rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A VW indul a Bamakón

  • Share on Tumblr

    A VW két szépségkirálynõvel telirakott Touareg-get indít a Bamako Rally-n.

    A január 16-án rajtoló Bamako Rally-n, Budai Zsuzsanna (Miss Universe Hungary 2009) és Serdült Orsolya (Miss World Hungary 2009) a Miss Hungary Touareg Rally Team csapatának tagjaként vágnak neki a 9108 kilométeres versenynek. Zsuzsanna vezeti a Touareget, és Orsolya látja el a navigátor feladatait. A két szépségkirálynõ szeptemberben kezdett ismerkedni a Volkswagen Touareg-gel, amikor felkészítõ tesztvezetéseken, valamint több napos elméleti és gyakorlati terepvezetésen vettek részt vettek a Magyar Honvédség Csobánka-i terepbázisán, illetve indultak a Budapest-Makó Rallyn.

    A szépségkirálynõk Bamako autója egy 3 literes Volkswagen Touareg Valley V6 TDI Tiptronic, 225 lóerõs típus, amely történetesen az 1000. jubileumi Touareg, amely Magyarországra került. Az autó egy enyhén átalakított Touareg, a Bamako-ra történt mûszaki felkészítése a felszerelések szállítása és a speciális sivatagi viszonyokhoz történõ jobb alkalmazkodás érdekében történt. A szépségkirálynõk Touareg-je 16 colos, acél keréktárcsákat kapott speciális sivatagi, azaz a szokásosnál magasabb gumiköpenyekkel. Az ülések kikerültek az autóból, és elöl kettõ, hátul pedig egy, 5 ponton rögzített biztonsági övvel ellátott sportülést építettek be, a belsõ konzolra pedig új kapcsolókat is elhelyeztek . A szokásos csomagtartó borítás helyett acélvázas csomagteret alakítottak ki, ide kerülnek állítva a pótkerekek, és a rögzített ládákban elhelyezett eredeti Volkswagen alkatrészek. A lökhárítók alsó részén a mûanyag borítás helyére alumíniumból és acélból készült haspáncél került. Az autó négy sarkán helyezték el a vontatást elõsegítõ rögzítéseket, az autó elejére egy újabb led-es fényszóró, a tetõcsomagtartóra pedig a versenyzõk felszerelését szállító síbox és egy másik, hátsó irányban is használható fényszóró került.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Négy litert fogyaszt a Fiesta ECOnetic

    A jövõ hónap elején mutatja be a Ford az új városi modell ECOnetic változatát.

    A takarékosságra kihegyezett típus hasonló, mint a Volkswagen Bluemotion modleljei: burkolt fenéklemezzel és néhány más, apróbb, légellenállást csökkentõ karosszéria-részlettel, kis ellenállású gumiabroncsokkal, és hosszú áttételezésû váltóval csökkentik az 1,4 literes, 70 lóerõs PSA-Ford turbódízel fogyasztását.

  • A világ elsõ papundekli biciklije

    London - A világ elsõ papundekli biciklijét készítette el egy brit egyetemista.

    A 21 éves Phil Bridge, aki ipari formatervezést tanul a Sheffieldi Hallam Egyetemen, azért fordult a kartonpapírhoz, mint alapanyaghoz, mivel népszerûsíteni szeretné a kerékpáros közlekedést. Véleménye szerint ugyanis a kerékpár elterjedését a hagyományos "drótszamarak" túlontúl magas ára gátolja, hiszen ki hajlandó több száz fontot fizetni egy olyan közlekedési eszközért, amelynek nyergébe legfeljebb elvétve pattan tulajdonosa - olvasható a The Daily Telegraph brit lap honlapján.

  • Volkswagen gyár lesz Észak-Amerikában

    A gazdasági válságra való tekintettel az amerikai és a japán márkák folyamatosan kénytelenek visszafogni termelésüket vagy bezárni gyáraikat, azonban a Volkswagen nem változtatott döntésén, így megépül a chattanooga-i üzem, amelyben 2011-ben indulhat a termelés.

  • Új TSB Eco Disc fékszerkezettel ellátott futómûvek

    A BPW Wiehl megkezdte az új TSB Eco Disc fékszerkezettel ellátott futómûvek sorozat bevezetését. Az anyavállalat felfutását segítve a BPW-Hungária felkészült, és szintén megkezdte az új típusok gyártását.

  • Néhány jótanács ha ködös idõben közlekedünk

    Késõ õsszel jelentõsen megváltozik idõjárásunk, ezért nagyon fontos, hogy ilyenkor óvatosabban vezessenek, illetve felkészüljenek a váratlan helyzetekre, a korai sötétedésre és persze a csúszós útszakaszokra.

  • Több BMW fogyott, mint Suzuki

    Kemény visszaeséssel indult az év a magyar autópiacon. A kisautók visszaszorulása folytatódik, a prémiummárkák viszont jól teljesítenek.

  • Az Egyesült Államokat beperelte a Ford

    Az autógyártó elmaradt adó-visszatérítéseket szeretett volna visszakapni az államtól, de úgy tûnik, a kormányzat részérõl kétségbe vonják az igény jogosságát.

    A Ford álláspontja szerint 1983 és 1989, illetve 1992 és 1994 között jelentõs adó-túlfizetés történt, amelyet nem fizetett vissza az állam maradéktalanul.

    A tartozás szerintük kamatokkal együtt 445 millió dollárra rúg.

  • A Smart bõvíti modellpalettáját!

    Bár a Mercedes tulajdonában álló márka korábban már próbálkozott négyszemélyes modell bemutatásával, amely végül csúfos bukásnak bizonyult, a konszern elnöke most megerõsítette, a közeljövõben ismét bõvítik a márka modellpalettáját.

    A tulajdonos Daimler újra nekiveselkedik, hogy nyereséges leányvállalatot faragjon a Smartból.

    A miniautók gyártására alapított márkát már többször fenyegette a megszûnés réme, nem mellékesen a ForFour bukásának köszönhetõen. A felszámolást akkor csak úgy tudták elkerülni, hogy az önálló Smart GmbH-t megszüntették, az irányítást pedig a konszern keretein belülre szervezték át.

  • Kipellengérezett szabálytalankodó gyalogosok

    Sanghaj - Ki akarja pellengérezni újságokban és a tévében a szabálytalankodó gyalogosokat és bicikliseket Sanghajban a rendõrség: közzé teteti a fényképüket és a róluk készült filmfelvételeket.

    A nagyváros egyes keresztezõdéseiben állnak majd lesben a kamerák, és a felvételek újságok állandó rovataiban meg külön rendõrségi tévémûsorokban lesznek láthatók.

  • A Ssangyong felszámolás közelben!

    Miután a felszámolás közelébe került a Ssangyong, a bíróság kimondta, hogy jobb, ha felszámolják a céget, mintha életben marad.

    A dél-koreai gyártónak azonban mégis sikerült meggyõznie a bírákat, hogy az életben maradással sok munkahely is megmenekül. A PriceWaterhouse jelentése is errõl számolt be.

  • A Ford eladja Volvo-részesedését

    A Ford elnöke, Alan Mulally tegnap egy interjúban elárulta, cége "felülvizsgálja" a svéd márkával fennálló kapcsolatát, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy némi pénzért cserébe szívesen megszabadulnak a veszteséges gyártótól.

    Az utóbbi hetekben többször felröppentek olyan hírek, miszerint a Ford eladja Volvo-részesedését, azonban ezt az amerikaiak eddig tagadták. Alan Mulally, a tulajdonos konszern vezetõje azonban egy általa adott interjúban bevallotta, hogy mégis sor kerülhet a márka eladására.

  • A General Motors a tavalyi év legutolsó napján megkapta a segély elsõ részét

    A General Motors a tavalyi év legutolsó napján megkapta az államtól a beígért segély elsõ részösszegét, mely nem kevesebb, mint négy milliárd dollár. Ez az összeg vélhetõen nem fogja fellendíteni az amerikai autógyártó-óriást, de a cég jelenlegi anyagi helyzetét elnézve átmenetileg ez is nagy segítség lehet a GM-nek.

    Az állam által beígért 17,4 milliárd dolláros segélybõl egyébként 4 milliárd dollár hamarosan a Chryslert illeti, míg január 16-án további 5,4 milliárdot kap a GM, sõt, a maradék 4 milliárd is hozzájuk kerülhet, mégpedig február 17-én.

  • A Formula-1 legjobb 50 botránya

    A Formula-1 kéthetente, délután kettõtõl négyig sport, a többi idõben showbiznisz – módosíthatnánk Ron Dennis szavait (õ az üzletre célzott).

  • A VW indul a Bamakón

    A VW két szépségkirálynõvel telirakott Touareg-get indít a Bamako Rally-n.

  • 'Háztáji' Forma-1-es versenyautó

    Peking - "Háztáji" Forma-1-es versenyautót épített két földmûves Kínában kizárólag gazdaságuk háza táján összeszedett limlomból.

    A fivérek húsz éven át dolgoztak a sportkocsin, egyebek közt fazekakat, biciklivázakat, vasajtókat használtak fel az autóhoz, amely teljesen kézi munkával született. Pirosra festett Forma-1-esük remekül sikerült, mert csak azután keltett kiemelkedõ feltûnést egy autókiállításon, hogy kitudódott, két paraszt csinálta.