rss
  • Versenyautó utcai változatát dobta piacra a Lamborghini

  • Versenyautó utcai változatát dobta piacra a LamborghiniA Lamborghini nemsokára nyugdíjba küldi a Gallardót, az olaszok legnépszerűbb modellje ugyanis 10 éve piacon van, ami nagyon sok időnek számít a szupersportautók világában, búcsúzóul azonban még piacra dobnak belőle egy különleges kiadást. A bemutatkozó Gallardo LP 570-4 Squadra Corse a Super Trofeo sorozatban résztvevő versenyautó utcai változata, ami nem csak a külsőségekben mutatkozik meg, hanem műszaki téren is. A Gallardo Squadra Corse-ban egy az egyben ugyanaz a V10-es motor dolgozik, mint a versenyautóban.

    A Gallardo Squadra Corse-ban egy az egyben ugyanaz a V10-es motor dolgozik, mint a versenyautóban, vagyis a teljesítménye 570 lóerő, ami a hatsebességes E-Gear automataváltóval megtámogatva 3,4 másodperces 0-100-as állórajtot és 320 km/órás végsebességet eredményez. A versenyautóról származó aerodinamikai elemeknek, köztük a szénszálas hátsószárnynak köszönhetően, menet közben akár háromszor akkora leszorítóerő is keletkezhet az autón, mint a széria modellen.

    Nem csak a hátsó szárny készült karbonból, hanem a könnyedén levehető motorháztető is, és természetesen az utastér is a puritán funkcionalitás jegyében lett átalakítva. Főként karbonnal és Alcantarával találkozni, utóbbi borítja például a műszerfal környékét és a kormányt. Az átalakításoknak köszönhetően az autó száraz tömege 70 kg-mal könnyebb a szériamodellnél, ami a plusz 10 lóerős teljesítménnyel igazi utcai versenyautót varázsol a Gallardo Squadra Corse-ból, melynek neve egyébként a Lamborghini versenysport aktivitásaiért felelős részleg nevét viseli.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Audi A5 - megújjúlt külsõvel, TFSI motorral

    A felfrissült külsõ mellé módosított utastér és új motorok járnak a megújult Audi A5-ben. Nincs többé V8-as motor a kínálatban.

    Megújult az eredetileg 2007 tavaszán bemutatott Audi A5.

    Akkor a kupét leplezték le, évekkel késõbb érkezett kabrió, majd az ötajtós Sportback tette teljessé a karosszériakínálatot. Ezúttal a három változat egyszerre frissül fel, a sportváltozatot, az RS5-öt a mostani módosítás nem érinti.

  • 530 lóerõs az új brit sportautó az AF10

    Az Arash a 2006-os Londoni Autószalonon jelentkezett az AF10 akkor még korai koncepciójával. Azóta a formaterv és a technika is jelentõs változásokon esett át, ám a cég most megerõsítette, hogy elkészültek a szériaváltozattal.

    Az autó sziluettje nagyon hasonlít a Ferrari Enzoéra, pedig a két autó nagyon nem egy ligában versenyzik, persze ez csak vevõk pénztárcájára vonatkozik.

  • Honda Accord 2011 - elegáns külsõvel

    A tervezõbb elegánsabbra rajzolták a változatlan vonalú lámpákat, lecserélték a lökhárítókat, új hûtõráccsal vértezték fel a modellt, friss felnikkel díszítették a kocsit és néhány új színárnyalatot is a palettára küldtek. Az eddig is tökéletes minõségû utastérbe még finomabb anyagok érkeztek, a bõrborítású kezelõszerveket pedig diszkrét fémbetétek dobják fel – ezen kívül a 2,2 literes 180 lovas dízelmotorral és a 2,4-es 201 lóerõs benzines egységgel hajtott sportos Type-S kivitelek hangulatos alcantara-bõr kárpitozást és vörös varrásokat, valamint kék helyett vörös lábtér-világítást kaptak.

  • Három 2011-es villanyautó a Ford-tól

    A Ford három 2010-es elektromos hajtású modellt mutatott be. A sort az amerikai piacon 2011 végén megjelenõ Ford Focus Electric nyitja meg, ezt követõen pedig a Ford Észak-Amerikában 2012-ben, Európában pedig 2013-ban vezeti be a C-MAX Energi plug-in hibrid és a C-MAX Hybrid modelleket.

    A Ford elektromos hajtású jármûveinek bemutatása csupán az egyik része annak a nagyszabású tervsorozatnak, amelynek célja, hogy a vállalat minden modellje a lehetõ legkevesebb üzemanyaggal mûködjön, vásárlók milliói számára biztosítva a takarékos és megfizethetõ autókat.

  • A Nissan bemutatta vadonatúj kis crossoverét, a Juke-ot

    A Juke-ot Európában a Nissan angliai, sunderlandi gyárában, Japánban pedig az oppamai gyárban fogják gyártani. A Juke értékesítése idén nyáron kezdõdik meg Japánban, az európai és észak-amerikai piaci bevezetésre õsszel kerül sor.

    Megbízható kocsi!

    A Juke a Renault-Nissan Szövetség B padlólemezére épül, tengelytávja 2530 mm, teljes hossza 4135 mm, szélessége 1765 mm, magassága 1570 mm.

  • Volkswagen Up! - 3 hengeres turbómotorral

    Az eredetileg tervezett farmotor és hátsókerék-hajtás kombinációja helyett elöl hordja motorját az Up! A 3,5 méteres autóban debütál a márka új fejlesztésû, 1.0 literes, háromhengeres motorcsaládja, amely 60-75 lóerõ közötti teljesítményekkel érhetõ el.

    Az Up! decemberben kerül az európai kereskedésekbe. Többszöri csúszás után végre 2011 augusztusában elérkezett a premier ideje, és a Volkswagen lerántotta a leplet az Up! sorozatgyártású változatáról. A városi kisautó nem csupán formájával, de technikai és felszereltségbeli megoldásaival is igencsak fontos modell.

  • Láthatáron az elektromos Mercedes

    Legkésõbb 2011-ben megjelenik az elsõ elektromos hajtású Mercedes modell.

    "Hamarosan teljesen elektromos Mercedes autóval járhatunk. A kocsit 2010-2011-ben dobjuk a piacra" - nyilatkozott Dieter Zetsche a Mannheimer Morgen címû lapnak.

    A német Daimler elnöke azt is elmondta, hogy az autógyártók közül elõször cége vezeti be az újgenerációs lítium-ion akkumulátorokat.

  • Mokányabb, agresszívabb lett a Nissan 370Z

    Szûk egy hónappal a hivatalos premier elõtt megjelentek az elsõ képek a Nissan új sportkocsijáról.

    Az új modell megtartotta elõdje jellegzetes karakterét - megmaradt a hosszú orr és a feltûnõ sárvédõ-szélesítések -, de mokányabb, agresszívabb jelenség lett a 370Z.

    A túlnyúlások rövidebbek - fõleg az autó hátulját kurtították meg -, a bumerángforma elsõ lámpáktól és az óriási elsõ légbeömlõtõl pedig fenyegetõbbé vált az autó elölnézete.

  • Nissan 370Z Yellow Edition az angoloknak

    Többször láthattuk már, hogy különleges szériákat dobott piacra a Nissan, pedig kifejezetten fiatal modell a 370Z. Ilyen a nemrégen kiadott Nürburgring Edition is, amelyet csak a német piacra szán a japán gyártó.

    Most az angolok is kaptak egy limitált kiadást, amely egyedi sárga fényezéssel, és fekete feliratokkal érkezik a szigetországba.

    Alig pár hónapja mutatkozott be a Nissan 350Z-t leváltó 370Z, máris egy különleges, limitált szériával szeretnék rá felhívni a figyelmet japánok.

  • Az új Bugattiban nem maradt hely a tetõnek

    A Bugatti fejesei még áprilisban jelentették be, hogy a Veyronból készül egy még exkluzívabb kivitelû nyitott változat, és ma nyilvánosságra hozták az elsõ hivatalos képeket és adatokat az újdonságról.

    A kabrió Veyron Grand Sport néven kerül piacra, a válogatott úri közönség pedig augusztus 16-án nézheti meg elõször élõben a Pebble Beach Concourse d'Elegance-on. A Veyron Grand Sport tulajdonképpen egy levehetõ üvegtetõvel készülõ targa, mely több szempontból is eltér a kupétól.

  • Honda Odyssey 2011 - átdolgozták a korábbi modellt

    Az Odyssey arca eddig sem volt egy kimondott szépség, de legalább konzervatív vonalakkal folytatódott hátrafelé. A fenekét pedig akár tetszetõsnek is nevezhetjük, fõleg az egyterûek között. A 2011-es modellváltással viszont megmutatta a Honda, hogy milyen csúnyán el lehet rontani a jót. Mintha elcsúszott volna a papír a tervezõasztalon, vagy véletlenül egy másik autó hátulját varrták volna rá. Félelmetes, hogy mennyire magabiztosan nyúltak hozzá az amerikaiak az USA-ban rendkívül népszerû kisbuszhoz. A küszöb fölött kiképzett törésvonalat feljebb vetítették eggyel, és átmásolták az oldalablakokra.

  • Honda Jazz Hybrid - Egy igazán takarékos járgány

    A Jazz korábbi erényeihez hozzácsaptak még egyet: az új változat elképesztõen takarékosnak ígérkezik. A japánok hibrid hajtáslánca itt végre megcsillanthatja meg valódi erényeit.

    Eddig valahogy nem jött össze a Hondánál egy igazán jó hibrid. A két Insight autónak borzasztó, a Civic szedánba pedig egyszerûen kevés az 1,3 literes motor. A CRZ-rõl ugyan jó kritikákat hallani, de az gyakorlatilag kétszemélyes. Most azonban megtalálhatja a helyét az IMA hajtáslánc a jelenleg kapható legcélszerûbb Hondában, a Jazzben.

  • A Trident Iceni sportautó akár 2,8 l fogyasztásra is képes

    Már a szériagyártásra is készen áll a Trident Iceni, a világ elsõ biodízellel mûködõ sportautója. A kétüléses kupé 6,6 literes, V8-as motorjával, a nyolcsebességes automataváltó segítségével akár 2,8 literes átlagfogyasztás is elérhetünk.

    A szigorodó környezetvédelmi elõírások és a magas üzemanyagárak miatt a gyártók kénytelenek odafigyelni autóik fogyasztására is. A nemrég bemutatott Trident Iceni takarékos dízelmotorjának köszönhetõen hatalmas teljesítménye mellett is kisautókhoz hasonló fogyasztást érhetünk el.

  • Audi A3 Cabriolet

    Szlovákiát egyelõre nem értük utol az autógyártás területén, de az Audi újabb modellel gondoskodott arról, hogy csökkenjen a hátrányunk. A képzeletbeli versenypályán egy kabrió állt rajtvonalhoz. November utolsó napján újabb Audi modell gyártása kezdõdött hazánkban. Hogy a gyõri székhelyû Audi megabázis rangot adjon a világpremiernek, az elsõ A3 Cabriolet Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke jelenlétében gurult le a gyártósorról.

  • A Citroen leleplezte prémium kisautóját, a DS3-at!

    A francia gyártó ígéretéhez híven leleplezte prémium kisautóját, a DS3-at. A négy méternél kisebb modell három benzines és három dízelmotorral lesz kapható, a teljesítmény 70-tõl 150 lóerõig terjed.

    A Citroen valamivel olcsóbban adja majd a DS3-at a Mininél.

    A Citroen februárban hozta nyilvánosságra terveit, amely szerint felélesztik a DS nevet, igaz, az eredetitõl kissé más jelentést adva neki (Different Spirit). Elérkezett az idõ az elsõ ilyen modell bemutatására, amely a DS3 lesz.