rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • R, mint sportos Vokswagen

  • Share on Tumblr

    Saját házi tuning-divíziót alapít a Volkswagen, hogy versenyképesebb legyen az Opel OPC-vel és a Ford Team RS-sel szemben.

    A Genfi Autószalonon jelentik be hivatalosan az új részleget, ami R Gmbh névre hallgat majd, és a gyártó összes modelljének brutális sportváltozatáért felel a jövõben.

    Eddig típusjelzés volt az R-betû, gondoljunk a Golf R-re vagy a hasonló Scirocco R-re, ám most egy egész divízió lesz belõle (körülbelül úgy, mint a BMW-nél az M-részleg), és a Polótól kezdve a Touaregig minden modellt kezelésbe vesznek.

    Még keveset tudni a tervekrõl, ám pletykák szerint már dolgoznak a Jetta R-en, ami a kompakt szedán következõ generációjának kétajtós változatán alapul.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Magyarországra jön a kínai BYD autógyár

    Az AutoBinck Holding N.V. lett a kínai BYD autógyár új importõre. Az errõl szóló hivatalos megállapodást hétfõn írták alá a felek az AutoBinck Holding N.V. hágai központjában.
    Az AutoBinck Holding N.V. öt európai országban, Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában és Hollandiában képviseli majd a BYD vállalatot.
    A BYD (Build Your Dreams) vállalat nem csupán a legnagyobb növekedést felmutató, vezetõ kínai autógyártók egyike, hanem a világ egyik legnagyobb akkumulátor-gyártója, valamint IT-egységek és mobiltelefonok piacvezetõ gyártója is egyben.

  • Bejelentette visszavonulását Bob Lutz, a GM alelnöke

    Bob Lutz, az amerikai óriás termékfejlesztésért felelõs elnöke bejelentette visszavonulását.

    A 76 éves szakember 46 évig dolgozott az autóiparban, és többek között a Ford, a Chrysler, a BMW és a GM márkáknál is töltött be vezetõ szerepet.

  • Amerikába költözik a Toyota akkumulátor gyára

    Nemrégiben a japán gyártó bejelentette, hogy a Prius hamarosan bemutatkozó új generációjának összeszerelését Japánból az Egyesült Államokba helyezi át, most pedig azt erõsítették meg gyári források, hogy az akkumulátorgyártást is oda telepíti.

    Ennek fõ oka természetesen a költségcsökkentés, hiszen az USA-ban egyre nagyobb a kereslet a hibridek iránt, és egy helyi üzem nyitásával drasztikusan lecsökkenthetnék a szállítási költségeket.

  • Gyalogosok a célkeresztben

    "Évente 8000 gyalogos és biciklista hal meg és 300 ezren sérülnek meg az európai utakon, járdákon" - erre a tényre hívta fel a figyelmet dr. Gurmai Zita, a Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottság szocialista tagja felszólalásában. Francesco Ferrari olasz liberális képviselõ "A gyalogosok és más veszélyeztetett úthasználók védelmérõl" szóló jelentés együttdöntési eljárás keretében, elsõ olvasatban 2008. június 17-én a késõ esti órákban került megvitatásra, Strasbourgban.

  • Svájcban készülnek a Renault-Nissan elektromos autók

    Újabb partnert talált a Renault-Nissan elektromos autóinak fejlesztéséhez az Energie Ouest Suisse (OEC) személyében.

    A svájci cég és a francia-japán konszern közösen fejleszti az elektromos meghajtást és népszerûsítik a környezetbarát hajtásláncot Svájcba.

  • 16 ezer kilométer egy tankkal

    Az Ecomotive Prototype nevû autóba ugyan egy picit drága tankolni, és az 545 literes üzemanyagtartály a hátsó üléssor helyét is elfoglalja, de egy átlag autósnak csak egyszer kell tele kérnie a tartályt évente, persze ha igazán takarékos stílusban vezet.

  • A Volvo S80-ból sportváltozat készül?

    A svéd márka az utóbbi évben több modelljébõl dobott piacra sportos külsõ és belsõ kiegészítõkkel ellátott, R-Design jelzésû modellt.

    A C30, az S40, valamint az XC90 után az S80 lehet a következõ, amelybõl Nagy-Britanniában már készítettek is egy limitált szériát, amelynek belseje az R-Design szellemében készült, a vásárlóknak pedig tetszett a speciális sorozat.

  • Szülõi felügyelet mesterkulccsal

    A felelõtlen tinédzserek megfékezésére szolgál a Ford új találmánya, amelyet 2009-tõl sorozatgyártású modelljeikbe is beszerelnek.

    A MyKey rendszer lényege, hogy az autó tulajdonosa, jellemzõen a szülõ egy mesterkulcs segítségével korlátozhassa az autó képességeit, ha például tizenéves gyermekének adja azt használatra. Az autóval elérhetõ maximális sebesség 80 mérföld/órában (129 km/h) maximálható, a hi-fi hangereje is korlátozható, sõt, a kipörgésgátló kikapcsolása is megakadályozható.

  • Toyota iQ-ból hibrid?

    Könnyen elképzelhetõ, hogy az iQ-ból is készít hibrid változatot a Toyota.

    A jövõre érkezõ miniautó legújabb változatában az egyliteres helyett csupán egy feleekkora lökettérfogatú benzinmotort kapna, az így kiesõ teljesítményt pótolná a villanymotor.

    A hibrid iQ akkumulátorait - a következõ generációs Priuséhoz hasonlóan - akár hálózatról is fel lehetne tölteni.

  • A németek Amerikában is piacra dobják a Volkswagen E-Up-ot!

    Az Egyesült Államokban eddig nem nagyon sikerült a gyártóknak városi törpét sikerre vinniük, a Volkswagen ismét megpróbálkozik a cseppet sem könnyû feladattal.

    A hírek szerint ugyanis a németek a tengerentúlon is piacra dobják a Frankfurti Autószalonon bemutatott E-Up! szériaváltozatát, amelyben három ember fér el úgy-ahogy kényelmesen.

  • A benzindrágulás életeket ment

    Columbus - Életeket ment az emelkedõ benzinár: 9 százalékkal kevesebb volt a halálos közlekedési baleset az Egyesült Államokban az idei elsõ öt hónapban, mint tavaly január és május között.

  • 3,1 milliótól megvásárolható a Kia Venga

    Februártól már hazánkban is megvásárolható a Kia kompakt egyterûje, a Venga. A magyar kéz által tervezett modell már besöpört egy dizájn díjat, és az ára sem riasztó.

    Elõször a Frankfurti Autószalonon találkozhattunk a Kia Vengával, amely a tervek szerint a koreai gyártó új sikermodellje lehet.A Cee'd három évvel ezelõtt hatalmas robbanást idézet elõ a gyártó népszerûségében, hasonló szerepkört szánnának a Vengának is.

  • General Motors gyakorlatilag ingyen árulja az Opel-t és a Saab-ot!

    A Financial Times értesülései szerint a General Motors gyakorlatilag ingyen árulja az Opelt. Az amerikaiak legújabb terve alapján európai érdekeltségeit, köztük az Opelt, egyetlen cégbe tömörítené, amelyért 500 millió eurót kér a konszern, ám ezt a pénzösszeget az újonnan megalakuló csoport kapná, így a detroitiak egyetlen fillért sem kapnának az ügyletbõl.

    A gazdasági lap szerint a GM máris hat lehetséges pénzügyi és iparági befektetõvel tárgyal. Az óriáscéghez kapcsolódó hír, hogy a Saabot szintén ingyen adná, sõt a svédek könyvelését már meg is nyitotta a lehetséges vevõk elõtt.

  • A General Motors 6 milliárd dollár veszteséget termelt 2009 elsõ negyedévében!

    A General Motors bejelentése szerint a gyár 6 milliárd dollár veszteséget termelt 2009 elsõ negyedévében, amellyel egy idõben 10.2 milliárd dollár készpénzt emésztett fel a GM az amerikai kormány segítségére várva.

    A gyár észak-amerikai eladásai alapján 12.3 milliárd dolláros eredményt termelt az elsõ negyedévben, amely valamivel több mint a fele a tavaly ilyenkor mért 24.5 milliárd dolláros bevételnek.

  • A Fiat a legkörnyezetbarátabb márka

    A JATO Dynamics legújabb elemzése szerint 2008-ban is a Fiat volt Európa legzöldebb márkája. Az olaszoknak sikerült megõrizni vezetõ helyüket az eladásokkal súlyozott szén-dioxid kibocsátási listán 133.7g/ km-es értékkel (tavaly 137.3 g/km-rel lett gyõztes a Fiat).

    A Peugeot lett 138.1g/km-rel a második, egyben a Fiat-on kívül az egyedüli, akinek sikerült kibocsátási értékeit 140 g/km alatt tartania. A PSA másik márkája, a Citroen szerezte meg a harmadik helyet 142.4 g/km-es átlagával, valamint az egyetlen, akinek 2007-hez képest nem sikerült csökkentenie a CO2 kibocsátási értékeit, elsõsorban a nagyobb modellek megnövekedett eladásainak köszönhetõen.