2024.04.24. - György

Tervezik az új Ferrarit

Tervezik az új Ferrarit
A Ferrari vezetõsége nagyon komoly döntést hozott mikor a márka jövõbeli arculatát kellett megtervezni.

A szigorodó környezetvédelmi elõírásoknak is megmegfeleljenek a tervek, ezért a súlycsökkentést és a központi befecskendezéses motorok fejlesztését helyezik elõtérbe, persze úgy, hogy az ne menjen a sportautók teljesítményének rovására.


A következõ csúcsmodell fejlesztésénél a legnagyobb hangsúlyt a súly-teljesítmény arány javítására fordítják, aminek céljaként 1000 kilogramm alatti önsúlyt szeretnének elérni, amiben az F430-ashoz is használt alumíniumkarosszéria segíthet.

Az autó mozgatásáról várhatóan egy V10-es, közvetlen befecskendezéses motor gondoskodik majd 600 lóerõs teljesítménnyel. A motorhoz várhatóan egy Forma-1 által ihletett duplakuplungos automataváltót társítanak majd, amely a nemrég bemutatott California GT-ben debütált.

A csökkentett tömegnek és a motor módosításával valószínûleg jó néhány litert sikerül majd lefaragni az Enzo körülbelül 21 literes fogyasztásából. Az Enzo utódja formailag egészen más lesz majd, mint elõdje, ugyanis az optimalizált aerodinamikai jellemzõk is jelentõs üzemanyag megtakarítást eredményezhet, ráadásul a megnövelt, körülbelül 2650 milliméteres tengelytáv is komoly karosszériakialakítást eredményez majd.