rss
  • Bemutatkozott a Honda Jade

  • Bemutatkozott a Honda JadeAz első képeken csúcs-felszereltséggel, nagy felnivel látjuk az autót. A karosszéria teljes hossza 4660 mm, szélesség 1775 mm, a magasság 1500 mm – utóbbi érték a Japánban elterjedt liftes parkolóhelyek miatt kialakult „szabvány” méret -, a tengelytávolság 2760 mm. Az utastérben a márkától megszokott űrautós műszerfalat találjuk, meg összesen hét ülést, amelyet egy dekoratív hölgy segítségével illusztráltak. Korábban hír volt, hogy készül egy hibrid változat is ebből a példányból, de azt nem valósítják meg.

    Kezdetben csak 1,8 literes, 141 lóerős benzinmotorral jön, 5-ös kézi vagy fokozatmentes automatikus váltóval, jövő év elején 2,0 literes négyhengeres is választható lesz.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Land Rover Defender - luxus kivitelben

    A Land Rover Defender a spártai kivitelû terepjárók közé tartozik, igénytelen, nyúzható belsõvel és robosztus hajtáslánccal.

    Aki luxusra vágyik, a Range Rovert választja. Persze mindig akadnak olyanok, akik a nagy testvér fényûzésére áhítoznak. Nekik segít a bolgár Vilner tuningcég. A Vilner elsõsorban utasterek átszabására szakosodott és a Smart fortwo-tól kezdve a Toyota iQ-n és Jeep Grand Cherokee SRT8-n át az Infiniti FX37-ig számtalan autón dolgoztak már.

  • Volvo V70 T6 - 325 lóerõs tuning a Heico Sportivtól

    A Heico Sportiv egy 100 darabos limitált szériát készít a Volvo V70-bõl. A svéd kombi soros hathengeres benzinmotorjának teljesítménye 325 lóerõre nõ, a sportos külsõrõl azonban a gyári R-Design csomag gondoskodik. A plusz lóerõknek köszönhetõen a V70 hat másodperc alatt teljesíti a százas sprintet.

    A Volvo modellek tuningolásáról híres Heico Sportiv legutóbb egy V70 T6 modellt vett kezelésbe. A visszafogott külsõ átalakítások mellett a lemezek alatt is találunk egy-két újdonságot.

  • Bemutatkozik az Audi R8-as versenyváltozata

    A német gyártó egyre erõteljesebben van jelen a különbözõ versenyszériákban, melynek kézzelfogható jele, hogy a Le Mans-ban és a DTM-ben gyõztes Audi mellé egy, a GT3 kategória szabályainak megfelelõen épített autó érkezik.

    Az Audi motorsport részlege még augusztusban jelentette be, hogy versenyváltozatot készít az R8-ból.

    A Porsche GT3 ellenfelének szánt autót a gyártó az Esseni Tuningkiállításon mutatta be.

  • Európa egyetlen csocso autója

    Pár jó barát összedugta a fejét és kitalálták, hogy valami különleges, egyedi dolgot kellene létrehozni. Nagyon sok ötlet került elõ, de ebbõl is a csocso autó terve ragadta meg legjobban mindenki fantáziáját. Az alapot egy Daihatsu Charade adta, amely egy komplett karosszéria átalakuláson eset át. Az egyedi megjelenést szolgálja a különleges airbrush, hifi rendszer, és természetesen a lényeg, az egyedileg átalakított csocso pálya, amelyet ebben az esetben egy amerikai focipályára mintáztak, egy magyar csapat az Eagles Amerikai Futball Team tiszteletére.

  • Honda FCX Clarity - a hidrogénautó

    A Honda 2011-es fejlesztése nyomán lehetõség nyílhat arra, hogy teljesen függetlenítsük háztartásunkat a közmûvektõl. A japán vállalat az ígéri, hogy 2012. március 31-re elektromos aljzattal szereli fel üzemanyagcellás autóját, az FCX Clarity modellt.

    Ez valamivel komolyabb lesz, mint a már ismert 12 voltos szivargyújtó, sõt még csak nem is a néhány gyártó kínálatában megtalálható, 220 voltos kimenetre kell gondolni: a fejlesztõk legalább 10 kilowatt teljesítményû tápról beszélnek, ami a számítások szerint két átlagos háztartás teljes körû kiszolgálására elegendõ.

  • Renault Fluence

    Fluence - azaz folyékonyság. Ezzel a névvel mutatja be a 2010-es modelljét a Renault. Érdekes ez a névválasztás, hiszen 2004-ben ugyanígy hívták a Renault Laguna tanulmányautó kivitelét. Aminek nem sok köze van a mostani jármûhöz.

    Kétféle benzinmotor kerül az autóba, a kisebbik 1,6-os 110 lovas, míg az erõsebb 2,0 literes 140 lóerõs. A manuális sebességváltó helyett mindkettõhöz kérhetõ automata váltó, a nagyobbhoz folyamatosan változó áttételû CVT.

  • Citroën C4 Pallas: megérkezett

    Február 4-én kezdte meg a Citroën a C4 Pallas forgalmazását Magyarországon, és ez egyben a modell európai premierje is. A fontos bevezetés sikerét olyan reklámfilmmel kívánja biztosítani a Citroën, amellyel a magyar vásárló szívesen azonosul, ezért hosszú évek óta elõször hazai sztárok – Benedek Tibor és Epres Panni – a C4 Pallas tévészpot fõszereplõi. A Citroën C4 család presztízsmodelljének bevezetõ kampánya három alappillérre épül.

  • A Lexus 5 ajtós változata

    A tervezõk lényegében megtartották az LF-Ch tanulmány arányait és jellegzetesebb vonásait, csak az autó elején és hátulján igazítottak: a lámpák formája és a hûtõmaszk kevésbé feltûnõ a szériamodellen, sõt, az orr-rész kifejezetten az IS szedánt juttathatja az eszünkbe.

    Az összkép elég szokatlan, hogy a formaterv alapján is megvegyék néhányan az autót, de nem annyira jellegzetes, hogy tömegeket tántorítson el a vásárlástól.

  • 272 lóerõs, elektromos hajtású sportautó a Chrysler-tõl

    A Detroiti Autószalonon az amerikai autógyártók bõvelkednek az újdonságokban, az egyik legnagyobb érdekesség viszont kétségtelenül a Dodge Circuit EV. A Lotus alapú koncepcióautót egy 272 lóerõs elektromotor hajtja, szériagyártását viszont egyelõre sajnos nem tervezik.

    Az elõzetes híresztelések ellenére, miszerint rengeteg gyártó nem képviselteti magát a Detroiti Autószalonon és hogy évekre visszamenõleg az idei kiállításon lesz a legnagyobb pangás.

  • Hyundai i40cw 2011 - akár 177 lóerõs motorral

    A látvánnyal nincs is baj, a technika is jónak ígérkezik, kérdés, hogy élõben milyen benyomást kelt majd a prémium-minõségre törekedõ koreai.

    Szép autó.

    Azt már megszoktuk, hogy az új i betûs Hyundaiok egységes arcot mutatnak: a hatszögletû hûtõmaszkból mosolygós változatot szabtak a családi kombira, a húzott szemû lámpák elöl-hátul rímelnek, az oldallemez törése pedig pont annyi izgalmat visz a sablonos kombiformába, hogy ne tûnjön unalmasnak.

  • Címvédésre készül Hamilton az MP4/24-es versenyautóval!

    Minden idõk legfiatalabb bajnoka, Lewis Hamilton megnyugtatta rajongóit, hogy nem részegítették meg a tavalyi évben elért sikerek, és megpróbál úgy nekivágni az idei szezonnak, mintha csak most kezdené karrierjét a sportban.

    A McLaren pénteken rántotta le a leplet vadonatúj versenyautójáról, melytõl a vezetõség természetesen címvédést remél. Hamilton azonban óvatosan nyilatkozott az idei évet illetõen, ugyanis az új szabályok miatt szinte lehetetlen megjósolni, ki a legesélyesebb a végsõ gyõzelemre.

  • Íme a 2500 lóerõs Mosler MT 900 GTR XX

    Az Intense Automotive Design bemutatta a Mosler MT 900 GTR XX-re épülõ Land Shark-ot, amellyel nem titkolt célja a világ leggyorsabb szériaautója cím elnyerése. A szárazföldi cápa becenevû autónak 2500 lóerõs teljesítményével és feltankoltan is mindössze 861 kg-os súlyával erre minden esélye megvan.

    Nem mindennapi autót leplezett le az amerikai Intense Automotive Design. Legújabb modelljük a kissé koros Mosler MT 900 GTR XX-en alapul, az amerikai mérnökök azonban minden porcikáját átdolgozták az autónak, így született meg a Land Shark, vagyis a szárazföldi cápa.

  • A Pininfarina elsõ villanymotoros autója a EDAG Light Car

    A legnagyobb autógyártók egy része a tisztán elektromos hajtásláncban látja a városi autók jövõjét, de többek között az olasz Pininfarina is fejleszti saját villanymotoros autóját. A német EDAG Genfben mutatja be elsõ koncepcióját, amely a Light Car nevet kapta.

    Az utóbbi idõkben az autógyárak folyamatosan mutatják be elektromos városi modelljeik koncepció változatát, amelyekhez csatlakozik a német EDAG tervezõcég elsõ tanulmányautója.

  • GWA Ciento Once - 408 lóerõs gép

    Egy kis tuningcégnél készült el az, amihez a Mercedesnél senki nem volt elég bátor. A C111 szupersportkocsira 41 éve vágynak az autó fanok tömegei, de eddig még csak fel sem merült, hogy a Mercedes elérhetõvé tegye a középmotoros álomautót.

    A Ciento Once – spanyol nyelven száztizenegy – ugyanolyan újragondolása a legendás kísérleti Mercedes sportautónak, mint a Ford GT a GT40-esnek: tökéletesen hozza az eredeti karaktert, de a részletek elárulják, hogy korszerû modellrõl van szó.

  • Toyota Sienna Swagger Wagon Supreme - igazi luxus

    Las Vegasban, a SEMA Show-n ugyan egyértelmûen az optikai- és teljesítmény-tuningé a fõszerep, de azért szép számmal akadnak más jellegû átépítések is. Ilyen a Toyota Sienna egyterûbõl kialakított Swagger Wagon Supreme is, egy alig felspoilerezett, de feltûnõen hosszú jármû.

    A Sienna amúgy is jó nagydarab jármû a maga bõ öt méteres hosszával és három méter feletti tengelytávjával, ebbe toldottak még vagy 112 centit az építõk. Így egész hasznavehetetlennek tûnik a jármû, de valójában a világ egyik legkényelmesebb sofõrös limója kontinenseket átszelõ utazáshoz.