, sõt, a teljes értékû családi autóként használható FCX Clarity elsõ példányait már lízingelhetik maguknak a szerencsések a tengerentúlon.

  • Mokányabb, agresszívabb lett a Nissan 370Z

    Szûk egy hónappal a hivatalos premier elõtt megjelentek az elsõ képek a Nissan új sportkocsijáról.

    Az új modell megtartotta elõdje jellegzetes karakterét - megmaradt a hosszú orr és a feltûnõ sárvédõ-szélesítések -, de mokányabb, agresszívabb jelenség lett a 370Z.

    A túlnyúlások rövidebbek - fõleg az autó hátulját kurtították meg -, a bumerángforma elsõ lámpáktól és az óriási elsõ légbeömlõtõl pedig fenyegetõbbé vált az autó elölnézete.

  • Mini Countryman: itt a terepes Mini

    Nyilvánosságra hozták az elsõ gyári képeket és néhány adatot is közöltek mellé.

    Az ötajtós kialakítás és a nagyobb méret miatt nem erõltették a tipikus minis formákat, ennek ellenére a Countryman tökéletesen beleillik a kínálatba: le sem tagadhatná származását. A kerek lámpákat nehezen körülírható szabálytalan formájúakra cserélték – elképzelhetõ, hogy idõvel a Cooper is hasonlót fog kapni. Az új Mini hiába nagyobb az összes elõdjénél, így sem nevezhetõ batárnak.

  • Láttál már 400 millió forintos Aston Martin-t?

    Megjelentek az elsõ hivatalos képek az Aston Martin One-77-rõl, a márka leendõ szuperautójáról, pontosabban annak prototípusáról.

    Az autó a britek legdrágább, legerõsebb és legexluzívabb autója lesz, ami valószínûleg már megjelenésekor klasszikussá válik majd.

    Amirõl eddig csupán ízelítõ fotókat láttunk - na meg egy letakart prototípust Párizsban -, az most megcsodálható minden szögbõl: megérkeztek az elsõ képek az Aston Martin szuperautójáról, a One- 77-rõl.

  • Subaru Impreza XV

    Új Impreza-változatot mutatott be a Subaru, a japán gyár a Volkswagen Cross-sorozatához hasonló, divatos terepmodellt készített a kompaktból. Ellentétben a német gyár termékeivel, az Impreza XV legalább összkerékhajtást kínál, egyébként a szokásos extrákkal büszkélkedhet.

    Kiszélesített kerékjárati ívek, tetõsínek, védõbetétes elsõ és hátsó lökhárító, módosított hûtõrács, fekete mûanyagelemek és 150 milliméterrel emelt hasmagasság jellemzik az Impreza XV-t

  • Mercedes Binz Xtend - egy igazi kombi

    Szembõl egyszerû E osztálynak látszik, csakhogy a Binz Xtend raktere gigantikus. Itt tényleg elfér a sífelszerelés anélkül, hogy belógna az utasok közé.

    A Binz minden igényt kielégít, ha ez egy Mercedes E osztály megnyújtásával lehetséges. Készítenek sokajtós sztreccslimókat, mentõautókat, halottaskocsikat, és mostantól egy elképesztõ méretû kombi is szerepel a kínálatban. Az ugyan nem teljesen világos, hogy miért venne valaki 5,76 méteres kombit, ami nagyjából azt tudja, amit egy nagyobbacska furgon, de a Binz tervezõi nyilván jobban tudják, hogy mire harap a közönségük.

  • A Seat Exeo a régebbi Audi A4 alapjaira építkezik

    Néhány kiszivárogtatott fotó után a Seat hivatalos ízelítõket tett közzé az új Exeo szedánról. A régebbi Audi A4 alapjaira építkezõ modell az új Ibiza által megkezdett formatervezõi irányvonalat képviseli majd.

    A második generációs Seat Toledo megjelenésével kizárólag a Cordoba maradt a spanyol márka egyetlen szedánja, ám az meglehetõsen szûkös hátsó lábtere miatt nem kategóriájának legsikeresebb modellje.

  • Audi TT RS - jól sikerült Abt tuning

    Látszólag semmi extra nincs az Abt TT RS-ben, hiszen külsõleg csak a felnik mások, mint a sorozatgyártású modelleken.

    Ám ha beindul a sportkocsi, akkor már nagy a különbség, ez ugyanis az Abt eddigi legerõsebb TT-je.

    Az eredetileg 340 lóerõs turbómotor teljesítményét két fokozatban növeli az Abt. A 2,5 literes, öthengeres motor a Power csomag bevetése nyomán módosított motorvezérlõ egységgel, illetve új intercoolerrel gazdagszik.

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi - a 2010-es modell

    Már nem egy dél-koreai gépkocsigyártó esetében (nem mintha olyan sok lenne, de kettõ biztosan) felvetõdött, hogy ezek a mostani, 2010 derekán forgalmazott autók bizony már nem azok a gyerekbetegségekkel küzdõ, olcsóbb és igénytelenebb anyagokból összetákolt, alapvetõen a nagy, leginkább presztízsmárkákat majmoló kreálmányok, amelyektõl az embert kirázta a hideg.

    Pedig akkor is volt már viszonyítási alap, hiszen nem beszélünk negyed századdal ezelõtti idõkrõl, jó, ha 10-12 évvel korábbra tekintünk csak vissza.

  • Mercedes Benz W212

    A hagyomány szent: a Benz mindig elkészíti az aktuális E osztály hatajtós változatát – természetesen a W212-es sem lehet kivétel.

    A német cég, amely 1936 óta foglalkozik Mercedesek átalakításával, ma lényegében már gyári beszállítónak számít. Átdolgozott autóikat a gyári kereskedésekben forgalmazzák – persze egyedi megrendelésre – így garancia és szerviz ugyanúgy jár hozzájuk, mintha egyenesen a Mercedes valamelyik gyárából érkeznének.

  • Versenyautó utcai változatát dobta piacra a Lamborghini

    Versenyautó utcai változatát dobta piacra a LamborghiniA Lamborghini nemsokára nyugdíjba küldi a Gallardót, az olaszok legnépszerűbb modellje ugyanis 10 éve piacon van, ami nagyon sok időnek számít a szupersportautók világában, búcsúzóul azonban még piacra dobnak belőle egy különleges kiadást. A bemutatkozó Gallardo LP 570-4 Squadra Corse a Super Trofeo sorozatban résztvevő versenyautó utcai változata, ami nem csak a külsőségekben mutatkozik meg, hanem műszaki téren is. A Gallardo Squadra Corse-ban egy az egyben ugyanaz a V10-es motor dolgozik, mint a versenyautóban.

  • Aero TT - 1350 lóerõs motorral

    Sokáig a Bugatti Veyron volt a világ leggyorsabb utcai autója, mígnem 2007-ben érkezett az SSC Ultimate Aero, amely 407-rõl, 410 km/órára javította a rekordot. Idén nyáron a Bugatti bemutatta, a Veyron Super Supersportot, amely 431 km/órával száguldott a tesztpályán.

    Az más kérdés, hogy az eladott autók 415 km/óránál többel nem mehetnek.

    Az amerikaiak így lemondhattak a címrõl, de talán nem sokáig. Elkészült ugyanis az Aero TT, amelyrõl a Top Gear magazin közölt képeket és némi információt.

  • Hamarosan itt az üzletemberek Suzukija

    2010. március elején, a Genfi Autószalonon debütál a Suzuki új, sorozatgyártásra szánt családi autója a Kizashi.

    Nagy újdonság nincs a kémfotókon már látottakhoz képest. De most már azt is tudjuk mikor találkozhatunk vele elõször testközelbõl. Nagy újítás, hiszen ez a Suzuki elsõ saját középkategóriás modellje. Verona néven korábban is árultak ekkora típust az USA-ban, de az nem volt más, mint a Daewoo Evanda Suzuki-jelvénnyel.

  • A Wimmer Sporttechnik Solingen bemutatta a Porsche 911, a GT2 még erõsebb változatát!

    A német Wimmer Sporttechnik Solingen tuningcég bemutatta a Porsche 911, a GT2 még erõsebb változatát. A cég potom 30 000 euróért kínálja a sportcsomagot a zuffenhauseniek utcai versenyautójához, amely az eddig is tiszteletre méltó teljesítmény megnövelése mellett a külcsínre is nagy hangsúlyt fektetett.

    Jó hír a sebesség megszállottjainak: bemutatkozott a Porsche 911 GT2 még izgalmasabb és agresszívabb változata a Wimmer Sporttechnik Solingen német tuningcégnek köszönhetõen.