rss
  • Potenciális Alfa 159 utód a Bertone-tól

  • Share on Tumblr

    A Genfi Autószalonon láthatjuk a Bertone Alfa Romeo kupéját – addig be kell érnünk a vázlattal.

    Nagy a nyüzsgés az Alfa Romeo háza táján. A Genfi Autószalonra három új típust visznek, amik a 159-es sorozat három kivitele lesz. Mindegyik változatot egy-egy külsõ dizájncégnek adták ki, így a nyitott Spidert a Pininfarina, a szedánt az Italdesign, míg a kupét a Bertone szállítja – mindenki azt, amiben elõnye van a többiekhez képest.

    Eddig meglehetõsen keveset lehet tudni a Coupéról. Annyi biztos, hogy LED-es fényszórókat kap, megmarad a jellegzetes Alfa hûtõrács, de ennél többet nem igazán lehet kitalálni. De már nem kell sokat aludni…


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Kéthengeres kétütemû - Scuderi motort mutattak be a FISITA-n

    Különleges kiállítója volt a múlt heti FISITA 2010 Kongresszusnak Budapesten, a Scuderi Engine életnagyságú, ikerdugattyús, „kétütemû” motorját is bemutatta.

  • Hibridautók a magyar taxitársaságoknál

    Bár Magyarországon még szó sincs arról, hogy egy egész taxiflottát cserélnének hibridautókra, mint New York városban, azért van már olyan társaság, ahol környezetbarát jármûvel is szállítanak utasokat.

  • Nyizsníj Novgorodban épít új gyárat a GAZ

    Oroszország második legnagyobb autógyártója új összeszerelõ üzemet épít központi telephelyén, Nyizsníj Novgorodban.

    A GAZ vészelte át a legkönnyebben az orosz gazdaság rendszerváltást követõ válságait az egykori szovjet autógyártók közül.

    A cég sikere elsõsorban könnyû haszonjármûveinek köszönhetõ, amelyek elérhetõ áruknak és masszív felépítésüknek köszönhetõen szinte vetélytárs nélkül uralják.

  • Japán autók

    A japán gazdaság fejlõdése mindenkit csodálatra késztet. Az 1945-ben háborús vereséget szenvedett nemzet rövid idõ alatt a világ iparának élvonalába küzdötte fel magát.

  • Akkumulátorgyárat épít a General Motors

    Annak ellenére, hogy egyre több gyártó és autóipari cég fordul az elektromos és hibrid technológiák felé, meglehetõsen kevés foglalkozik közülük akkumulátorok fejlesztésével és gyártásával.

    A japánok nagy elõnyben vannak ezen a téren, mint ismeretes, még a Volkswagen is a Sanyo-val közösen fejleszti hibrid modelljeit. A GM semmit nem bíz a véletlenre, hiszen a konszern megmentõjeként kezelt Volt akkumulátorait a legutóbbi döntés értelmében saját maga fogja gyártani egy hamarosan létesítendõ új gyárban.

  • Út technológiát tesztel az Opel

    Új töltési technológiát tesztel az Opel a Meriva elektromos változatával: a prototípust olyan kísérleti töltési rendszerrel szerelték fel, amelynek elsõ fázisa teljesen hagyományos, fali konnektorból vagy 400 voltos gyorstöltõ segítségével újratölti a lítium-ion akkumulátorokat. Második fázisban a rendszer energiát táplál vissza a házi elektromos hálózatba, vagyis a Meriva afféle akkumulátorként biztosítja a fogyasztók áramellátását az elektromos rendszer meghibásodása (áramszünet) esetén.

  • Olcsó autó januártól!

    Nemcsak a luxus-, de a minimálautók piacán is meghatározó szerepre törekszik az indiai Tata autógyár. Miután megvásárolta a Jaguart és a Land Rovert, immár gõzerõvel fordulhat a gyár az olcsó autója felé. Jövõ januárban állítják ki a New Delhi Auto Expón a világ legolcsóbb új autóját. Korábban úgy hírlett, 2500 euró körül lesz a kocsi ára, ám úgy tûnik, ennél olcsóbb lesz, csak 2500 dollárba, azaz 440 ezer forintba kerül majd. Persze ez az ár csak Indiában igaz, az exportár magasabb lesz. Úgy hírlik, a miniautó négyajtós karosszériát kap, melyben a motor hátul lesz.

  • A Legjobb Gyár Díjat a BMW csoport dingolfingi üzeme nyerte

    A BMW csoport dingolfingi karosszéria- és hajtásláncgyártó egysége nyerte el a 2008-as Legjobb Gyár Díjat (The Best Factory / Industrial Excellence Award 2008).

    A kiemelkedõ termelésmenedzsmenti tevékenység és hatékonyság elismeréseként odaítélt nemzetközi szakmai elismerést Frank-Peter Arndt, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelõs tagja vette át Kölnben. A BMW csoport az elsõ autógyártó vállalat, amely elnyerte a díjat annak 2002-es megalapítása óta.

  • A Hyundai érdeklõdik a Jeep iránt

    A rendkívül rossz pénzügyi helyzetben lévõ Chrysler elõtt immár csak két lehetséges jövõ állhat: az egyik a teljes csõd, a másik, ha egy tõkeerõs konkurens mihamarabb felvásárolja.

    Az eddigi legkomolyabb kérõvel, a General Motorsszal véget értek a tárgyalások, hiszen a GM is belátta, hogy éppen elég a 2,5 milliárd dolláros harmadik negyedéves veszteségével megbirkóznia, nem veheti még a Chrysler gondjait is a nyakába egy lehetséges fúzióval.

  • Ritka Rolls-Royce ritka vége

    Ritka véget ért egy ritka Rolls Royce Németországban: egy 85 éves nyugdíjas törte totálkárosra autójával.

  • Jogosítvány-botránytól hangos Berlin

    Több ezer berlini autózik úgy a városban, hogy nem jogszerûen szerzett vezetõi engedély van a zsebében vagy a táskájában. Õk oktatók és vizsgabiztosok megvesztegetésével jutottak jogosítványhoz.

  • Légzsákproblémák a Cadillac CTS-nél

    Az amerikai közlekedési hatóság (NHTSA) közbenjárására 12 662 CTS-t hív vissza a Cadillac, mert egy rossz szoftver miatt balesetnél elõfordulhat, hogy nem nyílik ki az utas légzsákja, illetve ok nélkül kinyílhat bármikor.

  • 50%-kal estek vissza az autóeladások Amerikában

    Noha a gazdasági válság fogalma az utóbbi hetekben és hónapokban meglehetõsen elcsépelté vált, még így is megdöbbenünk az aktuális amerikai autóeladások láttán.

    A legtöbb márka eladásai ugyanis több mint 30 százalékkal estek vissza idén novemberben az egy évvel korábbi szinthez képest. Csoportszinten (ismét) a Chrysler könyvelhette el a legnagyobb bukást, ahol 47 százalékkal kevesebb új modellt sikerült értékesíteni.

  • Eladó az 1 millió mérföldes furgon - érdekesség

    Medford - Nagyon használt autót árverez el egy férfi az Egyesült Államokban, mégis biztos, hogy nem tekerte vissza a kilométerórát: 1 millió mérföldet futott furgonját adja el.

    A rekordtávot megtett kocsit 1991-ben gyártották, típusa Chevrolet Silverado. Tulajdonosa, Frank Oresnik 1996-ben vette, akkorra még csak 66 ezer kilométer "volt benne".

  • A Maserati hangja izgatja fel legjobban a nõket!

    Tudományos bizonyítást nyert az a közhiedelem, miszerint a sportautók felizgatják a nõket - igaz, a férfiakat is, õket azonban kicsivel kevésbé. A Hiscox intézet 20 nõt és ugyanennyi férfit vizsgált meg, akiknek különféle autók motorhangját játszották be.

    A 30 másodperces felvételeken elõször egy Volkswagen Polo, majd egy Maserati, egy Lamborghini és egy Ferrari volt hallható. A 22 és 61 év közötti vizsgálati alanyoknál a tesztoszteron-szint változását vizsgálták.