rss
  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembere

  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembereA zenész garázsában egyébként is csupa ritkaság pihen, melyek közül az egyik legszebb példány az egyedileg átépített Black Pearl. A tervezés és építés során Rick Dore volt Hetfield segítségére, akivel az 1930-as évek klasszikus autóinak a formavilágát és sziluettjét szerették volna még elegánsabb testbe önteni, mindezt úgy, hogy a karosszériaelemek teljesen egyedileg, kézzel készültek, két, erre szakosodott kaliforniai mesterember közreműködésével. A műszaki alapok többféle autóból származnak, pl.: Jaguár, Mustang, Ford stb.

    A műszaki alapok többféle autóból származnak, hiszen az alvázat egy 1948-as Jaguar szolgáltatta, a 375 lóerős V8-as motor és a négysebességes automataváltó a Fordtól érkezett, az első futómű egy Mustangból, a hátsó fékek pedig egy Ford Explorerből. Az i-re a pontot az éjfekete fényezés tette föl, ami a Vintage Color Studióban készült. Összhatásában igazi műalkotás született, ami a múlt héten megrendezett kaliforniai Goodguys találkozón az év átépítésének választottak.





  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Aston Martin Vantage - V8-as motoral szerelve

    A hagyományosabb V8-as kivitel és a V12-es csúcsverzió között elhelyezkedõ kiadás a 4,7 literes nyolchengeres szívómotor finomhangolt kivitelét kapja, amely immár 436 lóerõt (+10 LE) és 490 Nm nyomatékot (+20 Nm) állít hadirendbe.

    A plusz teljesítménynek és a teljesen új hétsebességes Sportshift II szekvenciális váltónak köszönhetõen 4,6 másodperces 0-100-as gyorsulásra számíthatunk. Az új váltó nem csak egy fokozattal gazdagodott, de 20 százalékkal gyorsabb is lett elõdjénél.

  • Megérkezett a 225 lóerõs, V6-os TDI VW Touareg TDI BlueMotion

    A Volkswagen bemutatta a Touareg takarékosságra hangolt változatát.

    A 225 lóerõs, V6-os TDI motorral szerelt autó tíz százalékkal fogyaszt kevesebbet a mezei modellnél. Ennél alig eszik többet a jövõre érkezõ, 374 lóerõs TSI-vel szerelt hibrid, amely kilenc litert fogyaszt.

    Tovább bõvíti takarékosabb, BlueMotion változatban is kapható autóinak listáját a Volkswagen. A Polo, a Golf, a Passat, a Sharan és a Touran után immár a Touareg is kapható ebben a kivitelben.

  • Dacia Duster

    Az új román kisterepjáró kompakt - 4,31 méter hosszú, 1,82 méter széles -, Megane méretû, és nemcsak terepen, hanem városban is otthon érzi magát.

    Hihetetlen, de igaz!

    Alacsony károsanyag-kibocsátásának hála nem is terheli nagyon a városok levegõjét. Arról, hogy terepen se valljon szégyent, nagy hasmagasság - 210 milliméter -, elöl- hátul jó terepszögek gondoskodnak.

  • Red Bull X1 - gázturbinás versenyautó

    A Sony Entertainment és a Red Bull Racing példaértékû együttmûködésébõl egy teljesen új versenyautó, a Red Bull X1 Prototype jött létre.

    Megszokott, hogy a számítógépes játékok készítõi licenceket vásároljanak egy-egy autógyártótól, annak érdekében, hogy azok autói megjelenhessenek a szoftver repertoárjában. A szükséges fizikai és külsõleges lemodellezéseket követõen rengeteg játékkedvelõ hajthatta már így a legnagyobb klasszikusokat, ritkaságokat, ha nem is a valóságban, csupán egy monitor elõtt.

  • Jól törik a Cruze!

    Maximális, ötcsillagos értékelést kapott EuroNCAP biztonsági tesztjén a Chevrolet Cruze. A kocsi 79 pontot kapott a lehetséges százból, amivel az egyik legbiztonságosabb modellnek számít a személyautók között. Kiemelkedõ, hogy a Cruze 96 százalékos teljesítményt ért el a felnõtt utas védelem területén, megelõzve ezzel az összes tesztelt prémium kategóriájú modellt. A Cruze maximális 16 pontot kapott a részleges átfedésû frontális ütközésre és maximális nyolcat a deformálható akadályon végrehajtott oldalütközésre.

  • Fényûzõ luxus: Honda Legend 3.5 V6

    A Honda maga is elismeri, hogy a Legend elõzõ generációjával kudarcot vallott. Az új modellbe minden létezõ technikai extrát belepasszíroztak a japánok. Õszintén szólva, a Legend nem a legfrissebb újdonságok egyike. Az új generációt még tavaly mutatta be a Honda, mi meg azóta vártuk, hogy végre rátehessük a kezünket. Hogy miért? Mert nem mindennap ülhet az ember olyan autóba, melynek gyártója az elõdrõl lazán elismeri, hogy bizony bukás volt a köbön, sõt, még azt is hozzáteszi, hogy miért.

  • Mercedes CL 2011 - keveset eszik a luxus autó

    Úgy tûnik, már a legvastagabb luxuskupékat is az alacsony szén-dioxid-kibocsátással lehet eladni. A Mercedes legalábbis új motort fejlesztett ennek érdekében a CL 500-hoz.

    Keveset eszik a luxus autó

    Némi ellentmondás fedezhetõ fel az adatok és a megállapítás között, de a 435 lóerõs, két turbós V8-as takarékos. Új pofát is kapott a 2011-es CL, de a németek az új, közvetlen befecskendezéses, 4,7 literes motort dicsérik inkább.

  • Marussia F2 - Az orosz csoda

    A furcsa sportkocsik után egy masszív terepjáróval lepte meg a közönséget az orosz autóépítõ mûhely. Az F2-est azonban nem csak a gazdagok játékszerének szánják, de hatóságoknak és katonai felhasználásra is. Alighanem ennek köszönhetõek a kis ablakfelületek: már a tervezéskor számoltak a lehetõséggel, hogy az autót késõbb páncélozni kell, ami kisebb ablaknyílásokat használva egyszerûbb feladat. Ugyanakkor épp ez adja a Marussia egyedi karakterét: lõrésszerû ablakai és az aktuális divatnak megfelelõ, bár kissé kusza vonalvezetés egyedi jelleget kölcsönöz az F2-esnek.

  • Új autót épít a Ferrari

    Búcsút mondanak a Forma-1-ben idén szerepelt F2007 kocsinak. - Teljesen új autó lesz, bár a szabályok miatt radikális változtatásokra nincs lehetõség - mondta Aldo Costa, a Ferrari technikai igazgatója a Gazzetta dello Sportnak. - Az autó eleje más lesz, és az oldalszekrények alakja szintén. A szárny is megváltozik. A barcelonai és jerezi tesztek pozitívak voltak, négy versenytávot szimuláltunk gond nélkül. Új elemek kerülnek majd a felfüggesztésbe és még gyorsabb sebességváltónk lesz - sorolta Costa.

  • F-Sporttal felszerelik a Lexus IS C-ket!

    Az IS és a GS után az IS C is megkapja a márka új, F-Sport elnevezésû sportos kiegészítõit, amelynek fejlesztésében a Toyota Racing Development is részt vett. A kupé-kabrió a látványos külsõ mellett a lemezek alatt is változott.

    A Lexus is az Audi és a BMW nyomdokaiba lépett, és tovább bõvíti sportos kiegészítõkkel is kapható modelljeinek listáját.

    Azok után, hogy februárban az IS és a GS kapta meg az F-Sportnak keresztelt csomagot, most az IS C ölt dinamikus, agresszív ruhát.

  • A Nissan és a Suzuki közös gyermeke a Pixo

    A Párizsi Autószalonon leplezi le a japán gyártó legújabb modelljét, a Suzukival közösen gyártott Pixót.

    A rövidsége ellenére négyszemélyes, magas építésû kisautó forgalmazása 2009 elsõ félévében indul.

    Lefelé terjeszkedik a Nissan, hiszen az utóbbi években sorra dobja piacra kompakt vagy még kisebb autóit.

  • Zöld utat kapott a Lexus LF-A!

    A Toyota vezérigazgatója egy michigani sajtótájékoztatón megerõsítette, hogy zöld utat kapott a Lexus LF-A.

    A már régóta beígért 500 lóerõs japán sportautó 2010-ben érkezik, ám mindössze 500 darab készülhet belõle. Olcsónak sem lehet nevezni a leggyorsabb Lexust, hiszen indulóára 250 ezer euró lesz.

    A Toyotáról az utóbbi idõben meglehetõsen negatív információk keringenek, hiszen a világ egyik legnagyobb autógyártó-óriása eladási problémákkal küszködik.

  • Oldtimer Expo 2010 - magyar jármûvek részvételével

    Számban nem lehet felülmúlni a németeket, de 2010-ben közel ugyanakkora figyelmet követeltek maguknak a magyar jármûvek, a IV. Oldtimer Expón.

    Pajtikának hívják a Csepel Kerékpárgyár egyik háború elõtti gyermekbiciklijét, a kiállított 1936-os példányt a Veterán Autó és Motor kiadója restauráltatta. A korszak másik magyar vonatkozású jármûve a cikk elején érintett Unitas-Tatra. A fõvárosi Unitas cég a húszas években saját elõállítású gépkocsikkal kísérletezett, de ezek nem váltották be a hozzájuk fûzött reményeket.

  • Ford Focus RS500

    A Focus RS igazi sláger, így a Fordnál lehúznak róla még egy bõrt. Az RS500 persze csak a nevében emlékeztet az 1985 környékén bemutatott Sierra-alapú utcai versenygépre, illetve annyiban, hogy csak egy meghatározott példányszámkészült belõle.

    Ütõsre sikeredett ez a kocsi

    Amúgy lényegében egy széria Focus RS tiszta feketében, néhány béklyójától megfosztva.

  • Marangoni F430 az Alfa Romeo legkisebb modellje Ferrári stílusban

    Elsõkerék-hajtású Ferrari kisautó nem volt, és nem valószínûleg nem is lesz soha, de ez nem gátolta meg a TRC-Marangoni nevû tuningcéget, hogy az F430-as stíluselemeivel próbálja feldobni az Alfa Romeo legkisebb modelljét.

    Így került az M430-asra pontosan olyan formájú elsõ légbeömlõ-pár, amilyet a középmotoros Ferrarik viselnek, és hasonló indíttatásból készült a hatalmas karbonszálas hátsó diffúzor is. Az ajtóknál azonban becsúszott némi stíluskeveredés: felfele nyílnak, ami inkább Lamborghini vonás.