rss
  • Audi A3 Cabriolet második generációja

  • Audi A3 Cabriolet második generációjaA legfontosabb változás a lépcsős hátú befejezés, ami egyfelől a formának másfelől a csomagtér méretének is jót tesz. Utóbbi tér már 287 literes, ami 60 literes bővülés az elődhöz viszonyítva, és a nagyobb méretű nyílás miatt könnyebben is megpakolni. A karosszéria egyébként 18 centivel hosszabb, 442 centiméteres, a szélesség 2 centivel bővült, a magasság 1,5 centivel alacsonyabb, a tengelytáv 2,6 méter. Szériafelszerelés az elektromos tetőmozgatás, gombnyomásra 18 másodperc alatt tűnik el a tető akár menet közben, legfeljebb 50 km/órás sebességgel haladva.

    A nagyobb méretek ellenére a tömeget mintegy 50 kg-mal sikerül csökkenteni, amiben olyan tényezők is szerepet játszanak, mint az alumínium motorháztető vagy a vászontető acélból és magnéziumból készült váza.

    Kezdetben csak elsőkerékhajtással lesz elérhető az Audi A3 Cabriolet, az 1.4 (140 LE), 1.8 (180 LE) TSI-kkel és a 2.0 (150 LE) TDI-vel, később quattro összkerékhajtás, 2,0 literes benzinmotor (S3 300 LE) és 1,6-os dízel (110 LE) is elérhető lesz. Váltóból a hatfokozatú, kézi kapcsolású mellett hétfokozatú, dupla kuplungos választható.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Renault Thalia 1.5 dCi Privilége: Népvágy?

    A Renault Thalia jó kilenc évvel ezelõtt jelent meg a magyar piacon, és óriási sikert aratott. Azóta több mint 30.000 darabot adtak el belõle nálunk, a kis lépcsõshátúak között piacvezetõ lett, de a teljes kisautó-kategóriát tekintve is az elsõk közé került.

    Most a karosszériáját teljesen átrajzolták, miközben az új ruha alatt szinte semmi nem változott. Hogyan hat így a mai megváltozott környezetben - erre keressük a választ.

  • Volkswagen Transporter Rockton

    Összkerék-hajtás, magasított futómû, off-road gumik és masszív védõlemezek alul – ezt kínálja a Volkswagen furgon legújabb változata.

    Az új gép, amely a Transporter Rockton nevet kapta, természetesen összkerék-hajtású – igaz, a Volkswagen személyautóiból ismert Haldex rendszert használja, amelynél nehéz terepen létezik jobb megoldás is – de ezen kívül a megerõsített futómû és a 30 mm-es hasmagasság-emelés is segít, hogy az épített utakról letérve se akadjon el a furgon.

  • Már elérhetõ a Prius konnektorról tölthetõ változata

    Mielõtt a Toyota bemutatta volna a Prius konnektorról tölthetõ változatát, vagy a Chevrolet elkezdte volna a Volt forgalmazását, egy szemfüles kaliforniai vállalkozás bemutatta saját átalakító készletét az autóhoz.

    Aki nem tud várni addig, amíg a jó elõre beharangozott Chevrolet Volt a kereskedésekbe kerül, már most megvásárolhatja saját konnektorról tölthetõ hibrid autóját, ráadásul a bevált Toyota Prius alapjain.

  • Genfben mutatkozik be az új Mazda6

    A Mazda6 frissített változata idén márciusban, a Genfi Autószalonon mutatkozik be. A modell új, továbbfejlesztett verziójának fogyasztása mérséklõdött, kevésbé terheli környezetét.

    A frissített Mazda6 tartja a Mazda új arculatát, amely az enyhén módosított elsõ és hátsó lámpatestekkel együtt sportosabb és markánsabb karaktert kölcsönöz a kocsinak. A frissített Mazda6 hat motorral választható majd, köztük a nagyteljesítményû, új, 2,0 literes DISI benzinmotorral, amelynek fogyasztása alacsonyabb, ill. károsanyag-kibocsátása is mérséklõdött a kétliteres elõdhöz képest.

  • Bemutatkozik a mozgási energiát visszanyerõ hibridhajtású Peugeot 908 HY

    A Peugeot Sport a 2008-as Le Mans Series silverstone-i futamát használja ki a mozgási energiát visszanyerõ hibridhajtású 908 HDi FAP bemutatására.

    A különleges ezüst-szürkében csillogó autó ízelítõt ad a márka hosszú-távú versenyautóinak jövõbeli megoldásaiból, noha alkalmazása még függ a 2009-tõl érvénybe lépõ mûszaki szabályzattól. A hibridtechnika fékezéskor lehetõséget nyújt a mozgási energia visszanyerésére, illetve tárolására.

  • Jön az Audi A7 és a Q5 Hybrid

    Nem fogja vissza fejlesztéseit a pénzügyileg stabil Audi, a tervek között elektromos hajtás éppen úgy szerepel, mint 2011-re a Q5 hibrid változata.

    Az Audi AG. 7,3 milliárd eurót kíván üzemei modernizálására, új termékek fejlesztésére és technológiai kutatásokra fordítani 2012-ig. Modelljeinek számát pedig 2015-ig 42-re növeli a jelenlegi 34-rõl. A befektetésre elõirányzott összeg 80 százalékát, 5,9 milliárd eurót termék- és technológia fejlesztési célokra szánja fordítani az Audi.

  • A 30 millió dolláros autó - Drágább mint Picasso vagy Monet némelyik képe

    A Bugatti Atlantic nevû modelljébõl mindössze négy darab készült. Az autó az oldtimerek közül az egyik legfeltûnõbb, a hosszanti irányban rajta végigfutó alumíniumcsík az évtizedek alatt a négykerekû védjegyévé vált. Az egyik példány nemrégiben a világ legdrágább oldtimere lett, 30 millió dollárért cserélt gazdát - ez több, mint amennyit Pablo Picasso vagy Claude Monet egy-egy festményéért adnak. Azt, hogy képzõmûvészeti alkotásokért nem sajnálnak ennyi pénzt, már senkit sem ejt ámulatba, de hogy valaki egy autóért 6,2 milliárd forintnak megfelelõ összeget fizessen?

  • BMW Mansory X6 M - tuningolt verzió

    A BMW kupé-SUV öszvére eleve furcsa szerzet, de a svájciak rátettek még egy lapáttal.

    A feltûnés garantált, az elismerés kevésbé.

    A Mansory eleve arról híres, hogy egy Rolls-Royce vagy Bentley eleganciáját is képes tökéletesen agyonverni, és most sem szakadtak el a hagyományaiktól. A BMW X6 M-re új lökhárítókat terveztek, elöl gigászi beömlõnyílásokkal, hátul pedig versenyautókat megszégyenítõ méretû diffúzorral.

  • Alacsony fogyasztású az új Opel Astra EcoFlex

    A többi európai autógyártóhoz hasonlóan a GM Europe is bõvíteni igyekszik alacsony fogyasztásra kiélezett modelljeinek körét. Az Opelnél EcoFlex néven fut ez a sorozat, amelyet a Corsával nyitottak meg, és most az Astrával folytatnak.

    A recept ugyanaz, mint az összes hasonló (BlueMotion, Econetic, Greenline...) típusnál: a fogyasztás csökkenését sok apró módosítás együttesen adja.

  • Volkswagen Polo GTI Seat hajtáslánccal

    A német autógyártó-óriás az idei év közepe táján mutatja be a Polo legfrissebb generációját, melybõl állítólag nem sokkal az alapmodell megjelenését követõen piacra kerül a legerõsebb GTI változat is.

    A kis méregzsák technikai adatai a napokban kiszivárogtak.

    Nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy a Volkswagen a Polo következõ generációját az idei év elsõ felének végén fogja piacra dobni.

  • Három 2011-es villanyautó a Ford-tól

    A Ford három 2010-es elektromos hajtású modellt mutatott be. A sort az amerikai piacon 2011 végén megjelenõ Ford Focus Electric nyitja meg, ezt követõen pedig a Ford Észak-Amerikában 2012-ben, Európában pedig 2013-ban vezeti be a C-MAX Energi plug-in hibrid és a C-MAX Hybrid modelleket.

    A Ford elektromos hajtású jármûveinek bemutatása csupán az egyik része annak a nagyszabású tervsorozatnak, amelynek célja, hogy a vállalat minden modellje a lehetõ legkevesebb üzemanyaggal mûködjön, vásárlók milliói számára biztosítva a takarékos és megfizethetõ autókat.

  • V10-es motort kapott az Audi R10 TDI!

    Az Audi bemutatta a hosszú távú versenyekre épített idei versenygépét, az R15 TDI-t.

    Az autó V12-es helyett egy V10-es motort kapott, amely több mint 600 lóerõs és 1050 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, ám így sem lesz könnyû legyõzni Le Mansban a rivális Peugeot-t.

    Amikor az Audi 2006-ban bejelentette, hogy dízel versenygépet készítenek a Le Mans-i 24 órás versenyre, a riválisok egy vállrándítással elintézték az ügyet, mondván, ez csak marketing.

  • SLK 250 CDI - dízel motorral szerelt Mercedes

    Igazi különlegességet készített a kisebbik roadsterjébõl a Mercedes.

    Ezúttal nem a gazadagokhoz szólnak, hanem a spórolósokhoz. Dízelmotor kerül az SLK-ba.

    Az Audi TT roadsterbõl is van már, így csak kissé lepõdtünk meg, hogy a Mercedes-Benz bejelentette, dízelmotorral bõvíti az SLK kínálatát.

    A kétüléses roadsterbe a 250 CDI néven ismert 2143 köbcentis turbódízel motort szerelik.

  • MKB Mercedes SL 65 AMG Black Series P 1000 - ezer lóerõ felett

    Különösebb izzadtságszag nélkül futja meg a 370 km/h-t az átalakított Black Series – az AMG V12-esében látszólag végtelen tartalékok rejlenek.

    Eleve az egyik legbrutálisabb Mercedes az SL 65 AMG Black Series, de az MKB nevû tuningcég továbbfejlesztette az eredeti koncepciót. A hatliteres motor nagyobb turbófeltöltõket, bõségesebben méretezett hûtõrendszert, átprogramozott elektronikát és új vezérmûtengelyeket kapott – és ennyi elég volt, hogy elérje az 1015 lóerõt, illetve az 1300 Nm-es csúcsnyomatékot.

  • Szülinapi különkiadás a Renault Clióból

    Húsz éve kapható a Renault Clio, a francia gyár ebbõl az apropóból különkiadást készített a modellbõl.

    Nem panaszkodhat a Clio népszerûségére a Renault, húsz éve kapható a modell, debütálása óta több mint tízmillió kelt el belõle és két Év Autója-címet is szerzett.

    A kerek jubileumot egy különkiadással ünnepli a márka, a csomag a három- és ötajtós, valamint a kombi és RS kivitelhez is elérhetõ lesz.