rss
  • KRESZ módosítások: nem kell araszolni a vasúti átjárók elõtt

  • Share on Tumblr

    Forgalmi vizsgán sikertelenséget jelentõ hibának számított, ha a tanuló sofõr 35 km/órás sebességgel „száguldva" közelítette meg a vasúti átjárót. A KRESZ módosítások után ezért már nem fog megbukni.

    – Végre az illetékes szabálygyártók is belátták, hogy a vasúti átjárók megközelítésének korábbi szabályai, mármint, hogy lakott területen belül 30 km/óra, lakott területen kívûl pedig 40 km/óra sebességgel szabad a veszélyt jelzõ táblától az átjárót megközelíteni és legalább 5 km/órával rajta áthajtani, nem szolgálja a baleset megelõzés érdekét – magyarázza Pataki Bálint szakoktató, a Csillag Autósiskola ügyvezetõje.

    Eddig ezt csak a tanuló autók voltak kénytelenek betartani, a többi autós nagy bosszúságára. – Forgalmi vizsgán sikertelenséget jelentõ hibának számított, ha a tanuló sofõr 35 km/órás sebességgel „száguldva" közelítette meg a vasúti átjárót. Ez most úgy módosult, hogy vasúti átjárót csak fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, oly módon, hogy a sofõr eleget tudjon tenni az átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek és a berendezések jelzéseinek – teszi hozzá a szakember.

    A KRESZ módosítások szerint a biztosítás nélküli átjáróknál arra kell ügyelni, hogy az autó meg tudjon állni, ha a sínen vasúti jármû közlekedik. A forgalomszervezõ uyganakkor továbbra is csökkentetheti az átjárókat megközelítõ jármûvek sebességét, de ezt külön sebességkorlátozó táblával kell jeleznie.

    Amennyiben ez a tábla a vasúti átjáró veszélyt jelzõ táblával együtt van elhelyezve, akkor az átjáró ezt feloldja. Ha nem együtt helyezik ki, akkor annak hatályát csak feloldó tábla, ellentétes értelmû tábla vagy útkeresztezõdés oldja fel.

    Pataki Bálint végül egy megtörtént esettel példálózott: – A sebesség korlátozó táblákon levõ szám km/órát jelent. Igy nem következhet be az helyzet, hogy egy 70km/óra sebességkorlátozó táblánál 139km/óra sebességgel hajtó autó vezetõje miután bemérték, pert tudjon nyerni a hatósággal szemben. Ugyanis állítása szerint õ méter/másodpercben értelmezte a táblán található 70-es számot, márpedig ez 252 km/óra sebességet jelent, és õ bõven belül volt ezen az értéken.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Elárverezték James Bond 1976-os Lotus Espirit S1-ét

    Elárverezték a héten A kém, aki szeretett engem címû James Bond-filmben használt sportkocsit.

    Az 1976-os évjáratú Lotus Esprit S1-ért végül 111 500 angol fontot, azaz 33,6 millió forintnyi összeget fizetett a vevõ.

    Nem árulták el a legnagyobb licitet kínáló nevét, annyit tudni róla, hogy amerikai és a Bond- és Lotus-kedvelõ egyaránt. Az 1977-ben bemutatott filmben a Roger Moore által vezetett Esprit képes volt tengeralattjáróvá átalakulni.

  • 3,1 milliótól megvásárolható a Kia Venga

    Februártól már hazánkban is megvásárolható a Kia kompakt egyterûje, a Venga. A magyar kéz által tervezett modell már besöpört egy dizájn díjat, és az ára sem riasztó.

    Elõször a Frankfurti Autószalonon találkozhattunk a Kia Vengával, amely a tervek szerint a koreai gyártó új sikermodellje lehet.A Cee'd három évvel ezelõtt hatalmas robbanást idézet elõ a gyártó népszerûségében, hasonló szerepkört szánnának a Vengának is.

  • Hologrammos asszisztens az Audiban!

    Az ingolstadti autógyártó mindig is jövõbemutató megoldásairól volt híres, legfrissebb érdekességük azonban nem a négykerekûekkel kapcsolatos.

    Egy ausztrál Audi márkakereskedésben egy igazi kuriózummal találkozhatnak az odalátogatók, mely nem más, mint egy virtuális, hologrammos technikával vetített asszisztens. A hölgy valós nagyságú és kedves hangszínével bármikor készségesen segít a kliensek útbaigazításában, bár kávét fõzni valószínûleg nem képes.

  • A világ elsõ papundekli biciklije

    London - A világ elsõ papundekli biciklijét készítette el egy brit egyetemista.

    A 21 éves Phil Bridge, aki ipari formatervezést tanul a Sheffieldi Hallam Egyetemen, azért fordult a kartonpapírhoz, mint alapanyaghoz, mivel népszerûsíteni szeretné a kerékpáros közlekedést. Véleménye szerint ugyanis a kerékpár elterjedését a hagyományos "drótszamarak" túlontúl magas ára gátolja, hiszen ki hajlandó több száz fontot fizetni egy olyan közlekedési eszközért, amelynek nyergébe legfeljebb elvétve pattan tulajdonosa - olvasható a The Daily Telegraph brit lap honlapján.

  • Változik a KRESZ! Pontosítják a gyalogátkelõkhöz kapcsolódó részt!

    Pontosítják a KRESZ gyalogátkelõkhöz kapcsolódó részét. Kötelezõ lesz megállnia az autósnak, ha a gyalogos jelzi áthaladási szándékát.

    További újdonság lehet, hogy a jövõben a rendõr nem kérhetné az izzókészletet.

    "Kötelezõ lesz az autósoknak a zebránál megállni, ha a gyalogos jelzi áthaladási szándékát az úton" - többek között ez a KRESZ-módosítási javaslat is szerepelt a közlekedési kerekasztal ülésén tudatta közleményében Kondorosi Ferenc, az Új rend és szabadság program kormánybiztosa.

  • Augusztusban indul a harmadik Kaukázus Rali – újra túlélõ túra a vadkeleten!

    9 ország, 7,000 kilométer, 17 nap – autós túlélõ túra hegyi utakon, egykori és jelenlegi háborús zónákon keresztül! 2010. augusztus 14-én harmadszor indul útnak a budapesti Memento Parkból a Kaukázus Rali.

    A 9 országon áthaladó futam olyan régiókat is érint, amelyeket a legtöbben csak a hírekbõl ismernek: végig vezet többek között Koszovón, a Grúz-Orosz határvidéken és Hegyi-Karabahon is.

  • Ötszázezer megrendelés a Tata Nanora!

    Bár az indiai miniautót alig két hete, április 9-tõl lehet elõrendelni, a gyártó közleménye szerint máris félmillióan jelentkeztek be a Nanoért.

    Ez az elõrendelési szakasz április 25-én zárul, a Tatánál pedig 750 000-es számot várnak a határidõ lejárta elõtt. Eddig tehát igazi sikertörténet a kiskocsi, a gyártó jövõje jó idõre be van biztosítva, lévén, már ez a félmillió autó is két és fél évre leköti minden gyártókapacitásukat.

  • 8 tipp, hogyan spóroljon az üzemanyaggal

    Nem kell feltétlenül alternatív üzemanyagot választani, aki megfogadja tippjeinket, akár 30 százalékkal is csökkentheti autója fogyasztást.

  • A németek Amerikában is piacra dobják a Volkswagen E-Up-ot!

    Az Egyesült Államokban eddig nem nagyon sikerült a gyártóknak városi törpét sikerre vinniük, a Volkswagen ismét megpróbálkozik a cseppet sem könnyû feladattal.

    A hírek szerint ugyanis a németek a tengerentúlon is piacra dobják a Frankfurti Autószalonon bemutatott E-Up! szériaváltozatát, amelyben három ember fér el úgy-ahogy kényelmesen.

  • A Porsche részvénye 11%-kal emelkedett!

    A Porsche papírok árfolyama közel 11 százalékkal emelkedett, miután tegnap a Volkswagen és a Porsche felügyelõ bizottsága is zöld utat adott a két autógyártó összeolvadásához.

    Korábban fordítva is megtörtént az eset, ugyanis a zuffenhauseniek is felnyomták a Volkswagen-részvények árát, ráadásul egy pár pillanatig a wolfsburgi konszern volt a világ legértékesebb vállalata.

  • A Mégane-ban is megjelent a Renault 1,4 literes turbómotorja

    Amint azt már korábban is sejteni lehetett, a Mégane-ban is megjelent a Renault 1,4 literes turbómotorja. A TCE motorcsalád legújabb tagja 130 lóerõt és 190 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a vezetõ számára, míg az erõforrás átlagfogyasztása 6,5 liter, szén-dioxid kibocsátása pedig 153 g/km.

  • Téligumi nem csak hóban

    7 fok alatt érdemes felkeresni egy gumist, és feltenni a téli gumikat, hiszen könnyen akár halálos is lehet ennek hiánya. Nem érdemes kockáztatni, sokkal veszélyesebb a hideg tél beköszöntével nyári gumikkal autókázni. Hogy miért is? Klikk!

  • Versenyülésre emlékeztetõ gyermekülés

    A neves The Art Center College of Design egyik hallgatója (itt végzett például Chris Bangle és Henrik Fisker) bemutatott egy gyerekülést azoknak a szülõknek, akik úgy gondolják, hogy nem lehet elég korán gyermekükbe plántálni az autósport szeretetét.

    A Sparco versenyülésre emlékeztetõ - csak annál jóval kisebb méretû � gyerekülés érdekessége, hogy rendkívül szilárd és könnyû szénszálas mûanyagból készült.

    A tervezõ, Rory Craig szerint az ülés tökéletes biztonságot nyújt a gyermek számára, és nem csupán mutatós prototípus, hanem tökéletesen funkcionál és számos állítási lehetõséggel bír.

  • A Ford megkezdte az új motorcsaládjuk az Ecoboost gyártását!

    A Ford megkezdte legújabb, Ecoboost névre hallgató motorcsalád gyártását a márka cleveland-i üzemében.

    A teljesen új fejlesztésû, 3,5 literes V6-os motor központi befecskendezéssel és turbóval látták el, amely teljesen új párosítás a márka történetében.

  • Mercedes mûszaki alapot kapna a Lagonda

    A következõ Mercedes S-osztály szolgáltatná a mûszaki alapokat az elsõ Lagondához. Az Aston Martin feltámasztani kívánt márkája alatt luxuslimuzin és crossover is készülhet, igaz legkorábban 2012-ben debütálhat.

    Költséghatékonyan kezd neki az Aston Martin a Lagonda márkanév feltámasztásának, legalábbis az Autocar információi szerint. A brit magazin forrásai ugyanis azt rebesgetik, hogy az elsõ Lagonda modellhez a következõ generációs Mercedes S-osztály szolgáltatja a mûszaki alapokat.