rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Ferrari 458 Special

  • Ferrari 458 SpecialKözzétette a Ferrari az első videót a Frankfurti Autószalonon leleplezett újdonságáról, a 458 Specialéról, amely nem más, mint a 458 Italia erősebb, könnyebb és aero-tekintetben hatékonyabb változata. A maranellói márka 458 Italiát hajtó 4,5 literes, V8-as, 562 lóerős motor teljesítményét 597 lóerősre növelte, így az erőforrás teljesítménymutatója 135 lóerő/literre emelkedett. A 458 Speciale a súlycsökkentési folyamat során 90 kilogrammot fogyott az Italiához képest, így a súlya 1290 kilogramm.

    Az olasz gyártó Frankfurtban hangsúlyozta, hogy a 458 Speciale „rendkívüli aerodinamikai hatékonysággal” bír, ilyen tekintetben a mutatói a legjobbak a Ferrari által valaha gyártott közúti autók között. Ez is hozzájárul a menetteljesítményekhez: az autó álló helyzetből százra 3 másodperc alatt gyorsul fel, a 200 kilométer/órás sebesség eléréséhez 9,1 másodpercre van szükség, míg a csúcssebessége 325 kilométer/óra.

    A márka közlése szerint a 458 Speciale már lenyomta a 458 Italiát a gyár szomszédságában található fioranói tesztpályán: az újdonság 1:23,5-es köridőt produkált, ami másfél másodperccel jobb az alapmodell által produkált eredménynél.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Gyorsteszt – Skoda Yeti, aki nem hegyiember

    A Skoda Yeti, mint lenni szokott tanulmányautónak indult, majd valóság lett belõle. A gyár fél évvel késõbbre tervezte a gyártást és a piaci bevezetést, de végül az õszi frankfurti helyett már a tavaszi Genfi Autószalonon bemutatták a kocsit.

    A gyártás és az elõrendelések felvétele a nyáron elindult, nálunk is. Így bár az autó most lett megérinthetõ Magyarországon, már van, aki letette az elõleget és várja az összkerékhajtású Skodáját.

  • Hamarosan itt az üzletemberek Suzukija

    2010. március elején, a Genfi Autószalonon debütál a Suzuki új, sorozatgyártásra szánt családi autója a Kizashi.

    Nagy újdonság nincs a kémfotókon már látottakhoz képest. De most már azt is tudjuk mikor találkozhatunk vele elõször testközelbõl. Nagy újítás, hiszen ez a Suzuki elsõ saját középkategóriás modellje. Verona néven korábban is árultak ekkora típust az USA-ban, de az nem volt más, mint a Daewoo Evanda Suzuki-jelvénnyel.

  • Mercedes CL 2011 - keveset eszik a luxus autó

    Úgy tûnik, már a legvastagabb luxuskupékat is az alacsony szén-dioxid-kibocsátással lehet eladni. A Mercedes legalábbis új motort fejlesztett ennek érdekében a CL 500-hoz.

    Keveset eszik a luxus autó

    Némi ellentmondás fedezhetõ fel az adatok és a megállapítás között, de a 435 lóerõs, két turbós V8-as takarékos. Új pofát is kapott a 2011-es CL, de a németek az új, közvetlen befecskendezéses, 4,7 literes motort dicsérik inkább.

  • A Honda belehúz a sportautógyártásba - Utódot kap az NSX, S2000, és CRX is

    Míg a 90-es évek derekán még dúskáltunk japán sportautókban, addig mára szegényesebbé vált a kínálat "rizsrakétákból". Ha a Hondán múlik, akkor hamarosan visszatérnek a japán sportolók, ugyanis hamarosan feltámasztja néhány legendás modelljét.

    A CR-Z elérhetõ árú sportmodell lesz!

    Az évtized végére komoly japán sportautó offenzíva várható, mivel a Nissan GT-R után a Lexus és a Toyota is sportautót dob piacra.

  • BMW M6 2011 - kupé és kabrió

    Új V8-as biturbójának köszönhetõen teljesítmény szempontjából könnyedén lenyomja fõ riválisait a 2011-es M6.

    Dupla kuplungos váltóval.

    A gyári képeken is látható M-csomagos 6-os BMW után itt az igazi M6-os - dupla turbós V8-assal. Ismét az Automedia/Autoexpress fotósai voltak olyan ügyesek, hogy kémfotókat tudtak készíteni a BMW egyik amerikai tesztkörén: ezúttal az M6 kupé és kabrióváltozatait kapták kameravégre.

  • Forradalmi övlégzsák a Fordtól

    A Ford jövõre, az új Explorer modellben mutatja be az autóipar elsõ sorozatgyártású övlégzsákját, amely a hátsó utasok fokozottabb védelmét garantálja. Az autóban általában itt ülnek a legsérülékenyebb utasok, például a gyerekek vagy az idõsek. A Ford hátsó övlégzsákja a hagyományos biztonsági övnél ötször nagyobb testfelületen osztja el az ütközés energiáját, így csökken a mellkasra nehezedõ nyomás, illetve a hátsó utasok jobban kontrollálhatják fejük és nyakuk mozgását. A Ford a technológia globális bevezetését is tervezi.

  • Binz E osztály szuperkombi - 5,76 méterhosszú a járgány

    Elõször azt hittük, halottaskocsi, de azt fölösleges lenne álcázva tesztelni. Behegesztenék a toldást, elglettelnék, és már mehetne is a temetkezési vállalkozóhoz, ralizni úgyse fog vele. De nem, ez egy úgynevezett szuperkombi, a zöldségesek álma. Errõl az autóról elmondhatjuk, hogy van csomagtartója.

    A stuttgarti Binz karosszériagyártónak évtizedes tapasztalata van a Mercedesek átépítésében. Mentõautókat, pullman limuzinokat, hullaszállítókat farigcsálnak, elsõsorban E osztályokból.

  • A Trident Iceni sportautó akár 2,8 l fogyasztásra is képes

    Már a szériagyártásra is készen áll a Trident Iceni, a világ elsõ biodízellel mûködõ sportautója. A kétüléses kupé 6,6 literes, V8-as motorjával, a nyolcsebességes automataváltó segítségével akár 2,8 literes átlagfogyasztás is elérhetünk.

    A szigorodó környezetvédelmi elõírások és a magas üzemanyagárak miatt a gyártók kénytelenek odafigyelni autóik fogyasztására is. A nemrég bemutatott Trident Iceni takarékos dízelmotorjának köszönhetõen hatalmas teljesítménye mellett is kisautókhoz hasonló fogyasztást érhetünk el.

  • Volvo V70 T6 - 325 lóerõs tuning a Heico Sportivtól

    A Heico Sportiv egy 100 darabos limitált szériát készít a Volvo V70-bõl. A svéd kombi soros hathengeres benzinmotorjának teljesítménye 325 lóerõre nõ, a sportos külsõrõl azonban a gyári R-Design csomag gondoskodik. A plusz lóerõknek köszönhetõen a V70 hat másodperc alatt teljesíti a százas sprintet.

    A Volvo modellek tuningolásáról híres Heico Sportiv legutóbb egy V70 T6 modellt vett kezelésbe. A visszafogott külsõ átalakítások mellett a lemezek alatt is találunk egy-két újdonságot.

  • Audi Q7 S-Line - kicsit megtuningolta a JE Design

    A német tuningcég nemcsak kicsinosítja az Audit, fel is bosszantja rendesen.

    A JE Design bemutatta az Audi Q7 S-Line-hoz készült csomagját, mellyel elég jelentõsen átalakítja az autót. A Q7 új, robusztusabb lökhárítókat kap, szélesebb kerékjárati íveket valamint nagyobb, agresszívabb hátsó légterelõt és négy vaskos kipufogóvéget.

    Kérésre 35 milliméteres ültetést valamint óriási, 22 hüvelykes felniket is adnak a kocsihoz.

  • 680 lóerõs tuning a Väth-tól

    Van valami ellenállhatatlan az ikonikus Mercedes G-osztályban. Érzik ezt a tuningcégek is és vissza-visszatérnek a dobozformájú terepjáróhoz. A nagy Mercedes tunerek között számon tartott Väth sem hagyta feledésbe merülni a nagyvasat és be is szerzett egy 500 lovas G55 AMG példányt. Tevékenysége nyomán a G-osztályból egy 680 lóerõs és 840 Nm nyomatékú szörny lett, amely 265 km/órával képes tolni a levegõt. A motort alaposan átépítették a mûhelyben; a finomhangolás mellett az erõforrás kapott új leömlõket, új kipufogórendszert, új szívórendszert és hûtõket.

  • Megkezdõdik a Lotus Evora európai forgalmazása!

    Hamarosan megkezdõdik a Lotus Evora európai forgalmazása, ez alkalomból pedig új képeket, valamint felszereltségi adatokat hozott nyilvánosságra a gyártó.

    A 3,5 literes V6-os motor hajtotta Evora Nagy-Britanniában már 14,5 millió forintért hazavihetõ.

    Márciusban a Lotus némi meglepetésre közölte, hogy már májusban kiszállítja az Evora elsõ, limitált szériáját. Nos, az idõ hamarosan elérkezik, a márkánál pedig egy utolsó fotósorozattal készülnek a jeles alkalomra.

  • SLK 250 CDI - dízel motorral szerelt Mercedes

    Igazi különlegességet készített a kisebbik roadsterjébõl a Mercedes.

    Ezúttal nem a gazadagokhoz szólnak, hanem a spórolósokhoz. Dízelmotor kerül az SLK-ba.

    Az Audi TT roadsterbõl is van már, így csak kissé lepõdtünk meg, hogy a Mercedes-Benz bejelentette, dízelmotorral bõvíti az SLK kínálatát.

    A kétüléses roadsterbe a 250 CDI néven ismert 2143 köbcentis turbódízel motort szerelik.

  • 150 darabos utolsó széria a Bentley-tõl

    Szép csendesen eljárt a Bentley Arnage felett is az idõ, ugyanis már tíz éve mutatták be az angol luxusautót. A modellt példás módon egy 150 darabos, Final Series névre keresztelt limitált szériával búcsúztatja a gyár.

    Az idei évben több évfordulót is ünnepel a Bentley, hiszen tíz éve mutatták be a márka zászlóshajóját, az Arnage-t, és ötvenedik születésnapját ünnepli a gyár híres 6,75 literes erõforrása. Most azonban leköszön az Arnage, amelyet méltó módon egy 150 darabos limitált szériával búcsúztatnak.

  • Az új Chevrolet Camaro SS 422 lóerés és 6,2 literes motor hajtja

    A retro divathullámot meglovagló új Chevrolet Camaro összes változata közül az SS, azaz Super Sport kivitel számít a legizgalmasabbnak, ám errõl eddig nem közölt hivatalos fotókat a gyártó.

    Most viszont közreadta a 6,2 literes, 422 lóerõs V8-assal hajtott modell képeit, ami jóval gyorsabbnak ígérkezik a 3,5 literes, 300 lóerõs V6-ossal hajtott alapváltozatnál.