rss
  • Potenciális Alfa 159 utód a Bertone-tól

  • Share on Tumblr

    A Genfi Autószalonon láthatjuk a Bertone Alfa Romeo kupéját – addig be kell érnünk a vázlattal.

    Nagy a nyüzsgés az Alfa Romeo háza táján. A Genfi Autószalonra három új típust visznek, amik a 159-es sorozat három kivitele lesz. Mindegyik változatot egy-egy külsõ dizájncégnek adták ki, így a nyitott Spidert a Pininfarina, a szedánt az Italdesign, míg a kupét a Bertone szállítja – mindenki azt, amiben elõnye van a többiekhez képest.

    Eddig meglehetõsen keveset lehet tudni a Coupéról. Annyi biztos, hogy LED-es fényszórókat kap, megmarad a jellegzetes Alfa hûtõrács, de ennél többet nem igazán lehet kitalálni. De már nem kell sokat aludni…


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Szerdától 8 forinttal csökken a benzin ára

    Nyolc forinttal csökken a benzin, és négy forinttal a gázolaj ára a hazai töltõállomásokon - értesült piaci forrásból a holtankoljak.hu üzemanyagár-összehasonlító portál. A benzin országos átlagos ára így várhatóan újra 300 forintra esik, míg a gázolajé 308 forint lesz. Az országos árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább gázolaj ára között 26 forint, benzin esetében 24 forint marad.

  • A Ford F-150 lett a legkeresettebb jármû az USA-ban 2008-ban

    A 2008-as év újautó-eladásai az Egyesült Államokban erõsen indultak, hamar világossá vált, hogy a második félévre negatívba fordul a trend. Így is lett, és hiába a vásárlói szokások sokat emlegetett megváltozása és a nagy SUV-k elutasítása, az idei évben újra egy pick-up, a Ford F-150 lett a legkeresettebb jármû 474 000 eladott darabszámmal.

    A második helyen a kategóriatárs Chevrolet Silverado végzett 430 000 darabbal, így csak ebbõl a két, platós jármûbõl majd egymillió fogyott. A legjobb ötbe még a Honda Civic, a Honda Accord és a Toyota Camry fért be.

  • Nem áll le a gyõri Audi, mivel kevés gázt használ

    Lõre Péter pr-igazgató azzal magyarázza ezt, hogy a vállalat csupán bizonyos mechanikus megmunkáló gyáregységeinél használ gázt bizonyos fõdarabok felületi edzésére, másrészt a társaság nem gázzal fût, hanem távhõt vásárol.

    Így akkor sem lesz gond, ha a szokásos téli leállás után a jövõ héten megkezdõdik a termelés a jármûgyárban is, illetve a motorgyár ezen a héten még nem üzemelõ egységeiben. Az Audi Hungaria a fentiek miatt - teljes kapacitású termelés esetén is - csupán 50 köbméter gázt használ óránként.

  • Zöldek dicsérik a kék-fehéreket

    Egy év alatt tíz százalékkal csökkentette autói károsanyag-kibocsátását a BMW csoport, ezzel pedig elnyerte a leggyorsabban „zöldülõ” címet.

  • Az Egyesült Államokban felemelnék a jogosítvány minimum korhatárát

    Az Egyesült Államokban a közúti biztonságért felelõs hivatalban (IIHS) kijelentették, hogy fel kéne emelniük az államoknak a jogosítvány megszerzésének minimális korhatárát.

    A tengerentúlon jelenleg már 16 éves korban le lehet tenni a vizsgákat, de a felmérések szerint a balesetek nagy részét a legfiatalabbak okozzák, ezért a hivatal véleménye szerint mindenképpen indokolt lenne felemelni a minimum korhatárt 17, vagy akár 18 évre.

  • A közeljövõben háromhengeres motort kap a Golf

    Ulrich Hackenburg, a Volkswagen fejlesztésért felelõs igazgatója egy német magazinnak adott interjújában elmondta, hogy a közeljövõben háromhengeres motort kap a Golf.

    Hackenburg kijelentése azok után nem is tûnik meglepõnek, hogy múlt héten a BMW jelentette be, hogy az új 1-es egy 1,3 literes, háromhengeres egységgel is kapható lesz.

  • GM: egymillió autó Kínában

    A General Motors az elsõ olyan autógyártó, amely egy év alatt több mint egymillió autót tudott eladni Kínában. Az amerikai vállalatóriás, amely hazájában komoly válsággal küzd most már évek óta, Kínában elképesztõ növekedést produkált az elmúlt néhány év során. A Buick márkanév alatt forgalmazott, részben Amerikából, részben az ausztrál Holdentõl és az európai Opeltõl származó, de helyben gyártott modellek meglepõen népszerûek Kínában, legalább annyira, mint a VW vagy a Hyundai típusai.

  • Az iDrive különleges változatát kapja a Rolls-Royce

    Valamennyi gyártó elõször a legdrágább modelljébe vezeti be friss technikai megoldásait, melyek késõbb szivárognak le az alacsonyabb kategóriákba. A Rolls-Royce azonban éppen ellenkezõen csinálja: a konzervatív vásárlóközönségû luxusmárka ugyanis a várhatóan 2010-ben debütáló kisebbik modelljében mutatja be a BMW-kbõl már ismert iDrive különleges változatát.

  • A Rolls Royce nem érezte meg a válságot

    Bár ágazati válságáról, gyárleállásokról tudósít a sajtó világszerte, azért vannak cégek, amik ennek ellenére is tovább képesek növelni eladásaikat. Ilyen cég az ügyfeleiként a világ leggazdagabb embereit magáénak tudó Rolls-Royce is.

    Elbocsátások helyett inkább új emberek felvételén gondolkodnak, ami nem is csoda, ha fenn kívánják tartani az utóbbi idõk növekedési ütemét: szeptemberben ugyanis 129 autót adott el a brit márka, ami 7,5%-os emelkedést jelent 2007 ugyanezen idõszakához képest.

  • Több mint 17 000 autót hív vissza a Volvo hibás programozás miatt!

    Több mint 17 000 autót hív vissza a Volvo, amelynek oka a motorhûtõ hibás programozása.

    A hiba igen veszélyes, mivel következménye lehet a ventilátor motorhûtés teljes megszûnése, amely pedig már a légkondicionáló teljesítményének csökkenéséhez és a hûtõfolyadék hõmérsékletének gyors emelkedéséhez vezet.

  • Tanácsok, hogyan spóroljunk az üzemanyaggal

    2010-ben csúcsokat dönt a benzin- és gázolajak ára, egyre inkább takarékoskodásra ösztökélik mind a magán, mind a céges gépjármû tulajdonosokat. Bár a megtett kilométerek száma sok esetben nem csökkenthetõ, viszont számos alternatív lehetõség kínálkozik a fogyasztás mérséklésére. A LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezetõ gépjármû- és flottakezelõ vállalata által közzétett tapasztalatokból arra következtethetünk, hogy bár sok „trükköt” ismernek a sofõrök, de ezeket nem építik be a napi közlekedési rutinba és ritkán alkalmazzák tudatosan.

  • Fehéroroszország elsõ Ferrarija

    Minszk - Fehéroroszország elsõ Ferrariját jegyezték be a napokban: a 2008-as gyártmányú luxusautó ára 173 ezer dollár, azaz csaknem 26 millió forint.

    Az országban egyébként nincs túl sok luxuskategóriájú gépkocsi - a fehérorosz közlekedési rendõrség adatai szerint mindössze két 2003-as gyártmányú Maybach limuzin, valamint négy Bentley található. Utóbbiak közül az egyik kilencéves, de akad egy 2005-ös, valamint két 2007-es gyártmányú modell is - olvasható a Lenta cím orosz nyelvû hírportálon.

  • Volkswagen XL1 - 9 deci gázolaj 100 kilóméteren

    Száz kilométeren kilenc deci gázolaj és 240 gramm széndioxid: ez a Volkswagen új prototípusa, az XL1.

  • Sötét felhõk a Tata Nano felett

    Egyre sötétebbek a felhõk a Tata Nano felett. A gyár építése már egy ideje áll, mivel harci helyzet alakult ki a földjük kisajátítását el nem fogadó parasztok és az üzemen dolgozók között.

    A Tata vezetõje már fontolgatja, hogy más helyre viszi a termelést, ez viszont megdrágítja, rosszabb esetben pedig akár veszteségessé teheti a gyártást.

  • 55 milliárd dollár támogatást akarnak az európai autógyártó cégek

    A Washingtoni Kongresszus a napokban hagyta jóvá az amerikai gyártók 4600 milliárd forintos (25 milliárd dollár) támogatásáról szóló rendelkezést, és ennek hallatára most az európai márkák kezdték el a "Simon mondja"-játékot az Európai Bizottságnál.