rss
  • Versenyautó utcai változatát dobta piacra a Lamborghini

  • Versenyautó utcai változatát dobta piacra a LamborghiniA Lamborghini nemsokára nyugdíjba küldi a Gallardót, az olaszok legnépszerűbb modellje ugyanis 10 éve piacon van, ami nagyon sok időnek számít a szupersportautók világában, búcsúzóul azonban még piacra dobnak belőle egy különleges kiadást. A bemutatkozó Gallardo LP 570-4 Squadra Corse a Super Trofeo sorozatban résztvevő versenyautó utcai változata, ami nem csak a külsőségekben mutatkozik meg, hanem műszaki téren is. A Gallardo Squadra Corse-ban egy az egyben ugyanaz a V10-es motor dolgozik, mint a versenyautóban.

    A Gallardo Squadra Corse-ban egy az egyben ugyanaz a V10-es motor dolgozik, mint a versenyautóban, vagyis a teljesítménye 570 lóerő, ami a hatsebességes E-Gear automataváltóval megtámogatva 3,4 másodperces 0-100-as állórajtot és 320 km/órás végsebességet eredményez. A versenyautóról származó aerodinamikai elemeknek, köztük a szénszálas hátsószárnynak köszönhetően, menet közben akár háromszor akkora leszorítóerő is keletkezhet az autón, mint a széria modellen.

    Nem csak a hátsó szárny készült karbonból, hanem a könnyedén levehető motorháztető is, és természetesen az utastér is a puritán funkcionalitás jegyében lett átalakítva. Főként karbonnal és Alcantarával találkozni, utóbbi borítja például a műszerfal környékét és a kormányt. Az átalakításoknak köszönhetően az autó száraz tömege 70 kg-mal könnyebb a szériamodellnél, ami a plusz 10 lóerős teljesítménnyel igazi utcai versenyautót varázsol a Gallardo Squadra Corse-ból, melynek neve egyébként a Lamborghini versenysport aktivitásaiért felelős részleg nevét viseli.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Nissan 370Z Yellow Edition az angoloknak

    Többször láthattuk már, hogy különleges szériákat dobott piacra a Nissan, pedig kifejezetten fiatal modell a 370Z. Ilyen a nemrégen kiadott Nürburgring Edition is, amelyet csak a német piacra szán a japán gyártó.

    Most az angolok is kaptak egy limitált kiadást, amely egyedi sárga fényezéssel, és fekete feliratokkal érkezik a szigetországba.

    Alig pár hónapja mutatkozott be a Nissan 350Z-t leváltó 370Z, máris egy különleges, limitált szériával szeretnék rá felhívni a figyelmet japánok.

  • Dodge Charger 2011 - akár összkerék-hajtással is

    Épp annyit finomítottak a formán, hogy még kívánatosabbá váljon a hatalmas sport szedán.

    Jól sikerültek a módosítások.

    Az eddig is egyértelmû volt, hogy a Chryslernél teljes modellváltásokra mostanság nem számíthatunk, de ez nem jelenti, hogy ne próbálnák vonzóbbá tenni a már meglevõ típusokat.

    Elõször a Jeep Grand Cherokee kapott új, vonzóbb formákat, most pedig a Dodge Chargert alakították át.

  • Honda Accord 2011 - újítások kívül és belül

    A faceliftes Accord és Accord Tourer a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be, de fotókon már most megtekinthetjük. Ahogy az lenni szokott, ezúttal is a kocsi arca változott a legtöbbet: új a hûtõrács, újak a fényszórók és a lökhárítókat is átformálták.

    Az utastérben is van néhány apróság: megváltozott a kabin világítása és újfajta kárpitokból lehet választani. Az új forma mellé jár néhány techniaki újdonság is. A 2,2 literes, 150 lovas i-DTEC dízelmotoron reszeltek egy keveset, ezért valamicskét javult a fogyasztása és kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.

  • A Nissan és a Suzuki közös gyermeke a Pixo

    A Párizsi Autószalonon leplezi le a japán gyártó legújabb modelljét, a Suzukival közösen gyártott Pixót.

    A rövidsége ellenére négyszemélyes, magas építésû kisautó forgalmazása 2009 elsõ félévében indul.

    Lefelé terjeszkedik a Nissan, hiszen az utóbbi években sorra dobja piacra kompakt vagy még kisebb autóit.

  • Az elsõ Opel hibridek az USA-ból jönnek

    A General Motors gigantikus összegeket költ saját új generációs elektromos és hibrid hajtásrendszereinek kidolgozására, amelyek személyautókba legkorábban az évtized végén kerülhetnek.

    Az E-Flex néven ismert rendszer elõször a Chevrolet Volt típusban bukkanhat fel 2010-ben, de ez az autó várhatóan csak Észak-Amerikában lesz kapható, és ott is gyártják majd. Ugyanakkor a GM európai részlege is szeretne piacra dobni ilyen típust.

  • BMW 6 2012 kupé

    Nem kellett hozzá eddig sem nagy fantázia, hogy elképzeljük a korábban bemutatott 6-os kabriót lemeztetõvel, így a formájáról fölösleges lenne hosszasan értekezni.

    A vászontetõnél elegánsabb ívben rajzolták meg a C oszlopot, és a hokiütõ is jót tesz az oldalnézetnek. Mit is várhatnánk Hooydonk csapatától, mint egy újabb visszafogott, de a célközönségnek épp elég dögös új BMW-t. Elõdjéhez, a megosztó E63-ashoz képest széltében négy, hosszában mintegy hét centit nõtt, viszont öt milliméterrel alacsonyabb lett, ami mindenképpen jót tesz az arányainak.

  • 808 lóerõs Ferrari a németektõl!

    A német Novitec Rosso szívesen veszi kezelésbe az olasz sportautógyártó exkluzív modelljeit.

    Legújabb "delikvensnek" a Ferrari 599 GTB Fiorano következett a tuning cégnek.

    A maranellói gyártó erõmûvére két kompresszort is aggattak a Novitec mérnökei.

    A sportos négykerekûek közötti is több kategória létezik. Vannak a sportautók, a szupersportatók és ezek után következik a Ferrari 599 GTB Fiorano Novitec Rosso átiratban.

  • Alfa 8C Spider - Novitec tuninggal

    Az olasz márkákra szakosodott nemesítõ mûhely, a Novitec most az Alfa Romeo paletta legritkább és legértékesebb modelljében, a 8C Spiderben látott fantáziát.

    Kompresszor segítségével 600 lóerõre növelte a teljesítményét, így a gyönyörû vászontetõs 305 km/órával szelheti a levegõt.

    Az Alfa 8C Spider hosszú gépteteje alatt 4,7 literes, 32 szelepes Maserati erõforrás lakik, ezért a Novitec a Tridente nevû testvérvállalatától kérte kölcsön az ehhez a motorhoz tartozó átalakító szettet.

  • BMW X3 2010 - tágasabb és gyorsabb lett

    Hét évvel eredeti bemutatása után a BMW leleplezte a X3 második generációját, az X5,X6 és X1 mellett a negyedik szabadidõ-autót. Ahogy azt a BMW korábban már elárulta az új modell nem tér el drasztikusan elõdjétõl, hiszen azt szerették volna, ha a vevõk azonnal azonosítani tudják, hogy ez egy X3. Persze ettõl még részleteiben teljesen más jegyeket mutat az autó.

    A konvex és konkáv felületeket áramló vonalak alakítják ki a karosszérián. Bár a sziluettje hasonlít az X1-hez, de összekeverni csak kevesen fogják. A lámpák, a hûtõmaszk sokkal visszafogottabb az X3-ason.

  • Megjött az új Fiat Punto Evo – Evolúciós elmélet

    Elõször azt hittem valami ördögi sportgépet takar az EVO jelzõ, mint mondjuk a Lancia Delta esetén. Kijózanítottak, ez a Grande Punto ráncfelvarrása, de miután a Grande is kínálatban marad, így kellett valami megkülönböztetõ név, így született az Evo.

    Magyarországon szépen magához tért a Fiat. A zuhanó eladásokat produkáló piacon 26 százalékkal növelte a márka a részesedését, ami ugyan nem jelenti azt, hogy az összeladásaik nem csökkentek, ellenben kevésbé, mint másoknak.

  • BMW Mansory X6 M - tuningolt verzió

    A BMW kupé-SUV öszvére eleve furcsa szerzet, de a svájciak rátettek még egy lapáttal.

    A feltûnés garantált, az elismerés kevésbé.

    A Mansory eleve arról híres, hogy egy Rolls-Royce vagy Bentley eleganciáját is képes tökéletesen agyonverni, és most sem szakadtak el a hagyományaiktól. A BMW X6 M-re új lökhárítókat terveztek, elöl gigászi beömlõnyílásokkal, hátul pedig versenyautókat megszégyenítõ méretû diffúzorral.

  • Opel Astra Ecoflex - 3,7 literes fogyasztással

    Bemutatta az Astra legtakarékosabb 2011-es változatát az Opel.

    Az Ecoflex-verzió a gyári adatok szerint 3,7 litert fogyaszt az 1,7 literes dízelmotorral. Õsszel kezdõdik a forgalmazás.

    Takarékos változattal bõvült az Opel Astra kínálata, az Ecoflex-verzió átlagban mindössze 3,7 litert fogyaszt a gyár közlése szerint. Meghajtásáról a jól ismert, 1,7 literes dízelmotor 130 lóerõs változata gondoskodik, legnagyobb nyomatéka 300 Nm. Hosszú áttételezésû, hatfokozatú manuális váltó továbbítja az erõt az elsõ kerekekhez.

  • A kocsi, amely 'kerekekre ültette Amerikát': 100 éve kezdték árusítani a Ford T-modellt

    Száz éve, 1908. október 1-jén kezdték árusítani az Egyesült Államokban a Henry Ford által gyártott, 850 dollárért kínált T-modellt. A Bádog Böske (Tin Lizzy) becenéven emlegetett kocsi volt az elsõ, mindenki által elérhetõ autó, amely "kerekekre ültette Amerikát" (avagy "a talpáról a kerekeire állította a világot"), alapjában változtatva meg az emberek életmódját.

    Ford egy farmon született, de a gépek iránti érdeklõdése gyárakba vitte dolgozni. Edison detroiti gyárában benzinmotort konstruált, majd saját mûhelyt alapított.

  • Elektromos autót fejleszt a Toyota

    Sokáig úgy tûnt, a legnagyobb japán autógyártó nem száll be a legújabb hisztériába, a városi villanyautók fejlesztésébe, pedig csak arról volt szó, hogy eddig nem beszéltek a programról.

    A Toyota elnöke, Katsuaki Watanabe azonban nemrégiben elárulta, hogy õk is dolgoznak egy villamos hajtású modellen, amely akár már két év múlva gyártásba kerülhet.

    Az ilyen jellegû ígéretek persze sokszor bizonyulnak túlzónak.

  • A Subaru Legacy Európára átszabott modellje!

    Kicsit átszabják Európa számár a tavasszal bemutatott Subaru Legacy-t. Két benzinessel és egy dízelmotorral lesz majd vásárolható a szedán és a kombi változat.

    A terepes modellbe egy év után érkezik a 3,6-os hathengeres boxermotor.

    Ugyan már a tavasszal bemutatták a Subaru legújabb üdvöskéjét a Legacyt, azonban azok csak a japán belpiacos és az amerikai modellek voltak. Egyszerre érkezik az öreg kontinensre a szedán és az kombi változat is.