Ez a trend tükrözõdik a modellek összehasonlításában is: az azonos felépítésû Toyota Aygo, Peugeot 107 és Citroen C1 három egymást követõ helyezést értek el (6-8. helyezés) a 336 modellt magában foglaló összehasonlító skálán. Ebben a szegmensben kevésbé ügyelnek a vásárlók a márkára, sokkal inkább az autó árára és gazdaságosságára fektetik a hangsúlyt. Az adózási hátrány (Németországban markánsabban, mint nálunk), valamint a szolgálati autó jelleg magyarázza, hogy a nagy limuzinok miért kullugnak a sor végén a másodpiacon. Az Audi A8 61,9 százalékot, a 7-es BMW 63,6 százalékot és a Mercedes-Benz S-osztály 63,7 százalékot veszít az értékébõl.
Az, hogy a Landrover Defender nem egészen 42 százalékkal az elsõ helyen áll a modellek értékállósági rangsorában, különleges státuszával van összefüggésben: ebbõl a modellbõl az összehasonlításnak alapot adó német piacon csak kevés létezik, viszont relatíven nagy rajongói tábor tudhat maga mögött – akik hajlandóak magas árat fizetni érte, ugyanez érvényes a márkára is. A modellistán második a Porsche Boxster (42,61 százalék) és a harmadik Mini (42,62 százalék) a változatlanul jó imidzsükbõl táplálkoznak, ami az értékstabilitás garanciájául szolgál.
Értékállósági rangsor
(négyéves autók, maximum 60 ezer kilométeres futásteljesítménnyel)
01. Land Rover Defender 41,9 %
02. Porsche Boxter 42,6 %
02. Mini 42,6 %
04. Porsche 911 43,7 %
05. Toyota Prius 43,9 %
06. Toyota Aygo 44,4 %
07. Peugeot 107 44,8 %
08. Citroen C1 45,2 %
09. Porsche Cayman 45,7 %
10. VW Fox 46 %