rss
  • Bemutatkozott az új Lexus LS

  • Bemutatkozott az új Lexus LSAz új padlólemeznek köszönhetően ez az eddigi legmozgékonyabb és legkényelmesebb vadonatúj LS radikálisan új dizájnja egyesíti a kupés sziluettet egy szedán térkínálatával és presztízsével. Mindehhez vadonatúj, kettős turbótöltésű V6-os motor társul 310 kW / 421 lóerő teljesítménnyel, 10 fokozatú automata sebességváltóval. 28 évvel ezelőtt megtörtént az, ami addig lehetetlennek tűnt: első és egyetlen modellje, az LS bemutatásával a Lexus fenekestül forgatta fel luxusautók kategóriáját. Ráadásul a márka a kiváló autó mellé olyan szolgáltatásokat és ügyfél-elégedettséget biztosított, ami páratlan volt a piacon.

    Az 1990-es LS 400 luxusa, addig sosem tapasztalt kényelme, teljesítménye, zajtalan és sima működése, összeszerelési minősége és részletkidolgozása egyszerűen lenyűgözte a szaksajtót és a vásárlókat.

    Most pedig a Lexus arra készül, hogy újra megismételje történelmi lépését a vadonatúj, 2018-as, ötödik generációs LS zászlóshajó bemutatásával, ami a 2017-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon lép majd reflektorfénybe. Az új LS kívül-belül jellegzetesen japán jegyeket hordoz – és persze utolérhetetlen luxust kínál. A mintegy 90 piacon megjelenő autó a márka legújabb globális modellje.


    "Az LS – amellett, hogy a Lexus márka szimbólumává vált – mára olyan új generációs luxusautóvá fejlődött, amely a japán hagyományokat és kultúrát is méltóképpen képvisel.” – mutat rá Toshio Asahi, az új LS főmérnöke. E minőségében pedig messze túlszárnyalja mindazt, amit a világ manapság egy luxusautótól vár.”

    A cél nem a Lexus erényeinek továbbfejlesztése volt, hanem hogy túlszárnyalják a világ luxusfogyasztóinak elvárásait. Ugyanakkor az összes eddigi LS modellben létezett egy közös vonás: az Omotenashi, a hagyományos japán vendégszeretet szellemisége. Egy luxusautóban ez azt jelenti, hogy egyaránt törődni kell a vezetővel és az utasokkal, felkészülni az igényeikre, odafigyelni a kényelmükre, és gondoskodni a biztonságukról.


    Lexus dinamikusabb szellemiségét: egy V8-as teljesítményét kínálja alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett, miközben minimumra mérsékli a zajokat és a rezgéseket. Az LS új motorja olyan erős, ahogyan az egy zászlóshajó esetében elvárható: teljesítménye 310 kW / 421 lóerő, forgatónyomatéka pedig 600 Nm, vagyis a vonóerő hasonló a most kifutó LS modell V8-as motorjáéhoz.


    A hosszú löket és az optimális furat/löket arány hozzájárul a gyors égéshez és a kettős turbótöltés hatékony működéséhez, így az LS várhatóan 4,5 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/órás sebességre (AWD). De talán ennél is fontosabb az, ahogyan a Lexus a motor és a sebességváltó hangolásával elérte, hogy az autó azonnal gyorsulni kezdjen, és hogy a forgatónyomaték folyamatosan rendelkezésre álljon.



    Forrás: www.autoszektor.hu


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Range Rover Evoque HFI-R Marangoni - rubintvörös abroncsokkal

    Range Rover Evoque HFI-R Marangoni - rubintvörös abroncsokkalA Marangoni 2011-ben is piros abroncsos koncepcióautóval borzolja a Bolognai Autókiállításra kilátogatók kedélyeit. A Range Rover Evoque HFI-R kerekeire rubinvörös Marangoni köpenyeket húztak, amelyek az utastér színével is harmonizálnak. Az egyedi Titanium Fluid Metal színre fújt Range Rover Evoque-n meglehetősen idegenül hatnak az M-Power EvoRed abroncsok, bár szerintem ezek akármelyik autón furcsán mutatnának. Nagyon alacsony peremük van, méretük 255/30, de így is nehéz feldolgozni a pirosságukat.

  • Lamborghini Gallardo LP 570-4 Blancpain Edition - 570 lóerõvel

    Az LP 570-4 Blancpain Edition nem csak kívülrõl fenyegetõ, de versenypályára fejlesztett mûszaki megoldásokat is kínál, utcai csomagolásban.

    A 2010-es Párizsi Autószalonon alighanem háttérbe szorult, pedig igazán látványos, és sok tekintetben többet is nyújt, mint a nagyszériás változat.

    A koromfekete Gallardo ugyanis ugyanaz a Lamborghininek, mint a Porschének a GT3 vagy a Ferrarinak a Scuderia típusváltozatok.

  • Audi Q7 S-Line - kicsit megtuningolta a JE Design

    A német tuningcég nemcsak kicsinosítja az Audit, fel is bosszantja rendesen.

    A JE Design bemutatta az Audi Q7 S-Line-hoz készült csomagját, mellyel elég jelentõsen átalakítja az autót. A Q7 új, robusztusabb lökhárítókat kap, szélesebb kerékjárati íveket valamint nagyobb, agresszívabb hátsó légterelõt és négy vaskos kipufogóvéget.

    Kérésre 35 milliméteres ültetést valamint óriási, 22 hüvelykes felniket is adnak a kocsihoz.

  • Buick Excelle GT - Az elegáns Opel

    Ez az elsõ eset, hogy a General Motors is betolakszik a luxuskompaktok piacára: a gazdagon krómozott szedánnak olyan autókkal kell versenyeznie, mint a Volvo S40-es vagy az egyes BMW. Azt persze már a Saabnál láthattuk, hogy a General Motors hogyan képzeli a luxusautó-gyártást: a szabványos Opel- és Chevrolet-technika egy picit átöltöztetve. Itt is a GM Delta II jelzésû platformját használták, pont ugyanúgy, ahogy az Opel Astrában vagy a Chevrolet Cruze-ban, de lecserélték a látható karosszériaelemeket, lett látványos, telibe krómozott Buick hûtõmaszk és fényes ablakkeretek, illetve a szokásosnál valamivel jobb anyagokból összerakott belsõ tér.

  • Az Aston Martin legújabb autója a Rapide!

    A közel egy hónap múlva kezdõdõ Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az Aston Martin legújabb autója a Rapide.

    A négyajtóst természetesen sportosra hangolja a brit gyártó, amellyel akár négy ember is elutazhat majd. 470 lóerõs motor dolgozik majd a motorháztetõ alatt.

    Ugyan már nagyon közeleg a hivatalos bemutatója a szedán Aston Martinnak, mégsem láthattunk róla még képeket, és pontosabb információkat sem árultak el a gyáriak. Azonban egyre jobban körvonalazódik a négyajtós kinézete.

  • Saab 9-XBioHybrid az autóipar jövõje

    Idén az év különleges tanulmányautója díjat a Saab legutóbbi tanulmánya nyerte. Egy észak-amerikai autós szakírókból álló zsûri szavazta meg.

    A 9-XBioHybridrõl a Saab 2010 tájékán piacra kerülõ 9-1X kompaktjának elõfutára.
    A díjat a dearborni Autós Hírességek Csarnokában adták át, és azt a tanulmányt ismerik el vele, "amely a legnagyobb valószínûséggel lesz hatással az autóipar jövõjére."

  • Lewis Hamilton is bekerült Madame Tussauds viaszbábú múzeumába

    A McLaren-Mercedes 23 éves versenyzõjérõl - aki a száguldó cirkusz történetének legfiatalabb világbajnoka lett - a héten több, mint 300 adatot rögzítettek a múzeum dolgozói

    A Forma-1-es világbajnoki sorozat idei gyõztese, Lewis Hamilton bekerül a híres londoni Madame Tussauds viaszbábu múzeumba.

    A McLaren-Mercedes 23 éves versenyzõjérõl - aki a száguldó cirkusz történetének legfiatalabb világbajnoka lett - a héten több, mint 300 adatot rögzítettek a múzeum dolgozói, hogy minél hitelesebb viaszmásolatot készíthessenek a testérõl.

  • Nissan New Mobility Concept - igazi városi járgány

    New Mobility Concept - már a név is nagyszerû újításokat sejtet, és a Nissan városi jármûve valóban nem mindennapi darab. Ha valakinek mégis nagyon ismerõs lenne, az nem téved nagyot: megmutatták már ezt az autót, csak akkor még Renault Twizynek nevezték.

    Az azonosság persze nem meglepõ, hiszen a Renault-Nissan szövetség közös jövõképérõl van szó: az alig 2,3 méteres, 20 lóerõs elektromos törpeautó a hírek szerint nem csak valami elszállt formatanulmány, hanem egy késõbbi sorozatgyártmány prototípusa.

  • A Fiat felfrissítette a Grande Punto-t!

    A Fiat négy év után felfrissíti kompakt modelljét, amely átdolgozott motorokat, bõvebb felszereltséget, jelentõsen módosuló belteret és start-stop automatikát kap.

    A kocsi a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be élõben.

    A felfrissülõ Grande Puntót már korábban sikerült lencsevégre kapnia mobiltelefonnal egy szemfüles gyári dolgozónak, most azonban hivatalos képeket és adatokat is közölt a márka.

  • Honda Odyssey 2011 - átdolgozták a korábbi modellt

    Az Odyssey arca eddig sem volt egy kimondott szépség, de legalább konzervatív vonalakkal folytatódott hátrafelé. A fenekét pedig akár tetszetõsnek is nevezhetjük, fõleg az egyterûek között. A 2011-es modellváltással viszont megmutatta a Honda, hogy milyen csúnyán el lehet rontani a jót. Mintha elcsúszott volna a papír a tervezõasztalon, vagy véletlenül egy másik autó hátulját varrták volna rá. Félelmetes, hogy mennyire magabiztosan nyúltak hozzá az amerikaiak az USA-ban rendkívül népszerû kisbuszhoz. A küszöb fölött kiképzett törésvonalat feljebb vetítették eggyel, és átmásolták az oldalablakokra.

  • A Ferrari újabb képeket és technikai adatokat tett közzé az 599XX-rõl

    A Ferrari újabb képeket és technikai adatokat tett közzé a gyártó legfejlettebb technikáját prezentáló 599XX-rõl. A kifejezetten versenypályára tervezett autó 700 lóerõs, és 7 másodpercet vert az Enzóra a márka fioranói tesztpályáján.

    Az olasz márka a Genfi Autószalonon mutatta be az FXX utódának számító 599XX-et, amelyrõl végre újabb fotókat láthatunk.

    A kizárólag versenypályán használható kocsi elképesztõen gyors, a középmotoros FXX-nél például mindössze egy másodperccel volt lassabb a versenypályán.

  • BMW Z4 GT3

    Elkészült a BMW Z4 GT3-as változata, az autóba az M3 négyliteres V8-asát rejtették. Korábban szó volt arról, hogy az M3-as GTS változatából származó 4,4 literes motor kerül a versenyautóba, de ezt az FIA olyan feltételekhez kötötte, hogy a BMW inkább a kisebb motor mellett döntött. Módosították a vezérlõ-elektronikát és új hatfokozatú szekvenciális váltót építettek be, így az M3-hoz képest 60 lóerõvel nagyobb, 480 lóerõ a versenyautó teljesítménye.Már az alapfelszereltség részét képezik a versenyfelnik és gumik

  • Manhart M6XR - BMW X6 M kicsit másképp

    A német Manhart mûhely a BMW X6 M-et vette kezelésbe.

    Az alapmodell sem épp lusta a maga 555 lóerejével és 678 Nm-es maximális nyomatékával, de a tuningmesterek munkája nyomán 687 lóerõt sikerült kihozni a 4,4 literes V8-asból. Ez a teljesítmény pedig bõségesen elegendõ, hogy villámgyorssá tegye a terep-kupét, annak ellenére, hogy a tömege 2380 kilogramm, üresen. Az M6XR Biturbo 4,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, és a csúcssebessége 319 km/h, ami egy ekkora darab esetében több mint félelmetes.

  • 430 km/h végsebességû az SSC Ultimate Aero

    Már az elõd is gond nélkül megdöntötte a Bugatti Veyron sebességrekordját, de a készítõknek még ez sem volt elég: az SSC Ultimate Aero ugyanis már csaknem 1300 lóerõs, amivel a tervek szerint meg tudják majd dönteni a 2008-as modell szédületes 413,7 km/h-s rekordját is.

    Miközben a válság miatt a tömeggyártók egyre több modell fejlesztését fújják le, és kényszerpihenõre küldik dolgozóikat, addig a kis üzemek egyre több sebesség-, lóerõ- és árrekorder autót mutatnak be azon keveseknek, akiket a válság vajmi kevéssé érint.

  • Peugeot HX1 - hatszemélyes luxus-kombi

    A HX1 egyterûnek mondható, de a szokásostól eltérõ arányokkal, hosszú és széles, de lapos. A teljes hossza 4,954 méter, szélessége 1,99 méter, miközben magassága 1,373 méter. A vonalai egyszerûek, de elegánsak, ugyanakkor a forma aerodinamikailag is rendben van, hiszen az alaktényezõje 0,28-as. Az egyterûek között kiemelkedõ érték nemcsak az aktív aerodinamikai elemeknek köszönhetõ, de a visszapillantók helyett alkalmazott apró kamerák, a minimálisra csökkentett hézagok és a süllyesztett szerelvényeknek is csökkentik a légellenállást.