rss
  • 528 lóerős a Bentley GT V8

  • 528 lóerős a Bentley GT V8A mérnökök 528 lóerőt és 680 Nm-es maximális nyomatékot csaltak elő az ikerturbós, 4.0 literes V8-as erőforrásból, amely így három tizeddel hamarabb, 4,5 másodperc alatt gyorsítja a brit luxuskupét 0-ról 100-ra, míg a végsebessége 303-ról 309 km/órára emelkedett. A menetteljesítmények javulása mellett a fogyasztás nem változott, így egy teli tankkal több, mint 800 kilométeres hatótávot ígérnek a britek, ami 10,5 literes átlagfogyasztást jelent. Ebben bizonyára szerepe van a ZF 8-fokozatú automataváltójának is.

    A nagyobb teljesítményhez módosított futómű jár, ami 1 cm-rel alacsonyabb hasmagasságot és elöl 45, hátul pedig 33 százalékkal keményebb rugókat jelent, természetesen a lengéscsillapítók és a menetstabilizáló-elektronika finomhangolása mellett.

    Ugyan csak külsőség, de a GT V8 S kissé átrajzolt lökhárítókkal, spéci 20 colos felniszettel és az ilyenkor szokásos S-logókkal jelzi, hogy a tulajdonosa a tápláléklánc csúcsán helyezkedik el. A kupé mellett egyébként a Convertible, vagyis a nyitható tetejű modell is rendelhető S-verzióban, ugyanezekkel a specifikációkkal, de egy hangyányit lassabb gyorsulással és végsebességgel.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Ford Mondeo 2010 - modellfrissítés után

    2010-ben frissül a formaterv és a motorválaszték, így a kölniek ismét befoghatják a konkurenciát.

    Három éve (2007.-ben), hogy elkészült az utolsó csavarig új Mondeo. Jól is kezdõdött a pályafutása, de a válság és az újabb konkurencia – így többek közt az Opel Insignia, a Honda Accord, a Mazda 6 és a Skoda Superb – nem tett jót az eladásoknak. A megoldást a modellfrissítéstõl várják, amelyet a megszokott sémákat követi: átrajzolták az autó két végét, korszerûsítették a motorpalettát, bõvítették az elérhetõ extrafelszerelések listáját és módosították a mûszerfalat.

  • Megérkezett a 225 lóerõs, V6-os TDI VW Touareg TDI BlueMotion

    A Volkswagen bemutatta a Touareg takarékosságra hangolt változatát.

    A 225 lóerõs, V6-os TDI motorral szerelt autó tíz százalékkal fogyaszt kevesebbet a mezei modellnél. Ennél alig eszik többet a jövõre érkezõ, 374 lóerõs TSI-vel szerelt hibrid, amely kilenc litert fogyaszt.

    Tovább bõvíti takarékosabb, BlueMotion változatban is kapható autóinak listáját a Volkswagen. A Polo, a Golf, a Passat, a Sharan és a Touran után immár a Touareg is kapható ebben a kivitelben.

  • A Trident Iceni sportautó akár 2,8 l fogyasztásra is képes

    Már a szériagyártásra is készen áll a Trident Iceni, a világ elsõ biodízellel mûködõ sportautója. A kétüléses kupé 6,6 literes, V8-as motorjával, a nyolcsebességes automataváltó segítségével akár 2,8 literes átlagfogyasztás is elérhetünk.

    A szigorodó környezetvédelmi elõírások és a magas üzemanyagárak miatt a gyártók kénytelenek odafigyelni autóik fogyasztására is. A nemrég bemutatott Trident Iceni takarékos dízelmotorjának köszönhetõen hatalmas teljesítménye mellett is kisautókhoz hasonló fogyasztást érhetünk el.

  • Tûzelõanyagcellás sportautó a Hondától

    Meghökkentõ formájú tanulmányautót mutatott be a Honda a Los Angelesi Autószalonon. Az FC Sport koncepció érdekessége nemcsak egyedi frontrésze és gigantikus hátsó túlnyúlása, hanem meghajtása is, villanymotorját ugyanis üzemanyagcella táplálja.

    Tüzelõanyagcellás prototípust már szép számmal készített a Honda, sõt, a teljes értékû családi autóként használható FCX Clarity elsõ példányait már lízingelhetik maguknak a szerencsések a tengerentúlon.

  • Gallardo Spyder Performante - a 2010-es Lamborghini

    Az olasz sportkocsigyártó ismét egy különleges Gallardo változatot mutatott be, LP 570-4 Spyder Performante néven.

    A típus ugyanazt a koncepciót követi, mint a korábbi Superleggera, annyi különbséggel, hogy ezúttal a nyitott változatot vették alapul.

    A tervezõk ezúttal is karbonszálas elemekkel csökkentették a Gallardo tömegét, így 1485 kilogrammot nyom, 65-tel kevesebbet, mint a széria Spyder.

  • Subaru Impreza XV

    Új Impreza-változatot mutatott be a Subaru, a japán gyár a Volkswagen Cross-sorozatához hasonló, divatos terepmodellt készített a kompaktból. Ellentétben a német gyár termékeivel, az Impreza XV legalább összkerékhajtást kínál, egyébként a szokásos extrákkal büszkélkedhet.

    Kiszélesített kerékjárati ívek, tetõsínek, védõbetétes elsõ és hátsó lökhárító, módosított hûtõrács, fekete mûanyagelemek és 150 milliméterrel emelt hasmagasság jellemzik az Impreza XV-t

  • Kaliforniában debütált az új hidrogéncellás Honda

    A világon elõször Kaliforniában jelent meg a Honda vadonatúj, hidrogéncellás sorozatgyártású autója, az FCX Clarity.

    A legígéretesebb fejlesztésû környezetkímélõ kocsit - a harmadik generációs hidrogénmeghajtású modellt - havi 600 dollárért lehet három évre lízingelni. A japán gyártó idén csak néhány tucat Clarityt szállít, egy éven belül pedig várhatóan 200 darabot állít elõ.

  • Fehérváron bõvítene a Harman

    A csúcsminõségû elektronikai cikkeket gyártó Harman International a következõ években jelentõs beruházással fejlesztené európai központtá székesfehérvári gyárát. A BMW számára kommunikációs egységeket vagy az Audi autóiba szerelt kijelzõket is gyártanának. Magyar egységét fejlesztené európai gyártóbázissá az elektronikai luxuscikkeket gyártó Harman International. Világszerte három gyártási központ kialakítását határoztuk el a fejlõdõ piacokon, Mexikó és Kína mellett székesfehérvári üzemünk lesz ezek közül az egyik - mondta Dinesh C. Paliwal elnök-vezérigazgató.

  • 2,0 literes boxer dízelmotorral is választható az új Subaru Outback

    Az új Legacy-val együtt a Subaru az Outbackot is bemutatta a New Yorki Autószalonon.

    Az autóhoz a tengerentúlon kétféle benzinmotor lesz rendelhetõ, míg az európai vásárlók a 2,0 literes boxer dízelmotort is választhatják.

    A Subaru a jelenleg is zajló New Yorki Autószalonon mutatta be az ötödik generációs Legacy-t, amely mellett az új Outback negyedik generációjáról is lerántották a leplet. A Subaru szabadidõ autója természetesen a Legacy által elkezdett formatervezési irányvonalat követi.

  • Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát - 350 km/órás végsebesség!!!

    A Nokia Siemens Networs kommunikációs rendszerének kiépítésével Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát Bejiing és Tianjin között, melyen akár a 350 km/órás végsebesség is elérhetõvé vált.

    A kínai Beijing-Tianjin vonalon kiépítettt GSM-R kommunikációs rendszer nagy sebességet, biztonságos utazást és sûrûbb vasúti forgalmat biztosít a két város között. A Nokia Siemens Networks vasúti kommunikációs technológiája, a GSM-R egy forgalomirányítási és ellenõrzési információkat továbbító integrált rendszer.

  • Audi A1 ABT Sportsline 2010 - 110 lovas a leggyengébb

    A dízel és a benzines Audi A1-ekhez is készített teljesítménynövelõ csomagot az ABT Sportsline.

    A VW Csoport jármûveihez tuningcsomagot kínáló mûhelyek közül az ABT Sportsline a legnagyobb, a legismertebb és a leggyorsabb is.

    Kész a motortuning is

    Már most készítettek az A1-hez motortuningot és aerodinamikai csomagot, de kérésre a futómûvet is sportosítják és új felniket is raknak a kocsira.

  • Sport-Wheels Galactic Audi R8 Spyder - Audi R8 kicsit másképp

    A Sport-Wheels vette kezelésbe az Audi R8 5,2 literes V10-esét, hogy két lépcsõben 600 lovat varázsoljon az 525-bõl.

    Nincs olyan autó, lehet akármilyen brutális, amit valahol a világon ne akarna még erõsebbé varázsolni valami tuning cég. Ezúttal az R8-ast piszkálta meg a német Sport-Wheels. A kétlépcsõs átalakítás elsõ fázisában az 525 lóerõs motor teljesítménye 1500 euró ellenében némi számítógép berhelés után 565-re nõ, a csúcsnyomatéka 560 Nm lesz.

  • Szuperkönnyû MX-5-öst mutat be a Mazda Frankfurtban

    Az MX-5-ös huszadik születésnapjára különleges koncepcióval készül a japán gyártó.

    A Superlight egy kikönnyített, kissé leültetett, a vezetési élmény maximalizálásának szellemében átépített MX-5-ös, amely ebben a formájában valószínûleg nem valósul meg.

    Az MX-5-ös igazi sikertörténet a Mazda számára, hiszen az autó rövidnek mondható pályafutása alatt is a világ legnagyobb számban eladott roadstere lett.

  • Toyota Hilux 2012 - tágasabb utastérrel

    Alaposan átdolgozták az autó utasterét, a kabin immár személyautós kényelmet kínál.

    Az utastér jellegzetes eleme a mûszerfal felsõ részének új kialakítása, itt kapott helyet a vízszintesen elhelyezett új, központi mûszeregység.

    Ez a megoldás szélesebbé és tágasabbá varázsolja az utaskabint.

    Itt látható a Toyota Touch multimédiás egység 15,2 cm-es, színes érintõképernyõje is.

  • A 2010-es VW Polo GTI-t nyüstöltük!

    A legerõsebb Polo ugyanazt az 1,4 literes turbós-kompresszoros motort kapta 180 lóerõvel, mint a Seat Ibiza Cupra is. Ez 6,9 másodperces százas sprinthez elegendõ, a végsebesség 229 km/óra.

    Sportos járgány!

    A Volkswagen-csoport XDS nevû elektronikus differenciálzárja alapáron jár majd sportos kisautóhoz, viszont a hétfokozatú DSG automataváltó feláras lesz.