rss
  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembere

  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembereA zenész garázsában egyébként is csupa ritkaság pihen, melyek közül az egyik legszebb példány az egyedileg átépített Black Pearl. A tervezés és építés során Rick Dore volt Hetfield segítségére, akivel az 1930-as évek klasszikus autóinak a formavilágát és sziluettjét szerették volna még elegánsabb testbe önteni, mindezt úgy, hogy a karosszériaelemek teljesen egyedileg, kézzel készültek, két, erre szakosodott kaliforniai mesterember közreműködésével. A műszaki alapok többféle autóból származnak, pl.: Jaguár, Mustang, Ford stb.

    A műszaki alapok többféle autóból származnak, hiszen az alvázat egy 1948-as Jaguar szolgáltatta, a 375 lóerős V8-as motor és a négysebességes automataváltó a Fordtól érkezett, az első futómű egy Mustangból, a hátsó fékek pedig egy Ford Explorerből. Az i-re a pontot az éjfekete fényezés tette föl, ami a Vintage Color Studióban készült. Összhatásában igazi műalkotás született, ami a múlt héten megrendezett kaliforniai Goodguys találkozón az év átépítésének választottak.





  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Láttál már 400 millió forintos Aston Martin-t?

    Megjelentek az elsõ hivatalos képek az Aston Martin One-77-rõl, a márka leendõ szuperautójáról, pontosabban annak prototípusáról.

    Az autó a britek legdrágább, legerõsebb és legexluzívabb autója lesz, ami valószínûleg már megjelenésekor klasszikussá válik majd.

    Amirõl eddig csupán ízelítõ fotókat láttunk - na meg egy letakart prototípust Párizsban -, az most megcsodálható minden szögbõl: megérkeztek az elsõ képek az Aston Martin szuperautójáról, a One- 77-rõl.

  • R8 V10 Biturbo - 777 lóerõvel

    A német tuningcég a 2011-es Genfi autószalonon mutatja be az R8 V10 Biturbo nevû modelljét.

    Az alapvetõ paraméterekhez nem kell magyarázat, a csillogás pedig onnan, hogy az alumínium autónak nincs fényezése, hanem felpolírozták.

    Az MTM-nél szeretik az Audi V10 biturbó változatát, korábban az RS6-ost is tuningolták, igaz, csak 730 lovasra. Most ugyanezt a motort még tovább húzták, egészen 777 lóerõig, és 888 newtonméterig, majd beépítették az R8-ba.

  • Nissan Quest - egy hatalmas egyterû

    A Nissan korábban szokatlan, gömbölyded egyterûket kínált Quest néven, az új 2010-es generáció azonban teljesen más karakter: hatalmas féltégla, amelyet ugyanakkor néhány éllel és az orr-rész szokatlan kialakításával sikerült kiemelni a középszerbõl.

    Egy igazán nagy autó.

    Az autó elejét az egyetlen trapéz-formába integrált hûtõmaszk-fényszórópár egység uralja – úgy néz ki, ez az a megoldás, amely mellett senki nem tud véleményalkotás nélkül elmenni.

  • A Nissan bemutatta vadonatúj kis crossoverét, a Juke-ot

    A Juke-ot Európában a Nissan angliai, sunderlandi gyárában, Japánban pedig az oppamai gyárban fogják gyártani. A Juke értékesítése idén nyáron kezdõdik meg Japánban, az európai és észak-amerikai piaci bevezetésre õsszel kerül sor.

    Megbízható kocsi!

    A Juke a Renault-Nissan Szövetség B padlólemezére épül, tengelytávja 2530 mm, teljes hossza 4135 mm, szélessége 1765 mm, magassága 1570 mm.

  • Renault Latitude - elegáns autó a Renault-tól

    Az új autó alapját a Renault dél-koreai leányvállalata, a Samsung Motors SM5 modellje adja. Lényegében ugyanarról az autóról van szó, minimális külsõ eltérésekkel. Az elegáns autó 4,89 méter hosszú, 1,83 m széles, míg a magassága egy centi híján másfél méter. Ezzel a Latitude 20 centivel hosszabb a Lagunánál, de hét centit ráígér az igencsak nyúlánk Mondeóra is. Az alapmodellbe 2,0 literes turbómotor kerülhet 205 lóerõvel, amely mellett a másik benzines 3,5 V6-os lehet 240 lóerõvel. Elõbbibe hatfokozatú manuális, a másik hasonló, de automata váltóval párosítva.

  • A világ egyik legdrágább, legerõsebb és leggyorsabb szériaautója, a Bugatti Veyron

    A világ egyik legdrágább, legerõsebb és leggyorsabb szériaautója, a Bugatti Veyron sok embert megihletett már, így számos egyedi darabot készítettek már a dúsgazdag vásárlóknak.

    A legújabb darab azonban meghökkentõbb az eddigieknél, ám nem is használati tárgynak szánták: az Olaf Nicolai által készített. A méretre szabott tükörpanelekkel borított Veyron egy igazi mûtárgy, mely a Wolfsburgi Volkswagen-élménypark, az Autostadt Premium Clubhouse pavilonjának egyik termét díszíti.

  • A motorleállító csökkenti a Kia Cee'd fogyasztását

    A Párizsi Autószalonon mutatja be a koreai gyártó az ISG (Idle Stop&Go) fantázianevû szerkezet prototípusát egy Cee'd-be építve, de a sorozatgyártás sem várat magára sokáig.

    Lényegében egy hagyományos motorleállító rendszerrõl van szó, amely az autó álló helyzetében elveszi a gyújtást, majd induláskor a szokásosnál erõteljesebb indítómotor segítségével pillanatokon belül újra forgásba hozza.

  • A Toyota Prius hibrid 5 liter alatt fogyaszt

    Hosszú várakozás és után a Detroiti Autószalonon bemutatkozott a vadonatúj Toyota Prius. A világ elsõ hibridje külsõleg nem tartogatott meglepetéseket,ám a lemezek alatt bõven találunk változásokat, aminek köszönhetõen az autó fogyasztása tovább csökkent.

    A Toyota 1997-ben mutatta be a világ elsõ sorozatgyártású hibridjét, amely azóta töretlen népszerûségnek örvend, hiszen 2004 óta egyedül az Egyesült Államokban több mint 640 000 Priust értékesítettek.

  • Toyota Yaris 2011

    A 2011 nyarán búcsúzó kisautó utódja különleges bogár, ugyanis nem hagyományos koncepcióautó adta az alapját, hanem maga a Genfi Autószalonon látott Yaris HSD Hybrid prototípus.

    Az új modell egyébként a Toyota legfrissebb formai ízlésvilágát is hivatott közvetítetni, ennek értelmében szögletesebb fényszórókat, hangsúlyosabb íveket és markánsabb domborulatokat láthatunk rajta, így az összképet tekintve fiatalosabb, dinamikusabb hangulatot áraszt.

  • Audi A3 2011 - 1.4-es 140 lóerős motorral

    Audi A3 2011 - 1.4-es 140 lóerős motorralAz Audi bemutatta a 2011-es A3-ast, és egyúttal mindent el is árult a gépkocsiról. Legrövidebb a háromajtós és az abból kialakított kabrió, melynek 4,26 méteres hosszához 2,595 méteres tengelytáv tartozik majd. Az ötajtós Sportback és a négyajtós szedán 4,44 méter hosszú, 2,630 méteres tengelytávolsággal - az egyes modellek szélessége nem változik. Az Audi vezető dizájnere, Stefan Sielaff elmondta: az A3 modellpalettája hasonló lesz az A4-A5 pároséhoz - ahol az A5 adja az A4 sportos megfelelőjét.

  • Íme a Subaru Impreza STI A-Line automataváltóval

    Az eddigi hagyományoktól eltérõen a Subaru bemutatta az Impreza WRX STI automataváltóval felszerelt változatát. Az ötfokozatú egység továbbra is a már jól ismert 2,5 literes, turbóval lélegeztetett boxermotorhoz csatlakozik.

    A Subaru a gazdasági világválság hatásaira hivatkozva felfüggesztette részvételét a rali világbajnokságban, azonban az utcai modellek fejlesztésével nem állnak le a japánok. A Detroiti Autószalonon mutatkozott be a Legacy Concept, míg az Impreza STI változatát piacra dobják automataváltóval is.

  • Év elejétõl indul az 'argentin dakar'!

    A küzdelem január 3-án, Buenos Airesbõl indul, s bõ két héttel késõbb, január 18-án, ugyancsak az argentin fõvárosban ér véget.

    A szervezõk állítják, legalább olyan nehéz viadal lesz a dél-amerikai Dakar-rali, mint a korábbi afrikai futamok.

    A 2008-ban Magyarországon az Év autóversenyzõjének választott, az idei honi tereprali-bajnokságot megnyerõ Palik László, Darázsi Gábor páros is tisztában van azzal, hogy pokoli, kínzó napokat kell eltöltenie Argentínában és Chilében.

  • Land Rover Defender - luxus kivitelben

    A Land Rover Defender a spártai kivitelû terepjárók közé tartozik, igénytelen, nyúzható belsõvel és robosztus hajtáslánccal.

    Aki luxusra vágyik, a Range Rovert választja. Persze mindig akadnak olyanok, akik a nagy testvér fényûzésére áhítoznak. Nekik segít a bolgár Vilner tuningcég. A Vilner elsõsorban utasterek átszabására szakosodott és a Smart fortwo-tól kezdve a Toyota iQ-n és Jeep Grand Cherokee SRT8-n át az Infiniti FX37-ig számtalan autón dolgoztak már.

  • A Rolls Royce is elektromos autót tervez

    A nagymúltú brit autógyárnál is jelentõs változások várhatók, ugyanis a vállalat vezetõi igen radikális változásokat is terveznek.

    Természetesen marad a luxus kivitelezés, ám alternatív meghajtások, elsõsorban konnektorról tölthetõ, tisztán elektromos változat várható.

    A Rolls-Royce luxusautói eddig a mindent kielégítõ utastérrõl és bivalyerõs, nyomatékos motorjairól volt híres, azonban az autóipar változásai szépen lassan a brit korona egyik büszkeségét is elérik.

  • Renault Mégane RS Trophy - 265 lóerõvel

    Talán nem ér senkit sem komoly meglepetésként, hogy az elõzõ generáció mintájára az aktuális Mégane RS-bõl is készült élesebb Trophy változat. A modell ismét a még egészségesen radikális vásárlókört célozza meg. Az 500 példányra limitált kiadás így nem az R26R utódjaként szeretné elfoglalni a leginkább radikális spotkompaktnak járó trónt, hanem benne a tesztünkön már alapváltozatban is jól szereplõ RS verzió kissé még gyorsabbra hangolt változatát köszönthetjük. Ennek megfelelõen a kétliteres turbómotor töltõnyomását magasabbra vették a gyáriak (2,3-ról 2,5 bárra) és a szívótraktust is átdolgozták.