rss
  • Bemutatkozott a Honda Jade

  • Bemutatkozott a Honda JadeAz első képeken csúcs-felszereltséggel, nagy felnivel látjuk az autót. A karosszéria teljes hossza 4660 mm, szélesség 1775 mm, a magasság 1500 mm – utóbbi érték a Japánban elterjedt liftes parkolóhelyek miatt kialakult „szabvány” méret -, a tengelytávolság 2760 mm. Az utastérben a márkától megszokott űrautós műszerfalat találjuk, meg összesen hét ülést, amelyet egy dekoratív hölgy segítségével illusztráltak. Korábban hír volt, hogy készül egy hibrid változat is ebből a példányból, de azt nem valósítják meg.

    Kezdetben csak 1,8 literes, 141 lóerős benzinmotorral jön, 5-ös kézi vagy fokozatmentes automatikus váltóval, jövő év elején 2,0 literes négyhengeres is választható lesz.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Opel Corsa 2010 - nem nagyon nyúltak hozzá

    Az aktuális Corsát négy éve mutatták be, így mára elkerülhetetlenné vált, hogy átszabják valamelyest.

    Nagy átalakításokra persze nem volt pénz, annál is inkább, mert a típusnak már csak két-három évig kell kihúznia, míg meg nem érkezik a teljes egészében saját fejlesztésû utódmodell, így a tervezõk az épeszû áron módosítható mûanyag elemek átszabására szorítkoztak. Ilyen az elsõ lökhárító, amelyre kisebb, és határozottabb formájú hûtõrács, viszont bestiális méretû alsó légbeömlõ – egy tele szájjal vigyorgó száj – került.

  • A Porsche Panamera újabb díja

    A Porsche Panamera elnyerte az „Arany Kormánykerék” díjat. A luxus elõnyben. A Porsche Panamera az „Év Legjobb Új Autójaként” a nagyteljesítményû luxusmodellek kategóriájában elnyerte az „Arany Kormánykerék díjat”. A Porsche Gran Turismo újdonsága kényelme és kiemelkedõ sportossága, valamint egyéni formavilága révén gyõzte meg a versenyzõkbõl, mérnökökbõl, közismert személyiségekbõl és az Auto Bild Magazin Csoport fõszerkesztõibõl álló, a jelölt modelleket részletes tesztek során megismerõ 50-tagú zsûrit.

  • Megérkezett a legdrágább hibrid Porsche, a 918 Spyder

    Az olasz, és az amerikai luxusautók után újra a német autóipar büszkélkedhet a legdrágább modellel, amelynek az alapára több mint félmillió dollár.

    Ha egyedi design alapján, különleges berakásokkal ellátott autót szeretnénk, annak az ára akár az 1 millió dollárt is elérheti. A Porsche hivatalos információi szerint az új modellbõl várhatóan 2000 darab fog készülni elsõ kõrben. Az új modell márciusban mutatkozott be a Genfi Autószalonon, ahol a Porsche két másik hibrid autóját is bemutatta. A több mint 500 lóerõs autó, 3,2 másodperc alatt gyorsul százra.

  • Solo az elsõ hazai hibridautó

    2008. június 16-án bemutatták az elsõ hazai hibridautó mûködõ prototípusát, a Solo-t. A hazai fejlesztésû, különleges személygépkocsi többéves munka eredménye.

    A jövõben további modellekkel kiegészülõ jármûcsalád alternatívát kínál a hagyományos energiahordozóktól való függés ellensúlyozására, a városi közlekedési gondok enyhítésére, a környezeti terhelés csökkentésére és a mozgásszegény életmód megváltoztatására.

  • Könnyebb és sportosabb lesz a Ferrari 599 GTB

    A hírek szerint HGTE, azaz könnyebb és sportosabb változatot mutat be Genfben az olasz gyártó. Az átdolgozott futómûvel, kipufogóval és egyedi külsõ elemekkel felszerelt változat felára a sima 599-hez képest 6,6 millió forintra rúg.

    A tétlenség vádja egész biztosan nem érheti az olaszokat az utóbbi idõben, hiszen a tömeggyártókhoz képest szûk modellválasztékuk ellenére szinte kéthavi rendszerességgel állnak elõ egy újabb modellel, limitált szériával, esetleg órakollekcióval. Legutóbb novemberben mutatták be az F430 Scuderia Spidert, Genfben pedig az 599 GTB Fiorano HGTE változata érkezik.

  • Átcimkézett Tiida az elsõ Chrysler-Nissan

    Dodge Trazo az autó neve, és valójában régi ismerõs: egy átcímkézett, négyajtós Nissan Tiida, ugyanaz az autó, amely Japánban 2004, Európában 2007 óta ijesztgeti a vásárlókat.

    A Trazo kizárólag Latin-Amerikában lesz kapható, méghozzá nem is Dodge jelvénnyel: a Chryslernél terveztek hozzá egy saját jelvényt, mintha új márkát indítottak volna.

    A hivatalos neve is Trazo by Dodge, azaz szabad fordításban Trazo a Dodge-tól.

  • Légzsákos helikopter a NASA ötlete alapján

    Egy texasi helikoptergyártó vállalat új ötlettel állt elõ: a NASA marsjáróinál alkalmazott légzsákok mintájára olyan helikoptert tervezett, amelynek alján légzsákok fújódnak fel baleset esetén a becsapódás csillapítására.

    Mivel a NASA számos marsjárója sikeresen landolt a vörös bolygón a légzsákoknak is köszönhetõen a Bell Helicopter nevû texasi cég tervezõi elhatározták, hogy helikoptereknél is alkalmazhatóvá teszik a módszert.

  • A PSA és a Bosch közösen fejleszt hibridautót

    Az egyre nagyobb hibridautók iránti keresletnek köszönhetõen minden autógyártó gõzerõvel fejleszti saját rendszerét, hiszen minden év késésnek komoly nyoma lehet az eladásokra nézve.

    A PSA-ról már korábban hallhattunk híreket, hogy mérnökeik egy gázolajos-elektromos hajtást fejlesztenek, amivel igazán ütõképesek lehetnek.

    Sõt, már több kiállításon is állítottak ki a franciák ily módon hajtott autókat, ám ezen modellek sorozatgyártásának idõpontjáról hallgattak az illetékesek.

  • Láthatáron a hibrid Touareg!

    Nyilvánosságra hozta a Volkswagen a közeljövõben piacra kerülõ hibrid Touareg adatait, és információkat közölt a gázzal és benzinnel is üzemelõ Passat dual-fuel TSI Ecofuelrõl is, amely szintén 2010-ben mutatkozik be.

    A Mercedeshez és a BMW-hez képest alig fél évvel lemaradva a Volkswagen is piacra dobja elsõ sorozatgyártású hibridjét.

    A két prémiummárkához hasonlóan a wolfsburgiak is az egyik legnagyobb modelljükben, jelen esetben a Touaregben debütáltatják az elektromos rendszert.

  • Jön a Kia kiskategóriás egyterûje

    Frankfurtban mutatkozott be a vonzó külsejû, dallamos hangzású Kia Venga – az autó abban a kategóriában indul, ahol meglehetõsen nagy a „tülekedés".

    A Vengának van stílusa, mer más lenni, nem másolja a doboz formájú „minifurgon" társait, hanem fiatalosabb, lendületesebb azoknál. Dinamikusan emelkedõ övvonalával, széles nyomtávjával „tettre kész" autó érzetét kelti a Venga – mondják a gyáriak.

  • Sportosabb az új VW Beetle

    Hamarosan itt Volkswagen Beetle második generációja. Az új modell nagyobb lesz elõdjénél, és fejlesztésekor több hangsúlyt kap a jó vezethetõség. Több mint tíz éve kapható már a retróhullám egyik elsõ képviselõje, a bogárhátú karakterét megidézõ, új Beetle. Utóda a cégcsoport pueblai gyárában készül majd Mexikóban, és a szintén ott készülõ és jövõre megjelenõ új Jetta mûszaki megoldásait fogja hasznosítani. Ebbõl adódóan nõni fog a tengely- és a nyomtávja is. A most gyártott Beetle alapját a négyes Golf adta, emiatt a hátsó lábtér igencsak szûkös benne.

  • Mercedes V50S

    Kevés a széria 388 lóereje? Ha van pénzed, akkor az izmosítás sem lehetetlen: a bankszámla lecsapolásáért cserébe a Väth E500 Coupé V50S 435 lovat ígér.

    A hösbachi cég huszonegy éve van a szakmában – legújabb munkájuk egy diszkrét, hivalkodásmentes luxusautó. A 280 körüli végsebességhez újratervezték a légterelõket. Mindegyik szénszálas és méregdrága: a kötény 1416, a csomagtartóra szerelhetõ szélterelõ 1761, a fenék-diffúzor 1773 euró.

  • Fiat Freemont - akár 1461 literes csomagtartóval

    Nem kevés szegmensben kell helytállnia az Amerikából származó, konkrétan a Mexikóban készülõ Dodge Journey átiratának számító Freemontnak, a Fiat ugyanis egyrészt a személyautóból faragott kompakt egyterûek, a hagyományos középkategóriás kombik, a középkategóriás egyterûek és még a szabadidõautók körében is e modellel kíván versenyezni.

    Bátor vállalkozás, fõként az alapján, hogy voltaképp egy eredetileg a tengerentúli piacra fejlesztett modellrõl van szó.

  • A Volkswagen jelenleg Kína legnépszerûbb autómárkája

    Néhány éve még kétkedve néztük, ahogy Kínába özönlenek a nagy nemzetközi autógyártók, de úgy tûnik, a befektetés - legalábbis a legnagyobbaknak - lassan eredményt hoz.

    A Volkswagen az elsõ félévben már 531 ezer autót adott el a távol-keleti országban, alig 3000-rel kevesebbet, mint legnagyobb piacán, Németországban.

    Úgy néz ki, az év végéig akár 1,05 millió autót is eladhatnak Kínában.

  • Ssangyong Korando 2010 - terepjáró Koreából

    Ha azt mondjuk, Ssangyong Korando, kevesen törnek ki heves lelkendezésben. A koreai terepjáró-specialista a Korea can do-ból ferdített típusjelzést meglehetõsen rémisztõ formatervû igáslovakra ragasztotta. Eddig.

    Giorgetto Giugaróval rajzoltatták meg az új Korandót, új platformot terveztek neki és Euro 5-ös motort szereltek bele - Ssangyongék komolyan célba vették az európai piacot.

    Ha nem az öt éve senkinek sem hiányzó nevet adták volna neki, talán még nagyobb sikerre számíthatna.