rss
  • A VW indul a Bamakón

  • Share on Tumblr

    A VW két szépségkirálynõvel telirakott Touareg-get indít a Bamako Rally-n.

    A január 16-án rajtoló Bamako Rally-n, Budai Zsuzsanna (Miss Universe Hungary 2009) és Serdült Orsolya (Miss World Hungary 2009) a Miss Hungary Touareg Rally Team csapatának tagjaként vágnak neki a 9108 kilométeres versenynek. Zsuzsanna vezeti a Touareget, és Orsolya látja el a navigátor feladatait. A két szépségkirálynõ szeptemberben kezdett ismerkedni a Volkswagen Touareg-gel, amikor felkészítõ tesztvezetéseken, valamint több napos elméleti és gyakorlati terepvezetésen vettek részt vettek a Magyar Honvédség Csobánka-i terepbázisán, illetve indultak a Budapest-Makó Rallyn.

    A szépségkirálynõk Bamako autója egy 3 literes Volkswagen Touareg Valley V6 TDI Tiptronic, 225 lóerõs típus, amely történetesen az 1000. jubileumi Touareg, amely Magyarországra került. Az autó egy enyhén átalakított Touareg, a Bamako-ra történt mûszaki felkészítése a felszerelések szállítása és a speciális sivatagi viszonyokhoz történõ jobb alkalmazkodás érdekében történt. A szépségkirálynõk Touareg-je 16 colos, acél keréktárcsákat kapott speciális sivatagi, azaz a szokásosnál magasabb gumiköpenyekkel. Az ülések kikerültek az autóból, és elöl kettõ, hátul pedig egy, 5 ponton rögzített biztonsági övvel ellátott sportülést építettek be, a belsõ konzolra pedig új kapcsolókat is elhelyeztek . A szokásos csomagtartó borítás helyett acélvázas csomagteret alakítottak ki, ide kerülnek állítva a pótkerekek, és a rögzített ládákban elhelyezett eredeti Volkswagen alkatrészek. A lökhárítók alsó részén a mûanyag borítás helyére alumíniumból és acélból készült haspáncél került. Az autó négy sarkán helyezték el a vontatást elõsegítõ rögzítéseket, az autó elejére egy újabb led-es fényszóró, a tetõcsomagtartóra pedig a versenyzõk felszerelését szállító síbox és egy másik, hátsó irányban is használható fényszóró került.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Touchtronic 2 automataváltóval bõvül az Aston Martin DBS

    Alig egy évvel a hivatalos bemutató után tovább bõvül az Aston Martin extralistája, ezúttal a Touchtronic 2 automatával. A ZF által gyártott szerkezettel a hírek szerint a DBS ugyanolyan gyors, mint a kézi váltós kivitel, gyorsulása és végsebessége így megegyezik a kuplungpedálos változatéval.

  • A Citroën környezetbarát neve: C-Airdream

    Ma már szinte kötelezõ minden autómárkának valahogy jeleznie, ha egy hangyányit is környezetkímélõbb autóval jelentkezik, mint az átlag.

    A gyártók azonban eléggé fantáziátlannak bizonyultak eddig e téren. Szinte mindegyik márka az eco, a blue vagy a green szavak felhasználásával oldotta meg a problémát, így lassan követhetetlen, hogy melyik jelzés melyik gyártóhoz tartozik.

  • Kis fogyasztású változat a Volvo S60-ból

    Újabb takarékos modellel bõvíti kínálatát a Volvo. Az S60 és V60 modellekbe is bekerül az 1,6-os dízelmotor, öt liter alatti fogyasztást produkálva.

  • Külső újítások a Mégané-nál

    Külső újítások a Mégané-nálNem újdonság a gyakori modellfrissítés a Renault-tól, így nem is meglepő, hogy a legutóbb másfél éve megújított Mégane - teljes sorozata - új frontot kap a Frankfurti Autószalonra. Így a legutóbbi módosítás után nem is egész másfél évvel frissül ismét a Mégane-kínálat. Mint legutóbb, most is csak hajszálnyit. Friss lesz a háromajtós Coupé, az ötajtós Berline és kombi Grandtour esetében egységes első lökhárító és gépháztető, jelentősen nő az orra tett embléma, a fényszóró fekete hátteret kap, nem csak ezeken, hanem a sportosnak látszó GT és a valóban annak is számító R.S. szériákon is.

  • 2 literes dízelmotor az Audi A3-ban!

    A Volkswagen Jetta TDI sikerén felbuzdulva az Audi A3 motorválasztékát is gázolajos erõforrással bõvítik. Az A3 orrában a Jettából ismerõs 2,0 literes dízelmotor dolgozik majd, amely minden szigorú észak-amerikai környezetvédelmi elõírást teljesít.

    Az erõforrás 140 lóerõt és 320 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a vezetõnek, és 5,88 literes fogyasztása miatt nagy érdeklõdésre számítanak az Audinál.

  • Kamerákat helyeznek el a taxikban

    Július közepétõl 117 milánói taxiban mûködik olyan videokamera, amely a jármû egész belsejét - beleértve az utast is - befogja.

    A 2400 eurós (565 ezer forint) felszerelési költségbõl 1000 eurónyit (235 ezer forint) az önkormányzat finanszíroz.

    A cél a taxisok és az utasok biztonságának garantálása - írta a Corriere della Sera.

  • Jason Button eladja Bugatti Veyronját!

    A Formula 1 sorozatban az élen álló Button eladja a mindössze 2400 kilométert futott Bugatti Veyron-ját.

    Az irányár nem kevesebb, mint 899,995 font. Nem hinnénk, hogy pénzügyi problémája miatt válna meg a fekete szörnyetegtõl a híres pilóta, amelynek végsebessége 50 km/h-val több, mint az F1-es autójának.

  • Több mint 1 millió darabbal kevesebb új autó fogyott tavaly Európában

    Tavaly 7,8 százalékkal csökkent az eladott új autók száma Európában 2007-hez képest, Magyarországon a visszaesés mértéke 10,6 százalékos volt - derül ki a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég legfrissebb kimutatásából.

    Összesen több mint 1 millió darabbal kevesebb új autó fogyott tavaly Európában, ami meghaladja egy autógyár egy éves termelését - derül ki a közleménybõl.

  • Újabb illegális autóbontókat zárt be a Zöldkommandó

    A Zöldkommandó akciósorozat keretében a hatóságok 31 autóbontó telephelyet ellenõriztek novemberben, amelyek közül kettõt azonnal bezártak - közölte a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (KvVM).

  • A legdrágább autók randsora

    Az autóvásárlók elsõsorban a minõségre fektetik a hangsúlyt, és másodsorban a márkára. Ha azonban az egyes modelleket összehasonlítjuk, a kisautók értékállóbbaknak bizonyulnak a használtautó-piacon, mint a nagyobb kategóriák. Ez a legszembetûnõbb eredménye az ADAC német autóklub legfrissebb, az autók értékállóságát kutató felmérésében. A legnagyobb európai autópiacról számos felmérés születik. Mi ezúttal a német autóklub 2009-es AutoMarxX vevõelégedettségi listáiból válogattunk.

  • Téligumi teszt 2010 - 28-ból csak egy volt kiváló

    Hó, latyak, jégborda, vizes útburkolat, aztán újra száraz út: egy jó téli guminak mindez nem probléma. Az ADAC német autóklub és a Stiftung Warentest aktuális tesztjében 28 modell közül csak egyetlen egy kapta meg a legjobb osztályzatot. A két különbözõ megvizsgált méretosztályban három gumi jó eredményt ért el, ezek elegendõ biztonságot nyújthatnak a télre. A kínai termékeknél ugyanakkor nem árt az óvatosság.

  • A Fox néven ismert motor a Ford elsõ háromhengerese lesz

    A kisebb Fordokba szánt motorcsalád gyártása állítólag Romániában folyik majd.

    A Ford of Europe eddig eléggé elhanyagolta kisautókba szánt motorjainak fejlesztését. A leköszönõ Ka és Fiesta modellek alapváltozataiba õsrégi, 1,3 literes, hengerenként 2 szelepes motort szereltek, amely olcsón gyártható ugyan, de mára teljesen elavult.

  • Chevrolet Volt mindössze egy liternyi üzemanyagot fogyaszt a városban!

    A GM kijelentése, miszerint az új fejlesztésû szupertakarékos autójuk a Volt mindössze egy liternyi üzemanyagot fogyaszt a városban, szinte lehetetlennek hangzik.

    Az autónak országúti használatban is csupán 2-3 literre lenne szükség 100 kilométer megtételéhez. Annyi bizonyos, hogyha sikerül ezeket az értékeket teljesítenie az amerikai hibridnek, akkor kihúzhatná a csávából az egyre mélyebbre süllyedõ márkát.

  • Harmadára csökkent a Dacia eladása Romániában!

    Mintegy hatvan százalékkal csökkent a romániai Automobile Dacia gépkocsigyár eladása Romániában az idei elsõ negyedévben.

    A román Mediafax hírügynökséghez a gyártó által eljuttatott adatok szerint az év elsõ három hónapjában a román piacon 8682 gépkocsit értékesítettek. A francia Renault tulajdonában lévõ gyárnak tavaly 21 475 autót sikerült eladnia ugyanebben az idõszakban. A mélypontot februárban regisztrálták, amikor csak 2 701 jármûvet értékesítettek.

  • BMW X3: legördült az ötszázezredik

    Öt év gyártás után gördült le a futószalagról a szabadidõ-autó félmilliomodik példánya.

    A BMW eredetileg évi 50-60 ezer X3-as eladását látta reálisnak, ezért is adta ki a gyártás feladatát az osztrák Magna-Steyrnek. Hamar kiderült azonban, hogy a becslés pesszimistának bizonyult.