rss
  • R, mint sportos Vokswagen

  • Share on Tumblr

    Saját házi tuning-divíziót alapít a Volkswagen, hogy versenyképesebb legyen az Opel OPC-vel és a Ford Team RS-sel szemben.

    A Genfi Autószalonon jelentik be hivatalosan az új részleget, ami R Gmbh névre hallgat majd, és a gyártó összes modelljének brutális sportváltozatáért felel a jövõben.

    Eddig típusjelzés volt az R-betû, gondoljunk a Golf R-re vagy a hasonló Scirocco R-re, ám most egy egész divízió lesz belõle (körülbelül úgy, mint a BMW-nél az M-részleg), és a Polótól kezdve a Touaregig minden modellt kezelésbe vesznek.

    Még keveset tudni a tervekrõl, ám pletykák szerint már dolgoznak a Jetta R-en, ami a kompakt szedán következõ generációjának kétajtós változatán alapul.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Bezárja kapuit a Karmann autógyártó részlege

    Leáll a munka a nagy múltú német karosszéria-építõ vállalkozás autógyárában 2009-tõl. Az ok: a megrendelések drasztikus lecsökkenése.

    A Karmann, amely 1901 óta foglalkozik autóépítéssel, elsõsorban rétegmodelleket készített nagyobb autógyárak számára bérmunkában. Most szinte egyszerre veszítette el minden munkáját, mivel az Audi A4 kabrió és a Chrysler Crossfire gyártását leállították. Sõt, a Mercedes sem újította meg a szerzõdést.

  • Szülõi felügyelet mesterkulccsal

    A felelõtlen tinédzserek megfékezésére szolgál a Ford új találmánya, amelyet 2009-tõl sorozatgyártású modelljeikbe is beszerelnek.

    A MyKey rendszer lényege, hogy az autó tulajdonosa, jellemzõen a szülõ egy mesterkulcs segítségével korlátozhassa az autó képességeit, ha például tizenéves gyermekének adja azt használatra. Az autóval elérhetõ maximális sebesség 80 mérföld/órában (129 km/h) maximálható, a hi-fi hangereje is korlátozható, sõt, a kipörgésgátló kikapcsolása is megakadályozható.

  • Tervezik az új Ferrarit

    A Ferrari vezetõsége nagyon komoly döntést hozott mikor a márka jövõbeli arculatát kellett megtervezni.

    A szigorodó környezetvédelmi elõírásoknak is megmegfeleljenek a tervek, ezért a súlycsökkentést és a központi befecskendezéses motorok fejlesztését helyezik elõtérbe, persze úgy, hogy az ne menjen a sportautók teljesítményének rovására.


  • A megfázás csökkenti a vezetési képességeket

    Budapest - A megfázás vagy az influenza jelentõs mértékben csökkentheti a sofõrök vezetési képességeit - mutatta ki egy biztosító társaság számára készített felmérés.

    Százötven gépkocsivezetõt vizsgáltak egy vészhelyzetet szimuláló teszt segítségével: százan megfázástól, stressztõl, fejfájástól vagy éppen premenstruációs szindrómától szenvedtek, ötvenen teljesen egészségesek voltak.

  • A General Motors 6 milliárd dollár veszteséget termelt 2009 elsõ negyedévében!

    A General Motors bejelentése szerint a gyár 6 milliárd dollár veszteséget termelt 2009 elsõ negyedévében, amellyel egy idõben 10.2 milliárd dollár készpénzt emésztett fel a GM az amerikai kormány segítségére várva.

    A gyár észak-amerikai eladásai alapján 12.3 milliárd dolláros eredményt termelt az elsõ negyedévben, amely valamivel több mint a fele a tavaly ilyenkor mért 24.5 milliárd dolláros bevételnek.

  • Európa leghosszabb tengeri hídja épül

    Európa leghosszabb tengeri hídja épül majd meg a németországi Puttgarden és a dániai Rødby között.

    A híd teljes hossza 18,5 kilométer lesz, amitõl a két ország közötti közlekedés jelentõs felgyorsulását, ezáltal pedig a térség fellendülését remélik.

    Az autók és vonatok számára is használható híd építése várhatóan 10 év múlva fejezõdik be, összesen pedig 4,8 milliárd euróba kerül majd a két országnak.

  • Újra drágul a benzin! Most nyolc forinttal!

    Amennyiben az üzemanyagok ezen az árszinten maradnak, újra eléri a benzinár a 300 forintot
    Oldal nyomtatása Szövegméret növelése Szövegméret csökkentése Oldal továbbküldése

    Nyolc forinttal drágul a benzin és hat forinttal a gázolaj ára csütörtöktõl - értesült piaci forrásokból a holtankoljak.hu. Ez azt jelenti, hogy benzint legolcsóbban 260,9 forintért tankolhatunk.

  • 24 karátos aranyfüst-lemezt a tetõre

    Az Alchemist nevû londoni cég új ötlettel szolgál azoknak, akik elköltenének még néhány tízezer eurót az autójuk szépítésére, de már kifogytak az ötletekbõl.

    Az új vállalkozás arra próbálja rávenni a gazdag autótulajdonosokat, hogy ne csak jármûvükkel hangsúlyozzák vagyonukat és befolyásukat, hanem egy sokkal õsibb módon is: arannyal. A sárga fém ezúttal az autó tetejére kerül finom bevonat formájában, méghozzá a klasszikus eljárással: a hajszálnál is vékonyabb 24 karátos aranyfüst-lemezeket dolgoznak a tetõre.

  • A Ford eladja Volvo-részesedését

    A Ford elnöke, Alan Mulally tegnap egy interjúban elárulta, cége "felülvizsgálja" a svéd márkával fennálló kapcsolatát, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy némi pénzért cserébe szívesen megszabadulnak a veszteséges gyártótól.

    Az utóbbi hetekben többször felröppentek olyan hírek, miszerint a Ford eladja Volvo-részesedését, azonban ezt az amerikaiak eddig tagadták. Alan Mulally, a tulajdonos konszern vezetõje azonban egy általa adott interjúban bevallotta, hogy mégis sor kerülhet a márka eladására.

  • Bejelentette visszavonulását Bob Lutz, a GM alelnöke

    Bob Lutz, az amerikai óriás termékfejlesztésért felelõs elnöke bejelentette visszavonulását.

    A 76 éves szakember 46 évig dolgozott az autóiparban, és többek között a Ford, a Chrysler, a BMW és a GM márkáknál is töltött be vezetõ szerepet.

  • A Smart bõvíti modellpalettáját!

    Bár a Mercedes tulajdonában álló márka korábban már próbálkozott négyszemélyes modell bemutatásával, amely végül csúfos bukásnak bizonyult, a konszern elnöke most megerõsítette, a közeljövõben ismét bõvítik a márka modellpalettáját.

    A tulajdonos Daimler újra nekiveselkedik, hogy nyereséges leányvállalatot faragjon a Smartból.

    A miniautók gyártására alapított márkát már többször fenyegette a megszûnés réme, nem mellékesen a ForFour bukásának köszönhetõen. A felszámolást akkor csak úgy tudták elkerülni, hogy az önálló Smart GmbH-t megszüntették, az irányítást pedig a konszern keretein belülre szervezték át.

  • Skoda Octavia: megvan a kétmillió

    A Skoda Octavia immár kétmilliomodik példánya gördült le a Skoda Vrchlabí-beli üzemének szerelõszalagjáról. Az ünnepi darab a Skoda márka e nagysikerû és közismert sorozatának szabadidõs változata, egy ezüstszínû Octavia Scout 2.0 TDI.

  • Formálódik az Opel jövõje

    Az Opel/Vauxhall vezérigazgatója, Nick Reilly tegnap az Európai Foglalkoztatási Fórum (EFF) képviselõinek egy elsõ betekintést engedett azokba a tervekbe, amelyek célja, hogy az Opel és a Vauxhall márkákat ismét életképessé és sikeressé tegyék. Reilly kihangsúlyozta, hogy nem hoztak még végleges döntést.

  • 20 ezer fõt épít le a Nissan!

    A japán autógyártó határozott lépésekre szánta el magát az után, hogy nyilvánosságra hozta a március 31-én véget érõ üzleti év várható eredményét, amely szerint a márka a Renault-val való együttmûködés 1999-es megkezdése óta elõször veszteséges.

    E szerint a 2008-as üzleti esztendõt a Nissan 2,58 milliárd dollár hiánnyal zárja majd, emiatt pedig azonnali hatállyal elbocsát 20 000 dolgozót világszerte, ami összes alkalmazottjának csaknem egytizedét teszi ki.

  • Az Audi A4 és A5 is megkapta hétsebességes, duplakuplungos automata váltóját

    Immár az Audi A4 és A5 is megkapta a konszern új fejlesztésû, hétsebességes, duplakuplungos automata váltóját.

    Az új S-Tronic egyelõre egyetlen motorhoz, a kétliteres TFSI benzineshez rendelhetõ. Az új egységnek hála az autók százas gyorsulása javult, az A5-ösé 6,5-rõl 6,2 másodpercre, míg az A4-esé 6,6-ról 6.5 másodpercre, miközben a fogyasztás és az emisszió változatlan maradt.