rss
  • KRESZ módosítások: nem kell araszolni a vasúti átjárók elõtt

  • Share on Tumblr

    Forgalmi vizsgán sikertelenséget jelentõ hibának számított, ha a tanuló sofõr 35 km/órás sebességgel „száguldva" közelítette meg a vasúti átjárót. A KRESZ módosítások után ezért már nem fog megbukni.

    – Végre az illetékes szabálygyártók is belátták, hogy a vasúti átjárók megközelítésének korábbi szabályai, mármint, hogy lakott területen belül 30 km/óra, lakott területen kívûl pedig 40 km/óra sebességgel szabad a veszélyt jelzõ táblától az átjárót megközelíteni és legalább 5 km/órával rajta áthajtani, nem szolgálja a baleset megelõzés érdekét – magyarázza Pataki Bálint szakoktató, a Csillag Autósiskola ügyvezetõje.

    Eddig ezt csak a tanuló autók voltak kénytelenek betartani, a többi autós nagy bosszúságára. – Forgalmi vizsgán sikertelenséget jelentõ hibának számított, ha a tanuló sofõr 35 km/órás sebességgel „száguldva" közelítette meg a vasúti átjárót. Ez most úgy módosult, hogy vasúti átjárót csak fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, oly módon, hogy a sofõr eleget tudjon tenni az átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek és a berendezések jelzéseinek – teszi hozzá a szakember.

    A KRESZ módosítások szerint a biztosítás nélküli átjáróknál arra kell ügyelni, hogy az autó meg tudjon állni, ha a sínen vasúti jármû közlekedik. A forgalomszervezõ uyganakkor továbbra is csökkentetheti az átjárókat megközelítõ jármûvek sebességét, de ezt külön sebességkorlátozó táblával kell jeleznie.

    Amennyiben ez a tábla a vasúti átjáró veszélyt jelzõ táblával együtt van elhelyezve, akkor az átjáró ezt feloldja. Ha nem együtt helyezik ki, akkor annak hatályát csak feloldó tábla, ellentétes értelmû tábla vagy útkeresztezõdés oldja fel.

    Pataki Bálint végül egy megtörtént esettel példálózott: – A sebesség korlátozó táblákon levõ szám km/órát jelent. Igy nem következhet be az helyzet, hogy egy 70km/óra sebességkorlátozó táblánál 139km/óra sebességgel hajtó autó vezetõje miután bemérték, pert tudjon nyerni a hatósággal szemben. Ugyanis állítása szerint õ méter/másodpercben értelmezte a táblán található 70-es számot, márpedig ez 252 km/óra sebességet jelent, és õ bõven belül volt ezen az értéken.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 12300 darab autót hív vissza a Volvo!

    12300 darab S80-at, V70-et és XC70-et hív vissza a svéd gyártó. A visszarendelés oka, hogy a központi számítógép ablaktörlõt vezérlõ szoftverje néha rakoncátlankodik, és nem megfelelõen dolgozik.

    Elõfordul, hogy kikapcsolt állapotban nekiáll ablakot törölni, vagy bekapcsolt állapotban nem töröl, ami nagy ijedelmet okozhat vezetés közben, vagy akár problémát esõs idõben.

  • Megvehetõ az internet-rádió az autókba!

    A Blaupunkt és a miRoamer sajtóközleménye szerint 2009-tõl már megvásárolható lesz az általuk autókba fejlesztett internet-rádió.

    A vásárlók a hagyományos AM/FM mellett a miRoamer által biztosított, interneten sugárzott temérdek állomás közül is választhatnak. A közlemény szerint a rendszer 2009-tõl már opcióként választható majd a nagy gyártók modelljeiben, ám hogy pontosan mely márkákról van szó, egyelõre homály fedi, mint ahogy a felszerelés árát is.

  • Börtönbe kerül a kínai Forma-1-es pálya korábbi vezetõje

    A Kínai Nagydíjnak otthont adó sanghaji pálya volt vezetõjét, Yu Zhifeit bûnösnek találtak szülõhazájában és négy év börtönre ítélték közpénzek sikkasztása, és egyéb korrupciós ügyek miatt.

  • Több mint 17 000 autót hív vissza a Volvo hibás programozás miatt!

    Több mint 17 000 autót hív vissza a Volvo, amelynek oka a motorhûtõ hibás programozása.

    A hiba igen veszélyes, mivel következménye lehet a ventilátor motorhûtés teljes megszûnése, amely pedig már a légkondicionáló teljesítményének csökkenéséhez és a hûtõfolyadék hõmérsékletének gyors emelkedéséhez vezet.

  • Hétszemélyes Peugeot 3008-as is lesz

    Habár egyelõre még csak képeken láthattuk a Peugeot legújabb modelljét, kémfotósok már az újabb változatról beszélnek.

    A múlt héten bejelentett 3008-asnak ugyanis a hírek szerint készül a hétszemélyes változata is. Ez - a Nissan Qashqai+2 mintájára - a jelenleginél hosszabb tengelytávval készülne, a formai változtatások pedig leginkább az egyterû hátulját érintenék.

  • 7 év garancia minden Kia modellre

    A Kia már nem csak a Cee'd-re vállal 7 év garanciát. 2010-tõl minden Európában értékesített Kiára érvényes a hosszú garanciaidõ.

  • Magyarországon is lesz autócsere-program!

    A gazdasági tárca már javában dolgozik a javaslaton, miszerint vezessék be hazánkban is a néhány külföldi országban (mint például Németországban, Olaszországban és Szlovákiában) jól mûködõ autócsere-programot.

    A program azokat az autóvásárlókat érintheti majd, akik tíz évnél öregebb jármûvüket egy új, környezetbarát négykerekûre cserélnék.

  • Harcban az illegális autóbontókkal

    Május óta több mint 11 ezer tonna hulladékra 280 millió forint bírságot szabott ki a Zöldkommandó – közölte a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium. Magyarországon ma 175 regisztrált, legális autóbontó mûködik, amelyek a hozzájuk beszállított gépjármûvet kötelesek átvenni, az intézkedések a védelmükben történnek.

  • Téligumi teszt 2010 - 28-ból csak egy volt kiváló

    Hó, latyak, jégborda, vizes útburkolat, aztán újra száraz út: egy jó téli guminak mindez nem probléma. Az ADAC német autóklub és a Stiftung Warentest aktuális tesztjében 28 modell közül csak egyetlen egy kapta meg a legjobb osztályzatot. A két különbözõ megvizsgált méretosztályban három gumi jó eredményt ért el, ezek elegendõ biztonságot nyújthatnak a télre. A kínai termékeknél ugyanakkor nem árt az óvatosság.

  • Robotok parkolják az autókat Budapesten

    Robotok parkolják az autókat Budapesten. Átadták a belvárosában Európa elsõ robottechnológiával mûködõ parkolóházát. A rendszer mûködtetéséhez emberi erõforrást nem igényel, teljesen automatikus.

    A méhkasra hasonlító épület tíz szintjére Koreában gyártott robotok pakolják be az autókat. Az épületben összesen 340 gépjármû fér el és az üzemeltetõ társaság szerint legfeljebb harminc másodperc lesz egy autó ki és beparkolása.

  • Combosabb dízelmotorok a Renault-tól

    Új négyhengeres dCi motort fejlesztett ki a Renault a jól ismert kétliteres M9R kódra hallgató blokk alapján, amellyel a 2,5-ös és 3 literes négyhengereseket váltják ki. 1 és 2,7 liter közötti fogyasztás-csökkentést várnak az új motortól.

  • Az Aston Martin az egyik gyõztese az új generációs londoni emeletes buszokra kiírt pályázatnak

    A londoni közlekedési vállalat (Transport for London, TfL) bejelentése alapján az Aston Martin az egyik gyõztese az új generációs emeletes buszokra kiírt pályázatnak.

    A brit gyártó a Foster and Partners nevû céggel közösen pályázott, a másik gyõztes pedig a Capoco Design lett. A közlemény szerint az elsõ, a mostani Doubledeckereknél sokkal kevésbé környezetszennyezõ, mozgássérültek által is használható jármûvek 2011-ben állhatnak üzembe.

  • Bioetanolos motorok Gyõrbõl

    Megkezdõdött az Audi Hungária gyõri gyárában a bioetanollal is üzemelõ kétliteres TFSI motorok sorozatgyártása.

    Már készülnek az Audi Hungária gyõri gyárában a bioetanollal is üzemelõ, 2.0 literes TFSI motorok. A bioetanolos erõforrások sorozatgyártását a már meglévõ, négyhengeres Global Engine motorok gyártósorába integrálták. A mûszaki átalakítások közel 30 millió forintos beruházást igényeltek.

  • Saját presztízsét rombolná az Infiniti

    Elsõkerék-meghajtású modellel rukkolhat elõ a jövõben a Nissan amerikai luxusmárkája.

  • VW-Suzuki házasság: 20 százalék lesz a német részesedés

    A Volkswagen 1,5-1,8 milliárd euróért megszerzi a japán Suzuki 20 százalékát. Osama Suzuki, a japán Nikkei címû lapnak megerõsítette a tárgyalások tényét. A Spiegel szerint akár már a héten bejelenthetik hivatalosan is a tranzakciót - szerdán ez meg is történt.