rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • KRESZ módosítások: polgárõr is irányíthatja a forgalmat

  • Share on Tumblr

    Az új KRESZ módosításokkal kibõvültek a polgárõrök tevékenységei: segíthetnek a közlekedési balesetek helyszínén és az óvodák közelében.

    – A polgárõröket jelzõõri tevékenységre jogosítja fel a KRESZ változás – magyarázza Pataki Bálint szakoktató, a Csillag Autósiskola ügyvezetõje.

    – Feltartott tárcsával biztosíthatják az óvodák-iskolák környezetében a gyerekek úttesten való biztonságos átkelését. A jelzésre a jármûveknek meg kell állni - teszi hozzá a szakember.

    Közúti közlekedési baleseteknél a rendõr megérkezéséig a közlekedés zavartalansága érdekében, önállóan, majd a rendõrség felkérésére és utasításának megfelelõen segédkezhetnek.

    (A 2010-es KRESZ módosítások gyûjteménye a www.auto.zug.hu oldal letöltési rovatából kompletten letölthetõ!)


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Elkelt a Hatékony Dinamikával felszerelt BMW egymilliomodik darabja

    Újabb mérföldkõhöz érkezett a BMW csoport üzemanyag-és széndioxid-kibocsátási stratégiája: augusztus 6-án Münchenben átadták az egymilliomodik BMW Hatékony Dinamikával (BMW EfficientDynamics) szerelt BMW modellt új tulajdonosának.

    Az egy neves müncheni ügyvéd által vásárolt BMW 520d Touring ötvözi a kiváló vezetési élményt, az innovációt, a biztonságot, a legmagasabb szintû kényelmet és a kategóriájában egyedülálló takarékosságot.

  • A Dakaron bizonyított a Rába

    Bár magyar versenyzõ nem állt rajthoz idén, mégis született hazai siker a Dakaron. A Martin Macik cseh kamion több mint 9000 km megtétele után a gyõri Rába által kifejlesztett és gyártott futómûveken negyedikként ért célba Buenos Airesben.

  • A Porsche újabb 4,89%-ot vásárolt a Volkswagen részvényeibõl

    Ismét egy kicsivel mélyebbre csúszott Góliát Dávid mély zsebébe: a Porsche újabb 4,89%-ot vásárolt a Volkswagen részvényeibõl, így most már 35,14%-ot tudhat a magáénak.

    A Stuttgarti sportkocsigyártó vezetése eleinte tagadta, hogy hatalomátvételre készülne, most azonban már nem csinálnak titkot belõle, hogy még az idén 50% fölé szeretnék növeli a tulajdonrészüket a Volkswagen csoportban. Wendelin Wiedeking, a Porsche vezérigazgatója azt mondja, lényegében már most az övék a valós hatalom a cégen belül, bár egyelõre kérdéses, hogy mit kezdenek vele.

  • Euro milliókat költ a Toyota Európára

    Ismét bizonyságot tett a Toyota arról, mennyire fontos neki az európai piac. A japánok belgiumi kutatóközpontjára ugyanis 80 millió eurót, azaz 19,3 milliárd forintot költenek a közeljövõben annak érdekében, hogy még inkább a kontinensen élõk számára tudják hangolni autóikat.

    A tetemes összegben többek között benne van egy 1,3 kilométeres tesztpálya, amin gyakorlatilag az összes, Európában elõforduló útviszonyt tudják szimulálni, továbbá egy újabb, 12 ezer négyzetméteres mûhely is épül. A munkálatok várhatóan jövõre fejezõdnek be.

  • Lecseréli a Toyota az Auris benzinmotorját

    Lecseréli az Auris 1,4 literes benzinmotorját a Toyota. Az új négyhengeres lökettérfogata 1,33 liter, melynek is köszönhetõen az eddiginél jóval kompaktabb lett az erõforrás, nem mellesleg pedig tömege is 13 kilóval alacsonyabb.

    A Dual VVT-i szelepvezérléssel ellátott motor 101 lóerõs teljesítmény és 132 Newtonméter nyomaték leadására képes, ami 4 lóerõvel és két Nm-rel haladja meg a korábbi erõforrás értékeit.

  • A Mercedes és BMW együttmûködés a válság átvészelésére?

    Az autóipari válság nyomán felgyorsulhat a két dél-németországi autógyár, a Mercedest is gyártó Daimler és a BMW régóta tervezett együttmûködése. Az ügyletre vonatkozó szerzõdések már aláírásra készek - tudta meg az MTI.

    A két vállalat nyitott bármilyen megoldásra, amely nem árt a két márkának, illetve amit az ügyfelek nem vesznek észre. A BMW és a Daimler között hónapok óta zajlanak a tárgyalások, de konkrét elképzelések nem születtek a mûszaki vezetõk ellenállása miatt.

  • Sofõr nélküli autók az utakon

    Nem kellene vezetniük az embereknek – állítja Eric Schmidt, a Google vezére. Felezni lehetne a közlekedési balesetek évi 1,2 millió áldozatát, ha a gépek vennék át az irányítást. Valóban szeretnénk megtudni, hogy igaza van-e?

  • Túl van az egymilliós határon a PSA és a Toyota közösen fejlesztett miniautója

    Túl van az egymilliós határon a PSA és a Toyota közösen fejlesztett miniautója. A Peugeot 107, Citroën C1 és Toyota Aygo név alatt árult városi miniket 2005-ös debütálásuk óta a csehországi Kolinban gyártják, a jelek szerint pedig megfelelõ kereslet mutatkozik irántuk. Azt egyébként nem közölték, hogy melyik márkából mennyit vettek.

  • A Volkswagen döntése szerint véget érhet a Porsche Cayenne és a Panamera pályafutása

    Egy hírek szerint a Volkswagen döntése szerint hamarosan véget érhet a Porsche Cayenne és a Panamera pályafutása.

    A legújabb híresztelések szerint az SUV második generációját már be sem mutatják, míg a négyajtós modell 5-6 év múlva tûnhet el a kínálatból, pedig még el sem dõlt, hogy sikeres vagy nem a legújabb Porsche. A feltételezés szerint azért jutottak ilyen álláspontra a konszern vezetõi, hogy az Audi modelljeinek ne kelljen a vállalaton belül is kõkemény konkurenciával megküzdeniük.

  • Még egy évtizedig lehet ittasan vezetni

    Körülbelül tíz év, mire elterjednek azok az érzékelõk, melyek automatikusan meggátolnák a kocsi indulását, ha a sofõr ittas.

  • Mitsubishi becsukja európai bázisát!

    A gyártó Japánba költözteti az eddig a Mitsubishi Motors Europe által elvégzett feladatokat, így a marketingért, az üzleti terv elkészítéséért, a termék menedzsmentért, illetve az eladásokért felelõs részleget.

    Az Amszterdam mellett található központban így nagy leépítések várhatók, az itt dolgozók 45%-a ugyanis feleslegessé vált.

  • Nem igazán sikeres az Alfa Romeo középkategóriás szedánja az Alfa 159-es

    Hiába elismerten mutatós, mégsem igazán sikeres az Alfa Romeo középkategóriás szedánja, ezért valószínûleg sokkal rövidebb életû lesz, mint az elõdje.

    Az Alfa Romeo ritkán sieti el egy-egy típus leváltását: a 156-os bõ nyolc évig maradt a kínálat része, és korábban úgy tûnt, hasonló élettartamot szánnak a 159-esnek is, a legújabb hírek szerint azonban már meg is kezdték az utódmodell fejlesztését, és két éven belül be is mutatják azt.

  • Az Opel a céges vevõk körében erõsít Magyarországon

    Erõsítené az Opel a pozícióját a céges vevõk körében a magyarországi újautó-piacon, miután a magánvevõk körében 2011-ben a legnépszerûbb márka volt - mondta Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezetõje újságíróknak.

  • Autókereskekedés minõsítõ site alakult

    Az autó-viszonteladókkal, illetve a róluk folyó kommunikációnak helyet adó site alakult az USA-ban. Az Egyesült Államok autópiacáról szóló információk gyûjtésével és feldolgozásával foglalkozó, Clear Intelligence Media Inc. bejelentette, hogy MyDealerReport.com néven futó weboldalán számos új ingyenes lehetõséget indított az autóvásárlók felkészülésének segítésére.

  • KRESZ módosítások: polgárõr is irányíthatja a forgalmat

    Az új KRESZ módosításokkal kibõvültek a polgárõrök tevékenységei: segíthetnek a közlekedési balesetek helyszínén és az óvodák közelében.