rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Bemutatkozott az új Lexus LS

  • Bemutatkozott az új Lexus LSAz új padlólemeznek köszönhetően ez az eddigi legmozgékonyabb és legkényelmesebb vadonatúj LS radikálisan új dizájnja egyesíti a kupés sziluettet egy szedán térkínálatával és presztízsével. Mindehhez vadonatúj, kettős turbótöltésű V6-os motor társul 310 kW / 421 lóerő teljesítménnyel, 10 fokozatú automata sebességváltóval. 28 évvel ezelőtt megtörtént az, ami addig lehetetlennek tűnt: első és egyetlen modellje, az LS bemutatásával a Lexus fenekestül forgatta fel luxusautók kategóriáját. Ráadásul a márka a kiváló autó mellé olyan szolgáltatásokat és ügyfél-elégedettséget biztosított, ami páratlan volt a piacon.

    Az 1990-es LS 400 luxusa, addig sosem tapasztalt kényelme, teljesítménye, zajtalan és sima működése, összeszerelési minősége és részletkidolgozása egyszerűen lenyűgözte a szaksajtót és a vásárlókat.

    Most pedig a Lexus arra készül, hogy újra megismételje történelmi lépését a vadonatúj, 2018-as, ötödik generációs LS zászlóshajó bemutatásával, ami a 2017-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon lép majd reflektorfénybe. Az új LS kívül-belül jellegzetesen japán jegyeket hordoz – és persze utolérhetetlen luxust kínál. A mintegy 90 piacon megjelenő autó a márka legújabb globális modellje.


    "Az LS – amellett, hogy a Lexus márka szimbólumává vált – mára olyan új generációs luxusautóvá fejlődött, amely a japán hagyományokat és kultúrát is méltóképpen képvisel.” – mutat rá Toshio Asahi, az új LS főmérnöke. E minőségében pedig messze túlszárnyalja mindazt, amit a világ manapság egy luxusautótól vár.”

    A cél nem a Lexus erényeinek továbbfejlesztése volt, hanem hogy túlszárnyalják a világ luxusfogyasztóinak elvárásait. Ugyanakkor az összes eddigi LS modellben létezett egy közös vonás: az Omotenashi, a hagyományos japán vendégszeretet szellemisége. Egy luxusautóban ez azt jelenti, hogy egyaránt törődni kell a vezetővel és az utasokkal, felkészülni az igényeikre, odafigyelni a kényelmükre, és gondoskodni a biztonságukról.


    Lexus dinamikusabb szellemiségét: egy V8-as teljesítményét kínálja alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett, miközben minimumra mérsékli a zajokat és a rezgéseket. Az LS új motorja olyan erős, ahogyan az egy zászlóshajó esetében elvárható: teljesítménye 310 kW / 421 lóerő, forgatónyomatéka pedig 600 Nm, vagyis a vonóerő hasonló a most kifutó LS modell V8-as motorjáéhoz.


    A hosszú löket és az optimális furat/löket arány hozzájárul a gyors égéshez és a kettős turbótöltés hatékony működéséhez, így az LS várhatóan 4,5 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/órás sebességre (AWD). De talán ennél is fontosabb az, ahogyan a Lexus a motor és a sebességváltó hangolásával elérte, hogy az autó azonnal gyorsulni kezdjen, és hogy a forgatónyomaték folyamatosan rendelkezésre álljon.



    Forrás: www.autoszektor.hu


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • GWA E63 AMG Wagon - igazi csajozós autó

    Az E osztályból még a brutális AMG változat is úgy néz ki messzirõl, mint bármelyik német taxi, de vannak, akik kifelé is többet mutatnának az 525 lóerõbõl.

    Jól sikerült tuning

    A GWA nevû tuningcég 2010-es átalakító csomagja megoldás lehet a problémára: az elegáns családi autóból fenyegetõ vaddisznót faragtak, anélkül, hogy a végeredmény agyonvágná a formaterv összhangját.

  • Gyorsteszt – Skoda Yeti, aki nem hegyiember

    A Skoda Yeti, mint lenni szokott tanulmányautónak indult, majd valóság lett belõle. A gyár fél évvel késõbbre tervezte a gyártást és a piaci bevezetést, de végül az õszi frankfurti helyett már a tavaszi Genfi Autószalonon bemutatták a kocsit.

    A gyártás és az elõrendelések felvétele a nyáron elindult, nálunk is. Így bár az autó most lett megérinthetõ Magyarországon, már van, aki letette az elõleget és várja az összkerékhajtású Skodáját.

  • Peugeot SR1: Ugrani készül a 200 éves oroszlán

    Új logóval és modellekkel köszönti a 200 éves márkanevet a Peugeot, elkészült az SR1 tanulmányautó, tavasszal érkezik az RCZ, s jól haladnak a dízel hibriddel is.

    2906 új gépjármûvet adott el tavaly Magyarországon a Peugeot, ezzel 4,1 százalékos a piaci részesedése, a márkák sorában pedig a kilencedik – hangzott el a héten egy budapesti sajtótájékoztatón. A magyar piac átlagos 60 százalékos csökkenésnél valamivel rosszabb eredményt felmutató márka erre az évre már 15 százalékos forgalomemelkedéssel számol.

  • Bentley Continental rózsaszínben!

    A Mansory eddig leginkább ízléses Ferrari, Bugatti, illetve Rolls Royce-átirataival hívta fel magára a figyelmet, most azonban valami egészen elképesztõvel álltak elõ.

    A svájci székhelyû cég ezúttal a Bentley Continentalt alakította át rendhagyóan.

    Az autó teljes rózsaszín fényezést kapott, ez alól csak a karbon motorháztetõ képez kivételt. A Mansory a beltérben is komoly munkát végzett, hiszen minden lilában vagy rózsaszínben "pompázik".

  • Az Opel Ampera

    Az Ampera lényegében nem más, mint egy átcimkézett Chevrolet Volt, azaz az elsõ Ampera legyártása csak a szándékon múlt – a Voltból már elkészült jónéhány hasonló elõszériás példány – és azon, hogy mikorra készítettek Opel-fazonú hûtõrácsot a típushoz. Az Észak-Amerikában gyártott autót néhány társával együtt állítólag Európába viszi a GM, hogy további adatokat nyerjenek belõle a Voltec hajtáslánc finomítására, hiszen a Chevy Volt forgalmazását még 2010-ben, az Opel Amperáét pedig 2011-ben szeretnék beindítani.

  • Volkswagen Touareg gazdagoknak

    Jó érzékkel a 2011-es Katari Autószalonon mutatta be legújabb tanulmányát a Volkswagen. A gazdag olajmilliárdosok közül több vevõ is jelentkezhet az autóra, melyet a németek ebben az esetben hajlandóak limitált szériában gyártani.

    A Race Touareg 3 tanulmány a Dakar-gyõztes versenyautó alapjaira épült, csak annyira alakították át, hogy utcán is használható legyen. Ha minden igaz, a motor is megegyezik a versenyautóéval, a 2,5 literes, öthengeres dízel módosított, 310 lóerõs változatát használták.

  • Chevrolet Colorado 2011

    Az utóbbi években unalmas, platós málhásállatból divat-tárgyakká lettek a pick-upok, és bár ebben a folyamatban a Mitsubishi és a Nissan jár az élen, úgy tûnik, a General Motors is igyekszik felvenni a tempót.

    A 2011 márciusában bemutatott Colorado tanulmány is ebbe az irányba mutat: gömbölydedebb lett, mint az elõdei, és a formatervezõk láthatóan nem csak az elsõ részén, de a platón is sokat dolgoztak, hogy egységes legyen a forma. Az összhatás így sem nagyon izgalmas, inkább visszafogott, mint a Chevrolet típusok általában, de a korábbi pick-upok sematikus megjelenése már nem annyira jellemzõ a gépre.

  • A GM-nek is lesz Tata Nanója

    Újabban a legnagyobb biznisz fapados miniautók készítése. A Tata kezdte az egészet a Nanóval, az elképzelés azonban mindenkinek megtetszett: tervezi már a saját, tömegeknek szóló autóját a Renault, a Nissan és ki tudja, ki mindenki még.

    Legutóbb a General Motors jelezte, hogy beszállna erre a piacra, az amerikai óriás kínai partnerével, a SAIC-cal együttmûködésben építené meg a minit. Úgy tervezik, hogy 3500 dolláros (670 ezer forintos) áron dobják piacra az apróságot, vagyis nyugodtan kezdhetik vakarni a fejüket a Tata vezetõi.

  • 98 milliós BMW

    Nem mondana le a csendes suhanásról, de bosszantják az idõnként feltûnõ kétüléses lapos sportkocsik. Itt a megoldás: a világ legerõsebb BMW Hetese. A 750 lóerõs G-Power Storm.

    Brutális!

    Talán ezzel lehetne a legjobban összefoglalni a G-Power új szuperautóját. Az 1983-ban alapított tuningcég a BMW csúcsmodelljét, a 760i-t alakította át.

  • Jó lenne, ha végre az hétköznapi emberhez is eljutnának

    Lezajlott Ausztráliában az egész kontinenst északról délre átszelõ verseny, amelyben napelemes autók küzdöttek egymással, és egy japán csodakocsi lett a gyõztes.

    A háromezer kilométeres versenyt a japán Tokai Egyetem napelemes autója nyerte a harminckét napelemes autó közül, amelyek összesen tizenhat országból érkeztek a megmérettetésre.

  • Vorsteiner Porsche Panamera - Tuningolt Panamera

    Nem mindenkinek tetszik a Panamera, de a számok a stuttgartiakat igazolják: egy év alatt több mint 25 ezret sikerült eladni belõle.

    Erre felkapták a fejüket a tuningosok is, hiszen a Porsche-vásárlók szívesen költenek autóikra, hogy még egyedibbé tehessék.

    Erre tökéletes a Vorsteiner alkotása: úgy néz ki, mintha a csúfolódással nagyon felbõszítették volna a púpos Porschét.

  • Limuzin és kombi karosszériával érkezik a Peugeot 408

    Két év múlva érkezik a Peugeot 407 utódja, amely már a márka új formajegyeit viseli majd magán.

    A francia márka új középkategóriása továbbra is limuzin és kombi karosszériával érkezik majd, ám a kupé változat megjelenése egyelõre kétséges.

    Immár 5 éve van piacon a Peugeot 407, amely tavaly esett át a szokásos modellfrissítésen. Az oroszlános márka gõzerõvel fejleszti középkategóriás modelljének utódját, amely a francia gyártó reményei szerint nagyobb eséllyel száll ringbe a vásárlók kegyeiért.

  • A Koenigsegg egy 700 lóerõs négyajtós sportautót tervez

    A Porschéhoz és az Aston Martinhoz hasonlóan a svéd Koenigsegg is egy négyajtós sportautó megalkotásán dolgozik. A 2011-ben megjelenõ újdonság elõreláthatólag 700 lóerõt teljesít majd és a cég szerint a legkönnyebb sportszedán lesz a piacon.

    A mindössze 15 éve megalakult svéd cég eddig szélvészgyors szupersportautóiról vált híressé, a 2002-ben bemutatott CC8S megjelenése óta pedig rengeteg rekordot tudhat magáénak az északi manufaktúra.

  • Renault Clio Gordin - átalakult külsõvel

    A Renault Clio RS változata után az alapmodelleken is megjelenik a Gordini-jelölés. Csak a kisautó külseje alakul át.

    Újabb olyan Gordini-modellel áll elõ a Renault, amelynek nincs sok köze a sportossághoz.

    A Clio RS után az alapváltozatokon is megjelenik a jelölés.

    Az optikai csomagot azoknak szánják, akik szeretik a sportos megjelenést, mégsincs szükségük egy valóban sportosan vezethetõ autóra.

  • A BMW bemutatta dízel-elektromos Vision Efficient Dynamics Conceptet sportautóját!

    A bajor gyártó felfedte legújabb koncepcióját, amelyrõl már hónapok óta folytak találgatások. A Vision Efficient Dynamics Conceptet egy 1,5 literes dízelmotor, illetve két villanymotor hajtja, százas sprintje 4,8 másodpercig tart, miközben 4,8 litert fogyaszt.

    Az utóbbi fél évben rengeteg pletyka látott napvilágot arról, hogy pontosan milyen koncepciót mutat majd be a BMW a Frankfurti Autószalonon.

    Sportos szedán, négyajtós kupé, hibrid - a jó néhány variációból végül ez utóbbi valósult meg.