rss
  • KRESZ módosítások: polgárõr is irányíthatja a forgalmat

  • Share on Tumblr

    Az új KRESZ módosításokkal kibõvültek a polgárõrök tevékenységei: segíthetnek a közlekedési balesetek helyszínén és az óvodák közelében.

    – A polgárõröket jelzõõri tevékenységre jogosítja fel a KRESZ változás – magyarázza Pataki Bálint szakoktató, a Csillag Autósiskola ügyvezetõje.

    – Feltartott tárcsával biztosíthatják az óvodák-iskolák környezetében a gyerekek úttesten való biztonságos átkelését. A jelzésre a jármûveknek meg kell állni - teszi hozzá a szakember.

    Közúti közlekedési baleseteknél a rendõr megérkezéséig a közlekedés zavartalansága érdekében, önállóan, majd a rendõrség felkérésére és utasításának megfelelõen segédkezhetnek.

    (A 2010-es KRESZ módosítások gyûjteménye a www.auto.zug.hu oldal letöltési rovatából kompletten letölthetõ!)


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Jaguar 8%-kal több autót adott el

    Gazdasági válság ide vagy oda, az utóbbi években gyengén muzsikáló Jaguar a 2008-ban az elõzõ évhez képest nyolc százalékkal több autót adott el.

    A javulás leginkább az XF bevezetésének köszönhetõ, valamint annak, hogy a gyártó modelljei igen népszerûek voltak az oroszországi és a távol-keleti piacokon is.

  • Kibújhatnak a vagyonadó alól a luxusautók tulajdonosai

    Több mint 73 ezer személygépkocsit érint a vagyonadó, de az ettõl várt 2,5-4 milliárd forint összegû bevételt veszélyezteti, ha a tulajdonosok külföldön helyezik forgalomba az autókat, és így a költségvetés még az áfa- és a regisztrációs adóbevételektõl is elesik a Magyar Gépjármûimportõrök Egyesülete (MGE) szerint.

    Az MGE közleménye szerint a luxusadóval érintett kategóriákban ez az összeg gépkocsinként 4-8 millió forint között lehet. Minden ezer darab külföldön forgalomba helyezett nagyteljesítményû személygépkocsin a magyar állam átlagosan 6 milliárd forintot veszít.

  • Alapkõletétel a Mercedes-gyárban: a jövõ elkezdõdött

    Kecskemét - Bajnai Gordon miniszterelnök jelenlétében pénteken ünnepélyesen lerakták Kecskemét külterületén az épülõ kelet-közép európai Mercedes-Benz gyár alapkövét.

  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

  • A General Motors újabb négymilliárd dollárt kapott!

    A General Motors újabb négymilliárd dollárt kapott az USA kincstárától, amellyel együtt már 23,4 milliárd dollárjába került az óriáscég az amerikai adófizetõknek az év kezdete óta.

    Ennek ellenére úgy tûnik, ez sem lesz elég. Az óriásvállalat becslései szerint ugyanis 27 milliárd dollárra van szükségük június elsejéig, hogy tartani tudják a újraszervezési megállapodást.

  • Októbertõl olcsóbb lesz a benzin

    A múlt szerdai jelentõs csökkentés után október elsejétõl újabb két forinttal kevesebbet kell fizetni a 95-ös oktánszámú benzin literéért. Ez azt jelenti, hogy két hét alatt már tíz forinttal csökkent ezen üzemanyagfajta ára, igaz a gázolajé ezúttal nem mérséklõdik.

  • Legyártotta 50 milliomodik négykerekûjét a Peogeot

    A Peugeot az 50 milliomodik legyártott jármûvét ünnepelte.
    A több mint 200 ezer dolgozót foglalkoztató francia cég Sochaux-i gyárában legördült június 20-án a futószalagról a félszáz milliomodik négykerekû, amely egy Peugeot 308 SW volt.

    A márka története 1889-ben kezdõdött, amikor a cégalapító, Armand Peugeot a Párizsi Világkiállításon kiállított egy gõzzel hajtott háromkerekût, a Serpollet Peugeot-t, ami után megjelent az elsõ robbanómotoros modell is, a Typ 2.

  • 327,2 km/órás sebességgel száguldoztak egy biógázas Audi A4-sel

    A németországi Hohenester tuningcég kezelésbe vett egy elõzõ generációs Audi A4-est, melyet biogázüzemûre alakítottak át és jelentõsen izmosabbá tettek annak érdekében, hogy megfuthassák a biogáz-hajtású autók sebességrekordját.

  • Pénzügyi problémák megszünhet a Saab?

    Az autóipari válság legkomolyabban az amerikai márkákat érinti, ugyanis a Chrysler mellett a General Motors és a Ford is könnyen a csõd közelébe kerülhet. Az amerikai kongresszus segítene a márkákon, és ezért cserébe a GM megszûntetheti több márkáját, köztük a svéd Saabot is.

    Komoly pénzügyi problémákkal küzd a legnagyobb detroiti autógyár, a General Motors. Az amerikai kongresszus korábban már 25 milliárd dollárt bocsátott az amerikai márkák rendelkezésre, ám a gyártók további 50 milliárdot szeretnének a csõd elkerülése érdekében.

  • Karórával ünnepel az Audi a 100. születésnapján!

    Az ingolstadti gyártó már javában készül hamarosan bekövetkezõ századik születésnapjára, a gyártó jogelõdjét ugyanis 1909-ben alapította August Horch.

    A centenáriumra a gyártó összefogott a müncheni székhelyû Chronoswiss-szel, majd közösen elkészítették a Tachoscope karórát.

  • Öreg Suzukiból napelemes motort épített egy amerikai diák

    Egy öreg Suzuki motorkerékpárból 70 kilométer/óra végsebességû napelemes járgányt épített egy amerikai diák.

  • Potenciális Alfa 159 utód a Bertone-tól

    A Genfi Autószalonon láthatjuk a Bertone Alfa Romeo kupéját – addig be kell érnünk a vázlattal.

  • Forma-1: Szerény célok a Toyotánál

    Szerény célokat tûzött maga elé, ennek megfelelõen visszafogott bemutatót tartott 2008-as autójáról a Forma-1-es világbajnoki sorozatban szereplõ Toyota csapat. A Ferrari és a McLaren-Mercedes után harmadikként a japán gyár prezentálta új autóit, a TF108-asokat Kölnben, 150 újságíró elõtt. Az istálló az elmúlt szezonban messze elmaradt saját elõzetes várakozásaitól és csupán a hatodik helyen végzett a konstruktõrök versenyében.

  • Nehéz elhinni, de igaz: autózás helyett inkább buszoznak az amerikaiak

    New York - Inkább buszra pattan, mint a volán mögé ül számos amerikai - mutatta ki egy friss kutatás az Egyesült Államokban.

    2007 utolsó hónapjai és 2008 között majdnem 10 százalékkal - több mint 40 éves csúcs - növekedett a távolsági buszok forgalma az Egyesült Államokban. "Számos oka van a buszforgalom megnövekedésének, az elsõdleges tényezõ azonban az utóbbi évek nagyfokú benzin-áremelkedése" - mondta a felmérés vezetõje, Joseph Schwieterman közigazgatási szakértõ, a Chaddick Intézet igazgatója."

  • Autómosás kefe nélkül - karcmentes munka - videóval!

    Kefék helyett csak nagyon erõs vízsugárral dolgozik a világ leghosszabb autómosója Kanadában, ahol a szokásosnál jóval hosszabb kamionokat is tisztára lehet varázsolni.