Emellett a turbinaházat egybeépítették a kipufogó-gyûjtõcsõvel: ezzel a hatékony megoldással a Volvónak már korábban is jó tapasztalatai voltak. Most annyi a különbség, hogy az új kipufogócsonk- és turbinaház öntvény helyett lemezacélból készül.
Az acél könnyebb, kompaktabb, és a külön szigetelõrétegnek köszönhetõen ez a rendszer kevesebb hõt termel. Ily módon a gáz magas hõmérsékleten áramolhat, ami hatékonyabb égést tesz lehetõvé.
A hajtómû legnagyobb teljesítményét 6000, legnagyobb nyomatékát pedig 1750-es fordulatszámon adja le (rövid ideig 320 Nm).
A Volvo S80-ban kézi váltóval 7,9, míg az XC60-ban automatával 8,6 liter üzemanyagot éget el 100 kilométerenként. A Volvo új GTDi motorja mindkét vezérmûtengelynél változó vezérléssel mûködik.
Mind a szívó-, mind a kipufogószelepek nyitásának idõzítése változtatható. Ennek eredményeként az égési folyamat a teljes fordulatszám-tartományban a lehetõ leghatékonyabbá válik, a gyorsulás pedig valamennyi sebességnél élénk lesz.
A GTDi motort a Volvo új, hatfokozatú duplakuplungos automatájával vagy a hatfokozatú kézi váltójával párosítják. Az S80 7,9, a V70 pedig 8,3 másodperc alatt gyorsul százra, automatával ez 8,5, illetve 8,9 másodpercet vesz igénybe.
A 2.0 GTDi motort elõször olyan piacokon hozzák forgalomba, amelyeken a két literesnél kisebb hengerûrtartalmú motorok adókedvezményben részesülnek: Délkelet-Ázsiában, Hollandiában, Kínában és Japánban.