rss
  • KRESZ módosítások: nem kell araszolni a vasúti átjárók elõtt

  • Share on Tumblr

    Forgalmi vizsgán sikertelenséget jelentõ hibának számított, ha a tanuló sofõr 35 km/órás sebességgel „száguldva" közelítette meg a vasúti átjárót. A KRESZ módosítások után ezért már nem fog megbukni.

    – Végre az illetékes szabálygyártók is belátták, hogy a vasúti átjárók megközelítésének korábbi szabályai, mármint, hogy lakott területen belül 30 km/óra, lakott területen kívûl pedig 40 km/óra sebességgel szabad a veszélyt jelzõ táblától az átjárót megközelíteni és legalább 5 km/órával rajta áthajtani, nem szolgálja a baleset megelõzés érdekét – magyarázza Pataki Bálint szakoktató, a Csillag Autósiskola ügyvezetõje.

    Eddig ezt csak a tanuló autók voltak kénytelenek betartani, a többi autós nagy bosszúságára. – Forgalmi vizsgán sikertelenséget jelentõ hibának számított, ha a tanuló sofõr 35 km/órás sebességgel „száguldva" közelítette meg a vasúti átjárót. Ez most úgy módosult, hogy vasúti átjárót csak fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, oly módon, hogy a sofõr eleget tudjon tenni az átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek és a berendezések jelzéseinek – teszi hozzá a szakember.

    A KRESZ módosítások szerint a biztosítás nélküli átjáróknál arra kell ügyelni, hogy az autó meg tudjon állni, ha a sínen vasúti jármû közlekedik. A forgalomszervezõ uyganakkor továbbra is csökkentetheti az átjárókat megközelítõ jármûvek sebességét, de ezt külön sebességkorlátozó táblával kell jeleznie.

    Amennyiben ez a tábla a vasúti átjáró veszélyt jelzõ táblával együtt van elhelyezve, akkor az átjáró ezt feloldja. Ha nem együtt helyezik ki, akkor annak hatályát csak feloldó tábla, ellentétes értelmû tábla vagy útkeresztezõdés oldja fel.

    Pataki Bálint végül egy megtörtént esettel példálózott: – A sebesség korlátozó táblákon levõ szám km/órát jelent. Igy nem következhet be az helyzet, hogy egy 70km/óra sebességkorlátozó táblánál 139km/óra sebességgel hajtó autó vezetõje miután bemérték, pert tudjon nyerni a hatósággal szemben. Ugyanis állítása szerint õ méter/másodpercben értelmezte a táblán található 70-es számot, márpedig ez 252 km/óra sebességet jelent, és õ bõven belül volt ezen az értéken.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Kecskeméten épül a Mercedes gyár

    195 milliárd Ft befeketetésérõl van szó

    Mostantól a fütyülõs barackpálinka és a Szórakaténusz játékmúzeum mellett egy autógyár is eszünkbe juthat Kodály szülõhelyérõl. A kecskeméti Mercedes-Benz autógyár váratlan siker. Az utóbbi pár évben Szlovákia sorra nyerte el az autóipari befektetéseket, de a Felvidék a Kia, a Peugeot új gyára és a VW-konszern pozsonyi üzeme mellé nem bírt volna el még egy ilyen beruházást. Hazánk vetélytársa Románia és Lengyelország maradt, mivel Szerbia korábban kiesett.

  • A Porsche újabb 4,89%-ot vásárolt a Volkswagen részvényeibõl

    Ismét egy kicsivel mélyebbre csúszott Góliát Dávid mély zsebébe: a Porsche újabb 4,89%-ot vásárolt a Volkswagen részvényeibõl, így most már 35,14%-ot tudhat a magáénak.

    A Stuttgarti sportkocsigyártó vezetése eleinte tagadta, hogy hatalomátvételre készülne, most azonban már nem csinálnak titkot belõle, hogy még az idén 50% fölé szeretnék növeli a tulajdonrészüket a Volkswagen csoportban. Wendelin Wiedeking, a Porsche vezérigazgatója azt mondja, lényegében már most az övék a valós hatalom a cégen belül, bár egyelõre kérdéses, hogy mit kezdenek vele.

  • A Mercedes turbómotorok gyártására állt át

    A Daimler fejlesztési igazgatója, Thomas Weber szerint az összes Mercedes személyautó-motor turbófeltöltéses lesz az évtized végére.

    Az ígéret csak elsõ hallásra tûnik képtelenségnek, hiszen a Mercedesnek lényegében csak három olyan motorcsaládja van, amelybe feltöltés nélküli motorok tartoznak. Az A és B osztályban használt kis négyhengeres benzinmotorok, valamint a V6-os és V8-as benzinmotorok, ezeket viszont - ahogy más gyártóktól már láttuk - gyakorlatilag egy-egy turbómotorral fel lehetne váltani.

  • A General Motors a tavalyi év legutolsó napján megkapta a segély elsõ részét

    A General Motors a tavalyi év legutolsó napján megkapta az államtól a beígért segély elsõ részösszegét, mely nem kevesebb, mint négy milliárd dollár. Ez az összeg vélhetõen nem fogja fellendíteni az amerikai autógyártó-óriást, de a cég jelenlegi anyagi helyzetét elnézve átmenetileg ez is nagy segítség lehet a GM-nek.

    Az állam által beígért 17,4 milliárd dolláros segélybõl egyébként 4 milliárd dollár hamarosan a Chryslert illeti, míg január 16-án további 5,4 milliárdot kap a GM, sõt, a maradék 4 milliárd is hozzájuk kerülhet, mégpedig február 17-én.

  • Beindult az Audi gyártás Indiában

    Valódi helyi gyártásról persze nincsen szó, az összes alkatrészt Európából kapja félkész csomagokban az indiai Audi gyártósor, de a németek nyilvánvalóan azt remélik, hogy a helyi bázis helyzeti elõnyt jelent majd a márkának, ha az elõrejelzéseknek megfelelõen Indiában is növekedésnek indul a prémium-modellek piaca. Az új, mindössze 30 millió euróból felhúzott gyár viszonylag kis kapacitású, mindössze évi 2000 autó összeállítására tervezték, de az elsõ évben csupán 300 A6-os készülhet itt.

  • Szigorítanák az autózást a svájci Zöld Párt

    A svájci Zöld Párt képviselõi egy egészen elképesztõ törvénymódosítási javaslatot nyújtottak be az autók birtoklásával és használatával kapcsolatban: ötleteik alapján gyakorlatilag az összes sportautó és terepjáró egyszerre válna használhatatlanná az országban.

  • A megfázás csökkenti a vezetési képességeket

    Budapest - A megfázás vagy az influenza jelentõs mértékben csökkentheti a sofõrök vezetési képességeit - mutatta ki egy biztosító társaság számára készített felmérés.

    Százötven gépkocsivezetõt vizsgáltak egy vészhelyzetet szimuláló teszt segítségével: százan megfázástól, stressztõl, fejfájástól vagy éppen premenstruációs szindrómától szenvedtek, ötvenen teljesen egészségesek voltak.

  • 54 millió eurós nyereséget ért el a Ferrari az év elsõ három hónapjában

    A Fiat égisze alá tartozó Ferrarinak anyacégével ellentétben 2009 elsõ negyedévében sikerült profitot termelnie.

    A sportautókat gyártó márka az idei év elsõ három hónapjában 54 millió eurós nyereséget ért el, amely 5 millió euróval marad el 2008. hasonló idõszakától.

  • Több mint 1000 fõvel csökkenti a Nissan a létszámát

    A legtöbb japán autógyárhoz hasonlóan a Nissan sem tudja elkerülni a leépítéseket, hiszen a kereslet visszaesése miatt túl nagy kapacitással dolgoznak a gyárak.

    Az angliai Sunderlandben található összeszerelõ üzem dolgozói közül 1200 fõ nem tér vissza az ünnepi leállások után, az elbocsátott alkalmazottak közül 800 fõ állandó szerzõdéssel rendelkezett, míg 400 embert ideiglenesen foglalkoztattak a gyárban.

  • A Mazda is tervezi az új hibrideket!

    A Mazda fennállása óta még nem készített hibrid hajtásláncot modelljeihez, helyette inkább belsõ égésû motorjai tökéletesítésével foglalkozott.

    A Mazda3 japán bemutatóján azonban a márka ügyvezetõ alelnöke, Philip Spender bejelentette, hogy a Mazda is beáll a hibrid-gyártók közé. A japán márka a Honda és a Toyota sikereit látva nem teheti meg, hogy kimarad a környezetbarát hajtásláncok fejlesztésébõl.

  • 3,1 milliótól megvásárolható a Kia Venga

    Februártól már hazánkban is megvásárolható a Kia kompakt egyterûje, a Venga. A magyar kéz által tervezett modell már besöpört egy dizájn díjat, és az ára sem riasztó.

    Elõször a Frankfurti Autószalonon találkozhattunk a Kia Vengával, amely a tervek szerint a koreai gyártó új sikermodellje lehet.A Cee'd három évvel ezelõtt hatalmas robbanást idézet elõ a gyártó népszerûségében, hasonló szerepkört szánnának a Vengának is.

  • Önálló életre kelt az autó?

    Önálló, illetve önjáró lett egy autó az Egyesült Államokban: álló helyben több mint ezer kilométert ment - a kilométer-számlálója.

  • A Hummer négyhengeres dízelt épít legkisebb modelljébe, a H3-asba

    A drabális terepjárókat gyártó márka, a Hummer elég nagy bajba került az utóbbi hónapokban, legalábbis ami a tengerentúli eladási adatokat illeti, ráadásul az elõrejelzések szerint a benzinfaló szörnyetegek kora hamarosan végleg letûnni látszik.

  • Robotok a katonák védelmében

    A jármû ránézésre olyan, mint egy szokványos utcai terepjáró, de alaposabb szemrevételezés után kiderül, hogy különbözõ célokra kifejlesztett érzékelõkkel, gumioptikás kamerarendszerekkel és nagy teljesítményû számítógépekkel van felszerelve, hogy egy napon eleget tehessen feladatának: katonákat védjen meg orvtámadásoktól, felrobbantásukra szánt szerkezetektõl.

  • Fogyóban a Honda profitja!

    15 év óta elõször fordul elõ, hogy a Honda veszteséges negyedévet zár. Bár a 2008 áprilisától 2009 márciusáig tartó pénzügyi idõszakban összességében még mindig bõ egymilliárd eurós nyereséget könyvelhetett el a gyártó, ez egyrészt 77,2%-os csökkenés az elõzõ évhez képest, másrészt a tavalyi jó kezdés után nagy visszaesés következett, és a költségcsökkentõ intézkedések ellenére 2008 év végétõl folyamatosan veszteséget termel a gyártó.