rss
  • A VW indul a Bamakón

  • Share on Tumblr

    A VW két szépségkirálynõvel telirakott Touareg-get indít a Bamako Rally-n.

    A január 16-án rajtoló Bamako Rally-n, Budai Zsuzsanna (Miss Universe Hungary 2009) és Serdült Orsolya (Miss World Hungary 2009) a Miss Hungary Touareg Rally Team csapatának tagjaként vágnak neki a 9108 kilométeres versenynek. Zsuzsanna vezeti a Touareget, és Orsolya látja el a navigátor feladatait. A két szépségkirálynõ szeptemberben kezdett ismerkedni a Volkswagen Touareg-gel, amikor felkészítõ tesztvezetéseken, valamint több napos elméleti és gyakorlati terepvezetésen vettek részt vettek a Magyar Honvédség Csobánka-i terepbázisán, illetve indultak a Budapest-Makó Rallyn.

    A szépségkirálynõk Bamako autója egy 3 literes Volkswagen Touareg Valley V6 TDI Tiptronic, 225 lóerõs típus, amely történetesen az 1000. jubileumi Touareg, amely Magyarországra került. Az autó egy enyhén átalakított Touareg, a Bamako-ra történt mûszaki felkészítése a felszerelések szállítása és a speciális sivatagi viszonyokhoz történõ jobb alkalmazkodás érdekében történt. A szépségkirálynõk Touareg-je 16 colos, acél keréktárcsákat kapott speciális sivatagi, azaz a szokásosnál magasabb gumiköpenyekkel. Az ülések kikerültek az autóból, és elöl kettõ, hátul pedig egy, 5 ponton rögzített biztonsági övvel ellátott sportülést építettek be, a belsõ konzolra pedig új kapcsolókat is elhelyeztek . A szokásos csomagtartó borítás helyett acélvázas csomagteret alakítottak ki, ide kerülnek állítva a pótkerekek, és a rögzített ládákban elhelyezett eredeti Volkswagen alkatrészek. A lökhárítók alsó részén a mûanyag borítás helyére alumíniumból és acélból készült haspáncél került. Az autó négy sarkán helyezték el a vontatást elõsegítõ rögzítéseket, az autó elejére egy újabb led-es fényszóró, a tetõcsomagtartóra pedig a versenyzõk felszerelését szállító síbox és egy másik, hátsó irányban is használható fényszóró került.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Ritka Rolls-Royce ritka vége

    Ritka véget ért egy ritka Rolls Royce Németországban: egy 85 éves nyugdíjas törte totálkárosra autójával.

  • A franciák felélesztik a Gordini-t!

    Bár a gazdasági válság miatt az Alpine márkanév felélesztését elhalasztották, a Gordinivel nem teszik ugyanezt a franciák. Stephen Norman, a Renault marketingvezére ugyanis a Genfi Autószalonon bejelentette, hogy feltámasztják a Gordini nevet, amelyet a német prémiummárkákhoz hasonlóan a gyárilag tuningolt modellek viselnek majd.

    Hozzátette, a közeljövõben máris három ilyen változatot mutatnak be, melyek közül az elsõ a Twingo lesz 2010-ben.

  • Rendelhetõ a FIAT 500-as - 2,8 millió Ft az alapár

    Január 21-tõl Magyarországon is rendelhetõ a FIAT 500-as! A belépõ modell 2,8 millió forint. Az autóiparban 1957. július 4-én Torinóban született egy zseniális mestermû, amely késõbb a mindennapok részévé vált. A Fiat bemutatta új modelljét, az elsõ 500-ast. Pontosan 50 évvel késõbb, 2007. július 4-én, a nagy elõd reinkarnációja, az új 500-as szintén Torinóban mutatkozott be. A visszatérõ 500-as elsõként az újságírókból álló szakmai zsûrit hódította meg, és elnyerte a „2008-as Év Autója” címet.

  • Chattanoogában épül fel a VW új amerikai gyára

    A német gyártó eldöntötte, hová építi új üzemét, ahonnan az Egyesült Államokat szeretné ellátni 2011 elejétõl.

    Korábban három állam szerepelt a cég listáján, Alabama, Michigan és Tennessee. A VW vezetése ez utóbbi mellett döntött, az új üzem Chattanoogában épülhet fel.

    A gyár létesítésére mintegy egymilliárd dollárt költ a Volkswagen, és mintegy 2000 munkahelyet teremt a városban.

  • 100 millió euró végkielégítést kaphat a Porsche-vezér?

    A Volkswagen nagyon közel került hozzá, hogy többséget szerezzen a Porschében. Ez esetben pedig Wendelin Wiedeking, a zuffenhauseniek vezetõje visszavonulhat, amivel több mint 100 millió eurót kasszírozhat.

    Az ok nagyon egyszerû, Wiedeking ugyanis 1993-as kinevezésekor elérte, hogy a fizetése "csupán" 1 millió euró legyen, viszont kapja meg az éves nyereség 0,87 százalékát. Ez akkor az igazgatótanács részérõl nem volt vita tárgya, a gyártó ugyanis masszívan veszteséges volt.

  • Svájcban készülnek a Renault-Nissan elektromos autók

    Újabb partnert talált a Renault-Nissan elektromos autóinak fejlesztéséhez az Energie Ouest Suisse (OEC) személyében.

    A svájci cég és a francia-japán konszern közösen fejleszti az elektromos meghajtást és népszerûsítik a környezetbarát hajtásláncot Svájcba.

  • Angliában is kapható lesz a Dacia!

    Szinte elképzelni sem tudtuk volna tíz évvel ezelõtt, hogy a brit szigeteken egy román autóval közlekedhetnénk.

    Azonban amióta a Renault felkarolta a Daciát és egy alacsony költségû (úgynevezet low cost) márkát csinált a cégbõl, azóta a Dacia név kezd elfogadottá válni és egyre jobban terjed Európában. Így lassan elérnek a szigetországba is.

  • Félnek az emberek új autót venni

    Közel 15 százalékkal kevesebben vásároltak autót idén, mint tavaly októberben. A bizonytalan gazdasági helyzetben eddig az Opel vesztette el a legtöbb vevõt, az izlandi autóeladások pedig egy év alatt több mint 85 százalékkal csökkentek.

    Immáron hatodik hónapja tart az európai autóeladások mélyrepülése, az októberi adatok azonban minden eddigi negatív rekordot felülmúltak - tudta meg az A5.hu a JATO Dynamics-tõl. A világ vezetõ autóipari adatszolgáltatójának közlése szerint októberben 14,7 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint a tavalyi év azonos hónapjában.

  • Nem fogy a Porsche Boxster!

    Egészen a tavalyi év végéig úgy tûnt, hogy a német sportkocsigyártó könnyedén átvészeli a válságot, hiszen a Volkswagen-ügyleten óriásit kaszált, és az eladásai is alig csökkentek.

    Az idõ múlásával azonban egyértelmûvé vált, hogy a Porsche sem immunis a világméretû recesszióra, és januárban eladásainak 27%-os csökkenésérõl számolt be.

  • Francia ünnep

    Együtt ünnepli születésnapját a 90 éves Citroen és a 120 esztendõs Eiffel-torony: a jubileumok alkalmából a franciák különleges showt szerveznek.

  • Az angol rendõrök V6-os dízel Jaguar XF-et kapnak!

    Külföldön járva sokszor láthat az ember luxusautóból avanzsált rendõrautókat.

    Általában mindenhol a hazai gyártók négykerekûit részesítik elõnyben a rend éber õrei. Nagy-Britanniában a Jaguar állt elõ egy új rendõrautóval.

  • Nem szeretne saját autót a nyugat-európaiak ötöde

    Párizs - Saját kocsi helyett inkább bérelne, vagy másokkal közösen használna autót majdnem minden ötödik nyugat-európai, holott a térség felnõtt lakosságának 85 százaléka rendelkezik saját gépkocsival.

    Az OpinionWay közvélemény-kutató intézet felmérése szerint Portugáliától Belgiumig a lakosság 18 százaléka úgy érzi, nincsen szüksége saját tulajdonú autóra.

  • 800 lóerõs elektromos Bugatti készült

    Elektromos szuperautót készített az Auto Express szerint a Bugatti. A prototípus 800 lóerõs hajtásláncot kapott.

  • Mexikónak elege van a Volkswagen bogarakból

    A mexikói fõváros utcaképének a mai napig meghatározó részét képezi a rengeteg Volkswagen bogár, köszönhetõen annak, hogy itt egészen 2003-ig gyártották. A kisautóból csak taxiként 80 000-et tartanak nyilván, ami egyáltalán nem tetszik a város vezetésének.

    A majd' húszmillió ember lakta város ugyanis fuldoklik a szmogtól, és ezen a bogarak elavult motorjaikkal egyáltalán nem segítenek.

  • VW beszáll a platós-bizniszbe - Megérkezett a VW Robust

    A legfrissebb hírek szerint a GM befagyasztotta a nagyméretû SUV-ok és pickupok fejlesztését, a vásárlók az elkövetkezõ idõben csak a jelenlegi kínálatból választhatnak. A gyár összehúzta a nadrágszíjat, nem költ többet a Chevrolet, GMC, Hummer és Cadillac SUV- és pickup-választék megújítására.

    A GM mellett a Ford is inkább a kisebb modellekre összpontosít, könnyebb és takarékosabb autókat fejleszt.