rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Potenciális Alfa 159 utód a Bertone-tól

  • Share on Tumblr

    A Genfi Autószalonon láthatjuk a Bertone Alfa Romeo kupéját – addig be kell érnünk a vázlattal.

    Nagy a nyüzsgés az Alfa Romeo háza táján. A Genfi Autószalonra három új típust visznek, amik a 159-es sorozat három kivitele lesz. Mindegyik változatot egy-egy külsõ dizájncégnek adták ki, így a nyitott Spidert a Pininfarina, a szedánt az Italdesign, míg a kupét a Bertone szállítja – mindenki azt, amiben elõnye van a többiekhez képest.

    Eddig meglehetõsen keveset lehet tudni a Coupéról. Annyi biztos, hogy LED-es fényszórókat kap, megmarad a jellegzetes Alfa hûtõrács, de ennél többet nem igazán lehet kitalálni. De már nem kell sokat aludni…


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Rolls-Royce Távol-Keleten terjeszkedik

    Újabb hivatalos márkakereskedést nyitott a BMW tulajdonában álló luxusmárka. A Rolls-Royce is felismerte, hogy a világ legnépesebb és legjobban fejlõdõ országa hatalmas, még felderítésre váró piacot jelent, ráadásul a tehetõsebb kínai réteg élénken érdeklõdik az európai luxus- és sportmárkák után.

  • A németek Amerikában is piacra dobják a Volkswagen E-Up-ot!

    Az Egyesült Államokban eddig nem nagyon sikerült a gyártóknak városi törpét sikerre vinniük, a Volkswagen ismét megpróbálkozik a cseppet sem könnyû feladattal.

    A hírek szerint ugyanis a németek a tengerentúlon is piacra dobják a Frankfurti Autószalonon bemutatott E-Up! szériaváltozatát, amelyben három ember fér el úgy-ahogy kényelmesen.

  • Brazilíában nõtt az autó eladások száma

    Januárban csaknem két százalékkal több autót gyártottak Brazíliában, mint tavaly decemberben - jelentették be hétfõn a dél-amerikai állam hatóságai. Hozzátéve, hogy ez még mindig kevesebb annál, mint amennyi jármûvet a korábbi években gyártottak.

    A brazíliai nemzeti autógyártók szövetsége, az Anfavea adatai szerint 2009 januárjában - az elõzõ hónaphoz képest - 1,5 százalékkal több, összesen 197,500 autót készítettek. Ami azonban még mindig 8,1 százalékkal kevesebb, mint ahány jármûvet 2008. januárban gyártottak.

  • Gyõrött megkezdte az Audi Hungaria a 12 hengeres dízelmotorok sorozatgyártását

    Az Audi Hungaria megkezdte a 12 hengeres (V12) dízelmotorok sorozatgyártását Gyõrött, a világ elsõ 12 hengeres dízelmotorját elõször az Audi Q7-be építik be - tájékoztatta az Audi Hungaria Motor Kft. szerdán az MTI-t.

    Az új motorok gyártási feltételeinek megteremtéséhez 1 milliárd forintos beruházást hajtottak végre a gyõri gyárban. A V12-es motort speciálisan képzett munkatársak szerelik össze, akik a szükséges szakmai tudást az Audi neckarsulmi gyárában sajátították el.

  • A Nissan Renault turbómotorokra vált

    Az emissziós szabályok szigorodásával napjainkban ismét egyre kedveltebbek a turbómotorok. A japánok azonban eddig nem csipkedték magukat annyira e téren, mint mondjuk a Volkswagen vagy a Renault, ennek azonban hamarosan vége.

    A Nissan motorfejlesztésért felelõs vezetõje, Tetsuya Takahashi ugyanis egy brit autós magazinnak elárulta, az igazgatótanács zöld utat adott az új turbómotoroknak, amelyek a közeljövõ Nissanjaiban kapnak majd helyet.

  • Állandó forgalomkorlátozásokat vezetnének be Pekingben

    Peking - Az olimpia idején megtisztult levegõtõl megittasodva, majd a visszatérõ mindennapok dugóitól feldühödve a pekingi városvezetés kisebb mértékû, de állandó forgalomkorlátozások bevezetését tervezi.

    A város minden egyes autóját a héten egyik munkanapján tiltanák ki az utakról, a rendszer alapját a rendszámok képezik. A vezetõ hivatalnokok magukhoz sem irgalmasak: a kormányzati gépkocsik 30 százalékát is tartósan parkoltatni akarják.

  • Csúszik a Cadillac CTS dízeles változata!

    Újabb áldozatot szedett a konszern rossz anyagi helyzete; ezúttal a várva várt 4,5 literes turbódízel került parkolópályára.

    A hírek szerint a GM már a kisebb fejlesztõrészlegeket is felülvizsgálja, többek között a dízelek tervezéséért felelõset. Az eredeti tervek szerint a V8-as, takarékosságra hangolt gázolajos a harmadik negyedévben került volna sorozatgyártásba, és több modellbe, köztük a Cadillac CTS-be is beépítették volna.

  • Az MDF kötelezõvé tenné a téligumit hazánkban!

    A Magyar Demokrata Fórum (MDF) a jövõ évtõl a téli gumi használatának kötelezõvé tételét sürgeti. A párt közleményben felhívja a figyelmet, hogy a hideg idõ beálltával fokozottan nõ a balesetveszély az utak lefagyása, csúszóssá válása miatt, ezért különösen veszélyes, ennek ellenére sokan továbbra is nyári gumiabronccsal közlekednek az utakon.

    Magyarországon jelenleg nem kötelezõ a téli gumi használata, s csak az autótulajdonosoknak csak mintegy fele használ megfelelõ abroncsot fagyos idõben. Németországban ez az arány 60-70, Ausztriában pedig 95 százalékos - olvasható a kommünikében.

  • Nyizsníj Novgorodban épít új gyárat a GAZ

    Oroszország második legnagyobb autógyártója új összeszerelõ üzemet épít központi telephelyén, Nyizsníj Novgorodban.

    A GAZ vészelte át a legkönnyebben az orosz gazdaság rendszerváltást követõ válságait az egykori szovjet autógyártók közül.

    A cég sikere elsõsorban könnyû haszonjármûveinek köszönhetõ, amelyek elérhetõ áruknak és masszív felépítésüknek köszönhetõen szinte vetélytárs nélkül uralják.

  • Amerikába költözik a Toyota akkumulátor gyára

    Nemrégiben a japán gyártó bejelentette, hogy a Prius hamarosan bemutatkozó új generációjának összeszerelését Japánból az Egyesült Államokba helyezi át, most pedig azt erõsítették meg gyári források, hogy az akkumulátorgyártást is oda telepíti.

    Ennek fõ oka természetesen a költségcsökkentés, hiszen az USA-ban egyre nagyobb a kereslet a hibridek iránt, és egy helyi üzem nyitásával drasztikusan lecsökkenthetnék a szállítási költségeket.

  • Hat év alatt 1 millió Volkswagen Touran-t adtak el

    Hat évvel bemutatása után a Volkswagen Touran átlépte az egymilliós példányszámot.

    Az egymilliomodik egyterût egy hamburgi család rendelte, akiknek a wolfsburgi központban a Volkswagen értékesítési vezetõje adta át a fekete színû autót.

  • Sokba került Rick Wagoner menesztése a GM-nél!

    Sokba került az amerikai gyártónak Rick Wagoner minapi menesztése; a hírek szerint ugyanis a korábbi cégvezér húszmillió dolláros, azaz kb. 4,6 milliárd forintos végkielégítésre lett ezzel jogosult, igaz, az Egyesült Államok szenátusának pénzügyi bizottsága az állami hitel fejében befagyasztotta az ilyen kifizetéseket.

    Az ABC televízió értesülései szerint Wagoner ennek az összegnek csupán töredékét kapja meg készpénzben, a többit egyéb juttatásokon keresztül élvezheti.

  • Kolozsvár mellett készülnek az új Mercedesek

    A Mercedes-Benz gépkocsikat gyártó német Daimler csoport Romániát választotta új kelet-európai gyárának helyszínéül - jelentette be Constantin Stroe, a romániai autógyártók egyesületének (ACAROM) elnöke.

  • Az autóban való telefonálás egyenértékû lehet az ittas vezetéssel

    Még a kihangosítva használt mobiltelefon is oly mértékben rontja az autó vezetõjének reakcióidejét, mintha évekkel idõsebb lenne vagy nyolc ezrelékes véralkoholszinttel ült volna volán mögé - állapították meg a Utahi Egyetem kísérleti pszichológusai.

    Frank Drews és munkatársai bonyolult vezetési szimulátort használtak kísérletükhöz. Megállapították, hogy amikor a sofõrök - akár kihangosítva - mobiltelefonon beszéltek, gyakrabban hagyták el sávjukat vagy tévesztették el a lejárót, mint azok a vezetõk, akik útitárssal beszélgettek.

  • 250 dollárig is felszökhet egy hordó olaj ára!

    Egyes elemzõk arról számoltak be, hogy ismét felszökhet az olaj ára, méghozzá nem kevesebb, mint 250 dolláros árra hordónként.

    Azonban az OPEC arról számolt be, hogy a közeljövõben 100 dollár körül fog alakulni az olaj ára, és egy ideig nem mozdul onnan. Más elemzõk azt állítják, hogy maximum 80 dollárra emelkedhet a fekete arany világpiaci ára, méghozzá azzal indokolták, hogy a vállság miatt nem bírnának ki ennél magasabb árakat a vásárlók és a nagy cégek.