rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Januári KRESZ-módosítások – kerékpárosok és motorosok

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    A kormány 2009. november végén fogadta el a KRESZ módosítását. 2010. január elsejével több mint 60 ponton változnak a közúti közlekedés szabályai.

    A módosítás alapvetõ célja a védtelen közlekedõk, gyalogosok és kerékpárosok védelme. A közlekedési minisztérium háromrészes sorozatban tekinti át a fontosabb változásokat. A második közlemény a kerékpárosokat és motorkerékpárosokat érintõ újdonságokat összegzi.

    A módosítás feloldja a kerékpárosok szoros jobbra tartási kötelezettségét. A kerékpárosoknak a továbbiakban nem kötelezõ a lassú jármûvekhez (kézi kocsikhoz, szénásszekerekhez) hasonlóan közvetlenül az útpadka mellett haladniuk. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az úttest közepén kerekezhetnének, az általános jobbra tartási kötelezettség változatlanul érvényes rájuk is. A fõútvonalak és lakott területen kívüli útszakaszok esetében pedig ezt az elvárást a módosítás külön pontban nyomatékosítja, erõsíti meg.

    Enyhülnek az egyirányú utcák ellenkezõ irányú használatának feltételei. A kerékpárosok eddig is behajthattak az egyirányú utcákba ellenkezõ irányból két feltétel egyidejû fennállása esetén. Ehhez a lehetõséget kiegészítõ táblával kellett jelezni, és az utcában kerékpársávnak is kellett lennie. A módosítás utóbbit enyhíti annyiban, hogy kijelölt kerékpársáv hiányában is közlekedhet így a kerékpáros az úttest jobb széléhez húzódva. Az egyirányú utcákban két gépkocsi nem fér ugyan el egymás mellett, de egy gépkocsi és egy kerékpár igen. A változtatással megoldható, hogy a kerékpárosok kerékpársáv hiányában se kényszerüljenek indokolatlan kerülõkre. Az olyan keresztezõdések elõtt, ahol a jobbra nyíló egyirányú utcából - az egyirányú utca forgalmával szemben közlekedõ - kerékpáros hajthat ki, a közútkezelõ köteles a kerékpárosok keresztirányú közlekedésére figyelmeztetõ jelzõtáblát is kihelyezni.

    A kerékpárosok a továbbiakban az álló jármûvek mellett elõre sorolhatnak. A forgalmi okokból, pl. a piros lámpánál álló jármûvek mellett jobbról haladhatnak elõre. Ez akkor lehetséges, ha elegendõ hely áll rendelkezésre, és az irányváltoztatásban nem akadályozzák az e szándékukat jelzõ jármûveket. Így elkerülhetõ, hogy a lassabban induló kerékpárok a zöld jelzésre a környezetükben meglóduló gépkocsik közé szoruljanak. A motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok nem csupán az egyéb jármûvek mellett, hanem akár közöttük is elõre gurulhatnak.

    Megengedõbb sávhasználat a motorkerékpárosoknak. A módosítás minden forgalmi sáv használatát lehetõvé teszi a motorkerékpárok számára a három vagy több sávos utakon. Eddig ezekre a balra bekanyarodás esetét kivéve csak személygépkocsik hajthattak rá. A módosítás a kétkerekû motorkerékpárok és kétkerekû segédmotoros kerékpárok számára megengedi az autóbuszsáv használatát. Ezek a jármûvek a jelentõs sebességkülönbség miatt nem lassítják a buszközlekedést.

    A módosítás bevezeti a kerékpáros nyom és nyitott kerékpársáv fogalmait. A meghatározott burkolati jellel jelölt kerékpáros nyom a kerékpárosok részére az úttesten történõ haladásra ajánlott útfelület. Az így megjelölt úttesten fokozottan számolni kell kerékpárosok közlekedésével. A nyitott kerékpársáv az úttesten útburkolati jellel kijelölt kerékpár és az egymás mellett történõ elhaladáshoz szükséges hely biztosítása érdekében más jármû egyirányú közlekedésére szolgáló különleges forgalmi sáv.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Még egy évtizedig lehet ittasan vezetni

    Körülbelül tíz év, mire elterjednek azok az érzékelõk, melyek automatikusan meggátolnák a kocsi indulását, ha a sofõr ittas.

  • Ingyenes kötelezõ szervíz - negyedmillió per után

    Vita alakult ki a hazai újságok hasábjain arról, vajon jogszerû-e, hogy az autókereskedõk költséges kötelezõ szervizek sorához kötik az új autók jótállását.

    A fogyasztóvédõk szerint nem, ezért perelnek, az autóimportõrök szerint igen, ezért értetlenül állnak a kérdés elõtt.

    A próbapert a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) indított a Honda Hungary ellen.

  • Az Aston Martin az egyik gyõztese az új generációs londoni emeletes buszokra kiírt pályázatnak

    A londoni közlekedési vállalat (Transport for London, TfL) bejelentése alapján az Aston Martin az egyik gyõztese az új generációs emeletes buszokra kiírt pályázatnak.

    A brit gyártó a Foster and Partners nevû céggel közösen pályázott, a másik gyõztes pedig a Capoco Design lett. A közlemény szerint az elsõ, a mostani Doubledeckereknél sokkal kevésbé környezetszennyezõ, mozgássérültek által is használható jármûvek 2011-ben állhatnak üzembe.

  • A taxis támadó 11 és fél év börtönt kapott Németorszában

    Németországban három taxis megtámadását sikerült rábizonyítani arra a férfira, akit kedden emberölési kísérletért és rablásért 11 év 6 hónapos börtönre ítéltek

    Hosszú szabadságvesztésre ítélte a brémai tartományi bíróság kedden azt a 24 éves rablót, aki taxisok kifosztására specializálódott.

    A brutális gengszter egyik áldozata a támadás óta tolókocsiban ül.

  • A kínaiak veszik meg a Hummert?

    Pletykák szerint Kína egyik legkisebb autógyártója, a Sichuan Auto tárgyalásokat kezdeményezett a tulajdonos GM-mel a Hummer márka megvételérõl.

    A hírek szerint a távol-keletiek 500 millió dollárért (kb. 122 milliárd Ft) vásárolnák meg a három modellel rendelkezõ Hummert, annak teljes technológiájával és gyártósoraival együtt. Más források szerint a Sichuan nem egyedül, hanem más autógyártóval együtt venné meg az amerikai márkát, és kínai állami bankok finanszíroznák a vételárat.

  • Japán autók

    A japán gazdaság fejlõdése mindenkit csodálatra késztet. Az 1945-ben háborús vereséget szenvedett nemzet rövid idõ alatt a világ iparának élvonalába küzdötte fel magát.

  • Elektromos autók részére villanykúthálózat épül Japánban

    Elektromos autók számára épül több száz töltõállomásból álló hálózat a szigetországban, a tiszta hajtásrendszer elterjesztésének elõsegítésére.

    A projektet a Tokyo Electric Power, Japán egyik legnagyobb áramszolgáltatója indította: olyan töltõszerkezeteket telepítenek országszerte, amelyekkel elvben akár 40 km megtételére elegendõ energia tölthetõ egy korszerû villanyautó akkumulátoraiba öt perc alatt, és 60 km-re elegendõ 10 perc alatt. Ezek nem vethetõk össze egy hagyományos benzinkútéival, hiszen ott öt perc alatt akár több száz kilométerre elegendõ üzemanyag tölthetõ az autóba.

  • Renault Nepta a Hungaroringen

    Ugyan nem ma született, mégis elõször mutatkozik be hazánkban a Renault design-tervezõinek kétségkívül egyik legszebb alkotása, a Renault Nepta koncepcióautó.

    A World Series by Renault rendezvény keretein belül nemcsak a névadó márka régebbi és újabb, széria- és átépített autóit, hanem egy gyönyörû tanulmányt is megcsodálhatjuk. Igaz, beülni ebbe nem lehet.

  • Harcban az illegális autóbontókkal

    Május óta több mint 11 ezer tonna hulladékra 280 millió forint bírságot szabott ki a Zöldkommandó – közölte a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium. Magyarországon ma 175 regisztrált, legális autóbontó mûködik, amelyek a hozzájuk beszállított gépjármûvet kötelesek átvenni, az intézkedések a védelmükben történnek.

  • Lamborghini hatodáért!

    Az újautó-eladások jelentõs visszaesésével egyre több kereskedõ kényszerül nagy árengedményekre, amelyek néha olyan méreteket öltenek, hogy az egyes autókat már veszteséggel adják el.

    Az Egyesült Államokban azonban olyan akciót vezetett be Viken Keuylian, amely már az FBI figyelmét is felkeltette. Az eladósodott kereskedõ ugyanis egy 400 000 dolláros Lamborghini Murcielago LP640-et mindössze 60 430 dollárért adott el, ami kevesebb mint hatoda az eredeti árnak.

  • 2 literes dízelmotor az Audi A3-ban!

    A Volkswagen Jetta TDI sikerén felbuzdulva az Audi A3 motorválasztékát is gázolajos erõforrással bõvítik. Az A3 orrában a Jettából ismerõs 2,0 literes dízelmotor dolgozik majd, amely minden szigorú észak-amerikai környezetvédelmi elõírást teljesít.

    Az erõforrás 140 lóerõt és 320 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a vezetõnek, és 5,88 literes fogyasztása miatt nagy érdeklõdésre számítanak az Audinál.

  • Porsche mentõk

    Berlin - Extragyorsan juthatnak kórházba a betegek Stuttgartban: Porschéval.

    Az autógyár Cayenne modelljét alakította át mentõautóvá és olyan szirénával látta el, amelyet - közlése szerint - az autóvezetõk és a gyalogosok, kerékpárosok, motorosok egyaránt jobban hallhatnak, ezáltal pedig hamarabb utat engedhetnek a mentõnek.

  • Karabélyt kapnak autójukhoz a vevõk

    Fegyverrel háromszorozta meg eladásait egy floridai teherautó-kereskedõ: aki vesz tõle kocsit, kap hozzá egy AK-47-es gépkarabélyt ingyen.

  • Az orosz lesz a legnagyobb autópiac Európában

    Moszkva - Hol vannak már azok a (szovjet) idõk, amikor az oroszoknak éveket kellett várniuk egy személyautó vásárlására, s a választék négy hazai márkára (Lada, Moszkvics, Volga, Zaporozsec) korlátozódott? Ma már Oroszország potenciális autóvásárlói is a bõség zavarával küzdenek, és a kínálattal jókora fizetõképes kereslet néz szembe.

    A Vlagyimir Putyin elnöksége alatt megizmosodott orosz gazdaság egyik emelkedõ mutatója az új gépkocsik iránti kereslet lankadatlan növekedésérõl tanúskodik.

  • 12 perc alatt kelt el a 30 darab limitált szériás M3-as BMW

    A fagyottszürke (Frozen Gray) fantázianevû matt ezüst széria fényezést kapott, a belseje pedig kéttónusú Novillo bõr. Az egyik tónus a fekete, a másiknak természetesen van megfelelõ fantázianeve: rókavörös. A fagyottszürge M3-as mûszaki alapjai természetesen megegyeznek azzal az 414, négy literes V8-as, lóerõs M3-assal.