rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • R, mint sportos Vokswagen

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Saját házi tuning-divíziót alapít a Volkswagen, hogy versenyképesebb legyen az Opel OPC-vel és a Ford Team RS-sel szemben.

    A Genfi Autószalonon jelentik be hivatalosan az új részleget, ami R Gmbh névre hallgat majd, és a gyártó összes modelljének brutális sportváltozatáért felel a jövõben.

    Eddig típusjelzés volt az R-betû, gondoljunk a Golf R-re vagy a hasonló Scirocco R-re, ám most egy egész divízió lesz belõle (körülbelül úgy, mint a BMW-nél az M-részleg), és a Polótól kezdve a Touaregig minden modellt kezelésbe vesznek.

    Még keveset tudni a tervekrõl, ám pletykák szerint már dolgoznak a Jetta R-en, ami a kompakt szedán következõ generációjának kétajtós változatán alapul.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 12 perc alatt kelt el a 30 darab limitált szériás M3-as BMW

    A fagyottszürke (Frozen Gray) fantázianevû matt ezüst széria fényezést kapott, a belseje pedig kéttónusú Novillo bõr. Az egyik tónus a fekete, a másiknak természetesen van megfelelõ fantázianeve: rókavörös. A fagyottszürge M3-as mûszaki alapjai természetesen megegyeznek azzal az 414, négy literes V8-as, lóerõs M3-assal.

  • Nehéz elhinni, de igaz: autózás helyett inkább buszoznak az amerikaiak

    New York - Inkább buszra pattan, mint a volán mögé ül számos amerikai - mutatta ki egy friss kutatás az Egyesült Államokban.

    2007 utolsó hónapjai és 2008 között majdnem 10 százalékkal - több mint 40 éves csúcs - növekedett a távolsági buszok forgalma az Egyesült Államokban. "Számos oka van a buszforgalom megnövekedésének, az elsõdleges tényezõ azonban az utóbbi évek nagyfokú benzin-áremelkedése" - mondta a felmérés vezetõje, Joseph Schwieterman közigazgatási szakértõ, a Chaddick Intézet igazgatója."

  • Egymilliónál is több autót adott el az Audi

    Igen sikeres évet zárt 2008-ban az Audi, hiszen az égy évvel korábbi eladásokhoz képest 4,1 százalékkal több autót sikerült értékesíteniük, így 1 003 400 autóval átlépték a bûvös egymilliós határt.

    Decemberben a legtöbb autógyár jelentõs visszaeséseket volt kénytelen elkönyvelni, míg az ingolstadtiak 17,4 százalékkal több autót adtak el a korábbi év hasonló idõszakához képest.

  • 2011-tõl kötelezõ az ESP az autógyártóknak!

    Az Európai Parlament legfrissebb, jármûvekkel kapcsolatos döntése alapján 2011 novemberétõl minden, az EU-ban újonnan forgalomba helyezett személy-és haszongépjármûnek rendelkeznie kell szériában elektromos menetstabilizáló rendszerrel.

    A döntés célja elsõdlegesen az volt, hogy egyre biztonságosabbak legyenek az autók, az ESP kötelezõvé tétele pedig kézenfekvõ lépés volt, hiszen segítségével tényleg rengeteg, kicsúszásból eredõ balesetet meg lehet elõzni. A menetstabilizáló program szériába kerülése miatt (fõleg a kisautók piacán) néhány százalékos drágulásra lehet majd számítani, ám ennyi áldozatot vélhetõen mindenkinek megér a tettrekész elektronika.

  • Rendkívül sok a baleset az autópályai leállósávokban

    Az autópályákon nagyjából minden nyolcadik halálos baleset a leállósávon történik, pedig ezek a balesetek lennének a legkönnyebben elkerülhetõk. A rendõrség akár 300 ezer forintra is büntetheti azt, aki indokolatlanul tartózkodik a „vészsávon”.

    Bár 2008-ban eddig kevesebb baleset történt hazai autópályák leállósávjain, mint az utóbbi években, még mindig vezetõ baleseti ok a „vészsávban” veszteglés – derül ki az ÁAK Zrt. és az AKA Zrt. adatiból.

  • 2-2 forinttal csökken az üzemanyag!

    A múlt heti 6-6 forintos áremelkedés után szerdán 2-2 forinttal csökken a benzin és a gázolaj hazai ára - értesült piaci forrásból a Holtankoljak.hu portál. A mostani csökkenéssel a benzin hazai átlagára 262,70, míg a gázolajé 256,80 forint lesz.

    Az árcsökkenés mögött minden bizonnyal az áll, hogy a múlt héten az üzemanyagok tõzsdei ára csökkent. Jelenleg egyébként január elsejétõl a benzin 36, a gázolaj pedig 17 forinttal kerül többe, mint január elsején.

  • A GM csõvédelmet kért az amerikai kormánytól!

    A General Motors története legnagyobb válságát éli meg, ugyanis a vállalat vezetõi kénytelenek voltak csõdvédelmet kérni, hogy a cég elkerülje a teljes felszámolást. Az autógyártó vezetõinek most két hónapjuk van arra, hogy létrehozzák az új GM-et, amely életképes vállalatként integrálja majd a gyártó értékes és népszerû márkáit.

    A GM az elmúlt években hatalmas, 173 milliárd dolláros adósságot halmozott fel, míg a vállalat jelenlegi piaci értéke mindössze körülbelül 82 milliárd dollár.

  • Nem eladó az Opel!

    Az autósvilág nagyot nézett mikor a GM bejelentette, mégsem eladó az Opel!

  • A General Motors újabb négymilliárd dollárt kapott!

    A General Motors újabb négymilliárd dollárt kapott az USA kincstárától, amellyel együtt már 23,4 milliárd dollárjába került az óriáscég az amerikai adófizetõknek az év kezdete óta.

    Ennek ellenére úgy tûnik, ez sem lesz elég. Az óriásvállalat becslései szerint ugyanis 27 milliárd dollárra van szükségük június elsejéig, hogy tartani tudják a újraszervezési megállapodást.

  • Hátsó szélvédõ-légzsák a hátul ülõk védelmére

    Légzsákból sosem lehet elég - vallja a Toyota, akik a térdlégzsák után újabb szokatlan helyre készülnek lufit pakolni. Ezúttal nem máshová, mint a hátsó szélvédõ belsõ oldalához tesznek ráfutásos baleset esetén felfúvódó légzsákokat.

    Sok kritikus szerint ez egyszerû marketingfogás, hiszen az aktív fejtámla eddig is éppen elég védelmet nyújtott az itt utazóknak, a japánok szerint ugyanakkor fontos biztonsági fejlesztésrõl van szó. A hátsó szélvédõ-légzsák az iQ miniautóban debütál majd.

  • K1 Roadster könnyû, egyszerû, de sportautó

    Egy bevált módszert követettek a mérnökök a Roadster megtervezésekor.

    Az alapot egy könnyû, de merev acél csõváz adja, ehhez csatlakoznak a versenypályákról ismerõs nyomórudas felfüggesztések, a motor és a váltó, illetve a könnyû, szálerõsítésû mûanyag karosszériaelemek.
    A Fordtól származik teles egészében a hajtáslánc.

  • Pezsgõbontásig ellenõrizzük, megvan-e az új kötelezõnk!

    Már csak három napig köthetik meg az új biztosításukat azok az autósok, akik novemberben felmondták kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosításukat (kgfb). A többség ugyan a felmondással egy idõben megkötötte új biztosítását is, ám aki a biztosítótól vagy az alkuszától még nem kapott visszajelzést a befogadott ajánlatról, mindenképpen járjon utána, nem akadt-e el az ügyintézés valahol - hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ). A változó jogszabályi környezetben érdemes áttekinteni, a következõ idõszakban mire célszerû még odafigyelni!

  • Az iDrive különleges változatát kapja a Rolls-Royce

    Valamennyi gyártó elõször a legdrágább modelljébe vezeti be friss technikai megoldásait, melyek késõbb szivárognak le az alacsonyabb kategóriákba. A Rolls-Royce azonban éppen ellenkezõen csinálja: a konzervatív vásárlóközönségû luxusmárka ugyanis a várhatóan 2010-ben debütáló kisebbik modelljében mutatja be a BMW-kbõl már ismert iDrive különleges változatát.

  • A Mecedes jelenti: 'Minden ötödik eladott model hibrid lesz!'

    A német gyártó nem kis önbizalomra utaló módon azt ígéri, 2015-re minden ötödik eladott csillagos márka hibrid lesz. A becslés a villanyos autók kedvezõ jogi helyzetén (adókedvezmények Európában), a tartósan magas üzemanyagárakon és a megváltozott vásárlói szokásokon alapszik. Ennek eléréséhez azonban széles hibrid paletta is kell, amit 2009-ben kezdenek el kiépíteni.

  • 636 millió forint egy Jaguar-Oldtimerért

    London - Rekordáron, 2,2 millió fontért (636 millió forint) kelt el egy Jaguar-Oldtimer gépkocsi a hét végén - közölte a Bonhams aukciósház.

    A Jaguar D típusú gépkocsi 1955-ben készült, s a dél-angliai Chichesterben megrendezett autó-motor fesztiválon talált gazdára, egy angol oldtimer-rajongó vette meg.