rss
  • Potenciális Alfa 159 utód a Bertone-tól

  • Share on Tumblr

    A Genfi Autószalonon láthatjuk a Bertone Alfa Romeo kupéját – addig be kell érnünk a vázlattal.

    Nagy a nyüzsgés az Alfa Romeo háza táján. A Genfi Autószalonra három új típust visznek, amik a 159-es sorozat három kivitele lesz. Mindegyik változatot egy-egy külsõ dizájncégnek adták ki, így a nyitott Spidert a Pininfarina, a szedánt az Italdesign, míg a kupét a Bertone szállítja – mindenki azt, amiben elõnye van a többiekhez képest.

    Eddig meglehetõsen keveset lehet tudni a Coupéról. Annyi biztos, hogy LED-es fényszórókat kap, megmarad a jellegzetes Alfa hûtõrács, de ennél többet nem igazán lehet kitalálni. De már nem kell sokat aludni…


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Nem élet az élet gépkocsi nélkül

    London - Nem élet az élet a gépkocsi nélkül, legalábbis Nagy-Britanniában, ahol a lakosság négyötöde a magas benzinár ellenére sem tudja elképzelni, hogy lemondjon az autóról - derült ki egy közelmúltban végzett közvélemény-kutatásból.

  • 16-an a legkisebb Volkswagenben

    3,54 méter hosszú és csupán 1,64 méter széles, azaz mindössze 5,8 négyzetméter helyet foglal az új Volkswagen up! Nem tûnik nagynak, erre cáfoltak rá a lent látható képen lévõ emberek.

  • Megszületett a döntés a Tesla - Fisker perben

    Megszületett a határozat a Teslának a Fisker ellen, formaterv-lopás ügyben elindított perében. A döntés, amely a Fiskernek kedvezett, egy hosszú, sokmenetes harc (egyelõre) utolsó állomását jelenti, ám korántsem biztos, hogy az elektromos szériaautók két úttörõjének a továbbiakban nem lesznek hasonló vitái.

  • Forgalomlassító csak gyorshajtóknak!

    Két koreai mérnök olyan forgalomlassító elemet fejlesztett ki, amelyet a szabályosan közlekedõk meg sem éreznek.

    Jae-yun Kim és Jong-Su Lee abból indult ki, hogy a fekvõrendõrként közismert mesterséges úthibák jelenleg szükségtelenül okoznak kényelmetlenséget azoknak a sofõröknek, akik betartják a sebességkorlátozást.

  • Hazai pályán került hátrányba a Dacia Logan

    A tervezetnél fél évvel hamarabb, már 2010. január elsejétõl fizetni kell Romániában a környezetvédelmi adót a kétliteresnél kisebb Euró 4-es motorokra, így a hazai gyártású Dacia Loganokra is.

  • Olcsó autó januártól!

    Nemcsak a luxus-, de a minimálautók piacán is meghatározó szerepre törekszik az indiai Tata autógyár. Miután megvásárolta a Jaguart és a Land Rovert, immár gõzerõvel fordulhat a gyár az olcsó autója felé. Jövõ januárban állítják ki a New Delhi Auto Expón a világ legolcsóbb új autóját. Korábban úgy hírlett, 2500 euró körül lesz a kocsi ára, ám úgy tûnik, ennél olcsóbb lesz, csak 2500 dollárba, azaz 440 ezer forintba kerül majd. Persze ez az ár csak Indiában igaz, az exportár magasabb lesz. Úgy hírlik, a miniautó négyajtós karosszériát kap, melyben a motor hátul lesz.

  • A Porsche késõbbre tervezi a Volkswagen felvásárlását

    A zuffenhauseni autógyár, amely jelenleg a Volkswagen-konszern részvényeinek 42,6 százalékát birtokolja, a jövõ évre halasztja Európa legnagyobb autógyárának felvásárlását.

    A Porsche, amely az egyik legjobb pénzügyi helyzetben lévõ autógyár, azzal indokolta döntését, hogy elõnyösebb gazdasági környezetre várnak. A legfõbb indok persze az, hogy a VW rézvények ára jelenleg igen magas, ami a Porsche felvásárlás hírének köszönhetõ, így jövõre olcsóbban juthat hozzá a wolfsburgiakhoz a Porsche, amelynek további 31,5 százaléknyi részvényre van opciós joga.

  • Alkotmányellenes az objektív felelõsség

    A Magyar Autóklub Jogi- és Érdekvédelmi Bizottsága (MAK JÉB) elutasítja és alkotmányellenesnek tartja az objektív felelõsség bevezetni tervezett formáját - közölte a szervezet pénteken az MTI-vel.

  • Combosabb dízelmotorok a Renault-tól

    Új négyhengeres dCi motort fejlesztett ki a Renault a jól ismert kétliteres M9R kódra hallgató blokk alapján, amellyel a 2,5-ös és 3 literes négyhengereseket váltják ki. 1 és 2,7 liter közötti fogyasztás-csökkentést várnak az új motortól.

  • Arab kézben a Volkswagen?

    Ahogy arról korábban többször beszámoltunk, a Porsche sürgõsen befektetõket keres, és a hírek szerint a Katari állami befektetési társaság élénken érdeklõdik a német gyártó iránt.

    Az ügy legújabb fejleménye, hogy a katariak hétmilliárd eurót ajánlottak a Porschénak annak 25%-os tulajdonrészéért, illetve 20%-nyi Volkswagen-részvény elõvásárlási opciójáért.

  • Bioetanolos motorok Gyõrbõl

    Megkezdõdött az Audi Hungária gyõri gyárában a bioetanollal is üzemelõ kétliteres TFSI motorok sorozatgyártása.

    Már készülnek az Audi Hungária gyõri gyárában a bioetanollal is üzemelõ, 2.0 literes TFSI motorok. A bioetanolos erõforrások sorozatgyártását a már meglévõ, négyhengeres Global Engine motorok gyártósorába integrálták. A mûszaki átalakítások közel 30 millió forintos beruházást igényeltek.

  • 2009-ben a Peugeot RCZ lett a legszebb autó

    A Peugeot RCZ-t választották 2009 legszebb autójának. A díjról nem zsûri, hanem a nagyközönség döntött.

    Az RCZ, a Peugeot elsõ "kis szériás" modellje kapta a 2009-es Év Legszebb Autója címet a 25. Nemzetközi Autófesztiválon, miután 62 országból több mint 65 ezren szavaztak rá az Interneten. A francia sportkupé a szavazatok 33 százalékát szerezte meg. A Peugeot immár negyedik alkalommal örülhet a díjnak.

  • Megfontolná az egyesülést a General Motors és a Chrysler

    Ismét megfontolná az egyesülést a General Motors és a Chrysler, ha így közelebb kerülhetne ahhoz az összesen 34 milliárd dollárhoz, amelyet mentõ kölcsönként szeretnének a Forddal együtt kisírni az amerikai pénzügyi kormányzattól. Sõt, amennyiben hozzájutnának az állami segítséghez, a vállalatok vezérigazgatói évi egy dolláros fizetéssel is beérnék.

    "Komolyan megfontolnám [az egyesülést]" - mondta a General Motors vezérigazgatója, Rick Wagoner az amerikai szenátus bankügyi bizottságának meghallgatásán, ahol elárulta, hogy az évközi egyesülési tárgyalások azért akadtak meg, mert a General Motorsnak nem volt pénze az ügyletre.

  • A Prius konnektorról is tölthetõ változata 3,6 litert fogyasztott

    A Prius legújabb generációjának konnektorról is tölthetõ változata az elsõ utcai teszteken 3,6 litert fogyasztott, amivel minden várakozást felülmúlt.

    Bill Reinert, a Toyota észak-amerikai alternatív hajtású jármûvekért felelõs vezetõje azt állította, a sofõrök azt az utasítást kapták, hogy a közúti teszten úgy vezessék a Priusokat, ahogy a saját autójukat.

  • Szupertakarékos kabrió Genfben?

    Úgy néz ki, a német Loremo újabb tanulmánnyal próbálja felkelteni az érdeklõdést fejlesztés alatt álló ultrakönnyû autói iránt. Március elején, a Genfi Autószalonon tervezik bemutatni a vázlaton látható nyitott változatot, amely a merevtetõs LS-hez hasonlóan csupán 2-3 liter üzemanyagot fogyasztana 100 km-en, vagy még annyit sem, ha a Loremo által beígért elektromos hajtásláncot kapná. A vázlat alapján úgy néz ki, hogy a kabrióba...