rss
  • R, mint sportos Vokswagen

  • Share on Tumblr

    Saját házi tuning-divíziót alapít a Volkswagen, hogy versenyképesebb legyen az Opel OPC-vel és a Ford Team RS-sel szemben.

    A Genfi Autószalonon jelentik be hivatalosan az új részleget, ami R Gmbh névre hallgat majd, és a gyártó összes modelljének brutális sportváltozatáért felel a jövõben.

    Eddig típusjelzés volt az R-betû, gondoljunk a Golf R-re vagy a hasonló Scirocco R-re, ám most egy egész divízió lesz belõle (körülbelül úgy, mint a BMW-nél az M-részleg), és a Polótól kezdve a Touaregig minden modellt kezelésbe vesznek.

    Még keveset tudni a tervekrõl, ám pletykák szerint már dolgoznak a Jetta R-en, ami a kompakt szedán következõ generációjának kétajtós változatán alapul.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Bemutatták Japánban az új Suzuki Wagon R-t

    Annak ellenére, hogy Európában már nem forgalmazzák a Suzuki Wagon R-t, Japánban továbbra a kínálat szerves képezi a kis kockaautó. Az új generáció egyébként megõrizte elõdje dobozformáját, ám elsõ lámpája erõsen emlékeztet a Swift és a Splash elsõ világítótesteire.

    A Suzuki a normál változat mellett bemutatta a Wagon R sportos verzióját is, amely a Stingray fantázianevet kapta, és külsõleg, valamint az utastérben is találunk különbségeket a két modell között.

  • 640 jogosítvány ugrott novemberben!

    Összesen ötvenezer jármûvezetõt ellenõriztek a novemberre meghirdetett akcióban a rendõrök, az õszi-téli átállással kapcsolatos közúti razzia során összesen 640 jogosítványt vettek el, és közel 1200 forgalmi engedélyt vontak be.

    A fokozott ellenõrzés célja az volt, hogy megbizonyosodjanak róla, felkészültek-e az autósok az õszi-téli idõszakkal járó megváltozott idõjárási körülményekre, de egyéb tényezõket is vizsgáltak.

  • A Lukoil felvásárolta a Jet-et!

    Hamarosan az összes magyarországi Jet benzinkút átnevezésre kerül.

    Az orosz Lukoil ugyanis nemrégiben megvásárolta a korábban Jet márnanéven mûködõ benzinkút-hálózatot.

    A harminc JET-töltõállomás átvétele után a társaság már 74 benzinkutat mûködtet Magyarországon. A szénhidrogén-tartalékokat tekintve a világ második legnagyobb magántulajdonban lévõ vállalata októberben kezdte el a korábbi JET benzinkutak átalakítását.

  • Mitsubishi becsukja európai bázisát!

    A gyártó Japánba költözteti az eddig a Mitsubishi Motors Europe által elvégzett feladatokat, így a marketingért, az üzleti terv elkészítéséért, a termék menedzsmentért, illetve az eladásokért felelõs részleget.

    Az Amszterdam mellett található központban így nagy leépítések várhatók, az itt dolgozók 45%-a ugyanis feleslegessé vált.

  • Elkelt a Hatékony Dinamikával felszerelt BMW egymilliomodik darabja

    Újabb mérföldkõhöz érkezett a BMW csoport üzemanyag-és széndioxid-kibocsátási stratégiája: augusztus 6-án Münchenben átadták az egymilliomodik BMW Hatékony Dinamikával (BMW EfficientDynamics) szerelt BMW modellt új tulajdonosának.

    Az egy neves müncheni ügyvéd által vásárolt BMW 520d Touring ötvözi a kiváló vezetési élményt, az innovációt, a biztonságot, a legmagasabb szintû kényelmet és a kategóriájában egyedülálló takarékosságot.

  • Az amerikai Fordok duplakuplungos váltót kapnak

    Jövõre az észak-amerikai Ford modellek is elérhetõk lesznek a márka duplakuplungos, Powershift nevû automataváltója, amely az európai Ford és Volvo modellekben már kaphatók.

    A Powershift egység a detroiti márka kisebb modelljeiben mutatkozik majd be, elsõként az észak-amerikai piacon is bevezetendõ Focus és Fiesta típusokban, ám a hatsebességes egységet a Fusion Hybrid is megkapja majd, amivel további üzemanyag takarékosságot jelent majd az alternatív meghajtású modellnek is.

  • Sötét felhõk a Tata Nano felett

    Egyre sötétebbek a felhõk a Tata Nano felett. A gyár építése már egy ideje áll, mivel harci helyzet alakult ki a földjük kisajátítását el nem fogadó parasztok és az üzemen dolgozók között.

    A Tata vezetõje már fontolgatja, hogy más helyre viszi a termelést, ez viszont megdrágítja, rosszabb esetben pedig akár veszteségessé teheti a gyártást.

  • Így néz ki az új BMW 7-es

    Bemutatták az új BMW 7-es modelljét. Feltûnõ a hasonlóság a CS nevû koncepcióval, hiszen a hûtõrács és a ledes technikával ellátott elsõ fényszórók is szinte megszólalásig megegyeznek a tanulmányéval.

    Az ötödik generációs hetes sorozat bemutatását egyébként júliusra ígérték a bajorok, de már láthattunk különbözõ kémfotókat a limuzinról, amint a nürburgringi aszfaltcsíkon száguld.

  • Vita Amerikában a vezetés közbeni mobiltelefonozás betiltásáról

    Washington - Széles körû vita bontakozott ki az Egyesült Államokban a vezetés közbeni mobiltelefonozás betiltásáról.

    Az Országos Biztonsági Tanács (NSC) nevû szervezet, amely annak idején vezetõ szerepet játszott a biztonsági öv használatának kötelezõvé tételében, a napokban a vezetés közbeni mobilhasználat teljes körû, országos betiltására szólított fel.

  • Akkumulátorgyárat épít a General Motors

    Annak ellenére, hogy egyre több gyártó és autóipari cég fordul az elektromos és hibrid technológiák felé, meglehetõsen kevés foglalkozik közülük akkumulátorok fejlesztésével és gyártásával.

    A japánok nagy elõnyben vannak ezen a téren, mint ismeretes, még a Volkswagen is a Sanyo-val közösen fejleszti hibrid modelljeit. A GM semmit nem bíz a véletlenre, hiszen a konszern megmentõjeként kezelt Volt akkumulátorait a legutóbbi döntés értelmében saját maga fogja gyártani egy hamarosan létesítendõ új gyárban.

  • Audi Quattro Concept 2010 - csak pár száz példány készült belõle

    Teli torokkal ujjongott mindenki a Párizsi Autószalonon bemutatott Quattro tanulmányautó láttán, ezért elkezdett gondolkodni az Audi gépezete, hogyan is tudnának pénzt gyártani belõle. Kisszériás gyûjtõautó lehet a végeredmény, ha valóban kapható lesz egyszer.

    Mindössze párszáz példányt készítenének az alumínium és szénszálas karosszériaelemekkel gyártott Quattróból, de az ára nem haladná meg a százezer eurót - nyilatkozta Stefan Reil, a Quattro GmbH fejlesztési vezetõje. Így nem jelentene házon belüli konkurenciát a TT-nek, viszont feltehetõen perceken belül elkapkodnák a gyûjtõk a limitált szériás ritkaságot.

  • A Ferrari rekor évet zárt 2008-ban!

    Az olasz gyártó nyilvánosságra hozta 2008-as üzleti eredményét, amely szerint az eladásoknak az esztendõ utolsó néhány hónapjában tapasztalt jelentõs visszaesése ellenére két százalékkal több, összesen 6587 autót sikerült értékesíteni, mint 2007-ben.

    A nyereség ugyanakkor 27%-kal, 339 millió euróra emelkedett, amiben nem kis szerepe volt a V12-es modellekhez tavaly óta rendelhetõ rengeteg méregdrága kiegészítõnek.

  • Legördült a futószalagról az egymilliomodik Grande Punto

    A márka olaszországi Melfiben található üzemében legördült a futószalagról az egymilliomodik Grande Punto.

    A Fiat újjászületésének egyik fõszereplõje 2005 óta készül, így mindössze három évre volt szüksége a hét számjegyû darabszám eléréséhez.

    A jubileumi darab, amely egy 120 lóerõs 1,4 literes turbós benzines hajtotta piros Passionate Red Sport, Nagy-Britanniába kerül újdonsült tulajdonosához.

  • Elektronikus rendszámtáblák Kaliforniában?

    Reklámfelületként is szolgáló elektronikus rendszámtáblák bevezetését kezdeményezte egy Los Angeles-i politikus Kaliforniában.

  • A fekete autókat szeretik az Európaiak

    Minden szegmensben a fekete autók dominálnak Európában - derül ki a DuPont felmérésébõl. Az autószínek népszerûségi listáján a szürke és az ezüst állhatnak még fel a dobogóra, de a piros is jelentõs növekedést könyvelhet el.

    A feketét a vásárló 26 százaléka választja, az ezüstöt 20, míg a szürkét 18 százalék, noha utóbbi kettõ gyakran nem válaszható külön egymástól. Jelentõs kereslet-gyarapodást könyvelhet el a fehér, ami idén már 10 százalékos piaci részesedéssel bír, de a bézs és a barna autókat is egyre szívesebben választják a vevõk (4%).