rss
  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembere

  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembereA zenész garázsában egyébként is csupa ritkaság pihen, melyek közül az egyik legszebb példány az egyedileg átépített Black Pearl. A tervezés és építés során Rick Dore volt Hetfield segítségére, akivel az 1930-as évek klasszikus autóinak a formavilágát és sziluettjét szerették volna még elegánsabb testbe önteni, mindezt úgy, hogy a karosszériaelemek teljesen egyedileg, kézzel készültek, két, erre szakosodott kaliforniai mesterember közreműködésével. A műszaki alapok többféle autóból származnak, pl.: Jaguár, Mustang, Ford stb.

    A műszaki alapok többféle autóból származnak, hiszen az alvázat egy 1948-as Jaguar szolgáltatta, a 375 lóerős V8-as motor és a négysebességes automataváltó a Fordtól érkezett, az első futómű egy Mustangból, a hátsó fékek pedig egy Ford Explorerből. Az i-re a pontot az éjfekete fényezés tette föl, ami a Vintage Color Studióban készült. Összhatásában igazi műalkotás született, ami a múlt héten megrendezett kaliforniai Goodguys találkozón az év átépítésének választottak.





  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Két különleges luxusterepjáróval rukkol elõ a Land Rover

    A britek két különleges luxusterepjáróval lepik meg rajongóikat: az egyik a Range Rover alapjaira épült és a Bourneville fantázianevet kapta, míg a másik egy Range Rover Sport, melyet egyszerûen Black & White névre kereszteltek megálmodóik.

    A Bourneville mindössze 100 példányban lát majd napvilágot, legnagyobb különlegessége pedig az egyedi csokoládébarna fényezés. A szerencsés és gazdag vásárlók kétféle belsõ színkombinációban is választhatják a típust.

  • A Holdra szállás évfordulójára limitált szériás Captivával rukkolt elõ a Chevrolet

    Negyven éve, hogy az elsõ ember a Holdra lépett, ennek emlékére különleges szériát dob piacra a Chevrolet európai részlege.

    A limitált szériás Captivák egyedi fényezést és hatalmas, fehérre fényezett alufelniket kapnak.

    Immáron negyven éve, hogy az Apollo-11 1969. július 20-án a Holdra szállt, és Neil Armstrong elsõként az égitestre léphetett. Ezt az évfordulót ünnepli meg a Chevrolet egy 40 darabos speciális szériával.

  • Renault Koleos 2011 - 450 literes csomagtartóval

    A Koleos vadonatúj 2011-es frontot kapott, amitõl némi koreai beütése lett. Persze ettõl még nem néz ki rosszul.

    A Renault logó melletti légbeömlõk eltûntek, most egy nagy krómozott hûtõrács díszeleg a crossover orrán.

    A fényszórók vékonyabbak lettek, a visszapillantó tükrökbe pedig LED-es irányjelzõket integráltak. Oldalnézetbõl a kihangsúlyozott kerékjáratok és az új stílusú könnyûfém kerekek tûnnek fel. A Koleos fara maradt, amilyen volt. A színpaletta ellenben egy új „Cayenne" narancs színnel gazdagodott.

  • 290 lovas Suzuki

    A japánoknak hiányzott egy komolyabb motor, de segítettek magukon. A végeredmény bõ száz lóerõ teljesítménytöbblet, igaz, egyelõre kísérleti jelleggel.

    A Suzuki állítólag szerette volna beépíteni a szedánba a General Motors 3,6 literes V6-osát – a helyet is kialakították neki –, de mivel a két cég között megszûnt a korábbi részvényesi kapcsolat, a kérést az amerikaiak megtagadták. Állítólag ez az egyik oka, hogy a Road Race Motorsports megkapta ezt az elõszériás Kizashi GTS-t turbósításra a Suzukitól.

  • 430 km/h végsebességû az SSC Ultimate Aero

    Már az elõd is gond nélkül megdöntötte a Bugatti Veyron sebességrekordját, de a készítõknek még ez sem volt elég: az SSC Ultimate Aero ugyanis már csaknem 1300 lóerõs, amivel a tervek szerint meg tudják majd dönteni a 2008-as modell szédületes 413,7 km/h-s rekordját is.

    Miközben a válság miatt a tömeggyártók egyre több modell fejlesztését fújják le, és kényszerpihenõre küldik dolgozóikat, addig a kis üzemek egyre több sebesség-, lóerõ- és árrekorder autót mutatnak be azon keveseknek, akiket a válság vajmi kevéssé érint.

  • Habtestû a Hyundai luxusautója az Equus

    Nyilvánosságra hozta a Hyundai az elsõ hivatalos képeket a hamarosan a szalonokba kerülõ luxusautójáról, az Equusról.

    A modell észak-amerikai és európai bevezetésérõl ugyanakkor egyelõre nincsenek tervek.

    A jelenleg kapható Equust a dél-koreai gyártó 1998-ban mutatta be, így a modellváltás már igencsak esedékessé vált.

  • BMW Alpina D5 - 350 lovas dízel motorral

    A német autógyártó folytatva a D3-mal megkezdett szokásait: ismét dízelmotort helyezett teljesítményorientált, ám kényelmes modelljébe.

    Ehhez az alapot az 5-ös BMW nyújtotta, a végeredmény pedig 350 lóerõ és szívmelengetõ fogyasztás lett.

    A soros hathengeres, kétlépcsõs feltöltésû öngyulladós valós képességei akkor tûnnek igazán ki, ha a gyári csúcsdízelhez, az 535d-hez hasonlítjuk. A 313 lóerõ helyett itt rögtön 350 áll rendelkezésre 4000 és 4200 fordulat/perc között.

  • A figyelemfelkeltés a célja a környezetkímélõ Fiat Bugsternek

    A Fiat egyik legfontosabb piaca a brazil, így nem meglepõ, hogy az ottani leányvállalat saját koncepcióval áll elõ a hamarosan megrendezésre kerülõ Nemzetközi Autószalonon. A Bugster egy sportos buggy és csak minimális mértékben terheli a környzetet.

    A brazil jelenleg az egyik legdinamikusabban növekvõ, legjobban pörgõ autópiac, így nem csoda, hogy az autógyáraknak megéri kifejezetten ennek a különleges és hatalmas országnak autókat fejleszteni.

  • Suzuki MR Wagon 2011 - akár 64 lóerõs motorral is

    A 3,395 méter hosszú, 1,475 méter széles és 1,625 méter magas doboz egyelõre csak a japán piacon kapható, méghozzá az adókedvezményes Kei kategória legújabb versenyzõje.

    Ennek megfelelõen 660 köbcentis, háromhengeres motort szerelnek bele, kétféle kivitelben.

    A szívómotor 54, a turbós 64 lóerõs. Ahogy ezeknél a modelleknél megszokott, az MR Wagon kapható lesz elsõ- és összkerék-hajtással, viszont csak fokozatmentes automata váltóval gyártják majd.

  • Peugeot HX1 - hatszemélyes luxus-kombi

    A HX1 egyterûnek mondható, de a szokásostól eltérõ arányokkal, hosszú és széles, de lapos. A teljes hossza 4,954 méter, szélessége 1,99 méter, miközben magassága 1,373 méter. A vonalai egyszerûek, de elegánsak, ugyanakkor a forma aerodinamikailag is rendben van, hiszen az alaktényezõje 0,28-as. Az egyterûek között kiemelkedõ érték nemcsak az aktív aerodinamikai elemeknek köszönhetõ, de a visszapillantók helyett alkalmazott apró kamerák, a minimálisra csökkentett hézagok és a süllyesztett szerelvényeknek is csökkentik a légellenállást.

  • Jó lenne, ha végre az hétköznapi emberhez is eljutnának

    Lezajlott Ausztráliában az egész kontinenst északról délre átszelõ verseny, amelyben napelemes autók küzdöttek egymással, és egy japán csodakocsi lett a gyõztes.

    A háromezer kilométeres versenyt a japán Tokai Egyetem napelemes autója nyerte a harminckét napelemes autó közül, amelyek összesen tizenhat országból érkeztek a megmérettetésre.

  • Végre bemutatkozott az Aston Martin One-77

    A hosszú hónapokig tartó várakozás után végre bemutatkozott a One-77 elsõ darabja, amely rögtön meg is nyerte a Concorso d'Eleganza Villa d'Este kiállítás formatervezési fõdíját.

    A modellnek mind a 77 darabja elkelt elõvételben.

    Az Aston Martin jó ideje húzogatja a mézesmadzagot az autósvilág orra elõtt, hiszen már 2008-ban elkezdte kiszivárogtatni az elsõ, sejtelmes fotókat az autóról, az elsõ darab mégis csak most készült el.

  • Az Artega GT a Porsche Cayman babérjaira pályázik

    A német Artega cég Volkswagen motoros sportautója nem titkoltan a Porsche Cayman babérjaira pályázott, ráadásul a Genfi Autószalonon érkezik a nyitott tetejû változat. A 300 lóerõs autó a gyártó reményei szerint a Porsche Boxster kihívója lehet.

    A 2007-es Genfi Autószalonon mutatkozott be az Artega GT tanulmányautó, egy év múlva már a sorozatgyártású változatról rántották le a leplet. A németek azonban nem álltak le a fejlesztésekkel, ugyanis a legújabb hírek szerint a középmotoros kupé elveszíti a tetejét.

  • Renault Fluence

    Fluence - azaz folyékonyság. Ezzel a névvel mutatja be a 2010-es modelljét a Renault. Érdekes ez a névválasztás, hiszen 2004-ben ugyanígy hívták a Renault Laguna tanulmányautó kivitelét. Aminek nem sok köze van a mostani jármûhöz.

    Kétféle benzinmotor kerül az autóba, a kisebbik 1,6-os 110 lovas, míg az erõsebb 2,0 literes 140 lóerõs. A manuális sebességváltó helyett mindkettõhöz kérhetõ automata váltó, a nagyobbhoz folyamatosan változó áttételû CVT.

  • Akár M is lehetne – BMW Z4 sDrive35is

    Még erõsebb lett a BMW karizmatikus roadstere, a Z4. Az új modellváltozatként megjelenõ Z4 sDrive35is 3 literes duplaturbós benzinmotorja 340 lóerõs, forgatónyomatéka pedig 450 newtonméter. A BMW egy hétfokozatú kettõs tengelykapcsolós sport-automata váltót csatlakoztatott az erõforráshoz, így a Z4 sDrive35is 4,8 másodperc alatt abszolválja a százas sprintet. Egy hajszálnyival jobban, mint a korábbi M-es kivitel. Az új csúcsmodell a 2010-es Észak-amerikai Nemzetközi Autószalonon (NAIAS), Detroitban tartja világpremierjét.