rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • 528 lóerős a Bentley GT V8

  • 528 lóerős a Bentley GT V8A mérnökök 528 lóerőt és 680 Nm-es maximális nyomatékot csaltak elő az ikerturbós, 4.0 literes V8-as erőforrásból, amely így három tizeddel hamarabb, 4,5 másodperc alatt gyorsítja a brit luxuskupét 0-ról 100-ra, míg a végsebessége 303-ról 309 km/órára emelkedett. A menetteljesítmények javulása mellett a fogyasztás nem változott, így egy teli tankkal több, mint 800 kilométeres hatótávot ígérnek a britek, ami 10,5 literes átlagfogyasztást jelent. Ebben bizonyára szerepe van a ZF 8-fokozatú automataváltójának is.

    A nagyobb teljesítményhez módosított futómű jár, ami 1 cm-rel alacsonyabb hasmagasságot és elöl 45, hátul pedig 33 százalékkal keményebb rugókat jelent, természetesen a lengéscsillapítók és a menetstabilizáló-elektronika finomhangolása mellett.

    Ugyan csak külsőség, de a GT V8 S kissé átrajzolt lökhárítókkal, spéci 20 colos felniszettel és az ilyenkor szokásos S-logókkal jelzi, hogy a tulajdonosa a tápláléklánc csúcsán helyezkedik el. A kupé mellett egyébként a Convertible, vagyis a nyitható tetejű modell is rendelhető S-verzióban, ugyanezekkel a specifikációkkal, de egy hangyányit lassabb gyorsulással és végsebességgel.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Peugeot SR1: Ugrani készül a 200 éves oroszlán

    Új logóval és modellekkel köszönti a 200 éves márkanevet a Peugeot, elkészült az SR1 tanulmányautó, tavasszal érkezik az RCZ, s jól haladnak a dízel hibriddel is.

    2906 új gépjármûvet adott el tavaly Magyarországon a Peugeot, ezzel 4,1 százalékos a piaci részesedése, a márkák sorában pedig a kilencedik – hangzott el a héten egy budapesti sajtótájékoztatón. A magyar piac átlagos 60 százalékos csökkenésnél valamivel rosszabb eredményt felmutató márka erre az évre már 15 százalékos forgalomemelkedéssel számol.

  • A Honda új NSX spotautója

    Így néz majd ki a Honda új sportautója, ez csak egy spekulatív számítógépes grafika, amely kémfotók és egyéb információk alapján készült.

    Az elõreláthatólag 160 ezer dollár körül piacra kerülõ kétüléses sportkocsi vonalai nem tükröznek különösebb formatervezõi bravúrt, inkább arról árulkodnak, hogy a japánok fontosabbnak tartották az aerodinamikai hatékonyságot a csilivili megjelenésnél.

  • A Saab 9X Air Concept komoly riválisa az Audi A3 és BMW 1-es sorozatnak

    Újabb tanulmányautóval készül a General Motors svéd márkája: a Saab a közelgõ Párizsi Autószalonon mutatja be az új, 9X Air Concept prototípusát. Néhány kiszivárgott fotó után a gyártó is bejelentette az újdonságot.

    Egy prezentáció diáiról készített fényképek szivárogtak ki, amelyen a Saab új tanulmányautója látható. Az elõadáson többek között a Chevrolet Cruze mutatkozott be az észak-amerikai újságírók számára, de a vetítõvásznon a Saab egyik új koncepcióautója is megjelent.

  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővel

    Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővelAz autógyártók közül elsőként az Opel jelentkezett ilyen innovatív üvegezéssel, mégpedig 2006-ban, a GTC Astra elődmodelljén. Európában 18 ezer vevő döntött azóta az újszerű szélvédő mellett, amelyre a fejlesztés során összesen 11 szabadalmat jelentettek be a rüsselsheimi mérnökök. Kívülről nézve egységes felületnek tűnik a panoráma-szélvédő a feketére fényezett acéltetővel együtt. Tovább erősíti ezt a benyomást, hogy fekete az A-és a B-oszlop burkolata, illetve a tetőkárpit is.

  • Peugeot 508 RXH - terepes villanyautó

    A Peugeot is belépett a kombiból szabadidõ-autót faragók táborába, de a franciák autója a jobbak közül való, hiszen nemcsak 4x4-hajtása van, de hibrid is.

    Villanyautóként is használható.

    Az Audi allroad quattrót sokan másolták, hiszen a ©kodának, a Citroënnek és a Fordnak is volt spoilerekkel szabadidõ-autóvá varázsolt hagyományos modellje. 2011-ben a Peugeot is elkészítette sajátját, az alapot az 508 kombi változata adta.

  • 5,9 liter fogyaszt az új Scorpion

    A texasi Ronn Motors tervezte a képeken látható Scorpion nevû modellt, melynek benzinnel és hidrogénnel hajtott motorja elképesztõ teljesítményre képes, hihetetlenül alacsony fogyasztás mellett.

    A Ronn Motors mérnökei egy Acura TL 3,5 literes hathengeresét vették alapul a Scorpion hajtásához. A motorra két turbót és egy intercoolert csavaroztak, így sikerült elérni a közel félezer lóerõt, de az igazi okosság az üzemanyagrendszerben található.

  • Honda Accord 2011 - elegáns külsõvel

    A tervezõbb elegánsabbra rajzolták a változatlan vonalú lámpákat, lecserélték a lökhárítókat, új hûtõráccsal vértezték fel a modellt, friss felnikkel díszítették a kocsit és néhány új színárnyalatot is a palettára küldtek. Az eddig is tökéletes minõségû utastérbe még finomabb anyagok érkeztek, a bõrborítású kezelõszerveket pedig diszkrét fémbetétek dobják fel – ezen kívül a 2,2 literes 180 lovas dízelmotorral és a 2,4-es 201 lóerõs benzines egységgel hajtott sportos Type-S kivitelek hangulatos alcantara-bõr kárpitozást és vörös varrásokat, valamint kék helyett vörös lábtér-világítást kaptak.

  • Üvegtetõs Porsche változat

    A mostanság felfrissített 911 után a Porsche bemutatta annak üvegtetõs változatát is.

    A Targa kivitel az alapmodellhez hasonlóan technikailag is megújult, és továbbra is kizárólag összkerék-hajtással érhetõ el.

    A júniusban felfrissített Porsche 911 után a németek bemutatták a sikermodell üvegtetõs változatát is, amely az alapmodellhez hasonlóan rengeteg technikai újdonságot is tartalmaz.

  • A Honda Life sorozat újabb kocka autója távolkeletrõl

    A Hondát Európában nem épp a kisautóiról ismerjük.

    Még a viszonylag rövid Jazz is a kompakt kategória határait súrolja, helykínálatban és árban mindenképp.

    Japánban azonban mindig forgalmazott miniautókat a cég, amióta belekezdett az autógyártásba.

    Legfrissebb, kizárólag a helyi piacra szánt törpeautójuk a Life sorozat legújabb generációja.

  • A Hyundai sportautót faragna a Blue-Will-bõl!

    Érdekes koncepcióval jelentkezik a hétvégén kezdõdõ Szöuli Autószalonon a Hyundai.

    Blue-Will-t a hírek szerint hamarosan az utcán is viszont láthatjuk, a márka ugyanis hibrid sportautót faragna belõle.

    Az utóbbi évek egyik legharmonikusabb formatervû koncepcióját leplezte le a gyártó múlt héten. A Blue-Will tanulmány az április 2-án a Szöuli Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, és bár még be sem mutatták, a gyártó vezetõi máris sorozatgyártásán gondolkodnak.

  • Renault Latitude - elegáns autó a Renault-tól

    Az új autó alapját a Renault dél-koreai leányvállalata, a Samsung Motors SM5 modellje adja. Lényegében ugyanarról az autóról van szó, minimális külsõ eltérésekkel. Az elegáns autó 4,89 méter hosszú, 1,83 m széles, míg a magassága egy centi híján másfél méter. Ezzel a Latitude 20 centivel hosszabb a Lagunánál, de hét centit ráígér az igencsak nyúlánk Mondeóra is. Az alapmodellbe 2,0 literes turbómotor kerülhet 205 lóerõvel, amely mellett a másik benzines 3,5 V6-os lehet 240 lóerõvel. Elõbbibe hatfokozatú manuális, a másik hasonló, de automata váltóval párosítva.

  • Edo Competition legújabb csodája a 4,3 literes Ferrari California!

    A német Edo Competition tuningcég legutoljára a Ferrari Californiát vette kezelésbe, az eredmény pedig magáért beszél.

    Az autóhoz megannyi kiegészítõ mellett motortuningot is kínál a cég, amellyel az olasz modell eddig is tiszteletreméltó teljesítménye 500 lóerõre duzzad.

    Egy Ferrari California Spider gyári állapotban is óriási feltûnést kelt az utcákon, nem ha még egy tuningcég is kezelésbe veszi.

  • A BMW-be kinetikus energiaátalakító rendszer kerülhet

    A BMW is bejelentette, hogy a Forma-1-ben jövõre bevezetendõ kinetikus energiaátalakító rendszert a közúti autóikba is átültetik. A technológiát a BMW M divíziója is felhasználhatja a jövõ sportos BMW-iben.

    A BMW nem napelemet, vagy üzemanyagcellát szán a következõ M5-be, hanem a Forma-1-ben jövõre debütáló Kinetic Energy Recovery System (KERS), azaz kinetikus energiaátalakító rendszer egyszerûbb változatát építheti be a sportautóiba.

  • Nagy reményeket fûz a Seat a hibrid Leon Twin Drive Ecomotive-hez

    A spanyol gyártó eddig ugyan nem jeleskedett hibridek terén, most azonban bemutatták elsõ ilyen modelljüket.

    A Leon Twin Drive Ecomotive-hez nagy reményeket fûz a spanyol márka vezérkara, bár sorozatgyártásáig még legalább öt év hátravan.

    Miután a Volkswagen is beszállt a hibridek fejlesztésébe, a spanyol márka elõtt eddig zárt ajtók tárultak ki, amelynek elsõ eredménye egy hibrid tanulmányautó, amely a Seat Leon Twin Drive Ecomotive nevet viseli.

  • Új információk a Mercedes E-osztályról

    A tavaly napvilágra került képek után egy remek marketinghúzással újabb képeket és az új E-osztály katalógusát is nyilvánosságra hozta a Mercedes.

    Amint azt várni lehetett, az újdonságnak a technikai részleteiben sem kell majd szégyenkeznie.

    Miután az eredeti tervekkel ellentétben már tavaly decemberben nyilvánosságra kerültek a vadonatúj E-osztály hivatalos képei.