rss
  • Audi A3 Cabriolet második generációja

  • Audi A3 Cabriolet második generációjaA legfontosabb változás a lépcsős hátú befejezés, ami egyfelől a formának másfelől a csomagtér méretének is jót tesz. Utóbbi tér már 287 literes, ami 60 literes bővülés az elődhöz viszonyítva, és a nagyobb méretű nyílás miatt könnyebben is megpakolni. A karosszéria egyébként 18 centivel hosszabb, 442 centiméteres, a szélesség 2 centivel bővült, a magasság 1,5 centivel alacsonyabb, a tengelytáv 2,6 méter. Szériafelszerelés az elektromos tetőmozgatás, gombnyomásra 18 másodperc alatt tűnik el a tető akár menet közben, legfeljebb 50 km/órás sebességgel haladva.

    A nagyobb méretek ellenére a tömeget mintegy 50 kg-mal sikerül csökkenteni, amiben olyan tényezők is szerepet játszanak, mint az alumínium motorháztető vagy a vászontető acélból és magnéziumból készült váza.

    Kezdetben csak elsőkerékhajtással lesz elérhető az Audi A3 Cabriolet, az 1.4 (140 LE), 1.8 (180 LE) TSI-kkel és a 2.0 (150 LE) TDI-vel, később quattro összkerékhajtás, 2,0 literes benzinmotor (S3 300 LE) és 1,6-os dízel (110 LE) is elérhető lesz. Váltóból a hatfokozatú, kézi kapcsolású mellett hétfokozatú, dupla kuplungos választható.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Citroen GQ

    A brit szakemberek egy igazi öszvért alkottak: Lényegében egy kupé, de négyajtós, így a már családdal rendelkezõket sem zárják ki.

    Futurisztikus a kinézete

    Az oldalablakok íve erõsen lejt, de a tetõ magasabban fut hátra, ami egy sportkombi farát mutatja.Mindezt hatalmas kerekekkel kombinálva, amelyektõl szabadidõ-autós benyomása lesz az embernek. Mindenki találhat benne magának tetszõt.

  • Leplezetlen fotók jelentek meg a Mercedes E-Coupéról

    Leplezetlen fotók jelentek meg az interneten a vadonatúj Mercedes E-Coupéról.

    A modellt már korábban is alig álcázták, most pedig gyári képek kerültek nyilvánosságra, amelyeken az autó utastere is látható.

    Már hosszú hónapok óta tesztelik Németország útjain a Mercedes CLK utódját, amelyet az utóbbi idõkben már alig álcáztak a gyáriak. Az E-Coupé néven forgalomba kerülõ modell elõdjétõl eltérõen a vadonatúj E-osztály alapjaira épül majd.

  • Chevrolet Colorado 2011

    Az utóbbi években unalmas, platós málhásállatból divat-tárgyakká lettek a pick-upok, és bár ebben a folyamatban a Mitsubishi és a Nissan jár az élen, úgy tûnik, a General Motors is igyekszik felvenni a tempót.

    A 2011 márciusában bemutatott Colorado tanulmány is ebbe az irányba mutat: gömbölydedebb lett, mint az elõdei, és a formatervezõk láthatóan nem csak az elsõ részén, de a platón is sokat dolgoztak, hogy egységes legyen a forma. Az összhatás így sem nagyon izgalmas, inkább visszafogott, mint a Chevrolet típusok általában, de a korábbi pick-upok sematikus megjelenése már nem annyira jellemzõ a gépre.

  • Opel Astra Ecoflex - 3,7 literes fogyasztással

    Bemutatta az Astra legtakarékosabb 2011-es változatát az Opel.

    Az Ecoflex-verzió a gyári adatok szerint 3,7 litert fogyaszt az 1,7 literes dízelmotorral. Õsszel kezdõdik a forgalmazás.

    Takarékos változattal bõvült az Opel Astra kínálata, az Ecoflex-verzió átlagban mindössze 3,7 litert fogyaszt a gyár közlése szerint. Meghajtásáról a jól ismert, 1,7 literes dízelmotor 130 lóerõs változata gondoskodik, legnagyobb nyomatéka 300 Nm. Hosszú áttételezésû, hatfokozatú manuális váltó továbbítja az erõt az elsõ kerekekhez.

  • Takarékos, de dinamikus a Punto Evo

    Fiatalos, csinos és az általunk próbált dízellel különösen takarékos az új Fiat Punto Evo, amely városban és városon kívül is otthon érzi magát. Még nem családi autó, de már majdnem.

    A 2005-ben bemutatott Grande Punto bõven elérte modellciklusának felét, ideje volt az arculatfrissítésnek. Csinosabb mosolygósabb lett az autó, kívül-belül nagyon fiatalos. Az általunk próbált modell fényezésére és belsõ kialakítására ez különösen áll, igazi „csajos" autó, öt ajtóval, könnyû kezelhetõséggel.

  • Peugeot 208, az új generáció

    Peugeot 208, az új generációElődeinek történelmi sikere után - több mint 15 millió 200-as készült harminc év alatt - a 208 egyetlen céllal érkezik a szegmensbe: vissza akarja szerezni a kategória elsőségét Európában. A széles vevőkör megnyerésére és egyesítésére szánt A9 projekt, azaz a jövőbeli 208 a márka valaha vállalt legmerészebb újításaival hajtja végre a valóságos nemzedéki ugrást. A 208 kereskedelmi bevezetése kora tavasszal lesz; az első teljes évben (2013) világszerte 550 ezer darab értékesítését tervezik.

  • Új információk a Mercedes E-osztályról

    A tavaly napvilágra került képek után egy remek marketinghúzással újabb képeket és az új E-osztály katalógusát is nyilvánosságra hozta a Mercedes.

    Amint azt várni lehetett, az újdonságnak a technikai részleteiben sem kell majd szégyenkeznie.

    Miután az eredeti tervekkel ellentétben már tavaly decemberben nyilvánosságra kerültek a vadonatúj E-osztály hivatalos képei.

  • Aston Martin Edo DBS

    Az Edo Competition az Aston Martin DBS átalakításába fogott, ami egyáltalán nem könnyû feladat. A német cég azonban talált megoldást. A formához nem nyúltak – kár is lett volna – inkább a technikát próbálták tökéletesíteni. A hatliteres V12-esben a gyári 517 lóerõn túl is bõven vannak még tartalékok, így elég volt átprogramozni az elektronikát, és módosítani a szívó- illetve a kipufogó-rendszeren, hogy a teljesítmény 550 lóerõre, a maximális nyomaték 600 Nm-re nõjön. Az autó gyorsulási ideje 0-ról 100 km/h-ra 4,5-rõl 4,1 másodpercre csökkent.

  • Komoly változtatások az új Lexus RX-en

    Már tíz éve, hogy bemutatták a japán luxusmárka elsõ terepjáróját, most pedig már a harmadik generációról rántották le a leplet Los Angelesben. Az új Lexus RX kívül-belül komoly változásokon ment keresztül.

    A Lexus 1998-ban mutatta be az RX modellcsaládot, amely igen szép sikereket hozott a Toyota égisze alá tartozó márkának. A japánok öt év után cserélik le a második generációt, és az új RX elõdjéhez hasonlóan hibridváltozatban is elérhetõ lesz.

  • Luxuskocsi extra extrái

    A gépjármûvezetés kényelmét és biztonságát a gyártók az alapmodellhez nem járó, de rendelhetõ berendezésekkel, eszközökkel, szerkezetekkel, úgynevezett extrákkal szolgálják. A luxuskategóriába sorolható személyautók 2009-es extrái közül a jármûvezetõ informáltságát segítõ készülékekbõl szemezgettünk.

    Manapság egy modern felsõ osztályú személyautó értékének legalább az egyharmadát a különféle kényelmi és biztonsági extrák teszik ki (a beszélõ GPS-tõl a külsõ fénytõl önmûködõen elsötétülõ ablakokon át az önbeálló és fûthetõ odaltükrökig).

  • Középkategóriás szedánt fejleszt a Tesla

    A BMW 3 kategóriájába érkezik 2015-ben.

    A Model S után újabb modellel bõvíti palettáját néhány éven belül az amerikai Tesla. Az újdonság egy középkategóriás szedán lesz, amelybõl legalább kétféle karosszériaváltozat is készül. A kocsi ára 30 000 font, azaz kb. 9-10 millió forint körül alakulhat. Bár a Tesla gyakorlatilag megalapítása óta veszteséges, a milliárdos cégvezér, Elon Musk nem adja fel. Egyre-másra jelenti be az újabb modellek fejlesztésének megkezdését, most például egy középkategóriás szedánról adott közre néhány információt.

  • A Fiat legújabb egyterû modellje: Fiorino Qubo

    Fiorino Qubo néven kerül forgalomba a Fiat legújabb modellje. Az eredeti név jól tükrözi tulajdonságait: megbízható, robusztus, emellett egyedülállóan praktikus és sokoldalú. A Q betû, harmonizálva a lekerekített külsõ formákkal, szintén az autó egyediségét jelzi.

    A Fiat és a PSA együttmûködésébõl született autót a törökországi Bursában, a Tofas gyárban szerelik össze - csakúgy, mint Fiat Dobló modelleket.

  • Hazánkban is elérhetõ a hatodik generációs Volkswagen Golf Plus!

    Hozzánk is megérkezett az új Golf Plus, amely a tavaly bemutatott hatodik generációs Golf formajegyeit örökölte.

    A külsõ mellett a motorkínálat is megváltozott, ugyanis a PD TDI dízeleket a közös nyomócsöves CR TDI erõforrások váltották, amelyek akár 0,8 literrel takarékosabbak elõdeinél.

    Immár hazánkban is rendelhetõ a megújult Volkswagen Golf Plus, amely hivatalosan a tavalyi Bolognai Autószalonon mutatkozott be.

  • SLK 250 CDI - dízel motorral szerelt Mercedes

    Igazi különlegességet készített a kisebbik roadsterjébõl a Mercedes.

    Ezúttal nem a gazadagokhoz szólnak, hanem a spórolósokhoz. Dízelmotor kerül az SLK-ba.

    Az Audi TT roadsterbõl is van már, így csak kissé lepõdtünk meg, hogy a Mercedes-Benz bejelentette, dízelmotorral bõvíti az SLK kínálatát.

    A kétüléses roadsterbe a 250 CDI néven ismert 2143 köbcentis turbódízel motort szerelik.

  • Ferrari FF 2011 - családi a autó a Ferraritól

    A Ferrarinál alighanem úgy gondolták, már kimerítették a klasszikus luxuskupé-sémában rejlõ lehetõségeket, így a 612 Scaglietti utódját már új elvek alapján tervezték.

    Jól sikerült példány.

    Ami elõször szemet szúrhat, az a magasan végzõdõ tetõvonal: az FF (Ferrari Four) nevû modell egyfajta átmenetet képvisel a kombik és a kupék között, ami nyilvánvalóan jót tesz a helykínálatnak, bár elég merész húzás épp a legdrágább, és hagyományosan konzervatív vásárlókat megszólító modell esetében.