rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Tanulmányként is megjelenik a BMW X5

  • Tanulmányként is megjelenik a BMW X5A BMW X5-ös harmadik generációja nem csak újdonságként, de tanulmányként is tiszteletét teszi a Frankfurti Autószalonon, ahol konnektorról tölthető hibridként is megjelenik a szabadidő-autó. A karosszéria legnagyobb újdonsága a néhány helyen tetten érhető kék betét, amivel az i almárkára utalnak, ezen kívül még a bal első sárvédőben vágtak egy nyílást az elektromos csatlakozásnak. A 21 colos könnyűfém felnik is egyediek, és a tetősínek is speciális darabok. Elektromotorral akár 120 km/ órás tempóra is képes felgyorsulni.

    A hajtásról már elég szűkszavúan nyilatkozik a gyár, a belső égésű motorról csak annyit mondanak, hogy az turbós és négyhengeres – nem árulták el az üzemanyagot -, amelynek munkáját egy 95 LE csúcsteljesítményű elektromotor segíti, a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort a csomagtérpadló alatt rejtették el. Elektromotorral akár 120 km/órás tempóra is képes felgyorsulni a nagy méretű SUV, amelynek fogyasztása 3,8 l/100 km alatt marad. Nem tiszta az sem az első sajtóközlemény alapján, hogy virtuális vagy hardveres az összkerékhajtás a BMW Concept X5 eDrive esetén.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Éjjellátó kamera autósoknak

    Német kutatóknak is sikerül kifejleszteniük egy olcsó, szobahõmérsékleten is mûködõ infraszenzort. A sötétbõl hirtelen elõbukkanó gyalogosok és állatok érzékelésére alkalmas infravörös kamerákat korábban azért nem alkalmazták az autóiparban, mert az ilyen kamerák többségénél a szenzor folyamatos hûtésére van szükség. A szobahõmérsékleten is megbízható, pontos képet alkotó kamerák technológiája fölötti jogok többségével az amerikai Védelmi Minisztérium rendelkezik, így az ilyen eszközök megjelenése korábban gyakorlatilag kizárt volt az európai piacokon.

  • A Seat Ibiza Bocanegra nyáron érkezik

    A spanyol Seat elkészítette eddigi legütõsebb Ibizáját, a Bocanegrát. A sportos kiállású modellt egy évvel ezelõtt még csak koncepcióként csodálhatta a nagyérdemû, ám az idei Barcelonai Autószalonon bemutatták az autó gyártásra kész változata. Az Ibiza Bocanegra nyáron érkezik az európai autószalonokba.

    A Barcelonai Autószalonon mutatkozott be a Volkswagen tulajdonában álló Seat új sportautója, az Ibiza Bocanegra. Az autó 2008-ban, a Genfi autószalonon debütált koncepcióként, ám a spanyol gyár elkészült a szériaváltozattal is.

  • Vorsteiner Porsche Panamera - Tuningolt Panamera

    Nem mindenkinek tetszik a Panamera, de a számok a stuttgartiakat igazolják: egy év alatt több mint 25 ezret sikerült eladni belõle.

    Erre felkapták a fejüket a tuningosok is, hiszen a Porsche-vásárlók szívesen költenek autóikra, hogy még egyedibbé tehessék.

    Erre tökéletes a Vorsteiner alkotása: úgy néz ki, mintha a csúfolódással nagyon felbõszítették volna a púpos Porschét.

  • A Volkswagen jelenleg Kína legnépszerûbb autómárkája

    Néhány éve még kétkedve néztük, ahogy Kínába özönlenek a nagy nemzetközi autógyártók, de úgy tûnik, a befektetés - legalábbis a legnagyobbaknak - lassan eredményt hoz.

    A Volkswagen az elsõ félévben már 531 ezer autót adott el a távol-keleti országban, alig 3000-rel kevesebbet, mint legnagyobb piacán, Németországban.

    Úgy néz ki, az év végéig akár 1,05 millió autót is eladhatnak Kínában.

  • Audi A3 2011 - 1.4-es 140 lóerős motorral

    Audi A3 2011 - 1.4-es 140 lóerős motorralAz Audi bemutatta a 2011-es A3-ast, és egyúttal mindent el is árult a gépkocsiról. Legrövidebb a háromajtós és az abból kialakított kabrió, melynek 4,26 méteres hosszához 2,595 méteres tengelytáv tartozik majd. Az ötajtós Sportback és a négyajtós szedán 4,44 méter hosszú, 2,630 méteres tengelytávolsággal - az egyes modellek szélessége nem változik. Az Audi vezető dizájnere, Stefan Sielaff elmondta: az A3 modellpalettája hasonló lesz az A4-A5 pároséhoz - ahol az A5 adja az A4 sportos megfelelőjét.

  • V10-es motort kapott az Audi R10 TDI!

    Az Audi bemutatta a hosszú távú versenyekre épített idei versenygépét, az R15 TDI-t.

    Az autó V12-es helyett egy V10-es motort kapott, amely több mint 600 lóerõs és 1050 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, ám így sem lesz könnyû legyõzni Le Mansban a rivális Peugeot-t.

    Amikor az Audi 2006-ban bejelentette, hogy dízel versenygépet készítenek a Le Mans-i 24 órás versenyre, a riválisok egy vállrándítással elintézték az ügyet, mondván, ez csak marketing.

  • Takarékosabb és környezetkímélõbb az új BMW Z4

    Takarékosabb és környezetkímélõbb motorokkal, nagyobb, komfortosabb utastérrel és elektromosan lenyitható keménytetõvel készül a vásárlók meghódítására a BMW új Z4-ese.

    Az autó megnõtt ugyan, ám a dinamizmusra a pluszsúly ellenére sem lehet majd panasza a vásárlóknak.

    A sok kémfotó és kiszivárgott kép után végre a hivatalos gyári fotók is napvilágot láttak a vadonatúj BMW Z4-esrõl.

  • Oldtimer Expo 2010 - magyar jármûvek részvételével

    Számban nem lehet felülmúlni a németeket, de 2010-ben közel ugyanakkora figyelmet követeltek maguknak a magyar jármûvek, a IV. Oldtimer Expón.

    Pajtikának hívják a Csepel Kerékpárgyár egyik háború elõtti gyermekbiciklijét, a kiállított 1936-os példányt a Veterán Autó és Motor kiadója restauráltatta. A korszak másik magyar vonatkozású jármûve a cikk elején érintett Unitas-Tatra. A fõvárosi Unitas cég a húszas években saját elõállítású gépkocsikkal kísérletezett, de ezek nem váltották be a hozzájuk fûzött reményeket.

  • M600 - igazi versenyautó a városba

    A középmotoros autóba a Yamaha által fejlesztett, 4,4 literes V8-as kerül, de nem a Volvónál használt szívó kivitelben, hanem két turbóval megspékelve. A motor maximális teljesítménye 650 lóerõ, a maximális nyomatéka 818 lóerõ. Ezt az erõt a versenysportból ismerõs Graziano hatfokozatú, manuális sebességváltója továbbítja a hátsó kerekekhez.

    A mindössze 1250 kilós M600 nagyjából három másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége pedig 360 km/óra körüli. Mindezt úgy, hogy ebben az autóban nincs menetstabilizáló, de még blokkolásgátló sem.

  • Aston Martin Edo DBS

    Az Edo Competition az Aston Martin DBS átalakításába fogott, ami egyáltalán nem könnyû feladat. A német cég azonban talált megoldást. A formához nem nyúltak – kár is lett volna – inkább a technikát próbálták tökéletesíteni. A hatliteres V12-esben a gyári 517 lóerõn túl is bõven vannak még tartalékok, így elég volt átprogramozni az elektronikát, és módosítani a szívó- illetve a kipufogó-rendszeren, hogy a teljesítmény 550 lóerõre, a maximális nyomaték 600 Nm-re nõjön. Az autó gyorsulási ideje 0-ról 100 km/h-ra 4,5-rõl 4,1 másodpercre csökkent.

  • Audi A5

    Talán a legszebb elérhetõ árú Audi az A5 Sportback, a kétliteres dízel kilenc másodperc alatti gyorsulásával dinamikus, 5 liter alatti országúti fogyasztásával pedig – ha kell – takarékos. Ötajtós, mégis a klasszikus kupé arányait mutatja, s ha elrejtik a hátsó ajtók kilincseit, mint tette azt elsõként a 156-os Alfa, nagyon dögös autó kerekedik belõle. Így is nehéz benne hibát találni, az Audi meg nem akar másolni, ami talán érthetõ is. Viszont jó arányban használja az éleket és az íveket, az A5 Sportback úgy „áll" be a az A4-es és az A6-os közé, hogy mégis kilóg egy kicsit a sorból egyéniségével.

  • Ford Focus RS500

    A Focus RS igazi sláger, így a Fordnál lehúznak róla még egy bõrt. Az RS500 persze csak a nevében emlékeztet az 1985 környékén bemutatott Sierra-alapú utcai versenygépre, illetve annyiban, hogy csak egy meghatározott példányszámkészült belõle.

    Ütõsre sikeredett ez a kocsi

    Amúgy lényegében egy széria Focus RS tiszta feketében, néhány béklyójától megfosztva.

  • Ferrari 612 Scaglietti - kicsit feltuningolta a Novitec Rosso

    A Novitec Rosso kezelésbe vette a Ferrari jelenlegi csúcsmodelljét, a 612 Scagliettit. A 2+2 üléses kocsi V12-es motorját 565 lóerõsre húzták, amellyel a korántsem pehelysúlyú autó 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 325 km/h.

    A 612 Scaglietti nem új a tuningcég kínálatában, a németek azonban most felfrissítették a típushoz kínált csomagjukat, ráadásul a mechanikai és optikai változások mellett bõvítették a kocsihoz kapható kiegészítõk kínálatát is.

  • Hummer HX tanulmány Detroitban

    A nemsokára kezdõdõ észak-amerikai kiállításon lehet majd megcsodálni a Hummer legújabb koncepcióautóját. A HX sokkal kisebb, mint a széria Hummerek, különlegességei a levehetõ tetõelemek és ajtók. A mindössze 4,34 méter hosszú HX a Hummer belépõ modellje lehetne, ha egyszer gyártásban vennék. Formaterve alapján könnyû beilleszteni a márka több modellje közé, ugyanis a jellegzetes hûtõmaszk, a két métert meghaladó szélesség, a gömbölyûséget még hírbõl sem ismerõ lemezek, és a függõleges szélvédõ is Hummer jellegzetességnek számít.

  • Bemutatták a Dacia Sandero 'terepjárósított' változatát, a Stepwayt

    A Barcelonai Autószalonon mutatták be a Dacia Sandero "terepjárósított" változatát, a Stepwayt. A Renault tulajdonában álló Dacia új modellje egy benzines, és egy dízel erõforrással kerül majd az európai autószalonokba, várhatóan idén szeptembertõl.

    A Barcelonai Autószalonon és a Renault párizsi bemutatótermében egy idõben debütált a Dacia Sandero terepjáró-imitátora, a Stepway. Az új modell és az alapot szolgáltató Sandero közötti különbségek a külsõben keresendõek, mûszaki újításokat nem eszközöltek a márka mérnökei.