Az alapváltozathoz képest növelt tengelytáv (2702 mm) nemcsak a hátsó utasok kényelmének, de a csomagtér méretének is jót tesz, ami minimum 524 dm3, de egészen 1600 literig növelhetõ az ülések lehajtásával. Az alacsony padlómagasság megkönnyíti a dolgot, és például egy nagyméretû bõrfotelt minden további nélkül elnyel a Mégane Grandtour gyomra.
Extra poénként külön tárolóhelyet alakítottak ki a használaton kívüli kalaptartó számára. A 2.0 dCi a legnagyobb teljesítményû dízelmotor a Mégane- palettán mind teljesítmény, mind forgatónyomaték tekintetében. Kétféle teljesítményváltozatban létezik, mert az automata sebességváltóhoz „csak” 150 lóerõvel és 360 Nmes forgatónyomatékkal készül az egység kímélése érdekében. Változó geometriájú turbófeltöltésével és common rail befecskendezésével korszerû és bivalyerõs motor, de a hatsebességes automata váltóval valahogy nem találják az összhangot. A hirtelen érkezõ nyomatékfolyamot túl érzékenyen reagálja le a váltó elektronikája, sokszor érezhetõen hoszszasan keresve a helyes megoldást. A végeredmény az autó dinamikáját ugyan nem veszi el, de a fogyasztás dízeltõl szokatlanul magas szintre szökik: rossz forgalmi ritmust kikapva akár 9-10 litert is megeszik 100 kilométerre, ami jóval több az elvárhatónál.
Akit ez nem zavar, azt kárpótolja a pazar felszereltség (integrált Carminat TomTom® navigációs rendszer) és a rengeteg extra kiegészítõ (hûtõmaszkbetétek, sportcsomag, többféle vonóhorog). Akik családi kombinak választják, azoknak pedig az sem utolsó szempont, hogy a Megane Grandtour is maximális pontszámot ért el az EuroNCAP töréstesztjén.