rss
  • A VW indul a Bamakón

  • Share on Tumblr

    A VW két szépségkirálynõvel telirakott Touareg-get indít a Bamako Rally-n.

    A január 16-án rajtoló Bamako Rally-n, Budai Zsuzsanna (Miss Universe Hungary 2009) és Serdült Orsolya (Miss World Hungary 2009) a Miss Hungary Touareg Rally Team csapatának tagjaként vágnak neki a 9108 kilométeres versenynek. Zsuzsanna vezeti a Touareget, és Orsolya látja el a navigátor feladatait. A két szépségkirálynõ szeptemberben kezdett ismerkedni a Volkswagen Touareg-gel, amikor felkészítõ tesztvezetéseken, valamint több napos elméleti és gyakorlati terepvezetésen vettek részt vettek a Magyar Honvédség Csobánka-i terepbázisán, illetve indultak a Budapest-Makó Rallyn.

    A szépségkirálynõk Bamako autója egy 3 literes Volkswagen Touareg Valley V6 TDI Tiptronic, 225 lóerõs típus, amely történetesen az 1000. jubileumi Touareg, amely Magyarországra került. Az autó egy enyhén átalakított Touareg, a Bamako-ra történt mûszaki felkészítése a felszerelések szállítása és a speciális sivatagi viszonyokhoz történõ jobb alkalmazkodás érdekében történt. A szépségkirálynõk Touareg-je 16 colos, acél keréktárcsákat kapott speciális sivatagi, azaz a szokásosnál magasabb gumiköpenyekkel. Az ülések kikerültek az autóból, és elöl kettõ, hátul pedig egy, 5 ponton rögzített biztonsági övvel ellátott sportülést építettek be, a belsõ konzolra pedig új kapcsolókat is elhelyeztek . A szokásos csomagtartó borítás helyett acélvázas csomagteret alakítottak ki, ide kerülnek állítva a pótkerekek, és a rögzített ládákban elhelyezett eredeti Volkswagen alkatrészek. A lökhárítók alsó részén a mûanyag borítás helyére alumíniumból és acélból készült haspáncél került. Az autó négy sarkán helyezték el a vontatást elõsegítõ rögzítéseket, az autó elejére egy újabb led-es fényszóró, a tetõcsomagtartóra pedig a versenyzõk felszerelését szállító síbox és egy másik, hátsó irányban is használható fényszóró került.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Karórával ünnepel az Audi a 100. születésnapján!

    Az ingolstadti gyártó már javában készül hamarosan bekövetkezõ századik születésnapjára, a gyártó jogelõdjét ugyanis 1909-ben alapította August Horch.

    A centenáriumra a gyártó összefogott a müncheni székhelyû Chronoswiss-szel, majd közösen elkészítették a Tachoscope karórát.

  • Nem enged karambolozni a Toyota

    Az új technológia átveszi az irányítást, ha problémát érzékel.

  • A bio-üzemanyagok második generációja - Felcím: Etanol cellulózból

    Az alacsony értékû anyagok, például a fû és a kukoricapelyva etanollá alakításának gazdaságos módszerét nagy erõkkel kutatják. A jövõben ezek az anyagok váltanák fel Észak-Amerikában a kukoricát, az etanol fõ alapanyagát, amely a mezõgazdasági földterületek elfoglalásával szerepet játszik az emelkedõ élelmiszerárakban, és az autósokat versenyezteti az éhes emberekkel.

  • Az amerikaiaknak sem kell a Prius

    További aggasztó hírek láttak napvilágot a tengerentúlról. Az évek óta hatalmas slágercikként számon tartott Toyota Priusból ugyanis a várnál kevesebb példány fogy.

    A trend azért is érintheti érzékenyen a Toyotát, mivel javarészt hibridjük kedvéért kezdték el építeni a mississippi Blue Springs üzemet, ami most várja a gazdasági helyzet jobbra fordulását.

  • Alkoholalapú üzemanyagokban rejlõ lehetõségek keres a Lotus

    Új kutatási programot indított a brit sportkocsigyártó a Jaguar, és egy észak-ír egyetem közremûködésével.

    A cél egy olyan belsõ égésû motor kifejlesztése, amellyel teljes mértékben kiaknázhatók az alkoholalapú üzemanyagokban rejlõ lehetõségek.

  • Tolatási Guinnes-rekord született

    A Nissan LEAF tolatási Guinness-rekordot döntött.

  • 12300 darab autót hív vissza a Volvo!

    12300 darab S80-at, V70-et és XC70-et hív vissza a svéd gyártó. A visszarendelés oka, hogy a központi számítógép ablaktörlõt vezérlõ szoftverje néha rakoncátlankodik, és nem megfelelõen dolgozik.

    Elõfordul, hogy kikapcsolt állapotban nekiáll ablakot törölni, vagy bekapcsolt állapotban nem töröl, ami nagy ijedelmet okozhat vezetés közben, vagy akár problémát esõs idõben.

  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

  • A BMW ragaszkodik a nyolcfokozatú automatához

    A prémiummárkák között egyre nagyobb harc dúl mind a fokozatok számát, mind a duplakuplungos váltók bemutatását illetõen.

    A Volkswagen DSG-jének sikere láttán pedig egyre több márka, köztük sportkocsigyártók is inkább ez utóbbi mellett teszik le a garast. A BMW azonban továbbra is ragaszkodik a hagyományos automatához, igaz, abból a legmodernebbhez, a nyolcfokozatúhoz.

  • Mogyorózik a Honda Los Angelesben

    Ahogy közeledik a Los Angeles-i Autószalon december 2-án esedékes megnyitója, úgy csordogálnak egyre lendületesebben a premierekrõl szóló hírek. Lesz például újdonsága a Hondának is, a japán gyár ráadásul egy kifejezetten fura nevû tanulmányt állít ki az amerikai városban.

  • A Ford nagy reményeket fûz a benzines V6-os motorcsaládhoz

    A Ford amerikai divíziója a feltöltött V6-os benzinesekben látja a cég jövõjét. Ron Heiser, a márka motorfejlesztési vezetõje szerint az EcoBoost fantázianevû, új fejlesztésû V6-osok a V8-asokhoz hasonló teljesítményt képesek nyújtani, miközben fogyasztásuk azoknál jelentõsen kisebb.

    A cég nagy reményeket fûz az új motorcsaládhoz, amely 2009-ben debütál, de a Flex csak 2010-ben kapja meg. A crossoverbe bekerülõ egység egy 3,5 literes, duplaturbós benzines lesz, amely 355 lóerõs, átlagfogyasztása pedig 13 liter.

  • Világcsúcsot döntött egy elektromos autó

    Világcsúcsot döntött egy elektromos autóHa a hagyományos motorokat gyártó lobbi meg nem akadályozza, áttörést következhet be az autópiacon - az elektromos autók javára. Sorra jelennek meg a nagy gyártók elektromos autói, mint írtuk, a Tesla jóvoltából megoldódhat az akkumulátorok gyors töltése, s minden jel szerint szétfoszlik a villanykocsik lassúságának mítosza is. Az új világrekordot egy pillekönnyű elektromos autó, a Drayson Racing Technologies Lola B12 69/EV elnevezésű járműve állította fel. A Yorkshire-i versenypályán az autó végsebessége elérte a 204,2 mérföldet (328,6 km/óra).

  • Automatikus fékezõ rendszer a Subaruba is - képpel

    2010 áprilisára a Subaru is csatlakozott azon autómárkák közé, akik automatikus fékezõ rendszert kínálnak egyes modelljeikhez. Az autót akadályozó tárgyakat felül, a belsõ tükör két oldalán elhelyezett kamerák hivatottak észrevenni, amelyek elõször hangjelzéssel figyelmeztetik az autó sofõrjét a veszélyre, majd ha ezt sem követi reakció a rendszer lefékezi az autót.

  • A Nissan megakarja dönteni a Corvette rekordját!

    Még alig fejezõdött be a tavalyi vita a Nissan és a Porsche között a GT-R és a GT2 Nordschleifén elért köridejeirõl, a japánok máris újabb célt jelöltek ki maguknak.

    A GT-R ugyanis idén finom ráncfelvarráson esik át, amelynek eredményeképp újrahangolják a futómûvet, és a motor is erõsebb lesz öt lóerõvel. Mint ismeretes, a Nissan szerint autójuk 7:29-es idõt ért el a pályán, amit most további négy-öt másodperccel szeretnének javítani.

  • Drágulhat az autópálya-használat

    Az autópályadíjak emelésérõl tárgyal a közlekedési tárca. Több mint tíz százalékkal emelnék meg az autópályák használatáért fizetendõ összeget.