rss
  • Bemutatkozott a Honda Jade

  • Bemutatkozott a Honda JadeAz első képeken csúcs-felszereltséggel, nagy felnivel látjuk az autót. A karosszéria teljes hossza 4660 mm, szélesség 1775 mm, a magasság 1500 mm – utóbbi érték a Japánban elterjedt liftes parkolóhelyek miatt kialakult „szabvány” méret -, a tengelytávolság 2760 mm. Az utastérben a márkától megszokott űrautós műszerfalat találjuk, meg összesen hét ülést, amelyet egy dekoratív hölgy segítségével illusztráltak. Korábban hír volt, hogy készül egy hibrid változat is ebből a példányból, de azt nem valósítják meg.

    Kezdetben csak 1,8 literes, 141 lóerős benzinmotorral jön, 5-ös kézi vagy fokozatmentes automatikus váltóval, jövő év elején 2,0 literes négyhengeres is választható lesz.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Jól törik a Cruze!

    Maximális, ötcsillagos értékelést kapott EuroNCAP biztonsági tesztjén a Chevrolet Cruze. A kocsi 79 pontot kapott a lehetséges százból, amivel az egyik legbiztonságosabb modellnek számít a személyautók között. Kiemelkedõ, hogy a Cruze 96 százalékos teljesítményt ért el a felnõtt utas védelem területén, megelõzve ezzel az összes tesztelt prémium kategóriájú modellt. A Cruze maximális 16 pontot kapott a részleges átfedésû frontális ütközésre és maximális nyolcat a deformálható akadályon végrehajtott oldalütközésre.

  • LED-es hátsó lámpákat vezet be a Volkswagen

    Egy régóta létezõ technikai fejlesztést próbál fantasztikus újdonságként eladni a Volkswagen. A német gyár bejelentette, hogy a "kompakt szegmensben elsõként" LED-es hátsó lámpákat mutat be a Golfon, a sportos R, GTI és GTD változatokon.

    Szériaként csak az R-re szerelik fel, a 210 lóerõs GTI-hez és a 170 lóerõs GTD-hez opcióként lesz rendelhetõ. Ráadásul nem is olcsón, hiszen 350 eurót (95 ezer forintot) kérnek az új világításért.

  • A GM-nek is lesz Tata Nanója

    Újabban a legnagyobb biznisz fapados miniautók készítése. A Tata kezdte az egészet a Nanóval, az elképzelés azonban mindenkinek megtetszett: tervezi már a saját, tömegeknek szóló autóját a Renault, a Nissan és ki tudja, ki mindenki még.

    Legutóbb a General Motors jelezte, hogy beszállna erre a piacra, az amerikai óriás kínai partnerével, a SAIC-cal együttmûködésben építené meg a minit. Úgy tervezik, hogy 3500 dolláros (670 ezer forintos) áron dobják piacra az apróságot, vagyis nyugodtan kezdhetik vakarni a fejüket a Tata vezetõi.

  • Megérkezett a boxer dízel

    Idén elsõ körben a Legacy és az Outback kapja meg az új fejlesztésû, common rail befecskendezéses 2 literes 150 lóerõs erõforrást. A Legacy modellben debütált a világ elsõ horizontális elrendezésû személyautó-dízelmotorja. A Subaru boxer dízel ugyanazokat az elõnyöket mutatja fel, mint a boxer benzinmotor: könnyû súly, alacsony tömegközéppont, minimális vibráció és gyors reakció.

  • Subaru Forester tS - limitált szériás darab

    A gyártó házi tuningrészlege, az STi vette kezelésbe a szabadidõ-autót, amely így gyorsabb és erõsebb lett, mint korábban bármikor. Ahhoz azért nem elég komoly az átalakítás, hogy a gép viselhesse is az STi jelzést – ezt eddig csak 300 lóerõ feletti teljesítményû Subaruk kapták meg –, így az új Forester változatot tS-nek nevezték el. Az autóba a jól ismert 2,5 literes, négyhengeres, turbós boxermotor 263 lóerõs változatát építették, amely a maga 347 Nm-es nyomatékával alighanem elég lendületesen mozgatja a Forestert, annak ellenére is, hogy a jármû menetkész tömege 1810 kilogramm.

  • Az autó a 911 GT3 RS 4.0 - lititált szériás modell

    Az új 911-es érkezése elõtt a Porsche egy nem mindennapi limitált szériát dob piacra a GT3 RS-bõl. Az autóban egy új, 4.0 literes boxermotor dolgozik majd közel 500 lóerõs teljesítménnyel. Az autó áprilisban mutatkozhat be, gyártása pedig májusban kezdõdik. A jelenlegi, 997-es kódjelû 911-es pályafutásának végéhez közeledik, így a szokásoknak megfelelõen ebben az évben több limitált széria piacra dobása is esedékes. Az egyik, kizárólag sportautókkal foglalkozó amerikai lap információi szerint a Porsche ezúttal nem csupán aerodinamikai kiegészítõkben és új színekben, felnikben gondolkodik, hanem egy alapjaiban újragondolt sorozatban, új motorral és váltóval.

  • Fehérváron bõvítene a Harman

    A csúcsminõségû elektronikai cikkeket gyártó Harman International a következõ években jelentõs beruházással fejlesztené európai központtá székesfehérvári gyárát. A BMW számára kommunikációs egységeket vagy az Audi autóiba szerelt kijelzõket is gyártanának. Magyar egységét fejlesztené európai gyártóbázissá az elektronikai luxuscikkeket gyártó Harman International. Világszerte három gyártási központ kialakítását határoztuk el a fejlõdõ piacokon, Mexikó és Kína mellett székesfehérvári üzemünk lesz ezek közül az egyik - mondta Dinesh C. Paliwal elnök-vezérigazgató.

  • Nissan GT-R 2011 - alázza a Ferrarit

    Hihetetlen mérési adattal riogatják a vetélytársakat a japán autógyár szakemberei: a japán szupersportkocsi úgy gyorsul, legalábbis 100 km/h-ig, mintha sok száz lóerõvel lenne erõsebb, mint valójában. A Nissan mindent bevet, hogy bizonyítsa, jobb sportkocsit hozott össze bármely vetélytársánál.

    Korábban a Nürburgringen igyekeztek megszerezni a leggyorsabb utcai sportkocsi címét – aminek a Porsche meglehetõsen hangosan próbált az útjába állni – most, a modellfrissítést követõen pedig a gyorsulási adattal igyekeznek elérni, hogy leessen az állunk.

  • Hyundai i40cw 2011 - akár 177 lóerõs motorral

    A látvánnyal nincs is baj, a technika is jónak ígérkezik, kérdés, hogy élõben milyen benyomást kelt majd a prémium-minõségre törekedõ koreai.

    Szép autó.

    Azt már megszoktuk, hogy az új i betûs Hyundaiok egységes arcot mutatnak: a hatszögletû hûtõmaszkból mosolygós változatot szabtak a családi kombira, a húzott szemû lámpák elöl-hátul rímelnek, az oldallemez törése pedig pont annyi izgalmat visz a sablonos kombiformába, hogy ne tûnjön unalmasnak.

  • Solo az elsõ hazai hibridautó

    2008. június 16-án bemutatták az elsõ hazai hibridautó mûködõ prototípusát, a Solo-t. A hazai fejlesztésû, különleges személygépkocsi többéves munka eredménye.

    A jövõben további modellekkel kiegészülõ jármûcsalád alternatívát kínál a hagyományos energiahordozóktól való függés ellensúlyozására, a városi közlekedési gondok enyhítésére, a környezeti terhelés csökkentésére és a mozgásszegény életmód megváltoztatására.

  • Átalakított MTM S3 8P

    Az Audi S3-as kétliteres TFSI motorját vette alapul legújabb átalakításához az MTM. Néhány ügyes motortuning trükkel 380 lóerõre emelték az eredetileg 265 lóerõs csúcsteljesítményt, a motor nyomatékát pedig egészen 460 Nm-ig növelték.

    Az erõsebb motorral az S3 8P öt másodpercnél rövidebb idõ alatt gyorsul álló helyzetbõl 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 290 km/h-t.

  • Fiat Uno 2010

    Célszerû kis doboz, amilyen az elõdje volt, kedves karakterrel. A karrierje Brazíliából indul, de jelentõs esély van rá, hogy Európában is bevetik, hasonló szerepben, mint a Renault a Dacia Sanderót. Lassan el is felejtettük, hogy létezett az egyszerû kis Uno. Eltûnése, 1995 óta három generációnyi Puntót fogyasztott el az európai piac. Brazíliában viszont egészen mostanáig készült, azok számára, akik drágább autót nem tudtak volna megfizetni. A brazil piac növekedésben van, így a Fiatnak megérte kifejleszteni az Uno utódját és megtartani a bevált márkanevet, hogy tovább szaporítsa dél-amerikai vásárlói számát.

  • Local Motors Rally Fighter - homokra és aszfaltra

    A SEMA Motor Show közönsége találkozhat elõször a Local Motors Rally Fighter modelljével, amely „különleges on- és offroad élményt kínál".

    A Rally Fightert nehéz kategorizálni, leginkább egy sportos terepkupé, a dakaros raligépekre hasonlít. Még érdekesebb, hogy a kocsi külsejét és utasterét beküldött számítógépes grafikák alapján alakították ki. A motortérben egy 3 literes duplaturbós BMW dízelmotor teljesít szolgálatot, 265 lóerõvel és 571 Nm nyomatékkal.

  • Minden a hibrid BMW X6-ról

    A világ legerõsebb hibridjeként beharangozott benzin-elektromos coupé-SUV 2010-ben már nálunk is kapható lesz.

    Elsõnek az észak-amerikai és a német piacon vezetik be az új modellt, de 2010 folyamán biztosan a magyar szalonokba is eljutnak az elsõ példányok. A brutális erejû X6 ActiveHybrid-et a Frankfurti Autószalonon mutatták be. A kocsi mozgatásáról egy 4,4 literes ikerturbós V8-as, valamint két villanymotor (86 és 91 lóerõvel) gondoskodik – összesen 480 lóerõs teljesítménnyel.

  • A Seat Leon és Altea modellfrissítésen esett át!

    A Genfi Autószalonon mutatkozik be a modellfrissített Seat Leon és Altea. Az autók formáin alig változtattak a tervezõk, ám belül hamar feltûnnek a változások mindkét modell esetében. A motorháztetõ alatt a közös nyomócsöves dízelmotorok megjelenése jelenti az újdonságot.

    Közel négy éve mutatták be a Seat Leon második generációját, így a kompakt modell megérett a modellfrissítésre. A Leonnal együtt azonban alapos frissítésen megy keresztül az Altea is, amelynek XL és Freetrack változata is megújul.