rss
  • 528 lóerős a Bentley GT V8

  • 528 lóerős a Bentley GT V8A mérnökök 528 lóerőt és 680 Nm-es maximális nyomatékot csaltak elő az ikerturbós, 4.0 literes V8-as erőforrásból, amely így három tizeddel hamarabb, 4,5 másodperc alatt gyorsítja a brit luxuskupét 0-ról 100-ra, míg a végsebessége 303-ról 309 km/órára emelkedett. A menetteljesítmények javulása mellett a fogyasztás nem változott, így egy teli tankkal több, mint 800 kilométeres hatótávot ígérnek a britek, ami 10,5 literes átlagfogyasztást jelent. Ebben bizonyára szerepe van a ZF 8-fokozatú automataváltójának is.

    A nagyobb teljesítményhez módosított futómű jár, ami 1 cm-rel alacsonyabb hasmagasságot és elöl 45, hátul pedig 33 százalékkal keményebb rugókat jelent, természetesen a lengéscsillapítók és a menetstabilizáló-elektronika finomhangolása mellett.

    Ugyan csak külsőség, de a GT V8 S kissé átrajzolt lökhárítókkal, spéci 20 colos felniszettel és az ilyenkor szokásos S-logókkal jelzi, hogy a tulajdonosa a tápláléklánc csúcsán helyezkedik el. A kupé mellett egyébként a Convertible, vagyis a nyitható tetejű modell is rendelhető S-verzióban, ugyanezekkel a specifikációkkal, de egy hangyányit lassabb gyorsulással és végsebességgel.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Világpremier volt a 2010-es Genfi Autószalonban a BMW 5-ös ActiveHybrid

    A BMW az ActiveHybrid technika továbbfejlesztésével a 2010-es Genfi Autószalonon mutatta be az új 5-ös Limousine alapjaira épült teljes hibrid tanulmánymodelljét. Az új BMW 5-ös Limousine világpremierjével párhuzamosan a BMW a 2010-es Genfi Autószalon alkalmával a felsõ-középkategória teljes hibrid tanulmányával is megjelent. A BMW Concept 5 Series ActiveHybrid a márka soros, hathengeres belsõégésû motorja, illetve az elektromos hajtás elsõ ízben megvalósított kombinációjával a hosszú távú fenntarthatóság tekintetében új mércét állít a szegmensben.

  • Új Nissan Crossover: Juke

    A Nissan Juke egy új kisméretû crossover-autó, amelyet a két éve tanulmányautóként bemutatott Qazana alapjaira építenek. Az új modell bemutatója a márciusban lesz, a Genfi Autószalonon, majd 2010 októberében kezdõdik meg az európai értékesítés.

    A Nissan Juke egy jó adag dinamizmust hoz be a kisautó-kategóriába, amelyre az európai autóvásárlóknak már régen nagy szüksége volt a hagyományos, kevéssé lelkesítõ kis ferdehátú modellek alternatívájaként –vélik a Nissan marketingesei.

  • Elia Dacia Duster - látványos darab lett

    A román Renault-származékok inkább az olcsóságukkal aratnak, mint szépségükkel, de az Elia megoldotta, hogy a Dusterbõl egész látványos tárgy váljon, ráadásul nem is túlzottan drágán.

    A német tudningcég eddig is különbözõ Renault és Dacia modellek optikai tuningjával foglalkozott – még a Logant is megpróbálták feldobni, nem rajtuk múlt, hogy kevéssé sikerült – és a Dusterben most egész jó alanyt találtak a munkájukhoz. Pedig a változtatások nem túl mélyrehatóak.

  • Japánban már megvásárolható a 336 lóerõs Nissan 370Z sportautó

    Japánban már megvásárolható a Nissan új sportautója, a 350Z utódjaként érkezõ 370Z, amely a helyi piacon a hagyományoknak megfelelõen Fairlady Z néven kerül forgalomba.

    A 336 lóerõs sportautó minden részletét továbbfejlesztették.

    A Los Angeles-i Autószalonon mutatkozott be hivatalosan, de elsõként Japánban kerül piacra a Nissan új sportkocsija.

  • Fiat Phylla az eddigi legzöldebb hibrid!

    Az eddigi legzöldebb hibridet mutatta be a Fiat a minap, amikor Torinóban leleplezte a Phylla tanulmányt. Az autó ugyanis napelemekkel mûködik, borongós idõ esetén pedig bekapcsol a hidrogénnel mûködõ egység.

    Ideje újragondolni azt, amit eddig a hibridekrõl gondoltunk.

    Eleinte volt a Prius, amely a benzinmotort kombinálta egy elektromos egységgel, évekkel késõbb pedig jött a dízel-villanymotor kombináció, amely még jobb hatékonysággal kecsegtetett.

  • Terepkivitel a VW Polóból

    Nemcsak a sportos Polóra vágyóknak kedveskedik idén tavasszal a Volkswagen, de azoknak is, akik inkább terepjárószerûséget faragnának a kisautóból. Elkészült a Cross Polo.

    Nem újdonság a szabadidõ-autó a Polo sorozatból.

    Korábbi modellekbõl Fun, illetve Cross néven már készült ilyen. Ahogy akkor, ezúttal is csak látványról van szó, négykerék-hajtást ezúttal sem kap a kisautó.

  • 7,8 litert fogyaszt a GMC legújabb SUV-ja!

    Tovább folytatódik a downsizing a tengerentúlon, hiszen a GMC legújabb SUV-ja, a Terrain már 2,4 literes, közvetlen befecskendezéses motorral is elérhetõ, amely így ECO üzemmódban vegyes használatban mindössze 7,8 litert fogyaszt.

    A General Motors SUV-kat, pick-upokat és kisteherautókat forgalmazó márkája, a GMC talán még az anyacégnél is nagyobb bajban van. A gazdasági válság beköszönte óta ugyanis ezeknek a jellemzõen V8-as benzinessel szerelt modellek nagy része jóval kevésbé fogy, amit a vezetõk is észrevettek, így legújabb modelljükkel lefelé terjeszkednek, mind méretben, mind fogyasztásban.

  • Sportos, izgalmas és atombiztos a Volvo XC60

    Az új Volvo XC60 az XC modellek sokoldalú képességeit egy kupé karizmájával és lendületességével ötvözi, melynek eredményeként egy vonzóan sportos megjelenésû, élvezetesen vezethetõ, kényelmes és rendkívül biztonságos Volvo modell született meg.

    Egy mindentudó autó egyedülálló városiak, illetve olyan a harmadik X-en túli családok számára, akik hétvégén kirándulni és szórakozni járnak gyermekeikkel.

  • Új szedánon dolgozik a KIA!

    Két új szedánon dolgozik a Kia. Az KND-5 végleges változatát a luxuskategóriába szánja a távol-keleti gyár, míg az Amanti az olcsóbb limuzinok közt foglal majd helyet. Mindkét autó motorterében 3,5 literes V6-os benzines egység duruzsol majd.

    Jól látható a távol-keleti autógyártók menetelése a nagyautó szegmensben, hiszen elérhetõ áron készítenek méteres szedánokat. A Kia tervezõmérnökei is tisztában vannak azzal, hogy egyre fontosabb a károsanyag kibocsátást csökkentése, ezért takarékosabb motorokat terveznek új autóikba, illetve a súlycsökkentésre is egyre nagyobb szerepet tölt be.

  • Lexus GS 350 F-Sport - sportosság és luxus

    Lexus GS 350 F-Sport  - sportosság és luxusA 2011-es Lexus GS már alaphangon is sportosabb formát kapott, mint az elődmodell. A japánok viszont elkészítették saját sportcsomagjukat a felső-középkategóriás autóhoz. Az F-Sport modellek látványosabb lökhárítókat kapnak, de az utastérben is inkább a sportosság került előtérbe. A külsőségek mellett a futómű hangolása is feszesebb lett. Hivatalosan már a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Lexus GS új generációja.

  • A GM-nek is lesz Tata Nanója

    Újabban a legnagyobb biznisz fapados miniautók készítése. A Tata kezdte az egészet a Nanóval, az elképzelés azonban mindenkinek megtetszett: tervezi már a saját, tömegeknek szóló autóját a Renault, a Nissan és ki tudja, ki mindenki még.

    Legutóbb a General Motors jelezte, hogy beszállna erre a piacra, az amerikai óriás kínai partnerével, a SAIC-cal együttmûködésben építené meg a minit. Úgy tervezik, hogy 3500 dolláros (670 ezer forintos) áron dobják piacra az apróságot, vagyis nyugodtan kezdhetik vakarni a fejüket a Tata vezetõi.

  • Bemutatkozik a több mint 500 lóerõs Rolls-Royce 200EX

    A Rolls-Royce a Genfi Autószalonon mutatta be következõ modelljének tanulmányautó változatát, a 200EX-et.

    A premier alkalmával több részlet is kiderült az autóról, most azonban a gyár megerõsítette, hogy egy vadonatúj erõforrás lesz az autó szíve.

    Míg a gazdasági válság és az újautó eladások visszaesése komoly problémát okoz némely gyártónak, addig a Rolls-Royce tavaly 1212 autót értékesített, amelynek köszönhetõen történelmének legsikeresebb évét zárta.

  • 740 lóerõs Cayenne - ez már nem csak spekuláció

    Pick-upot már készítettek belõle, de csak virtuálisan. A három ajtós tuningolt Cayenne viszont nem csak spekuláció.

    Az angol Merdad vállalat nem viccel - teljesen átfaragta a Cayenne-t, hogy ne látsszon sufnituningnak a három ajtós változat. A körvonalak valóban harmonikusnak mondhatók, kicsit a bogárhátú Volkswagen másfélszeresre felpumpált, kigyúrt unokájának látszik a monstrum távolról, de az agresszív megjelenést sugárzó optikai csomag kicsit túlzásnak tûnik.

  • Citroen C4 - megérkezett a 2010-es modell!

    A Citroen által közzétett képek alapján a következõ generációs kompakt modell a C3 által megkezdett irányvonalat követi, de a Genfi Autószalonon bemutatott DS High Rider koncepcióból is merítettek ötletet a tervezõk. Az új C4 4330 mm hosszú (+55 mm), 1790 mm széles (+17 mm) és 1490 mm magas (+32 mm), csomagtere immár 408 literes, amely 82 literes gyarapodást jelent az elõzõ generációhoz képest. A hátsó lámpák nyomokban ugyan hasonlítanak a kistestvérére, azonban jóval komolyabb benyomást keltenek. A képek alapján az utastérben is elõrelépés történt.

  • Modell frissítés a Honda CR-V-nél! Csak az orra változott!

    Két évvel azután, hogy bemutatkozott a harmadik generációs modell, most elküldték frissítésre a városi terepjárót. A motortérbe bekerülhet az Accordból ismert 2,2 literes, 180 lóerõs dízelmotor, amely a legjobb választás lehet a CR-V-hez.

    Mindössze két évvel ezelõtt mutatkozott be a Honda CR-V harmadik generációs modellje. Az akkori forma igencsak megosztotta a közönséget, volt akinek tetszett, és voltak akik rá sem bírtak nézni. Talán ezért is, és a nem túl nagy eladási darabszám miatt most frissítésre szánta magát a japán gyártó. Ne számítsunk nagy durranásra, csupán az orr változott.