2025.03.12. - Gergely

Kézi váltó a Ferrariba

Bár lassabb és több figyelmet igényel, mint a dupla kuplungos, a Ferrari vásárlói ragaszkodnak a hagyományos manuális váltóhoz, így most megkapják. Most a California típusba kerül egy hagyományos hatsebességes szerkezet, amelyet eddig csak hétfokozatú, dupla kuplungos, kézzel is kapcsolható automatával szállítottak. A kéz és a kuplungpedált nyomkodó láb persze lassabb, mint a gép, ami nagyjából 0,2-0,3 másodperc többletkapcsolási idõt jelent - a 0-ról 100 km/h-ra gyorsulás ideje is megnõ valamelyest, 4-rõl 4,2 másodpercre.
Ennek ellenére értjük azokat, akik a régi megoldáshoz ragaszkodnak: számukra a vezetés élvezetének része, hogy birkóznak a váltóval és a kuplunggal is, ezt pedig nem pótolja a váltófülek pöckölése a kormány mögött.

A többségnek persze megfelel az automata: állítólag tíz vásárlóból egy kéri manuális váltóval a Californiát, de a mai világban ez a néhány száz vevõ is van annyira fontos az olaszoknak, hogy rászánják magukat a kéziváltós kivitel elkészítésére – annál is inkább, mert a kérdéses alkatrész már létezett a Maserati egyes típusaihoz.