rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A VW indul a Bamakón

  • Share on Tumblr

    A VW két szépségkirálynõvel telirakott Touareg-get indít a Bamako Rally-n.

    A január 16-án rajtoló Bamako Rally-n, Budai Zsuzsanna (Miss Universe Hungary 2009) és Serdült Orsolya (Miss World Hungary 2009) a Miss Hungary Touareg Rally Team csapatának tagjaként vágnak neki a 9108 kilométeres versenynek. Zsuzsanna vezeti a Touareget, és Orsolya látja el a navigátor feladatait. A két szépségkirálynõ szeptemberben kezdett ismerkedni a Volkswagen Touareg-gel, amikor felkészítõ tesztvezetéseken, valamint több napos elméleti és gyakorlati terepvezetésen vettek részt vettek a Magyar Honvédség Csobánka-i terepbázisán, illetve indultak a Budapest-Makó Rallyn.

    A szépségkirálynõk Bamako autója egy 3 literes Volkswagen Touareg Valley V6 TDI Tiptronic, 225 lóerõs típus, amely történetesen az 1000. jubileumi Touareg, amely Magyarországra került. Az autó egy enyhén átalakított Touareg, a Bamako-ra történt mûszaki felkészítése a felszerelések szállítása és a speciális sivatagi viszonyokhoz történõ jobb alkalmazkodás érdekében történt. A szépségkirálynõk Touareg-je 16 colos, acél keréktárcsákat kapott speciális sivatagi, azaz a szokásosnál magasabb gumiköpenyekkel. Az ülések kikerültek az autóból, és elöl kettõ, hátul pedig egy, 5 ponton rögzített biztonsági övvel ellátott sportülést építettek be, a belsõ konzolra pedig új kapcsolókat is elhelyeztek . A szokásos csomagtartó borítás helyett acélvázas csomagteret alakítottak ki, ide kerülnek állítva a pótkerekek, és a rögzített ládákban elhelyezett eredeti Volkswagen alkatrészek. A lökhárítók alsó részén a mûanyag borítás helyére alumíniumból és acélból készült haspáncél került. Az autó négy sarkán helyezték el a vontatást elõsegítõ rögzítéseket, az autó elejére egy újabb led-es fényszóró, a tetõcsomagtartóra pedig a versenyzõk felszerelését szállító síbox és egy másik, hátsó irányban is használható fényszóró került.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Növekedtek az M-es BMW-k eladásai 2008-ban

    Szinte hihetetlen, de az autógyártókat is komoly mértékben érintõ gazdasági válság ellenére 50 százalékkal (!) növekedtek az M-es BMW-k eladásai 2008-ban az elõzõ évhez képest.

    Az idei év elsõ 11 hónapjában 22340 darab M-es BMW talált gazdára, ez pedig gyönyörû érték azt a tényt figyelembe véve, hogy magas teljesítményû résmodellekrõl van szó.

  • Több Volkswagent adnak el külföldön, mint Németországban!

    Idén elõször fordult elõ a Volkswagen történetében, hogy a wolfsburgi konszern több autót adott el egy külföldi országban, mint saját hazájában.

    2009 elsõ felében ugyanis a Volkswagen-konszern 652 000 autót értékesített Kínában, míg Németországban ezzel szemben 631 900 VW, Audi, Skoda, Seat, Bentley, Bugatti és Lamborghini talált gazdára.

  • Hamilton: Ide nekem Schumachert!

    Lewis Hamilton imádná, ha Michael Schumacher visszatérne a Forma-1-be és a pályán nyomhatná le a hétszeres világbajnok németet. Lewis Hamilton önbizalommal teli pilóta, ezért nyilván fel sem merül benne, hogy esélytelen lenne a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel szemben. A brit bármikor szívesen összemérné erejét a némettel, egy esetleges összecsapásról a Guardian címû brit napilapnak beszélt.

  • Nem fogy a Porsche Boxster!

    Egészen a tavalyi év végéig úgy tûnt, hogy a német sportkocsigyártó könnyedén átvészeli a válságot, hiszen a Volkswagen-ügyleten óriásit kaszált, és az eladásai is alig csökkentek.

    Az idõ múlásával azonban egyértelmûvé vált, hogy a Porsche sem immunis a világméretû recesszióra, és januárban eladásainak 27%-os csökkenésérõl számolt be.

  • Mit tudnak az Audi motorok?

    Az Audinál az ügyfelek igénye a legfontosabb, így a márka folyamatosan azon dolgozik, hogy fejlesztéseivel, megnövelt kínálatával megkönnyítse a vásárlók döntéseit. Az Audi gyorsan reagált az ügyfelek elvárásaira és tovább bõvítette nagy sikerû A4, A5, A6 és Q5 sorozatainak kínálatát.

    Megjelentek a 163 LE teljesítményû 2.0 TDI motorok, mely alternatív megoldásként szolgálnak a 170 lóerõs motorok mellett. Az új motorok kedvezõbb adókategóriába esnek. A 120 kW (163 LE) teljesítményû 2.0 TDI modellek ára megegyezik a 170 lóerõs változattal.

  • BMW X3: legördült az ötszázezredik

    Öt év gyártás után gördült le a futószalagról a szabadidõ-autó félmilliomodik példánya.

    A BMW eredetileg évi 50-60 ezer X3-as eladását látta reálisnak, ezért is adta ki a gyártás feladatát az osztrák Magna-Steyrnek. Hamar kiderült azonban, hogy a becslés pesszimistának bizonyult.


  • Megszünt a Ford Mercury modellek gyártása

    A Ford 2010.június 6-án bejelentette, hogy valóban beszünteti a Mercury modellek gyártását. A készleteket végkiárusítással, akciós áron kívánják leépíteni még nyáron, a gyártókapacitást pedig az év végéig teljesen felszámolják. A meglévõ ügyfeleket - jellemzõen vállalatokat - a Ford luxusmárkájára, a Lincolnra próbálják meg "átszoktatni".

  • A Patec gyárat épít Szikszón

    A szingapúri Patec cég acélpréselõ üzemet épít fel a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Szikszón mintegy 4 millió eurós költséggel, az üzem jövõre kezdi meg termelését - tájékoztatta Füzesséri József polgármester az MTI-t pénteken.

    A Patec magyarországi leányvállalatot hozott létre, s a tervek szerint jövõre megkezdi a préselt, stancolt acél alkatrészek gyártását, elsõsorban az autóipar számára. A teljes kapacitáson mûködõ üzem 80 alkalmazottat foglalkoztat majd, a beruházás 4 millió euróba kerül - mondta Szikszó polgármestere.

  • Mégis bemutatkozik a Suzuki Kizashi Los Angelesben!

    Korábban olyan hírek is szárnyra kaptak, miszerint a Suzuki törölte a Kizashit, pedig a középkategóriás szedán több koncepciót is megélt.

    Az Automotive News magazinnak a gyár egyik embere megerõsítette, hogy a Suzuki a Los Angelesi Autószalonon mutatja majd be a Kizashi szériagyártású változatát, amelynek értékesítése a premierrel együtt indul.

  • Elektromos autók részére villanykúthálózat épül Japánban

    Elektromos autók számára épül több száz töltõállomásból álló hálózat a szigetországban, a tiszta hajtásrendszer elterjesztésének elõsegítésére.

    A projektet a Tokyo Electric Power, Japán egyik legnagyobb áramszolgáltatója indította: olyan töltõszerkezeteket telepítenek országszerte, amelyekkel elvben akár 40 km megtételére elegendõ energia tölthetõ egy korszerû villanyautó akkumulátoraiba öt perc alatt, és 60 km-re elegendõ 10 perc alatt. Ezek nem vethetõk össze egy hagyományos benzinkútéival, hiszen ott öt perc alatt akár több száz kilométerre elegendõ üzemanyag tölthetõ az autóba.

  • Videójátékosprogram a biztosítási díj csökkentéséért

    A számítógépes játékoknak sok szakértõ szerint számos negatív hatásuk lehet a játékfüggõség lehetséges kialakulásától a redukált szociális kapcsolatokig, ám a tengerentúli Allstate biztosító most a játékok pozitív hatásait hangsúlyozza; szerintük ugyanis a videojátékok fejlesztik a reflexeket és biztonságosabbá tehetik a sofõrök vezetési stílusát.

    Éppen ezért az Allstate most egy kísérleti programot indít, melyben az 50-75 éves sofõrök baleseti statisztikáit hasonlítják össze: azokét, akik elvégzik a biztosító videojátékos programját és azokét, akik nem.

  • 16-an a legkisebb Volkswagenben

    3,54 méter hosszú és csupán 1,64 méter széles, azaz mindössze 5,8 négyzetméter helyet foglal az új Volkswagen up! Nem tûnik nagynak, erre cáfoltak rá a lent látható képen lévõ emberek.

  • Csõdvédelem a Saab-nál!

    A General Motors költségcsökkentõ döntésének hatására teljesen magára maradt a Saab, amely a svéd államtól sem kapott támogatást. A márka anyacégéhez hasonlóan veszteséget termel, ráadásul a magára hagyott gyár két héten belül feléli pénzügyi tartalékait.

    A csõdvédelem azonban lehetõvé teszi a Saab számára, hogy kidolgozza a fennmaradáshoz szükséges átalakítások, hogy azokkal meggyõzzék az autógyár hitelezõit az adósságok átütemezésére.

  • Ökorali: minimális benzinnel Párizsból Genfbe

    Ökoralit szervez egy francia autógyártó. A cél: minél kevesebb benzinnel eljutni Párizsból Genfbe.

  • Egyre több a hibás Toyotákkal kapcsolatos haláleset Amerikában

    Alig három hét alatt több mint tízzel emelkedett a Toyota gépkocsik gázpedál-problémájával kapcsolatba hozott halálesetek száma az Egyesült Államokban.

    Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság helyi idõ szerint hétfõn nyilvánosságra hozott adatai alapján összesen 34 halálos kimenetelû baleset hozható összefüggésbe a hibás Toyotákkal. A japán gyártó január 21-én jelentette be, hogy az Egyesült Államokban visszahív több millió kocsit bizonyos modellek váratlan gyorsulása miatt.