rss
  • Tanulmányként is megjelenik a BMW X5

  • Tanulmányként is megjelenik a BMW X5A BMW X5-ös harmadik generációja nem csak újdonságként, de tanulmányként is tiszteletét teszi a Frankfurti Autószalonon, ahol konnektorról tölthető hibridként is megjelenik a szabadidő-autó. A karosszéria legnagyobb újdonsága a néhány helyen tetten érhető kék betét, amivel az i almárkára utalnak, ezen kívül még a bal első sárvédőben vágtak egy nyílást az elektromos csatlakozásnak. A 21 colos könnyűfém felnik is egyediek, és a tetősínek is speciális darabok. Elektromotorral akár 120 km/ órás tempóra is képes felgyorsulni.

    A hajtásról már elég szűkszavúan nyilatkozik a gyár, a belső égésű motorról csak annyit mondanak, hogy az turbós és négyhengeres – nem árulták el az üzemanyagot -, amelynek munkáját egy 95 LE csúcsteljesítményű elektromotor segíti, a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort a csomagtérpadló alatt rejtették el. Elektromotorral akár 120 km/órás tempóra is képes felgyorsulni a nagy méretű SUV, amelynek fogyasztása 3,8 l/100 km alatt marad. Nem tiszta az sem az első sajtóközlemény alapján, hogy virtuális vagy hardveres az összkerékhajtás a BMW Concept X5 eDrive esetén.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Hyundai Genesis Coupé - 8 másodperc alatt 100-on

    Magyarországra is megérkezett 2011 júniusában a Hyundai hátsókerékhajtású kupéja, amely 210 és 303 lóerõs motorokkal, átfogó felszereltséggel és a szokásos 5 éves, kilométer-korlátozás nélküli garanciával listaáron már 9,99 millió forinttól hazavihetõ. Ezért az árért a kétliteres, 210 lóerõs turbós benzinmotorral szerelt példányt kapjuk, hatfokozatú kézi váltóval. Az egyetlen felszereltségi szintben kapható négyhengeres kiadás szinte teljes felszereltséget kap; a nagytestvér 19 colos felnijeit õ is birtokolja, viszont a részlegesen önzáró (sperr) differenciálmû, a napfénytetõ, és a bõrkárpitozás belõle kimarad.

  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembere

    Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembereA zenész garázsában egyébként is csupa ritkaság pihen, melyek közül az egyik legszebb példány az egyedileg átépített Black Pearl. A tervezés és építés során Rick Dore volt Hetfield segítségére, akivel az 1930-as évek klasszikus autóinak a formavilágát és sziluettjét szerették volna még elegánsabb testbe önteni, mindezt úgy, hogy a karosszériaelemek teljesen egyedileg, kézzel készültek, két, erre szakosodott kaliforniai mesterember közreműködésével. A műszaki alapok többféle autóból származnak, pl.: Jaguár, Mustang, Ford stb.

  • Jól törik a Cruze!

    Maximális, ötcsillagos értékelést kapott EuroNCAP biztonsági tesztjén a Chevrolet Cruze. A kocsi 79 pontot kapott a lehetséges százból, amivel az egyik legbiztonságosabb modellnek számít a személyautók között. Kiemelkedõ, hogy a Cruze 96 százalékos teljesítményt ért el a felnõtt utas védelem területén, megelõzve ezzel az összes tesztelt prémium kategóriájú modellt. A Cruze maximális 16 pontot kapott a részleges átfedésû frontális ütközésre és maximális nyolcat a deformálható akadályon végrehajtott oldalütközésre.

  • Bugatti Veyron 16,4 Super Sport

    Bugatti cég bemutatta az új Veyron 16,4 Super Sport-ot, a legújabb a Veyron családtagot a sportautó kategóriában.

    A Bugatti Veyron Super Sport 16,4 teljes felszereltséggel, 1200 lóerõs ( 882kW ), a motorháztetõ alatt rejtõzõ motor pedig, 1106 font per láb nyomaték leadására képes.

    Az autó kapott egy módosított aerodinamikai csomagot, amely lehetõvé teszi , hogy fenntartsák a tökéletes egyensúlyt minden helyzetben.

  • 3,0 literes HDi dízelmotrot kap a Peugeot 407 Coupé

    Kissé felfrissül a Peugeot 407 Coupé, amely során két új gázolajos erõforrás is bemutatkozik, amelytõl a kereslet növekedését várják a franciák.

    Az új dízelmotorok nem csak erõsebbek, hanem takarékosabban és környezetbarátabbak is, mint a jelenlegi HDi-k.

    A Peugeot 407 Coupé 2006 óta van forgalomba, így eljött az ideje a szokásos modellközi frissítésnek. A franciák nem vitték túlzásba a változásokat, elsõsorban a lemezek alatt találunk újdonságokat.

  • Brabus 800 Coupé - 800 lóerős motorral

    Brabus 800 Coupé - 800 lóerős motorralA 2011-es Dubaji Autószalonon mutatták be ezt a tuning Mercedest, ahol nem épp a villanyautóké a főszerep, sokkal inkább a bővérű benzineseké. Természetesen a Brabus sem hiányozhat, hiszen az egyik legnevesebb Mercedes-tuningolónak fontos piaca a Közel-Kelet. Nem érkeztek üres kézzel, ott leplezték le a Brabus 800 Coupét, amely a világ leggyorsabb luxuskupéja 2011-ben. Nem először dolgozza át az óriáskupét a bottropi cég, de az új modell a 2007-es elődnél is gyorsabb, pedig az is 730 lóerős volt.

  • Mercedes CLS kombi

    Pekingben mutatjatta be a Mercedes az új CLS Shooting Brake tanulmányát, amelynek formavilága nem fog változni a szériaváltozat premierjéig. A Shooting Brake 'puha orrnak' nevezett eleje a közel végleges új márkaarculatot vetíti elõre, motorja 3,5 literes V6-os, amely egy új fejlesztésû generáció elõfutára. Csúcsteljesítménye 310 lóerõ, legnagyobb nyomatéka pedig 370 Nm. Teljesen LED-esek a fényszórók, összesen 71 diódából állnak össze, a Mercedes szerint a dinamikus egység pontosan ugyanazt képes nyújtani, mint a hagyományos fényszórók.

  • Hennessey Venom GT

    Újra elõkerül a Cobra bevált receptje: angol karosszériát házasítanak amerikai V8-assal. Az eredmény ezúttal is lélegzetelállító.

    A Hennessey Performance korábban tuningolt Viperjeivel szerzett magának hírnevet, a Venommal azonban tovább lépnek. A Lotus Exige pillekönnyû vázszerkezetére építettek igazi szupersportkocsit. A sportkocsin szembõl felismerhetõk az Exige vonásai, de a pilótafülke mögött máshogyan folytatódik az autó, mint ahogy megszoktuk.

  • Ferrari 599 GTO

    A Ferrari eddigi leggyorsabb utcai autója, az 599 GTO. Az 599XX kísérleti pályaautón alapuló GTO 1 perc 24 másodperccel máris beállította az új körrekordot a Ferrari fioranói tesztpályáján.

    Ez nem meglepõ, hiszen az 599 GTO vegytiszta szuper-sportkocsi: 670 lóerejéhez 1495 kg-os saját tömeg társul. 3,35 másodperc alatt gyorsul százra és 335 km/óra a végsebessége. 599 darabot készítenek belõle. A GTO (Gran Turismo Omologata) rövidítés két olyan Ferrarit idéz, amelyek a teljesítmény szimbólumaként rögzültek emlékeinkben.

  • Peugeot 3008 Hybrid4 - 3,8 literes fogyasztással

    Megérkezett a 3008-as rég beígért dízel-elektromos, összkerékhajtású változata a franciák Hybrid4 rendszerének gyártásra érett változatával.

    Bár a végeredmény hasonló, mint a Toyota Prius vagy a Honda Insight esetében, a Peugeot 3008 Hybrid4 teljesen másképp valósítja meg a kettõs hajtást.

    A 163 lóerõs és 300 Nm maximális nyomatékú, kétliteres dízelmotor az elsõ kerekeket hajtja meg, míg a 37 lóerõs és 200 Nm nyomatékú villanymotor a két hátsót.

  • Citroën C4 Pallas: megérkezett

    Február 4-én kezdte meg a Citroën a C4 Pallas forgalmazását Magyarországon, és ez egyben a modell európai premierje is. A fontos bevezetés sikerét olyan reklámfilmmel kívánja biztosítani a Citroën, amellyel a magyar vásárló szívesen azonosul, ezért hosszú évek óta elõször hazai sztárok – Benedek Tibor és Epres Panni – a C4 Pallas tévészpot fõszereplõi. A Citroën C4 család presztízsmodelljének bevezetõ kampánya három alappillérre épül.

  • Polestar Volvo C30 - 400 lóerõs motorral

    A svéd gyártó eddig nemigen erõltette a sportos vonalat: volt ugyan korábban néhány nagyon gyors R modell, de ezek sem teljesítményben, sem radikalizmusban nemigen versenyezhettek az M-es BMW-kkel, az RS Audikkal vagy az AMG Mercedesekkel.

    Most azonban új partnerrel próbálnak túltenni a konkurencián.

    A Volvo házi tuningcégének szerepét az a Polestar vállalta fel, amely a C30-asból készített versenygépet a svéd túrakocsi-bajnokság, illetve a WTCC futamaira.

  • Új szedánon dolgozik a KIA!

    Két új szedánon dolgozik a Kia. Az KND-5 végleges változatát a luxuskategóriába szánja a távol-keleti gyár, míg az Amanti az olcsóbb limuzinok közt foglal majd helyet. Mindkét autó motorterében 3,5 literes V6-os benzines egység duruzsol majd.

    Jól látható a távol-keleti autógyártók menetelése a nagyautó szegmensben, hiszen elérhetõ áron készítenek méteres szedánokat. A Kia tervezõmérnökei is tisztában vannak azzal, hogy egyre fontosabb a károsanyag kibocsátást csökkentése, ezért takarékosabb motorokat terveznek új autóikba, illetve a súlycsökkentésre is egyre nagyobb szerepet tölt be.

  • A Kia Sorento második generációját is bemutatják a Koreaiak

    A Kia rögtön két újdonsággal is képviselni fogja magát a Frankfurti Autószalonon, hiszen a frissített C'eed mellett a Sorento második generációját is bemutatják a Koreaiak. Az autó az eddigi információk és képek alapján jó választás lehet kategóriájában, hiszen mind technikailag, mind pedig formailag felveszi a versenyt konkurenseivel.

    Már többször is beszámoltunk arról, hogy a Kia egy éven belül két terepjáróval indít offenzívát a szabadidõautók piacán. A még csak tesztköreit futó Sportage mellett (melyet a koreaiak a Hyundai Tucson testvérmodelljeként dobnak piacra) ugyanis õsszel a vadonatúj Sorentóról is lerántják a leplet.

  • Rába hótolók a NATO-bázison

    Ünnepélyes keretek között átadták azokat a csúcstechnológiát képviselõ hóeltakarító eszközöket – köztük a Rába H25-ös hótolós jármûvét-, amelyek a jövõben a pápai Bázisrepülõterén teljesítenek majd szolgálatot.

    A Magyar Honvédség Fejlesztési és Logisztikai Ügynökség (MH FLÜ) által lefolytatott beszerzési projekt záró akkordjaként megrendezett eseményen a RÁBA Jármû Kft ügyvezetõ igazgatója Torma János is részt vett.