rss
  • Audi A3 Cabriolet második generációja

  • Audi A3 Cabriolet második generációjaA legfontosabb változás a lépcsős hátú befejezés, ami egyfelől a formának másfelől a csomagtér méretének is jót tesz. Utóbbi tér már 287 literes, ami 60 literes bővülés az elődhöz viszonyítva, és a nagyobb méretű nyílás miatt könnyebben is megpakolni. A karosszéria egyébként 18 centivel hosszabb, 442 centiméteres, a szélesség 2 centivel bővült, a magasság 1,5 centivel alacsonyabb, a tengelytáv 2,6 méter. Szériafelszerelés az elektromos tetőmozgatás, gombnyomásra 18 másodperc alatt tűnik el a tető akár menet közben, legfeljebb 50 km/órás sebességgel haladva.

    A nagyobb méretek ellenére a tömeget mintegy 50 kg-mal sikerül csökkenteni, amiben olyan tényezők is szerepet játszanak, mint az alumínium motorháztető vagy a vászontető acélból és magnéziumból készült váza.

    Kezdetben csak elsőkerékhajtással lesz elérhető az Audi A3 Cabriolet, az 1.4 (140 LE), 1.8 (180 LE) TSI-kkel és a 2.0 (150 LE) TDI-vel, később quattro összkerékhajtás, 2,0 literes benzinmotor (S3 300 LE) és 1,6-os dízel (110 LE) is elérhető lesz. Váltóból a hatfokozatú, kézi kapcsolású mellett hétfokozatú, dupla kuplungos választható.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Fiat 500 Coupé Zagato - kicsit tuningoltak rajta

    Az 500 Coupé elkészítésébe a Fiat gyári tervezõi is besegítettek, de az új stíluselemek egyértelmûen a Zagato hagyományt követik.

    A két púp az elsõ ülések felett, a hátsó oldalablakok késformája és a hátsó tetõoszlop, amely látszólag csak egyetlen ponton találkozik a lendületes ívû tetõvel – ezeket a megoldásokat már évtizedek óta használják a Zagato tervezõi. A kiskocsi méretei érdekes módon nem változtak semmit, bár az eltérõ tetõkialakítás miatt határozottan alacsonyabbnak tûnik, mint a széria 500-asok.

  • Maybach Zeppelin 2010

    A Maybach nagyobb, erõsebb és kényelmesebb, mint a brit vetélytársak, de ez sem volt elég: Németországon kívül nagyon hiányzott egy igazán jól csengõ név – mondjuk amilyen a Mercedesé. Így a méregdrága autók nem fogytak igazán, és ebbõl kifolyólag a paletta fejlesztésére sem maradt pénz. Nem tudni, hogy a Daimler miért döntött az 57-es és a 62-es átalakítása mellett – ennél azért több kéne, hogy új életet leheljenek a márkába, mondjuk még legalább egy másik modell, és a jelenlegiek leváltása – de egy átlagos modellfrissítésnél 2010-ben sem telt többre.

  • Vázlaton a jövõ Audija

    Az Audi a közelmúltban rengeteg modellt mutatott be, ám a németek a jövõre nézve is számos újdonságot tartogatnak rajongóiknak. A gyártó nemrégiben kiszivárogtatott pár vázlatot az A5 Sportbackról, az A7-rõl és az A8-ról.

    Az Audi szekere az utóbbi idõben nagyon jól szalad, szinte mindegyik modellje kasszasikernek bizonyult, az eladások pedig töretlenül emelkednek, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben igazán figyelemre méltó, így a németek joggal lehetnek büszkék magukra.

  • A Lada legújabb büszkesége a C-Cross

    Stílusosan a hazai autószalonon mutatta be legújabb büszkeségét a Lada.

    Az AvtoVAZ a C-Cross tanulmányautó mellett majdnem egész modellpalettáját, többek között a Kalina sportváltozatát is kiállította.

    Még mindig hazája legsikeresebb autómárkája a Lada, amely a Moszkvai Autószalonon egy SUV-val lepte meg a közönséget.

  • A Hyundai sportautót faragna a Blue-Will-bõl!

    Érdekes koncepcióval jelentkezik a hétvégén kezdõdõ Szöuli Autószalonon a Hyundai.

    Blue-Will-t a hírek szerint hamarosan az utcán is viszont láthatjuk, a márka ugyanis hibrid sportautót faragna belõle.

    Az utóbbi évek egyik legharmonikusabb formatervû koncepcióját leplezte le a gyártó múlt héten. A Blue-Will tanulmány az április 2-án a Szöuli Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, és bár még be sem mutatták, a gyártó vezetõi máris sorozatgyártásán gondolkodnak.

  • Renault Fluence

    Fluence - azaz folyékonyság. Ezzel a névvel mutatja be a 2010-es modelljét a Renault. Érdekes ez a névválasztás, hiszen 2004-ben ugyanígy hívták a Renault Laguna tanulmányautó kivitelét. Aminek nem sok köze van a mostani jármûhöz.

    Kétféle benzinmotor kerül az autóba, a kisebbik 1,6-os 110 lovas, míg az erõsebb 2,0 literes 140 lóerõs. A manuális sebességváltó helyett mindkettõhöz kérhetõ automata váltó, a nagyobbhoz folyamatosan változó áttételû CVT.

  • R8 V10 Biturbo - 777 lóerõvel

    A német tuningcég a 2011-es Genfi autószalonon mutatja be az R8 V10 Biturbo nevû modelljét.

    Az alapvetõ paraméterekhez nem kell magyarázat, a csillogás pedig onnan, hogy az alumínium autónak nincs fényezése, hanem felpolírozták.

    Az MTM-nél szeretik az Audi V10 biturbó változatát, korábban az RS6-ost is tuningolták, igaz, csak 730 lovasra. Most ugyanezt a motort még tovább húzták, egészen 777 lóerõig, és 888 newtonméterig, majd beépítették az R8-ba.

  • Audi A1 a 'kisautó'

    Az A1 négyféle motorral és kétféle felszereltségi szinttel indul alapvetõen fiatalos lendületû vásárlók kegyeiért. A hivatalos közlemény szerint a repülõgépek szárnya és hajtómûve ihlette a belsõ tér formáit. Már évek óta tudjuk, hogy az Audi újra visszatérne a kisautógyártók közé. Az A2 bukása után most egy izgalmasabb, sportosabb karakterû autóval próbálkoznak, melynek elsõdleges célja, hogy a MINI által meghatározott szegmensben vevõket szerezzen. Az A1 ugyanazok az értékeket hozza, mint brit társa: izgalmas külsõ, sportos karakterrel, prémium minõségû utastérrel párosítva.

  • A Honda Life sorozat újabb kocka autója távolkeletrõl

    A Hondát Európában nem épp a kisautóiról ismerjük.

    Még a viszonylag rövid Jazz is a kompakt kategória határait súrolja, helykínálatban és árban mindenképp.

    Japánban azonban mindig forgalmazott miniautókat a cég, amióta belekezdett az autógyártásba.

    Legfrissebb, kizárólag a helyi piacra szánt törpeautójuk a Life sorozat legújabb generációja.

  • Frissebb lett a Suzuki SX4

    A Suzuki megújította városi sport-crossoverét, az SX4-et. A csapott hátú változat vonzó külsõvel és a korábbinál „zöldebb" motorokkal kíván hódítani.

    A Suzuki külseje megújult, anélkül hogy radikálisan megváltoztatta volna korábbi jellegzetes arcát.

    A ferdehátúra új elsõ lökhárító és hûtõrács került, ezenkívül az autó olyan elsõ és hátsó védõlemezeket kapott, amelyek jobban dacolnak majd a zord terep- és idõjárási viszonyokkal.

  • Japánban már megvásárolható a 336 lóerõs Nissan 370Z sportautó

    Japánban már megvásárolható a Nissan új sportautója, a 350Z utódjaként érkezõ 370Z, amely a helyi piacon a hagyományoknak megfelelõen Fairlady Z néven kerül forgalomba.

    A 336 lóerõs sportautó minden részletét továbbfejlesztették.

    A Los Angeles-i Autószalonon mutatkozott be hivatalosan, de elsõként Japánban kerül piacra a Nissan új sportkocsija.

  • Fehérváron bõvítene a Harman

    A csúcsminõségû elektronikai cikkeket gyártó Harman International a következõ években jelentõs beruházással fejlesztené európai központtá székesfehérvári gyárát. A BMW számára kommunikációs egységeket vagy az Audi autóiba szerelt kijelzõket is gyártanának. Magyar egységét fejlesztené európai gyártóbázissá az elektronikai luxuscikkeket gyártó Harman International. Világszerte három gyártási központ kialakítását határoztuk el a fejlõdõ piacokon, Mexikó és Kína mellett székesfehérvári üzemünk lesz ezek közül az egyik - mondta Dinesh C. Paliwal elnök-vezérigazgató.

  • Axton 2010-es autóerõsítõk - jól sikerült széria

    A svájci ACR csoport tulajdonába tartozó Axton márka már évek óta a verhetetlen ár / érték arányú termékekkel hasít szeletet az autó hi-fi piaci tortájából. Ezt a hagyományt követi az új, 2010-es széria is, így a 25-50e forintos ársávban gondolkodóknak lehet jó választás a gyártó terméke. A külsõ megjelenés masszív felépítést sugall, melyet tovább erõsít az anyagfelhasználás is, hisz a széria összes tagja fekete eloxált alumínium házban pózol, melyeken méretes csatlakozók és a szokásos beállítási lehetõségek (HP, LP filter, illetve típustól függõen subsonic filter) várják a felhasználókat.

  • Dízel-hibridhajtással érkezik a Citroen DS5!

    A Citroen DS modellcsaládjának második tagjaként két év múlva érkezik a DS5. A C5-höz hasonló méretû modell legnagyobb érdekessége, hogy a PSA dízel-hibrid hajtásláncával is párosítható lesz, amelynek köszönhetõen csökkenhet a márka átlagos szén-dioxid kibocsátása.

    Az idei Genfi Autószalonon mutatkozott be a Citroen DS3, amely a franciák DS Inside modellcsaládjának elsõ tagja lesz.

    A MINI ellenfelének szánt modell mellé azonban 2011-ben érkezik a nagyobb méretû DS5, amelyet igazi presztízsmodellnek szán a Citroen.

  • Renault Latitude - elegáns autó a Renault-tól

    Az új autó alapját a Renault dél-koreai leányvállalata, a Samsung Motors SM5 modellje adja. Lényegében ugyanarról az autóról van szó, minimális külsõ eltérésekkel. Az elegáns autó 4,89 méter hosszú, 1,83 m széles, míg a magassága egy centi híján másfél méter. Ezzel a Latitude 20 centivel hosszabb a Lagunánál, de hét centit ráígér az igencsak nyúlánk Mondeóra is. Az alapmodellbe 2,0 literes turbómotor kerülhet 205 lóerõvel, amely mellett a másik benzines 3,5 V6-os lehet 240 lóerõvel. Elõbbibe hatfokozatú manuális, a másik hasonló, de automata váltóval párosítva.