2024.04.26. - Ervin

2010-es újjítások motor terén az Audi Q7-ben

2010-esre frissítette az Audi a Q7 kínálatát, az öt motorból három teljesen új. Külsõleg nem változott a szabadidõ-autó.
A 3,6 literes, V6-os benzinest a háromliteres kompresszoros váltotta, kétféle teljesítménnyel (272 LE/400 Nm, 333 LE/440 Nm) lesz kapható. A gyengébbik számít a 3,6-os utódjának, teljesítményük éppen megegyezik, a 333 lóerõs kivitel a 4,2 literes V8-as helyére lép, amely néhány lóerõvel volt erõsebb. 6,9 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra a Q7-et a 333 lóerõs motor, az átlagfogyasztás mindkét kivitel esetében 10,7 liter.

Új fejlesztésû a V6-os dízel is, az átépítésnek köszönhetõen húsz kilóval könnyebb elõdjénél, a 240 lóerõs teljesítmény és 550 newtonméteres csúcsnyomaték nem változott. Hála az optimalizálásnak 7,4 litert fogyaszt száz kilométerenként, ez pedig 1,7 literes csökkenést jelent a kifutó modellhez képest. Készül az Euro 6-os normának is megfelelõ Clean-Diesel variáns is, a környezetbarátságnak azonban megvan az ára: az átlagfogyasztás 8,4 literre ugrik.

Új befecskendezõt kapott a 4,2 literes, V8-as dízel, maradt a 340 lóerõs teljesítmény, az átlagfogyasztás 0,7 literrel csökkent, a nyomaték 40 newtonméterrel, 800-ra emelkedett. Minden hat- és nyolchengeres motorhoz nyolcfokozatú tiptronic kapcsolódik, alapfelszereltség a start-stop rendszer is. Nincs változás a V12-es csúcsváltozattal kapcsolatban, továbbra is 500 lóerõt és 1000 newtonméteres nyomatékot tud.