rss
  • 528 lóerős a Bentley GT V8

  • 528 lóerős a Bentley GT V8A mérnökök 528 lóerőt és 680 Nm-es maximális nyomatékot csaltak elő az ikerturbós, 4.0 literes V8-as erőforrásból, amely így három tizeddel hamarabb, 4,5 másodperc alatt gyorsítja a brit luxuskupét 0-ról 100-ra, míg a végsebessége 303-ról 309 km/órára emelkedett. A menetteljesítmények javulása mellett a fogyasztás nem változott, így egy teli tankkal több, mint 800 kilométeres hatótávot ígérnek a britek, ami 10,5 literes átlagfogyasztást jelent. Ebben bizonyára szerepe van a ZF 8-fokozatú automataváltójának is.

    A nagyobb teljesítményhez módosított futómű jár, ami 1 cm-rel alacsonyabb hasmagasságot és elöl 45, hátul pedig 33 százalékkal keményebb rugókat jelent, természetesen a lengéscsillapítók és a menetstabilizáló-elektronika finomhangolása mellett.

    Ugyan csak külsőség, de a GT V8 S kissé átrajzolt lökhárítókkal, spéci 20 colos felniszettel és az ilyenkor szokásos S-logókkal jelzi, hogy a tulajdonosa a tápláléklánc csúcsán helyezkedik el. A kupé mellett egyébként a Convertible, vagyis a nyitható tetejű modell is rendelhető S-verzióban, ugyanezekkel a specifikációkkal, de egy hangyányit lassabb gyorsulással és végsebességgel.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Nissan és a Suzuki közös gyermeke a Pixo

    A Párizsi Autószalonon leplezi le a japán gyártó legújabb modelljét, a Suzukival közösen gyártott Pixót.

    A rövidsége ellenére négyszemélyes, magas építésû kisautó forgalmazása 2009 elsõ félévében indul.

    Lefelé terjeszkedik a Nissan, hiszen az utóbbi években sorra dobja piacra kompakt vagy még kisebb autóit.

  • Tetszetõs az új Opel Insignia

    A GM Europe korábban csak a négyajtós Vectra-utódról közölt képeket, pedig a londoni bemutatón már ott lesz az ötajtós változat is.

    Most azonban pótolták a hiányosságot, igaz, egyelõre a különbségek ecsetelése nélkül.

    Az Opel szûkszavúsága nem is meglepõ, hiszen az Insignia két változata között nincs túl nagy különbség.

  • Megjött az új Red Bull autó!

    A Red Bull Racing is bemutatta új Formula-1-es versenygépét, az RB6-os modellt, amellyel Sebastian Vettel és Mark Webber a bajnoki címért szeretne csatázni.

    A brigád fõtervezõje, Adrian Newey azt az elvet vallja, hogy jobb kihagyni egy tesztet és rögtön egy gyors autóval pályára lépni, mint egy lassú gépet fejleszteni, ezért is döntöttek úgy, hogy kihagyják a múlt heti valenciai gyakorlást, és ma kezdik meg a teszteket Jerezben.

  • Seat Alhambra - egyterû nagycsaládosoknak

    Ki nem találnák, melyik márka egyterûjére hasonlít az új Seat családi buszlimuzin. Elárulom, ha valaki még nem jött volna rá: a Volkswagen Sharanra.

    A VW egyterû 2010-es premierje után csak idõ kérdése volt, hogy a spanyol változatot is bemutassa a Volkswagen csoport. Természetesen ugyanazt az autót takarja a két típusjelzés, ahogy eddig is, a gyártás is ugyanazon a soron zajlik, legfeljebb a felszereltségben lehetnek eltérések, és persze az autó orra más egy kicsit.

  • A Ferrari mutatta be elsõként vadonatúj forma-1-es versenyautóját!

    A Ferrari elsõként mutatta be vadonatúj forma-1-es versenyautóját az idei évben, amely a hagyományoktól eltérõen az F60-as kódszámot kapta. A 2009-es modell az új szabályok miatt, minden tekintetben eltér elõdjétõl.

    A Ferrari a tervezett idõpontban, reggel 9 órakor nyilvánosságra hozta új autója elsõ stúdiófotóit saját weboldalán.Az elsõ szembetûnõ változáshoz még csak rá sem kellett nézni az új modellre, hiszen annak neve a várt F2009 helyett F60 lett.

  • A lendkerekes kinetikus energiatárolótól várja a csodát a Williams!

    Az elmúlt évekhez hasonlóan, a Williams istálló egy átmeneti festéssel mutatta be vadonatúj versenyautóját, az FW31-es modellt, amely már meg is kezdi elsõ komolyabb tesztprogramját a portugál Algarve versenypályán.

    A brit gárda nagyon bízik abban, hogy az új szabályok meghozzák számukra a sikert, miután borzalmasan gyengén szerepeltek a tavalyi esztendõben. Erre azonban minden esélyük megvan, hiszen már nagyon korán megkezdték új autójuk tervezését és fejlesztését, hogy elõnybe kerülhessenek riválisaikkal szemben.

  • V6-os Porsche Panamera!

    Ha sok a nyolc henger és a 10 liter feletti fogyasztás, de mégis négyajtós Porsche kell, itt a megoldás.

    A tervezõk természetesen a Volkswagen raktáraiból válogattak megfelelõ hathengerest a Panamera számára.

    A 3,6 literes, közvetlen befecskendezéses V motort, amelyet a VW elsõsorban terepjárókban használ, persze átdolgozták a sportkocsigyártónál, így a négyajtós kupéban 280 helyett kerek 300 lóerõs, a csúcsnyomatéka pedig 400 Nm.

  • Audi TT RS - jól sikerült Abt tuning

    Látszólag semmi extra nincs az Abt TT RS-ben, hiszen külsõleg csak a felnik mások, mint a sorozatgyártású modelleken.

    Ám ha beindul a sportkocsi, akkor már nagy a különbség, ez ugyanis az Abt eddigi legerõsebb TT-je.

    Az eredetileg 340 lóerõs turbómotor teljesítményét két fokozatban növeli az Abt. A 2,5 literes, öthengeres motor a Power csomag bevetése nyomán módosított motorvezérlõ egységgel, illetve új intercoolerrel gazdagszik.

  • Brabus SL 65 AMG Black Series

    130 lóerõvel fejelte meg a legerõsebb utcai Mercedes teljesítményét a Brabus. Az átalakított SL 65 AMG Black Series könnyedén gyorsabb lehetne, mint korábban, de nem. Így aztán értelme sincs.

    Az autó a Mercedes legerõsebb utcai sportmodellje, a 670 lóerõs SL 65 AMG Black Series átalakításával született. Az úgynevezett T65 RS motortuning során új csúcsminõségû turbókkal és kipufogórendszerrel látják el 6,0 literes motort. Négy új intercooler segít hûteni a motorba érkezõ levegõt, ezek miatt került a motorháztetõre az érdekes karbon borítás.

  • Kaliforniában debütált az új hidrogéncellás Honda

    A világon elõször Kaliforniában jelent meg a Honda vadonatúj, hidrogéncellás sorozatgyártású autója, az FCX Clarity.

    A legígéretesebb fejlesztésû környezetkímélõ kocsit - a harmadik generációs hidrogénmeghajtású modellt - havi 600 dollárért lehet három évre lízingelni. A japán gyártó idén csak néhány tucat Clarityt szállít, egy éven belül pedig várhatóan 200 darabot állít elõ.

  • Hyundai i40cw 2011 - akár 177 lóerõs motorral

    A látvánnyal nincs is baj, a technika is jónak ígérkezik, kérdés, hogy élõben milyen benyomást kelt majd a prémium-minõségre törekedõ koreai.

    Szép autó.

    Azt már megszoktuk, hogy az új i betûs Hyundaiok egységes arcot mutatnak: a hatszögletû hûtõmaszkból mosolygós változatot szabtak a családi kombira, a húzott szemû lámpák elöl-hátul rímelnek, az oldallemez törése pedig pont annyi izgalmat visz a sablonos kombiformába, hogy ne tûnjön unalmasnak.

  • Fiat Phylla az eddigi legzöldebb hibrid!

    Az eddigi legzöldebb hibridet mutatta be a Fiat a minap, amikor Torinóban leleplezte a Phylla tanulmányt. Az autó ugyanis napelemekkel mûködik, borongós idõ esetén pedig bekapcsol a hidrogénnel mûködõ egység.

    Ideje újragondolni azt, amit eddig a hibridekrõl gondoltunk.

    Eleinte volt a Prius, amely a benzinmotort kombinálta egy elektromos egységgel, évekkel késõbb pedig jött a dízel-villanymotor kombináció, amely még jobb hatékonysággal kecsegtetett.

  • BMW M5 Sport Package 2011 - az igazán sportos BMW

    Az M Sport részleg által megálmodott futómû a szériánál feszesebb csillapítással, keményebb rugókkal rendelkezik; az ezekhez kapcsolódó 18, illetve opcionálisan 19 colos dupla küllõs könnyû fém kerekek nagyon direkt, sportos vezetési élményt adnak.

    Jól sikerült tuning

    Kívülrõl leginkább a mérgesebb lökhárítóról, a mélyebbre lógó szoknyákról és a króm kipufogóvégekrõl ismerhetõ fel az M Sport BMW.

  • Audi Quattro 2010 - megújult külsõvel és belsõvel

    Mokány sportkupé öt hengerrel, turbóval, összkerék-hajtással – akár az eredeti.

    Az õs-Quattro 2010-ben már legenda: az utolsó példányai is 19 évesek, de a mai napig a legjellegzetesebb és legismertebb Audik egyike.

    Ráadásul az idén épp harminc éves – nem csoda, hogy a gyáriak úgy döntöttek, készítenek egy tanulmányt, amely megidézi a szellemét. Az új Quattro Concept formaterve érdekes egyvelege az aktuális Audi stílusnak és a harminc éves kupé vonásainak.

  • A PSA és a Bosch közösen fejleszt hibridautót

    Az egyre nagyobb hibridautók iránti keresletnek köszönhetõen minden autógyártó gõzerõvel fejleszti saját rendszerét, hiszen minden év késésnek komoly nyoma lehet az eladásokra nézve.

    A PSA-ról már korábban hallhattunk híreket, hogy mérnökeik egy gázolajos-elektromos hajtást fejlesztenek, amivel igazán ütõképesek lehetnek.

    Sõt, már több kiállításon is állítottak ki a franciák ily módon hajtott autókat, ám ezen modellek sorozatgyártásának idõpontjáról hallgattak az illetékesek.