rss
  • Ferrari 458 Special

  • Ferrari 458 SpecialKözzétette a Ferrari az első videót a Frankfurti Autószalonon leleplezett újdonságáról, a 458 Specialéról, amely nem más, mint a 458 Italia erősebb, könnyebb és aero-tekintetben hatékonyabb változata. A maranellói márka 458 Italiát hajtó 4,5 literes, V8-as, 562 lóerős motor teljesítményét 597 lóerősre növelte, így az erőforrás teljesítménymutatója 135 lóerő/literre emelkedett. A 458 Speciale a súlycsökkentési folyamat során 90 kilogrammot fogyott az Italiához képest, így a súlya 1290 kilogramm.

    Az olasz gyártó Frankfurtban hangsúlyozta, hogy a 458 Speciale „rendkívüli aerodinamikai hatékonysággal” bír, ilyen tekintetben a mutatói a legjobbak a Ferrari által valaha gyártott közúti autók között. Ez is hozzájárul a menetteljesítményekhez: az autó álló helyzetből százra 3 másodperc alatt gyorsul fel, a 200 kilométer/órás sebesség eléréséhez 9,1 másodpercre van szükség, míg a csúcssebessége 325 kilométer/óra.

    A márka közlése szerint a 458 Speciale már lenyomta a 458 Italiát a gyár szomszédságában található fioranói tesztpályán: az újdonság 1:23,5-es köridőt produkált, ami másfél másodperccel jobb az alapmodell által produkált eredménynél.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Mazda 5 - 7 személyes személyautó

    Dízelfronton eddig adva volt a Mazda5-öshöz egy 2,0 literes aggregát, mely kétféle teljesítményszinttel volt konfigurálható. Aki beérte kevesebb lóerõvel, az választhatta a 110 lovas kivitelt, melynek vaskos, 310 Nm-es nyomatéka egészen 177 km/órás csúcstempóig repítette az autót.

    A temperamentumosabb sofõrök a 143 lóerõs változatot részesítették elõnyben, mely +50 Nm-rel és 19 km/órával nagyobb végsebességgel kecsegtetett. Az Euro5-ös norma és a költséghatékonyság azonban nyugdíjazta a nagy dízeleket, helyükbe a 115 lovas 1,6-os lépett.

  • RSC Raptor GT - 1200 lóerõvel

    Az RSC Raptor csak messzirõl hasonlít egy 599 Fioranóra, és csak álló helyzetben. Tizenkét henger helyett négy Wankel-tárcsa hajtja, ha minden igaz, a Ferrari csúcsmodelljénél még sokkal gyorsabban. Bár valójában nem Ferrari, hanem a német RSC többé-kevésbé saját tervezésének eredménye, a Raptor GT hasonló mûszaki színvonalat képvisel. Amit lehetett, karbonszálas mûanyagból készítettek rajta, nyolc fokozatú szekvenciális váltót szerelnek bele, a kardántengely is alumíniumból és szénszálból készül hozzá, a futómû aktív elemeket is tartalmaz – és az egész állítólag csupán 1100 kilogrammot nyom, majdnem hatszáz kilóval kevesebbet, mint egy széria 599-es.

  • 777 lóerõs V8-as hajtja a TuLesto-t!

    Az olasz sportautók nemesítésével foglalkozó tuningcég idén ünnepli huszadik születésnapját, az alkalomból pedig saját modellt mutatott be.

    A TuLesto-t 777 lóerõs V8-as hajtja, miközben súlya mindössze 1260 kilogramm. Az autóból 11 darab készül.

    Hamarosan tovább bõvíti kínálatát a bajor tuningcég, a Novitec Rosso. A Ferrarik erõsebbé és egyedibbé tételével foglalkozó márka bemutatta ugyanis legújabb termékét, a saját fejlesztésû TuLestót.

  • Honda Accord 2011 - elegáns külsõvel

    A tervezõbb elegánsabbra rajzolták a változatlan vonalú lámpákat, lecserélték a lökhárítókat, új hûtõráccsal vértezték fel a modellt, friss felnikkel díszítették a kocsit és néhány új színárnyalatot is a palettára küldtek. Az eddig is tökéletes minõségû utastérbe még finomabb anyagok érkeztek, a bõrborítású kezelõszerveket pedig diszkrét fémbetétek dobják fel – ezen kívül a 2,2 literes 180 lovas dízelmotorral és a 2,4-es 201 lóerõs benzines egységgel hajtott sportos Type-S kivitelek hangulatos alcantara-bõr kárpitozást és vörös varrásokat, valamint kék helyett vörös lábtér-világítást kaptak.

  • BMW X5M Typhoon - egy ujabb X5 tuning

    BMW X5 M Typhoon a neve, és nem is túlzás forgószélrõl elnevezni ezt a szörnyeteget. A legsoványabb X5-ös is tiszteletet parancsoló, az M-változat sem nevezhetõ visszafogottnak, de amit a G-Power mûvelt vele, az már tökéletesen értelmetlen túlzásnak tûnik.

    Pedig nem paródia, a bajor tuningcég komolyan átdolgozta az X5 M-et, és feltehetõen meg is találja majd a vevõket az úthengerkerekekre állított mozdonyra: az ízlésesnek nemigen nevezhetõ szélesítések alatt 23 colos felnik terpesztenek, 315/25 méretû abroncsokkal.

  • VW CrossTouran 2011 - ízléses, letisztult formák

    A Volkswagen bemutatta a 2011-es CrossTouran-t, a népszerû egyterû magasított változatát.

    Többféle motorral

    Ahogy az elõdjéhez 2007-ben, az új CrossTouranhoz is rengetegféle motort választhatunk, az ismert dízel és benzinmotorok mellett lesz azonban egy újdonság, az új modellt már gázüzemû Eco Fuel motorral is árusítják majd.

    A CrossTouran új lökhárítókat kapott és 20 milliméterrel magasabban van az alja az új rugóknak köszönhetõen.

  • A Saab 9X Air Concept komoly riválisa az Audi A3 és BMW 1-es sorozatnak

    Újabb tanulmányautóval készül a General Motors svéd márkája: a Saab a közelgõ Párizsi Autószalonon mutatja be az új, 9X Air Concept prototípusát. Néhány kiszivárgott fotó után a gyártó is bejelentette az újdonságot.

    Egy prezentáció diáiról készített fényképek szivárogtak ki, amelyen a Saab új tanulmányautója látható. Az elõadáson többek között a Chevrolet Cruze mutatkozott be az észak-amerikai újságírók számára, de a vetítõvásznon a Saab egyik új koncepcióautója is megjelent.

  • Az új elektromos MINI 250 km-t tesz meg egy feltöltéssel

    A MINI a két hét múlva kezdõdõ Los Angelesi Autószalonon mutatja be az elektromos motorral hajtott modelljét, melynek hatótávolsága 250 km, miközben töltése nagy feszültséggel mindössze 2,5 óráig tart.

    A BMW a MINI-t használja kísérleti nyúlnak, már ami a kizárólag elektromotorral hajtott autók életképességét és az azok iránti keresletet illeti.

    A villanyos MINI már csak azért is jön jól a münchenieknek.

  • Talmácsi Gábor szerzõdést bontott az Asparral!

    A magyar motoros és menedzsmentje kényszerhelyzetbe került, melynek hatására, elsõsorban Talmácsi Gábor érdekeit szem elõtt tartva, kénytelen volt kezdeményezni a Jorge Martínez cégével kötött kétéves szerzõdés felbontását.

    Az évek folyamán hatékony együttmûködés alakult ki az Aspar Team, valamint Talmácsi Gábor és menedzsmentje között, a szerzõdés felbontása azonban mára elkerülhetetlenné vált.

  • Pininfarina Nido EV - villanyautó a Ferrari tervezõitõl

    Bár elsõsorban a Ferrarinak megálmodott szebbnél szebb autók miatt emlékezetes az olasz Pininfarina tervezõstúdió, a 80. évfordulón egy aprócska villanyautót leplezett le a cég.

    A Battista "Pinin" Farina által 1930-ban alapított vállalat azt tervezi, hogy megvalósítja a Nido névre hallgató kocsit, amely elsõsorban közüzemi vállalatok, önkormányzatok számára lehet vonzó. A 2004-ben kiállított tanulmány nyomán megvalósított prototípus kétszemélyes, de a tervek között 2+2-es kialakítás és kis áruszállító forma is szerepel.

  • Saab 9-3 2011 - frissitett széria

    A Saab 2011 februárában bemutatta a megújult 9-3-as sorozatot. A felfrissített külsõvel, valamint módosított belsõvel készülõ modellekbe erõsebb, takarékosabb motorok kerülnek.

    Látszólag csak a lökhárítót rajzolták át a modellfrissítés során a svéd gyárban, de a hûtõmaszk és a fényszórók is mások. Utóbbi átvette az új 9-5-ösnél alkalmazott "jégtömb" megoldást, azaz, hogy nappal kék/zöld árnyalatú a lámpa. A hûtõmaszkon pedig kicsit hangsúlyosabb a Saab felirat. Hátul szintén az emblémával babráltak kicsit, illetve a lépcsõs hátú változatok légterelõvel is gazdagodnak.

  • Forradalmi övlégzsák a Fordtól

    A Ford jövõre, az új Explorer modellben mutatja be az autóipar elsõ sorozatgyártású övlégzsákját, amely a hátsó utasok fokozottabb védelmét garantálja. Az autóban általában itt ülnek a legsérülékenyebb utasok, például a gyerekek vagy az idõsek. A Ford hátsó övlégzsákja a hagyományos biztonsági övnél ötször nagyobb testfelületen osztja el az ütközés energiáját, így csökken a mellkasra nehezedõ nyomás, illetve a hátsó utasok jobban kontrollálhatják fejük és nyakuk mozgását. A Ford a technológia globális bevezetését is tervezi.

  • Az új Bugatti Veyron nyolcliteres, 16 hengeres motorja 1350 lóerõt ad le!

    A Bugatti idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját, amelynek tiszteletére a Volkswagen-konszern egy limitált szériás Veyront mutat be a Genfi Autószalonon. A Centenaire névre keresztelt modell teljesítményét a mérnökök 1350 lóerõre növelték.

    A Bugatti korábban is rengeteg limitált szériát mutatott be egyetlen modellje, a Veyron alapjain. A Sang Noir, Pur Sang, Hermès, Pegaso és a Grand Sport névre keresztelt targa változat után hamarosan érkezik a Centenaire névre keresztelt változat, amelyet a márka alapításának századik évfordulójára tervez a Bugatti.

  • Audi PPI Razor GTR-10 - limitált 10 darabos széria

    Az Audi tuningjairól híres PPI Automotive Design-t 2010. szeptember 4. hetében, hogy mindössze tíz darabot fog gyártani az új, az R8-as alapjaira épített Razor GTR-10-bõl. A korábbi versenyautóval mindössze a motorháztetõ, az elsõ lökhárító és a hátsó diffúzor egyezik meg, minden máson finomítottak egy kicsit.

    A PPI a motort is átdolgozta: a tetõre szerelt légbeömlõkkel, a sportlégszûrõvel, a verseny kipufogórendszerrel és a módosított gyújtástérképpel 601 lóerõt ad le az Audi 7 400-as percenkénti fõtengelyfordulatnál – a maximális nyomaték 565 newtonméterre nõtt.

  • Hamann BMW 5 Touring

    A BMW 5-ös Touring teljes kínálatához elérhetõ a Hamann Motorsport legújabb fejlesztése, amely csak a motort hagyja érintetlenül.

    Nagyon jó érzékkel nyúlt hozzá a Hamann Motorsport a BMW 5-ös Touring karosszériájához, nincsenek eltúlzott részletek, csak finoman kidolgozott megoldások.

    A keményebb, rövidebb rugók 35 milliméterrel engedik lejjebb a felépítményt, a felnik 20 vagy 21 colosak és lecserélték a küszöböket, valamint a lökhárítókat is