rss
  • KRESZ módosítások: nem kell araszolni a vasúti átjárók elõtt

  • Share on Tumblr

    Forgalmi vizsgán sikertelenséget jelentõ hibának számított, ha a tanuló sofõr 35 km/órás sebességgel „száguldva" közelítette meg a vasúti átjárót. A KRESZ módosítások után ezért már nem fog megbukni.

    – Végre az illetékes szabálygyártók is belátták, hogy a vasúti átjárók megközelítésének korábbi szabályai, mármint, hogy lakott területen belül 30 km/óra, lakott területen kívûl pedig 40 km/óra sebességgel szabad a veszélyt jelzõ táblától az átjárót megközelíteni és legalább 5 km/órával rajta áthajtani, nem szolgálja a baleset megelõzés érdekét – magyarázza Pataki Bálint szakoktató, a Csillag Autósiskola ügyvezetõje.

    Eddig ezt csak a tanuló autók voltak kénytelenek betartani, a többi autós nagy bosszúságára. – Forgalmi vizsgán sikertelenséget jelentõ hibának számított, ha a tanuló sofõr 35 km/órás sebességgel „száguldva" közelítette meg a vasúti átjárót. Ez most úgy módosult, hogy vasúti átjárót csak fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, oly módon, hogy a sofõr eleget tudjon tenni az átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek és a berendezések jelzéseinek – teszi hozzá a szakember.

    A KRESZ módosítások szerint a biztosítás nélküli átjáróknál arra kell ügyelni, hogy az autó meg tudjon állni, ha a sínen vasúti jármû közlekedik. A forgalomszervezõ uyganakkor továbbra is csökkentetheti az átjárókat megközelítõ jármûvek sebességét, de ezt külön sebességkorlátozó táblával kell jeleznie.

    Amennyiben ez a tábla a vasúti átjáró veszélyt jelzõ táblával együtt van elhelyezve, akkor az átjáró ezt feloldja. Ha nem együtt helyezik ki, akkor annak hatályát csak feloldó tábla, ellentétes értelmû tábla vagy útkeresztezõdés oldja fel.

    Pataki Bálint végül egy megtörtént esettel példálózott: – A sebesség korlátozó táblákon levõ szám km/órát jelent. Igy nem következhet be az helyzet, hogy egy 70km/óra sebességkorlátozó táblánál 139km/óra sebességgel hajtó autó vezetõje miután bemérték, pert tudjon nyerni a hatósággal szemben. Ugyanis állítása szerint õ méter/másodpercben értelmezte a táblán található 70-es számot, márpedig ez 252 km/óra sebességet jelent, és õ bõven belül volt ezen az értéken.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Állandó forgalomkorlátozásokat vezetnének be Pekingben

    Peking - Az olimpia idején megtisztult levegõtõl megittasodva, majd a visszatérõ mindennapok dugóitól feldühödve a pekingi városvezetés kisebb mértékû, de állandó forgalomkorlátozások bevezetését tervezi.

    A város minden egyes autóját a héten egyik munkanapján tiltanák ki az utakról, a rendszer alapját a rendszámok képezik. A vezetõ hivatalnokok magukhoz sem irgalmasak: a kormányzati gépkocsik 30 százalékát is tartósan parkoltatni akarják.

  • Németországban emelkedett a személygépkocsik ára

    Az idei év elsõ felében egy új Ford átlagára 4,4 százalékkal, 867 euróval 20 400 euróra emelkedett, az Audinál 2,3 százalékkal 36 200 euróra nõtt az ár.

    Németországban újabb csúcsra emelkedett a személygépkocsik ára az idei év elsõ felében. A Center Automotive Research (CAR) kutatóinak a Welt am Sonntag címû lapban megjelent tanulmánya szerint egy átlagos autó listaára - extrák nélkül - 24 952 euró volt, 159 euróval, 0,6 százalékkal több, mint egy éve.

  • Start-stop automatika a Kia Ceed-ekben

    A koreaiak úgy döntöttek, hogy az Európában is igen népszerû Kia Ceedet felárért felszerelik a jelenleg még csak igen kevés autóhoz rendelhetõ start-stop automatikával.

    A rendszer lényege, hogy automatikusan kikapcsolja a motort, ha a kocsi 4 km/h-nál kevesebbel gurul, ám ha a sofõr benyomja a kuplungot és a gázt, az erõforrás azonnal újra életre kel.

  • A Volkswagen bemutatta a Saveirónak a következõ generációját!

    A Volkswagen bemutatta egyetlen kompakt pickup-jának, a Saveirónak a következõ generációját.

    A kizárólag Dél-Amerikában forgalmazott kétüléses haszongépjármû dizájnja a márka a Tiguan arculatát követi, amely legfõképp az elsõ fényszórók, és a szintén elsõ lökhárító alakjaiból figyelhetõ.

  • Nem forgalmaz több személyautót az Isuzu az Egyesült Államokban

    Nem forgalmaz több személyautót az Egyesült Államokban az Isuzu. A japán márka az eladások rohamos csökkenése miatt döntött úgy, hogy január 31. után már csak az N-Series teherautót forgalmazza, az Ascender szabadidõs terepjárót és i-Series pick-upot nem.

  • Beindult az Audi gyártás Indiában

    Valódi helyi gyártásról persze nincsen szó, az összes alkatrészt Európából kapja félkész csomagokban az indiai Audi gyártósor, de a németek nyilvánvalóan azt remélik, hogy a helyi bázis helyzeti elõnyt jelent majd a márkának, ha az elõrejelzéseknek megfelelõen Indiában is növekedésnek indul a prémium-modellek piaca. Az új, mindössze 30 millió euróból felhúzott gyár viszonylag kis kapacitású, mindössze évi 2000 autó összeállítására tervezték, de az elsõ évben csupán 300 A6-os készülhet itt.

  • INA márkájú benzinkutat nyit a Mol

    INA márkájú benzinkutat nyit a Mol. Az M7-es autópálya 193. kilométerszelvényénél épülõ két kút várhatóan 2009 januárjában nyílik meg. A magyar cég ezzel a gesztussal szeretné megerõsíteni a horvát vállalattal fennálló stratégiai partnerségét.

    A Mol 2003 óta mûködik együtt az INA-val, Horvátország legnagyobb olaj- és energiaipari cégével. Az elmúlt öt év stratégiai partnerségi viszonya kölcsönös elõnyöket hozott az INA és a Mol számára a közös kutatásokon át az akvizíciókig.

  • Növekedtek az M-es BMW-k eladásai 2008-ban

    Szinte hihetetlen, de az autógyártókat is komoly mértékben érintõ gazdasági válság ellenére 50 százalékkal (!) növekedtek az M-es BMW-k eladásai 2008-ban az elõzõ évhez képest.

    Az idei év elsõ 11 hónapjában 22340 darab M-es BMW talált gazdára, ez pedig gyönyörû érték azt a tényt figyelembe véve, hogy magas teljesítményû résmodellekrõl van szó.

  • A Volkswagen-nél is rövidített munkaidõt vezetnek be

    Rövidített munkaidõt vezetnek be a Volkswagen valamennyi németországi gyárában február 23-27-ike között.

    Németország legnagyobb autóipari csoportját sok más autógyártóval ellentétben eddig még nem nagyon érintette a globális válság, eltekintve a karácsonykor elrendelt kisebb leállástól.

  • A Mégane-ban is megjelent a Renault 1,4 literes turbómotorja

    Amint azt már korábban is sejteni lehetett, a Mégane-ban is megjelent a Renault 1,4 literes turbómotorja. A TCE motorcsalád legújabb tagja 130 lóerõt és 190 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a vezetõ számára, míg az erõforrás átlagfogyasztása 6,5 liter, szén-dioxid kibocsátása pedig 153 g/km.

  • Európa leghosszabb tengeri hídja épül

    Európa leghosszabb tengeri hídja épül majd meg a németországi Puttgarden és a dániai Rødby között.

    A híd teljes hossza 18,5 kilométer lesz, amitõl a két ország közötti közlekedés jelentõs felgyorsulását, ezáltal pedig a térség fellendülését remélik.

    Az autók és vonatok számára is használható híd építése várhatóan 10 év múlva fejezõdik be, összesen pedig 4,8 milliárd euróba kerül majd a két országnak.

  • Négy forinttal csökken a gázolaj ára szerdától

    Csökkenti bruttó 4 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt. - értesült piaci forrásból hétfõn az MTI.

    A Mol legutóbb július 28-án változtatott az üzemanyagok árán, akkor a mindkét üzemanyagét, így a 95-ös benzin árát is mérsékelte 5-5 forinttal.

  • Sötét felhõk a Tata Nano felett

    Egyre sötétebbek a felhõk a Tata Nano felett. A gyár építése már egy ideje áll, mivel harci helyzet alakult ki a földjük kisajátítását el nem fogadó parasztok és az üzemen dolgozók között.

    A Tata vezetõje már fontolgatja, hogy más helyre viszi a termelést, ez viszont megdrágítja, rosszabb esetben pedig akár veszteségessé teheti a gyártást.

  • A Nissan vezeték nélküli töltést tervez az elektromosautójához!

    A kizárólag elektromos hajtású autók legnagyobb problémájának sokan az akkumulátorok feltöltését és az ahhoz szükséges adaptert tartják.

    A japán márka ennek kiküszöbölésén dolgozik, tervezõasztalon lévõ rendszerében ugyanis az autók telepeit elektromágneses mezõ segítségével, vezeték nélkül töltenék fel.

  • Nem enged karambolozni a Toyota

    Az új technológia átveszi az irányítást, ha problémát érzékel.