rss
  • A VW indul a Bamakón

  • Share on Tumblr

    A VW két szépségkirálynõvel telirakott Touareg-get indít a Bamako Rally-n.

    A január 16-án rajtoló Bamako Rally-n, Budai Zsuzsanna (Miss Universe Hungary 2009) és Serdült Orsolya (Miss World Hungary 2009) a Miss Hungary Touareg Rally Team csapatának tagjaként vágnak neki a 9108 kilométeres versenynek. Zsuzsanna vezeti a Touareget, és Orsolya látja el a navigátor feladatait. A két szépségkirálynõ szeptemberben kezdett ismerkedni a Volkswagen Touareg-gel, amikor felkészítõ tesztvezetéseken, valamint több napos elméleti és gyakorlati terepvezetésen vettek részt vettek a Magyar Honvédség Csobánka-i terepbázisán, illetve indultak a Budapest-Makó Rallyn.

    A szépségkirálynõk Bamako autója egy 3 literes Volkswagen Touareg Valley V6 TDI Tiptronic, 225 lóerõs típus, amely történetesen az 1000. jubileumi Touareg, amely Magyarországra került. Az autó egy enyhén átalakított Touareg, a Bamako-ra történt mûszaki felkészítése a felszerelések szállítása és a speciális sivatagi viszonyokhoz történõ jobb alkalmazkodás érdekében történt. A szépségkirálynõk Touareg-je 16 colos, acél keréktárcsákat kapott speciális sivatagi, azaz a szokásosnál magasabb gumiköpenyekkel. Az ülések kikerültek az autóból, és elöl kettõ, hátul pedig egy, 5 ponton rögzített biztonsági övvel ellátott sportülést építettek be, a belsõ konzolra pedig új kapcsolókat is elhelyeztek . A szokásos csomagtartó borítás helyett acélvázas csomagteret alakítottak ki, ide kerülnek állítva a pótkerekek, és a rögzített ládákban elhelyezett eredeti Volkswagen alkatrészek. A lökhárítók alsó részén a mûanyag borítás helyére alumíniumból és acélból készült haspáncél került. Az autó négy sarkán helyezték el a vontatást elõsegítõ rögzítéseket, az autó elejére egy újabb led-es fényszóró, a tetõcsomagtartóra pedig a versenyzõk felszerelését szállító síbox és egy másik, hátsó irányban is használható fényszóró került.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Olcsóbb lesz az üzemanyag

    A benzin átlagos, országos ára így 315 forint lesz, míg a gázolajért 294 forintot kell fizetni

  • Négy napos munkahetet rendeltek el a szentgotthárdi Opel gyárban!

    Ma már nem dolgoznak a General Motors szentgotthárdi üzemében, a cég ugyanis négynapos munkahetet vezetett be.

    Pénteken nem mennek dolgozni a szentgotthárdi General Motors Powertrain-Magyarország Kft. alkalmazottai, miután a cégvezetés és a szakszervezet megállapodott abban, hogy az idén bármikor el lehet rendelni a 4 napos munkahetet.

  • General Motors gyakorlatilag ingyen árulja az Opel-t és a Saab-ot!

    A Financial Times értesülései szerint a General Motors gyakorlatilag ingyen árulja az Opelt. Az amerikaiak legújabb terve alapján európai érdekeltségeit, köztük az Opelt, egyetlen cégbe tömörítené, amelyért 500 millió eurót kér a konszern, ám ezt a pénzösszeget az újonnan megalakuló csoport kapná, így a detroitiak egyetlen fillért sem kapnának az ügyletbõl.

    A gazdasági lap szerint a GM máris hat lehetséges pénzügyi és iparági befektetõvel tárgyal. Az óriáscéghez kapcsolódó hír, hogy a Saabot szintén ingyen adná, sõt a svédek könyvelését már meg is nyitotta a lehetséges vevõk elõtt.

  • Vita Amerikában a vezetés közbeni mobiltelefonozás betiltásáról

    Washington - Széles körû vita bontakozott ki az Egyesült Államokban a vezetés közbeni mobiltelefonozás betiltásáról.

    Az Országos Biztonsági Tanács (NSC) nevû szervezet, amely annak idején vezetõ szerepet játszott a biztonsági öv használatának kötelezõvé tételében, a napokban a vezetés közbeni mobilhasználat teljes körû, országos betiltására szólított fel.

  • Lamborghini rekord, mind eladási, mind profit téren!

    Az olasz sportautógyártó nyilvánosságra hozta az elmúlt 12 hónapban elért eladási és pénzügyi adatait, amelyek alapján mind az eladott autók számát, mind a nyereséget tekintve rekordot értek el.

    Miközben a legtöbb gyártó eladásai az õsz folyamán meredeken zuhanni kezdtek, a Lamborghinit mintha nem érintette volna a válság, bár eleinte a Porsche is jól tartotta magát, késõbb azonban nekik is ki kellett igazítaniuk az elvárt nyereséget.

  • Robotok a katonák védelmében

    A jármû ránézésre olyan, mint egy szokványos utcai terepjáró, de alaposabb szemrevételezés után kiderül, hogy különbözõ célokra kifejlesztett érzékelõkkel, gumioptikás kamerarendszerekkel és nagy teljesítményû számítógépekkel van felszerelve, hogy egy napon eleget tehessen feladatának: katonákat védjen meg orvtámadásoktól, felrobbantásukra szánt szerkezetektõl.

  • Üzemanyagcellás traktor a New Holland-tól

    Az utóbbi években több márka is mutatott be hidrogénnel üzemelõ, üzemanyagcellás személyautót, kisteherautót, sõt már motort is, traktort azonban még senki nem alakított át "zölddé". A New Holland most megtette, és be is mutatta NH2 néven.

    Az üzemanyagcellák egy 106 lóerõs elektromos motort látnak el energiával, amely mind a négy keréken keresztül jut a talajra.

  • VW-Suzuki házasság: 20 százalék lesz a német részesedés

    A Volkswagen 1,5-1,8 milliárd euróért megszerzi a japán Suzuki 20 százalékát. Osama Suzuki, a japán Nikkei címû lapnak megerõsítette a tárgyalások tényét. A Spiegel szerint akár már a héten bejelenthetik hivatalosan is a tranzakciót - szerdán ez meg is történt.

  • Rossz autókat lopott a tolvaj

    Különleges érzéke van a rossz kocsikhoz egy autótolvajnak az Egyesült Államokban: a minap kettõ is használhatatlanná vált alatta, a harmadikkal meg elfogták. A 19 éves ifjú elõször egy Chevrolet-t kötött el, de hamarosan defektet kapott. Erre lopott egy Subarut, amelynek 15 perc múlva túlhevült a motorja és kigyulladt.

  • Mégsem lesz kisméretû Porsche Roadster!

    A korábbi hírekkel ellentétben mégsem lesz kisméretû Porsche roadster, amelyet a zuffenhauseni márka részérõl Wolfgang Dürheimer meg is erõsített a német Auto Motor und Sport magazinnak.

    A Porsche belépõmodellje a Volkswagen Bluesport tanulmányautó alapjaira épült volna, ám sportautókat gyártó cég végül letett az olcsóbb modell fejlesztésérõl, amely a korábbi 914 szellemi utódja lett volna.

  • Káosz az autóipari cégeknél

    A Toyota üzemi eredménye a csökkenõ kereslet miatt mintegy 40 százalékkal 10,3 milliárd jenre (9,4 milliárd euróra) eshet a folyó pénzügyi évében

    A fékek behúzására kényszerülnek a vezetõ autóipari cégek a nemzetközi pénzügyi válság következtében.

    A Toyota üzemi eredménye a csökkenõ kereslet miatt mintegy 40 százalékkal 1,3 billió jenre (9,4 milliárd euróra) eshet a folyó pénzügyi évében, és ezzel jelentõsen elmarad a tervezett 1,6 billió jenes eredménytõl, írta a Nikkei címû gazdasági napilap.

  • Ingyen benzin a moszkvai kisautók tulajdonosainak

    Moszkva - Õsztõl az orosz fõvárosban ingyen benzinnel kívánják jutalmazni azokat a gépkocsivezetõket, akik kisautót vásárolnak.

    Míg Európában a kiskocsik egyre népszerûbbek, a moszkvai gépjármûveknek csupán 3 százalékát teszik ki.

  • Hat évtized után visszatért Csehországba a Skoda LT 35 harckocsi

    Prága - Hatvan év után visszatért Csehországba a Skoda LT 35 típusú harckocsi, amely a II. világháború elõestéjén a csehszlovák hadsereg egyik legkorszerûbb és legjobb fegyverének számított.

    Ebbõl a tankból egyetlen egy sem maradt fenn Csehországban. A nagyvilágban is mindössze négy darabról tudnak a hadtörténészek. A most Csehországba visszatért tankot 1939-ben zsákmányolta a német hadsereg, majd 1945-ben hadizsákmányként az Egyesült Államokba került.

  • Az Alfánál elkezdték az új hathengeres motorcsalád fejlesztését

    Nem egészen három éve, hogy leállították a klasszikus Alfa V6-os gyártását. Azóta az olasz márka a General Motors hathengereseit használja - igaz, alaposan átdolgozott hengerfejekkel, és szívó-, illetve kipufogórendszerrel -, de ennek a motornak nincs hosszabb távú jövõje.

    A GM és a Fiat csoport közti együttmûködés felbomlása óta ugyanis kétséges, hogy tovább tudják-e fejleszteni a félvér hathengerest, viszont az Alfa Romeo erõsebb modelljeibe kisebb hengerszámú motor aligha kerülhet.

  • Közel 10 %-kal esett az autóeladás Európában

    A gazdasági recesszió egyik leggyorsabb indikátora az autópiac, ami masszív csökkenéseket könyvelhetett el az elmúlt idõszakban szerte a világon, így Európában is.

    Bár az amerikai visszaeséshez képest nem tûnik olyan súlyosnak az európai piac zsugorodása, a szeptemberi 8,2%-os visszaesés a tavalyi év kilencedik hónapjához képest azért elég súlyosnak tûnik. Ilyen rossz autóipari szeptember 1998 óta nem volt az Európai Unió és az EFTA gazdasági régiójában, de az eddigi éves teljesítmény 4,4%-os csökkenése sem kecsegtet túl sok jóval.