rss
  • Ferrari 458 Special

  • Ferrari 458 SpecialKözzétette a Ferrari az első videót a Frankfurti Autószalonon leleplezett újdonságáról, a 458 Specialéról, amely nem más, mint a 458 Italia erősebb, könnyebb és aero-tekintetben hatékonyabb változata. A maranellói márka 458 Italiát hajtó 4,5 literes, V8-as, 562 lóerős motor teljesítményét 597 lóerősre növelte, így az erőforrás teljesítménymutatója 135 lóerő/literre emelkedett. A 458 Speciale a súlycsökkentési folyamat során 90 kilogrammot fogyott az Italiához képest, így a súlya 1290 kilogramm.

    Az olasz gyártó Frankfurtban hangsúlyozta, hogy a 458 Speciale „rendkívüli aerodinamikai hatékonysággal” bír, ilyen tekintetben a mutatói a legjobbak a Ferrari által valaha gyártott közúti autók között. Ez is hozzájárul a menetteljesítményekhez: az autó álló helyzetből százra 3 másodperc alatt gyorsul fel, a 200 kilométer/órás sebesség eléréséhez 9,1 másodpercre van szükség, míg a csúcssebessége 325 kilométer/óra.

    A márka közlése szerint a 458 Speciale már lenyomta a 458 Italiát a gyár szomszédságában található fioranói tesztpályán: az újdonság 1:23,5-es köridőt produkált, ami másfél másodperccel jobb az alapmodell által produkált eredménynél.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 350 lóerõs Volvo C30 R!

    A Volvo elkészítette a C30 széria legerõsebb és leggyorsabb változatának koncepcióját.

    A 350 lóerõs összkerekes C30 R prototype nagyon ígéretesnek tûnik, de jövõjét könnyen befolyásolhatják az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátást korlátozó törvények.

    A svéd gyártó erõsebb modelljeinek neve már a kezdetek óta összefügg a turbómotorokkal.

  • A Ferrari újabb képeket és technikai adatokat tett közzé az 599XX-rõl

    A Ferrari újabb képeket és technikai adatokat tett közzé a gyártó legfejlettebb technikáját prezentáló 599XX-rõl. A kifejezetten versenypályára tervezett autó 700 lóerõs, és 7 másodpercet vert az Enzóra a márka fioranói tesztpályáján.

    Az olasz márka a Genfi Autószalonon mutatta be az FXX utódának számító 599XX-et, amelyrõl végre újabb fotókat láthatunk.

    A kizárólag versenypályán használható kocsi elképesztõen gyors, a középmotoros FXX-nél például mindössze egy másodperccel volt lassabb a versenypályán.

  • Mazda 5 - 7 személyes személyautó

    Dízelfronton eddig adva volt a Mazda5-öshöz egy 2,0 literes aggregát, mely kétféle teljesítményszinttel volt konfigurálható. Aki beérte kevesebb lóerõvel, az választhatta a 110 lovas kivitelt, melynek vaskos, 310 Nm-es nyomatéka egészen 177 km/órás csúcstempóig repítette az autót.

    A temperamentumosabb sofõrök a 143 lóerõs változatot részesítették elõnyben, mely +50 Nm-rel és 19 km/órával nagyobb végsebességgel kecsegtetett. Az Euro5-ös norma és a költséghatékonyság azonban nyugdíjazta a nagy dízeleket, helyükbe a 115 lovas 1,6-os lépett.

  • Premium elnevezésû limitált szériát dob piacra a Subaru

    Egyedi, Premium elnevezésû limitált szériát dob piacra a Subaru a Legacy és az Outback modellekbõl.

    A japánok nem túlozták el az átalakításokat, mindössze egyedi könnyûfém felniket, kéttónusú bõrbelsõt és alumínium pedálokat kapott a két modell.

    A Premium csomag kiegészítõi kizárólag a Legacy 2.0 GT és 2.5i változatokhoz rendelhetõek, míg az Outback esetén a 2.5i és 2.5XT verziók vásárlásakor elérhetõ.

  • Ford Focus RS500

    A Focus RS igazi sláger, így a Fordnál lehúznak róla még egy bõrt. Az RS500 persze csak a nevében emlékeztet az 1985 környékén bemutatott Sierra-alapú utcai versenygépre, illetve annyiban, hogy csak egy meghatározott példányszámkészült belõle.

    Ütõsre sikeredett ez a kocsi

    Amúgy lényegében egy széria Focus RS tiszta feketében, néhány béklyójától megfosztva.

  • Emissziómentes Mercedes: BlueZERO

    A 2009-ben bemutatott, széria-közeli Concept BlueZERO révén a Mercedes-Benz megmutatja az utat a környezetkímélõ villanyautózás felé. Az intelligens modulrendszer háromféle modell építését teszi lehetõvé, eltérõ hajtómû-konfigurációval.

    A növekvõ mobilitási igény, a fogyatkozó olajkészlet és a mind szigorúbb emissziós szabályozás az érdeklõdés középpontjába tolja a villanyautót, amely fõképp az akkumulátor fejlõdése révén biztosíthatja hosszú távon a mobilitást.

  • Megújult a Nissan Patrol!

    Leleplezte új szabadidõ-autóját a Nissan. A bõdületes méretû Patrolt az egyik várható fõ piacon, az Egyesült Arab Emirátusokban mutatták be.

    Abu-Dzabiban bemutatkozott az új Nissan Patrol, a hetedik generáció. Az autó bõdületesen nagy. Ha a méreteket írnánk le az nem lenne olyan meggyõzõ, mint az a kép, amikor Carlos Ghosn, a Nissan-Renault elnöke áll a kocsi mellett.

  • Bemutatták a Dacia Sandero 'terepjárósított' változatát, a Stepwayt

    A Barcelonai Autószalonon mutatták be a Dacia Sandero "terepjárósított" változatát, a Stepwayt. A Renault tulajdonában álló Dacia új modellje egy benzines, és egy dízel erõforrással kerül majd az európai autószalonokba, várhatóan idén szeptembertõl.

    A Barcelonai Autószalonon és a Renault párizsi bemutatótermében egy idõben debütált a Dacia Sandero terepjáró-imitátora, a Stepway. Az új modell és az alapot szolgáltató Sandero közötti különbségek a külsõben keresendõek, mûszaki újításokat nem eszközöltek a márka mérnökei.

  • A BMW-be kinetikus energiaátalakító rendszer kerülhet

    A BMW is bejelentette, hogy a Forma-1-ben jövõre bevezetendõ kinetikus energiaátalakító rendszert a közúti autóikba is átültetik. A technológiát a BMW M divíziója is felhasználhatja a jövõ sportos BMW-iben.

    A BMW nem napelemet, vagy üzemanyagcellát szán a következõ M5-be, hanem a Forma-1-ben jövõre debütáló Kinetic Energy Recovery System (KERS), azaz kinetikus energiaátalakító rendszer egyszerûbb változatát építheti be a sportautóiba.

  • A Lexus az Egyesült Államokban leplezte le elsõ hibrid modelljét

    A Lexus az Egyesült Államokban leplezte le elsõ olyan modelljét, amely kizárólag hibridként lesz kapható. A HS 250h az eddigi legtakarékosabb Lexusnál is 30%-kal kevesebbet fogyaszt, forgalmazása pedig még idén megkezdõdik.

    A Toyota luxusmárkája a Detroiti Autószalonon mutatta be a HS 250h-t, amellyel a márka még inkább azon vásárlók kegyeit keresi, akik szeretnek környezettudatos, felelõsségteljes polgárként fellépni, az LS vagy az RX hátulján megbúvó aprócska "h" betût azonban kevésnek találják.

  • Okos Skodás és VW Seat multimédia

    Az univerzális dupla DIN mobil multimédia / navigációs fejegységek korszakát éljük, melybõl a kiutat az egyedi, autóspecifikus megoldások jelentik! A Kenwood DNX520VBT pontosan ilyen forrásegység, mely kifejezetten a VW, Seat, ©koda tulajdonosoknak jelent megfizethetõ all-in-one navigációs csomagot. A mindentudó Kenwood DNY520VBT tökéletesen passzol a VW, Seat és ©koda gépjármûvek többségébe, melyek dupla DIN autórádió egységek fogadására alkalmasak. A DNX520VBT gombvilgágítás színében is remekül harmonizál az autónk belteréhez, ahogy az egész külsõ megjelenés is erre lett tervezve.

  • Volkswagen Bulli Concept - ötletnek nem rossz

    A németek ezúttal a 2011-es Genfi Autószalonon mutatnak be olyan tanulmányt, amely a legendás Samba buszra emlékeztet. Az elõzõbõl, amelyet 2001 januárjában mutattak be a közönségnek, némi ígérgetés után végül nem lett semmi, ez az újabb változat azonban még megvalósulhat. A Bulli concept – a név a VW elsõ furgonjának német becenevébõl származik – nem sokban hasonlít a célszerû és stílusos, de lassú elõdre. A hossza csupán 3,99 méter, azaz lényegében nem nagyobb egy városi kiskocsinál. Ugyanakkor a tengelytávja 2,62 méter, a szélessége 1,75 méter, a magassága pedig 1,7 méter, ami meglehetõsen tágas belsõ teret sejttet.

  • Az amerikai légierõ két különleges sportautóval készül a Supercar Tour-ra!

    Az amerikai légierõ két különleges sportautóval vesz részt a 2009-es Supercar Tour-on, melyeket a híres Galpin Auto Sports mûhely segítségével készítettek el. Az X1 névre keresztelt Ford Mustang és a Vapor Challenger kívül-belül jelentõsen átalakult és telis-tele vannak különleges megoldásokkal.

    Az Egyesült Államokban hamarosan megkezdõdik a 2009-es Supercar Tour, azaz az évente megrendezett szupersportautó túra, melyen idén az amerikai légierõ is részt vesz. Az U.S. Air Force két speciális és teljesen átalakított jármûvel, egy Ford Mustanggal és egy Dodge Challengerrel képviselteti magát a rendezvényen.

  • Modell frissítés a Honda CR-V-nél! Csak az orra változott!

    Két évvel azután, hogy bemutatkozott a harmadik generációs modell, most elküldték frissítésre a városi terepjárót. A motortérbe bekerülhet az Accordból ismert 2,2 literes, 180 lóerõs dízelmotor, amely a legjobb választás lehet a CR-V-hez.

    Mindössze két évvel ezelõtt mutatkozott be a Honda CR-V harmadik generációs modellje. Az akkori forma igencsak megosztotta a közönséget, volt akinek tetszett, és voltak akik rá sem bírtak nézni. Talán ezért is, és a nem túl nagy eladási darabszám miatt most frissítésre szánta magát a japán gyártó. Ne számítsunk nagy durranásra, csupán az orr változott.

  • Utcai roadster a Secma F16

    Olcsó és egyszerû, mégis felejthetetlen vezetési élményt ígér az aprócska francia roadster.

    A Secma F16-os már-már primitív jószág: az acél csõvázra csak annyi mûanyag elemet szereltek, amennyi ahhoz kell, hogy a menetszél ne fújja ki a sofõrt és utasát a bõr kagylóülésekbõl. Szélvédõje van, teteje viszont nincsen, ahogy ajtaja sem, a kerekek már a karosszérián kívül helyezkednek el saját sárvédõik alatt, a formaterv - már ha lehet itt ilyenrõl beszélni egyáltalán - a régi, VW Bogár-alapú buggykat idézi.