rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • KRESZ módosítások: nem kell araszolni a vasúti átjárók elõtt

  • Share on Tumblr

    Forgalmi vizsgán sikertelenséget jelentõ hibának számított, ha a tanuló sofõr 35 km/órás sebességgel „száguldva" közelítette meg a vasúti átjárót. A KRESZ módosítások után ezért már nem fog megbukni.

    – Végre az illetékes szabálygyártók is belátták, hogy a vasúti átjárók megközelítésének korábbi szabályai, mármint, hogy lakott területen belül 30 km/óra, lakott területen kívûl pedig 40 km/óra sebességgel szabad a veszélyt jelzõ táblától az átjárót megközelíteni és legalább 5 km/órával rajta áthajtani, nem szolgálja a baleset megelõzés érdekét – magyarázza Pataki Bálint szakoktató, a Csillag Autósiskola ügyvezetõje.

    Eddig ezt csak a tanuló autók voltak kénytelenek betartani, a többi autós nagy bosszúságára. – Forgalmi vizsgán sikertelenséget jelentõ hibának számított, ha a tanuló sofõr 35 km/órás sebességgel „száguldva" közelítette meg a vasúti átjárót. Ez most úgy módosult, hogy vasúti átjárót csak fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, oly módon, hogy a sofõr eleget tudjon tenni az átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek és a berendezések jelzéseinek – teszi hozzá a szakember.

    A KRESZ módosítások szerint a biztosítás nélküli átjáróknál arra kell ügyelni, hogy az autó meg tudjon állni, ha a sínen vasúti jármû közlekedik. A forgalomszervezõ uyganakkor továbbra is csökkentetheti az átjárókat megközelítõ jármûvek sebességét, de ezt külön sebességkorlátozó táblával kell jeleznie.

    Amennyiben ez a tábla a vasúti átjáró veszélyt jelzõ táblával együtt van elhelyezve, akkor az átjáró ezt feloldja. Ha nem együtt helyezik ki, akkor annak hatályát csak feloldó tábla, ellentétes értelmû tábla vagy útkeresztezõdés oldja fel.

    Pataki Bálint végül egy megtörtént esettel példálózott: – A sebesség korlátozó táblákon levõ szám km/órát jelent. Igy nem következhet be az helyzet, hogy egy 70km/óra sebességkorlátozó táblánál 139km/óra sebességgel hajtó autó vezetõje miután bemérték, pert tudjon nyerni a hatósággal szemben. Ugyanis állítása szerint õ méter/másodpercben értelmezte a táblán található 70-es számot, márpedig ez 252 km/óra sebességet jelent, és õ bõven belül volt ezen az értéken.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Hangolható kipufogó a Nissanhoz is

    A Porschénál régóta létezik, most egy német cég a Nissan 370Z-hez is elérhetõvé tette a hangolható kipufogót.

  • A magas üzemanyagárak miatt egyre több benzinkút zár be

    A magas üzemanyagárak miatt egyre több benzinkút zár be az Egyesült Államokban.

    Az elmúlt 12 hónapban háromezerrel csökkent a kutak száma - írta a The Wall Street Journal címû amerikai napilap hétfõi számában.

    A benzinkutak szinte az ország valamennyi térségében nehéz helyzetben vannak, csak egy-egy szövetségi államban, például Kaliforniában emelkedik a kutak száma.

  • Új minidízel a Volkswagentõl

    Használható teljesítmény és minimális fogyasztás jellemzi az ezerkétszázas háromhengeres 2010-es motort. Ez a Volkswagen legolcsóbb és legnagyobb mennyiségben gyártott dízelmotorja, olyan típusokba kerül, mint a VW Polo vagy a Skoda Fabia.

  • A Patec gyárat épít Szikszón

    A szingapúri Patec cég acélpréselõ üzemet épít fel a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Szikszón mintegy 4 millió eurós költséggel, az üzem jövõre kezdi meg termelését - tájékoztatta Füzesséri József polgármester az MTI-t pénteken.

    A Patec magyarországi leányvállalatot hozott létre, s a tervek szerint jövõre megkezdi a préselt, stancolt acél alkatrészek gyártását, elsõsorban az autóipar számára. A teljes kapacitáson mûködõ üzem 80 alkalmazottat foglalkoztat majd, a beruházás 4 millió euróba kerül - mondta Szikszó polgármestere.

  • Hibridautók a magyar taxitársaságoknál

    Bár Magyarországon még szó sincs arról, hogy egy egész taxiflottát cserélnének hibridautókra, mint New York városban, azért van már olyan társaság, ahol környezetbarát jármûvel is szállítanak utasokat.

  • A közúti ellenõrzéskor a gumiabroncsokat is figyelik

    Novemberben nagyszabású közúti ellenõrzési akciót indít a rendõrség, amely a fõvárosra és a megyeszékhelyekre egyaránt kiterjed.

    Az õszi-téli idõszakra való tekintettel ezúttal azt vizsgálják a rend õrei, hogy a megváltozott idõjárási viszonyoknak megfelelõ mûszaki állapotban van-e az autó.

    Az ellenõrzés a gumiabroncsokra is kiterjed, amelyeket ha nem találnak megfelelõ állapotban, akár a forgalmi engedélyt is elvehetik a helyszínen.

  • Szigorodik a matrica-ellenõrzés

    Az eddigi 56 fõ és 13 autó helyett 2009. január 1-jétõl mintegy 300 emberrel és 60 jármûvel ellenõrzik majd az úthasználati díj befizetését - jelentette be Lovas Károly Róbert, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) fõigazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

    Az autósokat az NKH nevével ellátott, narancssárga mellényt viselõ ellenõrök tárcsákkal állítják majd meg, akik visszatartási joggal is rendelkeznek, azaz a pótdíj befizetéséig megtilthatják a jármû továbbközlekedését, ismertette a fõbb változásokat a fõigazgató.

  • Elhunyt Elio Zagato az autóversenyzõbõl lett formatervezõ!

    A Frankfurti Autószalon körüli nagy felhajtásban, szinte észrevétlenül távozott az élõk sorából az autóipar egyik meghatározó alakja, Elio Zagato.

    A rendkívül sikeres autóversenyzõbõl lett formatervezõ nevéhez olyan munkák kapcsolódnak, mint a Ferrari 250, a Maserat AG6, vagy éppen az Aston Martin DB4 - csak hogy párat említsünk.

  • Az alkoholnál is veszélyesebb az sms-ezés vezetés közben

    Az életeddel packázol!

    Sokkal veszélyesebb sms-ezni a volánnál, mint alkohol vagy drog hatása alatt vezetni - mutatta ki egy brit kutatás.

    Az sms-ezõ sofõrök reakcióideje 35 százalékkal romlott, míg az alkoholt fogyasztóké 12 százalékkal esett vissza. A kannabisz hatása alatt volánhoz ülõ kísérleti alanyok 21 százalékkal lassabban reagáltak, mint akik tiszta fejjel vezettek és nem írtak vagy olvastak közben üzenetet.

  • A Ferrari napelemmel csökkenti a villanyszámlát

    A Ferrari több mint ezer napkollektort helyezett el egyik gyáregységének a tetején, amelyekkel körülbelül 210 000 kWh-val tudják csökkenteni éves villanyszámlájukat.

    A beruházásnak köszönhetõen az olaszok idén körülbelül 25-30 százalékkal tudják majd mérsékelni szén-dioxid kibocsátásukat.

  • Svájcban mutatják be a Rolls Royce RR4-et

    Miután szedán, kupé és kabrióváltozatokkal teljessé tették a Phantom sorozatot, a Rolls-Royce most második modellje elõkészítésével van elfoglalva.

    Az egyelõre RR4-nek nevezett modellt várhatóan bemutatják a jövõ márciusi Genfi Autószalonon.

    A 7-es BMW átalakított padlólemezére épített modell közvetlen ellenfele a Bentley Continental lesz, és várhatóan idõvel ebbõl is készül kétajtós és nyitott változat.

  • A Rolls-Royce Távol-Keleten terjeszkedik

    Újabb hivatalos márkakereskedést nyitott a BMW tulajdonában álló luxusmárka. A Rolls-Royce is felismerte, hogy a világ legnépesebb és legjobban fejlõdõ országa hatalmas, még felderítésre váró piacot jelent, ráadásul a tehetõsebb kínai réteg élénken érdeklõdik az európai luxus- és sportmárkák után.

  • Talmácsi Gábor ma kezdi a felkészülést!

    Talmácsi Gábor vasárnap utazott el Spanyolországba: a magyar motoros, aki tavaly a 125 kcm-esek között bronzérmes lett a világbajnokságon, az idén egy kategóriával feljebb, a negyedliteresek között mutatkozik be.

    Az MTI-nek a csapattól származó információi szerint Talmácsi hétfõtõl szerdáig Jerezben gyakorol a 250 kcm-es géppel, majd csütörtökön elutazik Valenciába, ahol további két napon át teszteli az Apriliát.

  • Jó évet zárt a Skoda Magyarországon is

    Jól teljesített a Skoda márka tavaly is a magyarországi autópiacon a közületi és vállalati flották értékesítésében, ezzel 11 százalékra növelte piaci részesedését - tájékoztatta a márka importõre, a Porsche Hungaria (PH) az MTI-t.

  • 60. születésnapját ünnepli a Honda

    A nem csak autóiról, hanem motorjairól, robotjairól és motorkerékpárjairól is ismert cég 1948. szeptember 24-én jött létre, amikor Soichiro Honda 9200 dollár alaptõkével megalapította a Honda Motor Co. Ltd.-t. Az eleinte csupán motorokat gyártó cég folyamatosan bõvítette profilját, az autógyártásba például 1963-ban kezdett bele.